Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - 11. kiadás július 18.
A pillanat képe
A feledés szelleme
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
Egyetlen galetki sem tudja, hogy létezik-e egyáltalán ez a torzszülött, és ha létezik, hol és hogyan néz ki. No persze nem azért, mintha olyan kevesen találkoznának vele, dehogy! Csupán arról van szó, hogy akik eddig megpillantották, már nem emlékeznek semmire...
Nézz szét a galériában!
Az egyszínűség egyedisége – Versenybeszámoló
Hatalom Kártyái: A játék összetettsége
Az egyszínűség jutalma - 2020. szeptember 19.
Online HKK sorsoló program
Kerekes Kálmán emlékverseny

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Termékismertető - HKK - Zén Legendái: Próféciák

A lista folytatása...
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9436)
Hatalom Kártyái: A játék összetettsége (87)
Online HKK sorsoló program (33)
Zarknod visszatér VÚ kódok (82)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28311)
[HKK Piac] Eladó lapok (141528)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Tengermély leírás


A Tengermély kiegészítő 2008. nov. 29-én jelent meg, 136 vadonatúj kártyalappal. A játékosokat ezúttal az óceán mélyén fekvő titokzatos világba kalauzolják el a lapok.

A tenger mélyén, a szárazföldi birodalmak elől elrejtőzve, és a Dornodoni világégésről tudomást sem véve létezik egy hatalmas és ősi civilizáció. A kétéltű sziránuszok mágiájuk segítségével óriási erőtereket hoztak létre a tenger fenekén, amelyek légbuborékokat fognak közre, így egy idő után már arra sem volt szükségük, hogy a felszínre bukkanjanak, mindenük megvolt. Városaikat azonban egy napon a kegyetlen, rákszerű krabberek rohantak le. A sziránuszokat lemészároltak vagy rabszolgájukká tették, a túlélők elrejtőztek, titkos üregekben bújtak el. A krabberek császára mérhetetlen hatalomvágyában nem elégedett meg a tengerfenék meghódításával: portyázó csapatai éjszakánként a felszínre lépnek, és szárazföldi lényeket ragadnak el, hogy a sziránuszoktól elfoglalt buborékvárosokban tanulmányozzák őket, majd rabszolgának használják. A császár úgy véli, ha eleget megtud a felszínt lakókról, képes lesz meghódítani őket is. A krabberek éjszakai portyázái azonban nem maradnak sokáig titokban: egy-egy sebesült és hátrahagyott krabber, egy krabber merülőhajót megpillantó halász és néhány egyéb mozaik összerakásával lassan összeáll a kép. A kalandozók elhatározzák, hogy leszállnak a Tengermélybe, és fényt derítenek a titokra, vajon kik ezek a titokzatos támadók, és milyen kincseket rejtenek mesés városaik?


A Tengermélyben, az eddigi kiegészítőkhöz képest sokkal nagyobb hangsúlyt kapott valami egységes téma a kiegészítőn belül, ez nem túl meglepő módon egy tenger alatti világ. Többnyire ilyen hangulatú lapok jelentek meg, de ez nem azt jelenti, hogy csak teknősök meg halak lesznek a kiegészítőben. Két új szabály is lesz, szerencsére két kifejezetten hasznos képesség, melyek feltehetően sokáig fognak szerepelni a HKK-ban. Az egyik a rezisztencia, ez asztalon lévő lapokon lehet rajta. A rezisztens lap nem lehet célpontja olyan forrásnak, ami csak és kizárólag egy célpont lapra hat. Tehát az ilyeneket nem viszi a Thrax halálcsapás, az Ezer világ őre stb., de továbbra is lehet célozni olyannal, ami speciálisabb lapokat céloz (pl. célpont lény, épület, stb.), illetve meg lehet célozni olyannal is, aminek több célpont kell választani, pl. Kétszer kettővel le lehet szedni egy rezisztens lapot. Hogy miért kell ez a képesség? Mert mostanában már csak lapleszedésekkel játszott mindenki, senkinek eszébe se jutna kevésbé univerzális lapokat használni. Biztos nagyobb kedvvel fogjuk használni azokat a lényeket (elsősorban lények kaptak rezisztenciát), melyeket sehogy, vagy csak nehezen tudnak megoldani a mostani, kioptimalizált paklik.
Nézzünk egy példát az ilyen lapokra! Húsrágó Madgorrath: Elsőre valóban brutálisan erősnek tűnik szinte bármilyen pakliba, de ha jobban belegondolunk, nem érdemes mindenhol használni. Fontos, hogy csak sikeres lap után kap izomjelzőt, vagyis a counterekkel teletömött kontrollba nem lesz olyan jó. De kitűnően fog működni egy lényekre épülő, Halhatatlanok nagymestere pakliban. Az ellenfél garantáltan kétszer is meggondolja majd, mit játsszon ki.


