Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
A pillanat képe
Csatakiáltás
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
A legtöbb kalandozó elüvölti magát harc közben, de ez a szánalmas vinnyogás nem sok segítséget jelent egy komoly ellenféllel szemben. Az ordítás igazi mesterei a trollok, a vérükben van, hogyan rémisszék halálra még az első ütés előtt az ellenfelüket.
Nézz szét a galériában!
Remetelak - új HKK bolt Vácon
Tükördimenzió bemutató – 1. rész
Tükördimenzió beharangozó
Egylapos egyszínű – Versenybeszámoló
Alanori Olimpia kódbeváltás

A lista folytatása...
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Gemina erdeje
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis
Hatalom Kártyái verseny - 2019. október 18., Dungeon

A lista folytatása...
Tükördimenzió bemutató – 1. rész (47)
Remetelak - új HKK bolt Vácon (2)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28189)
Tükördimenzió beharangozó (24)
HKK kérdés? (44874)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9403)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

 | 1 | 2 | 3 |
Nézet:
így értettem, csak, mint a pötyögésemből is kiderült, nem voltam épp teljesen képes ilyen gondolatokat papírra vetni
 
Ha jól értem, akkor a feltételes módnál "húzhatsz", ha nem mondod azt kimondottan, hogy nem szeretnél húzni, akkor mindenképpen húzni kell.

Mi van akkor, ha elfelejtek húzni ilyen esetben? Pótolnom kell azt, vagy úgy van mint eddig, hogy elfelejtettem és nem húzhatok?
 
A wow-ban a warningot nem az kapja aki a match loss-t. Aki nem húz a "kör végén húzz egy lapot" ra az kapja a match loss-t , miss play miatt, az ellenfele pedig a warningot mert ő sem tudta ,hogy az kötelező (persze előfordul hogy tudta csak direkt nem szólt, viszont az ilyen viselkedést nem támogatják a wow-ban). És pont ezért nem kell visszatekerni játékokat, mert a kötelező dolgokra mindkét játékos figyel(mind a sajátjára mind az ellenfelére) a feltételeseket meg ha elfelejted akkor ezvan.
 
Szerintem értettük.

Amúgy az Energiaitalnál és más késleltetett húzásoknál nem hozhatsz utólag döntést. A húzhatsz azt jelenti, hogy amikor kijátszod el kell döntened, hogy fogsz vagy nem fogsz húzni. Tudom, hogy az online-ban nem így van leprogramozva. Ott nincs és nem is lesz Gyík lesújt, Manaevő féreg vagy hasonló kezelhetetlen lap, amik miatt többek közt ez így van a játékban.

Anno volt ilyen bepróbálkozás, hogy a Gyík lesújtott Energizációra, Kalmárok italára nem akartak húzni, hogy az ellenfél ne tápolódjon. Azóta a lapok kijátszásakor kell meghatározni minden ilyesmit és ha valaki külön nem jelzi, akkor a húzó lapjára húzni fog.
Persze az vitathatatlan, hogy ha következetesen kerülnénk a feltételes módot az ilyeneknél, hogy húzHATSZ, kapHATSZ stb. akkor nem is lenne ez a probléma.

A fix-nem fix idézési költség témakörhöz
A jelen FAQ egy elég régi vitát zár le. Vagyis, hogy a nem X-es, de változó költségű lapok fix költségűek-e. Szerintem nem volt erre egyértelmű válasz, lehetne így is meg úgy is. Mostantól, ha nem vonják vissza a FAQ-t, nincs vitának helye. A szúnyogot nem veszi vissza a behó mágus, a természet rendje meg nem drágítja azt.
 
Wowban ha az ellenfél elfelejt mondjuk húzni körvégén akkor akár az is előfordulhat hogy kap 1 matchlosstte meg egy warningot. Na, ott nincs ilyen jajj, elfelejtettem para.
 
