Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Karácsonyi menü III. december 12.
Karácsonyi menü II. december 12.
Karácsonyi menü I. december 12.
Zén Legendái: Karácsony 2025 december 10.
Hatalom Kártyái – Álomháború november 29.
A pillanat képe
Zöld ekinda
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Az ekindák óriási, rovarszerű lények, pikkelyes galetki fejjel és hatalmas csápokkal. Rettenetesen gyűlölik a galetkiket, mert azt hiszik, a galetki faj nélkül övék lehetne az uralkodó társadalom. No igen, sok faj hiszi még ezt..." - Encyclopedia Fantasia a zöld ekindáról
Nézz szét a galériában!
Szörnyvadászat 2. - hírek
Kérdezz-felelek 60.
Paklibemutató: Így tágítsunk a Horizonton!
ÜNNEPI MUNKAREND - Beholder Webbolt 2025/2026
Versenybeszámoló: Vác, december 7.

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös tudatok listája
Túlélők Földje - Közös tudatok listája
Túlélők Földje - Közös tudatok listája
Túlélők Földje - Közös tudatok listája

A lista folytatása...
Lapötletek (65263)
HKK kérdés? (47623)
Zarknod Börtönében (981)
Kérdezz-felelek 60. (19)
Paklibemutató: Így tágítsunk a Horizonton! (19)
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (14)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
A vadászkutya
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Elözönlés lapelemzés

A lapok pontozásáról: 1-10-ig terjedő osztályzatokkal látom el a kártyákat; gyakorlatilag inkább 4-10 közti értékeket használom. 10-et csak a kiegészítő néhány legerősebb lapja kapja meg. Ezek versenylapok, melyek hagyományoson is megállják a helyüket, bátran használjuk őket, vélhetőleg rengeteg koncepcióba beférnek. 9 ponttal a kiemelkedően jó kártyákat jutalmazom, ezek szintén versenyerősek, sok pakliba jól működnek, de már nem annyira univerzálisak, esetleg hagyományoson már nem teljesítenek annyira jól (persze versenypaklikról van szó). 8 pontos lapokat még bátran használjuk speciálisabb, de versenyeken még elég erős paklikban, vagy speciálisabb formátumokon. 6-7 pontos lapokat én már nemigen használnám egy versenyen, hagyományoson biztos nem; egyéb formátumokon még elő fordulhat. Baráti játékban még mindig jól teljesíthetnek. 5 pontos lapokat már baráti játékban sem erőltetnék túlzottan, hát még versenyen. Esetleg valami ultra szélsőséges pakliba még illeszkedhet. 4 ponttal általában a kiegészítő leggyengébb lapjait jelölöm, ezek általában gyakori, egyszerű tölteléklapok, max. kártyakupacokból való játék esetén kerülnek elő, összeállított paklikban nem fognak előfordulni. 1-3 pontot azok a lapok kapnának, melyek jóval gyengébbek a már megjelent gagyi lapoknál. Ilyen azért nem szokott megjelenni.


Áramlás

A kiegészítővel ismét bekerült a kalapba egy újabb lapképesség. Párbajhoz hasonlító alternatív képesség, azzal a különbséggel, hogy nem csak a végjátékban tudjuk majd hasznosítani, hanem akár a játék elején is érdemes lehet alkalmaznunk. Elsősorban olyan lapokra került rá, melyek kissé speciálisak, vagy drágák; összességében kicsit határesetnek számítanak. A visszakeverés miatt nem kell félni, hogy egy később fontos szerepre váró lapról teljesen le kell mondanunk. Fontos, hogy nem lehet rá reagálni, drágítani, stb., ezért akár kényelmetlen szituációkból is elég jól ki lehet jönni velük.


Ultraritkák

Az idei ultra termés is igen jól indul. Talán nem annyira kecsegtető, mint tavaly; de garantáltan érdemes értük harcba szállni.


Ezeréves drakón (8): A nagy szörnyetegek legújabb generációját testesíti meg. Árához képest korrekt mérete van, de rezisztencia nélkül nem lenne érdemes ennyit fektetnünk bele. Az ilyen nagy lények sokszor kissé lomhák a játékhoz képest, sebződést vagyunk kénytelenek bevállalni, hogy kirakhassuk, esetleg nem okoz bajt a sok lénnyel játszó pakliknak, hogy elüssenek mellette. Szerencse, hogy képessége ettől a gondtól megkímél minket, ugyanis pillanatok alatt felgyógyít minket. Ráadásul a "fölösleges" gyógyítást sebzésbe fordítja át. Ez elég durva, ha max. ÉP-ben vagyunk, s úgy küldjük csatába. Kyorg ősmágussal, vámpírokkal és sárkányokkal is érdemes kipróbálni, jól együtt működik velük.

Következő fokozat (7): Az ítélet napja és az Erősödő kántálás mintájára újabb bűbáj készült. Ezt én kissé gyengének tartom, hisz önmagában semmire se jó, viszont ha jól együtt dolgozunk vele, akkor hamarabb tudjuk kiaknázni a lehetőségeit. Óriási probléma, hogy sokszor nem sokat ér az, hogy nem lehet leszedni, hiszen a lényeket ki lehet irtani, amik kapják a sebzést.



Nyerő stratégia (9): Meglehetősen olcsón kapunk egy négyszer használható lapkeresést. Mindehhez nem csekély mennyiségű ÉP-re lesz szükségünk ha kicsit is többször szeretnénk használni, főleg mert nem lehet gyógyulni mellette. Szerencsére fel lehet áldozni, így ha baj van, nem kell egy leszedéssel megoldanunk magunknak. Rengeteg pakliba be lehet rakni, lehet kombózni Idő kerekével (új) (egymás után akár négyszer is jöhetünk), Hendiala intrikájával (kb. ugyanaz az eredmény, mint a keréknél), de sok más egyébbel is.

Molluszk, az ócskás (9): Rendkívül érdekes, kombós kártya. A lapok egy igen érdekes csoportjával működik együtt; a különféle hulladék termelt lapokkal (és azok eredetijével). Önmagában ugye sokkal jobb, mint bármelyik a három közül (nem kellett érte fizetni); ez még annyira nem táp, hiszen nyilván vannak náluk sokkal jobb lapok is a játékban. Ami inkább jó, hogy biztosan számíthatunk erre az egy lapra, ami ráadásul alakulgatni is tud. Így gyakorlatilag a fattyunkat nem fogja leütni senki (hisz támadók kijelölésekor átalakítjuk, akár egy másik fattyúvá, hogy VP-termelésnél beszámítson). Ha kell persze lényleszedés, vagy kivégzés kerül a kezünkbe. Nos, ez még önmagában sem olyan borzasztó rossz, s most gondoljunk bele: mi van akkor, ha ezekből az ócskaságokból elkezdünk termelni? Nem túl nehéz ezt megoldani. S akkor még arról nem is volt szó, hogy a gyűjtőbe tudunk termelni jó sok lényt vagy tárgyat, amit szintén ki tudunk aknázni megfelelő lapokkal. Szóval kombinációs lehetőség van benne bőven.

Színtelen/Bufa

A mélység ura (8): Tengermélyben megjelent krabberek nem tudtak kb. semmit sem felmutatni, kissé alul tervezett kártyák lettek szegénykék. Annyi baj legyen, ezt könnyen lehet orvosolni; talán a legegyszerűbben egy követő segítségével. Vélhetőleg a legnagyobb probléma eddig az volt, hogy passzívan jöttek játékba; igaz ezt igyekeztek hálóval kompenzálni, de nem tudták felvenni a versenyt a repülő kreatúrákkal. Ez most már gyakorlatilag le van tudva, maximum hosszabb meccseken lesz problémás elő kapirgálni azt az egy nekront. A reakciók drágítása egy csekélyke védelmet jelent nekik, legalább nem fogják mocsok módon szétcounterelni őket.

Áldozat a főistennek (9): Egy újabb indok arra, hogy próbálkozzunk egyszínű paklikkal. Mindkét képessége meglehetősen jó (bűbája most már majdnem minden színnek van). A kijátszási feltétel durvának tűnik, de jobban belegondolva nem akkora probléma, hiszen a legtöbb egyszínű paklihoz illeszkedik valamilyen követő. A követők egy része amúgy is értelmetlenné válik egy idő után (pl. Tharr követőnél már szükségtelen a 16. csont, egy Antimágikus rakshallionnal játszó xenónál már nincs mitől védeni a lapjainkat, stb.). A kapott erőforrás igen kellemes mértékű, a két körös dermesztés pedig mindig jól jön, nem egyszer lesz meccsdöntő. A lap legnagyobb erényének azt tartom, hogy igen sok paklit vonzhat be hagyományos környezetbe.



Hálócsapda (8): A szövevényes követő-szabálylap metagémbe egy újabb érdekes faktor lépett be; a Hálócsapda. Eddig a rúna/csatamező-vel az volt a legnagyobb probléma, ha az ellenfél semmivel se játszott, akkor egy lap hátránnyal kezdhették a meccset. Így azonban már fenn áll a veszély, hogy két lap előnnyel kell szembe nézniük, s ha még kezd is, akkor első körben 4:7 arányban áll jobban lap ügyben a Hálócsapda. Ez óriási, csaknem kétszeres előny. Természetesen nem lesz mindig akkora szerencsénk, hogy +2 lapot élvezhetünk, van, amikor csak szimplán van kinn egy hálónk. Ez igen nehéz helyzetet teremt a kombó pakliknak, hiszen kikap, ha nem rúnázik, ha meg igen, akkor meg azért. Terülős, pörgős paklik utálni fogják, de még a lassabb paklinak is igencsak be tudunk akasztani. Gondoljunk bele: az ellenfél kijátszik egy lapot, mi counterelünk. Neki kétszer is meg kell gondolnia, hogy visszacountereljen-e, hisz ha engedjük, akkor már két lapja sikeresen létre jött, s mi szabadon garázdálkodhatunk. Ugyanígy igaz, ha mi szeretnénk valamit kijátszani a körünkben, mi egyet, az ellenfél kettőt counterel, akkor ismét csak szabad a vásár két lap erejéig. Ezt a hatást persze az ellenfél is ki tudja használni, vélhetőleg egy ideig még felkészületlenül fogja a játékosokat érni ez a fura játékkörnyezet, hisz nem nagyon játszanak hálós lappal.

