Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája
A számlanyitás folyamata
Árak + Jelenlét bónusz
Befizetési módok
Jelentkezési lap
Kedvezmények
Kipróbálás (10 ingyenes forduló)
Szabálykönyv
Új játékosoknak
Alanori Krónika kupon
Aukció
Beállítós UL
Bónuszok
Eseménynaptár
Hasznos Információk
Ismeretek hasonlítása
Kalandozók versenye
Karakternév-változtatás
Lemaradás vásárlása
Reinkarnáció
Statisztikák
Szavazások
Tesztcsata
Titanitdukát aukció
Tudástár
UL küldés
Beholder Labirintus
Memóriajáték
Mini-szójáték
Puzzle
Chat, üzenõfal
Fórumok
Közös Tudatok
Közös Tudatok Listája
KT-képességfa
Levelezési lista, IRC
Megosztott fordulók
Nyilvános fordulók
Miniolimpiák
Olimpiák
TF találkozó
AK Archívum
GN Archívum
Írások, novellák
Linkek
TF könyvek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Tájkép armageddon után
Küldd el képeslapként!
Vannak varázslók, akik nem törődnek azzal, milyen pusztítást hagynak maguk után az öncélúan használt varázslataikkal. Vajon létezik-e elég jóság a világban ahhoz, hogy mindezt ellensúlyozhassa?
Nézz szét a galériában!
2. Termikrajzás – zárás
XLVI. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés
A Sötétség Kora - helyzetjelentés
XLVI. Alanori Mini Olimpia

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Túlélők Földje - Nyomtérkép az utolsó 32 játékhét nyomaiból
Aukciós statisztika
Az utolsó Aukciós Napon történtek

A lista folytatása...
HKK online, TF online, Argum City (49)
Épülettervezői pályázat 2. (11)
A Sötétség Kora - helyzetjelentés (7)
Olimpiák eredmémyei (9)
A Sötétség Kora - retró történelmi esemény (17)
Tavaszi befizetési akció 2024.03.01. (péntek) - 2024.03.18. (1)

További témák...

2024-04-27 07:50:40 Az UL-ek letöltésre kerültek.

2024-04-27 07:50:47 A TF fordulók kiküldése megkezdődött!
2024-04-27 07:50:54 A TF fordulók kiküldése befejeződött!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
Pokolkeltõ 112. fordulója

TÚLÉLÕK FÖLDJE
Betáplálva: 2005. aug. 17. 15h:12'
EZ A 130. JÁTÉKHETED, 112. FORDULÓD
131. játékheted kezdete: aug. 19.
A következõ fordulódat azonnal
betápláljuk, amint megkapjuk.
KALANDOZÓ: #5592
SZÁMLA : XXXX
ZSETONOK : 205
Extra forduló: 4

POKOLKELTÕ KALANDJAI


9 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [95,53] koordinátán. Ez az idõ nem múlt el esemény nélkül: A táborozás 1. napján összefutsz Apokalipszissel. Sheran ministránsa. Egy arany papi karkötõt, egy kvazár sisakot, egy regeneráló gyûrût, egy sárga erõövet, egy umbatari karkötõt, egy vark. pecsétgyûrût, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar páncélt és egy virág szimbólumot visel. Ruházatát egy törpemammut trófea, egy szürke rinocérosz trófea és egy sötét gnóm trófea színesíti. Homlokán a következõ jelet látod: Egy Homálylantot tartó, zokogó avatár.. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Bal kezében egy teknõcpajzsot tart. Lõfegyvere egy fúvócsõ. A másik barátságos viselkedése belõled is felszabadítja a pozitív energiákat (+7 varázspont). Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját. A 7. napon valaki a táborod közelébe keveredett: egy tüsi aranyhajú, csillogó szemû kobudera férfi. Fekete a bõre. Egy obszidián karkötõt, egy regeneráló gyûrût, egy rejtõköpenyt, egy ryuku kalózkendõt, egy smaragd védõgyûrût, egy tankány karmot, egy umbatari karkötõt, egy varkaudar csizmát, egy vasvértet és egy zafír erõövet visel. Felszerelését egy kérõdzõ etra trófea, egy karmos tankány trófea és egy ragyás burástya trófea teszi egyedivé. Homlokán a következõ jelet látod: Egy Homálylantot tartó, zokogó avatár.. Bal kezében egy teknõcpajzsot tart. Lõfegyvere egy fúvócsõ. Érzékeled auráját: fekete, jelezve hogy gonosz. Jó lesz vigyázni! Nálad õ jóval tapasztaltabbnak látszik - a harcban biztos, hogy alulmaradnál. Rettegve bújtál el. A 8. napon ismét unalomûzésként váratlan látogatót kapsz. Még idejében észreveszed, ezért meg tudod figyelni: egy tüsi aranyhajú, csillogó szemû kobudera férfi. Fekete a bõre. Elég egy mentális pillantás aurájára: sötét, mert gonosz. Rögtön látod, hogy senki és semmi vagy az õ hatalmához képest. Semmi esélyed sem lenne harcban. Villámgyorsan elrejtõztél a másik kalandozó elõl. A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a zombi (ld. enc.), a Morbid (ld. enc.), a nómenklatúra (ld. enc.), a velociraptor (ld. enc.), a hadroszaurusz (ld. enc.), a dögkeselyû (ld. enc.), a Zinthurg (ld. enc.) és a massza (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) ködmangó cserjét (ld. enc.), ködmangót, rövid íjat (ld. enc.), nyílvesszõt, vapár cserjét (ld. enc.), vapár ágat, aranygyûrût (ld. enc.) és karbin plazmát (ld. enc.). A 1. napon találkozol VELE. Udvariasan köszöntitek egymást, de hosszú ideig csak néztek egymás szemébe, s nem szólal meg egyikõtök sem. Végül Õ mosolyodik el elõször, megfogja a kezed, és szelíden húz maga után. Te szó nélkül követed, hagyod, had vezessen. Egy kis ligeten szaladtok keresztül - még soha nem érezted magad ilyen boldognak. Az egyik ágon hangosat füttyent egy rigó, mire felébredsz a kellemes álomból.