Az óvás rész az nyilván baromság, ilyenért nem lehet. De sztem ugyanolyan "kötelező" dolognak kéne lennie a kör végi húzásnak, mint a VP kör eleji felírásának. Ha nem húz akkor szabálytalankodik, ahogy BuTa is írta és sztem illik nem csak az olyan szabálytalankodásra felhívni a figyelmet, ami nekünk kedvez, hanem az ellenkezőjére is.
Ezt nyilván nem lehet szabályként leírni, de én ezt tartom követendőnek, személyes vélemény.
 
Pont leszarom ha az ellenfelem egy lapjára húzz, vagy húzhatsz van írva! Ha a köre végéig nem húzza fel, az ő baja, nem fogok neki szólni az 100! Ha ezért még engem óvnának meg, kb. aznap tartottam kártyát utoljára a kezemben. Nyilván ha egy emberke elkezdené felhúzni a "húzhat"-os lapját, én meg beforgatnám rá a manaevőm, ne mondhassa hogy Bocs, mégse! De szerintem ez az egész húzz-húzhat-os vita azért parttalan, mert éles helyzetben a bírók úgyis mindig mást- és mást ítélnek meg, épp ez adja a fűszert a HKK-ban!
 
Szerintem az lenne itt a lényeg, hogy ha korábban eldöntötte valaki, hogy lapot akar húzni egy "húzhatos" lapra, akkor az onnantól kötelező dolog, ha nem húz, az szabálytalan. A gyűjtőben lévő víziósólymot nem kötelező kijátszani, ha elmarad, az nem szabálytalan. Ez lenne itt a különbség.
 
Nem tudom eldönteni, hogy most szándékosan csúsztatsz, vagy egyszerűen nem akarod megérteni, hogy mit írtam. Mindegy. Elmondtam a véleményem, tartom magam ehhez. A többi részemről felesleges szócséplés, és csak ismételgetném magam. Remélem a többség értette, mit akartam kigömbölyíteni. Alásszolgája...
 
Közelítsük meg máshonnan a dolgot. Hoznak egy ilyen szabályt amit említettél, és kötelezővé teszik, mondjuk a kör végén "húzhatsz" feliratú lapokkal a húzást, és erre az ellenfélnek is figyelnie kell. Mi a helyzet akkor, amikor van vissza 10 perc a fordulóból és 1-1 az állás, de mondjuk kijátszok egy olyan lapot ami a kör végén feltételesen huzat. Én nem akarom felhúzni a lapot, mondván, hogy ellenfelem majd el felejt szólni, mert mondjuk eldumálon, elviccelődöm a figyelmét. Megvárom a körének a végét és bejelentem, hogy óvok, mert, nem tette meg a kötelességét és jogosulatlan előnyre tett szert ez miatt. El kell fogadni az óvást? Persze, hogy el, ugyanis Bonyi szavaival élve, "amit a szabályok megengednek az nem tiltott".
Ilyen durva közbe avatkozás a játékba, olyan beláthatatlan helyzeteket eredményezhet, amire álmainkban sem gondolnánk. Valakiben felmerül a kérdés, hogy egyáltalán előfordulhatna-e egy ilyen eset amit fent leírtam, azt kell mondanom, hogy előfordulhatna!
 