Homályúr (8): Igen univerzális követő, szinte bármilyen pakliba érdemes lehet használnunk. Mindkét képessége nagyon erős, pont elkapja a legkényesebb pontjait egy átlag játéknak. Húzásokkal majd mindenki játszik, 2-3 lapnál már szinte mindig megéri használni (hacsak nem kell feltétlenül másra a mana). A képesség megszüntetését bármennyire furcsa, meglehetősen ritkán fogjuk használni, vélhetőleg az ellenfél nem lesz olyan mulya, hogy beleszalad a nyilvánvaló fenyegetésbe. Mindenesetre nekünk már az is bőven elég, hogy az ellenfél nem rak le olyat, amire szüksége lenne, s így később kell csak használni a követőnket; annál több jelző marad.

Isteni szózat (9): Nagyon jó leszedés. Jaj az ellenfélnek, ha kicsit is ki merészel pakolni! Három VP-t általában megér az, hogy leszedjük az újonnan érkezett lapokat; de ha nincs rá mana, az se baj. Nem ritka, hogy ezzel az egy lappal teljesen elverjük ellenfelünket, cserébe sokszor lesznek olyan helyzetek, amikor semmire se lesz jó.



Morf mágia (7): Első pillantásra igen jó lapnak néz ki, mivel meglehetősen sok etnikum pakli van, azokhoz pedig igen jó lesz. Sajnos annyira még sem jó, hisz nagyon sok lénnyel kell játszanunk, hogy valóban ki tudjuk használni; legalább két lényt kéne kiraknunk, hogy valóban megérje, de az igazi háromnál lenne. De ha sok lényt raktunk be, akkor mi a garancia, hogy létre fog jönni? Nem sok esély van rá. Ha meg csak egy lény van nálunk, akkor egyenesen használhatatlan. Az áramlás azért elég sokat dob rajta, hiába drágácska kissé, úgyis csak akkor fogunk vele ennyiért keresni, ha nincs értelme varázslatként ellőni.

Rezisztencia (5): Bármennyire is durvának tűnik, ha kicsit bele gondolunk, kiderül, hogy egyáltalán nem az. A passzív lapok legfőbb ismérve, hogy nem sok mindent csinálnak (kivéve néhány lényt), s mi csak be tudjuk ezzel biztosítani, hogy megérjék az aktív pillanatokat is. Azt a pillanatot, amikor már valóban veszélyesek lehetnek; s az ellenfél amúgy is miért akarná előbb leszedni azt a lapunkat, ami még semmire se jó? Ezek azok a kérdések, melyek rávilágítanak arra, hogy nem túl hasznos kártyát boncolgatunk. Egyedül passzívan jövő, jó képességű (pl. Hullámok úrnője) lények mellé lehet valami értelme, de melléjük se sok, hiszen a következő körben már fel is kelnek.

Vezetőkészség (6): Durván egy Krabber csontozat erősségű lap, ami ugye nem egy erős lap. Ez egy élettel többet tud hozzárakni a játékhoz, ami nem csekélység, viszont igencsak meg van szabva, hogy milyen lapokkal használhatjuk együtt. A csontozat nekem kicsit jobbnak tűnik, hisz nincs korlátja, ő is egy lény, hálója van és még az altípusa is jól jöhet, de könnyebb kicsit leszedni. Bármelyik is az erősebb lap, nem valószínű, hogy bármelyik pakliba is megengedhetjük azt, hogy két VP-t belefektetünk, egy "talán majd csinál valami nem túl durvát" lapba, aminek csak akkor van értelme, ha vele kezdünk.

Chara-din

A vég kezdete (6): Tömegirtás lények ellen. Háromért letakarítjuk az asztalt - gondolná az ember, de ha kicsit is megforgatjuk magunkban a kérdést, rájövünk, hogy annyira mégsem igaz. Egyrészt sok, használható lénynek 4 ÉP-je van. Ez eleve probléma lehet, nem is kicsi. Másrészt a kisebb lényekkel játszó paklik ellen lassú lehet; sőt még a 3 ÉP sebződés is gondokat okozhat. (A nagyon kicsi lények ellen egy Csöpögő sav messze optimálisabb.) Összességében nem annyira rossz lap, akár játszhatunk is vele, de abszolút nem fog hiányozni, ha kihagyjuk.

Áldozati fatty (7): Kissé ritkásan jelennek meg fattyakhoz lapok, de talán nem is véletlen, hisz azzal csak az alap fattyak szorulnának ki a pakliból. A végtelen sokaságban hemzsegő kis szörnyetegek mellé remek kivégzés/lényleszedés. Követő mellett már eleve egész korrekt sebzésük van, de ha még tovább tápoljuk őket, akkor igen csinos méretűeket lövöldözhetünk.



Baghar testőre (8): Egészen pontosan ez az, ami hiányzott eddig a thargodan pakliból! Egy lény, amivel kicsit feltölthetjük a kipörgött kezünket, és amivel értelmesen tudjuk alkalmazni a sok apró, elsősorban olcsóbbítás miatt bekerült lényt. Kulcslapja lesz a thargodan paklinak; remélhetőleg a segítségével ismét előbukkannak a versenyeken.

Dag'maug plazmaköpülő (6): Az éjfattyak hallatán mindenkinek a nagy, drága életes szörnyek jutnak eszébe, amiket már évek óta a kutya se használ, hisz igencsak elavultak. Nos, ismét előkerültek, sajnos nem lesz belőlük igazán életképes koncepció, de ki tudja; hátha jön még ki a közeljövőben néhány újabb éjfatty. Ez a kis kettő per kettes lény békésen köpülgetheti a plazmáját, nem sok vizet fog zavarni. Önmagában elég gyönge, feláldozása esetén már jobb lehet, hisz ekkor gyakorlatilag kapunk 2-ért 4 speciális VP-t. De el kell ismernünk ez egyelőre még az Aranymágusnál jócskán gyengébb, s sokkal erősebb nem is lehet.

Dezabukodonor (8): Ezek a fránya éjfattyak huncutkodtak egy kicsit a thargodanokkal; ennek az eredménye lett a Dezabukodonor. Nekem úgy tűnik a felmenői közül abszolút a thargodanok családja felé húz, s ezt mi is észre fogjuk venni, hisz sokkal inkább fogjuk látni köztük, mint egy éjfatty pakliban. Egész olcsó, kis szerencsével izmot is dobhatunk rá, és még repül is. Ez bőven elég, hogy elsők közt tegyük be a thargodan pakliba.



Ezd'raothon magmadaráló (6): A kiegészítő közepes méretű éjfattya. Háromért 4/4-es passzív lény még egy élettel sem az a fajta dolog, amit bármikor is használni szeretnék. Ha repülne, vagy lenne valami értelmes képessége, máris örömmel raknám be; vegyük észre mennyivel jobb nála egy A sötét vizek ura, ami szintén nem egy csúcs kártya. Egyedül a gyűjtőben lévő képessége képes megmozgatni a fantáziámat, hisz a lomha éjfattyakból talán így ki lehet sajtolni némi erőt. Kár, hogy nem lesz egyszerű megoldani, hogy a gyűjtőbe kerüljön.

Káoszangyal (7): Kissé speciális, hisz csak majdnem egy színű pakliba fogjuk tudni kijátszani. Pedig meglehetősen korrekt lény: korrekt áron korrekt méretű, s még van egy képessége. Ezzel mondjuk jó, ha az esetek felében fogunk ellopni valamit, arra hogy valami igazán jót csenjünk el, már egész kis esélyünk van. De mivel amúgy is korrekt a lap, be kell érnünk ezzel az eséllyel.

Silx, az imperátor (8): A meghatározható költségű lapok az egyik kedvenceim. Nagyon sokat dob rajtuk, hogy mindig tudjuk a jelenlegi lehetőségeinkhez igazítani. Ez sajnos sokszor azzal jár, hogy picit gyengébb lapot kapunk, mint ha ugyanannyiba kerülő átlag lapot raktunk volna ki. Silx egy ideális kontroll lény, akár már az első körben is lejön, ezzel gátolva a gyors paklikat. Kicsit később már korrekt árért korrekt méretű lényként tehetjük ki. Szerintem a leghatékonyabb 5 VP-nél lesz, hisz ekkor már korántsem elhanyagolhatóak a paraméterei, s akár még a fölös manánkat is bele tudjuk tolni a leheletébe.



Tokozott átok (4): Igen speciális gyógyulás elleni lap, sokkal értelmesebb plusz egy sebző dolgot berakni, mint ezt. Esetleg valami kifacsart kombóval gyógyíthatjuk az ellenfelet, de e miatt nem érdemes ilyen kombókra építeni.

Wrah'treg káoszhörgő (7): Szép nagy bestia; az éjfatty utánpótlás utolsó darabja. Sajnos ez se sikerült igazán jól; hiába egész jó a képesség, túl drága még így is (pl. a magmadaráló 3-ért 4/4 ez háromszor annyi VP-ért csak kétszer akkora). Ha ő lomhaságának sikerül becammognia az őrposztba, akkor már elkezdheti a bajt okozni, remélhetőleg jó is lesz valamire. A mutogatós képessége, ami igazán érdekes, a manapusztításokat egész jól megúszhatjuk vele. Bár sok pakli nem megy rá a mana elvételre, azon kevesek ellen jó lehet; különösen, mert össze akarjuk spórolni a keretet erre a nagy dögre.

Zarknod pecsenyéje (7): A legújabb, legfrissebb thargodan finomság az igen ízletes Zinthurg csemege után. Első pillantásra igen nagyfokú haszontalanságot mutat, de ez csak a látszat. Egyrészt kitűnő áldozható lap, minden körben kirakhatunk belőle valamit. Ha csontra van szükségünk, akkor is lehet az emberünk (thargodanunk), igaz kissé lassacskán csapolja elő magából az áhított matériát. Ezek mellett thargodannak sem utolsó; olcsóbbítja a többieket, de még Baghar testőréhez is jól illeszkedik. A legszebb, hogy ezek a lehetőségek bizonyos paklikban összeérnek, így tudjuk legjobban kiaknázni a benne rejlőket. Kombósabb paklik fontos alapja lehet.



Monneor, Tariklész (6): E két lapot kivételesen egyszerre elemzem, annyira hasonlítanak egymásra. A képességük kb. ugyanolyan erős, és csak attól függ melyik az erősebb, hogy mikor melyikre van szükség. Talán Tariklész egy picit jobb a counterelésével, de így sem érzem benne a kakaót. Ében íjász barátaink önmagukban eléggé gyöngécskék (itt jön elő a leglényegesebb különbség a használhatóságukban, sokkal több 0 költségű varázslat van, mint asztalon maradó lap), de még, ha néhány társuk akad, akkor se lesznek azok a lapok amik annyira durvák. Maga az ében íjász koncepció maximum poén paklinak lesz jó, ezzel a két jómadárral sem erősödik jelentősen a csapat. Máshova értelemszerűen nem fognak bekerülni.

