Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
A pillanat képe
Hadizsákmány
(Túlélők Földje életkép)
Küldd el képeslapként!
"Éles, értékes és ragyog minden cucc... de vajon megérte-e a sok öldöklés mindezért?" - a győztes csapat túlélőjének töprengése a múlt egyik véres csatája után
Nézz szét a galériában!
Tükördimenzió a lapkeresőben + kódos lapok a BDV-ben
Tükördimenzió bemutató verseny - beszámoló
Tiltott lapok változása - 2019. december 1-től
Szabályváltozások - 2019. november 14.
Argum City közös promóciója más játékainkkal

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái verseny - 2019. november 2., Polgár 2.
Hatalom Kártyái verseny - 2019. november 2., Polgár 2.
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek

A lista folytatása...
[HKK Piac] Eladó lapok (141406)
Kombók a HKK-ban (5933)
Tiltott lapok változása - 2019. december 1-től (50)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28201)
[HKK Piac] Gyakori / nem gyakori lapok (3174)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6731)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - követő

(AK103) Nem működik a Félénk Yathmog-Garling kristály- A fájdalom szépsége kombó, mivel a szabálylapok és követők hatását más lap csak akkor befolyásolja. ha ez külön rá van írva A kombóban ugye az lett volna a lényeg, hogy sebzek egyet a yathmog kijátszásával, A fájdalom szépségétől kapok érte egy varázspontot, amit a Garling kristály növel hárommal, vagyis visszakaptam a yathmog teljes költségét.
(AK107) A Fatönkre az van írva, hogy semmilyen módon nem mehet 0 fölé a sebzése. Ha pedig egy lapon a semmiképpen, semmilyen módon, vagy bármilyen hasonló kifejezés áll, az alól még a szabálylapok és követők sem kivételek.
(AK107) Hogyan működik páros versenyen a Pihenő? Természetesen hat a közös szabálylapra. Viszont csak az egyik, kijátszáskor választott követőt semlegesíti.
(AK118) Szabálylap hat más szabálylapra és követőre, követő nem hat szabálylapra, de más követőre igen. Egyet gyógyulok egy lap visszavételétől, ha én Birtoklással játszom, az ellenfelem pedig Hatásvadászattal, mert a Hatásvadászat, a szövege szerint az asztalon maradó lapok hatásait növeli. A szabálylapok és követők pedig nem minősülnek asztalon maradó lapnak. Ha a Hatásvadászat úgy lenne megfogalmazva, hogy minden gyógyító hatás eggyel többet gyógyít, akkor növelné a Birtoklás által okozott gyógyítást is. Négyet fog sebezni a lényeim büntetése Hatásvadászat és Védelmező rakshallion mellett, mivel a Védelmező rakshallion a lapnak adja a büntetést, ezt növeli a Hatásvadászat, vagyis itt nincs szó arról, hogy egy szabálylap hatna a követőre.
