Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
A D.E.M.-ezés
(Túlélők Földje életkép)
Küldd el képeslapként!
A Deus ex machina egy tárgy, amely akkor kezdi el áldásos működését, ha gazdája valami miatt meghalna. A D.E.M. megmenti ilyenkor, messzire repíti a baleset színhelyétől, majd még gyógyít is rajta egy keveset. Talán ez a legfontosabb tárgy a ghallaiak életében.
Nézz szét a galériában!
Legendák Viadala fontos tudnivalók
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló
2. Termikrajzás – zárás
Tavaszi MondoCon 2024.Április 27-28. Budapest
Hétvégi verseny és Legendák Viadala

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Turbó turbó (581. tudati képesség)
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47085)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8137)
Legendák Viadala (41)
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló (9)
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (31)
Lapötletek (64958)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Szikrázó manahal
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ...
Nézet:
2 VP Ozmikus kapcsolat

bűbáj ősmágia Chara-din

Anti-mágia: 0.
Kijátszásakor gyógyulsz 6-ot. Erre a lapra és a rárakott jelzőkre források nem hatnak.
Minden előkészítő fázisodban tény rá egy ozmikus jelzőt, majd húzz egy lapot, vagy az ellenfél minden max. X-es költségű lapja a gyűjtőbe kerül, ahol X annyi, amennyi ozmikus jelző van rajta.
S: ellenfeled eldob egy véletlenszerű lapot vagy célpont permanens a gyűjtőbe kerül vagy kapsz egy 6/6-os Chara-din jelzőt aktívn (éjfatty, mágikus támadás).
 
Átírhatom rövidebbre őket, ha az több esélyt ad a megvalósításukhoz (bár szerintem az 5 ötlet közül csak a Helytartó és Kisebb Istenség az, akinél ez a probléma talán fennáll.)
 
Akorszpoki

0vp

Azonnali

+2 rá reagalni

Megakadályoz egy lapot és max 2 célpont lap a gyűjtőbe kerül.
Hátrány: sebzodsz 20ep-t

(Sajnalom, hogy így alakult. Zén)
 
Sajnos a terveid szovegenek a negyede se ferne ra a lapra. Igy teljesen eselytelen a megvalosulasuk.
 
Új lap ötlet:
Név: Tűz-esszencia
Típus: Szabálylap
Minden sebző tűz forrásod 1-el többet sebez.
Minden tűz lényed kap +1 izomjelzőt.
 
Javítás az előzőhöz:

Kisebb Quwarg Istenségnél, a " Kijátszásakor átrakhatsz X quwargot gyűjtődből a semmibe az idézési költségének meghatározása előtt, ekkor +X rá reagálni, és ha így semmibe raksz legalább 2 quwargot, akkor sikeres kijátszásakor kap 1 Életjelzőt." képességében az "X" helyett "Y", hogy ne keveredjen az olcsósítós képességével.
 
Régi Quwargok felújítva:

Qwikrekson, a Quwarg Sámán (Új-2)
Követő
Epikus

[S]: következő quwargod 1 VP-vel olcsóbb (de nem mehet 1 VP alá), VAGY aktívan jön játékba, VAGY tegyél át 2 quwargot a gyűjtődből a semmibe: célpont quwarg kap 1 izomjelzőt, vagy célpont lap 2 álomjelzőt.

Quwarg Kincstáros (Új)
1 VP
1 SZK
Szörny/Quwarg/Dornodon
0/1
Semlegesítés: VP-t adó forrás (ekkor költsége 0).
Ha nem Semlegesítésként játszod ki, akkor kijátszásakor kapsz egy nyomorult quwarg lapot, ezután ha [kötelék] (de nyomorult quwargot nem mutathatsz neki), akkor kap ő is és az általa adott tóken lap is 1-1 Életjelzőt.
Előkészítő fázisodban, minden második quwargod után kapsz +1 VP-t, és minden harmadik quwargod után húzz 1 lapot.

Quwarg Tűzköpő (Új)
1 VP
1 SZK
Szörny/Quwarg/Tolvaj
0/1
Kijátszása után aktivizálódik, és kapsz 1 Nyomorult Quwarg lapot, és ha [kötelék](de Nyomorult Quwargot nem mutathatsz neki), akkor még egyet.
Harci képesség: +X Tűzlehelet, ahol X annyi, ahány quwargod van játékban. Ezt fizetheted ÉP-ből, pakli tetejéről lap semmibe dobásával, és Quwarg lapod feláldozásával is (vegyesen is lehet).

