Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Karácsonyi menü december 11.
Hatalom Kártyái – Ősi Káosz november 25.
A pillanat képe
Katonai gyakorlópálya
(Ősök Városa építmény)
Küldd el képeslapként!
Itt az ideje egy kis sportnak! A katonai gyakorlópályán edzés a galetkik életének szerves részét képezi. Remek hely ez az új fogások, mozdulatok és harctechnikák elsajátítására, melyek jól jönnek majd, ha a torzszülöttekkel szemben kell megvédened az életedet.
Nézz szét a galériában!
Beholderes HKK verseny február 17. - Versenybeszámoló
Császárváros akció - 2024.02.20. - 2024.03.06.
Olimpiák eredmémyei
HKK további versenystatisztikák
HKK Legendás cél: Császárváros

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Aukciós statisztika
Túlélők Földje - Nyomtérkép az utolsó 32 játékhét nyomaiból
Az utolsó Aukciós Napon történtek

A lista folytatása...
[HKK Piac] Lapokat keresek (28437)
HKK kérdés? (47043)
HKK Legendás cél: Császárváros (23)
Császárváros akció - 2024.02.20. - 2024.03.06. (2)
Olimpiák eredmémyei (7)
Lapötletek (64925)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Szikrázó manahal
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Ősi káosz lapelemzés, második rész

A jó lapok elemzését követően most nézzünk rá a gonosz színekre. Előkerül a Káosz istene is (és talán nála lesz a leggyakoribb elem a kockadobás), de azt gondolom, hogy a kiegészítő legerősebb lapja is most fog előkerülni. Na de lássuk, mit sikerült alkotni! A pontozást szokásosan az alábbiak szerint értékelem:

  • 10 pont – Erős versenyspoiler, amely több pakli alapja lehet, akár káoszformátumon is előtérbe kerülhet.
  • 9 pont – Kiemelkedő lap, több helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót. Káoszformátumon is megállja a helyét (bár ott már nem ez lesz a paklik sztárja).
  • 8 pont – Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat, kiegészítő jelleggel (inkább korlátozottabb környezetben) káoszformátumon is elférhet.
  • 7 pont – Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható, elsősorban Új Nemzedék formátumokon.
  • 6 pont – Nem kifejezetten nagy szám, de speciális Új Nemzedék formátumokon előtérbe kerülhet.
  • 5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában is már csak nagyon erősen korlátozott formátumokon tudom elképzelni; valamint azok a lapokat is ide sorolom, amiket csak bontott környezetben tudok elképzelni, de ott prémium lapok lehetnek.
  • 4 pont – Épített paklis környezetben gyenge, frissen bontott és válogatós versenyeken viszont az erősebbek közé tartozik.
  • 3 pont – Bontott környezetben még használható, máshol már gyenge lap.
  • 2 pont – Már Frissen bontott versenyeken is csak nagyon kiegészítő jelleggel vagy gyengébb bontásnál férhet el.
  • 1 pont – Inkább hagyjuk...
  • A káosz igazi arca (10): Nem a legolcsóbb reakció, de ettől függetlenül nagyon kemény. Ha négyet vagy hatot tudunk vele dobni, akkor szinte biztosan le tudunk vele szedni egy lényt is, míg páratlan dobás esetén a dobatással tud lapelőnyt generálni. Ez azért kompenzálja azt a hátrányát, ami a költségéből adódik. Külön öröm, hogy a képessége védekezés esetén is kisül, ami már egy igen erős érv mellette, valamint a lehetséges célzó forrás opció miatt Targeth-tel is olcsóbbítható. Azért javaslom olyan cinkelt kockával dobni neki, ahol a kettes helyett ötös vagy hatos van! :)


    Az őskáosz bajnoka (7): Rettenetesen végletes lap. Néha előfordul, hogy valami igazán durva lap minden képességét megkapja, máskor viszont anyázunk, ha kiválasztunk a gyűjtőből valami tókent vagy más teljesen használhatatlan lapot. Mindez teljesen biztos, hogy nem ér meg 3 vp-t. Kragoru familiárisa mellé már érdekesebb, ott, ha a követő miatt egyért kijöhet, akkor már nem nagyon tudunk vele rosszul járni.

