Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Hány darabos asztali Puzzle a kedvenced? (33)
Melyik képből legyen puzzle... (45)
Hány darabos internetes puzzle a legjobb? (34)
Hatalom Kártyái Puzzle (97)
Elindult ingyenes, internetes puzzle játékunk! (21)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Nézet:
Miért nem éri meg? Hiszen pont nyugaton nem várható olyan fejlesztés, ami feltételezi, hogy neked fullos fád van valamelyik ágon... Pont nyugati karaktereknél kevésbé gond szerintem, ha lassabban fejlődik a fa.
 
Talán mostmár a JV is elhiszi, hogy erősek a szörnyek és gyengíteni kell rajtuk...
 
Ez elég ótvar valljuk már be... Nem lehet rá se lőni se varázsolni, de Ő tud... Ráadásul LVL 72-őn a csata:

ek 500 2 t. energia kisütése: 500 2
A tudati entitás manifesztálására költesz 2 TU-t A tudati térben már 13784 tudatpontot raktároztatok el. A tér hirtelen cseppfolyóssá válik körülötted, majd örvényleni kezd és a valószerűtlen vortexből előtör valami iszonyat! (ld. enc.)


Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy fekete energia. 38 életpontot vesztettél. Meglengetve a pusztító lándzsát a másikra rohansz. Felkészülsz a spirituális extenzióra. Pusztító lándzsával tökéletesen perforálod az entitás manifesztum jobb oldalát. (15 támadással 3058 életpontot sebezve.) A hoarián sárkánybébi megmarja ellenfeledet. (8 életpontot sebezve.) T'vadar tőrével megdöfködöd az entitás manifesztum fejét. (13 támadással 1418 életpontot sebezve.) A hoarián sárkánybébi segítségedre siet és megtámadja ellenfeled. (51 életpontot sebezve.) Mg'thorath kövének szellempárduca ellenfeledre ront. (55 sebzést okozott.) Fényaurád 9 sebzést okoz. Az entitás manifesztum hatalmas karmait arcodba vájja. (5 támadástól 5332 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1067 ÉP.) Pusztító lándzsával jól megszurkálod az entitás manifesztum fejét. (8 támadással 1683 életpontot sebezve.) A hoarián sárkánybébi is veled harcol. Elszántan harapdálja meg ellenfeledet. (13 életpontot sebezve.) T'vadar tőrével megkarcolod az entitás manifesztum testét. (1 támadással 103 életpontot sebezve.) A hoarián sárkánybébi nagyot harap ellenfeledbe. (32 életpontot sebezve.) Hirtelen elősuhan a hátad mögül egy szellempárduc, és karmaival az ellenfélnek esik. (45 sebzést okozott.) Fényaurád 8 sebzést okoz. Az entitás manifesztum karmaival feltépi a torkodat! (5 támadástól 5014 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1003 ÉP.) A halhatatlanság varázslat megment: +2604 életerő. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Szereztél 1 entitás esszenciát. (ld. enc.) 17006 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 6483, sebződés: 10384, gyógyulás: 4674, összesen: -5710 ÉP}

LVL 67-en a csata:
ek 500 2 t. energia kisütése: 500 2
A tudati entitás manifesztálására költesz 2 TU-t A tudati térben már 13782 tudatpontot raktároztatok el. A tér hirtelen cseppfolyóssá válik körülötted, majd örvényleni kezd és a valószerűtlen vortexből előtör valami iszonyat! (ld. enc.)


Üdvözlésképpen egy fekete energia varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 48 életpontot vesztettél. Fegyvert váltasz: előkapod a Vetrox vérpörölyét. Marokra fogva a Vetrox vérpörölyét a másikra támadsz. Felkészülsz a spirituális extenzióra. Vetrox vérpörölyével gyilkos csapásokat szórva összezúzod az entitás manifesztum jobb hátsó lábát. (12 támadással 2248 életpontot sebezve.) Földelementálod támad. (32 életpontot sebezve.) T'vadar tőrével többször eltalálod az entitás manifesztum . (7 támadással 782 életpontot sebezve.) Földelementálod támad. (66 életpontot sebezve.) Váratlanul egy szellempárduc jelenik meg melletted, és karmaival az ellenfelet kezdi csépelni. (59 sebzést okozott.) Az entitás manifesztum karmaival feltépi a torkodat! (5 támadástól 5681 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1137 ÉP.)
{Csatastatisztika; sebzés: 3187, sebződés: 5729, gyógyulás: 1137, összesen: -4592 ÉP}


Megszűnik a látás és hallás köznapi értelme: a másodperc törtrésze alatt leperegnek lelki szemeid előtt életed fontosabb pillanatai. Ez a halál...
Beleegyezéssel várod, hogy lelked elhagyja a megkínzott tested. Ehelyett azonban egészen furcsa dolog történik: olyan érzésed van, mintha felemelne valaki, és egy hatalmasat lódítana rajtad. Pillanatnyi kábaság után kinyitod a szemed: a mennyország nagyon is hasonlít a halandók világára... vagy pedig még mindig élsz! Ez utóbbi lehetőséget igazolja az is, hogy a deus ex machina eltűnt oldaladról. Tehát működött! Azon kívül, hogy elrepített a veszély helyszínéről, még gyógyított is rajtad. (+3318 életerő.)
[20 pontot használtál fel, van még 96. Kapsz 56 VP-t.]

Ami annyit tesz kisebb szinten ugyanolyan felszereltségbe többet üt... BAROMSÁG... Miért nem tudok már varázsolni rá, ha Ő tud rám???
 