Kisebb Quwarg Istenség (Új)
7-X VP
2 SZK
Avatár/Quwarg/Dornodon
m6/m6
X annyi, ahány Quwargod van játékban VAGY a gyűjtődben (de vegyesen nem nézheted), de max. 6.
A fő fázisodban előkeresheted a paklidból 3 quwargod feláldozásával és semmibe rakásával. Kijátszásakor átrakhatsz X quwargot gyűjtődből a semmibe az idézési költségének meghatározása előtt, ekkor +X rá reagálni, és ha így semmibe raksz legalább 2 quwargot, akkor sikeres kijátszásakor kap 1 Életjelzőt. Kijátszásakor aktivizálodik, és minden quwargod a gyűjtődben feltámadás képességet kap, a játékban meg +1/+1-et.

Quwarg Helytartó (Új)
? VP
Szörny/Quwarg/Dornodon
0/1
Költsége 2 VP és 1 zanszilánk, de ha eldobsz neki kettő Quwargot a kezedből a semmibe, akkor 1 VP és +2 rá reagálni.
Kijátszásakor kapsz egy Nyomorult Quwarg lapot, de ha [Kötelék x2], akkor egy helyett kettőt kapsz.
[S] Áldozd fel X Quwargodat: rakj a paklidból 1 max. 2x X költségű Quwarg lényt a játékba (kivéve Quwarg Helytartót), mintha most játszottad volna ki, de a kijátszási feltételeknek teljesülnie kell (de első körben az így játékba hozott Quwarg költsége max. 2 lehet).
Kárpótlás: kapsz 1 Nyomorult Quwarg lapot, VAGY áldozd fel X Quwargod, és rakj pakliból játékba egy max. 2x X költségű quwargot (kivéve Quwarg Helytartót), mintha most játszottad volna ki.

Azért ezeket, mert Fischernek kiválóak a régi illusztrációi, és megérdemelnének egy új kiadást.
 
Fatty hordamester

1 VP 1/2 chara-din szörny/chara-din fattya [+2]

Minden chara-din lényed kap +1 sebzést.
K: megakadályoz egy reakciót, vagy egy gyűjtőbe küldő forrást.


Szőr Artúr, a nemes farkas

1 VP 1 nekron (2)/2 leah kalandozó/vérfarkas, ember KF

Feltámad.
Minden „ősmágiás” lap kijátszási feltétele 1 VP és 1 nekron elköltése.
Ha bármilyen módon a semmibe kerül: ellenfeled elveszti minden VP-jét, vagy eldob egy lapot a semmibe.


Káoszalkimista

1 VP chara-din kalandozó/ember KF

S áldozd fel bármennyi lényed, melyek idézési költségének összege pontosan X: a paklidból, vagy a gyűjtődből játékba rakhatsz egy fix X költségű lényt, a kijátszáskori képességei nem jönnek létre, de a kör végéig forrásimmúnitást kap.


Ouroborosz, a káoszszellem

2 VP (4)/4 chara-din szörny/káoszszellem „élőholt” „szárnyak” „háló”

Élet: 1.
Ha bemegy az őrposztba: a káoszszellemeket kivéve az őrposztokból minden lény visszakerül kézbe.
Ha kimegy az őrposztból: a káoszszellemeket kivéve a tartalékokból minden lény visszakerül kézbe.


Nyársaló kardhal

2 VP 2/3 dornodon szörny „szárnyak”

Kompenzáció: kapsz egy A kardhal nyársalását a kezedbe.
„Harci képesség”: ellenfele annyit sebződik, ahány lap van ellenfeled kezében.
Ha ellenfelednek legalább 3 lap van a kezében: forrásra immúnis.
 
1 zanszilánk Dühöngő
építmény Tharr

'repül'
Ha van aktív építményed, az ellenfél lényei nem támadhatnak közvetlenül rád.
K2: passzivizáld egy lényedet: a Dühöngő sebződik X-et, (ahol X a lény sebzése), és tegyél a lényre 1 izomjelzőt.
Kárpótlás: keress ki a paklidból egy Dühöngőt.

6 SP
 
Féregtelenítés:1zsz/azonnali/ősmágia/dornodon/vízio.
Ellenfeled eldob véletlenszerűen egy lapot a semmibe Vagy célpont lény a semmibe kerül es sebződsz annyit amennyi a lény ill. dobott lap idézesi költsége (de max 3at). Ha gyűjtőböl jatszod ki sikeres kijatszasa után a semmibe kerül.
 
