Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Hatalom Kártyái

Mi a véleményed a HKK-ban megjelenő "Easter egg"-ekről? (Olyan utalások, amelyek kimutatnak a játék keretei közül, mint pl. Hálószövő Péter vagy Dv'getta robajkeltő.)

1.) Imádom ezeket, legyen még több!
2.) Kedvelem őket, ez a mennyiség jó, amennyivel az utóbbi 1-2 évben operáltok.
3.) Nem rosszak, de azért kicsit kevesebb kéne.
4.) Nem szeretem ezeket, rontják a fantasy hangulatot, hagyjátok el teljesen.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Látomások május 18.
HKK - Zén Legendái: A múlt hangjai március 23.
A pillanat képe
Nedonkutya
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Ölj öt nedonkutyát!" - szűkszavú tolvaj klánküldetés, mely azt elfelejti megemlíteni, hogy ehhez a torzszülötteket irányító öt példány zselészerű ichinedart is le kell győzni
Nézz szét a galériában!
Morf invázió
Argum City: chipek
Élőholt Invázió - Beharangozó
Páros verseny 2019.05.18. – Versenybeszámoló
Látomások - lapelemzés

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Legaktívabb fórumok és fórumozók
Termékismertető - HKK - Zén Legendái: Látomások

A lista folytatása...
Élőholt invázió bemutató – 1. rész (69)
Versenyhirdető (1692)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9378)
Lapötletek (64084)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28101)
Székesfehérvári versenyek (1430)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Az elfekről általában
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

 | 1 | 2 |
Nézet:
Carter007: Egy TF2.0-nál két dolog van, ami igen munkaigényes lenne. Egyrészt fel kell venni egy rakás custom szabályt, amihez nagyon sok helyen át kell írni a programot. Másrészt létre kell hozni egy teljesen új környezetet, új adatbázisokkal, ami valamilyen szinten (pl. közös számla) átjárható a normál TF-fel. az összes létező utilityt átírni (ld. amit Erynome írt) eddig a TF története során 1x volt csak ilyen, a TF-free-hez, ez is elég sok munkát és tesztelést igényelni.
TF-es fejlesztések, ha már így rákérdeztél, most csinálom a TF talin felvetett dolgokat, köztük lesz jópár új kényelmi funkció / parancshely spórolás. És már dolgozunk a következő létsíkon, ami az Élet Földje.
A statok kiarakása, nem probléma semennyire, mivel a morf stat programot már az esemény indulásakor megírtam, Zolinak kéne használnia és kiraknia az oldalról, szólni fogok neki, hogy már aktuális.

elhart: az, hogy 10 helyett 50 fordulóig legyen ingyen vagy minimális költséggel játszható a TF: a TF free egy nagyon lebutított, sok funkciótól megfosztott verzió, ha 50 fordulót így lépsz le, és utána választasz élesbe, már túl nagy hátrányban leszel ahhoz képest, mintha rendesen játszottál volna, ennek így nem látom értelmét.

selesnya: pontosan ezt írtam, egy magyar hkk online fejlesztés büdzséje nagyjából ezrede vagy még kevesebb egy mtg online büdzséjének. Viszont az emberek elvárják, hogy a játék ugyanazt tudja. Ez a lehetetlen, nem magát a játékot megírni.
 
Lépj 26. szintre egy alakváltóval, és akkor felveheted Don Caloni alakját!
Most is nyomulhatsz akár bronzpáncélban is, meg kőhegyű lándzsával - legfeljebb FF-be berakod Méniach kardját meg a Pusztító lándzsát, hogy azért a sok TP-s moncok is leessenek.
Aki akarja, most is játszhatja szerepjátékosan a TF-et, egyáltalán nem kell TF2.0-val elvenni az 1-től az erőforrásokat!
Én pl. Ignatus nevű alakváltó karakteremmel egy jó ideje már Varka Tata alakjában mászkálok, és hiába ad +44 AC-t az arany sárkányvért, HU-ba raktam, és egy közönséges varkaudar páncélban (meg varki csizmában hósárkány csizma hekyett, stb) nyomom a 220+ területeken.

Minden csak hozzáállás kérdése, nem kötelező tápkirály módjára a számok bűvkörében élni!
 
Egyébként ha az offline verzióhoz közeli megvalósításról beszélünk, én sem értem, miért kéne nektek a játszópajtás AI-n görcsölni.
 