Nekem úgy tűnik, hogy ez a képességfa erős KTknak és "nagy" karaktereknek lett készítve. Van több karakterem is, akiknek ez rendesen keresztbetett. Egy kis aktív létszámú KTba tartozó táptalan karakternek esélye sincs, hogy rendesen fejlessze a fát. A jövőbeli fejlesztések meg gondolom úgy fognak készülni, hegy bele lesznek számítva a fa által adott dolgok. Annak idején szerepjátékos szempontok alapján választottam a karaktereimmel KTt, az egyik (Sziklaöklök) be is jött, szerencsére ott van élet. A többi (még nyugati) viszont lényegesen gyengébb karakter, a TF átlaghoz képest nagyon alacsony szinttel. Szerintem megoldást jelentene, ha a KT aktív tagjainak száma mellett számítana az aktív tagok összesített TU értéke is. A jelenlegi képességfa mellett számomra nem éri meg fejleszteni a nyugati oldalon.
 
Szia!

Koszi hogy figyelembe veszitek a leirtakat.

Van egy javaslatom, ami egyreszt a kis KT-kat is segitene, masreszt pedig a "rabszolgazas" -- avagy a penzert elonyszerzes (mely sokakat zavar) -- hatasat csokkenthetne.

A javaslat viszonylag egyszeru:
- Novelni a karakterenkent szukseges minimum TU koltseget.
- Csokkenteni a KT szinten szukseges osszes TU koltseget.
- Kepessegfa szinttol fuggove tenni a minimum egyeni koltseget (es kisebb merteken az osszeset).

Kepesseg Szint Egyeni Minimum KT minimum
1 30 1000
2 30 1500
3 30 2000
4 30 2500
5 30 3000
6 30 3500
7 30 4000
8 30 4500
9 30 5000
10 30 5500

Kepesseg Szint Egyeni Minimum KT minimum
1 30 300
2 50 500
3 70 700
4 90 900
5 110 1100
6 130 1300
7 150 1500
8 170 1700
9 190 1900
10 210 2100

Azt hiszem, egy ilyen, vagy hasonlo megoldas ket legyet utne egy csapasra... miszerint a karakterek megdolgoznak a kepessegekert... es egyre inkabb megdolgoznak a magasabb szintu kepessegekert, valamint nincsen sult galamb szindroma rabszolgas KT-k eseten (vagy legalabbis nagyon csokken a merteke).

Ezzel akar ismet be lehetne kapcsolni az EF kepesseget (+1 TNO/+1 KNO), amivel a kis karakterek is konnyebben tudnak fejleszteni, hiszen alacsonyabb szinten sokkal nehezebb azokat a TU-kat kitermelni.

Osszessegeben azt hiszem ez a (vagy hasonlo) megoldas kellokeppen enyhitene a helyzetet.

Zaropontkent - mely kicsit mas tema, de azert itt is kozrejatszik... Bar a jatek nem verseny, de azert megis folyamatosan osszemerik a karakterek egymast (szint, szakertelmek, trofeak, ilyen/olyan max pontok, stb). A legnehezebben feldolgozhato esemeny az az amikor az ember *behozhatatlan* hatranyba kerul.

Ilyen hatranyok peldaul az egyedi targyak (pl Olimpia nyeremeny), egymasra epulo gyorsito kepessegek (pszi fejlesztes), fegyverszakertelem korlatozas, akar a TK-bol kieso szamurajkard/Toyaki mely kesobb ki lett veve, csak nem mindenkinek, es most a kepessegfa, stb... Sok ilyen pelda van a jatekban.

Amikor ilyenek kiderulnek, bizony elkeseritik az embert. Hiszen BARMIT csinal, nem tudja behozni/csokkenteni a kulonbseget. Egy ket otlet:
- Egyedi targy - 1 evvel kesobb elerheto valhatna mindenkinek. (+ tamadas, EP, stb... kovetkezo olimpian biztos konnyebb lesz megverni?!)
- Pszi fejlodes lelassul (vagy tobbe kerul)
- Fegyverszaki nehez eset... vegulis hosszu-hosszu ido utan a kulonbseg minimalizalodik... itt inkabb olyan megoldas kene hogy valami extra befektetetesert jobban lehessen fejlodni... ami dontes ele allitja az embert hogy mire kolti a energiajat (nem feltetlenul a TVP-jet ).
- A kardos dolog nagyon kemeny... ott egyszeruen torolni kellett volna es a 150 TVP-t visszaadni amit a konvertalasra koltottek (meg most sem keso)... egy ilyen baki folytan egy eros slot nelkuli targyhoz jutni, es benn is hagyni nem szerencses. Vagy masoknak is elerhetove tenni a lehetoseget.

Ezt csak ugy kapcsolodo temakent emlitem, mivel ugy latom, nagy reszben ilyen erzesek is vannak felszolalok gondolataiban a kepessegfaval (jelen allapotaban) kapcsolatban.

Udv:
Manus
 
Nem is arra gondoltam, hogy azonos szinten vagytok!
 
Azert Rizibizi es Zanarchista kozott van kb. 20 szint kulonbseg. :-)

Zanarchista elegge atlagkari, 636 fordulo 59. szint, 60as fegyverismeret, meg halhatatlansag varija sincs, ezert is kell neki a kreiton fozet.

De egyebkent szerintem is elmeretezett a szorny, nagyon sokat sebez, es egy kreiton agy 10K arany, nem fogom tomegevel olni oket.
 
"Ilyen nézőpontból azért kiváncsi lennék, hogy milyen most a tudatoknál az arány, hogy milyen a tudat aktivitása mennyiből menyi fő fejlesztett és mennyiket?"

Ezen már én is gondolkodtam, hogy nem lehetne egy ilyet csinálni? Itt a honlapon egy összesítést, azokról a karakterekről, akik fejlesztettek...

név, KT, fejlesztett mennyiség

csak nem lenne akkora munka...
Egy excel export (ha lehet ilyet) es egy oldal beszúrása ide...
Bár én nem értek hozzá, mert nincs benne olaj, de kitalálni nem volt nehéz!
 
