Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Mikor lenne a legjobb a jövő évi Nemzetit tartani, melyik hónapban tudod legkönnyebben a péntek-szombat-vasárnap trióra szabaddá tenni magad?

1.) Az augusztus a legjobb.
2.) Legyen inkább szeptember.
3.) Legyen inkább október. (Október 23. péntekre esik.)
4.) Mindegyiket egyformán könnyen vagy nehezen tudom megoldani.
5.) Nem szoktam a HKK Nemzetire kijutni.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
HKK - Zén Legendái: Az istenek csarnoka július 20.
A pillanat képe
Sahran rák
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"A sahran rákokat a galetkik kasztjából mintegy ötven évvel ezelőtt közösítették ki, és azóta száműzött torzszülöttek, elvesztették fejlődési képességüket. Mindezek ellenére nem szabad őket lebecsülni, továbbra is kiváló harcosok ezek az óriási, rákszerű lények, hiszen ollójukkal egyetlen mozdulattal képesek kettéroppantani egy alacsonyabbrendű torzszülöttet." - részlet az Encyclopedia Fantasiából
Nézz szét a galériában!
Alanori Olimpia kódbeváltás
Egyedi HKK verseny - 2019. október 12.
Argum City: elindul a béta teszt!
2019. szeptember 21. HKK versenybeszámoló
Clerebald gyűjteménye - lapelemzés

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Gemina erdeje
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Alanori Olimpia

A lista folytatása...
[HKK Piac] Régi lapok (1395)
Lapötletek (64250)
HKK kérdés? (44851)
HKK lapok újra méretezés (1)
Egyedi HKK verseny - 2019. október 12. (8)
[HKK Piac] Eladó lapok (141393)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

 | 1 | 2 | 3 |
Nézet:
egész pontosan a mentát-nál is megtalálható a faq.

a Mentát vs Mentát esetében többszörösen előjön az ellent mondás (immunitást ad és vesz el)
 
hoppá teljesen igazad van. Ez nem tudom hogyan kerülte el a figyelmemet . Storno az előző hosszúra sikeredett dolog.
 
De hiszen van erre szabály.
Ha két lap ellentmond egymásnak (és a megelőző lépések, amiket most nem részletezek, nem oldják fel azt), akkor az újonnan kijátszott lap hatása felülírja a régebbit. Tehát ez a "régebb óta van a játékban" - kezdetű strófa pont nem jó indok. Épp az a lényeg, hogy az újabb szörnybűvölés felülbírálja a régebbit. Ezért lehet visszaszörnybűvölni az elszörnybűvölt lényt.
 
Szörnybűvöléssel volt az eset.
A minden erejével igyekvő dolog pedig kicsit sántít nekem.
Szituáció:
Ha egy szörnybűvizett lapot szörnybűvöl az eredeti játékos, akkor az visszakerül hozzá (csak 2 szörnybűvölés lesz a lapon). Legalábbis így játszuk ezt évek (évtizedek) óta.

Vagy én nézek be valamit, de a fenti logika mellett hibás a dolog. Ugyanis az első kijátszott Szörnybűvi "minden erejével" törekszik arra, hogy magához húzza a lényt (élet nem véd stb..). A második bűvölés is "minden erejével" törekszik. Így 2 lehetőség tűnik nekem logikusnak a fentiek alapján:
eset A; A két szörnybűvi a gyűjtőbe kerül és a lap visszakerül az eredeti gazdájához (és nem maradnak rajta a bűvölések!). Ennek oka a "fatal error" elkerülése. Mindenki ismeri az egyszeri behos ítéletet, amikor ez lett a salamoni döntés (szörnybűvi- havenfam- sziránusz bűbáj)
eset B : Mivel az első permanens hatás régebb óta van a játékban, így az érvényesül, és a 2. kijátszott bűvölésnek nincs semmi hatása.

Látható, hogy az A eset csupán annyiban különbözik a gyakorlattól, hogy leesnek a bűvölések (ami elég fontos, mert így nem lehet trükközni az ellenfél bűvölésének lelövésével)
Míg a B eset teljesen szembe menne az eddigi gyakorlattal, de védhetőnek tartom.

Ismerem a gyakorlatot, úgyh az ne kezdje el senki magyarázni pls, hogy így játszuk..
 
Elszörnybűvölöd

Imádom ezt a fórumot, és ezt a játékot..........
 
plusz a szabályokat ne manynira ismerő játékosok, pl én
 
No ezzel maximálisan egyet tudok érteni.
Barátok vagyunk, azért hogy nem mindíg értünk egyet.....

Én ugy hallottam a frissen bontotton,hogy úgy itélték be hogy rá lehet tenni a Baghar korbácsot az ellenfél lényére ,de nem én használhatom a képességét hanem az ellenfél.
(De az is lehet hogy ,nem jól hallottam..)
Én mint láttátok ezzel az állásponttal értenék egyet.
 