    Chara-din papja (7): Azért vagyok kicsit szkeptikusabb ezzel a lappal kapcsolatban, mert az elmúlt időszakban a tisztán dobató lapok nem futottak be értelmezhető karriert és félek, hogy ez is így marad. De az biztos, hogy egyébként az erősebb papok közül való a lap. Az, hogy a kijátszásának a körében akár 2 lapot is kiszedhet az ellenféltől, és lehet tartalékolni a dobatást egy körig, eléggé hatékonnyá teheti. Leginkább korlátozás és Lápvidék mellett látok benne lehetőséget, ha a színe be fog férni.


    Chrrrox, a próbamester (7): Érdekesek lettek az új Thargodanok, főleg, mert nagyon hatékonyan tudják kistestvéreiket harcba küldeni, ha valamelyiket meg tudja oldani az ellenfél. Ennek persze hátránya, hogy az átlag etnikumoknál jóval drágábbak lettek, ám mivel az epikus követőjük csonttermelése még mindig „összeadódik”, 1-2 darab kijöhet olcsón a játék elején. A Chrrrox maga elég masszív darab és jócskán hozzá tud járulni az öléshez, az meg külön öröm, hogy nagyon rosszul nem járhatunk vele, mert kisebb sebzéseknél kapunk lapot. Úgyhogy szerintem szerethető és használható lap a saját paklijában.

    Cudarkaudar (7): Cudar idők jöttek volna, ha a Művészek céhe jelzőit még levenni se lehetett volna, de ettől már nem kell félni. Maga a lap akár egy komplett asztal lebénítására is elég volna, de csak addig, amíg ő maga a játékban van. Nekem ez a fő bajom vele, mert ha kikerül a játékból, akkor ezek a dermesztések már nem annyira értékesek, amúgy magában meg kissé lassan pakolja őket. Ezzel együtt nem zárom ki, hogy lesz, aki megpróbálkozik vele.


    Fekete ikrek (8): Egy picit „olcsóbb” Thargodan, amely betöltheti a „kistestvér” funkciót, igaz, csak abban az esetben igazán erős, ha kézből tesszük játékba, gyűjtőből a kijátszáskori képességek nélkül kissé már vérszegény. Ugyanakkor az ára a zanszilánkok miatt nem olyan vészes, az egyik testvér verekedésben is erősnek fog bizonyulni, az az utolsó reakció képessége meg sok paklit zavar. Még azt sem zárom ki, hogy amiatt más pakliba is be fog kerülni, igaz, a csonttermelés kérdését azért valahogy meg kell oldani.

    Förtelmes varkaudar (6): Varkaudar barátunk a Pusztító varkaudar nyomába próbált érni, de a próbák során kiderült, hogy a teljesítménye eléggé förtelmes. Ugyan ez is megadja a két lapelőnyt többlapos paklik ellen, ám sokkal erőltetettebb és lassabb módon, márcsak azért is, mert ha esetleg nem sikerül megfogni és kisül a jelenése, a 4/4-es lény már nem biztos, hogy olyan, amit mindenképpen le akarunk szedni. E mellett a költsége is megnőtt. Ne legyen igazam, de attól tartok, hogy ez kevés lesz komolyabb paklikhoz.


    Káoszharcos (5): Sajnos itt már sokkal nagyobb a véletlen faktor a dobásokban, mint az előző két kockadobásos lapnál. A lila tókenek messze nincsenek a legerősebbek között, a hármas sebzés saját körben csak a leggyengébb lények ellen jó, a gyűjtőből visszavétel meg nem rossz, de nagyon kis eséllyel jön csak be. Saját paklijában talán lehet vele tenni egy próbát, de oda is csak kiegészítő jelleggel fér majd el.

    Káoszpiramis (4): Épített paklikban nagyon erőltetettnek érzem. Bontott környezetben érdekesebb, vigyázni kell ugyan vele, mert elég sok ÉP-be kerül a használata, a dobatás meg mindenkire hat, de ha okosan játszunk vele, akkor azért tud előnyt termelni.


