Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a KGK?
Ismertető a játékról
Gyorstalpaló - Szabályok
Teljes szabálykönyv
Alternatív szabályok
Beszélgetés a tervezővel
KGK-t forgalmazó boltok
Chat, üzenőfal
Fórumok
Szavazások
Írások, novellák
Gyakori kérdések
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
KGK csere-bere (123)
KGK-ról általában (2080)
Melyik lapokat szereted legjobban a Káosz Galaktika Kártyajátékban? (112)
Szeretnél-e új Káosz Galaktika Kártyajáték kiegészítőt? (41)
Kombók és paklileírások (91)
Ami a szabályokból nem derül ki. (62)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Káosz Galaktika Kártyajáték - Gyorstalpaló (alapszabályok)

A most következő cikk egyfajta gyorstalpaló a kártyajátékhoz, megtalálod benne a szükséges alapvető információkat és számos megjegyzést, ami segíteni fog, hogy kiigazodjál a különböző fogalmak és meghatározások között.

Ahhoz, hogy elkezd a játékot, szükséged lesz egy pontosan 45 lapból álló paklira, ez lesz a kolóniád. Mivel a játékban a kolónia egyszerre reprezentálja a forrásaid egy részét (a felhúzható lapokat) és egyben ez az "életed" is, ezért körültekintő módon kell összeállítanod. A kolóniádba nem tehetsz ellentétes fajokat (ember - xeno, inszektoid - karnoplantusz, cerebrita - zarg, triciplita - űrcápa), tehát maximum 4 féle fajt keverhetsz össze. A későbbiek folyamán még visszatérek erre az igen fontos momentumra, a jól megválasztott fajok egyben a stratégiád és kombóid gerincét is adják. A pakliba egy féle lapból maximum hármat rakhatsz be. Érdemes úgy összeállítani a paklidat, hogy legalább a harmada (vagy valamivel több) űrhajó legyen, a többi lapot pedig úgy állítsd össze, hogy minden fajtából körülbelül ugyanannyi legyen benne (fegyverzet, legénység, bázis, esemény, megszakítás). Persze lehet ettől egészen eltérő koncepcióval is játszani, de érdemes az első játékaid során ezt az összeállítást követni, hogy biztosan működőképes, és a játék különböző aspektusait is feltáró paklit kapjál.

A lapok creditből játszhatóak ki (ezt hívják creditköltségnek). Egy lapot csak akkor játszhatsz ki arccal felfelé az asztalra, ha kifizetted a creditköltségét (és megfeleltél a kártyán feltüntetett esetleges kijátszási feltételeknek), egyébként arccal lefelé kell játékba hoznod. Ezt csak fegyverzetek, legénységek vagy bázisok esetében teheted meg. Az arccal lefelé kijátszott kártyák a játékban nagyszerű stratégiázási lehetőséget nyújtanak, állandó bizonytalanságban tartva az ellenfeledet. Viszont azt tudnod kell, hogy a lapok csak akkor fejtik ki hatásukat, ha már kifizetted őket, azaz elköltötted az ehhez szükséges mennyiségű creditet. Érdekesség, hogy a lapokon fel vannak tüntetve a ritkasági ikonok is, így nem kell félned attól, hogy megfelelő lista hiányában a jól értesült kártyajátékosok kihasználják a tudatlanságodat és előnytelen cseréket kötnek veled.

A lapoknak háromféle állapotuk van: aktív, használt és sérült. Minden lap aktív, amikor játékba hozod. Használt állapotba akkor kerülhet egy lap, ha harc közben tüzelsz egy űrhajóddal, vagy, ha a lapon jelölve van, hogy a hatás eléréséhez használtba kell fordítanod. Sérült állapotba kerülhet egy lap, ha találatot kap egy űrhajód vagy bázisod, vagy ha egy adott lapon fel van tüntetve, hogy a hatás eléréséhez a lapodat sérültbe kell fordítanod. A sérült állapotot úgy jelöld, hogy fejjel lefelé fordítod a lapodat. Minden köröd végén, a befejező fázisodban, az összes elfordított lapodat 90 fokkal vissza kell fordítanod, tehát sérültből használtba, illetve használtból aktívba.