Xenó agyszippantó (8): A rég várt utánpótlás xenó téren. Bosszantó, hogy nem jött ki mellé még néhány xenó, így magában nem igazán fogja feltámasztani kedvenckéinket. Ha nem szedik le azonnal, akkor remélhetőleg tudunk is dobatni hamarosan, s akkor pusztán 1 VP elvesztésével kereshetünk egyet. Belegondolva, hogy sokszor ez nekünk semmibe se került, igen kecsegtetően hangzik. Bár minden dobatásnál kisül a képessége, érdemes mellé berakni még pár xenót, hisz jól jön, ha tudunk is valamit kikeresni.

Xenó bilincsmester (8): Kegyetlen jószág; rendkívül olcsón megszünteti a húzást és a keresést. Igen ám, de milyen pakliba rakjuk bele? Ha mi nem húzunk és keresünk, akkor nyilván sokkal jobban járunk, ha Zarknod bilincsét használunk. Bilincs mellé teljesen fölösleges berakni, hisz csak az esetek kis részében fognak minket lerúnázni. Akkor már jól fog jönni a side után; kérdés, hogy behúzzuk-e majd. Ki lehet próbálni olyan paklikban, ahol van pár húzás és keresés, de nem túl sok, vagy azon lapoknak van valamilyen alternatív képessége, s így nem fognak fölöslegesen pihenni nálunk. Tehát erős a képessége, csak jól ki kell találni, hogy mi mellett alkalmazzuk majd.

Dornodon

A végzetúr haragja (7): Közepes erősségű lapleszedés. Ha csak egy valamit kell elintézni, akkor nem számít túl jó megoldásnak, hisz kissé drágácska; de legalább ha megcounterelik visszakapunk valamennyit. Az ereje akkor fog előjönni, ha több mindent szeretnénk elpusztítani (ekkor már pusztulhat a rezisztens is). Nagy kár, hogy a drágább lapok közül csak egyet irthatunk ki vele, ha nem így lenne, jelentősen jobb lenne.

Alattomos ork (9): Nagy kedvencem a kiegészítőből. Először csak amolyan side lapnak tűnik, de kis próbálgatás után ki fog derülni, hogy igen sok pakli ellen hatásos, ugyanis legtöbben lényekkel ölnek. Egyrészt ugye elodázhatjuk a halálunkat, másrészt be tudunk ütni az őrposzton. Bár rajta van a horgony, mégis könnyen meg tudjuk oldani, hogy sokszor kijátszhassuk. Elég hozzá egy Csontkovács vagy egy Agg sziránusz.



Bíborhold (7): Bár nem számít rossznak egyért leszedni egy lényt, még általánosként sem, sokszor már többet vár az ember egy laptól. Izgalmasabbnak inkább a dobatása tűnik, de ha belegondolunk, akkor melyik 0-1 költségű lap az amit az ellenfél nem fog gyorsan kirakni - a counterek. Tehát, ha tudnánk sok countert dobatni, akkor egyszerűen megakadályozza. Viccesebb persze a helyzet, ha Antimágikus rakshallionnal játszunk, s úgy játsszuk ki az első körben. Tárgyas vagy épületes paklik ellen is igen hatékony, de ellenük is csak a játék legelején.

Éjfatty sóhaj (8): Érdekes lap, minden helyzetet megold, de mi is nehezen kerülünk ki az általa okozott pusztításból. Azonban ha jó alaposan felkészülünk erre az incidensre, nem sok gond érhet bennünket. Olyan lapokkal érdemes használni, melyeket nem visz le. Nincs túl sok ilyen, főleg értelmes, de ez a pár is bőven elég hozzá. Talán a legjobban Bérmágussal és Uwallával működik, de próbát lehet tenni életes lényekkel is. Ha még egy Sötét földet is ki tudunk valahogy rakni, akkor állunk igazán jól. Tűzgólemmel is jól tud működni, hiszen az ellenfél körében rögtön tudunk húzni kettőt. De kiegészíthetjük még gyűjtőből működő lapokkal, bármilyen feltámadás vagy vízió megteszi; de egy Manaevő féreg vagy egy Tudati blokkolás se fog rosszul jönni.

Éltető tűz (6): Frissen bontott paklik versenyére ideális leszedés, máshol jobb lesz egy Tűzcsapás, többet számít, hogy 4 ÉP-s lényeket is le tudunk vele szedni.

Hordauduk (7): Rendkívül egyszerű, de mégis hatékony lap. Bár a legjobb lények kacagva legyűrik, mégis szeretni fogjuk. Nagyon gyors, agresszív, és büntetése is van. Igazán ideális minden, gyors lesebzésre menő pakliba.



Izzó fókusz (6): Első olvasatban igazán jó lapnak tűnik, csak ha kissé belegondol az ember; akkor fog kiderülni, hogy eléggé szélsőséges lap. A képességei igazi előnyt csak két sikeres sebzés után fognak termelni, s ebből is leginkább a +2 lap fog számítani, amit simán fel lehetett volna húzni egy Björtrauk tréfájával, s sokkal jobb tempóban jöhettek volna ki a dolgaink. Annyira rossz a lap tempója, hogy mindent előtte akarunk majd kijátszani.

Nőstény varkaudar (8): Varkaudar téren nem igazán volt elkényeztetve a játék, végre megjelent néhány újabb. Lapot keresni mindig jó, most is hasznos lesz, hiába ennyire speciális. Az erejét akkor fogja igazán megmutatni, ha már lent van egy Khór földje, ekkor ugyanis maximum 2 VP-ért egy hetet ütő cantrip lényünk lesz. Erre azért már érdemes odafigyelni, nem igaz?

Nyomorult quwarg (7): Szomorúan be kell jelentenem, hogy a quwarg deck eddigi alapja, a sima Quwarg elévült. Több mint egy évtizeden keresztül használható volt ez a pici, jelentéktelen lény. A Nyomorult quwarg megjelenésével ideje végleg nyugdíjba vonulnia - hisz egy egész képességgel erősebb az új barátunk. Tápnak persze ezt sem mondanám, de a quwarg pakliba megfelelő lesz, elhúzódóbb meccsekben akár egész tetemes mennyiséget is gyógyulhatunk vele.



Quwarg testépítő (8): Kissé kérdéses nekem a lap ereje, de vélhetőleg egy jól használható kártya. Quwarg mellett ugyanis jól illeszkedhet bármelyik pakliba, sokszor meggyűlik a szemét a kezünkben, s jól jöhet, ha meg tudunk szabadulni tőle, ráadásul igen kedvező módon. Ami szintén említésre méltó tulajdonsága, hogy kimerülése után még ott marad a lény, így bátran bedobhatjuk Aranymágusnak, Fehér özvegynek vagy Csontkovácsnak.

Quwarg likantróp (7): A kicsi quwargok közt rendkívül szövevényes kombó hálózat feszül, ezt persze tovább lehet bonyolítani a likantróppal. Sajnos sok esetben gyengébb, mint egy Csontkovács, de elég nagy potenciállal bír ahhoz, hogy inkább ezt használjuk. Ami a nagy, végtelen kombózásban hátráltatja kissé az a költségében lévő nekron - majd a Dornodon bűbája megoldja ezt. Számtalan szituációt írhatnék, hogy pontosan melyik helyzetekben fog jól működni, de amik eszembe jutottak, azok túl speciális esetek, hogy mindről külön értekezzek.

Quwarg tömegoszlató (6): Meglehetősen speciális lényirtás; csak quwarg deckbe működik, és szerintem ott sem az igazi. Sajnos a használható lények jelentős része legalább 4 ÉP-s, így sokszor semmit sem érünk vele, legfeljebb Quwargok földjével megtámogatva érhetünk el sikereket. Ha viszont sikerül pár lényt lekapni vele, akkor már egész jónak mondható, hisz vélhetőleg repülni fog és húzunk párat. Sajnos a sok, kisebb ÉP-jű lénnyel játszó paklik ellen lassú és drága lesz, más típusú paklik ellen pedig nem biztos, hogy leszed bármit is. Maximum side-ba raknám be, Lassan járj és börtön ellen jól jöhet.

Szárnyaszegett (8): Egy jó lapleszedés. Annak ellenére, hogy drága, csak a saját körben lehet használni, s sok esetben egy Repülő motyogó is pontosan ugyanazt csinálja. A dolog nyitja, hogy drágítás ellen rendkívül hatékony, teljesen ingyen kikeveredhetünk az amúgy legreménytelenebb helyzetből is. Felfelé a lejtőn, Elenios bűbája, Páros affinitás, Bűvös erdő ellen tökéletes, de egyéb drágítós mókákat is meg lehet vele oldani.



Varkaudar őslich (10): Remélem még senki sem unja a kragorus paklikat, ugyanis rendületlenül jelennek meg újabbak. Azonban még nem volt olyan mágikus védelmű lény, amit más paklikba is szívesen berakok. (Leszámítva az Árnyéksárkányt, de arra ki emlékszik már?). Ha kragoruban gondolkozunk, akkor csak egy lassabb, kontrolosabb verzióban érzem elképzelhetőnek, a nagyon gyors változatokban egyszerűen nem lesz rá manánk, hogy használjuk. Zarknod bilincse és börtöne mellé is kitűnő választás, e szabálylapok mellett elég lassú tempójú a játék, hogy legyen ideje dolgozni. Bűvös erdő- Halhatatlanok nagymestere pakliba is kitűnő választásnak bizonyul, egy ennyire bedrágított környezetben a sokszor használható lapképességek a legjobbak. Fura, de varkaudar pakli mellé nem igazán működik túl jól, egészen másról szól az a koncepció. Sideba természetesen kötelező. Talán az egyik első olyan spoiler lap, amit nagyon sok pakliba el tudok képzelni kivéve a kontrollt. Üdvözöljük köreinkben.

Varkaudar böllér (7): Egy olyan passzív lény, ami az esetek nagy részében semmit sem csinál. Az ilyen lapok annyira nem mozgatnak meg. Még szerencse, hogy az altípusa megmenti a tökéletes feledéstől. Varkaudar pakliba ugyanis kissé fájó szívvel, de mégis érdemes berakni, s ennek egy oka van: megfogja a Thu'zad utazását. Igaz, azt megfogja a Manaevő féreg is, méghozzá mennyivel jobban, de a böllér egyéb okok miatt is jó lehet. Ha már ingyen jön, akkor egész elviselhető lény, de az se baj, ha a követőnek dobáljuk majd el.