A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetõen visszanyerted erõd egy részét. (+44 életerõ.) Varázserõd regenerálódik. (+35 varázspont.) Erõt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.) Reménykedsz, hogy a táborozás alatt nyomolvasással töltött idõ egy óriás patkány nyomára vezet. Hiába. Semmi eredmény. [7 pontot használtál fel, van még 244.]


im imádkozol
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Megérkezik a telepatikus üzenet. - Gratulálok, ezt jól csináltad! Jutalmat érdemelsz. (+1 max. életerõ, +4 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve erõpajzs I. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettõ: 1.) Hozd el és helyezd oltáromra a Szent Kulacsok egyikét! 2.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! 3.) Papjaim a természetben megbúvó legkisebb anomáliát is észreveszik. Imádkozz úgy, hogy felderítésed 8. szintû! [30 pontot használtál fel, van még 214.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Lefõzöl egy adag fõtt ételt. Habzsolva nyeled be az így készült ebédet. Finom nagyon, és egy idõre minden éhségedet elmulasztotta. 153 tapasztalati pontot kaptál. [3 pontot használtál fel, van még 211.]

kpb 1 kezd. parancs berakása: 1

v 14 elmormolod a 14. varázslatot
Kántálni kezdesz. Érzed, ahogy erõ áramlik a tagjaidba. Elmormoltad a méregsemlegesítés varázslatot! A varázslat az agyadban lapul, használatra készen. [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 206.] [A parancs tárolásra került.]

v 19 elmormolod a 19. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Energia árad testedbe. Egy végsõ mozdulattal elõhívod a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtûrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 teológia). [5 pontot használtál fel, van még 201.]

m 6 mozogsz nyugatra
[94,53] Épületek tûnnek fel. A város nyüzsög az élettõl - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testõreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat. A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betûkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Észkombájn barátomat itt ûztem el, mert a gonosz útját követte. S. Evelyn " Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy fény szentélyét.
(Vándorcirkusz:)
Hirtelen rengeteg összekeveredett lábnyomra leszel figyelmes az út porában. Nagyon nagy lehetett itt a forgalom az utóbbi órákban! Mikor felnézel, megérted miért. A vándorcirkusz épp az út mellé telepedett, színes sátrai hívogatóan állnak elõtted. Mielõtt belépnél, egy törpe lép eléd. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelõdtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Van itt egy fegyverbolt (590. épület.) és egy vegyesbolt (593. épület.). [10 pontot használtál fel, van még 191.]

ve 230 1 megveszed a 230. tárgyat 1
Vásároltál 1 lánckesztyût. 300 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 191.]

ve 272 2 megveszed a 272. tárgyat 2
Vásároltál 2 aranytût. 16 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 191.]

ve 14 5 megveszed a 14. tárgyat 5
Vásároltál 5 sünmedve tüskét. 10 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 191.]

kf 230 kézbeveszed/felveszed a 230. tárgyat
Leveszed a kígyóbõr kesztyût, majd felhúzod a kezedre a lánckesztyût. [0 pontot használtál fel, van még 191.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[93,52] Továbbmész a város utcáján. Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyõzõdhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Kalandozók! Ez a terület mostantól az alanori királyság része, az ottani törvények érvényesek itt is, mostantól ti is Borax adófizetõi vagytok. Ennek eredményeképp a városi adó mértéke is megemelkedett, a Fény Szentélyének bevétele ezentúl újabb Szentélyek építése helyett a város kincstárába folyik be. A tolvajlást szigorúbban büntetjük, a boltosok pedig önvédelmi képzésben részesültek. A lázadók büntetése halál. Aláírás: Numpet Zaks. " Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Az erõnk forrása saját magunk, s az öklünkbõl acélt kovácsolunk. -Acél Öklök. " Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyõzõdhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Figyelem! Nagyszabású árverés rendeztetik, melyen minden szabad erdauini kalandozó részt vehet! Részletek a városházákon és a helytartói hivatalokban [BE <épület> 1]. Krapixlon Ottomár, pénzügyminiszter. " A következõ épületeket látod: egy fegyvermester háza (572. épület.) és egy fekete mágustorony (597. épület.). Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Naplovagból parányi porszem, ez az én világom, ezt szeretem. KM tiszteletére: ACS. " [10 pontot használtál fel, van még 181.]

vtn 31 varázslat tanulás: a 31. varázslatot
Félve közelebb óvakodsz. Remegve kopogtatsz a lapos rézkoponyával. Sokáig semmi, de aztán nyikordul az ajtó, és megjelenik egy sebekkel borított testû alak! Õt a sebek azonban cseppet sem zavarják. Talán egy lélek nélküli, emberi maradványokból összevarrt, miksziszi húsgólemmel állsz szemben? A mágus örömmel fogad, és a piszkos anyagiak megbeszélése után kezdetét veszi végre a hosszadalmas tanulás. A kézmozdulatokon, varázsszavakon, anyagi komponenseken kívül még rengeteg fontos dolgot elsajátítasz. Most már el tudod mondani a varázslatot, de másnak sajnos nem tudod megtanítani. A varázsló varázslat, amelyet kaptál: lángcsóva. (ld. enc.) A húsgólem kikísér a bejárathoz. [35 pontot használtál fel, van még 146.]

