Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
A galetki barlangja
(Ősök Városa építmény)
Küldd el képeslapként!
Az Ősök Városának lakói - a galetkik - szép, önállóan kialakított barlangokban laknak. Innen járnak portyázni, vadászni, és természetesen kalandozni is.
Nézz szét a galériában!
Beholderes HKK verseny március 16. - Versenybeszámoló
Megjelentek az új Alfa paklik!
Új Alfa paklik a lapkeresőben
Alfa videók és hétvégi verseny
Ajándéksorsolás március + februári eredményhirdetés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Beholderes HKK verseny március 16. - Versenybeszámoló (1)
Versenybeszámolók (19283)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8115)
Áprilisi beholderes verseny (10)
HKK Alfa paklik: Boszorkányok, Druidák, Mágusok (15)
Ősi Káosz ritkák (12)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Hatalom Kártyái - Kezdőcsomag szabálykönyv

A Hatalom Kártyái kártyajáték megjelenése, 1995 óta a játék több mint 14 különböző kiadást ért meg, több százezres példányszámmal. Most elkészítettük a népszerű játék egyszerűbb változatát, hogy még könnyebb legyen beletanulni.

A játék során egy fantasztikus világban, a Túlélők Földjén játszotok, amelyet mágusok, szörnyek, varázslatok népesítenek be. Te egy hős varázslót személyesítesz meg, aki a túlélésért harcol. Ha megfelelő varázserővel rendelkezel, segítségül hívhatsz szörnyeket, varázslatokat, kártyák formájában. Minden játékos 20 Életponttal kezd, amelyik játékosnak ez elfogy, az veszít. Az Életpont fogyhat attól, hogy az ellenfél lényei megsebeznek vagy a másik játékos valamilyen varázslat-kártyát használ ellened.
1. A kártya neve.

2. A kártya idézési költsége. Ennyi varázspontba kerül kijátszani az adott kártyát.

3. A kártya típusa. Innen tudod meg, hogy egy adott lap galetki, torzszülött vagy azonnali varázslat-e.

4. A kártya klánja. Innen tudod meg, hogy a lap melyik klánba tartozik, ez összhangban van a lap színével is. Bizonyos kártyák (pl. a fény ideje) hivatkozhatnak egy lap klánjára.

5. A kártya leírása. Innen derül ki, mit is csinál egy lap pontosan.

6. Színesítő szöveg. Ezek nem szabályok, nem a lap működésére vonatkoznak, csak érdekesebbé teszik a kártyát. Dőlt betűvel vannak írva, hogy véletlenül se keverd össze a kártya leírásával.

7. Torzszülött, vagy galetki kártya sebzése.

8. Torzszülött, vagy galetki kártya életpontja.

   

Vannak még a kártyákon egyéb szövegek, jelek is, ezekkel azonban neked egyelőre nem kell foglalkoznod, itt, a HKK egyszerűsített változatában ezek nem jutnak szerephez.

A játékhoz szükségetek lesz valamilyen sík felületre, a kártyákra, valamint papírra és ceruzára az Életpont ill. a Varázspont írásához.
A csomagban 2 x 20 darab kártyát találtok, vagyis mindkét játékosnak 1-1, 20 lapos paklija lesz. Mindig mindenki csak a saját paklijából húz! Keverjétek meg a paklitokat, pénzfeldobással döntsétek el, ki kezd, majd húzzatok 5-5 lapot, és vegyétek a kezetekbe!
A kártyák között vannak úgynevezett torzszülöttek és galetkik (ezeket a megjelöléseket a kép alatt, baloldalt láthatjátok), ezek a lények (annak, hogy torzszülött, vagy galetki, csak 1-2 lapnál van jelentősége); illetve vannak 'azonnali' lapok, ezek a varázslatok.
A játék kezdetén mindkettőtöknek 20 Életpontja van, Varázspontotok még nincs, ezt jegyezzétek fel a papírra!

Első kör...
A játékosok felváltva jönnek, mindenkinek van egy 'köre', amikor leginkább ő cselekszik. Mondjuk, te kezdesz. Kapsz 3 Varázspontot (a továbbiakban az Életpont és Varázspont változást mindig jegyezzétek a saját papírotokon!) Húzz egy lapot a paklidból, majd nézd meg, hogy van-e olyan kártya a kezedben, amelynek 3 vagy kisebb szám van a bal felső sarkában. Ez a szám a kártya idézési költsége, azt mondja meg, hogy hány Varázspont kell a kijátszásához. Minél nagyobb ez a szám, a lap annál erősebb, persze annál nehezebb is kijátszani.
Ha van olyan lény, amit ki tudsz játszani, rakd le magad elé oldalt fordítva, és az idézési költséget vond le a Varázspontodból. Ha például a lény 1 Varázspontért jött, akkor két Varázspontod marad.
Amikor kész vagy, mondd, hogy "kész", ekkor jöhet az ellenfeled.