Ababo: Írtam korábban, hogy az entitások a karakter szintjéhez vannak generálva. Ha majd többen harcolnak velük, és látjuk, hogy erős ez a generálás, gyengítünk rajta. Tehát nem az van, hogy van egy 100. szintű szörny, ami ellen a 30. szintű karinak nincs esélye.

Azért ennyire gyökér nem vagyok, hogy ne értsem, azért is írtam, hogy erős karakterek is maximum kreiton főzettel tudják leverni.
Nézzétek meg rizi karaktereit vagy - ha jól emlékszem - Zanachista fordulóját. Egyik sem kezdő játlkos karaktere, egyik sem gyenge karakter mégis megitták a varázsitalt, pedig tutira rákészültek. Nem csak azért mondtam, mert esetleg egy 15. szintű karakter vagy egy táptalan rabszolga nem tudta leverni az entitást, hanem azért, mert mocskosul erős szörny! Nem hiszem, hogy ennyire durvának kéne lennie. Bár ti tudjátok, de ha ilyen marad, akkor szopóágon vannak még azok a KT-k is, akik nem rinyáltak még eddig, hogy sok TU-t kell belenyomni, stb. De ha ilyen lesz, akkor az én KTmon belül sem lesz sok karakter aki meg tud küzdeni az entitással. Sem kicsi, sem nagy karakter nem fog bírni vele...

Javaslom, hogy nézzétek át az eddigi entitás csatákat és gyengítsetek rajta, hogy legalább a főzet ne kelljen hozzá!
Akik leverték így is, azoknak természetesen gratulálok, de azt hiszem, hogy ennek a fejlesztésenek nem a "krémnek" kell szólnia és a kisebbeknek is kéne sikerélmény!

Nem elégedetlenkedtem, csak jeleztem egy túlméretezett szörnyet!
 
Azért a ló másik oldalára sem szabad átesni! Szerintem.

És érdekes...
Egy éve még senki sem berzenkedett, amikor ki kellett fejleszteni egy (mittudomén) cca 1500 TU-ba kerülő 11. képességet. Senki nem rítt, hogy óh jaj, de hát mi csak 5-en vagyunk aktívak.... Ha egy év alatt ment be a TU, akkor egy év alatt, ha kettő alatt, akkor kettő alatt ment be. Sírt valaki érte? Nem láttam nyomát.

Emberek! Tudjátok mennyi a keret a (asszem) 17. képességre? 6000 TU! Az tán nem sok? És csak egy sz...os 0 pontos képességet, vagy egy Cserét kaptunk volna érte! Gondolkodjatok már el ezen egy kicsit!

Ha a képességfa minden képessége ömlesztve bekerült volna egy nagy tálba, 1000-1500-2000 stb TU költséggel, vajon a következő képességet nem vettetek meg volna belőle? Nem a lóf...t nem!

Érdekelte eddig a Nagy Ghallai Közösséget a haldokló KT-k sorsa? Mert én nem nagyon láttam ennek jelét. Biztos nem jártam arra, ahol a könnyek hullottak. Aki akart már rég átlépett egy aktívabb KT-ba. Aki meg szerepjátszani akart, az maradt, és ezután is maradni fog.

Tudjátok mit gondolok? Hogy sírni mindig sokkal könnyebb.

Azzal az indokkal, hogy jajj szegény Naplovagok Kt-nak vége van, mert leáll az utolsó, az egyetlen aktív tag is (bocsi, Gáldor, a példáért)... Igen, ez egy remek indok, hogy sírjunk egy kicsit a játékvezető vállán, és a költségek csökkentését együtt emlegessük a világvégével... a nagy összeomlással...

Tegye fel a kezét, aki haldokló KT-ból van itt! Vasalt Bunkóként nekem talán jogom lenne itt sírni (lentebb tettem is egy reális módosítási javaslatot), de nem fogok sírni, és nem fogok KT-t váltani sem.

Ahol 30 aktív tag volt, ott eddig is hamarabb készen lett egy képesség, mint ahol 5 aktív tag volt.

Minden enyhítés, és mértékcsökkentés ami a kis aktivitással bíró KT-kat segíti, segíti egyben a nagy aktivitással rendelkező KT-kat is.

Ez az olló már régóta nyitva van, és ezzel a módszerrel nem lehet bezárni.

Nem mindegy, hogy fél év alatt készül el a következő képesség, vagy egy év alatt? Nem? Miért nem?

Végigolvastam a saját HSZ-emet, és így utólag elnézést kérek a kirohanásért mindenkitől. Akinek nem inge nem veszi magára. Nem Rátok, hanem a sírásra vagyok mérges, az állandó "de-mo-ra-li-zá-ló" sírásra. Semmi nem elég jó. Semmi nem elég olcsó.

Jah, és igen, a képességfa messze távolodott attól a céltól, amit anno szerettem volna elérni. De legalább vitázunk róla, és amíg a felek vitatkoznak, addig az azt jelenti: érdekli őket a téma. Uff.

(És most tessék, cincáljatok darabokra engem! Lássuk, ki tud belém a legnagyobbat rúgni!)
 
Szia!

<i>Senki se mondta, hogy minden KT-nak mindig végig kell mennie zen az EK 500-as procedúrán... Ez egy egyszeri esemény, mely ha véget ér, akkor onnantól minden KT megkapja a fát. Azt hadd ne áruljam el, hogy hogyan és mikor ér véget, de annyit azért mondok, hogy ne egy KT ölje csak az entitásokat.</i>

Akkor ez alapjan jol ertem, hogy nem kell minden kt-nak kulon legyozni egy sajat lenyt? Amennyiben igy van, az mindjart mas, csak akkor ezt le is kene/kellett volna kommunikalni, hogy ne legyen belole felesleges feszultseg (meg akkor is, ha -jogosan- nem mindent akartok a jatekosok orrara kotni).