m 1 3 2 mozogsz északkeletre, délkeletre, keletre
[94,51] Szûnni nem akar a zöld síkság. Virágzó orchidea illatát hozza a szél. Megérezve a magas fûbõl érzõdõ szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Úgy gondolod, hogy a közeledõ rájanyék nem jelenthet komoly veszélyt. Úgy tûnik ma Te vagy a fõfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyõzni, jöhetnek a fegyverek.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy tüskepajzs varázst. Teli erõbõl ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked átfúrja a rájanyék tüskés farkát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 122 tapasztalati pontot kaptál. Áldod az elõrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Ha Sheran hívõ vagy és IGAZÁN tápos akarsz lenni, akkor keresd a Sheran Múmiákat! " Utad során felfedezel egy oltárt. Fairlight híveié. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy álomvirágot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy szent tölgyfát. Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyõzõdhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Elõbb találsz tökös nõt, mint kapsz el egy Árnymenõt... a helyedben ügyelnék! " északnyugatra látsz egy viharfelhõt, benne a következõ név rajzolódik ki: Gork, egy viharfelhõt, benne a következõ név rajzolódik ki: Csala Csíny-Csilla. Megérezve a magas fûbõl érzõdõ szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy manaelementál nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Nem árt az elõvigyázatosság! Egy tüskepajzs varázslattal készülsz a csatára. Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a manaelementál testét. (3 támadással 50 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vasalt bunkót ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval néhány helyen meghorzsolod a manaelementál egyik csápját. (4 támadással 115 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal néhány helyen meghorzsolod a manaelementál lebernyegét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bizsergetõ érzésed van (+6 vp). Vasalt bunkóval párszor súrolva eltalálod a manaelementál testét. (4 támadással 103 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal néhányszor épp csak megérinted a manaelementál lebernyegét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Csiklandozó az érintés (+5 vp). Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Észreveszel valamit a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még friss árnymanó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes mutáns nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek délre, kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Összefutsz Equartinnal. E különös alak páncélzata a nap fényével ragyog. Mellvértjén látsz egy izzó jelet: Sötét fellegek közül elõtörõ hajnali fénysugár. Raia eljövendõ papja. Egy kígyóbõr övet, egy nap szimbólumot, egy smaragd védõgyûrût és egy umbatari karkötõt visel. Felszerelését egy erszényes elkarog trófea, egy purifikátor trófea és egy élõholt quwarg trófea színesíti. Jobb kezében egy vashegyû lándzsát, bal kezében egy teknõcpajzsot tart. Lõfegyvere egy hosszú íj. Tárgyainak egy részét egy woor-antilop viszi. Számodra jól felismerhetõ a körülötte lebegõ láthatatlan aura: fehér, jelezve, hogy jó. Ahogy aurátok összeér, melegség önti el lelkedet (+7 varázspont). Köszöntitek egymást, aztán tovább.

(Továbbmész...) [95,52] Szûnni nem akar a zöld síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfûz. A fû zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtetõ szörnyet. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy kérõdzõ etra került az utadba. Úgy tûnik ma Te vagy a fõfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyõzni, jöhetnek a fegyverek.

Nem árt az elõvigyázatosság! Egy tüskepajzs varázslattal készülsz a csatára. Mielõtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a kérõdzõ etra duzzadt tõgyét. (3 támadással 52 életpontot sebezve.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-4 életerõ.) Ezenkívül elkorrodált 11 aranyad. Egy pukkanást hallasz, és a következõ pillanatban émelyítõ bûz ölel körül. Ellenállsz a borzalmas rosszullétnek. Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra rontasz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a kérõdzõ etra farkát. (3 támadással 74 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a kérõdzõ etra duzzadt tõgyét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A kérõdzõ etra patája súrolja a combodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A lénybõl áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-7 életerõ.) Ezenkívül elkorrodált 10 aranyad. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 700 tapasztalati pontot kaptál. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy mély kutat. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy álomvirágot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Tharr hívei emelték. Zajt hallasz a közeledbõl. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba).
(Feltételes mászás:) A kötelet a kút széléhez rögzíted, és óvatosan leereszkedsz. A kút mély, de szerencsére a köteled elég hosszú volt. Egy pillanatig feszülten figyelsz, majd kutatni kezdesz. Ebben a pillanatban egy fény által nem megvilágított szegletbõl valami elõront! Egy topránypolip!

Nem árt valamilyen védekezõ mágiát alkalmazni: tüskepajzs létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a topránypolip egyik csápját. (3 támadással 36 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval kegyetlenül megütöd a topránypolip puha testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a topránypolip testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A topránypolip csápjával feléd suhint, de ügyesen félrehajolsz. A topránypolip összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kõkést, szereztél 3 kaját. 189 tapasztalati pontot kaptál. A kút üres. Miután kijöttél, elrakod a kötelet. Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes troll nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északnyugatra, friss kobudera nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [96,52] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Már messzirõl meghallod a feléd tartó lényt. Már távolról sem tûnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy nektoraf. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Nem árt az elõvigyázatosság! Egy tüskepajzs varázslattal készülsz a csatára. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a nektoraf viaszos testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a nektoraf bal lábát. (3 támadással 49 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal néhányszor súrolod a nektoraf bal lábát. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) A nektoraf Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szörny kitárja karjait, és megpróbál átölelni. Lerázod magadról! Ellenfeled regenerálódik! Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a nektoraf viaszos testét. (3 támadással 44 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod a nektoraf testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Mancsával a nektoraf végigsúrolja a csípõdet. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Megpróbál karjaival összeroppantani. Mintha egy satuba kerültél volna! Csontjaid recsegnek ropognak. 30 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kõkést, szereztél 1 nektoraf faggyút. 570 tapasztalati pontot kaptál.
(Feltételes gyógyítás:) Azt már régen megtanultad, hogy a napba nézés esetenként milyen hasznos lehet. Arra azonban csak most jöttél rá, milyen jó hatással lehet rád, ha nem nézel bele. És valóban, az eredmény fantasztikus! (+38 életerõ.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). Találsz egy grok-képzõdményt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Tharr hívei emelték. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkõ, azzal újra kifehérítheted a bõrét, megmentve a veréstõl. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba).
(Feltételes mászás:) Egy nagy sóhajjal feltekintesz a grok-képzõdményre, majd lassan, óvatosan felmászol. Az oszlopot koronázó burok alján találsz egy nyílást, itt bemászol. Ahogy vizsgálódni kezdesz, orrodat dögletes bûz csapja meg. Egyszercsak moccan valami a sarokban... Egy légirozmár!