Yuong tűzsűrkány (9): Nagy kedvenc volt a tesztelésen, hiszen meglehetősen univerzális lény. Talán a legjobb képessége, hogy elsöpör egy lényt (életjelzős lényeken kívül nem sok ússza meg), de ha nincs, akkor plusz kettő sebzéssel fejeli meg az ütését. Az egy mana letaposása kicsit furának tűnik, de rendkívül gonosz tud lenni, főleg, ha mi kezdtük a meccset, s már a második körben lerakjuk (Sárkány úrnő mellett). Bátran ajánlom a kombós paklik kivételével szinte bármibe.

Zajos léptek (5): Aprócska képességek egy lapon. Sajnos egyik sem annyira jó, hogy én ezért a manát tékozoljam.

Elenios

Cseng hósárkány (7): Korrektnek tűnő lény, erősen emlékeztet a Yuong tűzsárkányra, de szerintem ez kevésbé használható. A dermesztés jelzők közkincsé tétele jópofa dolog, sajnos lények ellen gyakran nem sokra megyünk vele, hiszen hiába kapcsol is ki valamit, a legtöbb esetben nem tudja magát átverekedni magát rajta a hósárkány. Szintén kár, hogy nincsen valami olyan képessége, ami a játékos ellen működik, üres asztal esetén nem akkora sztárság négyért négyet ütni.

Demizra (9): Ritka az új galetki, mint a fehér holló. Ezért jól meg kell becsülnünk mindet ami kijön. Demizrát nagyon jó lapnak tartom, amolyan táposabb Majd legközelebb. Igaz, egy kis VP-t és ÉP-t kell befektetnünk, de az ellenfél nem kapja vissza a lap költségét, és Demizrára nem túl egyszerű visszacounterelni. Az Ősök famulusa vagy egy Elenios bűbája mellett szerintem rendkívül kedvező áron juthatunk hozzá (s az ÉP áldozásba a bűbáj drágítását bele se kell számolni). Ha kétségeink maradnának, ne feledjük, hogy azért marad még egy korrekt lényünk is.

Elenios bűbája (8): Szép lassan minden istennek megjelenik a maga bűbája. Ez egy kifejezetten jó dolog, miattuk már nagyon sok érdekes és életképes paklit lehetett összehozni, arról nem is beszélve, hogy sok, már létező koncepciót erősítettek meg. Eddig nem igazán volt olyan pakli, ami kifejezetten kékre épített volna. (A galetkik ugyan eléggé kék színben pompáznak, de más színt is találunk egy galetki pakliban.). Elenios jellemzően kombósabb lapokban jeleskedik, önmagukban általában nem annyira erősek. A bűbáj ezzel remekül együttműködik, a drágítás elősegíti, hogy az ellenfél ne terüljön ki túlságosan hamar, mi pedig könnyedén lecsaphatunk a meghagyott manára, vagy ellophatjuk amit nagy nehezen kiszenvedett. Nagyon sok erős kék lap 2 VP-ért jön, ezek mellé a legjobb a bűbáj, hisz lefelezi a költségüket, ráadásul még egy Páros affinitásos paklin is el lehet gondolkozni. Biztos sok érdekes pakli fog rá születni, főleg, mert nem egy már létező pakliba fog bekerülni, hanem a már létező lapokat kell egy új szempont szerint egy pakliba rakni.



Ellencsapás (7): Ígéretesnek tűnő lap, nagyon jól hangzik, hogy keresgélünk többször is, külön költség nélkül. Sajnos ez igen ritkán fog megtörténni, leginkább az lesz, hogy az ellenfél nem játssza ki ezeket a lapokat, vagy leszedi valamivel, amikor már zavarja. Ráadásul még az is előfordulhat, hogy nincs is nála a megnevezett lapokból.

Mentális kalapács (8): Kőkeményen megtorolja a túlzott erőforrás használatot. A rácounterelés drágítása garantálja, hogy túl rosszul ne járhassunk, hisz a megakadályozására legalább annyit kell költeni, mint amennyit mi fektettünk a kalapácsba. A VP-pusztítás sajnos nem annyira erős dolog, mint régen, de a laphúzás megakadályozása és megbüntetése összességében azért egy jól használható lappá teszi. Thu'zad utazása után különösen jó, ekkor az ellenfél még reagálni se fog tudni. Az áramlása gondoskodik róla, hogy semmi esetre se legyen nálunk teljesen fölöslegesen.

Psychiofeata (9): Reméljük senki se megy a falnak a Kragorus pakliktól. Annyi biztos, hogy mostanság tovább emelkedik majd az égiszük, még több verziót lehet majd összerakni. Ez leginkább a Lassan járj variánsba fog illeszkedni. A képessége meglehetősen undorító Lassan járj mellett, legalább két manát el kell tékozolnia az ellenfélnek, hogy valahogy semlegesíteni tudja. Ha van egyáltalán olyan lapja.

Rugalmas erőforrás (8): A lap neve azt hiszem mindent elmond magáról a lapról. Nagyon jól konfigurálható, sokoldalú lap. Szigorúan véve egyik képesség kombináció sem az, amiért ennyi VP-t szeretnék fizetni, de az univerzálissága miatt megéri a befektetést. Vélhetőleg a leggyakrabban a 3 VP-t választják, s mellé az alkalomhoz illő képességet. Tehát úgy is nézhetjük, hogy 1 VP-ért csinálja a dolgait.



Sárkányfőnix (8): Láthatóan még mindig bukkanunk újabb sárkányra a kiegészítőből. Annyi baj legyen, elég jól sikerült az összes. A Sárkányfőnix egy igazi kontroll lény, láthatólag az erénye a lassabb partikban jön elő. Az izom remek képesség, amikor a sok meggyűlt szemetet el kell hajigálni (szemét alatt most Az erős erejét és A gyenge erejét értem, amit ugye egy idő után nem nagyon lehet használni). Ha rárakunk 3 izomjelzőt, akkor már irgalmatlan nagy, szétcsap bármilyen lényt, ő jó eséllyel megmarad. De ha nem, akkor húzhatunk hármat. Külön öröm, hogy manabő időkben még egy élettel is kedveskedhetünk neki.

Szilmill hordavezér (6): Tetszetősnek tűnik, de én nem igazán találtam olyan paklit, amiben szívesen hajigáltam volna a lény lapokat egy kis manapusztítás kedvéért. Ha már lényeket akarok áldozgatni, akkor feltehetőleg két VP elpusztításánál értékesebb dolgokra is fel tudom használni. A sebzés adása már hasznosabb lehet, de nem igazán működik együtt a lény áldozgatásokkal.

Szinguláris szaggató (8): Ha a versenyasztalokat nem is fogja uralni, azért mindenképpen érdemes néhány pillantást vetni rá. Combos méretével semmi hiba nincsen, de a költsége már kissé problémásabb. Gyakori dolog, hogy nehezen tudunk összekapirgálni ennyi manát egy lényre, szóval a tempója kissé lassúcska. Még szerencse, hogy megcounterelni nem fogják, még leszedésével sem bukunk akkorát. Hálójával rákényszeríti a lassabb tempót az ellenfélre is, így remélhetőleg nem fog eljátszani mellettünk.

Sztraunusz apó (8): Galetkiország másik szimpatikus lakója. Képességének van egy kis Grobox íze, csak sajnos annál kissé rosszabb, hisz a húzás működik, csak lapot kell dobni. Ezzel legalább válogatni lehet egy kicsit, hogy mi legyen a kézben. Ha már ez a része annyira nem is erős, legalább valami egyéb hasznát vegyük - játsszunk ki még pár lényt, s bombázzuk meg pár izommal és egy-két élettel. Nyilván lényes pakliba fog bekerülni, így ezzel nem is lesz gond.

Szükségmegoldás (8): Egyértelműen side lap, nagyon jó megoldást kínál a manapusztításra, Kelegishre és Naso-tin nagyúrra. Alapvetően víziókból nem nagyon szeretek egynél többet használni (annyira fölösleges a második, de főleg a harmadik), de ebből simán berakom mind a hármat, hisz legrosszabb esetben el áramlik egy kis manáért, s ez különösen jól jön a mana problémák orvoslására.

Fairlight

A harc elcsitul (5): Speciális leszedés. Nem szeretem az ilyesmit, nem sok értelme van használni, hiszen már sokkal jobbak vannak ebben a kategóriában (Ektoplazma transzportálás) az előnye is igen szélsőséges, néha azonban kikereshetünk egy párbajt, amivel akár nyerhetünk is.

Biztos információ (8): Sokkal erősebb, mint a Harc elcsitul. Pusztán 1 VP-ért tudunk kicsit tisztogatni, sajnos mi is pórul járhatunk ezzel. Mivel lényt többször fogunk leszedni, ezért tárggyal együtt nem érdemes egy pakliba rakni, de sajnos az a kényelmetlen helyzet előfordulhat, hogy van lenn egy lényünk, s egy tárgyat kell megoldani; ilyenkor azért ki tud jönni a hátránya.

Cikázó villám (8): Láncvillám (új) után valahogy egy kissé gyengécskének tűnik, pedig igen jó lap. Háromért ötöt lőni tényleg nem akkora kaland (főleg egy Tűzcsapáshoz képest), de a lap aktivizálása garantáltan kárpótolni fog minket. Nagyon triviális, ha Villámhárítóval használjuk, úgy már elég csinos kis sebzés összegyűlhet. De talán még jobb, ha valamilyen erőforrás lap mellett használjuk, egy Manakorong vagy Sziton vérfókusz mellett nem is olyan drága már. Agg sziránusszal is igen jól együtt tud működni, akár egy Triniganos, 3 VP-s lapokkal játszó pakliban is.



Familiáris teremtése (6): Mókás dolog egy régi nagy sztár lény pusztán két manért kivágni. Fura, hogy annyira elrepült az idő, hogy az annak idején sztárnak tűnő lapokat meg sem éri szinte kirakni. Egy Északi tűzsárkány pl. 2 VP-ért és 13 ÉP-ért nem valószínű, hogy jobb lenne, mint egy Hordauduk. Trikornis herceggel már érdemes lehet próbálkozni, erősen emlékeztet az Akmalra, csak nem repül. De senki sem ragaszkodik hozzá, hogy régi lapokat hozzunk elő, akár új, képesség nélküli lapot is elővarázsolhatunk. Egy Őscápa már elég vicces lehet.

