Vissza a Főoldalra
 
Egyelőre üres.

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (béta)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új, béta)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái – Hóditások december 10.
A pillanat képe
Aranygömb
(Túlélők Földje varázstárgy)
Küldd el képeslapként!
Egy ismeretlen rendeltetésű, magából halvány mágikus aurát árasztó aranygömb. Régen, az ősi birodalmak virágzása idején, hol a bo'adhunok, hol a kyorgok birtokolták. Talán ők még tudták, mire lehet használni...
Nézz szét a galériában!
Új versenyhelyszín. KMO Művelődési Központ
Hódítások lapok a versenyen
Beholderes HKK verseny január 21. - Versenybeszámoló
Résföld akció - 2023.01.23. - 2023.02.02.
HKK Legendás cél: Résföld

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái verseny - 2023. január 28., Nyíregyháza 6.

A lista folytatása...
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (7768)
Új versenyhelyszín. KMO Művelődési Központ (18)
Beholderes HKK verseny január 21. - Versenybeszámoló (74)
Lapötletek (64753)
Hódítások lapok a versenyen (2)
[HKK Piac] Régi lapok (1500)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Kérdezz-felelek 49.

Összeállítottuk a Hódítások FAQ-t a frissen bontott versenyen összegyűl t kérdések alapján. Lássuk őket!

Meg tudja-e akadályozni az A hadúr szava (2023) az idézés szabállyal olcsóbbított lapot?
Nem, mivel az idézés csak a lap alap költségét csökkenti.

Ha őrposztban van egy Ryuku romboló és passzivizálódna (egy leszedés vagy passzivizáló hatás miatt), mi történik?
Kikerül az őrposztból és passzivizálódik. Az őrposztban lévő lényeket ugyan nem lehet passzivizálni, de a lényekkel ellentétben, nincs rá szabály, hogy az esetleges oda került építményeket lehessen.

Védekezési bónuszt kapnak-e a hajók, ha a Ryuku romboló miatt az őrposztban vannak?
Nem, védekezési bónusz csak lényeknek jár.

Ha Krákenölő Mlv'ille megüt egy hajót, de annak az SP-je nem csökken nullára, akkor megvédi-e a hajót az éjfatty képességétől a hajó szabály?
Nem. A „mindenképpen” kulcsszó minden egyéb szabályt és képességet felülír, így ha valami mindenképpen leszed valamit, akkor attól sem a hajó szabály, sem az élet nem nyújt védelmet.

A Xirnox lárva (2023) halálsikolya kisül-e, ha méregjelzőtől kerül a gyűjtőbe?
A halálsikoly akkor is kisül, ha nem önálló jelzőktől kerül ki a lap a játékból. Viszont a Xirnox lárva halálsikolya egy aktiválást kívánó képesség, amit nem lehet használni az előkészítő fázisban, ezért az ő esetében a válasz nem. Az előkészítő fázisban csak azokat az aktiválást kívánó képességeket lehet használni, amik ezt kifejezetten lehetővé teszik.

Az Őrjöngő rém (2023) dobatásra kisülő képessége csak akkor működik, ha az Őrjöngő rém a kezemben van?
Igen. Ez a képesség nagyon hasonló a Kreatív termikéhez, az ott leírtak erre a lapra is érvényesek.

A Vezércselt akkor is ki lehet játszani, ha nincsen lap a kezemben vagy játékban?
Igen. Az első mondat a lapon nem a kijátszási feltétele, hanem a lap hatása. Tehát nem kell a kézbe lennie lapnak (ahogy az asztalon sem), ahhoz, hogy ki lehessen játszani.

Megvédi-e az életjelző a lényemet a Vezércseltől vagy fel kell neki áldoznom költségként / feltételként?
Megvédi. A Vezércsel első képessége nem költség és nem kijátszási feltétel, hanem a lap hatása, így az életjelző megvédi tőle a lényt, sőt akár az izmok is kisüthetők vele, mivel kényszerített áldozás.

Ha használtam az Aranyfecske (2023) jelenését, akkor utána tudom abban a körben használni az idézés szabályt? Ez a képesség költség módosításnak vagy helyettesítésnek számít?
Az egyszerűség és a viták elkerülése végett csak azt tekintjük helyettesítésnek, ami kifejezetten a helyettesítés kulcsszót használja, tehát ez nem az. Ha egy lapot ki akarunk játszani, a sorrend a következő: a lap idézési költségét az Aranyfecske hatása automatikusan átírja zanszilánkra (pl. egy 2VP 1 nekron költségű lapból 3 zsz költségű lap lesz, vagy egy 3-X VP költségű lapból 3-X zanszilánk költségű lesz), ezután dönthetnénk arról, hogy használjuk-e az idézést (de mivel ez ekkor már egy zsz-ért jövő lap, erre nincs lehetőség), ezután jönnek a költséget módosító hatások.