(AK121) Mire immúnis pontosan egy forrásra immúnis lény? Először is tisztázzuk mit is nevezünk forrásnak! Forrás minden varázslat és hatás. Menjünk tovább, mit nevezünk varázslatnak és hatásnak? Varázslatnak nevezzük összefoglalóan a bűbájokat, azonnali és általános varázslatokat. Egy lapra akkor hat varázslat, ha egy általános vagy azonnali varázslat hat rá, vagy közvetlenül rárakunk egy bűbájt. Az asztalra, nem pedig lapra rakott bűbájok már a hatások közé tartoznak. Hatás az, amikor egy asztalon levő lap vagy önálló jelző hat bármilyen más lapra, legyen az szó akár állandó hatásról (pl. +1/+1 minden lénynek), vagy aktivizálást igénylőről. A helyszínek által kifejtett képességek is ugyanilyen hatások, sőt tovább megyek: a követők és szabálylapok képességei is lehetnek hatások, amennyiben azok játékban levő lapra hatnak. Igaz ugyan, hogy követőre és szabálylapra nem hat semmilyen lap, de attól a hatásaik még ugyanolyan hatások mint bármely más lapé. Például, ha egy követő ad egy szintet minden kalandozónak, az ugyanolyan hatás, mint mondjuk az Alanori Krónika (új) vagy A közösség ereje (új) hatása. Ez a követő sem fog szintet adni annak a kalandozónak, ami hatásokra, vagy forrásokra immúnis. Sok embernek szoktak gondot okozni a tárgyak is. Egy asztalra rakandó tárgy képessége az hatás, legyen az akár egy Alanori Krónika (új), vagy egy Villámhárító. Ezzel nincs is gond. De mi van a KF-es tárgyakkal. Amikor egy tárgyat rakok egy lényre, az nem hatás, nem is varázslat, tehát nem is forrás. Emiatt forrásra, hatásra, varázslatra immúnis, vagy ezekkel nem célozható lényekre rá lehet rakni a tárgyat, és emiatt nem lehet megakadályozni egy galetkire rakott tárgyat testrész feláldozásával. Viszont, ha egy tárgy rajta van egy lényen, akkor az általa a lényre kifejtett képessége hatás. Hatás tehát az Izzó lemezpáncél által adott -4 ÉP, hatás a Göcsörtös bunkó (új) által adott plusz sebzés, a Királyi palást által adott két szint és büntetés, vagy a Szent pajzs által adott +4 ÉP, mágikus védekezés, és a sikeres kijátszásakor adott életjelző is. Válaszolva az eredeti kérdésre: a forrásra immúnis lényekre semmilyen varázslat és hatás nem hat, beleértve a helyszíneket, szabálylapokat és követőket.
(AK130) Nem helyettesíthetem A béke megőrzésének költségét a követőm feláldozásával, ha a követőmet az ellenfelem életpont áldozásával megszüntette. A követőnek két állapota van: vagy van, vagy nincs. Ha nem játszok követővel, akkor értelemszerűen nincs, de ugyanígy nincs követőm, ha az ellenfelem leszedte, ha semlegesítette Semleges csatamezővel, vagy Pihenővel. Egyik esetben sem tudom feláldozni, mivel nincs követőm. Viszont, ha az ellenfelem Semleges csatamezője kikapcsolja a követőmet, de én kijátszok egy Pihenőt, akkor a követőm időlegesen (három körig) „van” állapotba kerül, és ekkor feláldozhatom A béke megőrzéséhez.
(AK74) A szerencse hírnöke képessége nem vonatkozik Enkalára. A követőkre - a szabálylapokhoz és síkokhoz hasonlóan - semmilyen lap nem hat, csak az, amin ez külön szerepel. A szerencse hírnökén külön ki van emelve, hogy síkokra és szabálylapokra nem hat, de ez csak az egyértelműség kedvéért van így. A követő nem azért nem szerepel, mert arra hat a lap, hanem azért, mert akkor még nem volt követő, amikor ez a lap megjelent.
(AK81) A követő leszedése cselekedetnek számít, utána az ellenfélnek van joga cselekedni.
(AK90) Helyszínt nem áldozhatok. Általánosságban a helyszínekre, szabálylapokra, követőkre csak azok a lapok vagy szabályok vonatkoznak, amikben külön meg vannak említve.
(AK91) Én Építő Rakshallionnal játszok, míg ellenfelem Zarknod börtönével. Nem húzhatok lapot, ha két épületem van játékban. A Zarknod börtöne mellett sem helyszínnel, sem követővel, sem egyéb lapokkal nem lehet lapot húzni a húzás fázison kívül, csak szabálylappal.
(AK92) Nem szedhetem le az ellenfél követőjét, ha van a játékban Pulzáló vérvortexem, mivel a vérvortexen az szerepel, hogy nem áldozhatsz életpontot. Ez mindenre vonatkozik, a követő leszedésére is, aminél ugye először ÉP-t kéne áldoznom, utána pedig sebződnék.
