Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Egwene az Amyrlin Trónon
(Könyv)
Küldd el képeslapként!
Ezen a képen Egwene-t láthatjuk, az ifjú amyrlint, aki épp Tar Valon alatt gyülekezik a köréje gyűlt aes sedaiokkal és az oldalukon álló hadsereggel. Az elhúzódó tárgyalások ellenére a fiatal, érett lány még mindig reménykedik a vértelen győzelemben.
Nézz szét a galériában!
Tavaszi MondoCon 2024.Április 27-28. Budapest
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
XLVI. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés
Legendák Viadala paklibeküldés
HKK Kódex változások

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Tudati ostrom II. (539. tudati képesség)
Hatalom Kártyái - Nemzeti bajnokság
Manapajzs töltése (565. tudati képesség)

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47084)
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (23)
Lapötletek (64958)
HKK online, TF online, Argum City (49)
Versenybeszámolók (19284)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8133)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Szikrázó manahal
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Ez is szép kérdés.
1. A dallam kijátszást ír, és nem sikeres kijátszást, tehát ha kijátszod azt a lapot, amit az ellenfél a kezedbe adod, azzal a dallam kifejtette a hatását, a további kijátszásaidra nincs befolyása.
2. A reakciódrágítás nem kijátszáskori képesség, tehát az ellenfélnek ebbe nincs beleszólása. Ha majd sikeresen létrejött a lap, azután majd beleszólhat a folyamatba, addig nem.
 
Ravasz kérdés. Azoknál a reakcióknál, amelyek idézési költségre hivatkoznak, ott ezen a módosított költséget értjük. A módosítás jellege közömbös. Tehát ha az alantas yeti +1 nekronos költségmódosítása bizony számít a reakcióknál is, azaz a lap költsége ilyenkor +1 nekron. Márpedig nincs különbség aközött, hogy a módosított költség miféle módosítást "tartalmaz".

Szóval szerintem igen, Alantas yeti mellett a Laudáló termik gyakorlatilag bármit megfog.
 
Ellenfelem Kristálytiszta dallammal kezembe adja a Binomiális szirént.
Kijátszom a Binomiális szirént és reagálnék rá Fagyorkánnal.
Kérdés:
1, Reagálhotok-e egyáltalán a saját lapokra amit a Kristálytiszta dallam miatt játszok ki?
2, Mennyiért reagálhatok rá Fagyorkánnal? Az ellenfelem dönt arról, hogy reakciódrágítást választ neki vagy én határozom még?
 
A Laudáló termik megakadályozhat egy olyan lapot is, aminek a költségében azárt van nekron, mert bedrágítottam alantas yetivel?
 
Köszönöm mind a két választ. Tegnap Miskolcon a kódexben ezt nem találtuk sajnos, de ezek szerint jól ítélt a bírónk.
 
(AK33) A KF-elés laptípus, nem számít speciális képességnek.

A Kódex ezt így valóban nem tartalmazza. A KF egy ikon, a lényeknek (és tárgyaknak) egy speciális csoportját jelölik, mint mondjuk az élőholt ikon, ami szintén nem egy képesség, vagy a tárgyaknál a fém/fa ikon, ami megint csak nem az.
 
Bármilyen erőjelző van rajta, az működik a képessége szempontjából. Ha speciális jelző lenne, akkor másként lenne elnevezve.

A korbács 1 db +2/+2-es erőjelzőt tesz a kallerre. Mintha a +1/+1-es erőjelző mondjuk zöld lenne, a +2/+2-es meg kék. De ettől az még 1 db erőjelző. Szóval abból is 3 db kell, illetve lehet vegyesen, de az 1 db kék erőjelzőt nem bonthatod 2 db zöldre. Ha így lenne, akkor az lett volna ráírva a korbácsra, hogy a lény kap 2 db +1/+1-es erőjelzőt. De nem ezt csinálja.
 
Ha egy KF ikonnal rendelkező lényt ledermesztenek, akkor arról leesnek a KF tárgyak? A Kódex nem pontosítja, hogy ez az ikon képesség-e vagy sem.

Valamint hogyha valaki be tudna futni a
47068. számú kérdésre, az nagyszerű lenne.
 
igen ezt a pontot én eddig ezek szerint félreértelmeztem, mert azt hittem hogy a lények képéssége közül is csak az a hatás, ami lapra hat
 
Az elso mondatresz a foszabaly, a lapokra vonatkozik. Utana jon a kiegeszito szabaly azokra a jatekelemekre, amiket nem tekintunk jatekban levo lapoknak. Vegul hozzatoldva a cehekre vonatkozo kiegeszites. Igazsag szerint ezt illett volna 3 kulon pontba szedni.
 
Persze, ahogy a pont írja.
 
97.0. Hatás a lapok és jelzők minden képessége és hátránya, valamint a helyszínek, követők, szabálylapok és őslichek képességei és hátrányai akkor, ha azok játékban lévő permanensre vagy gyűjtőben lévő lapra hatnak. A céhek minden képessége hatás (és így forrás).

most akkor, egy lény képessége, ami rakot lap játékba, vagy dobat (azaz nem hat semmilyen lapra) az hatás?
 