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy tüskepajzs. Mielõtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a légirozmár testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vasalt bunkót ellenfeledre támadsz. Vasalt bunkóval iszonyatosan megcsapod a légirozmár mellsõ uszonyát. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a légirozmár testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A légirozmár meglök agyarával. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Feléd sújt a légirozmár a farkával, de elhibázta! A légirozmár most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted! Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kõkést, szereztél 3 kaját. 165 tapasztalati pontot kaptál. A keresgélés meghozza eredményét - a puha padlón találtál 1 ezüst karkötõt. Miután lemásztál, továbbindulsz. Nocsak, itt van valami érdekes! Aránylag régi (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [100 pontot használtál fel, van még 46.]

m 5 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[95,53] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbrõl: találtál egy gyöngymangó bokrot. Érett termése van. Begyûjtesz 2 gyöngymangót. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Sheran híveié. Találsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetõen Chara-din rúnaköve. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy álomvirágot. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Némi melóval hozzáférsz egy nagyobb tõrvirág édes gyökeréhez. (+1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Aránylag régi (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, friss törpe nyomokat, amelyek nyugatra, friss kobudera nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek északnyugatra, friss kobudera nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [94,54] Épületek tûnnek fel. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Kalandozótársaim! Ne tûrjétek tovább a kizsákmányolást! LÁZAGYATOK! <T-M>. " Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt erõdítményt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt oltárt. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Romani ite domum! " Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Febr. 13-án éjjel farsangi buli a városban. Légy itt. Várunk. (V&T). " Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel elõtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betûket: " Mi a fontosabb? A TÁP vagy a szabadság? Támadd te is az erõdöket! "

(Továbbmész...) [93,55] Folytatod sétádat a házak közt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad elõtt egy csodák kútját. Épp a hasad sütteted a nappal, mikor valaki melléd lép, s eltakarja elõled a fényt. Morogva pillantasz fel, de ajkadra fagy a szó. Egy terhes elf lány áll melletted, tekintete szemrehányó, pedig oly gyönyörû vonásai vannak... Néz rád szótlanul. De... Csak nem? Azt hiszi, hogy Te? De hisz most látod õt elõször! Hirtelen megfordul, majd mielõtt magadra hagyna, megszólal: "Silina vagyok, úgy látom, már ezt is elfelejtetted!" Összebarátkoztok egymással. Az õ neve Silina. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. A másik barátságos viselkedése belõled is felszabadítja a pozitív energiákat (+7 varázspont). Csábosan rebegteti a szempilláit, majd ruháit úgy mozdítja, hogy elõvillanjanak hosszú, karcsú combjai. Rezzenéstelen arccal figyeled a nõstény próbálkozásait. Összeakadsz egy hosszú aranyhajú, zöld szemû kobudera nõvel. Bõre bronzként csillog. Sheran bíborosa. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy bíbor erõövet, egy bundás kabátot, egy ezüst papi karkötõt, egy fekete bõrcsizmát, egy gólem talizmánt, egy gromak páncélt, egy jing-jang fejpántot, egy obszidián karkötõt, egy tankány karmot és egy virág szimbólumot visel. Fegyverzetét egy velociraptor trófea, egy élõholt quwarg trófea és egy varkaudar varázsló trófea díszíti. Jobb kezében egy ryuku kopját, bal kezében egy teknõcpajzsot tart. Lõfegyvere egy hosszú íj. Összeismerkedtek. Az õ neve Káliána al Doum. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. A másik barátságos viselkedése belõled is felszabadítja a pozitív energiákat (+7 varázspont). Kellemesen elbeszélgettek és közben Barátod túláradó energiáit engeded beáramolni a Közös Tudat energiatavába (a következõ képességhez már csak 1401 TUdatpont szükséges). Mélyen a szemedbe néz, és lassan végighúzza a nyelvét a felsõ ajkán. Izgató a dolog, de ellenállsz! [30 pontot használtál fel, van még 16.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[92,54] Folytatod sétádat a házak közt. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Száradjon le az összes Elenios hívõ keze! -E.X.- " Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt oltárt. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Szolgáljon eme tábla Sheevának, Ghalla legszebb nõjének dicsõítésére! -G. " Találsz egy táblát, rajta a következõ felirattal: " Kifog rajtad az ajtó, ongóliantölõ? Mr. Elem-Elek orvosolja bajod! " Van itt egy fogadó a Csupasz Sünmedvéhez. (611. épület.). Összeakadsz egy vörös, rövid hajú, zöld szemû törpe férfival. Körszakálla és bajsza van. Bõre teljesen fehér! Fairlight követõje. Egy kígyóbõr kesztyût, egy rézsisakot, egy rõtmanó kacagányt és egy villám szimbólumot visel. Fegyverzetét egy orgyilkos trófea, egy ork sámán trófea és egy sullár trófea díszíti. Jobb kezében egy szöges bunkót, bal kezében egy kõkalapácsot tart. Lõfegyvere egy fúvócsõ. Megbarátkoztok egymással. Az õ neve Vörös Gondró. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Ahogy aurátok összeér, melegség önti el lelkedet (+8 varázspont). Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján. Találkozol Fekete Monyóbával. Fairlight fõpap-jelöltje. Egy arany papi karkötõt, egy bíbor erõövet, egy fekete bõrcsizmát, egy halálhozó talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy láncinget, egy lánckesztyût, egy obszidián karkötõt, egy smaragd védõgyûrût, egy szirén köpenyét, egy vassisakot és egy villám szimbólumot visel. Fegyverzetét egy Tguarkhan trófea, egy ongóliant trófea és egy borzalmas varkaudar trófea ékesíti. Furcsa jelvénye van: egy hófehér farkasfej. Jobb kezében egy vashegyû lándzsát, bal kezében egy árnyéktõrt tart. Lõfegyvere egy vas dobónyíl. Tárgyainak egy részét egy karmos tankány viszi. A másik barátságos viselkedése belõled is felszabadítja a pozitív energiákat (+8 varázspont). Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok. Áldod az elõrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Szesszel kellemesebb! Igyál Te is!-Hukk! W. egy mámor lovag " [10 pontot használtál fel, van még 6.]

