Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Elektronikus hadviselés (Shadowrun)

A távirányítással vezérelt robothálózatok különösen érzékenyek az elektronikus hadviselésre, mivel utasításaikat rádióhullámok segítségével cserélik. Az elektronikus hadviseléssel zavarható a hálózat, hamis információk adhatók a robotoknak vagy a hálózatot vezérlő rigónak. Az alábbi - elsődlegesen rigóknak és játékmestereiknek szóló részlet - pontosan erről szól.

A rigó távirányított hálózatokban használt MSST protokoll különleges természete miatt a távirányított hálózatok elleni elektronikus hadviselés szabályai mások, mint a szenzorok vagy hagyományos kommunikációs rendszerek elleni alkalmazás szabályai (Elektronikus Ellenintézkedések, SR3, 138. oldal).

Az elektronikus hadviselés sikere kétes. Az ECM-mel ellentétben, amely teljesen kiiktatja a rádiókommunikációt, az elektronikus hadviselés feladata, hogy lerontsa a hálózat teljesítményét, megnehezítse az irányítást és parancsnoklást vagy átvegye az ellenséges robotok feletti uralmat. Teljes jelzavarás szinte soha nem fordul elő.

Az elektronikus hadviselés kétlépéses folyamat. A támadónak először érzékelnie kell a megcélzott hálózat jeleit, majd be kell hatolnia a hálózatba. Ezután a támadó négyfajta agresszív tevékenységet végezhet a hálózat ellen: behatolhat, utasítászavarást folytathat, zavarhatja a hálózatot vagy interferenciát okozhat.

A behatolás az első lépés az elektronikus hadviselés alkalmazásában. A behatolás egy kifinomult roham, mely alatt a behatoló rigó finoman előkészíti a terepet egy brutálisabb beavatkozáshoz. A behatolás nem egy egyszerű jelelfogás egy rádiófrekvencia keresésre alkalmas berendezéssel (lásd a kereső berendezés leírását, SR3, 289. oldal), hanem egy passzív hallgatózásból álló "hosszabb" folyamat. Sikeres végrehajtásához a behatoló rigónak kommunikálnia kell az ellenséges hálózattal, és finom változtatásokat kell azon eszközölnie.

A rigó csak az ellen a hálózat ellen használhat elektronikus hadviselést, amelynek rádiófrekvenciáját (vagy legalábbis frekvenciaugrási mintáját) már ismeri. Ehhez ismernie kell a célpont hálózat parancs, műérzet és rendszer csatornáit.

A rigóhálózatok három csatornát használnak: a parancs, a műérzet és a rendszer csatornákat.

A parancs csatorna közvetíti a robotoknak kiadott mozgási és tevékenységi utasításokat, és szintén ez a csatorna közvetíti a szituációs információkat a távirányító dekk és a robotok között.

A műérzet csatorna audio, vizuális és más műérzet adatokat közvetít a robotok, a távirányító dekk és a rigó között.

A rendszer csatorna biztosítja a hálózat integritását és felügyeli a robotok helyzetét. A csatorna továbbítja az olyan másodlagos adatokat, mint például a közvetett tűz vagy a kapcsolt fegyverek célzási adatait.

A behatoláshoz a rigónak elegendő energiával kell rendelkeznie ahhoz, hogy eljuttassa dekkje jeleit az ellenséges dekkhez. A két dekknek egymás hatótávolságán belül kell lennie (az elektronikus hadviselés hatótávolsága az eszközök Fluxus szintjétől függ, lásd Fluxus szint és Hatótávolság, SR3, 137. oldal).

Ha ez a feltétel érvényesül, akkor a behatoló Elektronika (Elektronikus hadviselés) próbát tehet 6-os célszám ellen. A célszámot módosítja a célpont távirányító rigódekkjének és a behatoló protokoll-emulációs moduljának szintjei közötti különbség. A behatolás egy összetett tevékenység, alapideje pedig 10 harci forduló.

A próbán elért minden egyes siker után a behatoló hozzáférhet az egyik hálózati csatornához. Ha a behatoló nem választott ki célcsatornát, akkor a játékmester választhat helyette. A behatoló rigó az alapidő csökkentésére vagy Behatolási Tényezője növelésére (lásd Behatolás észlelése) is felhasználhatja elért sikereit.