Cibáló magszim (új)

1 VP 1 nekron sheran szörny 4/3 „szárnyak”

„Harci képesség”: ellenfele a magszim helyett saját magát sebzi meg.
Jelenés: előkereshetsz a paklidból egy „harci képességgel” rendelkező lényt.


Rohamozó magszim

1 VP 1 nekron 3/3 sheran szörny „szárnyak”

„Harci képesség”: ellenfeled őrposztjából minden max 2 költségű lény a gyűjtőbe kerül és ellenfeled minden így gyűjtőbe került lapja után 2 ÉP-t sebződik.
K: a kör végéig mágikus védelmet, vagy forrásimmúnitást kap.


Rejtőző magszim

1 VP 1 nekron 1/(3) sheran szörny „védekezés”

„ Harci képesség”: ellenfele visszakerül a tulajdonosa kezébe.
Kijátszhatod reakcióként közvetlenül azután, hogy valaki kijátszott egy max 2 költségű asztalon maradó lapot a kezéből: a lap visszakerül a tulajdonosa kezébe.


Szipolyozó magszim

1 VP 1 nekron (1)/5 sheran szörny „szárnyak”

„Harci képesség”: ellenfele sebzése 0-ra csökken, a Szipolyozó magszim pedig a kör végéig kap annyi + sebzést, amennyit a lény elvesztett.
K: ha sikeresen használsz egy „harci képességet” (kivéve az önmagáét): kapsz egy VP-t, vagy húzz egy lapot!


Agresszív magszim

1 VP 1 nekron 1/2 sheran szörny „szárnyak”

Minden kör végén minden jelző lekerül róla.
Minden „harci képességgel” rendelkező lényed kap +1/+1-et.
„Harci képesség”: annyi izom jelzőt kap, amennyi az ellenfele sebzése.
 
Mániákus
1 vp, Leah, ember kalandozó, 0/3 (védekezése mágikus)
Ha az előkészítő fázisodban a gyűjtődben van, akkor rakd a tartalékodba.
Áldozd fel: A mániákus, s egy célpont lény a gyűjtőbe kerül.
Jelenés: Semmizés: 3

"Bárhányszor győztük le, mindannyiszor visszatért, s mindig meggyőzött valakit közülünk, hogy álljon mellé. - Zén."

Asztrálkutya
1 zsz, Elenios, szörny, életkioltó, 3/1

Egy célpont permanens a semmibe kerül, vagy 2 célpont permanens a gyűjtőbe.
Jelenés: Semmizés: 2.

"Az asztráltérből érkezett, s elragadta magával a legjobbjainkat."
 
Kleptománia;1vp/bűbáj/elenios/védekezes/isteni
Ha nem védekezesbol jatszod ki huzz egy lapot vagy egy max 1es idézési koltsegü lap átkerul hozzad. Kijatszasakor es minden előkészitő fazisodban rakj rá egy jelzőt. S,1zsz: vegyel le róla X jelzőt célpont X idézési költségü lap átkerul hozzad te leszel a gazdaja. 1vp:a kleptomaniára rakj egy jelzőt es gyogyulsz 1épt.
 
Izmos manó új új

2vp

elenios,manó,repül

Idézési költségéből helyettesíthetsz 2_VP-t egy 2 vagy 3 idézési költségű lapod Semmibe dobásával.
Lénnyel nem lehet rá reagálni.
Kijátszásakor minden manód kap egy izomjelzőt.
[K2]: Ha kijátszol egy manót célpont manóra tehetsz egy izom jelzőt.
Jelenés: célpont lény kap 2 izom jelzőt.

2mágikus/3
 
Vissza a jövőből

2 ZSZ

Fairlight általános

Nézd meg egy pakli alsó lapját (keresés). Ha ez asztalon maradó lap, tedd a tartalékodba, mintha most játszottad volna ki, a kijátszási feltételnek teljesülnie kell.

"1.21 Gigawatt?... Zu'lit értetlenkedése moa kutatásai során."
 
Északi fény; 1vp/bűbáj/leah/védekezes
Ha nem vedekezesbol jatszottad ki kijatszasakor huzz egy lapot. Kijatszasakor es ha vki sikeresen kijatszik egy lapot kioszthatsz egy celpont lapra egy dermesztes vagy lényre egy álomjelzőt. K: gyógyulsz egy épt Vagy nő 1el a max vpd.
 
Áldozószentély

1 áldozás dornodon építmény 4 SP „szárnyak”
Kompenzáció: ellenfeled eldob egy lapot.
Húzz egy lapot!
K: a kör végéig egy áldozós költségű lapod idézési költségéből egy áldozást fizethetsz az ellenfél permanensének feláldozásával.