Sajnos minden megszűnik ami jó. Érthető minden pénzbe kerül és nem hoz eleget. De attól nekünk még fáj. Pl.: az Alanori Krónikát is imádtuk és nagyon király volt és ma az egyetlen újság lenne amit megvennék papír alapon akár havi több számot is ha ezzel segíthetném a fennmaradását, de sajnos ez már a múlt. Egyszer azért remélem feltámadhat még a HKKonline és akár az AK is.
 
Szerintem egyaltalan nem lehetetlen ezt a jatekot megcsinalni ugy online-ba, mint ahogy papiron jatszak.
Ott van a magic online, 93 ota az osszes megjelent lap (kb. 20.000 lap) benne van, ugyan ugy van elokeszito fazis, fofazis, stack (reakciosor), triggered es aktivated ability, mindet kezeli, viszont baromi ronda a felulete. ES meg is tobb szaz ezren jatszak. Azon kivul hogy az mtg worldwide, azert is jatszak, mert rendkivul jo a rendszere. Vehetsz, cserelhetsz lapokat, van egy sajat valutaja (tix) versenyeken vehetsz reszt es kvalifikalodhatsz nagy esemenyekre. Illetve ott van a mtg arena, a legujabb dobasuk, ami meg beta, de nagyon szep a felulete, kb 10 millioan jatszak, meno animaciok (ami nekem pl nem oszt nem szoroz), egyeb funkciok pl jelzesek, mit jatszhatsz es mit nem jatszhatsz ki az adott korben/eroforrasbol, viszont itt csak a blokkositott jatek lapjai vannak (kb min 1000 max 2000 lap).
Mindket jateknak rendkivul jo a draft robotja, es szinten egy rendkivul komplex jatekrol beszelunk, ami ugyan ugy mukodik online mint papiron.

Szerintem felesleges betanitani a gepet, hogy tudj ellene jatszani, lehetne par szoba (kezdo, amator, profi), ahol jelezve lenne mennyi online jatekos van epp benne, elinditod es varsz, amig osszedob, es lehetne direct challenge.

Biztos baromi draga melo egy ilyen, es baromi sokaig tart, de ha a hkk-t tervezitek online-ositani en biztos raneznek elotte a magic online-ra, es kb azt a rendszert csinalnam. Adnek mondjuk 1 alfapaklit 50 laposra duzzasztva beleponek, a tobbi lapot a kiadotol kene megvenni, vagy is inkabb az egyeni valutat (legyen mondjuk kredit, ami 100 ft), es az online-nak lenne egy sajat arfolyama. Papir NTI 5000, online NTI 10 kredit, kb igy mukodne.
Mit kap cserebe a jatekos, hogy megerje online is jatszani?
Nemzeti kvalifikacio, uj skinek es artok, amik csak itt leteznek, stb. Videkiek zabalnak.
 
Azert ezeket kiszedni ugy, hogy a regin meg mukodjon nem ennyire egyszeru (parhuzamosan 2 TF-et nem fognak fejleszteni, egy kodbol kell futnia a ket vilagnak).

Hozzateszem, ha Miklos esetleg ezeket a valtozasokat meg is csinalja egy masik vilagra egy kodbol, akkor ez meg az egesz TF 2.0 project icipici resze lenne, meg kell oldani a vilagok elvalasztasat egymastol, ami nem annyibol all, hogy atmasolod az egeszet egy masik konyvtarba. Kezelnie kell a forduloarchivumnak, az UL taplalonak (mint most a FreeTF-et), az aukcios haznak, az osszes tobbi utilnak (bonuszok, ha lesznek, zsetonatutalas, tesztcsatak, statisztikak, anyamkinja, stb., ilyenek pl a FreeTF-en sincsenek, sot ott igazabol fejlesztes sincs).

Lehet ezen otletelni, de ezt az egeszet 1 napnyi munkaval lerendezni semmikeppen nem lehet.
 
Itt max. a régi TF-ből ki kell szedni azokat a dolgokat, ami elb.ta.
És kész is van.
Tippre ez kb egy nap, még egy napot lépegettek rajta 3-an tesztelni.
100 játékos? Nem 100 karakterre gondoltatok? Vagy itt a játékos fizetne elő és akárhány karaktere lehetne?
 
Úgy tíz lájkot ajánlok fel ezért az ötletért
Nagyon jó, teljesen támogatom!
 
