91. forduló, 93. forduló, Garthis the Red összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2021. máj. 2. 21h:54'
EZ A 1249. JÁTÉKHETED, 92. FORDULÓD
1250. játékheted kezdete: máj. 5.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1315
SZÁMLA : XXXX

GARTHIS THE RED KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [81,34] koordinátán.
Sötét van, bíbor színeivel tündököl a telihold. Megbabonázva figyeled ragyogását, mindent betölt a lüktető ragyogás. Kis fájdalmat érzel, majd határtalan szenvedélyt, végül aléltan zuhansz a földre. Felébredsz, megkönnyebbülve, de sóvárogva is gondolod: hisz ez csak álom volt! - Akkor mi ez a seb a nyakamon?!
Varázserőd regenerálódik. (+17 varázspont.)

im imádkozol
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Forró, simogató fuvallat szalad végig hátadon. Az imád meghallgatásra került. [30 pontot használtál fel, van még 202.]

v 19 elmormolod a 19. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Elmormoltad a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 197.]

v 14 elmormolod a 14. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. A forró energia testedbe áramlik. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a méregsemlegesítés varázslatot! A varázslat az agyadban lapul, használatra készen. [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 192.]

e 22 élelemszerzés 22 pontért
Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy törpemammut nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Marokra fogva a göcsörtös bunkót a másikra támadsz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a törpemammut bal első lábát. (3 támadással 30 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a törpemammut fejét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Agyarával a törpemammut a combodat és az oldaladat döfködi. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Patájával a törpemammut kissé megtaszít. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval néhányszor megcsapod a törpemammut nyakát. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a törpemammut testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Néhány döfést ejt rajtad a törpemammut agyarával. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}

Terméstől roskadozó kenyérfa gondoskodik arról, hogy hosszú távon ne kelljen az éhhalálra koncentrálnod. (+4 kaja.) Egy sánta üregi nyúl önként (mondod Te) jelentkezik ebédnek. (+2 kaja.) Végre, egy kis kaja! Befalatozol. (-3 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Aránylag régi (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek északra. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Ráismersz a lényre. Egy arató csattanat. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

A lény bűzfelhőt lő rád! Ellenállsz a borzalmas rosszullétnek. Marokra fogva a göcsörtös bunkót a másikra támadsz. Göcsörtös bunkóval néhányszor megcsapod az arató csattanat testét. (3 támadással 21 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel épp hogy megszúrod az arató csattanat zöld masszáját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Ellenfeled fogaival elkapja a jobb lábadat. (1 támadástól 18 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval néhányszor megcsapod az arató csattanat egyik lábát. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel kicsit megsebzed az arató csattanat testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Az arató csattanat belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 33, gyógyulás: 0, összesen: -33 ÉP}

[22 pontot használtál fel, van még 170.]

gyk 225 20 gyakorolsz a 225. tárggyal 20 pontért
Rafinált szúrásokkal több tucatnyi képzelt ellenfeledet teríted le. Még sokat kell gyakorolnod. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Hmm, csak egy törpemammut. Ettől nincs semmi félnivalód. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Elszántan ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a törpemammut ormányát. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a törpemammut testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Sikeres döféseket ejt testeden a törpemammut. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Patájával a törpemammut többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a törpemammut fejét. (3 támadással 36 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a törpemammut nyakát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Sikeres döféseket ejt testeden a törpemammut. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A törpemammut szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 kaját. 640 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 95, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}

[20 pontot használtál fel, van még 150.]

kt 11 1 elkészíted a 11. tárgyat (1 darabot)
Nagyon sajnálom, de még nem tudod, hogyan kell azt a tárgyat elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 150.]

fkt 4 2 1 felt. készítesz a 4. tárgyat (2 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 150.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[80,35] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Csak egy manifesztátor. Megvető mosollyal várod a találkozást. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Marokra fogva a göcsörtös bunkót a másikra ugrasz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a manifesztátor testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a manifesztátor testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A manifesztátor mancsával csapásokat mér karjaidra. (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval megütöd a manifesztátor testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a manifesztátor testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A manifesztátor mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (3 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A manifesztátor még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 manifeszt.nyúlványt. 336 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 72, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 tüskét.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 botot. [30 pontot használtál fel, van még 120.]

kt 12 1 elkészíted a 12. tárgyat (1 darabot)
Sajnos nincs nálad csontkés, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy csontszuronyt készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 120.]

kf 12 1 kézbeveszed/felveszed a 12. tárgyat a jobb kezedbe
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 120.]

