Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Quwarg a pusztában
(Kalandok Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
Vagy a lelkiismeretem szólalt meg múltkor, vagy a pusztában elém toppant quwarg beszélt hozzám: "Te voltál az, aki betörtél a bolyunkba, és számtalan fajtársam életét kioltottad?" Aztán eltapostam a bosszút állni akaró szerencsétlent, és az érzéseim is lenyugodtak kissé.
Nézz szét a galériában!
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló
Tavaszi MondoCon 2024.Április 27-28. Budapest
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
Legendák Viadala paklibeküldés
HKK Kódex változások

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái verseny - 2024. május 4., 10 Minutes

A lista folytatása...
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló (2)
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (31)
HKK kérdés? (47084)
Lapötletek (64958)
HKK online, TF online, Argum City (49)
Versenybeszámolók (19284)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - halálsikoly*

Tilretas erődítménye a saját halálsikolyával visszaveheti saját magát. A halálsikoly egy kapcsolódó képesség, ami akkor jön létre, amikor a halálsikollyal bíró lap kikerült a játékból. Ekkor már az erődítmény a gyűjtőben van, tehát akár őt magát is visszaveheti. (ld. még Kreátoros FAQ).
Angvard (2023) halálsikolya az alábbiak szerint működik, ha ellopják, vagy egy forrás a Semmibe küldené. A halálsikoly akkor jön létre, amikor a lap kikerült a játékból. Tehát ha egy hatás Angvardot a Semmibe küldi, onnan már nem fogja a halálsikoly visszahozni. Ha ellopják, akkor a halálsikoly az eredeti gazdájánál jön létre, így visszakerül rögtön hozzá, ezért ellopni maximum úgy lehet, ha a képességeit elveszíti.
A Lelketlen parancsnok képessége áldozásnak számít? Jár érte szörnykomponens? A lapok szövegét igyekszünk precízen megfogalmazni. Ha nem az „áldozás” kifejezés szerepel a szövegben, akkor nem az. Ez egy gyűjtőbe küldő forrás, az ellenfél kap érte szörnykomponenst, és az esetleges izom, halálsikoly is ki fog sülni. És a mindenképp kifejezés miatt az élet sem véd tőle.
A Termomágikus indikátor halálsikolya akkor sül ki, ha a lap kikerül a játékból, vagy tulajdonosa irányítása alól. Tehát ha visszaveszik, gyűjtőbe / Semmibe kerül, vagy ellopják az eredeti tulajdonostól. Bár maga a hatás bárki reakcióját meg tudja fogni, a hatás gazdája az a játékos lesz, akié az indikátor volt. 1. példa: A játékos ellopja B játékos indikátorát. Ekkor létrejön a halálsikoly, B játékosnál. Ezután B játékos megpróbálja egy reakcióval megakadályozni A játékos lapját. Az indikátor halálsikolya megakadályozza B reakcióját. Mivel B-nek sikeresen létrejött egy reakciója, A játékos használhatja az ellopott indikátort a kör végén. 2. példa: A játékos ellopja B játékos indikátorát. B játékos ezután leszedi az indikátort. A halálsikoly mindkettejüknél kisült. Ezután A játékos a körében kijátszik egy reakció lapot. A döntése alapján erre először kisül a B játékosnál levő automatikus reakció. Erre elvben kisülhetne a nála levő automatikus reakció, CSAKHOGY! Az indikátorra, így annak képességére, így az általa létrehozott automatikus reakcióra sem lehet reagálni. Fontos! Az automatikus reakció nem sülhet ki olyan dolgokra, amire amúgy sem lehetne reagálni (mint pl. egy helyszín vagy követő képessége), és ugyanarra a dologra csak 1 automatikus reakció sülhet ki, ha az megakadályozza, nem sülhet ki rá még egy.
