Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Páros versenyen korlátozzuk-e az (E) és (K) képességeket úgy, hogy összesen csak egyszer lehet használni, amikor nem az én köröm van?

1) Igen
2) Nem
3) Nem fogok indulni a versenyen

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő
Pakliszerkesztő (mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: A fény gyermekei szeptember 18.
A pillanat képe
Mocsárvidék
(Túlélők Földje életkép)
Küldd el képeslapként!
Ghalla földjének legátkozottabb vidékein a mocsár az úr. Aki ilyen helyeken jár, erősen markolja szent szimbólumát, mert pillanatokon belül vérmes fenevadak látogatására számíthat...
Nézz szét a galériában!
Beholderes HKK versenyek díjazása 2021. novembertől
Kérdezz-felelek 43.
A páros verseny szabályai
XXV. HKK Nemzeti Bajnokság – 2021.
Őszi MondoCon 2021. október 23. Budapest, Hungexpo

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Hatalom Kártyái verseny - 2021. november 27., Kondor Béla
Hatalom Kártyái verseny - 2021. október 17., Wekerlei Boccia Klub

A lista folytatása...
Lapötletek (64522)
HKK pakliszerkesztő (193)
HKK kérdés? (45883)
HKK Legendás cél - Homokdűnék (35)
XXV.HKK Nemzeti Bajnokság – 2021. (25)
[HKK Piac] Eladó lapok (141601)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Hatalom Kártyái kártyalap - Kisebb Zan

A lap felújított változata (ahogy egy késõbbi kiegészítõben megjelent)

- Kinézet -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 78 szavazat alapján 6.4)