Thu’zad megszégyenítése nincs hatással követőre, helyszínre, szabálylapra, hiszen ezeket a lapokat „normál” lapok nem befolyásolhatják. Azt pedig már korábban leírtuk, hogy a vízió szabályt sem módosítja.
A követők aktiválást kívánó képességeit nem lehet drágítani (pl. Nezopurrafix), mivel semmilyen lap nem hat a követőre, szabálylap és követő kivételével.
A Pusztító mameluk 1 követőt vagy 1 szabálylapot semlegesít. Három Bűvös erdő esetében tehát csak az egyiket. A Legfőbb követőnél is csak egy követőt kapcsol ki.
A játék kezdésének eldöntésére baráti játékban mindenki olyan módszert használ, amilyent akar. Baráti játékban a kezdőszabályt sem kötelező használni. versenyen azonban az alábbi módon kezdjük a játékot: Elsőként mindenki felfordítja a szabálylapját/követőjét, ezután keresünk lapot az Ősi bölcsességgel, majd felhúzzuk a lapjainkat. Mindezek után kockadobással eldöntjük, hogy kié a kezdés joga. Majd akié a kezdés joga (a továbbiakban 1-es játékos, a 2-es pedig az, aki vesztett a kockadobáson), az lemondhat róla. Utána elkezdjük a játékot, és alkalmazzuk a kezdőszabályt. A második játékban a 2-es játékosé a kezdés joga, akkor is, ha az első játékban az 1-es játékos lemondott a kezdési jogáról. Természetesen a második játékban a 2-es játékos is lemondhat a kezdési jogról. A harmadik játékban a kezdési jog ismét az 1-es játékost illeti meg, és ismét lemondhat róla, ha akar. Ha még az első játék kezdésekor a kockadobás előtt mindkét játékos beleegyezik, akkor a harmadik játék előtt újra kockadobással dönthetik el a kezdés jogát.
A játék elején a követők/szabálylapok felfordítása egyszerre történik. Majd ezután alkalmazzuk a követők/szabálylapok hatásait, tehát ezután választok szabálylapokat a Változó környezethez, és ezután keresek lapot az Ősi bölcsességgel.
Ha a Változó környezettel kezdésként Ősi rúnát kérek, az nem tudja letiltani azokat a szabálylapokat, amik a játék elején csinálnak valamit (pl. Zarknod börtönében, A bőség zavara, Lépéselőny stb.). A HKK Kódexben pontosan le lesz írva az idevonatkozó szabály, most idézzük a Kódex idevonatkozó részét: 28.2. A paklik megkeverése után a játékosok egyszerre felfedik szabálylapjukat és/vagy követőjüket. 28.3. A szabálylapok és követők egyszerre kezdenek működni. 28.4. A szabálylapok és követők által kialakított helyzetet értékelni lell, majd meg kell határozni, hogy mely játékos hány lappal, továbbá milyen maximális és aktuális életponttal kezdi a játékot. 28.5. Ezután szintén egyszerre életbe lépnek, illetve használhatók a szabálylapoknak és követőknek azon képességei, amelyek a játék kezdetén lépnek működésbe, illetve ekkor használhatók. 28.6. Ezután a játékosok felhúzzák a kezdőkéz lapjait, majd eldöntik, hogy ki kezdje a játékot.
Ha ÉP áldozással leszedték a követődet, az Adaptált xenomorf akkor is visszakapcsolja. Amíg a xenó játékban van, a követőd mindenképpen működik, nem számít, hogy a játék eleje óta milyen módon kapcsolták ki.
Ha feláldoztad a Tokozó rakshalliont azért, hogy aktivizáld a lényedet, vagy bármely más követődet egy lapod kijátszásához (pl. Áldozat a főistennek), akkor sem az Adaptált xenomorf, sem más követőt visszakapcsoló lap nem hozza vissza.
