Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Namír szántóföldek július 15.
Hatalom Kártyái - 10. kiadás június 16.
A pillanat képe
Quwargnak lenni
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
"Fusson, ki merre lát... ez az óriás minket quwargnak nézett!" - óvatlan kalandozó utolsó szavai, mielőtt egy hatméteres behemót talpa alatt végezte
Nézz szét a galériában!
Kérdezz-felelek 31.
Kelet-Magyarországi HKK Találkozó – avagy 3 nap 9 ultraritka
Zelenák Anikó
HKK Nemzeti Bajnokság 2018. - bejutottak és draft
2018. évi Nyugat-Magyarországi HKK Találkozó

A lista folytatása...
Termékismertető - Hatalom Kártyái - 10. kiadás
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Gemina erdeje
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Világégés
Termékismertető - HKK - Zén Legendái: Alanor bűnei

A lista folytatása...
HKK kérdés? (43856)
Kérdezz-felelek 31. (19)
Nemzeti Bajnokság - draft a 3. napon (42)
[HKK Piac] Eladó lapok (140803)
[HKK Piac] Lapokat keresek (27807)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9265)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Kérdezz-felelek 31.



Mi történik akkor, ha valaki helyszínkereséssel keres síkot a paklijában, de nem talál?
Ilyenkor az elköltött VP-t nem kapja vissza, és lapot sem húzhat a helyszínkeresés helyett. Elvileg még a keresés előtt egyértelműen eldöntheti a játékos a keze, asztala, gyűjtője, Semmije és paklilistája alapján, hogy van-e még helyszín a paklijában.
Kódex 8.9.6. Kiegészítés.

Használhatok-e kereső forrást (pl. Kurtz, Sivara), szabályt (pl. helyszínkeresés), követő vagy szabálylap kereső képességét, ha Zarknod bilincse van játékban?
Igen. A költséget ki kell fizetni, és a forrás, szabály stb. egyéb képességei létrejönnek, de a keresés nem. Pl. ha helyszínt próbálok keresni, elköltöm a 2 VP-t, de nem keverhetem meg a paklimat, és nem húzok lapot.
Kódex 4.13.6.

Visszavehetem-e a gyűjtőből a Motyogó sámánt, ha képességének zanszilánk költségét saját maga feláldozásával fizetem ki?
Nem. Az azonnali és általános varázslatoknál már a lap kijátszásánál meg kell hoznom minden lehetséges döntést, így azt is, hogy veszek-e vissza valamit a gyűjtőből, és ha igen, mit. A permanensek kijátszásakor viszont még nem kell ezeket a döntéseket meghozni. Megint más a helyzet a permanensek képességének használatánál. Ezeknél még a költség kifizetése előtt meg kell hozni a lehetséges döntéseket, azaz például célpontot választani. Így a Motyogó sámán esetében is még a költség kifizetése előtt meg kell határozni, milyen élőholtat veszek vissza a gyűjtőből. A sámán pedig ugye ekkor még nincs a gyűjtőben.

Ki lehet-e a „(P), 1 zanszilánk” költséget fizetni egyetlen aktív lény passziválásával, és feláldozásával?
Igen. Annak érdekében, hogy egyértelműbb legyen a válasz az ilyen kérdésekre, a Kódexbe az alábbi szabály került:
Ha egy hatás költségét több lépésben kell kifizetni (vesszővel ellátott felsorolás), akkor először kifizetjük az elsőt, utána a másodikat stb. Pl. „(P), 1 zanszilánk:” Ezt fizethetjük úgy is, hogy először passzivizáljuk a lapot, és utána feláldozzuk.
Ha a költség egyetlen kifejezésként szerepel (akár vegyes költségként), akkor azt egyszerre kell fizetni. Pl. 1 építő + 1 zanszilánk vagy 2 zansilánk költséget nem tudjuk ugyanannak a lénynek a passzivizálásával és feláldozásával fizetni.
Kódex 7.6. [Kiegészítés].

Hogyan működik pontosan a Varkaudar trágya?
A Varkaudar tárgyával kijátszott lap kézből kijátszottnak számít, tehát beleszámít a hálóba és lehet rá reagálni. Ki kell fizetni a lap kijátszási költségét.
Milyen lapokat termelhetek a Sárkányfészekkel, ha az ellenfelemtől loptam el?
Olyanokat, amilyeneket az ellenfél kikészített. Ld. Kódex 96.4. és 96.5.

