Zarknod visszatér lapelemzés (2. rész)
Mielőtt belevágnánk a pontozásba, érdemes egy-két szót ejteni az értékelési skáláról, hiszen nem árt kontextusba helyezni a várható pontokat.
- 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
- 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
- 8 pont - Nagyon jó kártya, saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
- 7 pont - Jó papír, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
- 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
- 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
- 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
- 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
A tesztelés során nyilvánvalóan igyekeztünk kiszórni az 5 pontosnál gyengébb lapokat, így ilyenekből remélhetőleg nem lesz túl sok. A rend kedvéért azonban szó esett ezekről is, hiszen szeretném minél nagyobb szélességében használni a 10-es skálát, hogy ezáltal jobban érzékelhetővé váljanak a lapok közötti különbségek.
A lélek elorzása (8): Rengeteg hasznos képesség egy 1 VP-s azonnalin. Ha a Mindenható plazmagömbökkel hasonlítjuk össze, akkor látható, hogy ez a lap sokkal jobb, az általunk választható dobatás, valamint a pakliból kivétel pedig viszonylag ritka képességnek számítanak. A színe miatt Chara-din követője és Edralian mellé illeszkedik a legjobban - kissé hasonlít egyébként a nemrég megjelent Régmúlthoz, ám nehéz counterelhetősége miatt simán jobb annál.
A pók amulettje (7): Rendkívül trükkös KF-es tárgy, mellyel lényegében ingyen szert tehetünk néhány lényre az ellenféltől, de ha úgy van, akkor akár saját harcosainkat is hátramenekíthetjük vele ütés után. Akkor a legjobb, ha láthatatlan vagy sok ÉP-vel rendelkező lényre tesszük, hiszen ekkor garantáltan tudunk ütni, az izomjelző pedig biztosítja, hogy ne nagyon bukjunk rajta akkor se, ha rögtön leszedik őt vagy a lényt. Egyszínű pakliba különösen jó, hiszen ott az életjelző is megdobja.
Drig'ra, az álomtörő (9): Etnikum-specifikus lap ritkán kap ilyen magas pontszámot, az álomtörő azonban úgy érzem, megérdemli, hiszen nagyon komoly erősítés az amúgy se gyenge éjfatty deck számára. Az általunk választott dobatás nagyon erős képesség egy drágítással felálló pakli számára, hiszen itt egy-egy kulcslap kiszedése az ellenféltől akár a meccset is megnyerheti nekünk, Drig'ra ráadásul egy áramlással már a második körben kiférhet Kyorg ősmágus mellett, akár kettőt dobatva. Szerintem Kragoru familiárisa mellé is nyugodtan be lehet próbálni.
Lávabehemót (6): Eléggé speciális semlegesítés, felemás képességekkel. Követővédésre vannak ennél jobb és olcsóbb lapok, a 3 izomjelző annyira nem csábító egy passzív lényen, így inkább a 6 sebzés szétosztása az asztalon az, ami valamennyire értelmes lehet. Esetleg valamilyen Chara-din zanszilánk pakliban tudom elképzelni, de még oda is kissé drágának tűnik.
Mesterlövész (8): Brutálisan erős védelem az ében íjászok számára, amely nem mellesleg közben szét is lövi az ellenfelet. Ha ez nem lenne elég, akár a játékos lényeit is megfigurázhatjuk vele - egy Mesterlövész mellett az élet- és izomjelzők semmit sem fognak érni, sőt, még mi fogjuk megköszönni ellenfelünknek a még nagyobb sebzést. Korlátozott formátumokon beférhet más paklikba is, hiszen a legrosszabb esetben is 2-ket lövöldöz magában, de akár kombó paklit is építhetnek rá a vicces kedvűek a jelzőlevételre építve.