Hatféle laptípus létezik, ezen belül mindegyikből négy-négy altípus. Vigyázz, mert az altípusokon belül is lehet eltérés a lapok kijátszásával kapcsolatban. Vannak olyan altípusok, amelyekre külön szabályok vonatkoznak, ezek az altípuson belül minden lapra érvényesek.

Űrhajó - Altípusai: felderítő, vadászgép, cirkáló, romboló. A különböző fajták egyben az űrhajók méretére is utalnak. A felderítő egy helyet foglal el a hangárban, a vadászgép kettőt, a cirkáló hármat, a romboló pedig négyet. Ha valamilyen módon a befejező fázisodban több, mint 12 méretnyi űrhajód van, addig kell űrhajókat a szemétbe dobálnod, amíg legalább 12-re nem csökken az űrhajóid méretösszege. Egy űrhajóra legfeljebb annyi fegyverzet és legénység kerülhet összesen, ahányas az űrhajó mérete. Az űrhajót midig arccal felfelé kell kijátszanod, és kijátszásakor egyből ki is kell fizetned. Ha egy űrhajó a harc fázison kívül, vagy amikor a harc fázis alatt nem vesz részt a harcban, sebzést kap, azonnal sérültbe fordul, ha nullára csökken a páncélja, megsemmisül, azaz a szemétbe kerül.

Fegyverzet - Altípusai: fegyver, pajzs, tárgy, rakéta. A fegyverzetet az űrhajódra tudod kijátszani, arccal lefelé. A fegyverzetet, kivéve a rakéta altípusút a fő fázisodban bármikor kifizetheted, harc közben viszont csak a kifizetési fázisban. A fegyverzet csak az űrhajón fejti ki hatását, ugyanúgy, mintha a fegyverzeten lévő szöveg az űrhajóra lenne írva. Egy űrhajóra legfeljebb annyi fegyverzet és legénység kerülhet összesen, ahányas az űrhajó mérete. Ha megsemmisül egy űrhajó és van rajta fegyverzet, akkor a fegyverzet is megsemmisül. Rakétát csak a kifizetési fázisban tudsz kifizetni. A rakéta, ha már kifizetted, a leszerelési fázisban megsemmisül.

Legénység - Altípusai: kapitány, személyzet, utas, robot. A legénységet a kantinodba tudod kijátszani, arccal lefelé. A legénységet a fő fázisodban bármikor kifizetheted, harc közben viszont csak a kifizetési fázisban. A legénység csak az űrhajón fejti ki hatását, ugyanúgy, mintha a legénységen lévő szöveg az űrhajóra lenne írva, ez alól csak az utas altípus a kivétel, ezt a kantinodban is használhatod. Egy űrhajóra legfeljebb annyi fegyverzet és legénység kerülhet összesen, ahányas az űrhajó mérete. Csak aktív legénység szállhat űrhajóra. A legénységet csak a felszerelési fázisban tudod, egy a harcban résztvevő űrhajódra rakni, és a leszerelési fázisban köteles vagy visszatenni a kantinodba. A sérült és használt állapotú űrhajón lévő legénység használt állapotban, az aktív űrhajón lévő pedig aktív állapotban kerül vissza a kantinba. Ha megsemmisül egy űrhajó, amelyen van legénység, akkor a legénység is megsemmisül. Az utas lapot a kantinodban is használhatod és egy űrhajódra is felrakhatod, de az űrhajódon nem fordíthatod sérültbe vagy használtba.

Bázis - Altípusai: kutatás, épület, bunker, csapda. A bázist a felszínedre játszhatod ki, arccal lefelé. A kijátszott bázisok sorrendjén nem változtathatsz, balról jobbra kell őket kijátszanod. A fő fázisodban egy creditért egy fejlesztést tehetsz egy bázisodra, de így egy bázison egy körben maximum kettőt fejleszthetsz. Lapok hatása által viszont akármennyit fejleszthetsz egy körben a bázisaidon. Bázist a fő fázisodban fizethetsz ki (kivéve a csapdákat), de csak akkor, ha már legalább annyi fejlesztés van rajta, amennyit a bázison a fejlesztési limit meghatároz. Ha egy bázison a fejlesztési limitnél egy X-et találsz, ez azt jelenti, hogy a bázison akármennyit fejleszthetsz, és amikor kifizeted, a rajta lévő fejlesztések számától fog függni a bázis hatása. Ha már kifizetted a bázist, onnantól kezdve nem elég két bombázást sebezni rajta ahhoz, hogy megsemmisüljön, hanem annyit kell rajta sebezni, ahányas a páncélzata. A kutatásnak kifizetéskor jön létre a hatása, majd a szemétbe kerül. Csapdát csak a bombázási fázisban fizethetsz ki, és csak akkor, ha sikeresen bombáznak rajta legalább kettőt. Ha egy kifizetett bázis bármelyik fázisban sebzést kap, azonnal sérültbe fordul.