Fúziós bilincs (6): Ha már leszednék valamit, akkor az essen is le. Hiába termelhet némi manát és ÉP-t, de én jobb szeretek biztosra menni. Arról nem is beszélve, hogy egyes lapok passzívan is működnek. Mondjuk passzivizálgatós kártyára már egész vicces lehet.

Konkatenáció (8): Háromért hármat húzni nem egy nagy cucc, ezt már a Hármas mágikus ereje is tudta, ami még manát is tud adni. Ha csak ennyire lenne képes, akkor hamar elfelejtenénk, de ami kiemeli a sima húzások közül, az, hogy megválogathatjuk, hogy mit húzzunk fel. Ez óriási előny, tekintve, hogy igen gyakran életmentő, hogy nem az épp használhatatlan lapokat húzzuk fel, hanem azt, amire valóban szükségünk van.

Kreátor (8): Vicces fiú ez a Kreátor. Ha semmilyen képessége nem lenne a repülésen kívül, akkor is egy elfogadható kártyának tartanám. Ennyivel nyilván nem elégedhetünk meg. A képessége meglehetősen kiszámíthatatlan, sok szitkozódást és örömet fog okozni. Igazán rosszul mondjuk kevésszer járunk, de sokszor csak egy bizonyos dobással kerülhetnénk ki a slamasztikából. Ha csak egy-két lapja van kinn az ellenfélnek, akkor annyira nem biztos, hogy megéri használni, de egy jól kiépült asztal ellen biztos sikerünk lesz. Különösen zavaró lesz a büntetése, ami miatt elkerülhetetlenül ki fog sülni ez a mókás hatás.



Móg, a behemót (8): Behemót barátunk elsőre nagyon jónak tűnik, második pillantásra gyengének, de végül kiderül, hogy mégiscsak egészen jó. Akárhogy is forgatjuk a szavakat, nem lehet amellett elmenni, hogy mindig egyért fog jönni. Ami a nehézséget fogja okozni, hogy valahogy össze kell rimánkodni 8 VP-t, ami sokszor nem lesz annyira egyszerű feladat. Megfelelően sok erőforrás mellett ez nem okozhat problémát, főleg, ha Kyorg ősmágussal játszunk.

Nihilum kulcs (7): Tárgyas paklik eddig nem voltak igazán tele megfelelő védelemmel. Ezzel a kulccsal sem leszünk igazán kisegítve, de azért jobb mint a semmi. Sajnos kicsit nagy befektetés egy olyan lapra, ami lehet, hogy semmit sem csinál majd, de ha mégis, még akkor sem igazán nagy tápot. Egyetlen érvem van mellette, hogy elég univerzális.

Sármanó (7): Poénos fickó. Állandóan kikapcsol egy lap félét, s ezt akár körönként változtathatjuk is. Ez a képesség sokszor tényleg nem több mint egy vicc, hisz bőven elég elintézni a manót, s már vissza is kaptuk hőn szeretett kártyáinkat. Egyedül a legendás pakliban van némi létjogosultsága, ott legalább elfogadható paraméterekkel rendelkezik.

Trinigan (8): Megjött végre Trinigan maga, s magával hozta legújabb trükkjeit is. Háromért egy hármat ütő lényt én korrektnek tartok, nyilván láttunk már jobbat is, de a kereséssel kiegészítve már meglehetősen jó. Ha már játszunk vele, akkor minden Triniganos lapból játszanék, legalább egyel, ki tudja mikor fog jól jönni (még szerencse, hogy mindegyik egész használható, igaz, kicsit ki fog lógni a Trinigan iszákja, de ha szert teszünk egy csontra, akkor nagyon sokszor fogjuk azt keresni). Külön öröm, hogy gyűjtőből is felvehetjük az elhullott katonáinkat, így bilincs ellen is igen jól fog működni.



Trinigan energiapuffasztása (8): Erőforrásnak én egy kissé kockázatosnak találom, a játék elején, nem valószínű, hogy kockáztatnék egy ennyire kis haszonnal kecsegtető lap miatt. Sajnos ilyenkor sokkal gyengébb, mint egy Björtrauk tréfája, ami azért valljuk be, nem a legnagyobb sztárHasználhatóságát az adja, hogy akár lapleszedésként is funkcionálhat; s a többfunkciós lapok mindig is jó működtek. A lap ereje jobban ki fog jönni, ha játszunk olcsóbbításokkal is (pl. Fókusz meglelésével igen jó, de egy szimpla Bérmágus is megteszi).

Trinigan paradoxona (8): Trinigan apánk kissé egysíkúan a három varázspontos lapokban gondolkozik csak. Sebaj, legalább egy érvet fel tud hozni, hogy miért is olyan jó nekünk, hogy ennyire sok, viszonylag drága lappal játszunk. Ha megfelelően van összerakva a pakli, akkor általában 0-1 VP-ért fogunk vele counterelni, ami igen kellemes. Lap visszavetetésként is jól tud funkcionálni, bár én jobb szeretem, ha inkább leesnek a lapok. Azért egy 0 VP-s varázslattól ne várjunk el mindent. Nagy kár, hogy Triniganra rákerült a horgony, pedig nagyon jól kombózott volna vele.

Villám energizátor (7): Kicsit vegyes érzelmekkel állok ehhez a laphoz. Egyrészt örülök, hogy egy elhanyagolt, elévült koncepciót próbál feltámasztani. Elég jónak tűnik ahhoz, hogy próbát tegyünk vele. De ha kicsit számolgatni kezdünk, akkor rájövünk, hogy az esetek nagy részében ez bizony egy lap eldobásával fog lejönni, s ekkor már két-három sikeres villámlapot kell kijátszanunk, hogy úgy érezzük, valami előnyre is szert tettünk. Ráadásul valamilyen érthetetlen okból kifolyólag nem kincsezik. Remélhetőleg ezt a csont kérdést máshogy is meg tudjuk majd oldani.

Leah

A fekete herceg (9): Egyik kedvenc lapom a kiegészítőből. Hiába van az, hogy sok esetben nem az igazi, de ha megfelelő körülményeket tudunk teremteni, akkor nagyon erős. Ha nincs semmi az asztalon, akkor sokszor úgy járunk a legjobban, ha elpörgetjük áramlásnak, s örülünk a +1 VP-nek. Ha már kicsit megpakoltuk az asztalt, akkor már nagyon korrekt áron tudjuk hozni; főleg ha az ellenfél is segédkezik benne. Az óriási lehelete ritkán tud érvényesülni, ennyi mana még a mesékben sincs, de talán szökőévenként egyszer fogunk vele 15-öt lehelni. Nekromantás arcok már kifigyelhették, hogy Nekromanták fattyával elég jól kombózik, de közben mi is komoly veszélybe kerülünk.

A halál árnyékában (7): Milyen fura, de majdnem azzal kezdtem a mondatomat, hogy "kissé drágácska tömegirtás...". Fura, de 2 VP-kért még simán leszedek egy lapot, de miért lett négy most olyan drága? Valószínűleg a tempó, ami miatt elégedetlenkedek egy kicsit, meg leszedni már csak azonnalival szoktam, vagy lapképességgel. Mindenesetre hiba lenne, ha ez eltántorítana minket a használatától, főleg, mert inkább csak side-ba raknám be, ahol meg jól fog szerepelni. Hátránya nem annyira nagy probléma, valószínűleg az a négy lap, amit leszedünk, 4 ÉP-nél jócskán nagyobb károkat okozott volna, örüljünk, hogy ennyivel megúszhatjuk.



A holtak trükkje (8): Lassan már Dunát lehetne rekeszteni a rengeteg counterrel, még sincs belőlük elég. Ráadásul csupán 0 VP-t kell ebbe belefektetnünk, de a nagy sztárokkal ellentétben ez nem a játék legelején jó, hanem egy icipicit később. Kijátszási feltétele meglehetősen szűkíti a használhatóságát - leginkább azonnalit fogunk vele counterelni. Azt mindenképpen érdemes róla tudni, hogy ha nincs lap a gyűjtőnkben, és belekeveredünk egy counter csatába, akkor az időközben kijátszott lapok még nincsenek a gyűjtőben, vagyis még nem tudjuk használni. De ez ne tántorítson el minket a használatától, így is jó lap.

Ártány (8): Közepesen masszív kalandozó, harci képességei nem az igaziak, hisz lassú és semmi védelme. De nyilván nem ezért fogjuk szeretni, sokkal nagyobb erénye az a sok-sok lap, amit betermel nekünk. Mivel kijátszásakor már megkapjuk a plusz lapot, már nem járhatunk olyan rosszul vele. Ráadásul ha úgy érezzük, hogy nem az igazi az adott pillanatban, s inkább a saját életünkért izgulunk, akkor még el is intézhetünk egy lényt az áramlásával. Kár, hogy a legjobb lényeket nem irtja ki rögtön, csak egy kis késéssel. Ne búsuljunk az áramlás úgyis csak a kiegészítő képessége.

Csattogó krabber (7): Jól jöhet egy olcsó krabber, hasznos, ha rögtön van lenn háló. Manaadós képessége jóval hasznosabb, mint a hálócipelőé, így inkább ezt használjuk. Követő mellett repülve rögtön adja a tápot.

Elmefagyasztó yeti (8): Yeti pakli? Ki hitte volna, hogy lesz ilyen, amikor megjelentek az első bundás formák. Az Elözönléssel új irányba kanyarodtak, áldozós vonalat követik. Ez több szempontból is jó ötlet, hisz így az új yetik több pakliba is beleillenek. Az áldozós és yetis koncepciót jól lehet keverni, s igen sok múlik az arányokon. S mivel áldozni is kell valamit, még az eddig yetikhez is igen kérdéses Jégbarlangnak is lesz valami értelme. Maga az Elmefagyasztó uraság igen kellemes fickó, lényes paklik garantáltan utálni fogják, de a többi sem fog rajongani érte. Igen hasznos képessége az 1 VP elpusztítása, ezzel el lehet tolni egy körrel a Thu'zad utazást, Chloet és sok egyebet.



Fehér glóbusz (8): Korrekt áldozós lap. Igazándiból legjobban annak fogunk örülni, hogy a kör végén húzunk egy lapot, magyarán nem kerül két lapba az áldozós cucc. Jetik mellé külön hasznos lehet, hiszen havasi pajtásaink a mi életünket se kímélik.