A feltört csatornákról minden információ megszerezhető és értelmezhető egy egyszerű tevékenységgel. A behatoló emellett egy összetett tevékenységgel olyan specifikus információt is lekérhet a hálózatról, amely az adott csatornához tartozik. Ha a behatoló feltöri a műérzet csatornát, akkor láthat, hallhat és érezhet mindent, amit a hálózat robotjai szenzorjaikkal közvetítenek. Ha a behatoló feltöri a rendszer csatornát, akkor azonnal hozzájut a hálózat robotjainak pozíciójához, haladási irányához, lőszerkapacitásához és károsodásjelző adataihoz. Az utasítás csatorna feltörésével a behatoló hozzájut a rigó robotoknak kiadott parancsaihoz. A behatoló azonban ekkor még képtelen saját parancsok kiadására, csak a feltört rendszer adatait lophatja el.

Biztonsága érdekében a legtöbb rigó kódolja a dekkjét. A kódolt távirányító rendszer feltörése változó nehézségű lehet, mint a rigózott biztonsági rendszerek esetében. Ha a célpont rendszert kódolás védi, a támadónak ki kell iktatnia azt, mielőtt megkezdené a behatolást. Ehhez a Kódolt sugárzás szabályai használandók (lásd SR3, 289. oldal).

Sikertelen próbálkozás esetén a célpont érzékeli, hogy megpróbáltak behatolni a dekkjébe, a dekk pedig riadókészültség üzemmódba vált. A további próbálkozások célszáma 2-vel emelkedik a készültség miatt. Ez a módosító összeadódik a sikertelen kikódolási próbálkozások miatti módosítókkal.

A rigó érzékelheti, ha betörnek távirányított hálózatába.

A behatoló rendelkezik egy úgynevezett Behatolási Tényező értékkel. Ez az érték megegyezik a behatoló Elektronika (Elektronikus hadviselés) szakértelme és a behatolás próbán elért, a Tényező növelésére elosztott sikerek összértékével. A növelésre osztott sikerek nem használhatók más célokra.

Behatoláskor vagy specifikus információ lekérésekor (összetett tevékenység) a hálózat érzékelheti a behatoló jelenlétét. Ebben az esetben a befogadó dekk szintjével dob a behatoló Behatolási Tényezője ellen. Ha a próba sikeres, a dekk érzékeli a behatolót, riasztja a rigót és készültségbe vált. A működtető rigó természetesen bármikor ellenőrizheti rendszere tisztaságát, ehhez egy összetett tevékenységre, és egy sikeres Elektronika (Elektronikus hadviselés) próbára van szükség melynek célszáma a behatoló Behatolási Tényezője. Ha a próba sikeres, a rigó érzékeli a behatolót.

Az egyetlen biztos módja a behatoló elhárításának a dekk frekvenciáinak és hivatkozásainak megváltoztatása. Bár a módszer hatékony, igen időigényes, és ezalatt a rigónak "szüneteltetnie" kell hálózata minden tevékenységét.

A frekvencia- és kódcsere harci fordulókban mért alap-

ideje a távirányító dekk szintjének duplája. A rigó csökkentheti ezt Elektronika (Irányítórendszerek) próbáján elért sikereivel. A próba célszáma a dekk szintje, az alapidő a sikerek számával osztható.

A csere alatt a rigó parancsnoki szék üzemmódba kerül, és robotjai készenléti robotpilóta vezérlésbe kapcsolnak (a parancsot teljesítő robotok továbbra is tevékenykedhetnek Vezérlés szintjüket felhasználva). A rigó nem adhat ki új parancsokat a csere végéig, és minden Szenzor illetve Észlelés próbájára +2 célszámot kap.

A csere kezdetekor a behatolók azonnal elvesztik a kapcsolatot a hálózattal. A behatoló újra kapcsolódhat, ám ekkor +2 módosítót kap a próbájára (lásd még Csatornák feltörése).

A behatolók nem kényszeríthetik a dekket frekvencia- és kódváltásra, ezt csak az irányító rigó rendelheti el.

Trixie rigófedezetet nyújt egy árnyvadász csapatnak, míg azok betörnek egy cégtelephelyre. Infógyűjtő körútja során Trixie megtudja a fixerétől, hogy a cég nagy hangsúlyt fektet a robotok használatára. A meló éjszakáján, amíg csapattársai betörnek a komplexumba, Trixie rákapcsolódik a telephely távirányító csatornáira.

Trixie távirányító dekkjének protokoll-emulációs modulja 6-os szintű, Fluxus szintje pedig 8. A céges távirányított hálózat egy 3-as szintű távirányító dekket használ, amelynek Fluxus szintje 5. Mivel a telephely Fluxusa kisebb, ezért Trixie-nek 9 kilométeren belül kell lennie a betörés kezdetekor.