TF2.0
Teljesen érthetö számomra Miklós hozzáállása. Túl sokszor égették már meg magukat.
Köztes megoldásként elképzelhetö lenne-e, hogy a TF ingyenes része -a jelenlegi szabályokkal- kedvezményes áron a 10. forduló után akár az 50.-ig játszható lenne a nyugati kontinensen? Ez egy egyszeri -siker esetén akár ismétlödö- esemény lenne mondjuk 3 hónap után záródna.
Természetesen az esemény kaphatna saját fórumot ahogy Miklós javasolta, ahol tovább lehetne finomítani az ötleteket, mehetne az arcoskodás, és az ujabb voksokról lehetne diskurálni.
Minden volt TF játékos kaphatna erröl emailben értesítést, és a fordulók végén a játékvezetö voksokat írhatna ki, hogy milyen irányba folytatódjon a játék fejlesztése (TF2.0). (Esetleg csepegtetni lehetne kicsi HKK; Argum city; VU; ÖV stb reklámokat is a fordulók végén. -ha már egyszer kedvezményes az ár!)
Az esemény zárásakor egy Olimpia kerülne megrendezésre egy kategóriával, és játékos versenyekkel, ahol a játékosok összemérhetnék, hogy kinek mekkora a játéktudása rabszolgázás nélkül (plusz/minusz szerencsefaktor). Ezen fellül a beholder weblapon megjelenne az összes záróstatisztikája is az eseménynek a számok szerelmeseinek. (Régi Ghalla News statisztika rovat böngészése feeling.)
Ez talán nem igényel akkora programozói eröforrásokat -szinte minden le van programozva már most-, és valószínüleg mind a régi és az új játékosokat is vonzaná. Mellesleg szinte azonnal pénzt is hozna a Beholder konyhájára.
A voksok kimenete többváltozós lehet: Lehet, hogy nem sikerül az egész, és a Kft bukott pár órányi munkaidöt. Lehet, hogy csak egy ismétlödö esemény lesz a dologból amire a régi és új játékosok idönként összejönnek. Lehet, hogy TF2.0 lesz belöle... vagy valami más. Lehet, hogy csak a többi játékotok szerezne pár új játékost. Ki tudja?
Csak a jelenlegi játékosállományra nem lehet rábízni ezeket a döntéseket, hiszen ömiattuk (+én) is lett ilyen a mostani TF mint amilyen.
Az idei nyári Beholder találkozóra szerintem már el is készülhet mindez, ahol be lehetne jelenteni.
(Az ötlet nem az enyém én csak max rontottam rajta. A Ghalla Népén merült fel pár hónapja.)
Jó lenne újra látni Don Calonit teljes bronzfelszerelésben; Sörtehaju Ninsait gátvakond trófeával, és Buldózert elhagyatott holtestét...
 
Egyetértek, 100 játékos (és legalább 1.5x ennyi karakter) alatt tényleg nincsen értelme.

Abból az alapvetésből indultam ki, hogy a tf 2.0 létrehozása nem egy nagyon munkaigényes dolog, erre pont az ellenkezője derült ki, ezt nem tudtam/tudtuk!

Így viszont szerintem nem is érdemes erre ennyi erőforrást pazarolni, a rendes tf-re kell inkább fordítani. Szerintem!

Van a csőben most valami hasonló kaliberű fejlesztés, mint a non-stop táplálás, és esetleg nyilvános, lehet róla tudni valamit?

Ettől teljesen függetlenül: az eventekhez kapcsolódó statok kiadása mennyire munkaigényes? Szívesen néznék egy morf statisztikát, ha belefér, gondolom ezzel nem vagyok egyedül.
 
TF2.0 téma:
Ez bizony tyúk és tojás probléma.
Amíg nincs játék, nem indítanak karakter, amíg nem indítanak, nincs játék


Nem egészen a játékot eddig is a játékosok igényei, a velük való egyeztetés alapján fejlesztettük. És ez nemcsak új területeket, szörnyeket, kalandokat, globális eseményeket jelentett. Volt egy olyan igény (tf2.0, csak kicsit más köntösben) hogy a karaktereket lehessen reinkarnálni, azaz újrajátszani. Ez mint kiderült, egy nagyon macerás, sok munkát igénylő fejlesztés volt, de elég sokan igényelték, ezért megcsináltuk. Egyöntetű vélemény volt, hogy a legfontosabb a non-stop táplálás megoldása, ez extrém sok munka volt, de ezt is megcsináltuk.
Ha látszik, hog egy ilyen TF2.0-t tényleg sokan akarnak, akkor azt is megcsináljuk, de a munkaigény
reinkarnáció < nonstop táplálás <<< TF2.0
tehát ebbe csak akkor fogunk munkát rakni, ha biztosan tudjuk, hogy van rá elég érdeklődés, és ide már egy sima szándéknyilatkozat kevés.