Esemény - Altípusai: támadás, reagálás, erőforrás, speciális. Eseményt a fő fázisodban játszhatsz ki, kijátszáskor azonnal létrejön hatása, ilyenkor kell kifizetned, és ezután a szemetedbe kerül.

Megszakítás - Altípusai: kezdő, harc, reakció, általános. A megszakítás az egy olyan laptípus, amit akár az ellenfeled körében is kijátszhatsz. Kijátszás után azonnal létrejön a hatása, ilyenkor kell kifizetned, és ezután a szemetedbe kerül. Megszakítást kijátszhatsz akkor is, amikor az ellenfeled éppen cselekedni szeretne valamit, ilyenkor először a megszakítás teljesül, és csak utána az ellenfeled cselekedete. Ha több megszakítás kerül kijátszásra egymás után, mindig fordított sorrendben jön létre a hatásuk, tehát a legutolsónak kijátszott hatása teljesül legelőször, és utána jön visszafele a többi. Vigyázat, a megszakítások kifizetésének sorrendje viszont nem fordított sorrendben történik! Ha több megszakítást játszol ki, miközben az ellenfeled nem cselekszik, te döntheted el a létrejövetel sorrendjét. A lapok képességei és a bázisok, fegyverzetek illetve legénységek kifizetései is megszakításnak számítanak. Kezdő megszakítást csak a kezdő fázisban játszhatsz ki. Harc megszakítást csak a harc fázisban játszhatsz ki. Reakció megszakítást bármikor kijátszhatsz. Általános megszakítást csak a fő fázisban játszhatsz ki.

A Káosz Galaktika az örök ellentétek univerzuma, így a paklid szerkezetét is ez fogja meghatározni. Nem lehet két ellentétes fajú lap a paklidban, tehát egyszerre maximum 4 féle fajú lapot tudsz használni. A galaktika sokmillió lakható világa között szép számmal fordulnak elő mind egzotikus, érdekes planéták, mind félelmetes és barátságtalan civilizációk. Világai sokrétűek, társadalmi, kulturális és etnológiai szempontok szerint is tagolhatóak. Bár a sokmilliárd kultúra között nem egy furcsaság számba menő fajjal és civilizációval találkozhatunk, a galaktika politikai és társadalmi életében nyolc, birodalmi mércével is civilizált faj dominál.

Ember <*> Xeno
Inszektoid <*> Karnoplantusz
Cerebrita <*> Zarg
Triciplita <*> Űrcápa

A választott stratégia szempontjából lényeges körülmény, hogy pakli összeállításkor milyen fajokat teszel a kolóniádba. Ez azért is lehet meghatározó, mert minden faj támogat bizonyos lapkoncepciót.

Az ember fajhoz különösen sok kombinációs képesség tartozik, de meglehetősen gyengék a legénységi tagok terén. Magyarán, ha valaki legénységi tagokra akar paklit építeni, az jobb, ha kihagyja az ember fajú lapokat a kolóniából, és helyette mondjuk a xenókat választja. Ettől eltekintve, az ember lapok ismerve, hogy általában véve minden laptípusban megállják a helyüket. Ellentétes faj: xeno.

A xenók erőssége a legénységi tagok. Tesztelés alatt is kedvenc legénységi lapom egy xeno volt, Solovan Ali (és az ultraritka legénységi tag is xeno). Ellentétes faj: ember.

Az inszektoidok fiziológiájuknál fogva szorgosságukról híresek, így talán nem meglepő, hogy kiválóak bázisok építésében. A játékban található legjobb bázisok az inszektoidok nevéhez kapcsolódnak. Preferált lapjaim voltak az Inszektoid munkaproject, vagy az Erőpajzs, de említhetném az összes olyan bázist, ami nagyban megkönnyíti a többi bázis felépítését és megvédését. Márpedig ha egyszer felépülnek a bázisok... Az inszektoidok hátránya viszont, hogy creditben nem túl erősek. Ellentétes faj: karnoplantusz.