Trixie Elektronika szakértelme 4, Elektronikus hadviselés specializációja pedig 6. Trixie tehát 6 kockával dob 6-os alap célszám ellen. A célszámot 3-mal csökkenti Trixie magasabb szintű protokoll-emulációs modulja. Trixie 4 sikert ér el 3-as célszám ellen, és úgy dönt, hogy 2 sikert oszt Behatolási Tényezője növelésére (mely így 6-ról 8-ra emelkedik). Maradék két sikerét két csatorna felügyeletére használja fel (a játékmester a műérzet és a rendszer csatornák mellett dönt).

A hálózat dekkje ekkor megpróbálja észlelni a behatolást. 3 kockával (a szintjével) dob 8-as célszám (Trixie Behatolási Tényezője) ellen. A rendszer nem ér el sikert, így a rigó észrevétlen marad.

A BUZI a behatolással előkészített rendszer ellen elkövethető négy agresszív tevékenység nevének kezdőbetűiből képzett rövidítés. A behatolás, utasítászavarás és interferencia önmagáért beszél. Az utasítászavarás úgy hat a robotokra, ahogy a Zavarás nevű varázslat az emberekre. A behatoló ezek használatakor lényegében megszakítja a hálózat belső kommunikációját, és hamis jeleket küld az eltérített jelek helyére.

A BUZI használatához be kell hatolni a célrendszerbe, amelyhez természetesen kommunikációs hatótávolságon belül kell lennie a feleknek.

A behatoló rigónak ki kell választania, hogy mely csatornákra akar hatni. A próba egy összetett tevékenységet igényel. Mind a behatolónak, mind az irányító rigónak próbát kell tennie, és ha a behatoló ér el több sikert, a próbálkozás sikerrel jár. Ha az irányító rigó ér el több sikert, a próbálkozás kudarcot vall.

A behatolónak Elektronika (Elektronikus hadviselés) próbát kell tennie a célpont távirányító dekk szintje ellen. A behatoló felhasználhatja Fluxus szintjét kiegészítő szakértelemként a próbához.

Ezzel egy időben az irányító rigó is ugyanilyen próbát tesz. Az irányító rigó célszáma a behatoló protokoll-emulációs moduljának szintje. (Kivéve, ha a behatoló zavarni akarja a hálózatot. Ebben az esetben a rigó célszáma a behatoló ECM eszközének szintje.)

Ha a megtámadott rigó nyeri a próbát, akkor csatornái nyitottak és működőképesek maradnak. Ha a behatoló nyeri a próbát, akkor az általa kiválasztott hálózati csatorna sérül. Ez a sérülés jelrongálódás formájában érvényesül, ugyanúgy kell jelölni, mint a karakter sérüléseit. Ez az adott jel Állapotjelzőjén jelölendő, amely ugyanúgy néz ki, mint a karakter Fizikai Állapotjelzője. A védekező próbája után megmaradt minden egyes siker egy sebzésrubrikát okoz ezen az állapotjelzőn.

A használt művelet - a behatolás, az utasítászavarás, a zavarás vagy az interferencia - határozza meg a sérült csatornát. Ahogy a rongálódás egyre nagyobb méreteket ölt, a csatornán végzett műveletek célszáma is egyenes arányban nő. Amikor a csatorna állapotjelzője eléri a maximális szintet, a távirányító dekk lekapcsol, és a behatoló átveszi a csatorna irányítását.

Ha BUZI-t használnak a távirányító dekk ellen, az irányító rigó azonnal érzékeli, hogy megtámadták, és csatornáit manipulálják. Egyetlen lehetősége ekkor a frekvencia- és kódváltás (lásd Rendszer-visszaállítás), ami azzal jár, hogy egy időre fel kell függesztenie dekkje és robotjai műveleteit, amelyet a céges biztonsági rigók nem mindig engedhetnek meg maguknak.

A támadással a behatoló hamis információt juttat a célrendszerbe. Az információ lehet egy hamis közvetett tűz célzási információ a rendszer csatornán, egy helytelenül megfogalmazott parancs az utasítás csatornán, vagy egy átalakított műérzet felvétel a műérzet csatornán. Az egyszerűség kedvéért a hamis információt "képzetnek" nevezzük az aktuális formájától függetlenül.