Kvázi úgy lehet elképzelni a dolgot, hogy van egy fórum, ahol először megvitatásra kerülnek a szabályok , amikor megvan a konszenzus, feliratkoznak mindazok, akik játszanának. Ha összeáll a lista, és az látszik, hogy elég ember játszana, akkor mindenkinek meg kell vennie X zsetont, amit ezen az új világon fog használni (aka kickstarter), ha ennél a fázisnál viszont már csak a harmada fizet, akkor nekik visszadjuk a pénzt vagy leléphetik a normál tf-en és lelőjük a projektet.

A szabályokon bármit lehet változtatni, de 100 játékos alatt nem igazán van értelme elindítani véleményem szerint.
 
TF2.0 téma:
Ez bizony tyúk és tojás probléma.
Amíg nincs játék, nem indítanak karakter, amíg nem indítanak, nincs játék

Egyébként a mostani TF-en belül van egy Túlélők nevű KT, amelyik úgy-ahogy de visszakanyarodott az alapokhoz. Érdemes megnézni, aki a régi Tf-et akarná vissza.

Beholder honlap újraírása:
Szerintem felesleges. Én meg vagyok elégedve, azok a funkciók amiket én használok, 100%-ban működnek. Az meg, hogy ott egy csík... nem számít.
 
Beholder holnap újraírása:
valószínűleg kevesen tudják, de ez már az újraírt honlapunk, igaz, az is már nagyon sok éve történt 2 embernek 1 teljes évi munkájába telt (plusz néhány külsős is bedolgozott), és azóta 10x bonyolultabb lett az egész - folyamatosan fejlesztjük, igaz, az "alapmotor" nem változik, de kerülnek be új aloldalak, funkciók stb. Ez nem egy statikus weboldal, néhány aloldallal amit egy kezdő webfejlesztő össze tud dobni egy hónap alatt. Természetesen mi is tisztában vagyunk vele, hogy jó lenne modernizálni, de a teljes újraírásra sajnos nincs sem erőforrásunk, sem kapacitásunk.

TF2.0 téma:
Ez a téma felmerült már, hogy olyan új, önálló TF térkép, amin egy csomó dolog korlátozva van. Csakhogy az offline TF-nek pont ez a végtelen szabadság a varázsa. A limitáltabb, ellenőrzöttebb játék (Ősök Városa) nem volt annyira sikeres, pedig pont az volt az egyik szempont az írásakor, hogy a TF-fel ellentétben "ne lehessen rabszolgázni". Csináltunk mini TF2.0-t is, a játékon belül, de nem volt óriási érdeklődés. Az egyetlen forma, ahogy ezt el tudnám képzelni, hogyha ti, játékosok egy fórumon összeállítanátok, milyen szabályokkal szeretnétek TF2.0-t, és lenne SZÁMOTTEVŐ olyan ember, aki ezeket a szabályokat elfogadná és játszani akarna - ezt akár úgy nyugtázva, hogy előzetesen befizet X összeget a játékra, mint egyfajta kickstarter projektnél.

szeretném megkérdezni, abban az esetben, ha nem kérnek licencdíjat a hkkonlinetól, hanem beállnak mögé akkor nem lehetett volna többet kihozni belőle.


Ahogy írtam, licenszdíjat egy idő után már nem kaptunk, de ennek a "megspórolása" sem segített. A játéknak nagyjából 4-5x akkora összeget kellett volna termelnie havonta, hogy érdemes legyen üzemeltetni, mint amennyit termelt. Nem a költségekkel volt a gond, azok eléggé minimumon mentek, hanem a bevételekkel. Nem csodálom, hogy a fejlesztő végül feladta a dolgot.
 
Nade vissza az eredeti témához

TF online-hoz nem szólnék hozzá.

HKK-nál pedig szerintem is meg kellene tartani a szabályokat ahogy vannak.

Ha nem is 100%-ig, itt ott apróbb egyszerűsítések talán lehetnek, pl ha van olyan lap amit elég húzós lefejleszteni, vagy nincs értelme, pl politikai lapok, ha csak 1 vs. 1 játékról beszélünk, akkor azok esetleg maradjanak ki.

Régi lapok szövegezését is lehet egyszerűsíteni újabb terminológiával ahogy csiszólodott a játék az évek alatt.


Viszont szerintem sem kell várni hogy az egész egy az egyben legyen kész. Legyen meg az alapkiadás, plussz 1-2 kiegészítő, aztán ha tetszik a népeknek akkor lehet vinni tovább.

Mobilos fejlesztést én kizárnám, egyszerűen nem arra a platformra való. Tabletnek meg nem annyira nagy a piaca hogy érdemes legyen rámenni, akkor már legyen desktopos csak.
Ezen lehet persze hümmögni, de tudok olyan hasonló játékról, ami elég nagy név(szándékosan nem csinálom a reklámot ), és ők is desktopra lőnek első körben.