A háború szele (2023) lapnál kijátszásakor meg kell-e határozni, hogy a következő lényre vagy hajóra hat, vagy pedig arra fog hatni, amelyik típusút hamarabb kijátszom?
Azt, hogy milyen döntéseket kell a kijátszáskor meghozni, a Kódex 21.6.0-s pontja határozza meg. Annak meghatározása, hogy egy késleltetve létrejövő reakciódrágítás melyik lapodra fog vonatkozni, nem tartozik ezek közé, ezért ezt nem kell a kijátszáskor meghatározni.

Hogyan működik pontosan Hendiala (2023) § képessége? Azonnal ki kell játszani a lapot, vagy majd csak valamikor a kör folyamán?
Ez egy aktiválást kívánó képesség, egyből végre kell hajtani, amikor használod.

Kisemmizhetem-e azt a lapot, amit Doemon haragja varázslattal leszedtem?
Nem. Az olyan döntéseket, mint a célpontválasztás és a semmizendő lap, már a lap kijátszásakor meg kell hozni. Amikor ez megtörténik, a leszedni kívánt lap még nincs a gyűjtőben, így nem lehet azt mondani, hogy kisemmizi, hiába van a Semmizés: 3 külön mondatban.

Ha megakadályozzák a Doemon haragját, mikor kell eldöntenem, hogy melyik varázslatot veszem vissza?
A gyűjtőből visszaveendő lapot a kijátszáskor kell meghatározni (még mindig 21.6.0-s pont), mikor létrejön a kompenzációja a Doemon haragjának, tehát előfordulhat, hogy a kör végéig az ellenfél kisemmizi a varázslatot, amit vissza akartunk venni.

Ha a Szörnycsontváz (2023) a harci fázisban sebződik, akkor is ad magából még egyet?
Igen, a (K) képessége nincsen az (S)-es képességhez kötve, így akkor is termelődik a Szörnycsontváz, ha a harci fázis során sebzést szenved el.

A Démoni sziget (2023) lapnak passzivizálhatom-e az ellenfél hajóját?
Igen, itt pont ez volt a szándék, a szöveget direkt úgy fogalmaztuk, hogy „egy lapodat vagy hajót” hogy egyértelmű legyen, hajót lehet az ellenféltől is passzivizálni. Ez egy rendhagyó kivétel, ezért is hívjuk fel rá a figyelmet külön, hacsak a lap ezt külön nem engedi, csak a saját lapjaidat áldozhatod / passzivizálhatod költségként.

Feláldozhatom-e az ellenfél Moa torpedóját a Moa torpedóvető (2023) képességének?
Nem, alapértelmezésben csak a saját lapjainkat áldozhatjuk fel költségnek (ld. előző pont).

A Démoni sziget (2023) 2. képessége bármilyen fajta célzásra és passzivizálásra kisül, vagy csak a Démoni sziget saját képességével történőre?
Csak a Démoni sziget saját képességével történőre. Ezt egy mondatba kellett volna írnunk, hogy teljesen egyértelmű legyen.

A Morgan átkozott ajándéka (2023) életkioltó ikonja működik-e, ha a jelenésével szedek le egy lapot?
Igen, Lásd még Halálparancs.

Hogyan működik Híresember, a Királyi galleon és a Repetitív ulczer azon a képessége, hogy “lapjaidon nem lehet álom vagy dermesztésjelző”?
Ilyen jelzők nem kerülhetnek a lapjaidra, és ha a fenti lap kijátszásakor volt rajtuk ilyen, az lekerül róluk.

Ha az Időörvény (2023) varázslatot kijátszom egy hajóra, a pakli tetejére kerül vagy passzivizálódik?
A hajó szabály nem a gyűjtőbe kerüléstől véd, hanem a játékból való kikerüléstől. Tehát amennyiben az Időörvény célpontja egy hajó, úgy az ugyanúgy csak passzivizálódni fog.

Ha nekem is és az ellenfelemnek is van Eliana (2023) játékban mi történik? Ki mondhatja utoljára, hogy az én Elianám fog sebződni?
A Kódex Végtelen ciklus (141.) fejezete idevágó, ilyenkor az aktív játékos határozhatja meg, a végtelen ciklus meddig ismétlődik, vagyis kinek az Elianája fog utoljára működni.

Az Antitalentum (2023)-nak van anti-semlegesítése és anti-mágiája is, akkor hogyan kell dobni?
Ha egy lapnak több kijátszáskori képessége van, akkor az számít, milyen sorrendben vannak a lapon, úgy kell őket végrehajtani. Ebben az esetben tehát először az anti-mágiának dobunk, utána az anti-semlegesítésnek.