A következő kör...
A második és minden további körben az a játékos, aki soron következik, már nem 3, hanem 5 Varázspontot kap. A második játékos tehát felírja, hogy 5 Varázspontja van, majd húz egy lapot. Lapjai közt biztos van olyan, amelynek idézési költsége 5 vagy kevesebb, tehát azt lerakhatja a kezéből, majd a Varázspontját módosítja a papíron. Figyelem! Egy lény a kijátszásakor passzív. Ez azt jelenti, hogy az asztalra nem állítva rakjuk le, hanem oldalt fordítva. A passzív lények még nem cselekedhetnek, csak a következő körben. Ha befejezte a játékos, mondja, hogy "kész".

A harmadik kör...
Ismét te jössz, kapsz 5 Varázspontot. Ha esetleg az előző körben nem használtad el mind a 3 Varázspontod, akkor az 5 Varázspont hozzáadódik a maradékhoz. Ha például egyáltalán nem játszottál ki lapot az első körödben, akkor most 8 Varázspontod van.
Ha raktál ki lényt az előző körben, akkor azt fordítsd oldalról állóba. Ez azt jelenti, hogy a lény aktív lesz, most már tud támadni. Ezután húzz egy lapot a paklidból.
Nézd meg ismét a kezedben levő lapokat, le tudod-e valamelyiket játszani az asztalra. Ha akarod, és van rá Varázspontod, akár több lapot is kijátszhatsz! Most jön a játék legizgalmasabb része, a támadás. Az aktív (vagyis egyenesen álló) lényedet feltolod az asztal közepéig, és azt mondod, hogy támadsz. Az ellenfél Életpontja csökken annyival, mint a lény sebzése, azaz a bal alsó sarokba írt szám volt. Ha az ellenfelednek pl. 20 Életpontja volt, a lényed sebzése pedig 1, akkor most már csak 19 lesz neki. A papíron tehát az életpontja mellett a 20-at áthúzza, és mellé 19-et ír. Ezután ő jön.

A negyedik kör...
Ellenfeled megint kap 5 Varázspontot, majd passzív lényét aktívba forgatja, és húz egy lapot. Ha akar, játszhat ki passzív lényt a kezéből, majd támadhat. Ha te nem támadtál az előző körben, akkor ő most szabadon sebezhet téged. Ha viszont támadtál, akkor van az asztal közepénél, az úgynevezett őrposztban egy védekező lényed! Az ellenfél ilyenkor a lényedet kell, hogy támadja, nem téged. Ha a lények harcolnak, a szabályok nagyon egyszerűek: először is a támadó bejelenti, hogy az ő lénye támadja a tiédet. Ezután mindkét lény annyit sebez a másik lénybe, egyszerre, amennyi a bal alsó sarkába írt szám. Ha a sebzés ugyanannyi, vagy nagyobb, mint a lény Életpontja (ez a jobb alsó sarokba írt szám), akkor az a lény elpusztult. Például, te az első körödben egy Mikropoidot játszottál ki, aminek a sebzése és az Életpontja is 1. Az ellenfeled egy Varázssólyommal támad, aminek a sebzése 3, az Életpontja 1. Ilyenkor mindkét lény elpusztul. Az elpusztult lényeket a paklid túloldalára rakd, ez lesz a gyűjtő, ide kerülnek azok a lapok, amelyek már kimentek a játékból.

További körök...
A további körök is az előzőekhez hasonlóan zajlanak, tehát a soron levő játékos mindig
1. kap 5 Varázspontot
2. a passzív lapjait aktívba fordítja
3. húz egy lapot
4. kirak passzívan lényeket
5. támad

Előfordulhat, hogy valakinek két támadó lénye van, de az ellenfélnek csak egy védekező. Mi történik ilyenkor? A támadó ilyenkor választhat. Vagy mindkét lényével a védekezőt támadja, vagy az egyikkel támadja a védekezőt, a másikkal pedig az ellenfél játékost. Ha két lény támad egyet, akkor a védekező lény összesen annyit sebződik, amennyi a két lény sebzése, ő azonban csak az egyik, általa választott támadót sebezheti meg.

