Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Szörnycsábulás
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Egy jótanács kalandozóknak: jó ugyan, ha a befogott szörnyeid ragaszkodnak hozzád, de soha ne engedd, hogy túlzásba vigyék!
Nézz szét a galériában!
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló
2. Termikrajzás – zárás
Tavaszi MondoCon 2024.Április 27-28. Budapest
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
XLVI. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Termékismertető - Zén Legendái: Tilretas öröksége
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022

A lista folytatása...
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (31)
HKK kérdés? (47084)
Lapötletek (64958)
HKK online, TF online, Argum City (49)
Versenybeszámolók (19284)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8133)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Szikrázó manahal
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | ...
Nézet:
Sziasztok! A harci fázisban az olyan automatikus képességek, amelyek "ha sebzést okoz" kikötést tartalmaznak, kisülnek akkor is, ha a lény a gyűjtőbe kerül?
 
Szia. Természetesen kikerül.
A dermesztés jelzők miatt ideiglenesen nincs semmilyen képessége, így az sem, ami megvédné.
 
Sziasztok!

A Halál angyala kikerülhet-e a játékból, ha előtte dermesztés jelző került rá, és ezt követően varázslattal gyűjtőbe küldöm?
Köszönöm a választ!
 
Ez a két kódexpont alapján szerintem igen

106.2. A lehetséges, és szükséges döntéseket ilyenkor újra meg kell hozni (pl. célpontok kiválasztása), és a megismételt hatás feltételeit is teljesíteni kell

106.8. A megismételt hatást nem az eredeti lap hatásának, hanem az őt (ismét) létrehozó lap hatásának kell tekinteni.

Ez alapján a Fantom motyogót kell kézből kijátszani, hogy megismételhesse a hatást.
 
Fantom motyogó kisüti a gyűjtőben lévő Holtvandor kijátszáskori képességet? (kézből)
 
A Thu'zad hazaérkezése (2006) azt írja, hogy "semmiképp" sem jön létre a megakadályozandó lap. Ez megakadályoz olyan lapokat is, amikre nem lehet reagálni?
 
Varhatoak kerdesek 2003-2006-bol most nagyobb tomegben a kozepkoros versenyek miatt.
 
Mondjuk egy 2006-os kiadású lapról beszélünk, akkor a terminológia nem volt még annyira letisztult, mint most. A lap nem határozza meg a jelzők típusát vagy színét, így az nincs nekik.
 
Igen.

Az önálló jelzők tulajdonságait az őket létrehozó lap határozza meg (kódex 26.4), ezek nem szűnnek meg attól, hogy a létrehozó esetleg már nincs játékban.
 
Nem ártana akkor definiálni, hogy ez az önálló jelző milyen paraméterekkel bír. Mert erről a lap hallgat.
 
Ez ugye azt is jelenti, hogy (onallo jelzokent) ezek akkor is mukodnek, ha A Semmi avatarja mar nincs jatekban?
 
igen.
kapsz => önálló jelző.
kap, rakj rá ==> rárakott jelző.
 
A szóhasználat miatt ("kapsz") igen, első blikkre annak kellene lennie, de nézzük meg alaposabban.

Ha önálló jelzőt ad egy lap, akkor mindig meg kell adni annak a jelzőnek a paramétereit.
- típus (jelen esetben kérdéseket vet fel, hogy a kapott jelző az tárgy, bűbáj, vagy mi a búbánat, ha pedig lény, akkor mik a statjai?
- szín (bár ha ez nincs megadva, akkor a kialakult gyakorlat szerint örökli az őt létrehozó lap színét).

Ezzel szemben semmilyen paramétere nincs definiálva a jelzőnek, csakis a képessége, ami a nem önálló (rátett) jelzők sajátossága.

Tehát hajlok arra, hogy nem, ezek nem önálló jelzők, hanem az avarra kerülő jelzők, és csak a karakter spórolás miatt nem az került rá, hogy "tegyél rá 3 nekron jelzőt". Mondjuk kijöhetett volna úgy is, hogy "kap 3 nekron jelzőt", és akkor még rövidebb 2 karakterrel, és a kérdés fel se merül.

Innentől engem is érdekel a kiadói döntés. (+hogy nem tűnt fel ez eddig senkinek?)
 
Sziasztok!

A semmi avatárjával kapott jelzők önállló jelzőknek számítanak?

Köszönöm előre is a választ.
 
Bocs Gice de ez még mindig általános iskolás nyelvtan.

"Ha megsebez egy hajót, kap egy izomjelzőt."
Ki itt az alany?
Rejtett alanyunk van, az, aki sebez (vagyis Ys'doarag).
A "hajót" az a TÁRGY. Nem az ALANY.

Én bízok benned, hogy fogsz találni előbb-utóbb egy olyan lapot, ahol ez a fogalmazás valóban félreérthető, de ez nem az.
 
Sőt, ott van Ys'doarag is, ami ugyanaz a szintaktika és aminél a korábbi levezetés alapján a hajó kapná az izomjelzőt.
Nyilván hajó nem kaphat izomjelzőt, így itt is egyértelmű, hogy Ys'doarag kapja.
Megint csak azt tudom mondani, hogy mivel a Fantom motyogó úgy van fogalmazva, ahogy az egyértelmű lapok, ezért azok alapján egyértelmű, hogy a motyi sebződik 3-at.