Hálóvetés (8): Igen speciális, s ennek megfelelően nagyon erős counter. Természetesen csak krabberekhez használható, de ott nagyon. Az első három körben A gyenge erejeként funkcionál, utána csak egy "szimpla" 1 VP-s counter. Arra mindenképpen figyeljünk, hogy krabber altípusú, így Mélység ura mellett +1 VP lesz rá counterelni.

Homályhozó (7): Unjuk már a sok thuzados lapot, Az erős erejét, Védőangyalokat és a többi gusztustalanságot? Akkor most léphetünk ellenük ezzel a kicsi vámpírral. Az anti-mágiája garantálja, hogy mi hátrányba nem fogunk kerülni, hisz ha leszedik, még akkor is egy lapelőnyünk lesz. (Gondolom mondanom sem kell, hogy nem érdemes fehérrel játszanunk mellé.) A drágítás jól belassíthatja az ellenfelet, mondjuk ez inkább csak egyszínű versenyeken lesz veszélyes. Homályúr mellett természetesen alapból is jó lehet berakni, elég jól terrorizálhatjuk az ellenfelet a sok homályjelzővel.



Kapunyitó (7): Egyszerű és hatékony kis lény. Semmi világrengetőt nem csinál, csak szép lassan egyre nagyobb lesz. Kár, hogy a játék elején vélhetőleg nem lépi túl az alapméretét. Igaz, hogy hosszútávon nagyobb lesz, mint egy Óriás denevér, de a denevér mégis sokkal jobb. Igaz, ez más kalandozót is tud erősíteni.

Kisebb jégdémon (8): Nahát, még egy Kragorus lap. Szerencsére ez sem kizárólag oda illeszkedik, remekül teljesít bármelyik side-ban. Agresszív és pörgős (sokat húzó) paklik nem fogják díjazni, hogy ingyen megszakítjuk a körüket és gyógyulunk tízet. Jó, egy Thu'zad utazása után valószínűleg nem fog szívrohamot kapni az ellenfél, ha mi kirakunk egy ilyet, de biztos lesz pár szituáció, amikor zavaró lesz. Kár, hogy az asztalon nem annyira nagy figura, azon kívül, hogy ötöket ütöget, nem sok mindent tud.

Krabber nyisszantás (8): Krabberek már leszedéssel is felszerelkeztek. Hálójukhoz sokkal jobban illeszkedik egy leszedés, mint egy counter, ez is mindenképpen alap a rák népségre alapuló pakliban. Amit igazándiból nem értek, hogy hogyan gyógyíthat egy nyisszantás; ezt csak a krabberek tudják.

Krausos nagyúr (8): Kegyetlen leszedés. Pusztán egy vérfarkasért elintézünk két lapot. Ez mindenképpen jó üzlet, tekintve, hogy sok farkas feltámad. Legrosszabb esetben őt dobjuk be, s szerintem ekkor egy Thu'zad merengése szinten van, amit azért szoktak használni. Külön öröm, hogy Lassan járj! nem drágítja.



Morzsoló yeti (8): Úgy tűnik az egyért hármat ütő lények mostanra már teljesen elfogadottá váltak, ennek örömére itt egy újabb. Egy Elkorcsosult sziránuszhoz képest majdhogynem semmi pozitívat nem tudok mondani. Az, hogy 3 ÉP-je van nem számít olyan sokat, max. annyit, hogy nem olyan könnyű lefújni és A gyenge ereje sem viszi. Másik agresszív pakli ellen baj lehet a folyamatos sebződgetés, de remélhetőleg megússzuk.

Őrjöngő yeti (8): Yetiország utolsó lakója. Ő sajnos kissé drágácska már, nem olyan szívesen fektet be ennyi manát egy lapba az ember. Ha nincs semmi az őrposztban, akkor kellemes darálgatást végezhet, még nagyobb lényekkel is sikeresen birokra kel, igaz az élete árán.

Szaglászó vérfarkas (7): Nem szeretném, ha addig húzódna egy meccs, hogy az elhullott lapjaimat kelljen visszakevergetni, hogy legyen miből nekronozni. A nekron olcsóbbítása már inkább tetszik, bebiztosíthatja, hogy ne fogyjon ki a pakli, ha esetleg nem törnénk össze túl hamar az ellenfelet. Sideba már inkább el tudom képzelni, ha csatamezővel semlegesítenék a Semmi mesterét.



Undorfutnok (7): A nehezen counterlhetősége az, ami a legjobban megfogott benne. Sajnos utána egy gyenge és egy közepesen erős opció közül választhatunk, így szinte kárba vész a jó kis védelem. Lényként igen karcsú, semmi képesség, a repülés már nem egy nagy dolog manapság, főleg mert nem 100%. Dobatni már jobban esik, de ha nem mi kezdünk, akkor nem biztos, hogy annyira jól jön ki tempóban, illetve 1 VP-ért is lehet counterelni. Később kijátszva már jobban hangzik, igaz, akkor nehéz lesz kihasználni a 0 VP-sek elleni védelmét.

Vámpírsárkány (10): Megremegni látszik a Zu'lit sárkányának egyeduralma. Egyelőre úgy tűnik, hogy a legújabb favorit lapnak sem sikerül kiütnie a nyeregből, de azért a Vámpírsárkány elcsípte a második legjobb lény titulust. Egyetlen egy gyenge pontot érzek csak a lapon: nem üt mágikusat. S mivel a Kragoru nagy kedvenc manapság, ez problémákat okozhat. Azért ne hagyjuk, hogy ez a kedvünket szegje, minden más ellen kitűnően működik. Háromért egy négyet ütő lény már amúgy is korrektnek számít, de az, hogy lényekkel és egyéb sebzéssel gyakorlatilag nem lehet megoldani, kiemeli a többi közül. Gyógyítása lények elleni csatákban legtöbbször azt az ÉP mennyiséget fedezi, amiből megmenthetjük az irháját, de ha játékost ütünk, akkor már teljesen ingyen jön a plusz ép. Kötelező darab.

Veszélyes vizeken (7): Egy és több lap ellen is jól működhet egyaránt. Két VP szerintem kicsit sok egy általános lapleszedésért, amit még könnyű is megoldani. De nagy előny, hogy akár több mindent is kivégezhetünk. De ahogy osztjuk szorgosan a jelzőket, annál nagyobb bajba kerülünk, ha az ellenfél egy jó pillanatban elintézi, s akkor oda a befektetett energia.

Raia

A tiszta lelkek városa (6): Az, hogy körönként kapunk egy jelző lényt, már rég kevés az üdvösséghez. Épületes pakliba is már elég egyszerű megoldani, hogy legyenek építő lényeink, szóval oda sem érzem igazán (főleg, mert ezt is építeni kell, magyarán nem oldja meg azt a problémát, hogy nem tudunk építkezni). Egy valamire való lényes pakliba sem tűnik olyan nagy tápnak az élet vagy izom jelző (ezt a Dj'arek tárcsa is tudta már évekkel ezelőtt, s most már nem sokan játszanak vele).

Angyali torony (6): Védelmi épület, de valahogy ezt sem érzem túl jónak. A lények támadásának lekorlátozása nem olyan vészes, sokszor csak egy lény van az ellenfélnél, s azaz egy simán üthet igen sokat, de arra is képes, hogy a tornyot üsse le. Varázslatokkal ugyanez a helyzet, az egy varázsolás sokszor bőven elég, s ha zavarja az ellenfelet, akkor ezt fogja leszedni.

Az angyalgárda parancsnoka (7): Meglehetősen speciális lap, egyszínű hordát építhetünk rá. Sajnos a koncepció nem lesz igazán erős, így csak egy-két színű környezetben javaslom a használatát, ott már megállja a helyét. A parancsnok önmagában igen gyatra, de ha van lenn egy-két lapunk (lehetőleg lényünk, hiszen akkor tudjuk igazán kihasználni a sok sebzést), már igen kellemes sebzést összehozhatunk. Nagy kár, hogy a jelzők után nem ad sebzést, Védőangyalokkal elég kellemes lett volna.



Életenergia túltöltődés (6): Elég speciális lap ez is. Érdemes mellé sok-sok gyógyulást berakni, különben nem megyünk vele semmire. A gyógyulgatással az a probléma, hogy ha max. ÉP-n vagyunk, akkor semmit se érünk vele, így szükség lesz valami olyan lapra is, ami max fölé gyógyít. Itt kezdődnek a bajok, hiszen kijátszottunk három lapot, s nem csináltunk még semmi durvát. Mondjuk ez egész korrektül illeszkedik a Raia főpapja - Álomvirág kombóhoz. Ha többször is lehetne használni egy körben, akkor egész tetszetős lenne, de így elég nyenge. Talán még Raia bűbája mellett érdemes kipróbálni, de túl nagy táp nem lesz.

Életerős halandó (8): Elsőre rendkívül brutálisnak tűnik, de kicsit átgondolva kiderül, hogy csak szimplán egy jó lap. Rendkívül kecsegtető benne, hogy majdhogynem egyedül szét tudja lőni az ellenfelet. Igazából akkor lenne a legjobb, ha a játék elején ki tudjuk rakni, s akkor rövid idő alatt lefarigcsáljuk az ellen ÉP-jét. Igen ám, ez esetben az erőforrásaink javát belepörgetjük a nagy lövöldözésbe, s az ellenfél ragyogón eljátszhat e mellett. S amíg nincs konkrét életveszélyben az ellenfél, addig nem számít annyira sokat a sebződés. Amíg sebezgetünk vele, lényt sem tud feltartani. Ezért inkább lassabb, elhúzódó meccsekben lesz szerepe, amikor van időnk és erőforrásunk arra, hogy csak úgy sebezgessünk. Leginkább börtön és bilincs mellett tudom elképzelni.

Hógriff (8): A fehér horda kulcslapja. Egy lény, ami olcsóbbít, és tápolja a többi lényt. Ezt szeretnénk mindig felhúzni, néhány Az erős ereje kíséretében. Hópárduc (8): Elérkezett a rekció lények ideje. Meglepetésszerűen lecsap a védtelen azonnalikra, s még egy lényt is kapunk. Ha számítunk instantokra az ellenfél részéről, akkor semmiképpen se rakjuk le csak úgy, várjuk meg, amíg elcsíphetünk vele valamit.