Mi van akkor, ha két védekező van, és csak egy támadó? A támadó választhat, hogy melyik védekezőt támadja, a védekező nem választhat.

A játék véget ér, ha valamelyik játékos Életpontja elfogy.

További fontos szabályok:
1. Azok a lények, amelyeket passzívan hoztál le, hátul vannak, a tartalékban. Amelyeket előretolsz támadni, azok vannak az őrposztban. Az őrposztban egy játékosnak egyszerre legfeljebb három lénye lehet.
2. Ha egy lény megsebesül a harcban, de nem pusztul el, mert több Életpontja van, mint amennyi sebzést kapott, akkor a kör végén automatikusan meggyógyul.
3. Az ellenfeledet csakis akkor támadhatod, ha már minden, őrposztban levő lényét támadod. Ha tehát mindkettőtöknek 3-3 lénye van elöl, akkor nem tudjátok egymást támadni, amíg valamelyik lény el nem pusztul.
4. Mindig a támadó határozza meg, hogy melyik lénye kire támad. Egy lényt akár kettővel is támadhat, de hárommal nem. Ha egy védő lényt ketten támadnak, akkor a védő mondja meg, melyik lényre üt vissza a kettő közül.
5. Ha a támadónak több lénye van, mint a védőnek, és a védő összes lényét támadja valamelyik lénye, akkor a felesleggel magát a védő játékost sebezheti, és így csökkentheti annak Életpontját.
6. Egy lényt nem kötelező betolni az őrposztba, akkor sem, ha aktív, és ha betoltad, akkor sem kötelező vele támadni.
7. Ha valaki egy olyan lényt játszik ki, amely leírásában a ott van, hogy "repül", akkor az a lény nem passzívan, hanem aktívan jön le, tehát azonnal támadhat is!
8. Ha valaki egy olyan lényt játszik ki, amelyen a "láthatatlan" szó szerepel, az a lény akkor is támadhatja a másik játékost, ha annak van védekező lény az őrposztjában (akár több is). A láthatatlanságnak semmilyen más szerepe nincs. Ha valamilyen más, a kártyára írt szöveggel találkoztok, kövessétek a leírt utasításokat. Ha nem értitek, egyelőre hagyjátok figyelmen kívül. A dőlt betűs rész csak színesítő szöveg, a játékban nincs jelentősége.
9. Egy játékosnak sem az Életpontja, sem a Varázspontja nem nőhet soha 20 fölé.

Nem foglalkoztunk még eddig azokkal a lapokkal, amelyeknél baloldalt, a kép alatt az "azonnali" szó található. Ezek varázslatok, ugyanúgy van Varázspont költségük a bal felső sarokban, mint a lényeknek. Alapvető különbség: ezek nem maradnak játékban, amikor kijátszod őket. Csinálnak valamit, pl. sebeznek, gyógyítanak, majd a gyűjtőbe kerülnek az elpusztult lények közé. Azok a varázslatok, amik lényekkel tesznek valamit, mindig a játékban, vagyis az asztalon levő lényekre vonatkoznak. Ezeket a varázslatokat bármikor kijátszhatod, még az ellenfél körében is!

Példa: A Féreg érintése egy sebző varázslat, amely egy célpont lényen 2 ÉP-t sebez (az ÉP az Életpont rövidítése, míg a VP a Varázsponté). Ez azt jelenti, hogy amikor kijátszod, ki kell választanod egy lényt, ami a játékban van (ha ilyen nincs, ki sem játszhatod), és az sebződni fog kettőt. Ha az Életpontja így 1 alá csökken, elpusztul. Ha egy lénynek pl. 4 Életpontja van, és a harc során kettőt már sebződött, ezzel a varázslattal további kettőt sebezve rajta elpusztíthatod, hiszen a sebei csak a kör végén gyógyulnak be. Azokkal a lapokkal, amelyek egy lénynek plusz ÉP-t adnak (pl. A fény ideje), meg is mentheted egy lényedet, ha ütéstől vagy varázslattól elpusztulna. Ha pl. 1 ÉP-je volt, sebeztek bele kettőt, te pedig adsz neki plusz kettőt, akkor életben marad, de ezt rögtön meg kell tenned, különben a gyűjtőbe kerül, és később már nem hozhatod vissza.