m 6 6 5 mozogsz nyugatra, nyugatra, délnyugatra
[79,35] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy törpemammut lehet. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Marokra fogva a göcsörtös bunkót ellenfeledre rohansz. Göcsörtös bunkóval néhányszor megcsapod a törpemammut testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a törpemammut ormányát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A törpemammut megtaszít agyarával. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Apró rúgást kapsz a törpemammut patájától. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval néhányszor megcsapod a törpemammut jobb első lábát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a törpemammut oszlopos lábát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Agyarával a törpemammut felkarcolja a combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Elenios rúnaköve. Ráérősen sétálsz, amikor egy aprócska alakot pillantasz meg, aki - kezében egy darab sült hússal - egy hatalmas troll elől menekül lélekszakadva. Ha segíteni akarsz az árnymanó kölykön, 5 TVP-re és 2 kajára van szükséged (41. jellempróba). Utad során felfedezel egy oltárt. Elenios híveié. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, egy lila brekk lábát masszírozza. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délre egy oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy művészi porolitot. Északnyugatra egy Sheran templom van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [78,35] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy manifesztátor lehet. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Marokra fogva a göcsörtös bunkót a másikra ugrasz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a manifesztátor zsezsgő plazmáját. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a manifesztátor testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Mielőtt észbe kapnál, a manifesztátor megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a manifesztátor egyik lábát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a manifesztátor jobb oldalát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A manifesztátor leken néhány pofont. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A manifesztátor összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 manifeszt.nyúlványt. 336 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 77, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy smirglibokrot. Látsz egy malmot. (ld. enc.) Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy púpos burástya került az utadba. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a púpos burástya bal karját. (3 támadással 38 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a púpos burástya zselés testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A púpos burástya megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farkával megérint. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A púpos burástya most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. 246 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Még egész friss kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek északnyugatra, friss kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [77,36] Vége a bozótosnak. Az új terep dombvidék. A Grákó-hegyek keleti tövében vagy. Ráérősen sétálsz, amikor egy aprócska alakot pillantasz meg, aki - kezében egy darab sült hússal - egy hatalmas troll elől menekül lélekszakadva. Ha segíteni akarsz az árnymanó kölykön, 5 TVP-re és 2 kajára van szükséged (41. jellempróba). Utad során felfedezel egy vaskohót.
(Vándorcirkusz:) Egyszercsak vidám beszéd és nyikorgó szekérkerék hangja üti meg füledet. Hamar megpillantod az út mellett táborozó cirkuszkaravánt. Hirtelen, szinte a semmiből, előtted terem egy szívélyes törpe és arra kér, vegyél részt valamelyik játékukban. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Séta közben felkapod az orrodat: semmi kétség, itt valahol a föld alatt fém van!
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Eredményes volt a munkád. Kiástál 2 vasércet! Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy művészi porolitot. Délre nézve látsz egy vaskohót. Délnyugatra egy Sheran oltár van. Nyugatra egy Raia oltár van. Északnyugatra egy vaskohó van. Északra egy rúnakő van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy mélységi grittang. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Elszántan a másikra támadsz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a mélységi grittang testét. (2 támadással 47 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a mélységi grittang testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a mélységi grittang, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a mélységi grittang száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 182 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 63, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Még egész friss kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 18 kerek követ.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 vashegyű nyilat. [64 pontot használtál fel, van még 56.]

f 326 4 kísérletezel a 326. tárggyal a 4. tárggyal
A szokásosnál is intenzívebb fejtörésbe kezdesz, hogy kitalálj valami korszakalkotót. Telik múlik az idő... Semmi újat nem sikerült kitalálnod. [10 pontot használtál fel, van még 46.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Semmi használhatót nem találtál néhány gilisztán kívül. [8 pontot használtál fel, van még 38.]

kt 324 elkészíted a 324. tárgyat
Itt nincs olvasztókemence, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy ezüsthegyű lándzsát készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 38.]

v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Sikerült elmondanod a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+15 életerő). [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 36.]

m 6 5 7 mozogsz nyugatra, délnyugatra, északnyugatra
[76,36] Meredekebbek már a lejtők: itt már kisebb hegyek vannak. Látsz egy oltárt. Raia hívei emelték. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy Sheran oltár van. Délnyugatra egy mély szakadék van. Nyugatra egy sziklafészek van. Északnyugatra egy Dornodon oltár van. Északra egy vaskohó van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy alpesi tehén. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 kerek kő. Néhány helyen eltalálod az alpesi tehén lila foltos testét. (4 támadással 16 életpontot sebezve.) Marokra fogva a göcsörtös bunkót ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd az alpesi tehén jobb vállát. (3 támadással 42 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod az alpesi tehén tőgyét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Néhány döfést kapsz a jobb karodba. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén rúgásaival megsorozza a jobb lábadat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 kaját. 301 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 71, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Oppsz, itt járt már valaki! Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 kerek követ.