Ha kikapcsolnak egy követőt, majd visszakapcsolják (pl. Átkozott követő, majd azt beáldozzák A béke megőrzésének vagy az Áldozat a főistennek lapnak; vagy Pihenővel, majd leszedik a Pihenőt), akkor a követő abban az állapotban jön vissza, ahogy kikapcsolták. Pl. ha Beldian már megakadályozott egy lapot, akkor nem kapja meg a képességet, de ha még nem, akkor a következő lapot meg fogja akadályozni. Ha Edraliant kapcsolnak ki, akkor a visszakapcsoláskor lesz annyi jelző rajta, amennyi a kikapcsoláskor volt, újra használhatom. Ebben az esetben Edralian nem nézi azt, hogy a kikapcsolás alatt játszottam-e ki lapot, csak azt nézi, hogy utána, ha nem játszok ki és van rajta jelző, akkor dobathatok vele.
Kétféle szabálylap/követő van, ami a játékosok max. ÉP-jét változtatja. Az egyikre fixen van ráírva, hogy mennyi lesz a max. ÉP (pl. Életenergia (új), Sokszínűség), míg a másiknál csak az van megadva, mennyivel módosítja azt (pl. Terrgath -2 ÉP). A fix ÉP-re rakók közül mindig a nagyobb érvényesül, tehát pl. Életenergia (új) és Sokszínűség esetén 30 ÉP-vel kezdünk, Életenergia (új) és Együgyű esetében is. (Figyelem! Arochos nem változtatja a max. ÉP-t, így rá ez a szabály nem vonatkozik.) A második típusnál mindig külön hozzá kell adni, vagy le kell vonni a megadott értéket. Tehát pl. Életenergia (új) (ellenfélnél) és Terrgath (nálam) esetében 28 ÉP-vel kezdek. Ugyanezt a szabályt alkalmazzuk a kezdő ÉP-nél is, ami alól az egyetlen kivétel az Arochos, ami továbbra is 1 ÉP-vel kezd.
Nem drágítja a Rox, a csontok ura (új) képességét az Antimágikus rakshallion (új) vagy A mágia létsíkja (új), mivel helyszínek, követők, szabálylapok és forrásimmúnis lapok képességeire nem lehet reagálni, és ezeket nem lehet drágítani sem.
NEM veszik el az Archaix-szal kapott max. ÉP, ha ellenfelem kijátszik egy Pusztító mamelukot. A követők hatásainak egy része a játék elején történik meg (pl. több vagy kevesebb lapot húzol, plusz VP-t, szk-t, vagy ÉP-t kapsz), egy másik része pedig folyamatos hatásként (pl. olcsóbbít, lényeket erősít). Amikor a mamelukkal megszüntetik a követőt, a kezdetben adott előnyök-hátrányok nem változnak, a folyamatos hatások viszont megszűnnek működni. A max. ÉP növelés/csökkentés mindkét helyre besorolható lenne, de kicsit logikusabbnak érezzük a lapok szövege alapján, hogy kezdetben adott, egyszeri hatás legyen, tehát annak nyilvánítjuk, így ez nem szűnik meg, ha a követőt megszűntetik.
Olyan lap képességére, amire nem lehet hatni (követő, szabálylap, helyszín, forrásimmúnis lap), nem lehet reagálni és nem lehet azt drágítani. Kivéve, ha az adott reakción, vagy drágító forrás leírásában szerepel, hogy hat az adott lapra. Ha egy lap csak részleges immunitással bír (pl. immúnis Chara-din forrásokra), akkor értelemszerűen csak a megadott módon nem lehet rá reagálni/drágítani.

Létrehozás: 2003. október 10. 23:45:05Utolsó frissítés: 2019. augusztus 6. 16:05:57 Küldd el a cikket másoknak


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.