Én vevő lennék, és kipróbálnám ha lenne ilyen, nem feltétlenül havi díjjas alapon, hanem mondjuk lapokat, boostereket lehetne pénzért venni.

Egyet értek azzal is, hogy valahol ez külön termék lenne, és csinálná a reklámot a hagyományos HKK-nak, nem feltétlenül egy az egyben ugyanaz a piac a kettő mögött.

Másik, hogy amennyiben pénzkeresésről van szó, akkor viszont nem biztos hogy belevágnék angol nyelv nélkül..
Egyszerűen a magyar piac nem biztos hogy elég nagy hozzá hogy eltartsa.
Abból pedig senkinek se lesz nagy hátránya, ha két nyelven működik a játék legalább. (értsd, magyar-angolon)
 
Most nem azért de ez pl ki szerint néz ki jól:
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=252szar.jpg

Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768


#nanemárvaze


Amúgy funkcionálisan is elégtelen, hiszen rendeltem BDV-n keresztül átutaltam megérkezett nekik elküldték a csomagot majd a kedvezményszintem 2 napig nem mozdult sem a jutalompontok. Az előző szintemen tudtam rendelni csak, rendeltem is mert kellett valami de nem azért a kedvezményért amiért járt volna (persze most fillérekről beszélünk) csak ugye funkcionálisan nem teljesen 100%. Persze 2 nappal később beálltak a pontok és a szintek, de attól még milyen már.
Nagyon sokat dolgoztam szoftver és webtesztelőként, holnaputánig tudnám sorolni mik nem jók a weblapon. Ha már szóba került.
Szóval egy nagyobb renoválás igen is ráfér, de nem feltétlenül kell új oldal az igaz.
 
Hát én úgy emlékszem hogy még 98' ban is ugyanez a honlap volt. Akkor szép és jó volt csak azóta eltelt 20év. Mobilon kínszenvedés bármit megnézni, asztalin meg szimplán rosszul néz ki, lehet mert alap a full hd monitor. Nem hiszem hogy egy bérelt weboldal
10-12eFt.- /hónap odavágná a céget. De ez csak vélemény
 
a tárgyátadást, lopást talán benne kéne hagyni, sőt, szerintem a sáfránypor, varázskő is mehetne. Ezekhez normális esetben ritkán jut hozzá egy karakter.

Igazából az ezüstszelence, a végtelen sáfrányportermelő, meg a tu-tvp konverzió ami végtelenül kilóg a sorból.
Természetesen semmilyen most pénzért vásárolható bónusz sem lenne elérhető. Pl krónika, örökkévalóság kő.

Két nagy gond van: az egyik az ár, a másik az idő. A 7 napos játékhéttel szinte játszhatatlanná lassul. Viszont mivel nincsen nyerstáp, így nem lehetne például az 50. fordulóban átúszni (tudom, lehet a másodikban is) Kicsit lelassulna a játék, még ha lenne 1 napos is a játékhét. (rendes regenerációval) És akkor életszerűbb, hogy egy nap-egy éjszaka, mint a valóságban. Korlátozva, hogy 1 nap 1 fordulót lehet lépni, havonta pedig 4 nap lenne mikor kettőt. lemaradásokat be lehessen hozni.
Ezek is gyakorlatilag készen vannak, nem kell programozni.
természetesen kivenni azokat a pontokat, amiket az örök-nyugaton-maradó karakterek miatt tettek bele.
Ár: szerintem a jelenlegi jelenlét bónusszal ez elfogadható. Aki TF-ezik valószínűleg nem alsó 3 decilisben keres, havi ~5000 forintot ki tud adni a hobbijára. Főleg, ha adja ezt a régi élményt.
 
Még egy voks a TF 2.0 mellett.

Elvileg utolsó Beholderes találkozó TF-es beszélgetésén ez már felmerült. Miklós nem zárkózott el elöle.

Gyakorlatilag programozni sem kellene (túl sokat) az ingyen 10 játékhét után a játékos dönthetne, hogy az 1-es (régi, tápolós) vagy a 2-es világ megkötöttségei szerint szeretne-e tovább játszni. (nincs tárgy átadás; lopás; sáfránypor; pénzért vásárolható bónuszok... minden ami problémát okoz-okozott az eredeti felállásban)

Ez sok játékost hozna vissza. A volt játékosok többse a számok hajhászásában égett ki, pedig a TF-nek van egy nagyon szuper közösségi/szerepjátékos oldala is amit újra fel lehetne támasztani.

