Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Szithani látkép
(Könyv életkép)
Küldd el képeslapként!
A mesés Szithan birodalom fővárosának (ahol az emberélet olcsó, de az elefántcsont drága) látképe egy nemesi palota erkélyéről.
Nézz szét a galériában!
Legendák Viadala fontos tudnivalók
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló
2. Termikrajzás – zárás
Tavaszi MondoCon 2024.Április 27-28. Budapest
Hétvégi verseny és Legendák Viadala

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Az eddig megjelent HKK kiegészítők listája
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8137)
Legendák Viadala (41)
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló (9)
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (31)
HKK kérdés? (47084)
Lapötletek (64958)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Szikrázó manahal
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Túlélők Földje Szabálykönyv - Választható fajok

Ghalla fantasztikus bolygóján nem csak egyetlen értelmes faj fejlődött ki: az emberek mellett elfek, törpék, és még más, két lábon járó humanoid teremtmények népesítik be a világot. Minden fajnak megvannak a maga előnyei és hátrányai, de hosszú távon természetesen nagyjából egyforma erősek. Olvasd végig a figyelmesen fajok leírásait, és döntsd el, melyik számodra a legszimpatikusabb!

No igen, a legelterjedtebb, legkevésbé egzotikus faj. Ugye, ismered? Az emberek semmihez sem értenek kiemelkedően, de igazi gyengéjük sincs. Egyformán vonzódnak a sötét és a jó oldal felé, érdekli őket a fegyveres harc és a mágia tudománya is. Tulajdonságaik átlagosan jobbak, mint a többi fajé - ez hosszú távon óriási előnyt jelent, mivel a tulajdonságok fejlesztése nem könnyű feladat. Ha nem vágysz annyira egy egzotikus lény bőrébe, és félsz az esetleges "gyengéktől", akkor számodra ez a legjobb faj.

Az elfek, más néven tündék, az erdők kecses léptű, hegyes fülű, karcsú lakói. Jól bánnak a lő- és dobófegyverekkel, kiváló nyomkövetők és nagyon ügyes vadászok: egy tapasztalt elf íjával senki sem mer szembenézni, akár három hetes nyomokat is megtalál és felismer, élelem keresgélésre pedig kevesebb energiát kell pazarolnia, mint másoknak. Fizikailag talán ők a leggyengébbek, de ezt a hátrányukat pótolja fürgeségük a harcban - már kezdetben kiemelkedően magas ügyességgel indulnak.

Ezek az alacsony, nagyszakállú nagyorrú mokány kis fickók szinte keményebb anyagból vannak faragva, mint maguk a hegyek. Tény, hogy szervezetük nagyon ellenálló, méreg és varázslatok nem igazán tudják meghatni őket. Kevés faj dicsekedhet olyan magas életerővel, mint a törpék. Különösen jó érzékük van a fémek megmunkálásához, és persze a kincskereséshez: bányászat szakértelmük nagyon gyorsan fejlődik. Nagyon ódzkodnak viszont a mágiától, és nehezen barátkoznak más fajokkal.

Réges régen, távoli hegyláncok sötét tárnáiban élt egy nagyon szívós és ellenálló ork faj, a Lai-shud. Az árnymanók állítólag az ő leszármazottaik, emberi és gnóm vérrel keveredve. Ez talán a legravaszabb, de legsunyibb faj is. Állítólag még a jég hátán is megélnek, és nincs olyan helyzet, amelyből ki ne vágnák magukat. Tolvaj képességeik messze földön híresek: lopásban, rejtőzködésben, csapdakészítésben, zárnyitásban nincs senki, aki nyomukba érhetne. Minden más faj megveti őket, mert nincsenek erkölcsi gátlásaik, és nem válogatnak az eszközökben: egyetlen dolog fontos számukra: a túlélés.

Valószínűleg a troll Ghalla legerősebb intelligens faja, bár az "intelligens" jelzőt sokan meg szokták kérdőjelezni. Ezek a csupa izom, csupa bicepsz óriások félelmetes ellenfelek a harcban: mindenféle trükk nélkül, pusztán testi erejükre hagyatkozva is képesek lennének szinte bárkit szétzúzni, de mindent felülmúló fegyver-szakértelmük az, ami igazán legyőzhetetlenné teszi őket. Egy különös (talán szörny őseiktől) örökölt képességük, hogy táborozás alatt jóval gyorsabban regenerálódnak sebeik, mint más lényeknek.

Ezek az alacsony növésű, nagy szemű, gyors beszédű fickók sokak szerint rokonságban vannak a törpékkel. Erre azonban sok dolog rácáfol: a legtöbb gnóm ugyanis nem a sportban és a harcban érzi otthon magát, hanem a könyvek mellett. Az egyetlen dolog, amelyben Ghalla lakói szinte kivétel nélkül mind egyetértenek, hogy a gnóm a legintelligensebb faj. A vad, erő által uralt világban sokan lenézik őket. Talán ennek eredményeképpen, hogy a világban való helyüket igazolják, a gnómok igazi mestereivé váltak a mágiának. Ezen kívül ők a legjobbak a találmányok, eredeti dolgok kitalálásában.

Ezekről az emberhez hasonló testfelépítésű, de párducléptű, hosszú karmú lényekről senki sem tud igazán konkrét dolgokat. Annyi biztos, hogy fantasztikus képességeket birtokolnak: a tapasztaltabbak képesek struccként futni, párducként vadászni és oroszlánként harcolni. Az igazán nagyhatalmú alakváltók pedig úgy alakítják át testük szerkezetét, ahogy akarják. Miért nem az alakváltó Ghalla uralkodó faja? Ezt sokan annak tudják be, hogy az alakváltók valamivel nehezebben tanulnak a többi fajnál - szakértelmeik egy kicsit lassabban fejlődnek.

A ferde szemű, apró orrú, hegyes fülű kobuderák vitathatatlanul a harcművészet mesterei. Puszta kézzel képesek legyőzni egy állig felfegyverzett, páncélozott harcost is. Emellett, talán a belső energiáik ismeretéből adódóan, misztikus, szinte természetfölötti képességeik vannak, amelyeket összefoglalóan kí-képességeknek neveznek. A kobuderák nagyon ügyesek; mászásban, lopódzkodásban és egyéb tolvaj trükkökben az árnymanók után közvetlenül másodikak. A kobuderák "törvénytisztelő", tanok és kódexek szerint élő lovagkalandorok, és mint ilyenek, állandó és kibékíthetetlen ellentétben állnak az árnymanókkal.


Természetesen nincs semmi, amit egy kalandozó meg ne tanulhatna: egy törpéből is lehet nagy mágus, vagy gnómból harcművész, legfeljebb a dolog egy kicsit tovább tart (és fajtársai különcnek fogják tartani). A fent felsorolt dolgok csak azt mondják meg, hogy miben jobbak az egyes fajok a többinél, nem pedig miben egyedülállóak.


| Rövid ismertető azoknak, akik még nem játszanak a játékkal |
| Bevezető | Választható fajok | A karaktered | Szörnyek, tárgyak stb... | Parancsok | Egyéb | Tartalom |

Létrehozás: 2003. szeptember 13. 23:13:48
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:20
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.