Orgling bűzisten (8): Az orgling pakli egyik feltámasztója? Nem kizárt: az Orgling ősanya által termelt Orgling kártevőkkel pillanatok alatt felépíthetjük, a körönkénti keresés pedig szépen begyorsíthatja paklinkat. Az avatár pakliban azonban már most bizonyított, ahol az őrposzttakarítás pont egy olyan képesség, ami hiánypótló a deckbe. Lassan járj!-as Kragoruba is kipróbálható.
Orgling mókamester (7): A kissé elfeledett Hegymélyi keltető + Chara-din követője koncepcióba viszonylag jól illeszkedik, de sokkal inkább egydimenziós lap, mint az előző orgling. A saját paklijába ettől függetlenül nagyon jó, hiszen a körönkénti két lap kőkemény erőforrás, nagy kérdés azonban, hogy fognak-e valóban próbálkozni az orgling deckkel.
Rémálom (9): Ysdrull, a hatalmas minden körben? Több, mint ízletes - ha az ellenfél játszik akár csak egy-két erősebb lénnyel, retteghet, mert visszatérő rémálmai lesznek ezentúl. Ha valahogy esetleg izmokat is tudunk pakolni a lényre, még meg is fogjuk köszönni a visszakeverést. Egy-két darabot gond nélkül betehetünk szinte bármilyen pakliba, ahova befér a lila.
Torz kriptod (8): Jópofa védekező lap a kezdeményezőbb paklik számára - a reakció-semlegesítések leginkább az ilyen deckekben működhetnek jól, hiszen könnyebb kicsalnunk az ellenfél countereit. Ha létrejön, és vissza is tudjuk venni, óriási előnybe kerülhetünk vele, az pedig már csak hab a tortán, hogy ha rossz tempóban érkezik, leszedésként is elsüthetjük. Megltátjuk, hogy a meta mennyire kedvez majd a lapnak.
Tűzszarv (9): Még egy semlegesítés, méghozzá ősmágiásan - nem fog meg annyi féle lapot, mint a legnépszerűbb counterek, de az egyre keményebb épületek, a zanszilánoks lapok vagy éppen a minden második pakliban ott figyelő Megsemmisítő csapás ellen óriási fegyver. Ha ehhez hozzávesszük, hogy mindez valójában egy 1-ért jövő, 2-es csábítással rendelkező repülő lény side képessége, akkor nehéz azt mondani, hogy nem spoiler-közeli lap a Tűzszarv.
Urgol (7): A Kragoru familiárisos paklinak számtalan különböző változata elképzelhető immáron: Urgol a leginkább agresszív, Lépéselőnyös verzióban lehet a legnagyobb sztár. Ott az első körben akár kettőt is kirakhatunk belőle, az ismét megerősödő varázslat-alapú counterek semmit sem érnek ellene, ha pedig az ellenfél el akarja pusztítani, borsos árat kell fizetnie. Thargodanok mellé már kissé drága (követő ide vagy oda) és egysíkú, de így is egész jó kis lap.
Xenó fészekőr (8): Bármennyire is meglepő, a xenó paklinak ezidáig még nem volt keresése - a megújult Xenó fészekőr most ezt a lyukat igyekszik betömködni. Mindez azt jelenti, hogy még bátrabban próbálkozhatunk most már a Zarknod börtönés verzióval, hiszen ez a lap topdeck-fázisban egyértelműen 10/10, ráadásul az asztalról még egy kis extra védelmet is ad. A játék elején kicsit tempótlan, de hát semmi sem lehet tökéletes.
Xenomorf mátriárka (9): Amíg a fészekőr a saját paklijában bizonyíthat, addig a Xenomorf mátriárka bárhova beférhet, amely dobatásba épített lopásként nagyon csúnya dolgokra képes. Ami igazán erőssé teszi, hogy az elcsent lap kijátszáskori képességei is kisülnek, ráadásul nem csak a lényeket kérhetjük el, ami még tovább növeli a jó dobatás esélyeit. Korlátozó szabálylapok mellé, lényes kontrollokba szinte kötelező, hatékonyságát pedig még tovább növelhetjük, ha előtte anti-mágiázunk párat, így akár még a teknőspajtások társaságában is felbukkanhat.