(Továbbmész...) [75,37] Az alacsonyhegység átvált magashegységbe. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Felismered. Ez egy nyuhaj karbin. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy mély szakadékot. A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint Macskaszemű Marion, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja. Látsz egy világítótornyot. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy Sheran oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délre egy rúnakő van. Délnyugatra egy törpe bánya van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy főutca van. Északra egy sziklafészek van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Oppsz, itt járt már valaki! Még egész friss kobudera nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek délre, friss kobudera nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra vezetnek.
Követed a délre vezető elf nyomokat: [75,38] Elmaradoznak a meredek ormok, sziklák. Alacsonyhegységre váltott a terep. Utad során felfedezel egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Sheran rúnaköve. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt oltárt. Látsz egy megrongált világítótornyot. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 10 pontot kell rákölteni.) A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet. Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy Sheran oltárt. Keletre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délkeletre egy Fairlight oltár van. Délre egy mély szakadék van. Délnyugatra egy égigérő grok van. Nyugatra egy törpe bánya van. Északnyugatra egy rúnakő van. Elrakod a távcsövet.

Alaposan körülnézel a földön. Aránylag régi (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre, friss kobudera nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. [33 pontot használtál fel, van még 3.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 3.]

ee 231 130 56 eladod a 231. tárgyat a 130. tárgyat az 56. tárgyat
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 3.]

ee 172 677 72 eladod a 172. tárgyat a 677. tárgyat a 72. tárgyat
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 3.]

h 396 használod a 396. tárgyat
Kibontod az álomvirág szirmait és beszippantod az álomport, remélve, hogy nyugodtabb éjszakád lesz. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 3.]
Iszol a vizestömlőből. Valami mozgolódik a hasadban. Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 3 kaját nyel le a sóhajtó dorony. Lestrapálva a nap eseményeitől, táborozásra alkalmas helyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 3 pontod maradt, ebből a következő körre 3 pontot vihetsz át. Kapsz még 233 pontot. A következő körben tehát 236 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ARATÓ CSATTANAT (144. SZÖRNY)
Az arató csattanat nevét részben a dinamikájáról kapta, amellyel harcba veti magát, részben a hihetetlen mészárlásról, amelyet a kalandozók soraiban képes végrehajtani. Mesélik, hogy a Túlélők Földjét még a háború kezdeti szakaszában el akarta özönleni Dornodon egyik alakulata, de a teljes hadoszlopot felfalta egy kölykeit védelmező arató csattanat pár. Hogyan is néz ki ez a szörny? Nagy, mit nagy, óriási zöld massza, rengeteg apró, de erős lábbal, hogy gyorsan tudjon futni, és óriási, ezernyi foggal teli szájjal, hogy egyszerre akár két-három embert is be tudjon kapni. Étvágya fenomenális, válogatás nélkül mindent befal. Talán ennek köszönhető, hogy a gyomrából időnként felbüfögött förtelmes bűz még a legedzettebb kalandozót is meghányatja. A szörny lemészárlására a szúrófegyver a legalkalmasabb.

MALOM (1204. ÉPÍTMÉNY)
Először, amikor megpillantottad a malmot, nehéz volt feldolgozni ennek a toronymagas, ismeretlen funkciójú épületnek a látványát. A zömök, hengerforma alap oldalán két egymáson keresztbe fektetett faszerkezet áll, melyen valamilyen szürke színű vászon feszül. Ebbe kap bele a szél, hogy megforgassa az irdatlan nagy alkotmányt a hozzá képest picinek tűnő építmény oldalán. Szóval ez a malom kívülről, s bizony sejthető, hogy belül valamilyen módon felhasználják valamire a szélkerékkel nyert energiát. Fogalmad sincs, mi célból. De igazából nem is várható el egy kalandozótól, hogy tudja.
Ha akarsz, beléphetsz a malomba, 5 TVP árán.

KARAKTERLAP

Garthis the Red, egy barna, copfos hajú, szürke szemű elf férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran elsőáldozója vagy. Ez a 92. fordulód.