Időről-időre újra le kéne ide írni, hogy itt nem arról vitatkozunk, hogy kinek van igaza, hanem a szabályokat ismerő játékosok igyekeznek egyszerűsíteni, és egyértelműsíteni, kiutat mutatni a szabályok, és a faq-k rengetegében.
Azért kéne ezt mindig leírni, mert ha valaki idetéved erre a fórumra, teljesen félreértheti a vitát.
 
(AK51) Ha egy olyan lap cserél gazdát, amelyen valamilyen rátett lap van, akkor a rátett lap gazdája is az új játékos lesz.

Mutass újabbat.
 
Az alapjan lehet talan konnyen megjegyezni, hogy szimmetrikus: az elet nem ved a bubaj-lopastol, se oda, se vissza
(vagyis ugyanaz az effect, ha Elszornybuvolod-visszaszornybuvolom, mint ha Elszornybuvolod-leszedem a buvolest)
 
félreértés ne essék, sehol nem állítottam, hogy hülyeség, csak egyszerűen szerintem nem jó úgy.

ez a "minden erővel igyekszik" megint olyan furán hagnzik. most ezt magyázd el egy 10-12 éves kezdő srácnak

most hogy átrágtuk a kérdést, biztos hogy meg fogom jegyezni, hogy hogyan működik, és lopott tegedishre ne mteszek életet, hacsaknem a leszedéstől akarom védeni.

balázs, köszi, hogy olvasol és váalszolsz!
 
Csak ez egy kicsit erőltetettnek érzem ezt a fajta megmagyarázását (Innentől kezdve úgye a büntetés is permanens... ).

Az egész sokkal favágóbb -és egyszerűbb is, ha már sok mindent ennek jegyében tesztek- lenne, ahogy a Viktor mondja, leesik, leeséskor kisülő instant hatás és ennyi.

A korbács faq-járól meg már hallotunk, de ugye egyesek nem értik mit kell azon, nos én (és a Jancsár) azok értetlenkedésére reagáltunk.
 
Baghra korbacsrol FAQ hamarosan
 
Fogalmazzunk igy: egy lap, ha megszunik rajta a 'lopo hatas', 'minden erovel' igyekszik vissza a tulajdonosahoz (termeszetesen ha a lopo hatas ugy van fogalmazva). Vagyis visszamegy, az elet nem hagyja, ujra visszamegy, stb.
Mint irtam, lehetne ezt egyszeri hataskent is definialni, ugy sem lenne hulyeseg; de mi igy definialtuk, es igy sem az.
 
létezik ilyen lap: rubintos aura (nem a lény képpessége, hogy kap gyengülést akkor gyógyít, hanem a bűbájé, így a bűbáj gazdája dönt erről)

A többit a Jancsaár megválaszolta, DE 1 dologban téved, ez az utolsó mondat:
Ha a lény gazdát cserél, akkor a rátett lapok is... Ez nagyon nagy tévedés!!

Pár pl.el illusztrálom, amit végig gondolhat:
Szörnybüvölöm egy lényét, ezután ő tömeg bájolja a lényt: a bűbáj marad az enyim, és mivel az ő lopása egy instant, az én bűvőlésem permanens, levezethető mi történik (persze ha a büvőlést lopja, akkor a büvőlés lesz az ővé és az fogja neki lopni a lényt, így nyilván ez lesz a logikus döntés), de talán érzékelteti, hoyg a lopott lénnyel nem válik a rátett lap is gazda csere áldozatává, csak marad a lapon.
 
Kivételesen maradéktalanul egyetértek a kollégával. A faq rendben van, értem, hogy hogy szeretnétek, hogy működjön, de az indokolás sántít.
Egyszerűbb lett volna úgy indokolni, hogy "Szabálymódosítás: mostantól, ha egy ellopott lény az eredeti tulajdonosához kerül vissza, az esetlegesen rajta lévő életjelzők nem működnek, azok nem mentik meg, és nem is kell őket levenni róla)" azt' csá...
 
Hát... ebben a hsz-ben több tévedés is van. Egyrészt ha az ellenfél lényére (vagy bármilyen lapjára) lapot teszel (bűbáj valamire, KF tárgy, szintlépés, testrész), annak a rátett lapnak továbbra is te vagy a tulajdonosa, és a gazdája is. Ha nem így lenne, akkor a lopó bűbájok hatása értelmezhetetlen lenne.
Ha egy lényre KF tárgyat teszel, és te vagy a gazdája a tárgynak, akkor tökmindegy, hogy a lény kinek a lénye, a tárgy képességét te használhatod. A Baghar korbácsa nem a lénynek ad képességet, hanem önállóan működik. Nem azt írja, mint pl. a molitár dob, hogy a lény az alábbi képességet kapja: "blablabla", hanem azt: passzivizáld a hordozóját (vagy valami ilyesmit). Ez a tárgy képessége. A kérdés azért merült fel, mert ha másik játékos lényére teszem, akkor a tárgyat működtetve a lényét passziválhatom-e.
Véleményem szerint az ilyen lapok (van ilyen régebbi is: pl. adamantit agyar) esetében, ha a lényt fel kell áldozni, passzivizálni kell, stb, akkor az is a költség része, és mivel az áldozós lapjaim költségét se fizethetem ki például önkényesen az ellenfél lapjainak feláldozgatásával (egyelőre legalábbis), ezért ezt sem tehetem meg.
További adalék érdekességként: ha egy lény gazdát cserél, akkor az arra rátett lapok gazdája is az a játékos lesz, aki a lényé lett.
 