Íjász toborzó (6): Az ében íjász pakli egy tempó-jellegű deck, ami azt jelenti, hogy leginkább az ellenfél minél gyorsabb szétlövésére fókuszál. Hogy mennyire illeszkedik ebbe a koncepcióba egy olyan íjász, amely csak lényt lopni tud, semmit mást? Jó kérdés - maga a képesség egyébként ár-érték arányban nagyon jó, pláne az altípus-változtatással (akár a saját nem ében íjász lényünkre is használhatjuk), de nem biztos, hogy erre lesz szüksége a srácoknak.
Termigen (8): Na, ő már sokkal inkább hiánypótló darab, ha ében íjászokról van szó: aktivizál és VP-d ad - kis túlzásra nincs is szüksége másra a decknek. A benne rejlő potenciált jól mutatja, hogy még korlátot is kellett rakni a P-s képességére, nehogy túlpörögjön, de egy Mestermágussal így se lesz nehéz kimaxolni a benne rejlő lehetőségeket. Diz'ox halálmesterrel fog a legjobban együttműködni.
Xenó vérszívó (7): Olyan xenó még nem volt ezidáig, amely kézből tudott lapot counterelni, a Xenó vérszívó azonban most itt van, hogy ellássa ezt a fontos (?) feladatot. Brutálisnak azért aligha mondható, hiszen tempóelőnybe ritkán fogunk kerülni általa, ráadásul dobatós/semmizős képességét is leginkább a saját deckjében fogja csak tudni kisütni. Összességében nem rossz lap, de a jobb counter lények mellett szerintem ritkán fog csak labdába rúgni.
Zudakebodnor (8): A Csodatevő Fenyő Zoárd sokadik variánsa. A Zoárd italánál talán nem jobb, de közvetlenül utána ott van a leghasználhatóbb ellenlapok között a Semleges csatamező, Ősi rúna, Átkozott követő trióra. Az első kettőt mostanság biztosan sokan fogják használni, ami jó esélyeket jelent Dezabukodonor tesója számára is.
Orgling málhás (7): Nagyon erős kezdés az orgling pakliba: az első körben jön egy ilyen, majd rakunk is ki egy Áldozati orglingot. Később azért már gyengébb, inkább csak őrposzttorlasznak lesz jó, meg hát az orgling deck feltámadása kapcsán is kifejeztem már kételyeimet. Érdemes azért szót ejteni A behemótok nagymesteréről is, ahova ez egy igen durva olcsóbbítás, ha esetleg valaki efféle paklival szeretne próbálkozni.
A lángok küldötte (6): Asztaltakarítás a sok kis lényt használó paklik ellen. Rengeteg ilyet láttunk már az elmúlt évek során a legkülönbözőbb formákban, így A lángok küldöttje is csupán még egy a sorban - ráadásul mostanában nem különösebben tombolnak az efféle hordák.
Arnilla (8): Egy ideje már minden side úgy kezdődik, hogy 3 Szökőkút, és ez egy darabig biztosan nem fog változni, hiszen a gyűjtőgenerálós paklik a következő egy évben is a meta részesei lesznek. Márpedig ha valóban így alakul majd, akkor a 3 Arnilla is könnyedén odalopakodhat a színtelen épület mellé, hiszen a körönkénti 5 semmizés - mindez egy hálós lénybe oltva - egyedülálló. Alapból nyilván nem túl jó sehova, side lapnak viszont tökéletes.
Futótűz (7): A direkt sebző tűz paklit leszámítva nem nagyon használnám sehova, de oda azért egyáltalán nem lesz rossz - egy-két sebzésnövelés után már durván megszaladhat. Ettől függetlenül ott is vannak nála ennél jobb lapok, ezért az óvatos pontszám.
Gormathion haragja (8): ...itt van példának okáért a Gormathion haragja, amely éppen abban segíti a tűz paklit, amiben valóban rászorul erre: hátráltatja az ellenfelet. Pár ilyennel csúnyán bezárhatjuk az óvatlan ellenfelet, ráadásul mindemellett Lassan járj!-ba is tökéletesen illeszkedik, ahova szintén nem rossz képesség a manapusztítás.