A karnoplantuszok pénzügyi tálentumok, a galaktika legjobb kereskedői. Náluk mindig halmokban áll a credit. Nagyszerű credittermelő lapjaik vannak! Kiváló kombó egy erős haderő összeállítása, melynek kihozatalát karno lapokkal támogatjuk, de ugyanez mondható el szintén bármely stratégiára, melyet a credittermelő lapok támogatnak. Sajnos a bázisaiknál már nem ugyanez a helyzet. Ellentétes faj: inszektoid.

A tricipliták technikai zsenik. A galaktikában a legnagyszerűbb fegyverzetek az ő nevükhöz fűződnek. A Kraptun célkövető rakéta és a Trox MLF pajzs mind olyan lapok, amivel akár az egész harc menete megfordítható. Az űrhajók viszont nem igazán az erősségük. Ellentétes faj: űrcápa.

Az űrcápák az űr legnagyszerűbb vadászai. Irányításuk alatt az űrhajók halálos fenyegetést jelentenek. Nagyszerű űrhajó lapjaik vannak (elég ha csak a Hullámráját, a Queen-t, vagy a Massage Club-ot említem). Az ultraritka űrhajó is űrcápa fajú). A fegyverzetekben nem túl erősek. Ellentétes faj: triciplita.

A cerebriták lapjai adják az eseménylapok gerincét. Aki ezzel akar kombinálni, annak valószínűleg kihagyhatatlanok lesznek a cerebrita események. A Fekete lyuk és az Esélyegyenlőség nem várt kellemetlenségeket okozhat az ellenfélnek. Hátrányok: A Birodalmi gépezet lomha és nehézkés, váratlan fordulatokra képtelen. A megszakítások az igazi hátrányai a cerebritáknak. Ellentétes faj: zarg.

Előnyök: A zargokra a káosz, az értelmetlen pusztítás a legjellemzőbb, megszakításokra, meglepetésekre lehet tőlük számítani. A Meglepő fordulat című lap neve talán elég sokat elárul erről a fajról. Hátrányok: Viszonylag gyenge eseménylapok. Ellentétes faj: cerebriták.

A mezonok az alapkiadásból kimaradtak. Ezek, és a klánlapok majd a kiegészítőktől kezdően jelennek meg, illetve kapnak igazi értelmet. Egyes lapokon a kártya faja alatt egy-egy klán nevét olvashatod. A klán lapok egymást erősítik, segítik, általában együtt érdemes használni őket ahhoz, hogy igazán hatékonyak legyenek. Önmagában a klánoknak nincs jelentősége, csak egy név, amire más lapok hivatkozhatnak, de sajnos az alapkiadásban még nem jelentek meg ilyen kártyák, így csak az első kiegészítőtől kezdődően használhatod eredményesen őket.

A játék körökre és azon belül fázisokra van osztva.

Minden kör a kezdő fázissal kezdődik. A kezdő fázis legelején kapsz 5 creditet (a játék elején még kevesebbet). Ezután lehet kezdő megszakítás lapokat kijátszani.

Egy körben többször is támadhatsz, a fő fázis az esetleges harc fázisok után is tovább folytatódik, ezért mindig jelöld, hány credited van. A fő fázisodban bármikor kifizethetsz bázisokat (kivéve a csapdákat), de csak akkor, ha már legalább annyi fejlesztés van rajta, amennyit a lapon a fejlesztési limit meghatároz. Bármikor kifizethetsz legénységet és fegyverzetet is (kivéve rakéta lapot). A bázisok, legénységek és fegyverzetek kifizetése megszakításnak számít. A fő fázisodban a következő dolgokat teheted:

0 Credit - Egy bázis, legénység vagy fegyverzet kijátszása.

0 Credit - Támadás kezdeményezése és a támadás célpontjának kijelölése. Célpont lehet: kolónia, központ, egy legénység vagy egy bázis.

0 Credit - Vegyél le összesen két fejlesztést a bázisaidról és kapsz egy creditet.

X Credit - Egy esemény, megszakítás vagy űrhajó kijátszása, ez annyi creditedbe fog kerülni, amennyi a lap creditköltsége.