A legnagyobb problemam az volt, hogy egyedul meg ketten (kis letszamnal) nem lehet EF 500-azni, mert semmi ertelme, mert egy evbe is tellne mire megidez a kt egy ilyen lenyt, DE ekkor meg nem tudtam, amit fent irtal (amit remelem jol ertek), hogy eltunnek majd a lenyek es nem minden kt-nak kell egy sajat ilyen lenyt leolnie. Mindemellett az EF-re epulo kt-k kepessegei hasznalhatatlanok ugyebar ezalatt a 2-3? honap alatt amig tart az esemeny. Ez sem egy szerencses megoldas.

jakab
 
Először is örülök a képességfának bár még így sem értek sokmindent, és jópárral nem is értek egyet vagy csak részben.
Örülök neki, hogy végre akkor már hivatalos, hogy van egy esemény és a képességfa ettől külön van. Vagy hát nyilván befolyással lesz rá az esemény.
Jó hogy van újabb kihívás és mégha kétszerekkorák lennének is a fejlesztési számok is azt mndom nincs vész. Lehet arculatot tervezni egyes KT-knak, hogy ők inkább a harcosabb oldal felé mennek el, vagy a varázslósabb.
Az ami nem tetszik, hogy egyből nagyonsokan elkezdtek azon gondolkodni, hová menjenek, de minek? Ez nem verseny?
Annakidején mikor Tudatot válaszott a karakterem nem kevés dolgot vettem figyelembe, és a legutolsó volt az, hogy összességében mennyivel lehetek táposabb. Nem bántam meg a döntésemet, hozzám az a tudat illik, minden megvan amit akarok, persze panaszkodni mindig lehet.
Viszont amit furának tartok, hogy nem volt aktivitás? Azért elég hamar elég sok TU belement ebbe az idézésbe. Még a szerény kis barbárommal is beletettem egy minimálisat mondván ő is részt akar venni ebben a harcokban.
Azt furának tartom, hogy ugye ez egy esemény és votl ez a KT 1000TU-s határ, amit először és nem akarok senkit megsérteni, de tulajdonképpen egy olyan Tudat ért el, ahol egy vagy nagyon kevés ember fejlesztett, és továbbra sem említenék neveket, de van olyan KT ahol a tagság nagy része fejlesztett és nem is keveset koponyánként és talán a felénél tartanak.

A legutóbbi varkaudarinváziónál volt egy időszak amikor furán néztem, mert mondom heti rendszerességgel lépek, és ha nem is nyílegyenesen, de a sűrűjébe tartok úgyhogy akkor még abban a tudatban voltam, hogy ez nem fogja megérni és már akkor nagyon úgy nézett ki, hogy lekésem az egészet.

Ilyen nézőpontból azért kiváncsi lennék, hogy milyen most a tudatoknál az arány, hogy milyen a tudat aktivitása mennyiből menyi fő fejlesztett és mennyiket?

Mégegyszer mondom nem versenyzek senkivel, nem is tudnék, meg nem is bosszankodásképpen, puszta kiváncsiságból, érdekelnének ilyen statisztikák.

Itt említeném meg, hogy majd egy éve a varkaudar invázió is elég görcsös volt, és mégis aki csinálta szerintem mondhatja nyugodtan, hogy táp szempontból is megérte, nem csak játékból.

Valaki írta akkor is és szerintem ilyen eseményeknél azért nem mindegy, hogy valaki adott idő alatt mennyit tud lépni, ugye lemaradás, rabszolgák, szerintem ez főleg ilyen egyszeri eseményeknél elég bántó tud lenni, nem pedig a 10 éves TU előálítási terv.
 
Azíért nem az a cél, hogy az 5 fős meg 30 fős KT egyforma lehetőségeket rejtesen... Mint ahogy most sincsen így szerintem. Az a cél, hogy az 5 fős is életképes legyen, és aki azt akarja, az válassza azt. Ettől még a 30 fős tuti jobb lesz valamennyivel.
Az most már biztos, hogy csökkentjük a költségeket valahogyan, de az 500-nál több lesz.
 
Miért túlzás az 500 TU?
Nem az a lényeg, hogy:
-ne fél év alatt fejlesszük ki a teljes képességfát (ezért az időkorlát - 2 hónap)?
-ne rabszolgák fejlesszék ki (ezért van a fejkvóta)?
Így lépést lehetne tartani az 5 aktív fős KT-knak is.
 
Ababo: Írtam korábban, hogy az entitások a karakter szintjéhez vannak generálva. Ha majd többen harcolnak velük, és látjuk, hogy erős ez a generálás, gyengítünk rajta. Tehát nem az van, hogy van egy 100. szintű szörny, ami ellen a 30. szintű karinak nincs esélye.

Az eseményről: Bevallom, arra számítottam, hogy több KT fog aktívabban EK 500-azni. De majd találunk módot arra is, hogy azon kis KT-k, akik EK 500-aztak, de nem sikerült érdemben részt venni az entitás ölésben, kapjanak valami kárpótlást.

Hangsúlyozom: Nem szándékunk a kevésbé aktív KT-k megölése... Azért lássuk be, eddig is játszottak emberek olyan KT-kban, ahol nem voltak táp képességek. Ezután is lehet úgy játszani, hogy az új fa nincs kifejlesztve teljesen. Az a baj, hogy nehéz meghúzni azt a határt, ahol az aktívabb és passzívabb KT-k között egyensúly van. Ez az aktív tagság utáni dolog nem hangzik rosszul, de számomra logikátlan, és azért lehetőséget ad a trükközésekre. Még gondolkozunk rajta. Az 500 Tu minden képesség javaslat szerintem kicsit túlzás...
 