A másik új szabály a háló. Ez is asztalon maradó lapok képessége lehet; segítségével a túl gyorsan terülő, pörgő paklikat lehet kissé megakasztani. Ha van kinn hálós lap, akkor minden játékos egy körben maximum kettő lapot játszhat ki sikeresen a kezéből. Tehát a kombó paklik garantáltan nem fognak annyira vitézkedni. Ráadásul a sok counterrel játszó deckeket is kicsit visszafogja, hisz ha már kettő lapja létrejött (ugye lecounterelt minket), akkor már szabadon garázdálkodhatunk a kör hátralévő részében (legalábbis két sikeres lap erejéig).
Ha már a háló szóba került, akkor mindenképpen meg kell említenem a krabbereket. Egy új faj a HKK-ban, rákszerű lények, melyek Leah színeiben fognak pompázni. Igazi különlegességük a háló lesz; mindegyikük rendelkezni fog ezzel a képességgel. Tesztelésen érdekes etnikumnak bizonyultak, s sikerült olyan paklikat építeni velük, melyek ütőképesek voltak, akár versenypaklik ellen is. Természetesen egyéb lapokon is fog még szerepelni a háló.
Krabber lidérc: Ez a lap is igen kecsegtetően hangzik, ugye? A játék elején nem egy nagy szám, legfeljebb az érdemel benne szót, hogy első körben hálós lapot tudunk kirakni. De a képessége később igencsak meg tud térülni, hosszabb meccseken akár tízszer is megmentheti az irhánkat (ez persze rendkívül elnyúlt meccs lesz). Ráadásul a gyűjtőből is megteszi nekünk ezt a szívességet. Krabber pakliba garantáltan alaplap lesz.


A krabberek mellett lesz még egy új altípus, a sziránusz. Ők a krabberek ádáz ellenségei. Belőlük csak pár darab fog megjelenni, s egyelőre nincs köztük semmi összefüggés. De ki tudja mit hoz még a jövő? Természetesen a régebbi lénycsoportok kedvelőinek sem kell telesírni a párnáját, hisz jónéhány etnikumból jönnek ki új lapok. Thargodanok, xenók, sárkányok, ganüidek, legendás lények, gólemek, motyogók, teknősök, moák tömkelege fog megjelenni. Ezek közül is nézzünk néhányat.
Moa torpedóvető: Gyorsan nézzük is, pontosan mit csinál!
Moa torpedó: Jól hangzik, nem igaz? Szinte ingyen lőni 5 ÉP-t nagyon durvának tűnik, de az, hogy csak egy kör múlva tehetjük meg, illetve a meglepetés ereje sem áll mellénk jócskán leértékeli a lapot, szimplán csak jónak számít. A torpedóvetővel körönként termelhetünk magunknak egyet, s ez már igazán jól hangzik. Kis szerencsével pár kör alatt legyártja a győzelemhez szükséges fegyvereket.


