Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Pirojil és Fantusz
(Könyv)
Küldd el képeslapként!
A Gyilkosság LaMutban című könyv egy jelenete: Pirojil, a zsoldos Fantusszal, a kissárkánnyal üldögél a kandalló előtt.
Nézz szét a galériában!
Tavaszi MondoCon 2024.Április 27-28. Budapest
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
XLVI. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés
Legendák Viadala paklibeküldés
HKK Kódex változások

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Tudati ostrom II. (539. tudati képesség)
Hatalom Kártyái - Nemzeti bajnokság
Manapajzs töltése (565. tudati képesség)

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47084)
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (23)
Lapötletek (64958)
HKK online, TF online, Argum City (49)
Versenybeszámolók (19284)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8133)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Szikrázó manahal
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | ...
Nézet:
131 .8
 
Feltámadni csak lény tud (131.
 
Biztos, hogy ezt már egyszer megkérdeztem, de mivel csak 30 komment látszik egyszerre, ezért nem tudok rákeresni és meg kell kérdeznem még egyszer:

A Varkaudar fétis (2020) megadja a Varkaudar trágyának a feltámadást? Feltámadni csak lény tud?

Valamint a Quwarg rekonstruktor (új) által adott önálló jelző quwarg altípusára jöhetne már végre egy FAQ? JJ nekem ezt itt egyszer beítélte, de a lap olyan csúnyán össze lett csapva a tördelés során, hogy ebbe állandóan belekötnek a versenybírók és nem engedik, hogy megadja saját magának a köteléket.
 
Ezt hívjuk a szájbarágás-paradoxonnak. Ha a minél nagyobb egyértelműség kedvéért plusz magyarázatot fűzünk egy laphoz, lesz, aki feltételezi, hogy a többi lap, amin ez nem szerepel, nem úgy működik. A hkk-ban nagyon sok szó van már, ami mögöttes tartalommal rendelkező kulcsszó, míg sok más kifejezés egyszerűen csak józan paraszti ésszel értelmezhető magyar kifejezés. Az "ezután" pl még nem ilyen különleges kulcsszó.
 
Közben kicsit lapkeresőztem, és a 10+ éves A káosz hatalmán is rajta van, hogy "ezután", és sose volt kérdés, hogy a dobott lapból is visszajöhet bármi az asztalra. Szóval ez alapján az Éjféli pusztítás tényleg működik a kikeresett lényre is. Viszont akkor a Lopott álom szövege van feleslegesen túlbonyolítva.
 
Pontosan ezért van a lapon, hogy "ezután válassz", hogy teljesen egyértelmű legyen, a keresett lap is megkaphatja a feltámadás képességet. Nyilván jobb lett volna minkét lapon szóról szóra ugyanazt a terminológiát használni, de mindkettő ugyanazt jelenti.
 
FAQ alert
 
Jól gondolom, hogy az Éjféli pusztítás (új HSz lap) nem tudja megadni a feltámadást a vele kikeresett lénynek?
Ugye kijátszáskor meg kell hozni minden döntést, de akkor a kikeresett lény még nincs ott.
Az "ezután" szerintem nem elegendő erre, mert a Lopott álom is elég hasonló, és azon direkt ki van emelve, hogy a token is kaphatja a képességeket, és pont a "kijátszásakor minden döntést meg kell hozni" volt erre az indok, hogy nem elégséges a "majd" szó ehhez, hanem ki kellett emelni, hogy a tokené is lehet a képesség.
 
Köszi, mindkét választ
Tudtam hogy nem lény kijatszas és azt is tudtam hogy mivel lehet rá reagálni, csak abban nem voltam biztos hogy ha reagálnak rá akkor a kezemben marad e.
 
4.7.9. Ha egy lap vagy szabály szövegében a „gyűjtőbe kerül” megfogalmazás szerepel, annak megjelölése nélkül, hogy pontosan honnan kerül a lap a gyűjtőbe, ott ezen a szókapcsolaton asztalról való gyűjtőbe kerülést kell érteni.
 
Ezbegy kezben mukodo automatikus kepesseg. Igen, forrascounterrel lehet ra reagalni, es akkor nem jon letre, tehat marad a kezben. Ha arra gondoltal, hogy ekkor egy leny kijatszasa tortenik, es ezert egy leny/lapcounterrel reagalnal ra, akkor nem. A kozonseges counterekkel csak kezbol kijatszottlapojra lehet reagalni. Es barmilyen furi, ez nem kezbol kijatszas, mivel egy kepesseg hatasara kerulne a leny jatekba.
 
Az expedíció vezetője ha a paklibol vagy kézből kerül a gyűjtőbe akkor is huzat?
 
Ganuid reflektator első képességére lehet reagálni?
Ha igen akkor mi történik?
Marad kézben vagy a gyűjtőbe kerül?

"ha ellenfeled ebben a körben megakadályozása egy ganuided: rakd játékba a kezedből"
 
Kicsit bovebb magyarazat: ha egy lapot nem tudsz kijatszani, es itt is ez a helyzet, akkor a lap kijatszasanak kiserletet vissza kell vonni, mintha nem is csinaltal volna semmit. Ez azonban nem sikertelen kijatszas. Tehat cselekedhetsz mast, a cselekves joga nem kerul at az ellenfelhez. Mint mikor halo mellett megprobalsz kijatszani kezbol egy harmadik lapot.
 
Igen, reagálhat.
 
nem. Az új verziót kell használnod.
 
Kaller követőm van játékban (kalandozóidra nem lehet 0 alap idézési költségű lappal reagálni).