- Használhatóság -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 101 szavazat alapján 8.1)
- Eredetiség -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 76 szavazat alapján 8.1)
(AK106) Nem marad el az ellenfél köre akkor, ha egy Kisebb zannal lemásolok egy Fluxusfaló vyargot, és a zan a hátránya miatt a kör végén a gyűjtőbe kerül. Ha egy lap hátránya az, hogy a gyűjtőbe kerül, az áldozásnak számít. Ma már ezt a szöveget írnánk rá: a kör végén mindenképpen fel kell áldoznod. Áldozásra pedig a vyarg képessége nem vonatkozik.
(AK109) Megnyerem-e a játékot, ha Cheotoxszal ellopom a Kirurgus képességét, vagy Kisebb zannal lemásolom azt? Bár a két eset teljesen különböző, egyik sem jelent azonnali győzelmet. A Kisebb zannál ugye másolom, és az AK 96 Kérdezz-felelek rovatának megfelelően másoláskor is rákerülnek a késleltetett, illetve időleges hatás jelzők. A Cheotox már kicsit ravaszabb, itt ugye nem másolom, hanem ellopja a képességét. Az előbb Mirellánál már leírtuk, hogy maga a késleltetett hatás az egy képesség, vagy kap jelzőket, és akkor majd létrejön a képesség, vagy nem kap, és akkor semmi sem fog történni. Mivel a Cheotox ellopja a képességet, ezért az ellopáskor Cheotoxra rákerülnek a jelzők is, hiszen az a képesség része.
(AK118) Ha Kisebb zannal másolok egy 5/5-ös Furmányos pegazust, akkor az pontosan 5/5-ös lesz, és öt életpontot is kell hozzá áldozni.
(AK33) A Kisebb Zan is Zannak számít, ezért ha játékban van, használni lehet T. Vlagyimir képességét, és ki lehet játszani az Óriásférget.
(AK35) A falak ereje szövege szerint akkor húzhatok lapot, ha valaki felépít egy épületet. A Kisebb Zan, mikor játékba kerül, pontosan úgy viselkedik, mint egy épület, tehát ekkor egy épületet építettem fel, ezért húzhatok lapot.
(AK35) Ha a Kisebb Zannal olyan lapot másolok, aminek kijátszási költsége van, akkor azt nem kell teljesíteni, mivel ilyenkor csak egy Kisebb Zant játszok ki, aminek nincs kijátszási feltétele. A Kisebb Zanon szereplő szöveg ("Tekintsd úgy, mintha a lemásolt lapot játszottad volna ki!"), csak a lap játékba kerülésének pillanatától érvényes. Arra vonatkozik, hogy a lap pontosan úgy viselkedik a játékba kerüléskor, mint az a lap, amit másol. Azaz, ha lény, akkor passzívan a tartalékba kerül, ha repülő lény, akkor aktívan jön le, ha bűbáj, akkor szintén aktív lesz stb.
(AK37) Ha Kisebb Zannal másolok egy Quwargot, akkor azt feláldozva kihozhatom belőle az Óriásférget. Először megállapítom, hogy teljesül az Óriásféreg kijátszási feltétele, mert van zanom a játékban, ezután kijátszom a férget, és a gyűjtőbe dobom a Quwarggá alakult Kisebb Zant.
(AK41) Az alakváltó lapok minden szempontból tökéletesen másolják az adott lapot (kivéve az idézési költségét, és ha a lapon szerepel, akkor a színét). Tehát ha én lemásolok a Kisebb Zannal például egy épületet, akkor a zan épület lesz, nem pedig tárgy, tehát ekkor nem szedhetem le Gigaököllel.
(AK44) A Kisebb Zan idézési költségét nem csökkenti a Dornodon szentélye, mivel az áldozós idézési költséget csak olyan lap vagy hatás csökkentheti, amin ez külön szerepel. A Kisebb Zannál persze sokan úgy gondolják, hogy nem az egy áldozást, hanem az egy komponenst csökkentik. Ez azonban tévedés, a Kisebb Zan idézési költsége egy áldozás, csak az idézési költsége helyettesíthető egy szörnykomponenssel.
(AK54) Ha Kisebb Zannal másolok egy Helvirt vagy egy Lohd Haven sáhkányát, akkor létrejön a képességük, mivel a képességük a sikeres játékba kerülés után lép érvénybe, és ekkor már a Kisebb Zan nem tárgynak, hanem a másolt lapnak számít.
(AK55) Ha több Nord van játékban (pl. Kalandozók városával), és kijátszok egy Kisebb Zant, akkorVilágégés lesz, minden lap a gyűjtőbe kerül, de a Nordok fenn maradnak.
(AK56) (AK58) A Kisebb Zan kijátszása után kapott szintlépés jelzők leesnek Nordról, ha újabb zan kerül játékba.