Erő: 23 (25) Szint: 15 Merészség: 7/1 Magasság: 154 cm
IQ: 19 Támadás: 14 Agresszió: 3 Testsúly: 54 kg
Ügyesség: 26 Védekezés: 20 Menekülés: 30 % Életkor: 143/143 év
Egészség: 17 (19) Életpont: 216/216 Jellem: semleges (+17) Tul. pont: 0
Szerencse: 15 Varázspont: 75/25 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 529 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 041 TP-t kaptál. Jelenleg 106 892 TP-d van. A következő szinthez még 13 108 TP szükséges. Trófeáid: vérfürdető magszim, Yurk, a profi, erszényes elkarog.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 16 (+1) vágófegyverek: 9
ütőfegyverek: 13 lőfegyverek: * 20

Feltételes fegyverváltás: göcsörtös bunkó (#123) << vashegyű lándzsa (#182) << bronzpenge (#126)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); tüske (#22) (2 -4.); kerek kő (#19) (5 -7.); mérg. ubuk tüske (#137) (8 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
75,61 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 100

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1316 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 27 3. lopás: 1
4. mászás: 7 5. csapdakészítés: 4 6. csapdaészlelés: 1
7. gyógyítás: 20 8. titkosírás: 1 9. felderítés: 1
10. szörnyidomítás: 3 11. teológia: 3 12. versengés: 2
13. zene: 2 14. szörnyismeret: 4 15. zárnyitás: 3
16. vadászat: 17 17. bányászat: 11

FELTÉTELES PARANCSOK (még 34 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
követed a 2. fajt (max. 3 lépésig)
gyógyítasz 20% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
udvarolsz a 2. fajúaknak
kutatsz max. 8 TVP-ért
ásol max. 24 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 18 darabot ), tüskét (#22) (max. 15 darabot ), kötelet (#92) (max. 2 darabot ), vashegyű nyilat (#176) (max. 6 darabot ), szuperkötelet (#209) (max. 1 darabot ), sallank nyilat (#129) (max. 4 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 4 darabot ), botot (#4) (max. 2 darabot )
elfogod óriás skorpiót (#72) szuper hálócsapdával (#274), mutáns pókot (#117) szuper hálócsapdával (#274)
mászol max. 40 TVP-ért
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
szintszívó (#96) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP)
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
feltámadás (#168) méregsemlegesítés (#14)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
sóhajtó dorony (#112) (málhás: +10 kg teher) státusz: éhes

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! (számláló: 0)
2.) Egy érdekes próba: kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból], hat mezőn keresztül.
3.) A természet papjának nagyon jól kell értenie az állatokhoz. Imádkozz úgy, hogy szörnyidomításod 5. szintű!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. kastély (528): 10. labirintus (32,22). városháza (Shaddar) (539): kész. cseréptetős torony (549): többek közt 195. tárgyat kell leadnod. városháza (685): 2. lépésnél tartasz. cirkuszi fősátor (713): új. Fősátor (770): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 19, 41.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 9, 45.

HŐSTETTEID
Miniesemény statisztikák
Jelenlegi miniesemény: Mászás.
Megölt szörnyek: 21. Szerzett pont: 2200. Beállított erő: 0 Összpont: 2200

Összsúly: 62.91 kg Megterheltség: 89%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 59 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 madártoll (#112) 2 pirkit (#153) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 bot (#4) 7 kaja (#2) 18 kerek kő (#19)
2 manifeszt.nyúlvány (#214) 3 spiritusz (#170) 4 tüske (#22)
1 vasérc (#152) 1 vashegyű nyíl (#176)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

74 75 76 77 78 79 80 81 82
33
34
35
36
37
38
39
(75,37) nyuhaj karbin (#110), mély szakadék (#154), művészi porolit (#720), világítótorony (#156)
(75,38) Sheran rúnaköve, oltár, világítótorony (#156), érclelőhely
(76,36) Raia oltár, alpesi tehén (#91)
(77,36) 41. jellempróba, vaskohó (#155), érclelőhely, mélységi grittang (#103)
(78,35) manifesztátor (#124), smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), malom (#1204), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), púpos burástya (#92)
(79,35) törpemammut (#115), Elenios rúnaköve, 41. jellempróba, Elenios oltár, művészi porolit (#720)
(80,35) manifesztátor (#124), Fairlight oltár
(81,34) törpemammut (#115), arató csattanat (#144)

Üzenet küldése a karakternek