Kicsit eltünedeztek az utóbbi időben a xenók, de szerencsére ismét felbukkant néhány újabb példány.
Zytan, az istencsászárnő: Még a legfelkészültebb embereket is sokként fogja érni egy ilyen erős, a kezére mért támadás. Négy lap nagyon sok, legtöbbször semmi nem marad utána az ellenfélnél (vagy ha igen, azzal már egy Chloe (új) könnyen elbánik). Ráadásul a dobatás mellé kapunk egy lényt is. Kyorg ősmágussal kifejezetten jól használható.
De ne csak az etnikumpaklik lapjai közt csemegézzünk, nézzünk néhány érdekesebb egyéb lényt is! Garantáltan népszerű lesz a következő lap. Vízitündér: A lehetőségek tárháza szinte végtelen előtte, szinte bármilyen pakliba érdemes lehet berakni, amely asztalon maradó lapokkal játszik, hisz a képességüket amúgy is szeretnénk használni, de miért ne húzzunk rá egy lapot? Remekül működik például Belethiel úrnővel. Garantáltan utálni fogja minden ellenfelünk, az asztalra pakolást akár el is felejtheti, mi mindent szépen elforgatunk, ráadásul szépen fel is gyógyítjuk magunkat. Szintén a terülős paklikba érdemes használni.


Kicsit szakadjunk el a lényektől, s evezzünk át a varázslatok vizére. Az utóbbi időben viszonylag kevés ellenvarázslat jelent meg, ez a kis hiányosság bepótolva látszik ebben a kiegészítőben. Lesz új lapcounter, pár olcsó, 1-2 VP-s varázslat elleni reakció, illetve a tárgypakli is kap egy speciális countert. De mind közül a legérdekesebb a Kedvenc trükköm. Garantált spoiler, a kiegészítő egyik legjobb lapja. Segítségével mindig az alkalomhoz leginkább illő counterrel tudunk reagálni. Az első körökben gátlástalanul jöhet Az erős ereje, később a gyanútlan halandókra egy Ewgbert megszakításával csaphatunk le. Ráadásul nem csak varázslatokat tudunk megakadályozni, lépre csalhatunk egy lényt egy Diána kívánságával, vagy szimplán Lélekcsapdázzuk. Érdemes mellé több counterből egyet-egyet berakni, hisz ki tudja, mikor szól igazán nagyot pl. egy Teljes kiszipolyozás, ami ugye annyira nem jó, hogy sokat használjunk belőle.


Ne feledkezzünk meg a jó öreg Thu'zadról és a kis varázslatairól. Ismét jön két újabb trükk az ősmágustól. Mielőtt teljesen elfelednénk a vízió szabályt, megjelenik néhány igencsak kecsegtető varázslatocska. Végtelen lapleszedés, counter és egyéb nyalánkságok mellett itt van a Manaspirál. Nagyon erős manatermelés, igaz a pillanatnyi manaproblémákat nem oldja meg, viszont hosszútávon nyerő. Az első körben igen kéjes érzés kijátszani, főleg, mert az ellenfélnek meg se éri counterelni, hisz következő körben úgyis elsütjük megint. Párszor sikeresen kijátsszuk, s onnantól kezdve semmilyen mana hiányunk nem lehet. Izgalmasabb kérdés, hogy használjunk-e belőle hármat (ugye a másodikat már kifejezetten rossz felhúzni), s hogy milyen lapokat fogunk berakni, amivel fel tudjuk használni az esetleges extrém sok VP-t.
Varázslatok közül még a Vonzódásról írnék pár mondatot. Kicsit korszerűsített (új), egyel olcsóbban kirakhatunk egy már lenn lévő lényt. Sajnos egy pici hátránya is van, a pakliból kell kiszednünk a lapot, így könnyen lehet, hogy elfogy az áhított lap. Mindenhova tudom ajánlani, ahol vannak kulcsfontosságú lények.


Baross Ferenc

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 11 szavazat alapján 9.9)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Nekromanták háborúja lapelemzés.

Létrehozás: 2008. december 1. 11:55:15Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:21 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2020
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.