A behatoláshoz a rigónak rendelkeznie kell egy távirányító dekkel és egy rigó protokoll-emulációs modullal (a hamis objektumok képzéséhez). Behatolással bármelyik csatornára lehet hatni.

Ha a behatoló nyeri a BUZI próbát, akkor hamis képzetet plántálhat a megcélzott csatornába. Ha a képzetet helyben készítette a behatoló, akkor relatív könnyen leleplezhető, amit a védekező rigó egy sikeres Észlelés (4) próbával meg is tehet. A próbát a megfelelő rongálódás módosítók növelik.

A sikeres Észlelés próba fényt derít a hamis képzetre, de a rigó robotjai továbbra is ettől függően cselekszenek, amíg más utasítást nem kapnak. A rigó egy összetett tevékenységgel és egy ECCM rendszerrel megpróbálhatja eltakarítani a képzetet. Ekkor a rigódekk ECCM értékével kell próbát tenni a behatoló protokoll-emulációs moduljának szintje ellen. Ha a rigó egyenlő vagy több sikert ér el, mint ahányat a behatoló a BUZI próbán, akkor sikeresen eltakarította a képzetet.

Ha a rigó sikertelen a próbán, akkor elhiszi a képzetet, és annak megfelelően cselekszik. A robotok ekkor nemlétező ellenfelekre tüzelhetnek, vagy illúziókat kergethetnek.

A behatoló persze meggyőzőbb, számítógép generált képzetekkel is táplálhatja a célzott hálózatot, ha rendelkezik a behatolás előtt ilyennel. Egy összetett képzet előállításának alapideje 1d6+1 óra. A szerkesztéshez Számítógép (Programozás) próbát kell tennie 4-es célszám ellen. A próbán született sikerek száma növeli az Észlelés próba célszámát.

Josie Cruise egy izolált Cross Technologies laborba repíti csapatát helikopterével. Josie északról közelít a telep felé, ezzel egy időben hamis jeleket akar a telep hálózatába plántálni. A jelekkel hamis radarriasztást akar elérni, melynek eredményeképpen a légvédelmi robotok nem reagálnának közeledtére, hanem a délről közelítő képzeteket támadnák meg. Josie sikeresen behatol a hálózatba és feltöri a rendszer csatornát.

Josie felkészült a támadásra, számítógépe által előre generált ellenséges robotok adatait plántálja a rendszerbe. A képzet elkészítése 2 órájába került, és a Számítógépek próbán 3 sikert ért el 4-es célszám ellen.

Josie Elektronika szakértelme 5, Fluxus szintje 8, Protokoll-emulációs modulja pedig 6-os szintű. A biztonsági rigó Elektronika szakértelme 6, Dekkjének szintje 4, Fluxus szintje pedig 6. Josie 5 kockával és 8 kiegészítő kockával dob 4-es célszám ellen, és 5 sikert ér el. A labor rigója 6 kockával és 6 kiegészítő kockával dob 6-os célszámra és 3 sikert ér el. Josie nyeri a próbát 2 sikerrel. Értelemszerűen a labort védő robotok délre indulnak felderíteni, mit sem törődve Josie északról közelítő gépével.

A játékmester emellett két rubrikányi sebzést is jelöl a labor távirányító dekkjének rendszer csatorna állapotjelzőjén. Ez Enyhe rongálódást eredményez. A biztonsági rigó felfigyelhet az átverésre, ha egy sikeres Észlelés próbát tesz 8-as célszám ellen (4 alap célszám + 3 siker a felvétel miatt + 1 az Enyhe rongálódás miatt).

A támadással a behatoló rongálni próbálja a távirányító dekk rendszer és utasítás csatornáit, és olyan hamis jelekkel feltölteni a rendszer csatornát, amelyek lecsökkentik a hálózat robotjainak hatékonyságát. Az utasítászavarás nem hathat a műérzet csatornán keresztül.

A támadáshoz a behatolónak rendelkeznie kell egy távirányító rigódekkel, és egy rigó protokoll-emulációs modullal. A behatolónak emellett be kell törnie a rendszer vagy utasítás csatornába is. A behatolónak és a célpont rigónak BUZI próbát kell tenniük (lásd BUZI próba).

A sikeres utasítászavarás próbából eredő rongálódási módosítók kihatnak a robotok Vezetés, Ágyúzás és minden más fizikai próbáira is, beleértve az JIMR próbákat is. A módosító nem érvényesül az Értelmezési próbákra, vagy azokra, amelyre a rigó közvetlenül irányít.