    Káoszurna (8): Ezt a lapot erősebbnek tartom, mint a Chara-din papját, mert a zanszilánk költség miatt sokkal jobban lehet vele játszani és akár körönként 2 lapot is képes dobatni. Ugyanakkor ugyanazt a problémát, amit nála említettem, itt sem tudom elengedni. Meglátjuk, hogy ez megássa-e neki a sírját. Sajnálnám, ha igen, mert egyébként egy nagyon erős lapról beszélünk.

    Lord Kortbax (7): Thargodanok mellé hatékony védelem lehet az olcsóbbítás lehetősége miatt, máshova viszont szerintem vannak ennél jobb semlegesítések, illetve reakciók.


    Manifesztált káosz (6): Azt beismerem, hogy a képessége kreatív, de szerintem nagyon erőltetett. Nyilván van olyan szituáció, amikor éppen a kiegészítő paklinkból kéne valami nagyon fontos lap, de olyan, hogy rögtön 5 használható is legyen ott, na ezt nem nagyon tudom elképzelni. Kivéve persze, ha erre építünk a paklinkban, de kérdés, hogy a szabad-e 5 helyet elvenni a kiegészítő pakliból csak e miatt. Ami a lap érdekessége lehet viszont, hogy kijátssza a színkorlátot. Ez nem csak hagyományos versenyeken lehet érdekes, de akár drafton is ki lehet választani 1-2 erősebb lapot más színekből, amik így a paklinkba kerülhetnek. Hogy ez inkább érdekes lesz-e, vagy tényleg jó, azt nem tudom, de ne vessük el a lehetőséget!

    Megszállott varkaudar (3): Ha már a Förtelmes varkaudarnál is tartottam attól, hogy végül nem fér be pakliba, akkor ennél bizton állíthatjuk ugyanezt. Ráadásul kicsit bontotton is gyengül, mert ott valószínűleg a narancslapok tiltása miatt nem fogjuk kevesebb lappal kezdeni a játékot. Ezzel együtt a Semmibe lövés miatt ott talán elég lesz.


    Prrankkh, a fővadász (9): A Thargodan piramis csúcsán álló lény. Abban a pakliban a drága költsége ellenére elég hamar lejöhet és különösen nagy parát tesz az asztalra. Önmagában lényként nagyot üt, leszed lapokat és akár izmozni is lehet, ha meg leszedik, a halálsikoly és az izom együtt sül ki. Ha megfogják, akkor csak a kompenzációja fog működni, de az se rossz. Saját paklijában egyértelműen nr. 1. lap, Kragoruba is hasznos lesz, de sok más helyen is el tudom képzelni, ha picit építünk a védelmeire.

    Thargodan csontmester (6): Gyakori mércével mérve nem egy rossz lap. Kijön, aztán körönként adhat egy lapelőnyt, miközben jó eséllyel megtermeli ennek költségét. Ha meg lelövik, akkor mind a képessége, mind a jelenése csontokkal ajándékozhat meg minket (bár utóbbi kissé drága). Szerintem Thargodanok közé beférhet.


    Trrantox, a főraktáros (7): A Thargodan-piramis második szintjén lévő lény ez is, ami kijöhet Prrrankhból akár. Mondjuk nekem erősen furcsa, hogy egy olyan intelligenciával rendelkező lénycsoport, mint a Thargodanok kialakítanak magukban egy ilyen hierarchiát, de ez tulajdonképpen jó, már csak azért is, mert én a kreditjeimet karakterszám alapján kapom, így ezzel az egyébként teljesen felesleges pár sorral sikerült egy kicsit megnövelnem őket. Komolyra fordítva a szót, a körönkénti erőforrás, amit ad, a saját paklijában nagyon értékes, hiszen a sok zanszilánk költség miatt ez szinte olyan, mintha 2 vp-t adna. A másik képessége se rossz, igaz, azokat a paklikat, amik egyáltalán nem használnak asztalon maradó lapot, nem fogja meghatni. Saját paklijában azért elég biztos lap.