bpk 1 bef. parancs kivétele: 1
H 242 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

tf 2 fejleszted a 2. tulajdonságodat
Rendben, ha a kör végén az átvihetõnél több tvp-d marad, TF-elni fogod az IQ-d. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

ef 6 energia fejlesztése 6
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 6.]
tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 6 pontért
Magad elé képzelsz egy négyzetrácsot, és köröket, kereszteket kezdesz belerajzolni. A fejben amõbázás egy kemény dolog, de jó módja az IQ-d fejlesztésének. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az IQ-d észrevehetõen fejlõdjön. [Még 63 TVP-t kell elköltened.] [6 pontot használtál fel, van még 0.]

be 611 20 4 bemész a 611. épületbe
Belépsz a fogadó ajtaján. Bent viszonylagos tisztaság és rend fogad, nyoma sincs füstnek, alkoholbûznek, a legutóbbi verekedés nyomainak. És a legnagyobb meglepetés: a fogadós rögtön eléd siet! Úgy látszik, még nem elég nagy a forgalom. Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]


* 1. BP: használod a 396. tárgyat
Kibontod az álomvirág szirmait és beszippantod az álomport, remélve, hogy nyugodtabb éjszakád lesz. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlõdtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 0.] Vizet kortyolsz a vizestömlõbõl. Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Karaktered megállíthatatlanul fejlõdik, a tapasztalatoknak köszönhetõen. (+1 max. életerõ.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 253 pontot. A következõ körben tehát 253 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ZOMBI (49. SZÖRNY)
A "friss" (néhány hónapos), még rothadás állapotában levõ hullák animálása, életre keltése a nekromanták egyik kedvenc szórakozása. Az igen visszataszító és büdös élõholt szolgák egyébiránt hasznosak: fáradhatatlan moráljuk és a fájdalom teljes ignorálása félelmetes harcosokká teszi õket. Sajnos, a sikeres harcos másik alapvetõ feltétele, a tudat és motiváltság teljesen hiányzik belõlük, ezért egy éles vagy szúrófegyverrel aránylag hamar fel lehet õket aprítani. Leginkább mocsarakban és romok közt találkozhatsz velük.

MORBID (127. ELLENFÉL)
Morbid, a gonosz varázsló Irthanonnál, Dornodon egyik kiképzõtisztjénél tanulta a mágia tudományát. A háború utáni zûrzavarban nekikezdett, hogy megszervezze saját birodalmát, és ehhez erõs támogatásra lelt a vezetõt keresõ varkaudarokban. Bár tapasztalt a varázstudományban, egy jó fegyverforgató könnyedén legyõzheti, ha a közelébe tud férkõzni.

NÓMENKLATÚRA (158. SZÖRNY)
Ez a csupa nyálka, trutyi és gyanúsan csavarodó izom szörny fõként sötét vagy ködös helyeken fordul elõ. Ne aggódj, az elsõ pillantásra undorító zsezsgés egy félelmetes, és minden érzelmet nélkülözõ, mélységesen gonosz lényt takar. Ebbõl a lénybõl csak úgy csöpög a méreg, a sav, ahogy azt majd az elsõ pillantás alkalmával majd látni is fogod. Kezdeti pucolásnak érdemes egy alkalmas tisztítótûzzel kezdeni, aztán ragadj valamilyen steril fegyvert - lehetõleg vágót, ha az nincs, akkor esetleg szúrót - és aprítsd péppé. A trutyiban nem bizonyos, hogy érdemes a harc után nagyon nyúlkálni, mert elõfordulhat, hogy valamilyen iszonyatosan gyilkos és idegen vírust is sikerül magadhoz venni.

VELOCIRAPTOR (161. SZÖRNY)
Õrült egy mágus lehetett az, aki a Túlélõk Földjén megépítette a mesés õslényparkot, de mindenképpen tisztelni kell azokért az elõvigyázatosságokért, amelyeket annak érdekében tett, hogy a múlt egyik legveszedelmesebb ragadozója, a velociraptor ne juthasson ki a lakott területekre. A velociraptor megalkotása minden tekintetben tökéletesre sikerült, messze földrõl is hatalmas harcosok látogatják az igazi kihívás kedvéért a létesítményt. (Ha esetleg a parkon kívül találkozol egy ilyen szörnnyel, akkor igen nagy a baj...) A villámgyors ragadozó ellen leginkább a vágófegyver a hatásos, második legalkalmasabb a szúró, az ütõ pedig a lehetséges leggyengébb választás.