;-)))) Erdők Vándoraiból léptem egyedül ki, mert teljesen kihalt a KT. Ha legalább 3-4 aktív tag lett volna, és ebből egyik a vezető, akkor ma is tag lennék. De így nem volt nehéz Ssanyának rádumálnia a Vértesókra. Thurát meg úgy vettem át, hogy Korona Bajnoka, bejött a KT meg a feeling, de soha nem fogunk kifejleszteni ilyen ütemben egy képességet sem, úgy, hogy most van még 20 forduló lemaradásom, de ha elfogy, akkor hetente 4-5 TU-t tudok dobni a nagy közösbe... Sux.
 
"Én NAGYON kötődöm az eddigi KT-imhoz..."

Melyikhez? Amelyikből kiléptél?
 
Ja, egy apro kerdes...
Hogyan tudjatok elerni, azt, hogy mas KT-k is ussek az entitasokat, ha a legerosebb karakterek is feltamadas es kreiton fozettel mennek ezek ellen? Raadasul a kreiton nem is addig jo, amig le nem megy az eletpont, hanem csak egy korig.
Vagyis, ha megiszom, akkor meg nem tuti, hogy jon az entitas. Kreiton fozet megy a levesbe, mert ahol per pillanat (kenyszerusegbol) jarok, nem nagyon jellemzo, hogy 100ep folott sebzodjek. Az pedig luxus, hogy koronkent 10k ap-t kidobjak...

Ha lehetne szabalyozni, az 1000 TU toltes utan, hogy mondjuk minden tizedik EK-zott TU esetében jonne az entitas, akkor ra lehetne keszulni a karakternek, de igy nem lesz tul nepszeru. Eddig 2-3 csatat lattam az entitas ellen. Akinek sikerult leutnie, annak volt halhatatlansag varazslata... A KT-ban jelenleg Ababo a legerosebb a maga 56. szintjevel... nem hiszem, hogy ilyen elozmenyek tudataban ugy indulok neki az entitas ellen, hogy
"Le tudom verni!".
Inkabb az lesz, hogy
"Remelem nem serodik meg az orsarkany,mert sokat csesztetem a DEM-ek helyett!"
 
Nem az a baj, hogy *történt* valami, hogy lett egy "történelmi esemény", hanem a *hogyan*.
Nagyon sokan kimaradnak belőle és itt nem arról van szó, hogy aki nem akar az nem vesz benne részt, hanem hogy aki AKAR az NEM TUD benne részt venni.
Mert mire 1000 TU-t befejleszt a KT-ja lehet, hogy vége az egésznek, és akkor az lesz az érzése az embernek, hogy tök fölöslegesen nyomta a TU-kat.
Ha meg "kötelező" az 1000 TU akkor meg az a baj. Egyszerűen nem így kellett volna felvezetni. Azt hiszem az egyik legrégebbi játékosok közé sorolhatom magam, jelenleg 4 karakterem van, ebből 2 elég aktív de egyik sem áll a közelébe se annak, hogy manifesztumot idézzenek, míg egyesek már fordulónként hármasával ölik.

A képességfa amúgy biztos nagyon jó ötlet de a legtöbb KT fényévekre van attól, hogy akár az első képsségét élvezhesse, nemhogy több kifejlesztett képessége legyen. És ez leginkább a több ezer TU igényből adódik, amit ALAP léptékkel nagyon nagyon sokáig tart befejeleszteni.

Nézzünk egy példa KT-t (fiktív, de reálisan akár letezhető KT).
Van 15 aktív tag (akikből 10 heti 1-et lép, 5-en heti 3-at).
Ez ugye hetente 25 lépés.
Átlag MXTU: 35. Nincs dupla TU regn. képesség és nem számolom, hogy valakinek esetleg fakultatívan van eldereth kristalya, ami amúgy csillagászati árú.
Van viszont trafó, amit azért a KT tagok használnak mert szeretik ezt a képességet.
Tehát átlagban marad heti 4*25 TU, amit lehet fejlesztésre szánni.
Azaz 100 TU. Egy 2000 TU-s képesség (ami a képességfa 3. szintje, ha jól rémlik) tehát 20 játékhétbe tart kifejleszteni (méghogy 2 hónap - röhej), és ez csak a 3. szint, nem mondjuk a 7.
De ugyanígy mondhatnám pl. a a jelenlegi manifesztum idézést, ami 10 hét. Míg van olyan KTk (3 db?), akik 1 hónap alatt eljutottak odáig, hogy csinálják.
Na mire letelik a 10 hét esélyes, hogy a többi KT-nak már nem lesz miben részt vennie.
Szerintem teljesen jogos az ha ezen KT-k emberei felháborodnak, meg "ha ezt tudom, el se kezdem" kijelentéssel élnek.

Persze, nem kell mindent a játékosok orrára kötni, mert akkor oda a felfedezés öröme, de tekintve a játék jellegét igenis jópár dologról illene előre tájékoztatni a népet.
 
Két dolog, kicsit más aspektusból:
1. A játékosok nem álltak neki a képességfa előtt nagyobb KT-kba vándorolni. Mindenki tök jól érezte magát a szerény kis 1-2, vagy 5 személyes aktív tagsággal bíró családia KT-jában, és büszke volt rá, hogy én a Korona Bajnoka lehet, vagy épp Sheran Múmia, stb. Nyilván voltak KT váltások, de tippem az, hogy az elmúlt egy hónapban több volt, mint az elmúlt egy évben.
2. Amit Danair is írt, talán az a 2-2 tápos és szerepjátékos ember, aki beleszólhatott a fejlesztésbe, nem igazán reprezentatív a TF egészére nézve... Ráadásul mint kiderült, a lényegi dolgokba nem is szólhattak bele, csak a fa balanszolásába.