    Urgod káoszpajzsa (5): Tipikusan az a lap, ahol a lap legnagyobb értéke a másodlagos képessége. 1 vp-ért szinte megfoghatatlanul, áramlásból lelőni egy lényt egyáltalán nem rossz, ha mondjuk Bűvös erdővel vagy Lassan járjjal belassítottuk a játékot. Emiatt bontotton is hatékony lehet. Ettől függetlenül messze nem egy komoly versenylap, de tanulságos, hogy nem szabad előre ítélni!


    Varkaudar stratéga (8): Ismételten egy kreatív lapról beszélhetünk, ami kérdés, milyen karriert fut majd be. Önmagában leszedésként tekinteni rá kicsit erőltetett, viszont ez is tud kellemetlen lenni, ha az ellenfélnek a használhatatlan lapjait tesszük vissza a paklija tetejére. De szerintem sokkal kreatívabb, ha a saját izmos és halálsikolyos lapjainkat tesszük vissza, aminek azonnal elsült a képessége, majd a következő körben megint visszakapjuk azt. Mindezt egy élet mellett nehéz is megoldani. A 2 vp persze itt is lehet gond, de szerintem Zarknodos paklikban (meg azok ellen is), illetve varkaudarok mellett ez a lap könnyen megtalálhatja a helyét.


    Wrah’treg káoszhörgő (6): Kétpaklis lap, de igazából szerintem mindkét helyre kissé töltelék. Ennél a lapnál sajnos sokat számít, hogy a képességében erős a szerencsefaktor. Dornodon papja (7): A kérdés számomra nem az, hogy ez a lap elég erős-e, hanem, hogy a köré épített paklik elég erősek lesznek-e? Mivel a saját képességét is növeli, magában is tud négyeket lőni, a +2 sebzés pedig azért a Vérfókusznak is szép karriert adott, igaz, az eggyel olcsóbb volt és cantrip. Szóval ha a tűzpakli létezni fog, ebben a lapban is lesz lehetőség.


    Drakolder csel (5): Nem drakolder altípusú, és alapértelmezetten csak max. 1-es költségű lapot tud lopni. Ez szerintem kevés lesz, de frissen bontotton azért nagyon szívesen játszom vele, főleg meg 1-1 izomjelző elég gyakran megjelenik a játék során.

    Ezüstszemű Ergon (7): A saját paklijában izgalmas lehet! Egy pillanatra azon is el lehet gondolkodni, hogy máshova is használjuk, hiszen legrosszabb esetben, ha meg tudjuk védeni, akkor az izommal és a húzással gyakorlatilag két lapot ad. Aztán észrevesszük, hogy a Süllyedő hajó ugyanezt tudja 1 zsz-ért…


    Fapofa Francis (9): Korlátozó szabálylapok mellett a §¨-s reagálás lehetősége igazán csábító! Az általa termelt Rumos kulacsokra azért nem alapoznék paklit, mert egyrészt az ellenfél látja, hogy mi van és ha nem muszáj, nem fog ilyen varázslatot kijátszani, másrészt egyes korlátozó szabálylapok mellett a húzás nem működik. Mindezek ellenére szerintem nagyon hasznos lapja lesz a kiegészítőnek, főleg, mert a zanszilánk költséggel sokszor szinte ingyen jön, ráadásul reagál az aktuális metára.

    Feláldozható nyamvadék (5): Egyenesen remek lap lenne a pP ikon nélkül, ez viszont kivesz szinte minden manőverezési lehetőséget a lapból. Ezzel együtt bontotton jó lehet, márcsak azért is, mert a Togya-ork második képessége kötelékre működik és sokszor jobb egy olyan lapot használni, ami a legrosszabb esetben a kör végén visszaadja magát, mint egy utolsó utáni nem túl erős lapot betenni. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy építkezni is tud. Talán még orkok közé is lehet egy próbát tenni vele.