HADROSZAURUSZ (162. SZÖRNY)
Hát igen, ezeket a békés növényevõ kacsacsõrû dinókat kissé túlzás szörnynek nevezni. Tehén módra legelésznek, és birka módra tûrik, hogy a tyrexek és raptorok nap, mint nap irtsák õket. Ha megtámadsz egyet, persze védi magát - ne felejtsd el azért, hogy a hadroszaurusz több tonnát nyom! - de valószínûleg így is könnyû dolgod lesz. Feltéve, ha elég türelmes vagy a hústorony hosszadalmas lemészárlásához. És feltéve, hogy nem egy mutáns hadroszauruszra bukkantál, amelynek diónyi agyát néhány pajkos kedvû mágus - felfoghatatlan technológiával - varázstudással ruházta fel! Persze az ilyen elég ritka, valószínûleg eggyel sem fogsz találkozni.

DÖGKESELYÛ (174. SZÖRNY)
Dögkeselyûkkel leggyakrabban ott találkozhatsz, ahol bõven van friss hulla: a csatamezõkön. A ghallai dögkeselyûk különösen kövérek és erõsek, és rettenetesen szemtelenek: nem egykönnyen hagyják magukat elzavarni a kiválasztott zsákmánytól. Leölésüknél leghatékonyabb, ha valamilyen vágófegyverrel átmetszed a nyakukat, de még az a technológia is elmegy, ha jól kupán vered õket valamilyen ütõfegyverrel.

ZINTHURG (180. SZÖRNY)
A Zinthurg a Sötét Földnek nevezett létsík lakói (Thargodanok) közül az egyik legalacsonyabb rangú. Mégis, természetes mágikus képességeiknél fogva nagyhatalmúnak számítanak Ghallán. A Thargodan egy sötét, fekete undormány, idegen létforma, minden szempontból ellentéte a fénynek, az életnek. A varkaudarok ugyan gonoszak, de részeit képezik ennek a világnak - a Thargodanokról ugyanez nem mondható el. A varkaudarok lelke sötét - A Thargodanoknak egyáltalán nincs lelke. Olyannyira veszedelmesek, hogy mégoly ritka megjelenésük Ghallán is általában katasztrófával jár. A Zinthurgok rabszolgái, talpnyalói a rangsorban felettük elhelyezkedõ lényeknek, Ghallán azonban rengeteg náluk gyengébb lény van, és ezek felett uralkodhatnak - minden egyebet pedig igyekeznek elpusztítani. Egyetlen Thargodan sincs a test börtönéhez kötve, alakjukat kedvük szerint formálják. A Zinthurgok leginkább a közel három méter magas, ébenfekete testû, bikafejû, négy hatalmas, karomban végzõdõ karral rendelkezõ formát kedvelik. A Zinthurg elpusztításához mágikus vagy ezüstbõl készült fegyver, ill. varázslat szükséges, egyéb fegyverek csak a felöltött külsõt képesek megsebezni, és ezt a lény egy szemvillanás alatt képes regenerálni. Ha egy Zinthurg fizikai formáját a Sötét Földön kívül pusztítod el, a lény maga nem semmisül meg, csak visszamenekül saját létsíkjára. A Sötét Földön elpusztított Thargodanok - kevés kivételtõl eltekintve - végképp megsemmisülnek, de persze elpusztításuk itt jóval nehezebb, hiszen birtokában vannak teljes hatalmuknak.

MASSZA (217. SZÖRNY)
A massza nem egy bizonyos szörny, hanem egy gyûjtõfogalom mindazokra a borzalmakra, amelyek a phua-kúpokban megtalálhatóak. A massza egy speciális Moa mágikus eljárás, a Génmancipulcánió, (vagy valami hasonló) eredményeképp létrejött lény. A legtöbb phua-kúpban megtalálható egy szörnygenerátor nevû varázsdoboz, amely tökéletesen véletlenszerû paraméterek alapján MASSZÁT állít elõ. A massza alakja, színe, formája, végtagjainak száma, és nem utolsósorban hatalma nagymértékben változó. Van, amelyik rendelkezik mágikus képességgel, másoknak kõvéváltoztató pillantása, esetleg tulajdonságcsökkentõ érintése van. Némelyik ellen az ütõ, mások ellen a szúrófegyver a jó. Éppen ezért nem túl biztonságos dolog FT-t kiadni egy MASSZÁRA, hiszen lehet, hogy képességei egy gonyolékénél is gyengébbek, de az is elõfordulhat, hogy még egy borzalmas varkaudar is megfutamodna elõle. Ezért bízd csak az életedet a viselkedésben megadott merészségedre, az majd eldönti, hogy az adott formájú és méretû MASSZA milyen szintû szörny, és érdemes-e vele kikezdeni - és persze nem árt tulajdonságpajzsot, lélek védelmét vagy hasonlót is felrakni. A phua-kúpok szörnygenerátora minden alkalommal új szörnyet állít elõ. Érdekesség: a phua-kúpokban talált masszákról szerezhetsz információt a pszi-ernyõvel. Sok masszából érdekes komponens nyerhetõ ki, mindegyikbõl más és más!

KÖDMANGÓ CSERJE (58. NÖVÉNY)
Az árnyvilág sötét zugaiban, a holtak folyamatosan párolgó életesszenciáiból táplálkozik a ködmangó cserje, ez az anyagtalan, testetlen pszeudo-növény. Egy holt lélek mentális energiáinak koncentrálásával képes ennek immateriális termését, a ködmangót leválasztani. Ehhez a KT 59 parancsot kell kiadni, 12 pontért.

RÖVID ÍJ (107. TÁRGY)
Rövid íjat bozótos vagy erdõs terepen készíthetsz 40 pontért, a KT 107 paranccsal. Ehhez szükség van egy magszim bélre és egy smirglilevélre (alkalmas botot automatikusan keresel). Nyílvesszõket a rövid íjhoz szintén erdõs és bozótos terepen készíthetsz a KT 108 paranccsal, 4 pontért, ha van madártollad. Ezek a nyilak d8+2 sebzést tudnak okozni. A bronzhegyû nyilak a rövid íjhoz sajnos nem jók (nem lehet õket vele elég erõsen kilõni). A rövid íjat automatikusan használod élelemszerzésnél anélkül, hogy a nyilaid fogynának.