X Credit - Egy már kijátszott bázis legénység vagy fegyverzet kifizetése, ez annyi creditedbe fog kerülni, amennyi a lap creditköltsége.

1 Credit - Rakj egy fejlesztést az egyik bázisodra. Egy bázison egy körben maximum kettőt fejleszthetsz így.

1 Credit - Húzz egy lapot.

2 Credit - Válassz ki egy lapot a kolóniád legfelső öt lapjából és vedd a központodba, majd keverj, az ellenfeled pedig emelje el a kolóniádat.

2 Credit - Húzd fel a pusztulatod legalsó lapját. Csak akkor használhatod, ha a kolóniád már csak öt vagy kevesebb lapból áll.

Miután kijelölted a támadás célpontját (kolónia, központ, egy legénység vagy egy bázis), az ellenfeled és te is még játszhattok ki általános megszakításokat és használhattok speciális lapképességeket, de ezután már csak harc vagy reakció megszakításokat lehet kijátszani. Vigyázat, a játék első körében a kezdő játékos még nem kezdeményezhet támadást! A harc fázis fázisai:

1. - Felszerelési fázis:

A. A támadó játékos kijelöli azokat az aktív űrhajóit, amikkel támadni akar.

B. A támadó felrakhatja a kantinjából a kiválasztott, aktív legénységeit a harcban résztvevő űrhajóira. Vigyázz, egy űrhajón legfeljebb annyi fegyverzet és legénység lehet összesen, ahányas az űrhajó mérete!

C. A védő játékos eldönti, akarja-e védeni a támadást, és ha igen, melyik aktív űrhajóival. Ha a védő játékos nem jelöl ki védő űrhajókat, akkor a kifizetési fázis után egyből a bombázási fázis következik, ilyenkor nincs tüzelési fázis.

D. A védő felrakhatja a kantinjából a kiválasztott, aktív legénységeit a harcban résztvevő űrhajóira. Vigyázz, egy űrhajón legfeljebb annyi fegyverzet és legénység lehet összesen, ahányas az űrhajó mérete.

2. - Kifizetési fázis:

A. A támadó kifizetheti a harcban részt vevő űrhajóin lévő még kifizetetlen legénységeit és fegyverzeteit. Mindent, amit ki akar fizetni, most kell kifizetnie, mert erre később már nincs lehetősége. A kifizetések tehát nem felváltva történnek, először a támadó fizet ki mindent, amit akar, majd a védő.

B. A védő kifizetheti a harcban részt vevő űrhajóin lévő még kifizetetlen legénységeit és fegyverzeteit. Mindent, amit ki akar fizetni, most kell kifizetnie, mert erre később már nincs lehetősége. A kifizetések tehát nem felváltva történnek, először a támadó fizet ki mindent, amit akar, majd a védő.

C. Egy azon pillanatban, teljesen egyszerre teljesülnek a kifizetett rakéták és a kifizetési fázis végén teljesülő lapok hatásai.

3. - Tüzelési fázis:

A. A legmagasabb sebességű aktív űrhajó eldönti, hogy kire akar tüzelni, vagy használja-e valamilyen képességét. Azonos sebességű űrhajóknál a támadó számít gyorsabbnak. Ha több olyan űrhajód is van, amelyiknek magasabb a sebessége, mint az ellenfelednek, akkor te döntöd el, hogy milyen sorrendben tüzeljenek, tehát nem kötelező a legmagasabb sebességű űrhajóddal kezdened a tüzelést. Passzolhatsz is, ha akarsz, ilyenkor az ellenfeled soron következő űrhajója tüzelhet, majd megint a passzolt űrhajód következik.

B. A célba vett űrhajó eldönti, hogy akar-e visszalőni vagy használni valamilyen képességét. Csak aktív űrhajó tud visszalőni.

C. A célba vett űrhajó annyi páncélzatot veszít, amennyi a tüzelő űrhajó tűzereje, és, ha a célba vett űrhajó visszalőtt, a tüzelő is veszít annyi páncélzatot, ahányas a célba vett űrhajó tűzereje. A sebzések kiosztása előtt még lehet harc és reakció megszakításokat kijátszani. Ezután a tüzelő űrhajó használtba fordul, ha a célba vett űrhajó visszalőtt, akkor az is használtba fordul, ha nem lőtt vissza, akkor aktív marad. Végül, ha valamelyik űrhajónak a sebzések kiosztása után nullára csökken a páncélzata, a szemétbe kerül.