Nem várja el senki Tőletek, hogy tökéletesek legyetek, ne hibázzatok, még ha oly idegesítőek is egyes hibák. Szólunk, Ti meg javítjátok, talán még tanultok is az egyes játéktechnikai vagy programozástechnikai hibákból. De néha odafigyelhetnétek esemény előtt / közben is a játékos reakciókra, nem csak utána. Aztán persze, 5 év múlva mindenki happy, mert aki abbahagyta a játékot az elbaszás miatt, már rég nem játszik... És az a baj, hogy sokan nem csak tátott szájjal várják a sült galambot, hanem iszonyat energiákat ölnek bele (pl Danair, Dess, Abbad), eredmény meg látszat meg semmi. Jelenleg ott tartunk, hogy el kell tolni egy hegyet, már megmozdult, de nem tudjuk milyen messzire kell tolni.
Azt meg ne várjátok, hogy tapsolni fognak az egyes játékosok, hogy a karaktereik KT-ja megdöglik az események miatt. Én NAGYON kötődöm az eddigi KT-imhoz...
 
Lehet nem volt egyértelmű:
-Nekem tetszik a képességfa.
-Javaslom a képesség TU árának csökkentését 500-ra MINDEN szintre.
Ennyi fűznék a témához. Az érveket már elmondtuk az un. rinyálásokban.
 
Hali!

Azt hiszem egy kicsit sikerült csillapítani a feszültséget, ugyanis a legtöbben azt (is) sérelmezték, hogy minden KT-nak el kell érnie az 1000TU-t, ezért a "piciknek" nem lesz csak évek múlva lehetőségük arra, hogy elkezdjék fejleszteni a fát, de ha azt mondod, hogy "Ez egy egyszeri esemény, mely ha véget ér, akkor onnantól minden KT megkapja a fát. Azt hadd ne áruljam el, hogy hogyan és mikor ér véget, de annyit azért mondok, hogy ne egy KT ölje csak az entitásokat."

De erről semmi információ nem volt. Most úgy gondolom, a kisebb KT-k (akik 1-200TU-nál járnak) megnyugodhatnak.
Én remélem a Sziklaöklöknek nemsokára meglesz az 1000!

Dana: a hozzászólásod első sorából tudtam, hogy te vagy, pedig akkor még sem a nevet, sem az aláírást nem olvastam.
 
Írásod utolsó részére reagálva. Én pontosan erről beszélek, hogy nem érted. Amikor még Tihor csinálta akkor ha kellett valami a programba, ami létfontosságú volt, akkor azt betette és használtuk.
Most meg teljesen mindegy milyen pitiáner baromságról van szó mindenhez esemény van kötve. Pl.: több parancs, mert a mostani kevés. Amikor egy mindenki szerint táptalan karakterrel tudok 117 soros UL-t írni (de az átlag UL is jóval 40 sor fölött van) amiből ugye csak 40 szerepelhet a végleges UL-en akkor az lenne a minimum, hogy azonnal legyen valamilyen plusz bővítési lehetőség, ne pedig akármikor majd egyszer. Vagy a 40-nél több soros UL-t kellene azonnal betenni vagy a makrót elérhetővé tenni, vagy valami mást kiagyalni erre a problémára.
Ez csak 1 példa volt, baromi sok ilyet tudnék írni.
Én nem azzal vagyok elégedetlen ami van. Én pontosan azzal vagyok elégedetlen ami nincs: a játékosok számára megfelelő mennyiségű technikai erőforrás (tárgyhely, parancshely) ami illeszkedik a megnövekedett kihívásokhoz.
Nem akarlak megsérteni, de ha ezt nem érted akkor nem vagy arra alkalmas amit csinálsz.
 
Bevallom őszintén nem nagyon értek itt pár dolgot. Egyrészt a fa felvezetése: Mindig az eseményt hiányoljátok a TF-ről. Most itt van egy. Senki se mondta, hogy minden KT-nak mindig végig kell mennie zen az EK 500-as procedúrán... Ez egy egyszeri esemény, mely ha véget ér, akkor onnantól minden KT megkapja a fát. Azt hadd ne áruljam el, hogy hogyan és mikor ér véget, de annyit azért mondok, hogy ne egy KT ölje csak az entitásokat.

Más. Jakab egyrészt kifogásolja, hogy a képességfa nyers táp, másrészt az a problémája, hogy nem tud táplni, EFelni az 1 TNO/KNO-ért... Ezt sem igazán értem.
Valóban, a képességfa táp, bár szerintem van benne színesítő elem is, pl. az amivel lehetővé tesszük a forduló közbeni több karaktertalálkozást, ami pont amiatt van, hogy kevesebb a karakter, nagyobb a terület, így kevesebb karakterrel találkozol a fordulóban.
A fát amúgy 2 top játékos, és 2 szerpjátékosabb beállítottságú játékos segített összerakni. Sajnálom, ha nem felel meg mindenkinek...
A KT- száma: Tisztázzuk, semmi gond nincs azzal, ha van 70 KT. De a játékban létrző tendencia az aktívabb KT-ba vándorlás. Mint írtam, a passzívabb KT-k simán kivárhatják, míg az esemény véget ér, és kezdhetnek fejleszteni. A később jövő KT-knak sem kell ezen a procedúrán átesni.
A régi EF-et muszáj volt külön választani, mert nem akarjuk azt, hogy ingyen, nagyon gyorsan készen legyen pár KT az egész fával. A TF-ben szerintem az egyik vonzerő mindig a hosszú távú célok voltak. Ez a fa is hosszú távra szól, nem pedig arra, hogy pár hónap múlva mindenki sokkal erősebb legyen.
A régi EF segítő képességek továbbra is működni fognak, és kapjátok 20 fordulónként a TNO/KNO -t velük. Viszont az új képességekre nem fognak vonatkozni. Az új képességek fejlesztése teljesen külön fog menni. Ha kifejlesztettél egy új képességet, akkor a következőt legkorábban két hónap múlva fejlesztheted.
Ha még mindig van kérdés, szívesen válaszolok rá. Valamint szívesen fogadok minden olyan javaslatot, mely a kevésbé aktív KT-kat segíti. Mint írtam a min. fejlesztés csökkentése nem éri ezt el, csak a képesség TU árának csökkentése kerülhet szóba.