Kisebb angyal (5): Borzasztó. Egy VP-t már abszolút nem ér egy két sebzésű lény. Morzsoló yeti és Elkorcsosult sziránusz mellett eszünkbe se fog jutni, hogy játszunk vele. Fehér hordába talán be lehet rakni, de csak jobb híján.

Mennyei áldás (6): Egy közepesen gyenge leszedés. Sajnos sokszor abszolút nem tudjuk kihasználni az előnyét, igen sokféle asztalon maradó van, s egyáltalán nem biztos, hogy lesz ilyen a gyűjtőben. Ha meg ritkán csinálja az extra képességét (ami amúgy se túl nagy szám), akkor meg igen drágának számít.

Pozitrátor (8): Kicsit homályos számomra, hogy mennyire használható, de amennyit láttam belőle, elég kecsegtető. Bizonyos pakliknak mindenképpen varázsolni kell, hogy történjen valami, s erre még jobban kényszeríthetjük, ha mi is játszunk velük, s counterelgetünk. Így tudjuk hibára kényszeríteni. Igen nehéz kitalálni bizonyos helyzetekben, hogy azzal jár-e jobban, ha vár egy kicsit a varázslatokkal, vagy pedig már nem lehet tovább halogatni. Persze ha nincs semmi értelmes lény a gyűjtőnkben, akkor ez nem is lesz kérdéses, de feltételezhetjük, hogy sok lény mellé rakjuk be.

Thu'zad teóriája (7): Jelzők elleni lap. Reszkessetek életjelzős lapok, ha Thu'zad rátok pillant! Ez inkább csak elméleti veszélyforrás, hiszen sosem raknék egy ennyire speciális esetre ellenlapot még a sideomba sem. Inkább nézzük meg, hogyan tudjuk inkább mi kiaknázni. Ha jelzőkről van szó, akkor még mindig Akmal a király, ezúttal is mellette érdemes használni. Sziturena bénulás jelzőit is szépen eltávolítja, így még több előnyt kovácsolhatunk magunknak.

Rhatt

Burkinátor (6): Lényes blokkolóba abszolút jól illeszkedik, kár, hogy ez nem egy túl erős koncepció. Sebaj.

Elemekre bontás (8): Jó kis ellenlap a különféle tárgyak és bűbájok kiirtására. Bennem mindig hagyott egy kis kényelmetlenség érzést, hogy olyan lapot kell leszednem, amire az ellenfél már húzott, de ennek most vége.

Fanatikus ganüid (6): Picit el volt hanyagolva a ganüid nemzetség, így végre jön hozzájuk egy kis jól megérdemelt tápolás. Sajnálatos módon kissé el lett számolva a Fanatikus uraság, ugyanis ezt egyáltalán nem biztos, hogy beraknám a ganüid pakliba. Meglehetősen drágán jön, ahhoz képest, hogy a képességei egész gyatrák. Egy Ganüid kaptár sokkal több tápot ad, s az manába se kerül. Két sebzésért én kicsit sokallok három manát, az, hogy két ifjoncot vehetek vissza, igazából elég lényegtelen képesség. Ifjoncból úgy se raknék be 4-5 darabnál többet, így eleve valószínűtlen, hogy feljön belőle kettő.



Ganüid tojómester (6): Ebben sem érzem a nagy hatalmat, de ganüidek közé azért még be tudnám préselni. A tiszta lelkek városánál már elmondtam a véleményem az ilyen lassú lénytermelésekről, itt elmondható egy pozitívum, hogy a megfelelő pakliban itt még lesz valamekkora értelme is.

Garabonciás (9): Kegyetlen jó lap. Elsőre talán nem annyira feltűnő, de remekül illeszkedik a Lassan járj mellé, így már teljesen körvonalazható is, hogy milyen paklit tudunk építeni rá. Kalandozókból amúgy is van jó pár olyan, amit örömmel raknék be egy ilyen pakliba, az se probléma, hogy egy picivel többel játszunk a Garabonciás miatt. Akár Kragoru familiárisával is elegyíthetjük paklinkat, hiszen van pár jóféle mágikus védelmű kalandozó is. Nem a T. Vlagyimirra (új) gondoltam, de az is elférhet...

Lassú ganüid (8): Az új ganüidek közül ez az egyetlen, ami miatt tényleg érdemes elgondolkozni egy ganüid paklin. Nagyon durván belassít minden paklit, s anti-mágiája miatt elég nehéz megoldani. Kijátszási feltételét meg se érezzük, hiszen úgyis lesz lenn valami, ha mást nem egy ifjonc, amit biztos nem fog senki se leszedni.

Őszinte Teofil (7): Korrekt lény, bár nem igazán tudom elképzelni mibe használnám.

Rhatt apró ügynöke (7): Jó kis lap manatermelések ellen. Ha épp nem tudja elcsípni az ellenfél, akkor igencsak hátráltathatja. Sajnos a laphúzást nem fogja meg, pedig legtöbbször az a veszélyesebb erőforrás. Sokkal előbb használnék egy Manaevő férget, mint ezt.



Rosalinda (7): Annyira fölösleges lapnak tűnik, pedig egyáltalán nem rossz. Nagyon jól be tud állni bármilyen lény elé, nem annyira egyszerű átverekedni rajta. Sok pakliban úgy lehet csak megoldani, hogy ketten megpróbálják szétverni, s ha az egyiket kiszedjük, akkor már nagyon jól jártunk. Nekronja miatt a Lassan járjos hordák sem fogják szeretni. Behemótok nagymesterével is jól működik.

Zöldszemű Evelin (7): A kicsit elfeledett kalandozó pakli kap egy csöpp kis reményt arra, hogy újjá élednek. Sajnos semmi komoly összefüggés nincs köztük, azon kívül, hogy mindenki kalandozó. Ezt a vonalat Evelin se nagyon erőlteti, pusztán csak azt sugallja, hogy játszunk minél több kalandozóval. Szerintem könnyedén összerakhatunk egy horda jellegű kalandozó paklit, sok olcsó és nagyot ütő van köztük. A Kalandozók védőszentje pedig igen hasznos lehet manapság, hisz vannak, akik nem szégyellnek 9-12 ingyenes lapcunterrel játszani.

Sheran

Gemina könnyei (7): Egyszerű kis manatermelés egy meglehetősen extrém táppal. Kettőért négy mana abszolút nem nagy dolog, már 5 éve is volt ilyen (Tudományos felfedezés), s akkor sem volt valami jó. Ezért inkább fókuszáljunk az extrémebb részére. Több út is kínálkozik arra, hogy többe legyünk, mint húsz, de szerintem kár lenne külön kombózgatnunk azért, hogy ez megtörténjen. Marad tehát a relatív biztos út, ha valamilyen szabálylappal vagy követővel megyünk a kívánt ÉP-re. Sokszínűséggel mindenképpen jó, csak húzzuk fel az elején. Az Életenergia már elég elavult, marad tehát a Gyógyító rakshallion. Igaz arról is le kell törölgetni a port, mielőtt játszanánk vele, viszont általában nem lesz gondunk azzal, hogy húsz fölött legyünk. Ráadásul még Cseppkőfivérrel is játszhatunk.

Harci béka (8): Igen jó lap. Teljesen alapjáraton gyakorlatilag egy 4/1-es lény, de reményeink szerint ennél nagyságrendekkel hatékonyabb lesz. Sajnos sokszor nem fogja megélni azt, hogy felkeljen, de amikor sikeresen oda tud csapni, akkor lesz nemulass!

Iszapmester (8): A Ragacsos Iszappolip nagytestvére. Igaz, ez csak összesen egy kis polipocskát tud odatojni az ellenfélnek, de ami sokkal fontosabb, ezt kijátszásakor teszi, így nem tudja megakadályozni holmi leszedésekkel. A paraméterei is igen kecsegtetőek, az értelmes lények java része nehezen birkózik meg vele, mármint ha ők akarják leütni a mestert.



Korhadás (6): Nagyon olcsó lapok ellen korrekt leszedés, a többi ellen már kicsit necces. Hiába ennyire olcsó, nem szeretném, hogy az ellenfelem húzzon egy lapot, csak azért, mert nem találtam egy értelmesebb leszedést. A Pukknál biztosan jobb lesz.

Méregförgeteg (7): Na, ez már jócskán használhatóbb irtás. Az ára korrekt, sajnos egy hátránya is van, ami sokszor elég gázos. Kicsi lények mellett nyilván értelmetlen használni, de ha csak kevés és masszív dögöt használunk, akkor már simán jó lehet.

Öregítés (6): Nehezen tudom hova rakni ezt a lapot. Összességében olyan megérősnek tűnik, de valamiért mégsem érzem benne a tápot. Kb. ugyanakkora előnyt ad, mint egy Kiüresedés, ami azért nem olyan sztár kártya. Dobatni se tud mindig, s így néha eléggé kidobott mana lesz. Nem is tudom, talán Redukció és/vagy Lady Terillien mellett elmegy.



Rúnabárd (7): Lényre rakott tárgy meglehetősen ritka állatfaj - ez nem is csoda, meglehetősen speciális lap. A szigorú követelményeken jelentősen enyhített a Rúnabárd, hiszen bármire rá lehet rakni. Ráadásul megvan az az előnye is, hogy a tápját közvetlenül a lénynek adja, s ha esetleg később leszednék a bárdod, akkor sincs semmi. Ami külön öröm, ha leesik a lény, akkor semmiféle laphátrányba nem kerülünk. Bármilyen agresszív pakliba be lehet rakni, ha van rá remény, hogy pottyan valahonnan egy kis csont, ez Lépéselőnnyel meglehetősen könnyen elérhető. Energiaital és Élőholt kémek mellett nyugodtan használhatunk párat, simán jól mutat a Vámpírsárkány mancsában.

Szépítés (7): Nekem kissé "már majdnem betenném valahova" érzésem van vele kapcsolatban. A lényre rakható bűbájok sem az a műfaj, ami miatt hangosabban ver a szívem, de hát ilyen lapok is kellenek. Azért van annyira korszerű, hogy nehezen kerüljünk hátrányba miatta, így akár használhatjuk is. Harci békával igen kellemes, a legnagyobb problémáit (passzív és könnyű leszedni) igen jól megoldja.

Targantula (6): Varázslat nélküli, horda jellegű lényes pakliba egy erősen kérdéses lap. Hiába ad egész korrekt sebzést, de bizony sokszor előfordulhat még egy lényektől hemzsegő pakliban is, hogy csak egy lényt jelölünk ki támadónak. Ráadásul az ellenfél körében nem is működik.