Ha ezt így elfogadnák, akkor kb. véget is érhetne a HKK-s pályafutásom! Mert ugye arról van szó, hogy amit meg lehet tenni azt a kijátszáskor eldöntjük, hogy a kör végén meg fogom tenni (pl.: laphúzás, VP kapás, ÉP felírás). Mert a játék szóljon a korrektségről, de ezzel olyan precedenst lehet teremteni, ami átírja a teljes játék menetet. Mire is gondolok itt? Kijátszom egy Thuzad utazását, de ellenfelem gyűjtőjében van egy Manaevő féreg, de Ő ezt nem veszi észre, mert a gyűjtőjében sok minden más is van. Az általad levezett dolog alapján szólnom kell Neki, hogy "figyelj a gyűjtődre, mert ott van Manaevő féreg". Ha nem szólok ilyenkor, nem vagyok korrekt és jogosulatlan előnyre tettem szert. Más élek 3 ÉP-ben, van 2 lényem az őrposztban, de ellenfelem köre van és nincs 3 ütő lénye. Nem veszi észre a gyűjtőben lévő Víziósólymot (új). Ilyenkor is szólnom kell Neki, mert ha nem teszem jogosulatlan előnyre teszek szert. Élek 4 ÉP-ben és ellenfelem nem tud ütő lényt elővarázsolni a kezéből, de nem tűnik fel Neki, hogy a paklijában még van egy Kurtz. Szólnom kell Neki, mert ha nem teszem jogosulatlan előnyre teszek szert.
Ez a játék nem arról szól, hogy a másik szóljon ha véletlenül elmarad 2 kör végi lap felhúzása, ráadásul a húzató lapon "húzhatsz" szó szerepel. Ne úgy nyerjen versenyt Valaki, hogy végig bakizza ilyenekkel a versenyt, de a jogosulatlan előnyre való hivatkozással a másiknak kötelessége szólni érte. Ebben a játékban olyan ember nyerjen játékot vagy érjen el jó helyezést, aki mind szellemileg, mind fizikailag képes a játékra összpontosítani. Azt hiszem ez lenne a játék lényege!
 
Nos, ha ezt így elfogadjuk, ahogy levezettem, akkor quasi kötelezően megteendő dolog a kör végi laphúzás. Azoknál az eseteknél, amikor hátrányom származik belőle, ha húzok (ostrom, z. oszlopa), és a laphúzás választható, nyilván mérlegelhetek. De a kör végén már a döntésemnek megfelelően kell húznom/nem húznom. Innentől kezdve tehát nem jópofaság, hogy valaki szól vagy nem szól, mert ez egy kötelező cselekvés. Mindkét játékosnak oda kell rá figyelni. Ha pl. meccs múlik azon a lapon, akkor vissza kell tekerni a játékot a kör végéig, a laphúzásig, mikor kiderül, hogy elmaradt.
Én azt sulykolnám, hogy mindenki jelölje a kör végi laphúzást valahogy (általános a pakli tetejére tett kocka), és tegyük ezt kötelezővé. Tehát ha a kör végi lapot valaki elfelejti felhúzni, az pont olyan hiba, mintha nem írná fel a kapott VP-t, vagy gyógyuláskor elvétené a felírt életpontok számát. Szólni kell, mert ez a játék erről szól, és nem a gratis előnyről, amit az ellenfél feledékenysége hoz nekünk. Szerintem.
 
Nem más a berögződés, csak van olyan szitu, amikor annyi dolog történik egy körben, hogy az ember elfelejt húzni a kör végén, és mivel az ellenfél örül ennek, ezért nem szól, majd miután elkezdi a körét, akkor már hiába jut eszébe a delikvensnek, nem engedi felhúzni az ellenfél, mert már késő...

Sztem mivel pont az a helyzet, amit levezettél (tehát hiába van a lapon húzz/húzhatsz szó, a lap kijátszásakor már meghozod a döntést, hogy márpedig húzni akarsz) ezért utólag is nem "megengedni nagy kegyesen", hanem felszólítani kéne az ellenfelet, hogy húzzon! Ez sok mindennek elejét venné, meg én így érzem korrektnek. Egyszer majdnem egy behós döntőt buktam el amiatt, hogy szóltam a Györki Dávidnak, hogy húzza fel a körvégi lapját, de utólag se érzem azt, hogy "láma" lettem volna. Úgy gondolom a korrektség a legcélravezetőbb, meg azért ez nem is játéktudásbeli kérdés, hogy pl.: benéz vmi képességet vagy ilyesmi, hanem pillanatnyi kihagyás, én így nem akarok előnyhöz jutni. Ezzel persze nem muszáj egyetérteni, én így gondolom.
 