A végére egy személyes megjegyzés: Nem nagyon értem, hogy miért, de bármikor, ha újítás van a TF-en, akkor azzal mindig csomó játékos elégedetlen. Ha nincs semmi az a baj, ha csak egy kicsit is kizökken a dolog a szoksásos menetrendből, akkor az a baj. Persze 5 év múlva már hihetetlen jó esemény/fejlesztés az, amit a bekerüléskor mindenki leszól. Megértem azt, hogy nem tetszhet mindig minden mindenkinek. Sőt, azzal is tisztában vagyok, hogy nem mindig a legjobban csináljuk a dolgokat. Az vesse ránk az első követ, aki mindig mindent a legjobban csinál... Az azonban tény, hogy mindig a legjobbat akarjuk a játéknak, még akkoris, ha ez nem mindig sikerül, vagy nem mindenki így látja.
 
Jakabnak full igaza van, minden tekintetben...

A TF egyik csúcsegyénisége vagyok a játszott karakterek számával tekintve, de ez rendesen ellenszelet képzett a lenületemben...

Mindenképpen jó gondolat a képességfa, de az egyénenként fejlesztett TU, az EK 500 EF tiltása olyan mértékben megölt még engem is, hogy erőteljesen gondolkozok a leálláson, míg ezen nem változtattok!

Jelenleg nem arckodásnak írom le de legalább 40 karaktert viszek ha havi 4-5 lépésről beszélünk...

Miért kell kinyírni a TF-et?? Kinek kellettek a ganüidek?

Az utóbbi időben volt sok fejlesztés, és nagyrészük igenis csúcsszuper volt pl. TK és Avatarok de ez az EF blokkolós sok KT-t ellehetetlenítő (főleg akiknek az EF-re épülő képességeik vannak...) EK 500-as stop ez szerintem bődületes marhaság volt, de minimum ÁTGONDOLATLAN.

NEM a 100-as pszivel rendelkező 70+ MXTU +Eldereth kristályos karakterekre kell fejleszteni...

Mondjuk nem ártott volna megkérdezni 1-2 olyan játékost aki minimum szinten úgy átlátja a TF-et mint pl. én...

Szóval jó lenne valami változtatás a képességfa előkészítésében, mert az az érzésem így túl sok TF-est fogunk elveszíteni...

Rengeteg más fejlesztés is baromság, ld. MAKRÓ ami szerintem BŐVEN alanyi jogon járna, vagy a játék bonyolultsága és a lehetőségek/tárgyak/parancsok sokasága miatt minimum alapárra hozni a 40 soros UL-t...

Szóval lenne pár dolog amit az alapjátékban is helyre kellene/kellet volna tenni az új dolgok helyett bár lehet csak én érzem így, de rengeteg apró és néhány komolyabb gondolattal meg tudnálak titeket kínálni, javarészt amiket megtettem, mindenre a reakció az volt nagyon jó ötlet megnézzük, majd semmi sem lett belőle, pedig igencsak a realitás talaján mozgott minden benyújtott javaslatom, amivel határozottan egyet is értettetek kedves JV stb.

Danair voltam
 
Nos, én ugyan egy önző dög vagyok, és nem nagyon érdekel, mások épp mivel szívnak de... Azt én sem értem, miért kell likvidálni a kis Kt-kat. Fél év múlva, ha minden marad így, ahogy most, akkor lesz 4-5 full taglétszámú KT, meg 65 halott, 1-2 eszement taggal, akik szerepjátékos / mazochista módon lépegetnek. Pont a sokszínűsége a világnak az, ami mindig is vonzott. Ez olyan, mintha épp a plasztikai transzplantáció képességet fejlesztenénk, ami után, ha legyőzöl valami dögöt (mondjuk Kiszel Tündére hasonlítana), akkor átoperálnának trollá vagy törpévé. A többi megszűnne, nem lennének alakváltók, árnymanók (hallelúja ;-), meg kobuderák, minek. Legyen mindenki törpe meg troll.
Soha nem irigykedtem azokra, akik ugyanolyan fordulószám mellett, mint én, 8-10 szinttel előbbre, 3-4 küldisorral előbbre jártak, mert tudtam, hogy nem esett a sült galamb a szájukba, hanem tettek érte, iszonyatos energiát (HUF, AP, idő) emésztett ez fel. De az, hogy csak azért, mert rossz KT-ba léptem, legyen valaki másnak ilyen előnye velem szemben, dühítő lenne, mint Orsós Józsikának éhesen, rongyokba bújva nézni a dúsgazdag villa kapujából Stich Jeremiáskát, aki épp nercbundában libacombot majszolgatna, majd Orsósné, Józsika anyja szólna a fiának, hogy gyere fiam, Te a putriba születtél...
 