Lyx-daik-i boszorkány (7): Számomra ő az egyik fekete ló a kiegészítőben, maga a képessége ugyanis irdatlanul erős: egy nagy kör alatt 8-at lő az ellenfélbe, mindezt akár erőforrás-befektetés nélkül. De hogy hova lesz igazán jó - na, ez már egy olyan lap, aminél megéri ilyeneken is gondolkodni, mert bőven van benne potenciál.
Maedin (8): A megújulni készülő Lassan járj! egyik motorja: ideális esetben ő az egyik lap, akit ki szeretnénk tenni a második körben. A lapelőny mellett egy jókora lény is ott marad az asztalon Maedin személyében, így ha vele tudunk indítani, máris bajban érezheti magát az ellenfél.
Nekronsárkány (8): Én szívem szerint ennél is többet adnék rá, úgy érzem ugyanis, hogy új etalon született az "olcsó ütőerő" kategóriában. A különféle drágítós hordák legnagyobb fegyvere lehet, de követőnk bevédésére is ideális - pláne úgy, hogy elhúzódóbb meccseken a kismillió nekront sem kell ráköltenünk. Halálgömbbel több mint vicces.
Ork marcangoló (7): Azok a fránya orkok lassan már mindent megtanulnak: most éppen a leszedés mesterségét sajátították el. A saját pakliját leszámítva ettől függetlenül nem hiszem, hogy bárhova is befér majd a marcangoló, az ork legények azonban még hatékonyabban gyakhatnak innentől.
Plazmacsóva (9): A 4 VP-s helyettesíthető varázslatok egyik legjobbika. Mostantól rettegjen mindenki, aki követőt próbál lőni, bármikor az arcába kaphat ugyanis mostantól egy Plazmacsóvát, de asztalt takarítani se rossz dolog ingyen - mindezt úgy, hogy +2 VP rá reagálni.
Pokoltűz (8): Még egy jóféle tűzvarázslat, baromi érdekes képességgel. Természetesen nem a helyettesítésre gondolok (az csak szimplán remek), hanem a Taumaturgiára, ami óriási löketet adhat a decknek - csak hogy mást nem a mondjak, a következő Pokoltüzet már VP-költés nélkül is ki tudjuk rakni. És akkor még bele sem gondoltunk abba, hogy mi van akkor, ha egy teljesen más jellegű varázslatos pakliba tesszük be az 1-ért jövő, anti-mágia: 0-s, 5-öt lövő Taumaturgiánkat...
Quwarg dögevő (8): Rendkívül hasonló lap, mint az Arnilla - hogy jobb-e vagy rosszabb nála, azt mindenki döntse el maga. A körönkénti 8 semmizés még mindig elég soknak mondható, sebzés nélkül is - cserébe ráadásul kapunk izomjelzőket, ami elég fájóvá (és nehezebbé) teszi a leszedését. Én a költsége miatt a dögevőre szavazok.
Quwarg neutralizátor (8): Az 1-ért érkező, speciális semlegesítéssel rendelkező lények újabb darabja. Némileg szűkebb laptartomány ellen jó, mint a Torz kriptod, cserébe viszont rögtön ki is lőhetünk vele egy másik lényt, és talán a színe is univerzálisabb egy kicsivel.
Quwarg orákulum (7): Még egy "felfedezésre váró" lap a kiegészítőből. Maga a képessége - amellett, hogy rendkívül egyedi - borzasztóan erős, hiszen az, hogy az ellenfél erőforrásaiból kerülünk előnybe, több mint csábító. Ehhez azonban meg kell teremteni a megfelelő körülményeket is - és elsősorban ez az, amin még dolgozni és agyalni kell a játékosoknak. Egy nehezen leszedhető és reagálható lény esetében úgy érzem, bőven megéri - az anti-mágia például nem rossz kiindulási alap.