Kijátszok egy kallert, amit az ellenfél megfogna egy időszaggatással, mutat neki a gyűjtőből 2 lapot. Felhívom a figyelmét rá, hogy haver, ez így akkor 0 l ik-jú lesz, és akkor nem fogsz tudni reagálni vele. Ilyenkor visszakerül a kezébe, mert nem tudja kijátszani.

A kérdés: hogy akkor reagálhat-e ugyanarra a lapra ugyanazzal az időszaggatással, ezúttal 1 vp-ért, 1 lapot mutatván neki?
 
Tündökléssel vissza tudok e venni egy adott lap régebbi verzióját ha a lap teljesen ugyan úgy megjelent 2022 után is?
 
Nem
 
Egyetértek, mindenképp érdemes egy FAQ-t rakni a lap alá, következő adaggal berakjuk.
 
most akkor lehet nullát célozni a bölcsivel vagy nem? O.o
 
En azert gondolom counter-intuitive-nak (talan logikatlan/kovetkezetlen lenne a jo magyar szo) az "X VP-ert X celpont lap a gyujtobe kerul" ill. a "max 2 celpont lap a gyujtobe kerul" jellegu lapoknal, hogy nem lehet 0, mert:

- a legtobb HKK-snak szerintem a koznapi eletben is ertelmes a "max 2" eseten az, hogy ez lehet 0 is
- de foleg a HKK-ban _mindenutt_ lehet ilyenkor az X 0, ill. a max. 2-nel is lehet 0-t valasztani, _kiveve_ itt a celpontnal, ezt kulon meg kell jegyezni, szerintem feleslegesen, eroltetetten.

Nyulvan maradni fog ez a szabaly , minimum A bolcsek kivansaga ala tennek egy FAQ-t, hogy jobban szembetunjon ez a kivetel annak a jatekosnak is, aki nem ismeri a Kodex ezen pontjat.

(hogy hany ilyen jellegu lap van az UN/Kaosz metaban, azt most en nem szamolnam meg nem is ez a lenyeg)
 
Rengeteg lap van, amin szerepel a max 2 célpont, de ezek szinte mindegyike
- csak leszed, tehát fel se merül, hogy üresbe játszd ki
- egy vagy kapcsolatban szerepel, tehát választhatsz mást is, ha nincs célpont
- aktiválást igénylő képesség, tehát max 2 célpont lapot a gyűjtőbe küldhetsz.

A bölcsek kívánsága több dolgot is csinál, ezért ott előfordulhat, hogy érdemes lenne célpont nélkül is kijátszani. Épp ezért vagy az lett volna a tökéletes szövegezés, hogy "küldhetsz" vagy "1 vagy 2 célpont lapot". Szóval nem a szabállyal van baj, néha vannak lapok, amiknek a szövegét lehetett volna jobban fogalmazni.

Ilyen pl a Lélekrezonancia is, ahol a félreérthetőség még az újrakiadásnál sem derült ki, csak most.

A szövege szerint 2 lap képessége "megcserélődik", de a HKK-ban ez egy nem definiált fogalom. Persze triviálisan értelmezhető: azt jelenti, hogy mindkét lap elveszti a képességét, és megkapja a másikét - ahogy a Ghallai krákenen vagy a Lopott álmon is szerepel. A szabályok szerint a másolás nem hat egy lapra, és forrásimmunis lapot amúgy is lehet célozni, ezért megtehetem, hogy egy forrásimmunis lap képességét adom át egy másiknak (persze a forrásimmunis lap nem fogja a képességét elvesziteni és a másikét megkapni). De a vita pont ezen volt, hogy a "megcserélődik" valami más dolog, ami egyszerre hatna a forrásimmunis lapra is, így nem használható... De valójában ugyanazt jelenti.
 
Köszönöm, akkor jól döntöttem tegnap, bár szegény Kövér Attilát nagyon megrázta .

Amellett igen rossz volt ezt a döntést hozni, mert ez szerintem egy durván counter-intuitiv és ezért rossz szabály, de ha ez van írva, akkor ezt kell ítélni.
 
Igen, a célpontválasztás speciális kijátszási feltétel, nem játszhatod ki, ha nincs célpont. A max. 2 elvben lehetne mondani, hogy a max lehet akár 0 is, épp ezért van ez a 21.5.3. kiegészítésében külön leirva, hogy célpontválasztásnál minimum 1-et kell választani.
 
köszi javitjuk.
 
Van ott egy "pl." viszont, ami azt sugallja, hogy ez több dologra is vonatkozik, mint a konkrét példa. De érdekelne majd az illetékesek válasza is.
 
Szerintem nem; a kiegészítés az "X célpont a gyűjtőbe kerül" típusú lapokra vonatkozik, a "max. X célpont"-ra nem. Nálam ez rendben is van, a "Ha egy célzó forrás szövege több célpont kiválasztását írja elő" rész ezt magában foglalja, de a "max. X"-et nem, mert az nem írja elő több célpont kiválasztását. Vagyis pl. a Harci zenével nem tudsz X = 0-ért leszedni 0 permanenst, ha leszedésre akarod kirakni. (Nyilván nem életszerű példa, mert gyógyulásra meg kirakhatod, ugyanúgy semmit nem csinál, de érted.)
 
A Krakoch alatti faq "már rég eltöröltük" rész nem tűnik igaznak lenni, ld kódex 21.5.0 második kiegészítés.
 
A kódex 21.5.3 kiegészítéséből következik-e, hogy a max. 2 célpontot igénylő varázslat nem játszható ki célpont nélkül? A bölcsek kívánsága pl. Indoklást is kérek szépen hozzá.
 
  ... | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.