    Görény Greg (6): A képessége hasznosnak tűnik, becsületes a mérete is, de ennyi drága kalózt szerintem egy pakli sem fog elbírni. Márpedig ennél azért vannak erősebbek...

    Háborgó Hádi (8): ...például itt van Háborgó Hádi! Százszor szidjuk majd, hogy Rumos hordó jött áldozás helyett vagy valami vízió lapot kell feláldoznia a lapelőny helyett. Ez a lap azonban hosszú távon egymaga komoly előnyt generál, mert amikor a drágítás már nem is ér sokat, a Rumos hordók életet menthetnek akkor is. A feltámadása pedig már csak hab a tortán.


    Halászhajó (6): Elsőre nem tűnhet olyan erősnek, de az ingyenes lényleszedés valójában nem rossz képesség. Ugyanakkor annyira nem is jó, hogy korlátozott versenyektől eltekintve építsek rá. Az eldobós képessége sem az igazi, de azért azt sem árt szem előtt tartani, ha csak építős hajóink vannak. Bontotton biztos szeretni fogják, amúgy szerintem eléggé periféria lapja a hajó paklinak.

    Khór csapása (6): Kijátszom, ellenfelem ásít. Egy lap a gyűjtőbe kerül, kerül rá egy jelző. Ellenfelem Megszakítása 1-el olcsóbb, köszönjük! Viccen kívül: borzasztóan körülményes, de azért, ha a 3 jelzőt össze tudjuk valahogy hozni, megszolgálja az árát.


    Khór fejszéje (7): Az elmúlt évekből az orkok is tanultak, és olyan rátehető tárgyat alkottak, ami akkor is vág, ha kilőnék alóla a hordozót. A 7 pontot azért előlegeztem meg, mert az ork altípusa révén ki tudjuk semmizni Sötét manifesztációnak, ami nem hangzik rosszul.

    Kiégetés (8): Én nagyon szerettem ezt a lapot… egészen a második tesztelőversenyig, ahol a döntőben Kurunczi Dávid ezzel szedte le a Manóhercegnő után az összes lényemről az izmokat, majd magukat a lényeket is. Na, akkor méltó volt a nevéhez. Egyebekben szerintem egy jó lap, Dornodon kapott pár olyan lapot, amin vannak jelzők, ezeket jól lehet használni, hosszú távon meg a 4 Vp is jó lehet. Különösen lőhető követők mellett érdemes rajta elgondolkodni, mert a Plazmacsóva kirotálása után egy újabb opció a gyors, nehezen lereagálható ölésre. Mondjuk nem árt mellé némi manát termelni…


    Műtárgyhamisító (6): A kísérletező kedvet és a kreativitást értékeltem ebben a lapban. A terülős paklik – főleg ha sok zanszilánkot használnak – borzasztó tempót nyerhetnek ezzel a kártyával. A 6 max. ÉP növekedési lehetőség sem elhanyagolható! Illetve nagyon tetszetős, hangulatos a kártya illusztrációja is.

    Ork berzerker (8): Beépített lapelőny, aminek egy részét (Jelenés) szinte biztosan ki tudjuk használni. Ha lesz ork pakli, oda bérelt helye lesz, de egy sok lénnyel operáló bármi egyébbe is befér. A Kiégetéssel együtt ennek a lapnak a grafikája kijelöl egy új etalont, amit remélhetőleg a jövőben láthatunk másoktól is.


    Ork hadfőnök (7): Ha lesz ork pakli... de ez a lap egy Börtönben vagy Bilincsben is megtalálhatja a helyét, mert asztalra termeli az előnyt, illetve a Halálsikolyával együtt szinte biztosan lapelőnyt remélhetünk ettől a laptól. Más kérdés, hogy lehet, hogy ahhoz még pár lapnak ki kell rotálnia, hogy ott valódi opció legyen, illetve a szín is kérdéses (bár pár erős Bilincs-kompatibilis piros lap ebben a kiegészítőben is megjelent).