Vérfókusz (9): Kegyetlenül erős lap nevetségesen egyszerű képességgel. Az ilyen kártyák általában vagy a spoiler, vagy a felejthető kategóriába szoktak esni - a Vérfókusz esetében nem nehéz kitalálni, hogy ő hova tartozik. Legyen szó akár tűz, akár villám, akár Dobótőr deckről, kihagyhatatlan, de az ében íjászokat is jócskán meggyorsítja.
Vlagyimir ónixpiramisa (8): A Tleikan manapilon párja. Ez nem cantrip, leszedni is könnyebb, cserébe viszont jóval gyorsabban termeli nekünk az erőforrást - ha például sikeresen összehúzzuk egy Móka és kacagással, akár már az első körben nagyon durva dolgokat vihetünk véghez mellette. Később pedig gond nélkül eláramolhatjuk egy kör végi lapra.
Zan csemete (8): A speciális keresések mellett be kell vezetnünk a szuperspeciális keresések kategóriáját is, melyek nem csak a laptartományt, de a keresés módját is korlátozzák - a Zan csemete éppen ilyen. Persze így is remek, hiszen szinte ingyen csinálja mindezt: tárgyas pakliba kőkemény lesz, ehhez kétség sem férhet, de a zanszilánkok is könnyen visszatérhetnek a metába.
A tűz oltára (8): A piros szín is megkapta a maga jól megérdemelt oltárját. Sheran oltára példájából okulva kapott egy körönkénti egyes korlátot, csak hogy egy kör alatt mégse lőjük már ki az ellenfelet, ingyen, anti-mágiásan, nehezen leüthetően azonban ez így is egy remek lap, amely kötelező mind tűz deckbe, mind orkok közé.
Az orkok öreganyja (7): A 2 VP kissé borsos ár az ork deckbe, ha azonban nem szedik le rögtön, onnantól nagyon lehéz lesz megállítani a hordát, hiszen a forrásoktól a sok kis Ork kölyök szépen bevéd bennünket. Ráadásul így tekerni is biztosan tudunk majd a Sötét manifesztációnak.
Lxy-daik-i teória (8): Nekrofun máglya (új)? Meg kell hagyni, valóban hasonlít kicsit. Ez ugyan varázslat, nem anti-mágiázik és még VP-t is kell költenünk rá, cserébe viszont csakakkor kell ráköltenünk az erőforrásokat, ha már valóban létrejött. Olyan pakliba, ami sok asztalon maradóval vagy tokentermeléssel játszik, és nem anti-mágiázik védelem gyanánt, biztosan betenném. Elsőkörös Varkaudar kölyökkel a legjobb talán, de a Molluszk visszatérésében is segédkezhet.
Nuk uzsorája (6): A counter képessége igencsak erős - nagy kár, hogy a másikkal már nem sokra megyünk. Ha ki tudunk lőni vele egy lényt, az persze nem rossz, csak hát leszedés céljából már rég nem ilyen lapokkal játszunk. Gyűjtőgenerálással esetleg még érdekes lehet, illetve a kísérletező kedvüek betehetik Dornodon követője mellé.
Quwarg rekonstruktor (6): Ha mindenképpen feltámadna, úgy raknám be egy agresszívabb lényes börtönbe-bilincsbe, hogy csak na! Így kissé esetleges, a quwargok mellé pedig nyilván nem fogunk ilyesfajta korlátozó szabálylapot használni.
Tarimász, a csúf (7): Elég jó kis lapokat kapott a kiegészítőben a legendás pakli: az ellenfél például nem lesz boldog, ha egy ilyennel kezdünk ellene az első körben. Később pedig kirakhatjuk őt magát még egyszer, vagy visszavehetjük a kezünkbe valamelyik semlegesítő, vagy éppen más hasznos képességgel rendelkező torzszülöttünket. Nem kifejezetten gyors, ellenben sokoldalú lap - és egyben még egy ok a Mestermágus használata mellett.