Lássuk csak, miért állnak le a játékosok/karakterek?
1. Túl hosszú és bizonytalan felvezetés: Túl sok és most még mindig nem lehet tudni, mennyi TU-t össze nem gyűjt egy KT, hogy egyáltalán elkezdhesse fejleszteni a képességfát.
2. A korlátozás: addig nem lehet EF-elni. Sok képesség ezen alapul, nomeg a 20 fordulónkénti +1TNO&KNO.
3. Az, hogy a fejlesztés az egyes KT-k aktív taglétszámát figyelmen kívül hagyva történik.

Egy jó megoldás lenne szerintem:
1. Mindenki egyszerre kezdhetné fejleszteni a képességfát.
2. Közben az EF-et engedni az EK 500 mellett. Közben jókedvűen bohóckodnánk az entitással is.
3. A minimáis időkorlát, KT kvóta és fejkvóta hármas maradhatna, ha a KT kvótát úgy határoznánk meg, hogy függjön a KT-ban levő aktív karakterek számától.
-A KT által fejlesztendő összes TU-ból legyen valamennyi kedvezmény a rég nem lépett karakterek
száma alapján. Mondjuk -a fejlesztés megkezdésekor számítva- legalább egy éve inaktív tagonként 5 TU.
Így a kisebb aktív taglétszámú KT-k kapnának ösztönzést és nem lehetetlenülnének el.
-Az időkorlát is kell.
Pl. az első képesség minimum x hét, második képesség minimum y hét, stb.
Ha a megadott idő letelik és szükséges TU mennyiség is összegyűlt, akkor elkészül a képesség,
egyébként tolódik az idő, amíg meglesz a TU.
Aki valamiért nem tudott időben eleget fejleszteni, az akár a képesség elkészülte
után is "ráfejleszt", hogy használhassa.
-A minimális fejadag is maradhatna egységes.
Aki lép, annak bizonyára kellenek a képességek, ezért úgyis befejleszti a fejadagját,
tehát mindenki akar majd fejleszteni és lépni.
Aki szeretne, fejleszthet többet, de a minimális fejadag miatt nem csak néhányan fognak fejleszteni.
Összefoglalva csak 3 apró változtatás és mindenki boldogan játszana.
 
Jakab, kimondtad amit, gondolok erről az egészről. Riszpekt.

Megjegyzem a fa alapvetően nem lenne rossz, ha nem lenne olyan szedett-vedett, mint amilyen. Nekem megmondom őszintén a jelenleg ismert fa inkább egy vázlatnak tűnik, mint valós fejlesztésnek. Teljes mértékben kiegyensúlyozatlan. Nem tudom, kik vettek részt a fejlesztésben, nem akarok senkit se megsérteni, de ez nekem messze nem tűnik késznek.

Ami pedig magát az EK 500-at illeti: sajnos ez is a jelenleg legtáposabb KT-knak kedvez (sajnos a lelkesedés nem pótolja az aktivitás miatti hátrányt). 1000+ TU-t egy kevésbé aktív KT csak nagyon sokára tud összehozni, magyarul lemaradnak, nem fog nőni az aktivitásuk, semmi se változik (max. elvándorolnak a még aktív tagok vagy leállnak).

Ha nem történik változás, én is leállok a TF-fel, mert már évek óta nem abba az irányba halad a játék, ami tetszene nekem.
 
Nagyon sok NAGY játékos már csak egy indokra vár, hogy abba hagyja a TF-et... ha ők leállnak és nem lesz kit követni, utolérni, csodálni az elért eredményeket akkor szép apránként mindenkiből kiveszik az érdeklődés és meghal a játék. A mostani, szerintem átgondolatlan fejlesztés és a komoly játékosok meg nem hallgatása hosszútávon ide vezethet.
Miért nem mondja azt a Beho, hogy "bocs srácok meguntuk".
Nem egy olyan játékos szólalt itt fel minden kicsinyes önzés nélkül, aki régebb óta játszik, mint a programozó akárcsak hallott a Kft-ről. Lehet, jobban oda kellene figyelni rájuk!!
 
Inkább azon kéne elgondolkozni amit Jakab is leírt, hogy azt a feltételt kéne csökkenteni amivel el lehet jutni a kt képesség fáig. Fejlesszek azért, hogy majd ha megvan az 500 tu akkor majd jön valami szörny ami után ki tudja mi történik majd. Vannak olyan kt-k amik csak 1-2 taggal ”működnek”. Ezeknek több 10 forduló is lehet mire belerakják azt az 500 tu-t, sőt ha az a 1-2 tag csak 14 vagy még kevesebb maxtu-val rendelkezik akkor évek is. Sok kt nem tudja felvállalni azt, hogy x10 fordulón keresztül nem használhat EF parancsot, és a régi játékosok nem fognak más kt-t keresni hanem inkább abbahagyják a tf-et.

Továbbá (ez most már nagyon le kell írnom) sokaknak nem tetszik ez az évek óta tartó koncepció, hogy ha bármi újdonság bekerül a játékba akkor azt csak hosszú fáradságos küldetéssorozattal lehet megszerezni. Ez mondjuk a dolgok többségénél jól van így, de van egy csomó dolog amit egyszerűen csak be kéne tenni a programba és kész. Ez a kt képesség fa tipikusan ilyen dolog. Épp elég meló lesz vele tudati blokád meg 500 TU-s fejlesztés meg mindenféle szörnyöldöklésen kívül is; hülyén veszi ki magát, hogy fejlessz azért, hogy aztán majd megint fejleszthess.
Hagyni kéne az ilyen dolgokat, hogy ha ki akarok adni 50 tvp-ért "alanor mellett heverészés és semmit nem csinálás" parancsot, ahhoz, hogy megszerezzem e parancsot, 6 labis küldetéssort kell végigcsinálni. Innen már tényleg csak az következik, hogy a postán a pénz feladása is küldetéshez lesz kötve.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.