2.-es hez hozzátenném, hogy én leszek a gazdája, és nyilván átkerül hozzám.
 
Ettől függetlenül, ha jól tudom, megtörtént a bemutatóversenyen, úgyhogy szerintem le kéne FAQ-zni, hogy lehet-e vagy sem.
 
Bérmunkával sem?
 
a "bűbáj nem léte" nem értelmezhető megfogalmazás a játék szempontjából, számomra legalábbis.

"a bűbáj kikerül a játékból", az már oké.

kör végén kikerül a tűnékeny, mert felaládozom (egyszer), ekkor a lény visszakerülne (egyszer), de van rajta, élet, ami az (egyszeri) gazdacseréléstől mindenképp megvédi. ez logikus.

egy lap játékból való kikerülése hogy hozható össze azzal a melléknévvel, hogy állandó?

ha a tűnékeny addig nem kerülhet ki a játékból, amíg a vele ellopott lényen életjelző van (ilyet sehol nem ír a lap) akkor a faq-ot úgy kellene megfogalmazni, hogy a tűnékeny nem áldozható fel addig, amíg a lényen, amin rajta van, van életjelző.

továbbra is tartom, hogy egy lapra tehető bűbáj:

1: játékba kerül, kijátsáskori képessége lehet, pl húzz egy lapot.

2: játékban van, állandóan működő képességgel, pl éppen írányíthatok vele egy, az ellemfelem által kijátszott lényt.

3: kikerül a játékból, és ekkor, ugyan mint játékbakerülésénél, egyszeri hatásként történhet valami, legtöbbször mondjuk az ,hogy a 2-es pontban leírt állandó hatások megszűnnek, vagy a kár a lény/lap a gyűjtőbe is kerülhet.

4: "a bűbáj nem léte". ja hát ilyen nincs
 
Ezt a Baghar korbács dolgot nem is értem ,hogy merülhetett fel.
Nem kell erre Faq .
Nézzük sorjában a dolgot.

Az ellenfélnél kint van egy Kf-es lény én ráteszek egy Baghar korbácsát.
Innentől az az a lap az ellenfelem lényén van tehát minden specko amit tud az ellenfelem használhat.Nem volt még példa olyan lapra ami az ellenfél oldalán van és én használom a képességét.....
Természetesen vannak olyan Kf -es tárgy lapok ami akkor müködnek jól ,ha az ellenfél lényére rakom és rá is rakhatok Kf -es tárgyat.De ha az a tárgy valami képességet ad vagy magának a tárgynak van képessége ,azt hogy használhatnám én?
 
Baghar korbácsára jön majd FAQ (hogy lehet-e az ellenfél lényére téve azt passzivizálva használni a képességét)?
 
SZERINTUNK NEM. A BUBAJ NEM-LETE UGYANUGY ALLANDO HATAS, MINT A BUBAJ LETE.
LEHETNE EGYSZERI IS, DE MI AZ ALLANDO MELLETT DONTOTTUNK, EZT EGY PICIT LOGIKUSABBNAK EREZZUK.
 
máté, itt azért ne mírtad le, hogy egy lopó bűbájjal ( folyamatosan működő hatással), vagy egy egyszeri gazdacseréléssel (pl amikora tűnékenyt feláldozod) került vissza a lényed. ez azért fontos.

és továbbra is: a 41-ES KOMMENTEMRE KÉRNÉM, HOGY REAGÁLJATOK, MERT SZERINTEM ÓRIÁSI NAGY TÉVEDÉS VAN A FAQ-BAN!!! akár a beholder részéről, akár játékosok.

üdv!
 
Ezt mindenki tudja.
 
Üdv!
Tudja valaki, hogy az új kiegben ( Istenek Viadala) jelentek-e meg ködlapok?
 
Szerintem se durva ez a varka és képessége... Már 2004-ben is jelent meg olyan lap (Mestertolvaj), ami rengeteg csontnál azonnal nyer(het).
 
Most legalább le van írva, hogy hogyan kell működnie. Ellenem nyomták már meg, h ellopták a thegedisem (nem ma volt) aztán raktak rá egy életet és nem ment vissza. Behoson be lett ítélve. Majd fél év múlva hasonló "movementtel" akartam parádézni, csak nálam már visszament az ellenfélhez a lény, amit elloptam (élet ide vagy oda..).
 
Na, pont az efféle "értelmező" kiterjesztéseket akartam elkerülni. Ezért szóltam hozzá a kérdéshez. Az amatőr mezőnynél tudod mi jött le ebből a dialógusból? Az, hogy ami zárójelben van, az nem képesség, hanem magyarázat. Aztán csak próbáld meg kiverni a fejekből... Puff. Most én pont egy ilyen félreérthető, ráadásul helytelen kiterjesztő definíciót sulykoltam én is...
 
 | 1 | 2 | 3 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.