Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Elfeledett bűbájok szeptember 22.
A pillanat képe
Állj! Infók a játékról!
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
"Mielőtt tovább haladsz keletre, pár dolgot el kell mondanom. A szörnyek egyre erősebbek lesznek, a városok küldetései exponenciálisan nehezednek... de kárpótlásként olyan tárgyak megszerzésére nyílik majd lehetőséged, melyről eddig talán még nem is álmodtál." - NJK a Túlélők Földje 60-as X koordinátáján
Nézz szét a galériában!
HKK a Mondoconon
Tiltott - módosított lapok
A sokszínűség jutalma - 2018. 10. 21.
Playmat rendelés 3.
Új nemzedék – Versenybeszámoló

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis
Módosított szövegű lapok
Hatalom Kártyái verseny - 2018. október 14., Szombathely
Hatalom Kártyái verseny - 2018. október 14., Szombathely

A lista folytatása...
Tiltott - módosított lapok (18)
Lapötletek (63871)
A sokszínűség jutalma - 2018. 10. 21. (2)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6351)
[HKK Piac] Eladó lapok (140905)
mással is lehet üzletelni nem csak hkk-val (664)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Kérdezz-felelek 30.



Mi történik, ha Trogg mellett egy lény izmot kap?
Minden gyógyító forrás sebez, és az izom ÉP-t növel, ezért gyógyító forrásnak számít. Az izomjelző meg fogja növelni a lény max. ÉP-jét, de az aktuálisat nem, helyette sebez 1-et a lényen. De ha a lény nem hal meg, a kör végén max. ÉP-re gyógyul, és a következő körtől már több ÉP-je lesz az izomnak köszönhetően.

Van játékban 2 Yaurri vihartalizmán. Az egyiket leszedik, és kisül a Büntetése. Kisül-e a másik talizmánnak a képessége, hogy villámsebzést használtam?
Igen. A büntetés ugyan automatikus hatás, de szövegben a „használ” ige önmagában nem definiálja az aktivizálást igénylő hatásokat, ahogy azt a Zilak-din főkancellárnál is leírtuk. Ha csak ilyenekre működne, akkor az külön rá lenne írva, ld. pl. A sors fintora (új).

Mi történik, ha a Trebor kalodájára reagál valaki egy Trebor kalodájával?
A reakciók visszafelé jönnek létre, tehát a másodjára kijátszott kaloda elveszi az első képességét, és így az nem fogja elvenni az eredeti célpont képességét.

Trebor kalodájára működik-e a kompenzáció?
Nem, a kompenzáció csak akkor sül ki, ha a lapot megakadályozzák, a kaloda pedig nem akadályozza meg magát a lapot, csak annak a képességét.

A Vérgólem direkt sebző képessége, hogy ellenfele a Semmibe kerül. Az ellenfél lehet épület is?
Igen. A Kódex 34.9. pontja szerint a lény ellenfele lehet épület vagy játékos is. Nyilván itt a játékos nem értelmezhető, az nem kerülhet a Semmibe, de az épület igen.

Az Ozohrat, a mágia sarjával kijátszott lapra lehet-e reagálni, és beleszámít-e a hálóba?
Nem lehet rá reagálni, és a hálóba sem számít bele, mert kapcsolódó hatásként kerül kijátszásra a lap, azaz nem önálló cselekvésként. A nem önálló cselekvésekre csak olyan speciális reakciókkal lehet reagálni, amelyekre ez kifejezetten fel van vezetve.
Kódex 94.0.1 és 94.0.2.
Azonnal kisül-e A verseny szelleme képessége, amikor elfogynak róla a késleltetett hatás jelzők?
Erről ez szerepel a Kódexben: 127.1. Mivel a szellem képessége aktiválást kívánó képesség, ezért a „csak akkor használható” fordulatot kell alkalmazni. Azaz a késleltetett hatás szabályból következően a jelzők elfogyása után nem kell rögtön használni a képességet, csak amikor akarod.

Lehet-e A bajnok manifesztációja nevű lapból 3-nál többet rakni a kiegészítőbe?
A szövege szerint a „szabályoktól függetlenül” be lehet rakni. Ez a kitétel arra vonatkozik, hogy olyan versenyen is lehet használni, ahol szín, ritkaság vagy egyéb korlátozás miatt egyébként nem lehetne. De az a szabály, hogy egy lapból 3-nál több nem lehet a paklidban és a kiegészítődben összesen, itt is érvényes.

Mi történik, ha egy versenyen lejár az idő, és még nem tudtuk befejezni a játékot, de teljesen egyértelmű, hogy ki fog nyerni (pl. az ellenfélnek nincs lapja sem játékban, sem a kezében, sem a paklijában)?
Amikor lejár az idő, az aktív játékos még lejátszhatja a körét, majd ezután jön az ellenfele. Ha egyikük sem tud nyerni, akkor az adott mérkőzés döntetlen. Függetlenül attól, hogy milyen kevés ÉP-jük van, mennyire nyert állása van az egyik játékosnak stb. Itt szeretnénk felhívni a figyelmet az idő lejártának, és az aktív játékos köre időzítésének egy fontos mozzanatára. Ha az aktív játékos bejelenti, hogy vége a körének (passzol), és ezután hangzik el, hogy lejárt az idő, akkor ő kapni fog még egy kört az ellenfele után, akkor is, ha az adott kör fizikailag nem ért véget, mivel az ellenfél még gondolkodik, cselekedni akar (amire ő még reagálhat is).