(Sötét Igbut; Setét Patkány...)
 
A tf 2.0ra még én is vevő lennék, pedig 10 éve nem játszok
 
Mi a baj mostani honlappal, fórummal, üzenetküldő rendszerrel?

Tökéletesen ellátja funkcióját, ráadásul nincsen teliszemetelve a most divatos javascript fél megás förmedvényekkel.

Gyors, nincsenek benne azok a megakasztó, időrabló animációk, mint az új oldalaknál.

Ráadásul nincs az a most divatos "szellős" elrendezés, ahol ugyanilyen bal menüsornál kétszerennyi ideig kellene görgetni, hogy elérjük.

Szerintem mobilon is használható, amennyire mobilon használni kell.

A fordulókat viszont lehetne módosítani kicsit, hogy mobilon is szépen jelenjenek meg, most nagyon aprók a betűk. De ez sem egy vállalhatatlan.

Engem személyesen a TF érint, nagyon komoly fejlesztés ez az azonnali táplálás, le a kalappal! Szerintem a kattingatós, grafikus verzió zsákutca, esetleg egy másik világgal, mondjuk az ŐV-vel. A TF megmaradhatna a régi, klasszikus MUD stílusban.

Régi motorosok aktiváláshoz jelenthetne esetleg motivációt egy tf 2.0 világ indítása. Amiben már ki lehetne kicsit egyensúlyozni, küszöbölni olyan dolgokat, amik az 1.0 verzióban becsontosodtak, viszont nagy játékélmény-rombolók. Ott mindenki nulláról, valamint az új fejlesztések is átkerülhetnének pl. 1 éves késéssel. Eventek nélkül, amik szerintem csak az iszonyat durva végtelen tápolásról szólnak (lásd aurora borealis a nyilvános fordulókban) És persze ne lehessen már 1200-ig megvenni a játékhetet, mert akkor megint akkora üstökösök lesznek, hogy a nap elbújhat mellettük. Tudom, hogy ők hozzák a pénzt, ők tartják fenn a tf-et, lehet kikerülhetetlen, nem látok bele.
 
De hát... A funkciót ellátja! Nem fűződik érdek a holnap totális renoválásához, sőt, elég sok pénzt és időt felemészthetne.
 
Még mindig sajnálom, hogy annó ez a jó program megszűnt.

Saját példámból mondom, hogy régi játékosok asztali verzióra történő "visszatérítésére" alkalmas volt.

Viszont amellett nem tudok elmenni és nevetségesnek érzem, hogy online játékról beszélünk, úgy hogy maga a jelenlegi honlap egy idejemúlt, reklámozásra nem megfelelő platform.

Tisztelettel kérdezem, hogy mikor lesz új honlap, normális fórum, normális levelezőrendszer?

Ahogy a mondás is tartja előbb tanuljunk meg járni mielőtt futni kezdenénk.
 
Tisztelt Miklós!

Le a kalappal az évtizedek óta nyújtott folyamatos munka és teljesítmény előtt. Viszont gondolatai felől érdeklődve szeretném megkérdezni, abban az esetben, ha nem kérnek licencdíjat a hkkonlinetól, hanem beállnak mögé akkor nem lehetett volna többet kihozni belőle. Akkoriban beszéltem önnel telefonon is, és egyértelműen az elhatárolódás volt a beholder politikája. Értem, hogy rengeteg érv szólt a licencdíj és utóbbi mellett is, de őszintén érdekelne, hogy így visszatekintve egy másfajta megközelítéssel nem lehet volna nagyobb esélye a projekt életbemaradásának?

Remélem érződik, hogy kíváncsiságom pusztán érdeklődő és nem semmi esetre se offenzív.
 
Vidéki, a többiekkel nehezen összeülni képes emberként/játékosként egy ilyen "laza tesztelési lehetőség" nagyon is jó lenne szerintem...
 
Argumbol is lesz tobb nyelven mar indulaskor? Vagy majd ha bejon magyarul utana forditotok? Mert gondolom van nemzetkozi verzio is tervezve...

persze, fordítjuk angolra, és onnan lehet majd más nyelvekre is. A hype-olást talán tényleg kicsit korán kezdtünk még így is, de annak azért örülök, hogy nem a fejlesztés 1. évében indítottam a blogot

elhart: abszolút egyetértek, szerintem is ennek van realitása.