Ez az egyetlen olyan megoldás nyílik erre a parttalan vitára, ami nem vet fel további kérdéseket. Csak azért nem tetszik, mert más a berögződés.
 
Pontosan értem mire is gondoltál. Arra, hogy a kijátszáskor ténylegesen eldöntöm, hogy mit is csináljon a lap és húzzak-e a "húzhatsz" szövegű lapokkal. A kör végén pedig ténylegesen megtörténik, szinte automatikusan a húzás.
 
Vagy nem akarod érteni, hogy mit írtam, vagy felületese olvastad. Szerintem fuss neki még egyszer.
Jah és én nem vitázom. Elmondtam egy érvet, és egy megoldást. Csak egy vélemény, pont olyan, mint bárki másé. Szerintem így kell játszani a HKK-t, mások szerint máshogyan.
 
Erről van szó kérem
olvasd el a 8-as HSZ-emet és a 20-ast pontosan erre a problémára utal
 
akkor ez alapján a természet rendje (új) az nem fix idézési költségű, és nem drágítja a szúnyogot?
 
Nem hülyeség, mert ami a saját ik-t módosítja az nem fix idézési költségű lap, még akkor sem ha az IK-nál nincs ott az x vagy ?. De a lapok nagyon nagy része működjön úgy, ahogy ki adták és csak akkor variáljunk bele a szövegébe, ha nagyon-nagyon égető szükség van rá.
 
Nem egészen értek Veled egyet, a következő okból kifolyólag. Anno valamikor benne volt a szabályok között, hogy a kötelező dolgokat ha elfelejtettük a saját körben, a következő kör végéig lehetett pótolni. Mert ugye nem mindegy, hogy elfelejtek lapot húzni a kötelező laphúzásomra, csak lények vannak a kezemben, de a húzott lapokban lett volna varázslat és ellenfelem tudott volna anti-mágiázni a kezemből. Ezért nem mindegy a húzhatsz és húzz közötti különbség.
 
szerintem is nagy hülyeség
 
Véleményem szerint ezt a FAQ-ot törölni kellene, mert csak a probléma lesz belőle később...Ugyanúgy mint az ekvivalencia a repülés, és az aktívan jön játékba között.
 
heló mindenki!
a manakonzerves faq alapján akkor a szúnyogírtást sem vehetem vissza a kezembe behómágussal?
 
Itt jön az a dolog, hogy mikor kell döntenem, amikor a hatást használom, vagy, amikor eljön a kör vége? A "húzhatsz" szóban ez nincs benne, és ezt így senki nem taglalta eddig. Szerintem olyan nincs, hogy egy hatás használatáról kétszer hozok döntést. Amikor kiváltom, meg amikor ténylegesen sor kerül a hatás létrejöttére. Eddig mindenki úgy játszotta ezt a rendkívül bonyolult játékot, hogy ha a kör végi húzás kötelező (húzz), akkor azt nem lehet nem fel húzni. Ha pedig nem kötelező (húzhatsz), akkor akár el is felejthetem, vagy le is mondhatok a laphúzásról. Csakhogy szerintem ez egy helytelen beidegződés. Minden más képességnél úgy történik, hogy ha kiváltom a hatást, és az nem kötelező, akkor a hatás kiváltásakor döntök róla, hogy bekövetkezzen-e vagy sem. Függetlenül attól, hogy az pontosan mikor következik be.
A kör végi húzásoknál ugyanezt a metódust kellene végre megszokni. Kiváltom a hatást, aminek hatására a kör végén húzhatok egy lapot. Eldöntöm, hogy igen, húzni akarok majd a kör végén, jelölöm valahogy, és csókolom. A probléma megoldva. A kör végén már semmilyen hatást nem aktiválok, csak késleltetve jön létre az, amiről korábban már döntést hoztam.
 