VAPÁR CSERJE (109. NÖVÉNY)
A vapár hosszú, rugalmas ágain halálos mérgû tüskék nõnek. A közelbe merészkedõ élõlényekre a vapár ezeket a tüskéket automatikusan kilövi... Ha a kilõtt tüskéket fel tudod fogni és képes vagy semlegesíteni egy móleon fémrúddal, akkor van esetleg idõd arra, hogy lenyisszants egy ágat a vapár cserjérõl. Bár a mérget ilyenkor már nem tudod kinyerni, felhasználhatod a vapár ágát valami egészen másra, rugalmassága és törhetetlensége miatt. A vapár ág lenyisszantásához a KT 110 parancsot kell kiadnod, 10 pontért.

ARANYGYÛRÛ (193. TÁRGY)
Ez az egyszerûségében is szép ékszer nemcsak pénzre váltható kincs, hanem jegyajándék is lehet kedvesed számára. Ha akarod, felveheted a KF 193 paranccsal. Egyszerre kétfajta gyûrû lehet az ujjadon.

KARBIN PLAZMA (199. TÁRGY)
A karbin agyplazmájára kivágása után azonnal rá kell csöpögtetned 3 csepp spirituszt, mert különben nagyon gyorsan megromlik. A tartósított (és igen undorító) massza egyenlõre teljesen hasznavehetetlen lomnak tûnik.

ERÕPAJZS I. (12. VARÁZSLAT)
Az erõpajzs I. javítja ellenállásodat a fizikai támadásokkal szemben: 2-vel jobb lesz a védettséged. A varázslat elmondása 6 VP-be kerül, és egészen a forduló végéig tart. Ez egy láthatatlan burok, amely körbeveszi egész testedet. Párhuzamosan létezhet mágia ellen védõ pajzsokkal és páncélokkal, de más erõpajzsokkal nem.

LÁNCKESZTYÛ (230. TÁRGY)
Ezt a kesztyût harcosok számára készítették, rengeteg apró fémkarikából. A finom tapintású, könnyû kézvédõ aránylag könnyû, mégis jó védelmet nyújt: hárommal növeli a védettségedet.

ARANYTÛ (272. TÁRGY)
Egy gyönyörûséges, színaranyból készült varrótû! Csodás ékszer, de vajon van valami haszna? Igen, minden bizonnyal. Az egyszerûbb, primitívebb tárgyak elkészítésénél, amikor varrni kellett elegendõ volt egy csonttû vagy más hegyes, a természetben is elõforduló eszköz. Amikor azonban precíz, kifogástalan munkát (varrást) igényel egy finomabb tárgy elkészítése, nyilvánvaló, hogy célszerszámot kell használnod. Érthetõ hát, hogy az aranytû több tárgy elkészítésénél is fontos komponens.

LÁNGCSÓVA (31. TÁMADÓ VARÁZSLAT)
A lángcsóva elmormolásakor a kezedbõl egy hosszú tûznyelv csap ki, leégetve ellenfeled irháját és szemöldökét. Azokon, akik semmilyen módon nem védettek a tûz ellen, 2d10+6 ill. d10+3 életpontot sebez, attól függõen, hogy telibe találtad vagy sikerült valamennyire félreugrania. (Bár a félreugrás igencsak nehéz.) A varázslat elmondása 5 VP-be kerül, anyagi komponense nincs.



KARAKTERLAP
Pokolkeltõ, egy vörös, copfos hajú, piros szemû törpe férfi vagy. Körszakállad és bajuszod van. Bõröd bronzként csillog. Sheran eljövendõ papja vagy. Az Igaz Barátok (#9141) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 112. fordulód.

 Erõ:20 (21)  Szint:15  Merészség:2/1 Magasság:122 cm 
 IQ:22  Támadás:14  Agresszió:3 Testsúly:70 kg 
 Ügyesség:25 (26)  Védekezés:28  Menekülés:30 % Életkor:62/62 év 
 Egészség:19 (21)  Életpont:258/122  Jellem: semleges (+3) Tul. pont:
 Szerencse:16  Varázspont:198/155  Pénz:322 arany Kép. pont:21 
 Tudatpont:18/8         EFejl:16 
Eddig összesen 463 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1899 TP-t kaptál. Jelenleg 112787 TP-d van. A következõ szinthez még 7213 TP szükséges. Trófeáid: ryuku légiós, ork bérgyilász, arató csattanat.

HARCI ISMERETEK
  szúrófegyverek: 1   vágófegyverek: 1   ütõfegyverek: 20
  dobófegyverek: 18       

Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
  1. rejtõzködés: 13   2. nyomkövetés: 25   3. mászás: 9
  4. csapdakészítés: 9   5. csapdaészlelés: 1   6. gyógyítás: 14 (+1)
  7. szörnyidomítás: 5   8. teológia: 11 (+1)   9. taumaturgia: 4
  10. zene: 1   11. szörnyismeret: 12   12. zárnyitás: 1
  13. vadászat: 4   14. bányászat: 30   15. fõzés: 8

FELTÉTELES PARANCSOK (még 12 lehet)
deus ex machinád 1 mezõre repítsen
gyógyítasz 35% életerõ alatt 40 TVP-ért
udvarolsz az 1639. karakternek
ásol max. 80 TVP-ért
mászol max. 100 TVP-ért
maradék TVP-dbõl az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 3, max: 12)
fabontó szójer (#71), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP)lángcsóva (#31, 5 VP) 
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP)gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP)esõidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
erõpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP)
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP)korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)tündérfény (#25, 1 VP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)méregfelhõ (#37, 12 VP)védelem tûz ellen (#38, 12 VP)
éhínség (#39, 7 VP)szárazság (#48, 6 VP)revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)
azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP)oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVÕ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14)   

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZÕ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintûek ellen
Védekezõ varázslatok (aktív: 2, max: 10)
tüskepajzs (#30), védelem tûz ellen (#38)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Hozd el és helyezd oltáromra a Szent Kulacsok egyikét!
2.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! (számláló: 4)
3.) Papjaim a természetben megbúvó legkisebb anomáliát is észreveszik. Imádkozz úgy, hogy felderítésed 8. szintû!