Bíborfül (5): Egészen jó képesség egy korrekt paraméterekkel rendelkező lényen - kár, hogy meglehetősen nehéz kisütni. Ha több anti-mágiával rendelkező kalandozó lenne, még el is gondolkodnék rajtuk A kalandozók védőszentjével, így viszont meglehetősen esetleges szegény.
Halálpenge (5): Ingyen cantrip tárgy az orkoknak. Ha van hely ilyesminek a pakliban, beférhet, de attól tartok, hogy legfeljebb a Varkaudar pálinka helyett lehet reális alternatíva - az pedig már nem nagyon fér be most se a deckbe. Ha pedig az a gondunk, hogy nem tudunk kiütni valami zavarót az ellenfél őrposztjából, akkor már rég rosszul állunk...
Ork bélkiontó (8): Na, neki már sokkal inkább helyet szorítok az ork deckben! Kegyetlenül meg tudja gyorsítani a hordát, hiszen már önmagában is teljesen rendben van, de ha kap egy-két tárgyat (vagy jön egy Vasmarok), máris komolyabb problémák adódhatnak az ellenfélnél. A nullás cantrip tárgyakon már csak miatta is érdemes elgondolkodni.
A holtak ura (8): 3-ért lapot semlegesítő lény - kissé a Mágusok alkonyát idézi. A holtak ura nem egy Szirén gésa- vagy egy Drakolder negátor-szint, ellenben olyasvalamire képes, mint az említett társai nem: hosszú távon lapelőnyt csinál nekünk. Rox, a csontok ura mellé 2-ért elég jó lesz, de lassabb, korlátozó jellegű paklikba is el tudom képzelni a csontváztermelés miatt.
A próféta parancsa (9): Bevallom őszintén, sokáig eléggé szkeptikus voltam ezzel a lappal kapcsolatosan, a tesztelés végére azonban nagyon megszerettem, hiszen számos alkalommal bizonyította, hogy önmagában képes felénk billenteni a mérleg nyelvét. A Semmibe dobatás, illetve a semmizés nagyon erős képességek a mai metában - lassabb tempójú (akár az új követőre, a Harangmesterre építő) paklikból nehéz szívvel hagynám csak ki. Minden szituációban hasznos kártya (persze nyilván nem mindenhova), ezeket szeretjük.
A Tengermély Ura (8): Eddig nem nagyon fért be a fekete a Lassan járj!-ba, A Tengermély Ura azonban egy elég nyomós érv a szín mellett. A játék elején Teishin keselyűt vagy Csontherceget fogunk kérni rá, kivégzésnek a Viharrája ideális, ha pedig fordítani szeretnénk, akkor az Álomhozó vagy az Ishakar jöhetnek szóba. Ötletes, hangulatos lap, amit bármikor szívesen kijátszunk majd, ha lesz rá keret.
Anyafarkas (9): A vérfarkasok eddig sem számítottak gyengének, most azonban könyörtelenül betörtek a top versenykoncepciók közé. Ebben óriási szerepe van az Anyafarkasnak, amely ügyesen tolja el a gyűjtőgenerálás irányába a kutyuskákat - az eddigi versenyeredmények jól mutatják, hogy nem éppen eredménytelenül. Az ingyen kijátszással egybekötött védelem szintén telitalálat a lapon.
Baljós veszedelem (7): Nyeréssel egybegyúrt asztaltakarítás könnyen kereshetően - ilyen se volt még. Hogy mi lesz a köd pakli sorsa a jövőben, az jelenleg még erősen ködbe vész (ha-ha!), hiszen jelenleg nem nagyon látni ezt a koncepciót, de az biztos, hogy az Iszapgólem-vonalba elég jól illeszkedik ez a kártya.
Grexus, a nyolcadik (8): A vámpír pakli ezidáig jobb híján Sötétségszellemet használt, ha manatermelésről volt szó - mostantól Grexus, a nyolcadik veheti át ezt a szerepet. Ha mi kezdtünk, akkor csak a második körtől működik, de ez nem nagy hátrány, hiszen ebben az esetben már amúgy se állunk rosszul. Ráadásul a későbbiekben - amikor a mana annyira már nem számít - más hasznos képességgel segít bennünket. Leah követős hordába is több mint ideális.