D. A következő legmagasabb sebességű űrhajó következik. Lásd az A. pontot.

E. Ha mind a két játékos jelzi, hogy már nem akar cselekedni, azok az űrhajók, amelyek legalább egy találatot kaptak sérültbe fordulnak, ezután jöhet a bombázási fázis.

4. - Bombázási fázis:

A. A támadó játékos a megmaradt aktív űrhajóival bombázhatja a harc elején kijelölt célpontot. Ehhez ki kell jelölnie a bombázó űrhajókat, amik teljesen egyszerre bombáznak, bombázásukat nem lehet szétosztani, bombázásaik összegét hívjuk összbombázásnak.

B. Ha a célpont a kolónia volt, a védőnek annyi lapot kell dobnia egyesével a kolóniája tetejéről a pusztulatába, ahányas a bombázó űrhajók összbombázása.

C. Ha a központ volt támadva, a védő mindenféleképp csak egy lapot fog dobni a központjából a pusztulatába, amit ő választhat ki, de ehhez is legalább kettes összbombázása kell, hogy legyen a bombázó űrhajóknak, különben nem történik semmi.

D. Ha egy legénység volt célpontnak kijelölve, akkor az megsemmisül és attól függően, hogy ki volt-e fizetve, vagy a pusztulatba vagy a szemétbe kerül, de ehhez legalább kettes összbombázása kell, hogy legyen a bombázó űrhajóknak, különben nem történik semmi. Elképzelhető és szabályos az is, ha a védő felrakja a támadás célpontjának kijelölt legénységét az egyik űrhajójára és mivel a legénységek csak a leszerelési fázisban, a bombázási fázis után kerülnek le az űrhajókról, a támadó nem fog tudni bombázni.

E. Ha egy bázis volt a támadás célpontja és nem volt kifizetve, akkor megsemmisül és a pusztulatba kerül, amennyiben legalább kettes a bombázó űrhajók összbombázása, különben nem történik semmi. Ilyenkor lehet csapdát is kifizetni, de szintén csak akkor ha legalább kettes a bombázó űrhajók összbombázása. Ha a bázis ki volt fizetve, csak akkor semmisül meg, ha legalább annyi a bombázó űrhajók összbombázása, amennyi a páncélzata, ekkor a szemétbe kerül. Ha a bombázó űrhajók nem tudnak annyit bombázni rajta amennyi a páncélzata, akkor annyi páncélzatot veszít amennyi az összbombázásuk, és ha ez legalább egy, akkor sérültbe is fordul.

F. A bombázási fázis végén az összes bombázónak kijelölt űrhajó használtba fordul.

5. - Leszerelési fázis:

A. A sérült és használt állapotú űrhajókon lévő legénységek használt állapotban, az aktív űrhajókon lévők pedig aktív állapotban visszakerülnek a kantinba, ha ki voltak fizetve, akkor kifizetetten, ha nem, akkor kifizetetlenül.

B. A fegyverzetek is kifizetve maradnak, ha kifizették őket, a kifizetett rakéták pedig a szemétbe kerülnek.

Ha az ellenfelednek nincs lap a kolóniájában, megnyerted a játékot. Ha több mint 5 lapod van a központodban, akkor addig kell lapokat a pusztulatodba dobnod, amíg 5 lapod nem marad. Ha 12-nél több az összértéke a hangárban lévő űrhajóid méretének, akkor addig kell űrhajókat a szemétbe dobnod, amíg legalább 12-re nem csökken a méreteik összege. Ha több mint 20 credited van, akkor ez automatikusan 20-ra csökken. Minden játékban lévő űrhajó és bázis visszakapja a teljes páncélzatát. Az asztalon lévő használt (90 fokkal jobbra elfordított) illetve sérült (180 fokkal elfordított) helyzetben lévő lapjaid 90 fokot visszafordulnak, azaz sérültből használtba, használtból aktívba. Az ellenfeled köre következik, ezt jelezd neki.

Írta: Mermalior
A cikk az Alanori Krónika 47. számában jelent meg.

Létrehozás: 2004. február 26. 14:17:49
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:19
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.