Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a KGK?
Ismertető a játékról
Gyorstalpaló - Szabályok
Teljes szabálykönyv
Alternatív szabályok
Beszélgetés a tervezővel
KGK-t forgalmazó boltok
Chat, üzenőfal
Fórumok
Szavazások
Írások, novellák
Gyakori kérdések
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
KGK csere-bere (123)
KGK-ról általában (2080)
Melyik lapokat szereted legjobban a Káosz Galaktika Kártyajátékban? (112)
Szeretnél-e új Káosz Galaktika Kártyajáték kiegészítőt? (41)
Kombók és paklileírások (91)
Ami a szabályokból nem derül ki. (62)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Alternatív szabályok a Káosz Galaktika Kártyajátékhoz

Ebben a cikkben különböző szabálymódosításokat ajánlok, amikkel újabb színfoltot vihetünk játékainkba, ezek persze csak ötletek, ti is kitalálhattok magatoknak egyéb alternatív szabályokat, egy valamire kell csak odafigyelnetek, a játék elején tisztázzátok, hogy pontosan mit akartok megváltoztatni a szabályokon a játszma idejére, a későbbi esetleges vitás kérdések elkerülése végett.

A befejező fázisban akármennyi creditet fel lehet halmozni. Az a játékos nyer, akinek a befejező fázisában legalább 40 creditje van és legalább kétszer annyi, mint a másik játékosnak. A kolóniát nem lehet bombázni, viszont az ellenfél creditkészletét igen, sikeres bombázás esetén, az ellenfél veszít annyi creditet, amennyit bombáztál rajta. A játék első három körében nem lehet támadni.

Ez egy nagyon csalafinta szabályrendszer, tudniillik csak akkor nyerhetünk, ha creditet halmozunk fel. Viszont ha crediteket gyűjtünk, akkor nyilvánvalóan nem tudunk űrhajókat kijátszani, tehát jelentősen gyengülni fog a védelmünk... Sok-sok taktikázást igénylő szabályrendszer!

Ebben a játékformában sem lehet bombázni a kolóniát, és az a játékos nyeri meg a játékot, akinek a befejező fázisában legalább 5 kifizetett bázisa van, és legalább kétszer annyi, mint a másik játékosnak. Egy körben akármennyit lehet fejleszteni egy bázison, viszont körönként csak egy bázist lehet kifizetni.

Hát itt aztán van lehetőség kipróbálni az összes eddig nem használt bázist és csapdát, nekem ez volt az egyik kedvenc játékformám, nyugis építkezős játékot nyújt, ezernyi lehetőséggel.

Az egész játék alatt körönként folyamatosan egy-egy credittel többet kapunk. Ez ugyanúgy működik, mint normál játszmában az első öt kör, csak itt utána is folyamatosan nő a kezdő fázisban kapott creditek száma.

Nagyon kiszámíthatatlan, főleg azért, mert van egy pont, úgy körönkénti 12-15 creditnél, ahol már olyan sok creditet kapunk egy körben, hogy félő, ha nem tudunk nyerni a saját körünkben, az ellenfél a következő körében teljesen megfordítja, vagy esetleg meg is nyeri a játékot.

Csapdákat bármilyen sikeres bombázáskor ki lehet fizetni, természetesen csak az fizethet ki akire támadtak. Támadásonként csak egy csapdát lehet kifizetni.

Hát így már mindenki kétszer meggondolja, hogy rátámadjon-e az ellenséges kolóniára! Rögtön használhatóbb lesz persze az összes csapda is, nagyon szórakoztató szabályrendszer ez, tele blöffel, meglepetéssel, csalódottsággal és megkönnyebbüléssel...

Csak a kolóniát lehet bombázni, viszont azt minden más lap hatásától függetlenül lehet támadni. Egy játékosnak a befejező fázisában nem lehet több, mint három legénysége és három bázisa. Ha ennél több van azok megsemmisülnek.

Itt viszont nem sok értelme van ugye a csapdáknak. A bázisok és legénységek értéke ellenben hatványozottan megemelkedik, én főleg a legénységekkel azon belül is az utasokkal tudtam nagyon jókat kombózni, ajánlom például a Triciplita árnyharcost, vagy Chaby Strongot, de Solovan Ali is biztos, hogy nagyon jól működne...

Minden alkalommal, amikor valaki játékba hoz egy űrhajót, megnevezhet egy űrhajó képességet, amit az addigi képességein felül, véglegesen megkap a kijátszott űrhajó.

Nagyon nehezen lehet készülni erre a stílusú játékra is, hiszen hiába találunk ki mi egy halálos kombót, az ellenfelünk reagálni tud majd rá, valamilyen általa választott űrhajó képességgel, vagy esetleg mi kényszerülünk arra, hogy az eredeti taktikánkat félredobva, a védekezést fontosabbnak tartva, egy egészen más képességet tegyünk az űrhajónkra, mint amit eredetileg elterveztünk. Én a gyorstüzelést és a lopakodást egy kicsit erősnek tartom ebben a rendszerben, bár a kötelék is okozhat kellemetlen meglepetéseket.

Ezeken kívül persze még rengeteg lehetőség van a szabályok bonyolítására, vagy éppen egyszerűsítésére. Mindenkinek ajánlom például, hogy próbáljatok ki esetleg, olyan egészen egyszerű szabálymódosításokat is, hogy az összes űrhajó alapban megkap egy bizonyos űrhajó képességet, például sorozatlövést vagy álcázást. Vagy esetleg egy bázist a játék elején kiraktok az asztalra, melynek hatása minden játékosra érvényes, de senki nem támadhatja, tehát gyakorlatilag szabálylapként használhatjátok így a bázisokat. A lehetőségek végtelenek, és már egy kisebb módosítás is teljesen átformálhatja az egész játék menetét, taktikáját, újabb lehetőséget adva a lapok kombinálhatóságára...

Jó játékot mindenkinek!

Írta: Szücsy Dániel
A cikk az Alanori Krónika 54. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 135 szavazat alapján 6.7)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Káosz Galaktika Kártyajáték - Gyakran feltett kérdések.

Létrehozás: 2004. július 20. 12:21:06
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:08
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.