    Ork harci jelvény (7): Ha több lénnyel játszunk, nagyon nehéz lesz levakarni az asztalról. Az egész asztalunkat védő Halálsikoly képesség nagyon-nagyon komoly védelmet jelenthet, ez indokolja a viszonylag magas pontszámot.


    Ork portyázó (7): Nem lettek rosszak ezek az orkok, olyannyira nem, hogy van kedvem majd valamikor kipróbálni őket versenykörnyezetben is. A klasszikus, pörgős ork pakliba picit talán drágácska a maga a költségével és a viszonylag alacsony sebzésével, de azért ha nem sikerül a gyors roham, akkor nagyon hasznos képessége lehet. Persze sosem előnyös egy hordázós pakliban, ha vannak további körök, de néha nem baj, ha erre a szituációra is készülünk.

    Rohamozó ork (9): Zajos léptek (2024), kicsit erősebb is annál, mert asztalról is tud ütögetni, és ha leütik sem kár érte, mert Jelenésből is működik a reakció képessége (bár a Zajos léptekhez képest ez hátrány lesz, mert jelenni csak egyszer lehet körönként). Erős ritka, az egyik legjobb a kiegészítőben.


    Süllyedő hajó (10): Ez pedig szerintem egyértelműen a kiegészítő legerősebb lapja. Első ránézésre nem tűnik olyan nagy tápnak, de nézzük meg jobban! Kijön, egy zanszilánk, húzunk vele egy lapot, feláldozzuk valaminek (zanszilánk visszajött), majd jelenünk, húzunk még egy lapot. Gyakorlatilag ingyen termelt nekünk egy tiszta és egy minőségi lapelőnyt. És ez most a lapnak a létező legrosszabb opciója volt, ennél már csak többet tudunk belőle kihozni (néhány extrém szituációt leszámítva). Utolsó pillanatban is gondolkodtunk némi gyengítésen rajta, amit megmondom őszintén, csak azért nem szavaztam meg, mert azt gondolom, hogy a színe az egyik leggyengébb jelenleg. De az új lapokkal együtt én bőven látom az esélyét annak, hogy Dornodon ismét magára találjon.

    Togya-ork (7): Jön, megy, teszi a dolgát! A kezek legyenek üresek, az ÉP kocka pörögjön lefele, ha meghal: induljon a következő roham! Tetszetős gyakori lap! Mondjuk én jóval kisebb eséllyel fogom használni, ugyanis az elmúlt időszak tesztelései bebizonyították számomra, hogy mestere vagyok annak, hogy az „antimágia vagy anti-semlegesítés” képességnek mindig az adott pillanatban rosszabbat válasszam.


    Toragh katonája (7): A zanszilánkok idején a 2 VP költség túl soknak bizonyult – a Víziósólyom is kikopott, pedig az olcsóbb volt. A mostani felújítás igazán ígéretes, akár 5 sebzést is kioszthatunk vele potom 1 manáért, s ha szerencsénk van, még semmizhetünk is. Mivel vízió, nem játszanék 3-al, de 1-1 darab nagyon sokféle pakliba beférhet, bontotton meg bérelt helye lesz mindenhova is. A gleccserek védelmezője (7): 2 VP-ért picit drága, ami kár, mert a képességei amúgy erősek. §° -re ad 2 izmot leginkább, az ellenfél körében pedig tud csökkenteni a kellemetlen jelzők mennyiségén. Kontroll lényként én előbb használnám a Rovarsámánt, ahol bár az izom nem mindig sül ki, de a védelme összehasonlíthatatlanul erősebb. Saját paklijában viszont jó lesz.


    A halál árnyékában (9): Remélem, nem fogok megint elkiabálni egy tömegirtást, de ebben sok lehetőséget látok. A Rhatt robajló dühe óta tudjuk, mennyire erős a mostani – még inkább a későbbi! – környezetben ingyen csinálni valamit. Például lényeket leszedni. Mivel nem az ellenfél teljes asztalát szedi le, ezért nem kap 10 pontot, de bízom benne, hogy gyakran látjuk majd az asztalokon.