Vassisakos minotaurusz

1 VP 2/2 tharr szörny/minotaurusz

Vedd vissza a kezedbe: megakadályoz egy aktiválást kívánó hatást vagy visszaküldhetsz egy lapot a tulajdonosa kezébe.
Áramlás: célpont lap visszakerül a tulajdonosa kezébe.


Kurozan tó

szabálylap

Ha ellenfeled kezdte a játékot: ha akarod, a játék elején kapsz 1 VP-t, de ekkor nem játszhatsz ki „védekezés”-ként lapokat.
Ha te kezdted a játékot, akkor a 2. húzás fázisodban +1 lapot húzol.


Vérfagyasztó

2 VP 2/2 leah szörny/vámpír „élőholt” „hideg”

K: ha egy lény vagy játékos sebződik vagy gyógyul: célpont lapra tehetsz 2 dermesztés jelzőt.
S áldozd fel: a paklidból játékba rakatsz egy fix max X költségű vámpír vagy „hideg” lényt. X annyi, ahány dermesztés jelző van játékban.


Sánta kutya

1 VP nekron 2/1 leah szörny/vérfarkas

Feltámad.
Minden 0 és 1 költségű lap +1 VP és +1 nekron.
S (de ha „kötelék” akkor K): célpont permanens passzivizálódik.
 
A helyes terminus technikus a "gyűjtőbe küldhetsz" és nem a "leszedhetsz", bár az utóbbi sokkal rövidebb, mostanában már nem annyira dívik.
 
Ha" celpont lap a gyűjtőbe kerul" szoveg volna rajta nem lehetne kijatszani uresbe sztem.
 
Jól hangzik. Kicsit pongyola a szövege , de támogatom.
 
Halászat(uj);1vp/ azonnali/vedekezes/fairlight
Gyogyulsz 1ept es leszedhetsz egy célpont lapot. Ha bármely módon eldobatják a kezedből sebezhetsz egy celpont lénybe 7épt es kapsz 1vpt Vagy 1szkt. Jelenés 1szk:ellenfelednek el kell dobnia egy lapot a kezéből.
 
Hazárdőr motyogó
1Vp
Leah/szöry/motyogó/horgony

Kijátszásakor dobj 2 kockával, majd célpont pakli tetejéről rakj át annyi lapot a semmibe, amennyit dobtál.
Halálsikoly: Húzz 1 lapot. (Vagy adhat motyogó kölyķöt is)

1/2
 
Transzduktor quwarg

2zsz
Dornodon,quwarg,szk,védekezésből kijátszható

Kijátszásakor max. 2 célpont lény altípusa quwarg lesz.
Élet:1
[K]: Két célpont quwarg lénynek véglegesen megcserélődik minden speciális képessége, ha a két lénynek különböző a gazdája akkor kapsz egy Nyomorult quwargot.
[S]: Ha ellenfelednek nincs quwargja játékban húzz egy lapot.

1/4



Óriásláb fia

Követő
epikus

Kedvelt lap: Yeti.

[S]: a következő yetid 1el olcsóbb, de nem mehet így 1 alá VAGY ha van akív yetid játékban kapsz egy Yeti csemete lapot (Yeti csemetét csak a második körtől kaphatsz).
Yetieidre +1 reagálni ha van aktív Yetid játékban.
 
Fürge yeti

2zsz

Leah,yeti,csont,ősmágia,kf,repül


Semlegesítés max. 2 idézési költségű lap.
Ha nem semlegesítésként játszod ki akkor húzz 2 lapot ebből egyet vegyél a kezedbe másikat dobd a semmibe.
Ha a kézbe vett lap lény volt, célpont lény vagy építmény sebződik max. 3-at. Ha ettől a gyűjtőbe került egy lap akkor kapsz 1VP-t, 1 SZK-t és gyógyulsz 1et.

K:Semmizés 1

1/3
 
Tomboló fatty (új)

3 VP (5)/5 chara-din szörny/chara-din fattya „szárnyak”

S áldozd fel egy chara-din fattyad: célpont permanens a gyűjtőbe kerül, vagy célpont lény vagy játékos sebződik 4 ÉP-t.
Kompenzáció: kapsz egy aktív Chara-din fattyát.


Káoszfatty

3-X VP 2/1 chara-din szörny/chara-din fattya

X annyi ahány Chara-din fattyád van játékban.
Kijátszásakor ellenfeled eldob X lapot.
Ha ellenfeled a húzás fázisán kívül lapot húz: kapsz annyi chara-din fattyát, ahány lapot húzott.