(AK56) (AK74) A Kisebb Zannal lemásolhatom azt a lapot is, amit feláldozok hozzá kihozási költségként. A kijátszás pontos sorrendje a következő: Először megállapítom, hogy teljesíthető-e a kijátszási feltétel. Ezután meghatározom a kijátszandó lap célpontját. A Kisebb Zannál itt a másolandó lapot nevezem meg. Ezek után megnézem mennyi a módosított idézési költség, majd kifizetem, és a lap kijátszásra került, amennyiben reakció varázslatok és hatások nem befolyásolják ezt.
(AK57) Ha Pol-'de Formosha egy galetkimet torzszülötté alakítja, nem esnek le róla a torzszülöttek komponenséből kapott +1/+1-es jelzők. Miután az erősítő rákerül a galetkire, onnantól kezdve egy sima jelzőnek számít. A jelzőknek nincs "memóriájuk", nem kell jegyezni azt, hogy honnan származnak, csak sajátosságuk van. Ez a jelző pont olyan, mint a más forrásból származó +1/+1-es jelző. Csak abban az esetben veszti el hatását, ha a lény nem lénnyé alakul, pl. egy alakváltó lap (Kisebb Zan) esetében.
(AK57) Ha egy lényre Árnyéktüzet varázsolok, és utána ezt a lényt lemásolom egy Kisebb Zannal, akkor a zan az eredeti lényt másolja le. Az alakváltó lapok mindig az eredeti lapot másolják, az eredeti lapra játék közben került módosításokat nem. A Kisebb Zannal másolt lény nem kapja meg az eredeti lény méregjelzőit, erősítő jelzőit, rárakott lapok által kapott bónuszokat, viszont az Árnyéktűzzel elvett képességeket megkapja.
(AK57) Mi történik akkor, ha Sir Lonil Zomarra Utolsó áldást játszok ki? És akkor, ha Kisebb Zannal másolom? Az Utolsó áldás esetében egyértelmű a kérdés. Sir Lonil Zomaron az olvasható, hogy sebzésen kívül semmilyen módon nem kerülhet a gyűjtőbe, az Utolsó áldáson pedig az, hogy a lény a kör végén a gyűjtőbe kerül. A két lap ellentmond egymásnak, ezért a Kronobogárnál felállított szabályt követjük: az asztalon maradó lap hatása mindig erősebb az egyszeri hatású lapénál. Vagyis Sir Lonil Zomar nem kerül a gyűjtőbe. Ha Kisebb Zannal másolom az már más helyzet, mert a zan egy asztalon maradó lap, annak ellenére, hogy a kör végén a gyűjtőbe kerül. Ekkor is a Kronobogár esetét lehet követni: ha két asztalon maradó lap ellentmond egymásnak, akkor a később játékba került lap szövege a mérvadó. Tehát a Kisebb Zannal másolt Sir Lonil Zomar a gyűjtőbe kerül a kör végén. Felvetették még a Kísérteties bajnok + Sir Lonil Zomar kombó kérdését is, itt azonban már az alapfelállás hibás, hiszen Sir Lonil Zomar csak kézből kerülhet játékba, Kísérteties bajnokkal ezért nem lehet visszahozni.
(AK59) A Kisebb Zan, a szövege szerint mindenképpen a gyűjtőbe kerül a kör végén, a Fényfőnix pedig visszajönne a kezembe. Mivel az én köröm van, ezért az egyszerre történő hatások sorrendjét én határozom meg. Ha tehát egy Fényfőnixet másoltam a Kisebb Zannal, akkor mondhatom azt, hogy először a Fényfőnix hátránya jön létre, és a visszakerül a kezembe, majd utána jönne a Kisebb Zané. Azonban a kézben már nem érvényesül a zan hátránya, így ottmarad a kezemben.
(AK61) Ha komponensért játszom ki a Kisebb Zant, akkor sem csökkenti az idézési költségét az Olvasztókemence, mivel itt az idézési költséget helyettesíted egy komponenssel. A helyettesítés soha nem módosul. Pl. ha a Megszakításnál az idézési költséget lapdobással helyettesítem, akkor három Káoszmester és Mágikus pulzáns ellenére sem kell rá varázspontot költeni. A dolgot úgy kell felfogni, hogy nem az alap, hanem a módosított idézési költséget helyettesítem.
(AK64) Ha Kisebb Zannal lemásolok egy tárgyat, amit azután passzivizálok, gyűjtőbe kerül a Kisebb Zan, annak ellenére, hogy passzív nem lény lapnak nem működnek a képsségei. Ugyanis ez nem a Kisebb Zan képessége, hanem a hátránya, és a hátrány a passzív lapoknál is érvényben van.
(AK74) Másolhatok vízió lapot pl. Kisebb Zannal. Igaz, hogy egy körben egy fajta vízióból csak egyet játszhatok ki, de a másoláskor nem vízió lapot játszom ki, hanem Kisebb Zant, ami a játékba kerülésekor válik csak vízió lappá.