NÁLAD LÉVÕ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * fekete bõrcsizma (#247) 1 * gromak páncél (#270) 1   kígyóbõr kesztyû (#49)
1 * lánckesztyû (#230) 1   mászókarom (#78) 1 * sárga erõöv (#276)
1 * vassisak (#160)        
Fegyverek és lövedékek
1 * harci kalapács (#174) 1   kõkalapács (#13) 1   kõkés (#6)
1 * ubuk dobónyíl (#138) 18   ubuk tüske (#131) 1 * vasalt bunkó (#181)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1   borostyán függõ (#162) 2   ezüst karkötõ (#158) 4   ezüst nyaklánc (#117)
1 * ezüst papi karkötõ (#308) 1 * umbatari karkötõ (#278) 1 * virág szimbólum (#143)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
4   aranypikkely (#415) 2   aranytû (#272) 1   ásó (#34)
5 + deus ex machina (#1) 1   dobóháló (#221) 1   furulya (#233)
21   kaja (#2) 2   kötél (#92) 1   mászókampó (#165)
1   ork csodaszer (#1228) 1   rézkulcs (#75) 1   Rodger kezdõ üstje (#1167)
1   szeksztáns (#32) 1   tüskecsapda (#242) 1   zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
2   aranyló ugarhéj (#100) [bennük 10 csepp tinta (#101), fér még: 10]
2   huhogó bibe (#332) [bennük 3 csepp rákfatty váladék (#333), fér még: 21]
1   kavadu iszák (#25) [benne 3 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 7]
3   sullár hólyag (#168) [bennük 20 csepp spiritusz (#170), fér még: 40]
1   szent kehely (#257) [benne 10 csepp isteni könnycsepp (#260), fér még: 0]
4   uzbány csõr (#169) [bennük 14 csepp ugh méreg (#166), fér még: 34]
3   vizestömlõ (#3) [bennük 19 korty víz (#27), fér még: 41]
8   zöld üveg (#82) [bennük 20 csepp ragasztó (#83), fér még: 140]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1   acélpengõke (#231) 1   alligátorbõr (#661) 3   álompor (#396)
1   amniosz (#203) 12   aurach fog (#657) 2   darázsszárny (#652)
1   dözmöng szív (#122) 7   drótszõr (#37) 6   fõnixtoll (#563)
1   grákóbõr (#41) 1   grifftojás (#179) 1   gyíkfû (#201)
6   gyöngymangó (#135) 9   kaktusztüske (#114) 1   kazmár gyökér (#205)
1   lapkorong (#80) 1   liumbe hajtás (#655) 115   madártoll (#112)
2   manifeszt.nyúlvány (#214) 1   mocsári penke (#148) 1   móri gyümölcs (#116)
1   mutáns csont (#331) 2   nektoraf faggyú (#667) 2   ormánygõte csont (#21)
4   pirkit (#153) 2   rinóbõr (#651) 1   sáfránykristály (#675)
1   sámán erszény (#650) 3   smirglilevél (#29) 18   sünmedve tüske (#14)
2   szulfagor agyar (#677) 2   varányszem (#30) 2   vízionár szem (#102)

Összsúly: 51.35 kgMegterheltség: 98%
GYJ: Legalább 1 arany értékû tárgyakra, ha megterheltséged 200% alatt van.
Még 67 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
372 arany (#50) 1 álompor (#396) 2 ubuk dobónyíl (#138)
8 víz (#27)        

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 aranytû (#272) 1 ezüst karkötõ (#158) 2 gyöngymangó (#135)
7 kaja (#2) 1 lánckesztyû (#230) 1 nektoraf faggyú (#667)
5 sünmedve tüske (#14)        



E körben tett lépéseid térképe

(92,54) fogadó # (#611), oltár, Vörös Gondró (3906. kalandozó), Fekete Monyóba (4160. kalandozó)
(93,52) fegyvermester háza (#572), fekete mágustorony (#597)
(93,55) csodák kútja (#1096), Silina (3176. kalandozó), Káliána al Doum (4497. kalandozó)
(94,51) rájanyékek (#58), Fairlight oltár, álomvirág (#395, belõle készíthetõ: #396), szent tölgyfa (#393), manaelementál
(#290), Equartin (4905. kalandozó)
(94,53) fegyverbolt (#590), vegyesbolt (#593), fény szentélye (#376)
(94,54) erõdítmény (#488), oltár
(95,52) kérõdzõ etra (#368), mély kút (#93), álomvirág (#395, belõle készíthetõ: #396), Tharr oltár, 48. jellempróba,
topránypolip (#86)
(95,53) gyöngymangó bokor (#134, belõle készíthetõ: #135), Sheran oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, álomvirág (#395,
belõle készíthetõ: #396), 24. jellempróba
(96,52) nektoraf (#355), grok-képzõdmény (#149), Tharr oltár, 28. jellempróba, légirozmár (#94)

VÁLTOZÁSOK A TÚLÉLÕK FÖLDJÉN A LEGUTÓBBI FORDULÓD ÓTA...

* A könnyebb követhetõség kedvéért mostantól folyamatosan írjuk a karakterlapon, mennyi szabad hely van az adott karakter hátizsákjában.


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.