Kyb: Amit írsz, egy jó ötlet, annak idején mtg-hez volt is ilyesmi. Egy rajongó írta, benne volt a kártya adatbázis, lehetett paklit összerakni, húzni, lapokat kirakni stb. de az ép-t és minden egyebet te módosítottad, a szabályokat neked kellett ismerni, de minden ki is volt írva, tehát ha 2-t húztál a húzás fázisban, azt látta az ellenfél.
Persze ez akkoriban abszolút laza dolog volt, max arra használtuk, hogy paklikat teszteljünk, senkinek nem jutot eszébe csalni. Ha ez rendes, gyűjthető lapokkal működik, amit pénzért szerzel be, esetleg még pontszámok, ranglisták, versenyek is vannak, félő, hogy a játékosok elkezdik az egészet komolyan venni. Akár úgy, hogy visszaélnek azzal, hogy a program nem ismeri a szabályokat, akár úgy, hogy aki vesztésre áll, kilép, kell bíró, aki visszanézi, mi történt stb. Ettől függetlenül, működhet a dolog, csak nagyon alaposan át kell gondolni. Akkor ez nem igazi játék lenne, csak egy segédlet.
 
TF klikkelös-grafikus változata szerintem felejtös. A másik utat pártolnám amit elkezdtetek az azonnali táplálás leprogramozásával. A játék minnél több elemét kellene online-á tenni, és egy kicsit talán jobban ráfeküdni a 'TF marketingjára, hogy a régi játékosok tudjanak ezekröl a fejlesztésekröl, és talán pár új játékos is generálódna.
Cheers,
 
Ahoy,

Szerintem a HKK Online-al teljesen rossz irányba mentek.

Az ahogy Miklós is levezette gyakorlatilag lehetetlen, hogy egy működő minden szabályt ismerő single player üzemmód is legyen a játékban. És szerintem felesleges is, megtérülni pedig soha nem fog.

Amire szerintem szükség lenne az egy online virtuális asztal+ kártyaadatbázis+ draft és versenyszervező/sorsoló program. Ez már messze nem megvalósíthatatlan.

Én így képzelem el a működő "hkk" online-t:

-Egy közösségi felület ahol a fennlévő emberekkel lehet kötetlenül beszélgetni, mint a régi onlineban.

-Egy virtuális asztal, ami tud mindent, ami a játékhoz kell _statikusan_, de a szabályokat a játékosok adják.
Azaz az asztalon van *játékos szám* db pakli, ami keverhető felső/alsó x lap sorrendje módosítható, lehet belőle húzni és keresni. Az asztalon van hely lapokat letenni, akár egymásra is és elforgatni őket 90°-al. Van őrposzt, gyűjtő, semmi és kéz, ezek közt a lapok ide oda pakolhatóak. Van Vp, Szk, számoló felület. Lehet adott színű és számú jelzőt helyezni a lapokra vagy az asztalra, ezek elnevezhetőek (a leggyakoribbak előre betáplálva legördülő menübe).
A rendszer kattintással léptetve kiírja a kör fázisait is számolja a köröket. De ennyi, nem kell tudnia, hogy működik a reakciólánc, nem kell tudnia, hogy a gyűjtőből hatással visszatett életes lény nem kap életet. Ezeket mind a játékosoknak kell tudniuk. Szépen kiválasztja jobb klikkel a legördülő menüből, hogy a kezében lévő lapot kiteszi az asztalra/eldobja a gyűjtőbe/visszakeveri a pakliba stb.
és voicechaten/szöveggel megmondja miért teszi.

_Nem kell leprogramozni a szabályokat, csak a felületet. Ez a lényeg!_

-Ezen kívül a programban legyen fenn online az összes lap naprakészen és jó szöveggel.

-A program tudjon draft/frissenbontott/normál/stb. versenyt szervezni és lapokat osztani ennek megfelelően.

-A programban az offline kártyaköltségek töredékéért lehessen paklikat vásárolni és gyűjteményt managelni.
A cserebere részét át kell gondolni alaposan, de ha közvetlenül csak lapokat lapokért lehet adni és nincs köztes kamu, pénzért vehető valuta, akkor nem hiszem, hogy baj lenne belőle. Esetleg a felesleg lapok betörhetőek valami varázsporért amiből "foilos" animációs lapokká tehetőek meglévő lapjaink.

DE

Ha valakinek van offline gyűjteménye akkor kontrollált módon pl. teljes sorokat lehessen jóváíratni az offline felületen.

-Vagy az előző pontban részletezett offline lapvásárlás vagy egy szolid havi előfizetési díj biztosítaná a fenntarthatóságot. Pl.: 500 Ft/hó a kliens használata és mondjuk 50-200 Ft között vehető, csak online kiegészítő, amiből a csak online gyűjtemény növelhető. Lehet ide is versenyt szervezni stb. Az offline és az online összehangolható, lehet versenynevezést/paklit nyerni egyikből a másikba stb. Ezek az online versenyek szintén hasonló árképzéssel induljanak.
Esetleg lehet még különböző playmat illusztrációkért meg spéci kártya hátlapokat berakni azokért pénzt kérni vagy speciális eventeken nyerni/osztani.