(AK80) Nem gyógyulok a Sheran követője miatt, ha Kisebb Zannal másolok le egy Sheran lapot. Sajnos a Kisebb Zan szövegében szerepel, hogy "tekintsd úgy, mintha a lemásolt lapot játszottad volna ki", és ez sok probléma forrása. Nézzük meg, hogyan is működik ez a lap pontosan. Amikor kijátszom a Kisebb Zant, akkor egy tárgyat játszok ki, tehát minden reakció lappal és hatással úgy lehet rá reagálni, mint egy Dornodon színű tárgyra. Minden olyan hatás, ami kijátszásra vonatkozik, úgy működik, mintha Dornodon tárgyat játszottam volna ki. Miután a Kisebb Zan sikeren játékba került, egyből átváltozik a másolni kívánt lappá. Vagyis minden olyan hatás, ami a sikeres kijátszáskor, vagy az után történik, működik a Kisebb Zanra is. Ebbe beletartozik az is, amikor a másolandó lapnak van ilyen hatása, és az is, amikor valamelyik más asztalon levő hatására történik valami. Mivel Sheran követője kijátszáskor gyógyít, nem pedig sikeres kijátszáskor, vagy sikeres kijátszás után, ezért a fenti algoritmus alapján nem gyógyulok a Kisebb Zantól.
(AK90) Milyen lapokat lehet másolni az alakváltó lapokkal? Nos, ez magától az alakváltó laptól is függ, pl. a Illúziópalotával csak épületet, Duplikátummal csak tárgyat stb. Persze vannak olyan lapok, pl. Zan, Kisebb Zan, amikkel majdnem mindenfajta lapot másolhatok. Azonban ezek is csak asztalon maradó lapot tudnak másolni, tehát általános vagy azonnali varázslatot nem. Ugyanígy nem másolhatók velük szabálylapok, helyszínek vagy követők.
(AK94) Mennyiért játszom ki a Megszakítást három Bűvös erdő mellett, ha eldobok neki két lapot? Gondolom minden vérbeli HKK-s rávágja, hogy nulláért. Azonban a kérdés nem ilyen egyszerű. A Megszakításon az szerepel, hogy az „idézési költségét helyettesítheted”, márpedig a HKK általános szabálya, hogy a lap szövegében az idézési költség mindig az alap idézési költségre vonatkozik. Ezért is hivatkoznak bizonyos lapok (pl. Manacsapda, A hatalom szava, A hatalom torzulása stb.) a módosított idézési költségre. Mi azonban tovább csavarjuk a dolgot, és azt mondjuk, hogy a helyettesítés mindig a módosított idézési költségre vonatkozik. Tulajdonképpen így is játszottuk eddig a Megszakításnál, Kisebb zannál és a hasonló lapoknál, csak nem jelentettük ezt így ki.
(AK95) Kikereshetek druidát akkor, ha a Druida adeptussal lemásolok egy Druida tudóst amennyiben a másolás az adeptus kijátszásakor történik. Más alakváltó lapokhoz (pl. Kisebb zan) hasonlóan a Druida adeptus is mire játékba kerül, addigra a másolt lappá válik. A Druida tudósnál pedig sikeres kijátszás után lehet keresni, vagyis miután már a játékba kerül. Ha az adeptus már játékban van, és egy előkészítő fázisban változik tudóssá, akkor természetesen nem kereshetek vele.
(AK96) Mi történik akkor, ha egy alakváltó lappal lemásolok egy olyan lapot, amin késleltetett vagy időleges hatás jelzők vannak (pl. Bűbájmásolás ? A türelem rózsája)? Nos, végignéztem a korábbi teljes Kérdezz-felelek dokumentációt, és bármennyire meglepő, nem találtam erről a témáról semmit. Az általánosan elfogadott szabály eddig az volt, hogy a másoló lap a jelzőket nem másolja, így ilyenkor a lap nem is kapta meg őket. Ez az egyiknél előnyös, a másiknál hátrányos volt. Azonban az utóbbi idők szabálypontosításai alapján másoló lapok létrehozzák a sikeres kijátszáskor bekövetkező hatásokat (pl. Kisebb zan ? Helvir, Fairlight sárkánya stb.). Ennek fényében a késleltetett és időleges hatás jelzőit is megkapják, hiszen azok a lap sikeres kijátszásának eredményeképpen kerülnek rá a lapra. Ez ugye pont megfordítja a dolgokat, és késleltetett hatás másolva nem lehet trükközni, viszont időleges hatású lapoknál működik a másolt lap is. Szerintem ez mindenképpen jobb, és logikusabb eredményhez vezet.
Kiadás: Ezüsthajnal Gyakoriság: ritka Lapszín (isten): Dornodon Típus: tárgy Szöveg: Kijátszhatod 1 szörnykomponensért is. Lemásol egy játékban levő lapot. (Tekintsd úgy, mintha a lemásolt lapot játszottad volna ki.) A kör végén mindenképp a gyűjtőbe kerül. Illusztráció: Lipták László

Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában...
(írd meg nekünk és kijavítjuk!)

Létrehozás: 2003. október 10. 20:04:47Utolsó frissítés: 2020. november 11. 14:19:45 Küldd el a cikket másoknak


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2021
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.