Úgyhogy nagyon kell az a faq, hogy a motyi a szándék szerint működjön.
 
Köszönöm a gyors választ.
 
Ott van a faq a lap alatt (a régi verzió alatt, ami ugyanaz, mint az új)
 
Kreatív affinitás szövegének értelmezésében kérek segítséget.

"Célpont játékos kezéből egy általad választott lapot a paklija aljára rakhatsz, ez a játékos kör végén húz egy lapot. Kör végén húzz egy lapot!"

Kiválasztom célpontnak magamat. Mivel azt írja, hogy rakhatok ezért ezt nem kötelező megtennem, tehát nem teszek a paklim aljára 1 lapot a kezemből. Ezek után "ez a játékos", tehát én kör végén húzok egy lapot, majd kör végén húzok még egy lapot.
Jól értelmezem?
 
A szabályok szerint ha a vízió lényt a kör végén a vízió szabály miatt áldozod, nem jár érte csont és az izomjelző sem sül ki.
 
Sziasztok!

Vízió lény meghal a kör végén vs izomjelző kérdése valamelyik topicban ment róla vita, a hivatalos kiadói álláspont mi ezzel kapcsolatban? Holnap hogy fog működni?

Köszi,
Dév
 
A dragitas az ik resze. Epitmeny ik-et pedig epitheted nyilvanvaloan.
 
Ha ellenfelem Estelle-el, vagy weird, az admirálissal játszik, és én építménnyel akarom megfogni a kánterdrágított a lapot, akkor a zsz drágítás részét építhetem is? (a kódex jelölt pontja szerint igen)



"7.2.1. A zanszilánk idézési költség minden tekintetben varázspontnak számít, de a játékos minden egyes zanszilánk idézési költséget kifizethet 1 szörnykomponens vagy 1 áldozás elköltésével. Építmény kijátszásakor minden egyes zanszilánk fizethető 1 építő elköltésével is."
 
Nyilván nem lehet félreérteni A mélység szülöttét. Viszont mivel pontosan ugyanolyan szintaktikával van fogalmazva a Fantom motyogó, így bizony az az intuitív, hogy a Fantom motyogó sebződik.
(K), ellenfeled sebződik 3-at, ha... - ez lett volna szerintem az ugyanannyi karakterből álló precíz megfogalmazás
 
Facebook-on volt a lap beharangozónál (Magyar HKK-sok). Én voltam az egyik aki ott feltette a kérdést, de több játékos is megerősítette, hogy szerinte sem egyértelmű a megfogalmazás alapján. Ott ezt a beszélgetést lezongoráztuk más nyelvtan professzorokkal is.

De én is amellett lennék, hogy egy FAQ azért megerősíthetné ez, lezárva minden további vitát.
 
Ez nem annyira az én kérdésem volt, mint inkább láttam ezt feltenni teljesen komolyan valamelyik fórumon (megpróbáltam visszakeresni, nem lett meg), és tőlem rendszeresen kérdeznek ilyeneket Exben.

Mivel jön egy nagyobb volumenű verseny, ahol ez valószínűleg használt lap lesz, jobb látni leírva, hogy nem valami szövegezési malőr van, hanem egybeesik a valósággal a tervezői szándék (láttunk már az ellenkezőjére is példát).
 
Szerintem pl.Rolandnak (eredeti kérdező) nem volt egyértelmű, azért kérdezte, nem kötözködésből.
 
Te hogy gondolod?

Kijátszani csak játékos tud lapot. Játékosra nem kerülhet izomjelző. A lapot félreérteni nem lehet.

Nyilván a legjobb az lenne, ha "ugyanazt a dolgot mindig ugyanúgy írnánk", de ez csak akkor lenne lehetséges, ha 30-40 féle kifejezés, kulcsszó szerepelhetne a lapok szövegében, itt viszont több, mint 1000 féle lehetőség van. Ha a magyar nyelvtan, az elemi logika és a kulcsszavak ismerete alapján egyértelmű mindenki számára, hogy egy adott lap mit csinál, akkor annak a szövege korrekt.

Nyilván mindig lesz, aki már csak hobbiból is beleköt a lapok szövegébe, velük meg szívesen elvitázok itt a fórumon, ez mindig hasznos, már csak azért is, mert segít abban, hogy a lapok szövegezése egyre tökéletesebb, mindenki számára egyértelmű legyen.
 
Egyertelmuen, hiszen
"(J), ha valaki sikeresen kijatszik egy lenyt vagy varazslatot, kap 2 izomjelzot".

Mit állítunk?
kap (állítmány)
Ki kap?
valaki (alany)

Ebben a mondatban nincs másik alany.

Ha A melyseg szulotte kapna, na azt ki kéne írni.


Ha nem ez volt a terv akkor valamelyik lap FAQ-ert kialtozik.
 
Akkor a mélység szülötténél a "valaki" kapja a 2 izomjelzőt?
 
  ... | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.