Meg lehet-e nevezni Sárkányfészeknek olyan sárkányt az 5 között, ami egyébként az adott versenyen tiltott lenne (pl. Beszűkült látókör formátumon)?
Ha az adott versenyen, a verseny szabályai szerint, egy lap tiltott, akkor az semmilyen módon nem hozható játékba. Így a Sárkányfészeknél csak olyan lapokat készíthetsz ki, amelyeket az adott verseny szabályai nem tiltanak.

A nagytanács ítéletét játszok ki Gidára. Gida azonnal a gyűjtőbe kerül, ettől függetlenül ki tudom-e utána Semmizni az NTIvel?
A nagytanács a játékból küldi a Semmibe a célpontját. Ha varázslat létrejöttekor a célpont már nincs ott, a gyűjtőből nem tudni már kisemmizni.

A Tábori adónak választhatok-e minden körben célpontot páros versenyen?
Igen.

Kristálymágussal semlegesítek egy lapot. Választhatok-e új célpontot a semlegesített lapnak, illetve működik-e blokkolás, amikor nálam jön létre a semlegesített lap?
A Kristálymágus (új) egy reakció, amely a lap kijátszását módosítja: a kijátszó személyét, és minden, a lappal kapcsolatos döntést, így pl. a célpontokat is. Fontos, hogy a költsége nem módosul a lapnak, ha pl. a költség a célpontok számától függ, akkor a célpontok száma nem fog megváltozni. Továbbra is kézből kijátszás, tehát működik a semlegesített lap blokkolása, vagy élete.

Elveszi-e a Csöppnyi nyugalom a kijátszása után kijátszott lapok képességét?
Ha az lenne a szövege, hogy a játékban levő lapok elvesztik képességüket a kör végéig, akkor csak a kijátszásakor játékban levő lapokra vonatkozna. Azonban a szövege szerint ebben a körben az asztalon maradó lapok képessége nem működik, tehát ez a hatás nem egyszer történik meg, hanem folyamatosan működik.


A Kódexbe bekerült változások:
8.9.5.1. A helyszínek képességeire nem lehet reagálni, és ezeket nem lehet drágítani sem.

132.5.2. Forrásimmunis lapok képességeit nem lehet drágítani, és ezekre nem lehet reagálni sem.

4.13.0. [Kiegészítés] Előkeresésen a pakliból történő előkeresést értjük. Ha a kiegészítő pakliból (is) kereshető az adott lap, akkor az előkeresést lehetővé tévő szabály vagy lap szövege ezt kifejezetten említi.

4.13.5.1. A saját képességükkel pakliból előkereshető lapok ilyen módon körönként csak egyszer kereshetők akkor is, ha ezt a szövegük kifejezetten nem tartalmazza. Egyéb módon ezek a lapok is bármennyiszer előkereshetők.

8.9.6.[Kiegészítés] Ahol egy szabály vagy lap szövege helyszínkeresést vagy helyszín előkeresését említi, ott ezen a fenti szabálypont szerinti helyszínkeresést kell érteni.

4.23.3. A játékosok felváltva cselekedhetnek. Ez alól a szabály alól a reakció cselekvések, az ún. „életmentő” cselekvések, a kijátszáskori aktiválást kívánó képességek használata továbbá az aktiválást kívánó kapcsolódó hatások használata kivételt képeznek.

4.7.10. Ha egy lap vagy szabály szövegében a „Semmibe kerül” megfogalmazás szerepel, annak megjelölése nélkül, hogy pontosan honnan kerül a lap a gyűjtőbe, ott ezt a hatást asztalról való gyűjtőbe küldő hatásnak kell tekinteni.

89.3. Ha a kötelék feltétel teljesülését reakciósorban kell vizsgálni, akkor a köteléket a játékos a reakciósorban lévő lapjával is teljesítheti.

Létrehozás: 2018. augusztus 10. 13:23:02Utolsó frissítés: 2018. augusztus 13. 14:46:42 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2018
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.