Krabber herceg (7): A másik tokentermelős Lassan járj!-kompatibilis krabber. A kettő közül ő a gyengébb, hiszen az orgyilkosokat azonnalikkal azért ki lehet védekezni, de azért a gyors nyerési potenciál benne van a lapban, és az alternatív felhasználási mód is jól jöhet olykor.
Morgan irtóztató ereje (8): Igazán olcsó countere nincs a fekete színnek (Manifez és a Sebzett vérfarkas azért védekezésből megoldják valamelyest), így feleslegesnek semmiképp se mondanám a Morgan irtóztató ereje felújítását: pont az első és második körünk között keletkező űrt tölti be, amire az említett lapok nem képesek. Az ilyen egyszerű, varázslat-alapú counterek felett kissé már elhaladt a játék, de a jobbakra azért még bőven szükség van - a MIE is fel-felfog bukkanni rendre a versenyeken. Ha sok vízióval vagy visszavetetéssel játszunk, akár magunktól is dobathatunk, így van benne némi kombópotenciál, de általában az ellenfél pakliját fogjuk vele fogyasztani.
Motyogó sámán (7): Motyogó pakliba nyilvánvalóan kötelező: oda remek lesz visszaveszegetni az éppen még nem kitekert élőholtakat. Vámpírok közé is határozottan elgondolkodtató, hiszen ha sok repülő lényünk van, akkor azért elég költséghatékonyan tud dolgozni, máshova azonban nem raknám be - hiába egész jó a semlegesítése, ennyiért azért már jobb counterek is vannak.
Óriás lovas (6): Valamilyen drágítós-óriásos koncepcióba nagyot szólhatna, de a Melákos deck sajnos nem túl életképes mostanában. A lovasokból pedig még mindig hiányzik az a szinergia, amitől igazán hatékony paklivá válhatnának. Hogy mi marad akkor? Rakjuk be Lassan járj!-as kragoruba, Esszenciakapcsoljuk le a második körben, és reménykedjünk, hogy nincs Megsemmisítő csapás az ellenfélnél.
Pr'ugeon életkioltó (8): Újabb nyomós érv a fekete használata mellett Lassan járj!-ba - kivéve persze, ha nem éjfattyazunk már alapból, hiszen onnan már most is kihagyhatatlan Leah. Társaival ellentétben nem tud áramlani, de őt soha nem is akarjuk majd elterelni, hiszen egy ennyire nehezen kivédhető counter képesség mindig jól jön. Kirakva pedig nagyjából azt tudja, hogy "az ellenfelednek maradt egy köre".
Sötét összpontosítás (9): A lap, ami miatt visszatér a rúd-mező? Manapság már pláne nem nehéz feladat összerakni egy 120-140 lapos good stuff paklit, és ha így teszünk majd, a feketét semmiképp se lesz érdemes kihagyni, hiszen ennyi lap mellett bőven belefér majd, ha elég a fél deckünk, de cserébe megnyerjük a játékot. A magas pontszámot az áramlásával érdemelte ki, ami miatt vérfarkas, kalandozó vagy bármilyen más nekronhorda-jellegű deckbe ajánlott használni belőle 1-2 darabot.
Trant'allion anyagformáló (8): Újabb szuper lap követő- és szabálylaptiltás ellen. Sőt, még több is annál: ezt alapból is berakhatjuk akár bizonyos paklikba, hiszen ilyen olcsón követőt vagy szabálylapot törni elég jó üzletnek hangzik. Nyilvánvalóan éjfatty deckbe lesz a legjobb.