    Ébenkornis (8): Ez volt az a lap, amit nagyon másként láttam elolvasva és ténylegesen használva. Olvasás alapján kapott volna egy jelzésértékű 6 pontot, mert random a hatása, és az nem biztos, hogy mindig jó. Aztán patákon száguldott felém a felismerés: saját paklijában 1 zsz-ért visszaadja az árát, mágikusat üt, élete van, Járj ellen is jó! És az élet miatt jó eséllyel következő körben is termelni fogja az előnyt, ami akkor már nettó lapelőnyt jelenthet. Szóval nem egy rossz lap ez.


    Haláljáró (6): Bontott környezetben annyira erős, hogy nem zárom ki, hogy hozzá kell majd nyúlni. A saját paklijának (Leah horda) a pénztárcakímélő verziójában gyakran előfordul majd. Mivel lehet taktikázni vele, hogy kinek-minek áldozzuk fel; szerethetőbb, mint a 2020 előtti magyar válogatott.

    Jégcsap (10): Nagy kettősség van bennem a lap kapcsán. Ha önmagában értékelem a lapot, akkor valószínűleg kettő pontot adnék neki, hiszen magában még bontotton is csak végső kétségbeesésemben tenném be. Viszont nem hagyhatom figyelmen kívül a lap metára gyakorolt hatását, ami hatalmas lesz. Ugyanis az összes létező univerzális tókentermelő lapnak ez egy új perspektíva. Eddig a tókenek legnagyobb hátránya volt, hogy a nem-lény lapokkal nem tudtak mit kezdeni, most ez a probléma is megoldódott. És mivel tervezünk a jövőben még kiadni olyan lapokat, amik Jégcsapot vagy (Leah) tókent termelnek, ez a lap rendszeres lesz a versenyasztalokon. Hogy mennyire beépült nekem a tudatomba ez a lap, azt leginkább azt bizonyítja, hogy az augusztusi Tiltott mágia versenyen Vincze Győző ellen konkrétan felépítettem egy kört arra, hogy ezt a tókent termelem és közben esett le, hogy nem fog menni. Bár nem számoltam, de teljesen biztos vagyok benne, hogy az Animált csontváz és a Kerubocska mellett ez volt a harmadik leggyakoribb tóken lap, amit a tesztelés során kértem. Ez pedig azért elég sokatmondó adat.


    Ködtutaj (5): Amilyen erővel a ködtutajt a görög mitológia és a hkk közé erőszakolta a kitalálója (akit saját védelme érdekében inkább nem nevezek meg), azt néhány bíróság súlyosbító körülményként értékeli, szerencsére a HKK-sok békés és barátságos közösség, így azért ebből talán nem lesz nagy baj. Ha a ködös-hajó paklink épp hiányt szenved antiblokkolásból vagy képesség elvételből, ne feledkezzünk meg erről a kártyáról! De reálisabb, hogy bontott környezetben fogjuk használni, ott viszont remek, ugyanis életjelzőket is kikerülve, nagyon jó ár-érték arányban old meg lapokat.

    Leah papja (8): A Galargamothot az antimágiás paklik sokáig nagyon szerették, ugyanis egy semlegesítés mellett egy lapot még garantáltan generált, hiszen vagy dobatott, vagy húztunk egyet. Ez ugyan drágább eggyel, ám majdhogynem megcsinálja ugyanezt, hiszen ha nem szedik le azonnal, akkor a képességével rögtön visszaszed egy lapot a gyűjtőnkből, ami akár egy komoly minőségi lapelőny is lehet. Nekem személy szerint a kedvenc papom az összes közül, és ebben látom azt, hogy a költsége ellenére megjelenik versenypaklikban. Ha meg a Vámpír epikust elkezdik használni, még elég olcsón is kijöhet.


    Lélekszellem (6): Masszív hordalény némi védelmi funkcióval. Egylapos pakli, de ott jól fog működni. Kár, hogy izmot csak lénysebzésnél kap.

    Liathan (6): Az ÉP cserélős képesség az Éjfatty plazma óta használt és hasznos képesség... na jó, annyira nem. Ha az áldozás helyett (J) lenne a képessége, akkor sokkal jobban szeretnénk, mert egyszerre lenne masszív ütőlény és védőlap. Így sajnos csak az egyik. Leah hordában azért jó és bontotton is szívesen játszom vele.