Lássátok mennyire rosszul volt beidegződve eddig a játék, íme egy kis példa okulásképpen. Vannk olyan varázslatok amik a kör végén huzatnak, de nem "húzz" hanem "húzhatsz" szerepel rajtuk. Ha nem lehetne Thaut mutatni körszakítás után akkor ezeket a lapokat sem lehet felhúzni. Ez Minden játékos szerint alapvető hülyeség, mert aktivizálom a húzást a lap kijátszásával majd a kör végén automatikusan megtörténik a húzás.
Képzeljük el a következő esetet:

Élek 2 ÉP-ben. Őrposztomban ott áll 3 Repro és ellenfelem az Ő körében nem tud megsebezni. Az Ő körében kijátszok egy olyan azonnalit (lehet, hogy nincs, de bármikor kiadhatják) aminek hatására a kör végén húzhatok 2 lapot. Ellenfelem erre a húzásomra, kihokizik az asztalra egy aktív Zarknod oszlopát (új). Ezen séma alapján a kör végén a saját lapom miatt halott leszek, mert ugye a kör végi húzás már automatikusan megy, DE elolvasom a lapom és kiderül, hogy "húzhatok" van ráírva. A kör végén úgy fogok dönteni, hogy a lapokat nem húzom fel. Itt jön az a paradoxon, hogy ha Valamiről döntést kell hozni, hogy használom-e vagy sem, az már nem automatikus, hanem döntést igénylő cselekedet...
 
Razak kolléga is ezzel a név dologgal jött, de Neki sem esett le, hogy olyan dolgokkal dobálózik amik kb. egyidősek az első Alapkiadással. Igen akkor még működött, hogy a lényeim sebződtek a körben és a gyógyulás fázisban felgyógyultak majd jött a kör vége. DE!!!! Joggal teszem fel a kérdést, hogy az első körszakító lap mikor is jelent meg, vagy mikor jelentek meg azok a lapok amiknek a kör végén múlik el a hatása (értek itt olyant, hogy Szörnybűvölésemre (új) Leanthil trükkel reagálnak, vagy az asztalon lévő Leah bűbájra Harci indulót tolnak el.) Ilyen és hasonló lapok miatt kellett a gyógyulás fázisnak és kör végének, új mélységet adni.
 
Ezután. Mi után? Az azonnali varázslatok és hatások használata után (Energiaital). Jön a kör vége. De ez a gyógyulási fázison belül van. Sorrendiség.

Egyébként meg szerinted miért gyógyulási fázis a neve, ha nem is ekkor gyógyulnak fel a lények? Ha jól értem, akkor szerinted van a gyógyulási fázis, amikor varázsolgatunk, de a lények nem gyógyulnak föl, majd jön egy újabb fázis, amikor létrejönnek a kör végi dolgok, meg felgyógyulnak a lények. Szerintem nem.

Amit meg beidéztél, az valóban félreérthető.
 
+1

Én se érzem retardnak magam, de ez tényleg helyretenne mindent.
 
Nehezen értem meg az embereket!

"Ugye, ha elkezdődött a gyógyulási fázis, akkor már csak azonnali varázslatokat és hatásokat lehet használni. Ezután jön a kör vége, amit most három részre bontunk."

Lehet Én nem tanultam meg az értő olvasást, de az "ezután jön a kör vége" számomra azt jelenti, hogy véget ért a gyógyulás fázis és jön a kör vége.

Vagy kör vége van, vagy gyógyulás fázis...
 
Sztem egyértelmű, hogy kézben még egy avatár is hatosnak számít, nem pedig annyinak, amiért kirakhatnánk. Ezek alapján a Manakonzerv kézből dobásnál még 3, Szúnyog 0 stb. stb. Nem érzek ebben feloldhatatlan ellentmondást.
 
 | 1 | 2 | 3 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.