Mikor kell eldönteni A hatalmasok erejénél, hogy a kör végén húznia akarok, vagy lapot visszavenni?
Általános és azonnali varázslatoknál kijátszáskor kell eldönteni mit csinálok, és mit veszek vissza. A Gyászbeszéddel (új) kapcsolatban hoztunk egy ezzel ellentétes döntést régen, de most az is megváltoztatjuk, hogy egységes legyen.

Mi történik akkor, ha Nikolauszról elfogynak a jelzők, de a húzási fázisom elmarad, pl. egy Időkiesés (új) miatt?
Mivel a következő húzási fázisom, amiben a Nikolausz a lapokat adta volna, elmaradt, ezért elvesztettem a Nikolausz által biztosított lapokat is.
Meg tudja-e sebezni a Csontzúzót egy Elektrogömb. a képességével?
A lény képességének használata is a lény sebzésének számít. Az első képesség szerint az Elektrogömb ugyan tud hatni rá, de második mondat miatt nem tudja megsebezni.

Mi történik a Tirik-hun gladiátorral (új), ha saját magát áldozom a képességének zanszilánk költségeként?
Ahogy a Kódex 4.14.3. pontjában szerepel, ha nincs külön kiemelve, hogy a visszavétel honnan történik, akkor visszavételen az asztalról történő visszavételt értjük. Azaz a kérdésben említett esetben nem vehetem vissza a gyűjtőből, mindössze annyi történt, hogy saját magát jelöltem meg célpontként, kifizettem a költséget (feláldoztam saját magát), majd a végén nem történik semmi, mivel a gyűjtőből nem tud visszajönni.

A kötelék feltétel teljesülése esetén ad-e egyszerre torpedót és dobótőrt a Tirik-hun gladiátor (új)?
Nem. Vagy dobótőrt vagy moa torpedót ad, nem adja egyszerre mindkettőt kötelékre sem.

Képes-e az Ében klónmester másolni olyan lényt, amit nem lehet célozni, nem lehet rá hatni, forrásra immúnis stb.?
Bár forrásimmúnis lapot lehet másolni (mivel a másolás nem célozza a lapot), az Ében klónmester csak ugyanazt a lényt másolhatja, amit a képesség első részével már megcélzott. A forrásimmúnis lapot nem lehet célozni, ezért másolni sem fogja tudni.

Kihez kerül a Reanimációval visszahozott lény?
A Reanimáció kijátszójának tartalékjába.

Drágítja-e a Specializáció a célpont permanens kifejezést tartalmazó lapokat?
Igen.

Működik-e a Krabber hálócipelő (új) képessége a Hálócsapda és Harangmester hálójára?
A Krabber hálócipelő (új) nem a háló képességgel bíró lapra hat, hanem a háló szabályt változtatja meg. Azaz a Hálócsapda és a Harangmester hálójára is vonatkozik. A hálócipelő csak a kijátszása után teszi kötelezővé, hogy számoljuk a nem kézből kijátszott lapokat is. A kijátszása előtt kijátszott ilyen lapok még nem számítanak a háló szempontjából.

Elrontja-e az ősmágiámat, ha van érvényben egy kijátszott Manasűrítésem?
A Manasűrítés nem drágít semmit, csak a következő lapom kijátszásába avatkozik be (ld. pl. a reakció-drágítás képességet). Mindezért a Manasűrítés kijátszása után nincs érvényben drágító forrás, így a kijátszója ősmágiáját sem „rontja le”.

Ad-e csábítást Csala-Csíny Csilla az olyan lényeknek, akiknek nincs csábítása?
Igen.

Célzásnak számít-e a Tokozó rakshallion álomjelző osztó képessége?
Nem, mivel minden lényre hat.
Reagálhatok-e 3 vagy kisebb alapidézési költségű lappal (pl. Ködszitálás) a Xenó Ct’lauhudra, ha azt az ellenfelem eldobja reakcióként?
Igen. Ez a képessége csak akkor működik, ha lényként játszom ki.

Főparancsokkal vehetek-e le jelzőt másik követőről vagy szabálylapról?
Nem. Ezzel kapcsolatban az alábbi kódexváltoztatásokat vezettük be:
43.1. Szabálylapokra csak másik szabálylap ill. olyan forrás lehet hatással, ahol ez kifejezetten említve van.
43.8. Egy szabálylapon levő jelzőket csak maga a szabálylap módosíthatja, ill. olyan forrás, ahol ez kifejezetten említve van.
44.1. Követőkre csak szabálylapok és más követők lehetnek hatással, illetve olyan források, ahol ez kifejezetten említve van.
44.7. Egy követőn levő jelzőket csak maga a követő módosíthatja, ill. olyan forrás, ahol ez kifejezetten említve van.

Rejtélyes motyogó: Sajnos hibásan jelent meg. Büntetés helyett kárpótlás képessége van.
Akvamarin fókuszkristály: Lemaradt róla a fókuszkristály altípus.
Pontosítjuk a Quwargya szövegét: : Kijátszásakor kap 1 élet- és 1 izomjelzőt.”
Aurgir tőre: Lemaradt róla a fegyver altípus.

A Kódexbe bekerült változások:
132. Immunitások
132.0. Ha egy lap immúnis valamire, akkor az adott támadási forma nincs rá semmilyen hatással. Minden immunitás állandóan működő képesség.
Ezt pontosítjuk ezzel:
Beleértve az adott altípussal rendelkező lények ütését, és az ilyen forrásokat (pl. tűz).

Az epikus követőket is beírtuk a hordaparancsnokokról szóló részhez, mivel ugyanazok a szabályok vonatkoznak rájuk.

Bevezettük az = ellenfél körében definíciót is a Kódexbe.

Létrehozás: 2017. december 12. 13:54:47Utolsó frissítés: 2017. december 15. 15:32:13 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2018
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.