Paklik mindenkinek - Lépéselőny
Ezen a hétvégén pörgős formátumú versennyel várunk mindenkit, méghozzá három kategóriában (kezdő, amatőr és profi), egy kis felkészülés gyanánt pedig úgy döntöttünk, megosztjuk veletek egy olyan pakli leírását, amely mindhárom kategóriában megállja a helyét.
A kiválasztott deck egy KF-es pakli, erős lényre rakható tárgyakkal és ehhez a koncepcióhoz illeszkedő lényekkel, a bennünket támogató szabálylap pedig természetesen nem más, mint a Lépéselőny - lássuk, mely kártyákkal érdemes feltölteni a rendelkezésünkre álló keretet!
A lapok felsorolásánál színek szerint fogok haladni - elsőként lássuk Tharrt, ahol legfontosabb kártyáink kapnak majd helyet. Mi mással kezdődhetne egy ilyen pakli, mint a Törpe hős, amely kedvenc elsőkörös kezdésünk lesz, hiszen rögtön fel is húzhatja magára valamelyik erős tárgyunkat... vagy mondjuk belepattanhat, a legjobb opciónk ugyanis a Moa homokfutó lesz, melyet akár a kezdeti szörnykomponens felhasználása nélkül kitehetünk, hogy aztán törpénk 6/7-es, izmos, életes, ellophatatlan vonatként terrorizálja az ellenfelet.
Nézzük, mely KF-es tárgyakat érdemes még használni a színből. A Ryuku harci szekér szintén kihagyhatatlan, a leszedés és a +4/+2 ugyanis mind komoly képességek, ráadásul akár ezt is kitehetjük csont nélkül, és még az ellenfél körébe való beleszólásra is ad egy kiváló lehetőséget. Használjunk emellett egy-egy Vlagyimir szekercéjét és Bénító gyűrűt is: előbbit bármikor előránthatjuk, és főleg a Törpe hősön fog jól mutatni, utóbbival pedig alaposan megnehezíthetjük az ellenfél dolgát, főleg úgy, hogy az alatta lévő lényt jó eséllyel életben tudjuk tartani.
Tharrból van még egy lény, akit semmiképp se hagyhatunk ki a pakliból: ő nem más, mint a Bátor manó, akinek lapot dobva lap- és VP-költség nélkül kaphatunk egy korrekt repülő lényt, aki még pörgeti is kicsit a paklinkat, illetve néhanapján egy-egy tárgy eltávolítására is alkalmas lehet.
Következő színünk Raia, ahol szintén akad néhány kötelező lap. Az egyik legjobb KF-es tárgy, a Csillagszóró is itt található meg, amely nem csak masszív védelem, de az ellenfél asztalát is jócskán kezelésbe tudja venni - vagy magát az ellenfelet, az életjelzőből történő lövöldözésnek hála ugyanis akár egy kör alatt is nyerhetünk. Érdemes még használni 1-1 Helytartói jogart és Démonölőt is: előbbi - ha mi kezdünk, és ki tudjuk rakni az első körben (akár Törpe hőssel keresve) - akár önmagában megnyerheti nekünk a meccset, az induláshoz szükséges varázspontoktól megfosztva az ellenfelet, utóbbi pedig egy újabb csont nélkül kirakható lényvédelem, amely az azonnali laputánpótlást is biztosítja számunkra.
A lények között itt is találunk egy manót a Batkamanó személyében, amely társaihoz hasonlóan szintén jöhet ingyen, és kellemes counter képességgel rendelkezik - kicselezhetjük vele például egyik legfőbb ellenségünket, a Techiánafluxot is. Szintén szívesen fogjuk megpakolni a Zarándokot, aki ha megérkezik az asztalra, kis túlzással eltávolíthatatlanná válik néhány tárggyal megpakolva, ráadásul a többi lényünket, vagy akár bennünket is gyógyíthat, nem is beszélve a mindig hasznos semmizésről, így egy igazán sokoldalú kártyáról beszélünk, akire a Csillagszórót is nagy mosollyal fogjuk rátenni. Ha már semmizés: ne hagyjuk ki Riannandit
se, aki költségből távolítja el a gyűjtőbe kerülő zavaró lapokat. Az izmok mindig jól jönnek, ez nem is kérdés, a dermesztésjelző pedig olykor optimálisabb megoldás lehet, mint egy szimpla leszedés - csak mindig figyeljünk arra, hogy legyen mit tekerni neki, feleslegesen ne használjuk.
Folytassuk Leah-val, akit a Mágusok alkonya néhány csúcs counterrel hamar a top színek közé emelt. Ők nem más, mint a Sebzett vérfarkas, valamint Manifez, a negyedik, akik egyaránt védekezésből szomoríthatják az ellenfelet, vámpír barátunk ráadásul nehezen eltakarítható, és KF-es tárgyainkat is vígan tudjuk rá pakolászni. Egy másik vámpír, Jeanston, a hatodik is bekerült a pakliba, aki önmagában nem több egy 1 VP-ért jövő ősmágiás leszedésnél (már ez sem rossz), ám ahogy az látható, igen könnyen megoldható, hogy kerüljön még rá egy-két jelző, így hosszú távon veszedelmes permanens leszedéssé válhat.
Az utolsó szín nagy kérdés volt, hiszen például az Elmecsapda miatt a Fairlight igen csábító, végül azonban Elenios mellett döntöttem a jobb védekező lapok miatt. Ott van például a harmadik manónk, a Fürge manó, amely a játék egyik legerősebb lényalapú countere, így innen sem hiányozhat, de bekerült néhány Szirén gésa is, amely egy kicsit ugyan drágább darab, sokoldalúsága miatt azonban így is befér, hiszen deckünk átlagköltsége amúgy sem túl magas. Találunk itt emellett csont nélkül kitehető KF-es tárgyat is a Hendiala szivárványköpenye személyében, amely tovább erősíti a "nehezen megoldhatóvá teszem a lényemet" vonalat, a láthatatlanság miatt ráadásul olykor kivégző lapként is funkcionálhat.
Van még itt egy színtelen lap, amit semmiképp se hagynék ki: ez a Szörnyidomítás, amely amellett, hogy brutális tempóelőnyt ad (lényegében felezi a lényeink idézési költségét), a plusz sebzéssel és a kárpótlással még kellemetlenebb helyzetbe hozza az ellenfelet, aki így általában ezt lesz kénytelen előbb megoldani.
|
szabálylap: Lépéselőny
3 Törpe hős
3 Moa homokfutó
2 Ryuku harci szekér
1 Vlagyimir szekercéje
1 Bénító gyűrű
3 Bátor manó
3 Csillagszóró
1 Helytartói jogar
1 Démonölő
3 Batkamanó
3 Zarándok
2 Riannandi
3 Jeanston, a hatodik
3 Manifez, a negyedik
3 Sebzett vérfarkas
3 Fürge manó
2 Szirén gésa
2 Hendiala szivárványköpenye
3 Szörnyidomítás
45 lap
|
A pörgős versennyel kapcsolatos pakliválasztásnak fontos része, hogy olyan decket válasszunk, amely nem túlságosan érzékeny a kezdésre (értsd: jóval nagyobb eséllyel nyer, ha kezd, mintha nem kezdene), ezért döntöttem a kicsit erőteljesebb védelmi vonal és a fekete védekezéses counterek használata mellett. De természetesen mindenki átalakíthatja a paklit a saját szájízére - jó játékot hozzá, és találkozunk a szombati versenyen!
Csető Zsolt
Szólj hozzá!
Létrehozás: 2015. április 21. 12:01:56 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22 | Nyomtatási forma |
|