Teknős berzerker (7): A sok anti-mágiával megfejelt koncepcióval eddig elég nagy probléma volt, hogy egy idő után semmit sem csinálnak, mert már egy hete eldobta az utolsó varázslatát is az ellenfél. Új teknőceink ezen a problémán fognak segíteni. A berzerker gyorsan pontot tehet az ellenfél életének a végére, elég jól tud sebezni, akár csak önmaga odacsavarhat egy ötöst. Sokszor érdemes inkább reptetni, hisz ha nincs az ellenfélnél varázslat, akkor nem is kell nagyon arra számítani, hogy valamivel váratlanul letakarítja. Kölyökteknőssel és Antimágus tanonccal vicces lehet.



Teknős kém (6): Szintén a túlpörgetett antimágia mellé hasznos jószág. Nyilvánvaló, hogy egyik ellenfél sem fog csak és kizárólag varázslatokkal játszani, így jó lenne a maradékot is eldobatni. Ami azt illeti, erre szerintem vannak messze jobb megoldások, mint a Teknős kém, egy Chloe-t sokkal inkább használnék, mint ezt. De ha már teknősözünk, akkor egye fene mehet a kém, de ne feledjük, hogy többnyire - a hozzá erősen hasonlító - Őrjöngő rém is sokkal jobb lesz.

Természetes annihiláció (8): Drágácska leszedés, aminek néha olyan képessége van, hogy le a kalappal. Ha játszunk vele, s ez az ellenfél számára is nyilvánvalóvá válik, akkor igencsak meg kell majd gondolnia, hogy kirakjon-e olyan lapot, ami már ment ki neki. Ha az ellenfél nem szorgalmazza ezt annyira, akkor akár saját lapot is kilőhetünk, bár az már nem annyira gazdaságos. molluszkos paklik rühellni fogják.

Titkok tudója (8): Pici és védetlen lényecske, ám igen jó képességgel megáldva. Körönkénti laphúzás talán még sosem volt ilyen olcsó, Galetki dekkben akár az első körben is megjelenhet. Ne feledjük, hogy nem muszáj kockáztatnunk az életét, bármelyik lényünk ütésével előpottyanhat az áhított lap.

Tharr

Erődemonstráció (8): Igen hatékony erőforrás. Sajnos a hatásába nem igazán tudunk beleszólni, előfordulhat, hogy abszolút semmit se csinál. Általában akkor fog jól működni, ha már picit előnybe kerültünk, vagy az ellenfél asztalra pakolászik. Gormug parittyásai: Jó leszvalamire? - vetődik fel a jogos kérdés. Annyira kevéskének tűnik a sebzése, de ha észrevesszük, hogy az eddigi gyakorlattól eltérően ezt minden körben lehet használni, úgy már nem is annyira rossz. Azt, hogy sokszor keveset sebezzünk, erősen korlátozza a nekron a költségében; de ha csak két-három goblin van kinn mellette, már bőven megéri lőni vele, és gyorsan bedarálhatjuk vele az ellenfelet.

Harci zene (8): Kicsit speciális, de annyi baj legyen. Egyértelműen csak lényes pakliba fogjuk berakni, ott azért nem annyira nagy kaland összehozni pár lényt az őrposztba, főleg, ha Védőangyalokkal is játszunk. Ha ez megvan, akkor talán mindegyik lapleszedésnél erősebb lesz. Sajnos ezt gyakran nehezebb összehozni ezt, mint gondolnánk.

Hurok (7): Igen derekas lényirtás, de gyanítom, hogy csak frissen bontotton fog nagy karriert befutni. A legtöbb esetben annyira nem egyszerű buli összehozni egy csontot, és közben lényekkel kibélelni a saját gyűjtőnket. Lényes paklikban (pl. goblinban és thargodanban) azért igen könnyen összejöhetnek ezek, főleg egy másik lénypakli ellen. Ha alapból nem is, de sideba mindenképpen tegyük be.



Leprás goblin (8): Kicsiny goblinok ki tudja merre jártak, hogy összeszedték ezt a csúnya betegséget. Szerencsére rájöttek arra, hogy ez nekik ne ártson, de ellenlábasaikat szépen kivérezteti. Pillanatok alatt kioszt -2/-2-t ami még a legvérmesebb lényeket is nyüszítő kis korccsá gyalázza, de ha ahogy telik az idő tovább nő a pusztítás.

Mágusölő (8): Hatékony fegyver lehet minden olyan pakliban, ahol egyáltalán nem, vagy csak nagyon kevés varázslattal játszunk. Talán anti-mágiával karöltve működik a leghatékonyabban, hisz eleve ő is anti-mágikus, de nem kell feltétlenül ezt erőltetnünk. Annyi bizonyos, hogy rövid idő alatt sok ellenfélnél elpörög néhány varázslat, s akkor már hozhatjuk is. Igen combosra meg szokott nőni, ha még repülne is, akkor tökéletes lenne.

Moa fegyvergyár (9): Minden figyelmünkre érdemesnek bizonyul a Moa fegyvergyár, kétségtelenül a kiegészítő egyik legjobb lapja. Talán elsőre nem tűnik úgy, hogy nagy javulás lenne a Moa torpedóvetőhez képest, pedig jelentősen erősebb nála. Egyrészt Dobótőrt is képes termelni, ami igen hasznos, sokan játszanak lényekkel, de akár még az ellenfelet is elcsíphetjük vele - az azonnali felhasználhatósága miatt. Tulajdonképpen legtöbbször tőröket fogunk készíteni, s ezzel sem veszítünk a győzelmi potenciálból, hisz ha kell, újra aktiváljuk egy tőrből, s már jönnek is a torpedók. Az újrahasználási lehetősége miatt különösen jól illeszkedik a terülős, sok lapot kijátszó paklik mellé. A használati költsége egyedül, ami problémás lehet, de nekem gyakorlatban mindig sikerült megúsznom a pakli elfogyást. Ha van mit hajigálni neki, akkor egy kör alatt 19 sebzést tud összehozni: kijátszási körében 2 torpedó, az ellenfél körében egy torpedó, majd a mi körünkben 2 tőr - ez azért igen sok.



Moa csillagbárka (8): Elég jó kis tömegpusztítás, főleg, mert mi igen könnyedén megúszhatjuk a kalandokat. Azért izgalmas pillanat, amikor felkel, hiszen ha azonnal feláldozzuk első cselekvés gyanánt, akkor a saját lapjaink is odalesznek. De ha elkezdjük a bárkajelzőket osztogatni, akkor az ellenfél meglephet minket egy leszedéssel, s mi csak pazaroltuk a manánkat. Bár lehet, kevés játékosnak lesz idege ezt kivárni.

Negeshin agyfürkész (7): Az ellenfélre hagyatkozni mindig kicsit botor dolog, ki tudja, hogy miben mesterkedik, s főleg ki tudja, hogy miféle lapok kerülnek a gyűjtőjébe. Egyáltalán nem biztos, hogy tudunk mit kezdeni az elhullott katonáival, bár azért valószínű, hogy ki tudjuk használni valamelyiket. Legtöbben játszanak valamilyen erőforrással vagy lénnyel, azt mindenképpen be tudjuk vetni, de a feltámadós lényeitől vagy a Manaevő férgeitől is megszabadíthatjuk.

Ostoba goblin (8): Ne hagyjuk, hogy megtévesszen a neve, valójában igen okos jószág. Segítségével minden szutyok kis goblinocskából hasznos lapleszedés lesz. Ez abszolút megéri, tekintve, hogy egyes goblinok egy idő után már nem annyira hasznosak, így még jobbnak tűnik a biznisz.

Ősminotaurusz (7): Nagy és buta. És sajnos drága is. Valószínűleg igen tekintélyes mennyiségű manát kell beletolnunk, s könnyen lehet, hogy az ellenfél csak egy jót mulat a passzív lényünkön. Minotaurusz pakliban még egyáltalán nem akkora dolog megspórolni a költségéből négy manát, hiszen a Magzat is egész jól illeszkedik bele, s amúgy is vannak olcsó lényeink. Óriások terén már jóval nehezebb a helyzet, hisz a legtöbb 4-5 VP-ért jön, így nem sokat spórolhatunk egy helyettesítéssel.



Szabad zsoldos (8): Ejnye. Még egy kragorus lény? Lassan már el se fér mindegyik egy pakliban. Ez nem is baj, így is igen sokféle módon tudjuk összerakni. A zsoldos szerintem inkább a Lassan járj verzióban fog nagyot alkotni, hiszen picit drágácska, így mindenképpen védenünk kell valamilyen egyéb módon is. Garabonciással különösen jól kijön ennek a paklinak az ereje.

Szapora törpe (6): Ezek a huncut kis törpécskék csak szaporodnak, csak szaporodnak... A végén még elég sokan lesznek, hogy Hét törpével nyerjünk, pedig az nem mindennapi esemény. Ha ilyesfajta illúziókat nem kergetünk, s a szomorú valósághoz tartjuk magunkat, akkor be kell látnunk, hogy meglehetősen haszontalan egy lap. Az, hogy a következő körben szert teszünk két darab izmos lényre még nem igazán mozgatja meg a fantáziám, lény termelésnek messzemenően jobb A kezdet fiai. Az 1/2-es lények pedig nem sok vizet zavarnak. Összességében nem éri meg 2-3 VP-t belefektetni abba, hogy egy kör múlva legyen két törpe vitézünk.



Times-hin diktátor (8): Elég csúnya és egyedi képességgel lett megáldva ez a moa diktátor. A húzás letiltása, csak az ellenfél részére igen terror dolog, hiába tud az ellenfél kiverekedni belőle. Ha egy kicsit is meggyűlt nála a lap, akkor kénytelen lesz igen sokat dobálni, hogy lecserélhesse a lapjait. Abból a szempontból, hogy így használhatatlan kezét javíthatja - jól jár, de abból a szempontból, hogy igen csinos erőforrás előnyt termel nekünk (minden dobott lap a mi javunkra billenti a mérleget, ráadásul egy manát is kapunk).

Tőrmágia (8): Egyszerű, de mégis rendkívül hatékony lap. Hiába csak egy leheletnyivel erősebb, mint egy Sziklarepesz (új), én elég jónak látom ahhoz, hogy berakjam egy pakliba. Vannak lapok, aminél számít, hogy lent vannak az asztalon, s ha erre legalább egy picikét építünk (Fekete herceggel pl.), akkor máris igen jól jártunk.

Baross Ferenc

Létrehozás: 2009. június 18. 12:42:16
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2025
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.