A Destruktív termik tudja használni a saját §¨ képességét, ha a halálsikolya kisül. Először a gyűjtőbe kerül, majd létrejön a halálsikolya, ekkor már a gyűjtőben van.
A Xirnox lárva (2023) nem sül ki halálsikolya kisül, ha méregjelzőtől kerül a gyűjtőbe. A halálsikoly ugyan akkor is kisül, ha nem önálló jelzőktől kerül ki a lap a játékból. Viszont a Xirnox lárva halálsikolya egy aktiválást kívánó képesség, amit nem lehet használni az előkészítő fázisban, ezért az ő esetében a válasz nem. Az előkészítő fázisban csak azokat az aktiválást kívánó képességeket lehet használni, amik ezt kifejezetten lehetővé teszik.
Az Angyalvár utolsó sorában az szerepel, (J) és halálsikoly. Ez a fogalmazás azt jelenti, hogy a lapnak van egy (J) és egy halálsikoly képessége is, és mindkettő ugyanaz. Attól, hogy a (J)-t elhasználod, a halálsikoly még megmarad. Ha ellenfeledre egymás után kétszer kisül az, hogy „a következő harci fázisod elmarad”, akkor az azt eredményezi, hogy a következő 2 harci fázisa fog elmaradni.
Egy 1 max. ÉP-s lényre gyengülésjelző kerül az ellenfél körében. A gazdája köre elején elveszíti a védekezés bónuszt, így a gyűjtőbe kerül. Ekkor nem sül ki a halálsikolya a Kódex 135.2-es kiegészítése alapján, mivel azt a védekezés bónusz elvesztése okozza, az pedig nem egy hatás, hanem egy szabály.
Létrejön a halálsikoly hatása, ha a lény méregjelzőtől, vagy elmúlásjelzőtől pusztul el. A nem önálló jelzők képessége is hatás, azaz forrás. (Ld. Kódex 97.0.) Kivételt képeznek azok a játékelemek, amiket a Kódex külön említ, hogy nem minősülnek forrásnak. Korábban ezek közé a kivételek közé tartoztak a nem önálló jelzők hatásai is, de ezt a kivételt évekkel ezelőtt eltöröltük.
Mi a Haláljáró (2024) képessége? Reakció? Halálsikoly? Vagy valami egyéb? Mi történik, ha a Haláljáról és egy másik lény egyszerre kerülne gyűjtőbe? Az egyértelműség kedvéért már egy ideje rögzítettük, hogy csak az a reakció, ahol ez külön jelezve van (94.2). Ha ez reakció lenne, akkor még a gyűjtőbe küldő hatás előtt kellene használni, ütés fázisban gyűjtőbe kerülésre nem lehetne használni stb. szóval ez határozottan nem az. Nem is halálsikoly - egyrészt, mert az mindig ki van írva, másrészt, mert az pedig már a lap gyűjtőbe kerülése után jön létre. Ha jobban megnézzük, van már a HKK-ban valami, ami majdnem ugyanaz, mint a Haláljáró képessége: ez pedig az élet. Az élet egy kapcsolódó hatás, ami akkor lép működésbe, ha a lény a gyűjtőbe kerülne, és akkor megmenti. A Haláljáró képessége is ugyanez, a különbség csak annyi, hogy az élet automatikus hatás, míg a Haláljáróé aktiválást igényel. De ez tényleg csak annyi különbséget jelent, hogy dönthetünk a használatáról, akkor lehet használni, amikor az életmentő hatásokat is (de ezt értelemszerűen nemcsak sebzésnél), tehát amikor egy lény a gyűjtőbe kerülne, de még nem raktuk oda: akkor feláldozhatjuk a Haláljárót, és helyébe ő hal meg. Ebből következik a válasz az utolsó kérdésre is, ha valamiért egyszerre 2 lény halna meg, akkor fel lehet áldozni a Haláljárót, hogy a társa megmeneküljön.
Szabály: Halálsikoly: Ha az ilyen képességgel bíró permanens forrás hatására kikerül a játékból vagy kikerül tulajdonosa irányítása alól, akkor megtörténik a Halálsikoly után leírt hatás.

Létrehozás: 2019. augusztus 12. 15:31:52
Utolsó frissítés: 2023. december 7. 12:26:09


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.