Élőholt sereg (8): Megérkezett az Ezüstsereg párja, az Élőholt sereg, mely a Roxos paklit igyekszik meggyorsítani kicsit. Kettőnél olcsóbban ugyan nem fog jönni, de így is elég jó lesz második körben kirakva, hiszen rögtön két countert is ad cantrip lapként, ráadásul követőlövés ellen se rossz.
Gigantikus lovas (7): Ha valaki szereti az egylapos kombókat, az rágyúrhat a régi idők egyik sztárjának felújítására, a Gigantikus lovasra. Olcsóbbítás nélkül 9, csökkentve pedig 6 (esetleg 3) manából viszi be az (általában) halálos 21 sebet - legegyszerűbben A hét törzs főnöke segíthet ebben. És miután magukhoz a lovasokhoz is talán ez a követő illik a legjobban, ezért berakhatjuk mellé nyugodtan társait is.
Gyógyító motyogó (7): A motyogó deck ellen a legjobb dolog, amit tehetünk, hogy megpróbáljuk minél gyorsabban megnyerni ellene a játékot, mert előbb-utóbb garantáltan el fog fogyni a deckünk. Na ez az, amiben jelentősen hátráltatni fog bennünket a Gyógyító motyogó, ami elsőre nem tűnik nagy számnak, valójában azonban igen genyó lap a körönkénti 10 (!) gyógyulással - és még leszedni sem egyszerű!
Halálos warg (7): A gyűjtőgenerálós vérfarkas deckben nincs helye, a Lassan járj!-as verzióba ellenben egész jó, hiszen elszipkázza az ellenfél első manáját. Ráadásul Ősi rúna és Átkozott követő ellen is tud egy kis extrát.
Öntörvényű krabber (8): A halhatatlanok nagymestere eléggé háttérbe szorult az elmúlt egy-két évben, annyi jó lap jött azonban most hozzá, hogy hirtelen érdemes lett elgondolkodni rajta. Az Öntörvényű krabber az egyik ok, amely pillanatok alatt kivégezheti az ellenfelet, ha kicsit is megszaporodnak az életek, de krabberek közé is hiánypótló darab: életből ott is van bőven, ha pedig úgy alakul, akár a paklit is megpörgethetjük a genetikusokkal és a többiekkel - csak bírjuk manával!
Telihold idéző (8): A vérfarkasok helyszíne szerencsére nem egy drága mulatság, a Telihold idézőnek hála ráadásul még a kikeresésére sem kell manát költenünk, hiszen ő gond nélkül előrántja nekünk Az örök telihold völgyét. Az aktív feltámadás is jól fog jönni a Farkasgazda és az Őrjöngő vérfarkas miatt, a mágikus védelem miatt pedig tökéletes blokkoló lény.
Totyogó motyogó (8): Bármennyi ellenlap is jön, azért mindig esik egy-két kártya a gyűjtőgeneráló paklik számára. Nyilvánvalóan nem a Totyogó fogja ezeket új szintre emelni, de azért az ingyen dobatásnak lesz helye a pakliban, efelől ne legyenek kétségeink.
A harmadik lovas (6): 1-ért azonnali lapleszedés, ami még sebez is párat. Kezdő játékosoknak hiánypótló lap lesz, komolyabb szinten azonban már vannak ennél jobb kártyák is az efféle feladatokra.
Animált csontváz (8): Rox, a csontok urába és Leah követője mellé egyaránt nagyon erős elsőkörös lap. Később kijátszva nyilvánvalóan sokat gyengül, de ezek a paklik jellemzően nem az időhúzó játékról híresek.
Leah átka (4): A frissen bontott versenyek sztárja! Máshol nem is fogjuk látni, ahogy az az ilyen jellegű lapok 90 százalékánál lenni szokott.
A lapelemzés harmadik, utolsó részében a semleges istenekkel (Fairlight, Sheran, Tharr) és a kódos lapokkal folytatjuk! Addig is osszátok meg velünk véleményeteket a fórumban!
Csető Zsolt
| Létrehozás: 2015. december 21. 15:18:58 | Utolsó frissítés: 2015. december 21. 15:52:05 | Nyomtatási forma |
|