Ha egy Moa szigonypuska lapot ráraktam egy hajómra, amit aztán az ellenfél lénye lerombol, elveheti ilyenkor a lény a szigonypuskát?
A tárgyak elvételére van egy régi szabályunk (Kódex 8.7.2.), de ez csak a lényekre vonatkozik építménytől nem lehet tárgyat elvenni. Ezt a régi, elavult szabályt egyúttal január 1-től kivezetjük. Nagyon ritkán fordul elő ilyen szituáció a gyakorlatban, a játékosok többsége nincs is tisztában vele, hogy ilyet lehet, megszüntetése indokolt.

Angvard (2023) halálsikolya: passzívan a tartalékodba kerül. Mi történik, ha ellopják, vagy egy forrás a Semmibe küldené?
A halálsikoly akkor jön létre, amikor a lap kikerült. Tehát ha egy hatás Angvardot a Semmibe küldi, onnan már nem fogja a halálsikoly visszahozni. Ha ellopják, akkor a halálsikoly az eredeti gazdájánál jön létre, így visszakerül rögtön hozzá, ezért ellopni maximum úgy lehet, ha a képességeit elveszíti.
Egy 1 max. ÉP-s lényre gyengülésjelző kerül az ellenfél körében. A gazdája köre elején elveszíti a védekezés bónuszt, így a gyűjtőbe kerül. Kisül-e a halálsikolya?
A Kódex 135.2-es kiegészítése alapján ilyenkor a halálsikoly nem sül ki, mivel azt a védekezés bónusz elvesztése okozza, az pedig nem egy hatás, hanem egy szabály.

Mehet-e a játékosok max. ÉP-je és max. VP-je negatívba?
Erre, hogy a max. VP nem mehet negatívba, van már szabály, ezt hamarosan a Kódexbe is beírjuk. a max. ÉP negatívba csökkenését jelenleg semmilyen szabály nem tiltja, ezért ez lehetséges. A Kódexbe ezt is be fogjuk írni.

Ha egy tókent nem az eredeti lappal jelölnek, és több kiadása is volt, melyik kiadásnak kell tekinteni a jelölőt?
Tókenek használatakor a játékosnak kötelezően birtokolnia kell legalább egy darabot az adott tókenből. Minden további, más módon jelölt ilyen tókenjét ugyanolyannak kell tekinteni. Ha a játékos valamilyen okból egyáltalán nem rendelkezik ilyen tókennel, és az ellenfele megengedte, hogy így is használja, akkor a tóken kirakásakor kellett megmondani, melyik verzió. Ha ez nem történt meg, a későbbiek során az ellenfél határozhatja meg. Épp az ilyen félreértések elkerülése végett minden versenyen javasoljuk a szabály szigorú betartatását, hogy legyen l db minden potenciálisan használható tókenből. Kivételt csak a bontott versenyek jelentenek abban a speciális esetben, ha ott van új, csak az adott kiegészítőből bontható újfajta tóken, ebből nem kell, hogy legyen a játékosnak.

Jár-e az előkészítő fázisban szörnykomponens a méregjelzőtől gyűjtőbe került lények után?
Bár triviális kérdés, de a mostani versenyen ezt a kérdést félelmetesen sokan feltettél, még profik is, ezért leírjuk itt: Nem, az előkészítő fázisban nem jár szörnykomponens a gyűjtőbe került lények után.
  • Az épületek passzívan is rombolhatók.
  • Lehet idézni az idézés szabállyal az idézés ikonnal bírtó lapokon kívül olyan 2023 vagy későbbi kiadású lapokat is, aminek kizárólag VP (zanszilánk sem!) van az idézési költségében, de játékonként összesen csak 1 idézésre van lehetőség. Olyan lap, amelynek költsége nem módosítható vagy csökkenthető, nem idézhető.
  • Megszűnik az a szabály, hogy ha egy KF ikonnal rendelkező lény megöl egy másik lényt, amin van KF tárgy, azt átveheti magára.
  • A Szomjazó féreg tiltott lesz ÚJ Nemzedék formátumról. (Indoklás: akár az 1. körben 4 zanszilánkot tud adni, a rotáció és lassuló környezet mellett ez túl soknak tartjuk, bizonyos paklikban nagyon erős indulásokat tesz lehetővé.)

    Amiről még szó esett:
    A Mennyek Úrnője követő „gyógyítós” képességének korlátozása. Több lappal is nagyon erős kombót alkot a korlátlan X lehetősége. Egyelőre figyelőlistára kerül, szívesen látjuk véleményeteket a témában.
    A másik, ami felmerült még, hogy általános szabályban rögzítsük, hogy egy lap nem keresheti önmagát, és így nem kell minden egyes keresésre ezt kiírni. Egyelőre azonban nem vezetjük ezt be, mert akkor ez megint egy külön szabály lenne, amit meg kell jegyezni, néhány ilyen lap van, arra inkább kiírjuk ezt szöveggel.

    Tihor Miklós

  • Létrehozás: 2022. december 21. 14:29:26
    Utolsó frissítés: 2022. december 22. 11:55:35
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2023
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.