Nem

49.3.5. A céhekre kizárólag azok a források hatnak, amelyek szövege kifejezetten említi, hogy céhre hat.
 
Üdv

Dornodon papja erősíti a piros céh sebzo képességét? Emlékszem hogy volt már hasonló téma de nem emlékszem a végére.
 
Így van! Egy időben azt mondtuk, hogyha egy lapnak fix költsége van, de szövege szerint ettől eltérhet a költsége, akkor az mind változó költségű. És pont az idézés ikon eredeti bevezetésekor szembesültünk vele, hogy akkor ez egyúttal azt is jelenti, hogy minden idézés ikonnal bíró lap változó költségű... Ezt akkor elvetettük, és megállapodtunk abban, ami a Kódexben is szerepel, hogy csak akkor változó a költsége, ha X v ? van a bal felső sarokban, egyébként nem.
 
Igen, ha a költségében X vagy ? szerepel. Egyébként nem.

7.7. Változó idézési költség. Ha egy lap idézési költségében X vagy ? szerepel, akkor a lapot változó idézési költségű lapnak nevezzük.
 
A Sir Rasolphius (2022) a bármilyen módon rá került erőjelzők hatására is képes nyerni vagy csak a saját képessége által kapott erőjelzőktől?
Mi a helyzet a Mágikus korbács által kapott +2/+2-es jelzőkkel? Azok kettőnek számítanak? Vagy számítanak akár egynek is?
 
Ez egy ravasz kerdes, meditalni fogok rajta.
 
Köszi a választ!

Akkor minden idézhető lap változó idézési költségűnek számít?
 
Nem kapcsolja ki, mert az idezes a lap alapkoltseget csokkenti. Tehat a lap a sajat koltseget modositja. Ez pedig, barmilyen fura, nem szamit idezesi koltseg modositasanak. Pont olyan, mintha a lapnak X lenne a koltsege, es eldonthetned h 1-ert vagy 0-ert jatszod ki. Az idezesi koltseg modositasan a mar kiszamitott alap koltseg tovabbi, mas lapoktol eredo modosutasat ertjuk.
 
köszi a válaszokat
 
Hali!

Az idézés szabály kikapcsolja az ősmágiát?

Kérlek a miértet is írjatok meg a válaszban.
 
Be is raktuk, 172.9.-es pont.
Ez akkor azt a kérdést szabályosítja, ami eddig is szerepelt FAQ-kban (pl. Alanori piac vs Leira), hogyha másoljuk egy lap képességét, ami a lap nevére hivatkozik, ott ezt helyettesíteni kell a másoláskor a másoló lap nevével.

Tehát pl. ha az Unikális morf képességét másolja a Gábriel, akkor az így fog szólni:
(J): keress elő Gábriellel megegyező színű varázslatot! Ha ezt a varázslatot sikeresen kijátszod ebben a körben, a kör végén előkereshetsz egy Gábrielt.
 
Nem kell kitalalni a megoldast, mert korabban mar kitalaltuk, csak nem lett belole szabalypont. Most majd lesz. A lenyeg, hogy ha egy kepesseget masolunk, akkor a lap nevet a kepessegben ki kell cserelni a kepesseget lopo/masolo lap nevere.

Tehat itt, az "Unikalis morf" lapnev helyere a "Gabriel, a trukkos" kerul, es Gabriel mar igy hasznalja a masolt kepesseget.
 
Én ezt úgy értelmezném, hogy egyáltalán el sem kezdődik a színválasztási lehetőség, mert nem az ő morfjáról van szó.
 
62.2. Ha egy lap szövege pakliban, gyűjtőben vagy kézben levő lények vagy lapok színére vagy altípusára hivatkozik, akkor a játékos meghatározhatja, hogy az itt lévő morfjainak milyen színe, illetve másodlagos lény altípusa legyen.

ezt én úgy értelmezem, hogy én megmondom az ellenfélnek az unikális morf milyen színű, és ő olyan varázslatot kereshet ki
 
Az unikális morf színe: színtelen. Szóval vákuumban vizsgálva a kérdést, szerintem színtelen varázslatot lehet vele keresni. De rémlik egy korábbi döntés (csak az nem, hogy melyik laphoz lett csatolva), ahol a képesség másolásnál a lap nevét átírtuk a másoló lap nevére. Ha meglesz, szerintem analógiát lehet rá használni. Meditálni fogok rajta, hogy melyik lapról van szó.
 
Gábriel tudja használni egy Unikális morf képességét, ami az ellenfél kezében van? Az van rajta, hogy az "Unikális morffal megegyező színű" varázslatot keres, de a Gábriel az nem az Unikális morf, hanem Gábriel.
Valamint a morf szabályt csak a lap gazdája használhatja, úgyhogy azzal nem működik a dolog.
 
Köszönöm a gyors választ.
 
Igen, emlékeim szerint ez régen is egy közismert kombó volt.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.