-A játékosok asztala legyen figyelhető/hallgatható. Azaz lehessen figyelni ahogy mások játszanak.
Illetve így bírózható pl. 1 verseny. Bónusz esetleg a visszanézés/hallgatás.

-Valamiféle kiterjedt "növelj számokat" achivement rendszer, ami pl. versenygyőzelmeket számol.

-Opcionális sakkórás mód, ami az egyes játékosok aktív cselekvései alatt számolja az időt.

-A HKK nemzeti bajnokság draftja és draft meccsei követhetően legyenek ezen a felületen megszervezve/játszva. Így streamelhető, akár otthonról "fotelból" is követhetővé válik. Akármelyik játékos szemszögéből pl. a draftolás, a játék vagy akár a pakliépítés is!

És, hogy én. pl. mit remélnék egy ilyen HKK online-tól:
Szerintem ez így anyagilag is plusszos lehetne, mert a hardcore profik szívesen fizetnék a havi 500 Ft-ot és amikor összejönnének legalább 6-8-an mindenki befizetne még 350 Ft-ot egy draftversenyre örömmel.
Aki ki akarná próbálni a játékot az online 1 havidíjból meg 2000 Ft-ból bont kb. 10 paklit, játszogat egy keveset és ha bejött neki a játék akkor megy offline is.
Nem kell hozzá elmennie sehová, sem vadászni a játszótársakat.

De azt is megteheti, hogy összeáll x másik kezdővel együtt elindítanak pár frissen bontott versenyt.
Megteheti, hogy beül figyelni profik játékát (ha hagyják), kérdez, tanul.

A külföldi vagy nagyon vidéki emberek is visszakerülhetnének a hkk körforgásába. Illetve sokkal könnyebb lenne új arcoknak elkezdenie a játékot. Nyilván ez a verzió nem okostelefon kompatibilis, bár nem tartom elképzelhetetlennek, egy browserban futó verziótól, hogy működjön, anno én játszottam telefonról a régi onlinet párszor, nem volt kényelmes de ment.

Gondoljatok bele, milyen lenne a világ, ha egy random hétfő este otthon az íróasztalod előtt ülve tudnál tolni egy gyors, pörgős draft versenyt pár emberrel. És pár száz ft-ból meglenne az egész.

Üdv: Kyb
 
Pénzügyi szempontból teljesen érthető az összes leírt dolog. Hiába az összetett és bonyolult rendszer, ami offline játékosok fantáziáját megmozgatja. Az nem fog új játékosokat behozni. Ráadásul abban a korban, ahol pontozni lehet 1-1 dolgot, s az emberek mindenhol elmondhatják a véleményüket, ott egy olyan verzió, ami túl bonyolult hamar kipontozódik. Népszerűtlen lesz, sok negatív hozzászólással.
Online maximum a Heartstone bonyolultsága működik. Egy ilyen játék célja egyértelműen az új játékosok behozatala kell hogy legyen a játék népszerűsítése mellett. Minden más cél ezek móögé kell, hogy sorolódjon.
Pont emiatt látom úgy, hogy értelmetlen és esélytelen a "bonyolult" verzió. Ha lesz ilyen program, az csak egyszerűsített verzióban elképzelhető. Egyszerű irányba megy minden, ez a trend.
Annak nem sok értelme van, hogy pár száz embernek legyen egy újabb opciója játszani, akik amúgy is elmennek versenyre és/vagy vesznek hkk kiegészítőket. Miközben ezeknek az embereknek csak egy része játszana az online játékkal. A játék jövője az új játékosokban rejlik.
Én látom az esélyt a Mondoconban, illetve hasonló közösségi rendezvényeken való részvételben is, de ilyen verziók sokkal népszerűbbé tudnák tenni a HKK-t.
 
*Sokkal több réteget tudna elérni a HKK, ha online is játszható lenne.
 
Egyetértek nagyjából. Sokkal több réteget elérni a HKK, ha online is játszható lenne. Az érdeklődést a papír alapú verzió felé is jobban felkelthetné, egyfajta reklámként is lehetne rá tekinteni. Ha pedig bejön az online, akkor nyilván lehetne fejleszteni. Az alapokat is a kezdők jobban el tudják sajátítani, ha online is játszható.
 
 | 1 | 2 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.