Fatty megoldómester

2 VP 3/2 chara-din szörny/chara-din fattya

Kijátszhatod bármikor, amikor azonnalit játszhatsz ki.
Ha van játékban legalább 2 chara-din fattyad, akkor ingyen játszhatod ki.
Kijátszásakor max. 2 célpont permanenst a gyűjtőbe küldhetsz.


Fatty kiegyenlítő

1 VP 3/1 chara-din szörny/chara-din fattya [+1]

Kijátszásakor kapsz a kezedbe annyi Chara-din fattyát, amennyivel kevesebb lap van a kezedben, mint ellenfelednek.
A te körödben ellenfeled minden lapja +1 VP. Fattyaid rezisztenciát kapnak.


Az isten keze

3 ZSZ fairlight általános

Húzz egy lapot!
K ha egy kézben lévő lapod aktiválást kívánó képességét használod, akkor megmutathatod ezt a lapot a kezedből (de egy körben csak egyet): a használt képesség újra létrejön, mint Az isten keze képessége (szükség esetén választhatsz új célpontot).
 
Előny szerzés

Szabálylap

Lapjaid hátrány képessége nem működik.
Célpont játékos első 5 körében életkioltó és nem működnek a rezisztencia,háló és anti-mágia képességek (játék elején válassz célpontot). Ha játék elején letiltják egyel több lappal kezdesz.
 
Picit off, de nem nagyon tudom máshova írni.
Nem lapötlet, hanem szabályötlet (módosítási javaslat).

4.23.6
Ha az egyik játékos olyan önálló cselekvést hajt végre, amely az adott játékszituációban bármilyen okból nem megengedett, akkor a cselekvésre való szándékot vissza kell vonni. A szabálytalan cselekvés bejelentése, majd annak visszavonása önálló cselekvésnek minősül (de forrásnak nem).

Szerintem ez egyszerűen zseniális. Ezt nem azért mondom, mert én találtam ki, hanem mert komolyan így gondolom.
 
Viharbájolo: Xvp/fairlight/2szk/háló/szörny/szirén/villám X/X+1
Csábítás X+1 (X max3lehet).E,1zsz;célpont lény sebződik X+1ept.Kijátszhatod az ellenfél körében is ha előtte eldobsz egy lapot a kezedből a semmibe és ekkor plusz 1vp rá reagálni. Kompenzácio:celpont lény vagy játekos sebződik X+1épt.
 
Vas fókuszsárkány

1 VP 3/1 fairlight szörny/sárkány „szárnyak”

Minden sárkányod 3-mas tűzleheletet kap.
K: gyűjtőbe küldhetsz célpont lényt (kivéve önmagát) és ha ez saját lényed volt, akkor tehetsz egy izom jelzőt egy sárkányodra.
Halálsikoly: előkereshetsz egy halálsikollyal rendelkező lapot a paklidból (kivéve Vas fókuszsárkányt).


Ón fókuszsárkány

2 VP 2/3 fairlight szörny/sárkány „szárnyak”

Minden sárkányod (önmaga is) [+2]-t kap.
S célpont lap (kivéve önmaga) a gyűjtőbe kerül, és ha ez a saját lapod volt, akkor húzz egy lapot!
Halálsikoly: kapsz 2 VP-t.


Ólom fókuszsárkány

2 VP 2/2 fairlight szörny/sárkány „szárnyak”

Minden sárkányod kap +1/+1-et.
S célpont permanens (kivéve önmaga) a gyűjtőbe kerül, és ha ez a saját lapod volt, akkor kapsz egy Wyvernt.
Halálsikoly: ellenfeled eldob 2 lapot a semmibe.


Újraöntés

1 VP fairlight azonnali „ősmágia”

Célpont permanens a gyűjtőbe kerül és ha a olyan permanest küldtél a gyűjtőbe, aminek te vagy a gazdája, vagy a tulajdonosa: kapsz 2 VP-t és húzz egy lapot!


Titán fókuszsárkány

4 VP (5)/5 fairlight szörny/sárkány „szárnyak” [+1]

Kijátszásakor gyűjtőbe küldheted X permanensed (max 3-mat): ellenfelednek fel kell áldoznia X lapját és el kell dobnia X lapot a kezéből.
Halálsikoly: célpont permanens a gyűjtőbe kerül.
 
Jól van. Engem meggyőztél.
 
  ... | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.