Miért jó az ellenfél körében varázsolni? A varázslatokat nagyon jól lehet az ellenfél harci fázisában használni. Pl. ha az ellenfelednek 2 lénye van (pl. egy 1/1-es és egy 3/3-as), neked pedig 1, és ÉP-d mindössze 3, akkor az ellenfél a kisebbik lényével támadva a tiédet, a nagyobbikkal legyőzhetne. Azonban ha látod, hogy mindkettőt betolta az őrposztba, akkor 'még a támadók kijelölése előtt' felkiáltással lelőheted a kisebbik lényét, így a nagyobbikkal nem tud téged támadni. Ha ugyanezt azután teszed meg, hogy ő már kijelölte a támadókat, akkor ez nem megy, hiába pusztítod el a kicsit, a nagy már téged támad. Itt jegyezném meg, hogy ez nem gyorsasági játék, minden fázis és tevékenység után meg kell adni a lehetőséget az ellenfélnek, hogy egy varázslatot kijátszhasson. Persze nem kell mindig rákérdezni, elég, ha minden cselekedeted után vársz egy kicsit. Az ellenfél bármikor mondhatja, hogy "várj egy kicsit..." Ha az ellenfél kijelölte a támadókat, pl. két lénnyel támadva a tiédet, még az ütés előtt is okozhatsz kellemetlen meglepetést. Ha van egy 3/3-as lényed, amit egy 3/1-essel és egy 1/1-essel támad, akkor ha belelövöd ezt a 3/1-esbe, az elpusztul, a maradék lény pedig nem elegendő a tiéd ellen, az ütés során az is követi társát.

Nos, ha idáig eljutottál, akkor örömmel üdvözöllek a HKK, vagyis a Hatalom Kártyái Kártyajáték rajongóinak táborában! Biztos felmerült benned, hogy lehetne még ilyen meg amolyan lap is. Nos, van. A HKK- hoz eddig mintegy 3200 féle lap készült, a csomagban található 20 féle lap ebből egy kis ízelítő, tulajdonképpen bevezetés a játékba.

A HKK alapvetően egy gyűjtögetős kártyajáték, amit különböző méretű (pl. 10, 27, 45 lapos) paklikban lehet kapni. Ezekben a paklikban azonban, ettől a csomagtól eltérően, más-más lapok vannak, léteznek gyakori, nem gyakori, ritka és ultra-ritka lapok is, a gyűjteményt cseréléssel is lehet bővíteni. A játék 1995 ősze óta töretlen népszerűségnek örvend, sok ezer játékosa van, minden hétvégén versenyeket is rendezünk az ország sok városában. A HKK-hoz szerepjátékboltokban juthatsz elsősorban hozzá, egy párnak a címét alul megtalálod. FONTOS: először mindenképpen alappaklit, vagy Ősök Városa paklit kérj, mert ebben több lap van, és megtalálod benne a HKK részletes szabálykönyvét. Ezt alaposan olvasd át, bár a szabályok egy jelentős része ismerős lesz, érhet egy-két meglepetés. Ha esetleg ellentmondást látsz az ottani és az itteni szabályok között, kérlek, nézd el nekünk, csak az itteni szabályok egyszerűbbé tétele volt a célunk.

Ha szeretnél másokkal HKK-t játszani, vagy csak megnézni, hogy milyenek is a többi lapok, menj el bátran valamelyik HKK klubba (ilyen például Budapesten a Dungeon, az Erzsébet krt. 37. szám alatt), vagy gyere el egy versenyünkre.

Ha a játékkal kapcsolatban bármilyen kérdésed van, írj nekünk nyugodtan, ill. kártyát is rendelhetsz tőlünk postán.
Címünk: Beholder Kft. 1193, Budapest, Mikszáth Kálmán utca 12
Telefon: (06-1)-280-7932
E-mail: hkk@beholder.hu
Honlapunk: http://www.beholder.hu

A kártyáról és sok egyéb játékról olvashatsz az Alanori Krónika című havi újságban is (kapható szerepjátékboltokban, ill. megrendelhető a fenti címen). A HKK szabálykönyvben és az újságban a versenyekről és más két-, és többszemélyes játékformákról is olvashatsz.

A Boltok listáját, ahol HKK-t vásárolhatsz, megtekintheted itt.

Hatalom Kártyáit rendelhetsz tőlünk is, jelentős kedvezménnyel, ha ide kattintassz.

Létrehozás: 2004. április 30. 15:00:49
Utolsó frissítés: 2023. január 20. 13:07:42
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.