    Morgan enyészrúnája (8): Ugyanazok a gondolataim, mint Raia barátjánál. Ezt picit erősebbnek tartom, mivel a jó jellemű színek jobban dominálnak, a gyógyulás sok lap kellemetlen alternatív képessége és nekem a semmilyen módon nem gyógyulás is picit jobban tetszik, mint a lényvédelem. De ez mindegyik apróság, így összességében nem érzem, hogy annáél több pontot érdemelne.

    Sekély sírhant (7): A pontot inkább a kreativitásnak és nem a bizonyított erőnek adom. 0-ért leszedni valamit ősmágiásan, drágításmentesen tökéletes, a baj csak az, hogy nem marad sokáig a lap a gyűjtőben, így valahogyan trükközni kell ezzel a lappal. A Semmi mestere adja magát, de más semmizésekkel is jól működhet, illetve akár saját lapokkal is el lehet rajta gondolkodni. Én nem találtam rá olyan kombót, ami igazán izgalmas lenne, de a játékosokból több van, így még bármi lehet.


    Syejjcc (7): Hány pattanásos képű kártyás merengett ezen a rajzon 2000-ben?! Azóta sem veszített a varázsából. A képességei és a színesítő szöveg is hűen idézi a múltat, jár a plusz pont! A képességek nem világmegváltóak, de a feltámadás miatt korlátozó szabálylapok mellett előkerülhet.

    Szellemdarázs (3): Vízió ide vagy oda, az 1-ért egyet ütő lényt még Leah hordában sem érzem annyira, és nálam bontotton is határeset. Hiába jön ki körönként, ha nem sok vizet zavar, hiszen a verekedéssel megvárhatjuk, amíg húzunk egy semmizést. Hartner Gergely barátom azt üzeni, hogy e helyett kiadhattuk volna újra a Szörcsögő motyogót. Ebben azért nem feltétlenül értek egyet vele…


    Szellemhajó (6): Saját magának generál gyűjtőt, aztán feláldozva játékba hoz jó esetben 3 hajót. Mindezt vagy 2 építő lény vagy 1 Szellemszolga segítségével. Ennyi ’if”-re néhány programozó órabért számol.

    Tébolyodott motyogó (7): Őszintén, ha van olyan lap a kiegészítőben, amit szívem szerint elégetnék, az a Megjósolhatatlan végkifejlet mellett ez. A bajom az, hogy 2 VP-ért reagálni bár ma még drága, de nem annyira rossz, hogy el se olvassam a lap további részét. És a lap további része nagy előnyt tud adni, de nagy kockázattal. Ez bőven elég lesz ahhoz, hogy mázlimesterek próbálgassák majd és óriási anyázások fognak amiatt születni, hogy 1-1 kockadobáson ilyen direkt módon dőlnek el meccsek. Aminek örülök, hogy ez a lap ritka, így a bontott versenyeket nem sűrűn fogja tönkre tenni. Amúgy meg bízzunk benne, hogy a játékosok találnak ennél jobbat, úgyhogy itt szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy a Leah papja is 2-ért semlegesít, és azért biztosabb a lapelőnye...


    Yeti jégszobrász (7): Kijátszom. Kerítek még 1 zanszilánkot. Beleszólás nincs. Termelek egy Jégcsapot. Azzal dermesztek egyet – amit az ellenfél előre tud. A semmizéssel dermesztek megint egyet – akár másik célpontra. Inkább egy Zanshin vagy egy Ylgoroth trükkje – és akkor a Motyogó szolgáról még szó sem esett. Ezzel persze csak azt illusztráltam, hogy miért nem lesz jó más paklikba, yetik közé azért még bőven működhet, márcsak a sebző képessége miatt is.

    Szabó András

    Létrehozás: 2023. november 29. 10:45:30
    Utolsó frissítés: 2023. november 30. 09:46:24
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.