A feladat elvégzése után Trixie árnyvadász csapata megpróbál kimenekülni a cégtelepről. A csapaton azonban robotok ütnek rajta, így Trixie utasítászavarást használ, hogy csökkentse a robotok hatásfokát.

Trixie már behatolt a hálózatba, a műérzet és rendszer csatornákba. Elektronika (Elektronikus hadviselés) szakértelme 4 (6), ezért 6 kockával dob a távirányító dekk szintje, az az 3 ellen. A próbához 8 kiegészítő kockát kap a 8-as Fluxus szintje miatt, és végeredményben 5 sikert ér el.

A céges rigó is részt vesz a próbán, de Elektronika 5 szakértelmével és 5-ös Fluxus szintjével csak egyetlen sikert ér el Trixie 6-os szintű protokoll-emulációs modulja ellen.

Trixie négy tiszta sikert ér el, így a játékmester négy sebzésrubrikát jelöl a céges rigó távirányító dekkjének rendszer csatornáján. Ez közepes rongálódás, a robotok +2 célszámot kapnak minden fizikai tevékenységükre.

A behatoló ekkor elektronikus-ellenintézkedéseket (ECM) használ fel arra, hogy elektronikus szeméttel töltse fel ellenfele csatornáit - ez egy nyers, de hatásos módszer. A behatolónak rendelkeznie kell ECM rendszerrel és egy távirányító dekkel a támadás kivitelezéséhez.

Ha a behatoló nyeri a BUZI próbát, akkor a távirányító dekk egyik csatornája megtelik elektronikus zajjal, ami rongálja a hálózat jelminőségét. A behatoló választja ki a rongálni kívánt csatornát, a zavarás minden csatorna esetében más hatást eredményez.

Az utasítás csatorna zavarása elkorcsosítja a csatorna jeleit, és rongálódási módosítót eredményez a robotok Értelmezési (lásd Parancsok kiadása, SR3, 157. oldal) és JIMR próbáira. Ha a rongálódás eléri a 10 rubrikányi mértéket, akkor a robotok kiesnek a hálózatból. Ekkor végrehajthatják az utoljára kiadott feladatokat, vagy egy várakozási minta szerint cselekedhetnek nem téve mást az önvédelmen kívül.

A műérzet csatorna zavarása tompítja a műérzet jeleket, és rongálódási módosítót eredményez a rigó robotokon keresztül tett Észlelés és manuális tüzelés próbáira.

Ha a rigó közvetlenül, távirányítással irányítja a robotot, akkor a műérzet csatorna zavarása miatti rongálódási módosító kihat a rigó célszámaira és kezdeményezésére. Ha a rigó közvetlenül irányít egy robotot, miközben a műérzet csatorna szétesik (10 rubrikányi sebzést szenved), kilökődési sokkot szenved (lásd Kilökődési sokk, SR3, 156. oldal).

A rendszer csatorna zavarása kihat a hálózat közvetlen tűz kezelő rendszereire, beleértve az olyan kiegészítéseket is, mint például a BattleTac tűzirányzó egység és hasonlók. A rongálódási módosítók kihatnak a hálózaton keresztül folytatott közvetett tűz próbákra (lásd Közvetett tűz, Ágyú kézikönyv, 99. oldal).

A rongálódási módosító a fegyverkapcsolattal használt, robotra szerelt fegyverek manuális tüzelés próbáira is érvényesülnek. Értelemszerűen a Közepes vagy nagyobb rongálódási módosító kiiktatja a kapcsolt fegyver miatti előnyös módosítót.

Interferencia támadáskor a behatoló megpróbálja felülírni a megcélzott hálózatot a saját jeleivel. Ha a támadás sikeres, akkor a behatoló gyakorlatilag elköti a hálózatot az ellenséges rigótól.

Az interferencia használatához a rigónak rendelkeznie kell egy távirányító dekkel és egy protokoll-emulációs modullal. Az interferencia csak a rendszer csatornára hat, a műérzet vagy utasítás csatornákat figyelmen kívül hagyja.

Az interferencia BUZI próbája kicsit eltér a szokásos BUZI próbák menetétől. Az első eltérés, hogy ha a behatoló elveszti a próbát, akkor saját rendszer csatornája rongálódik.

Az első BUZI próba utáni harci fázisában bármelyik küzdőfél eltölthet egy összetett tevékenységet egy interferencia támadásra, ellentámadásra vagy egy más fajta BUZI támadásra. A felek addig küzdenek, amíg egyikük rendszer csatornájának állapotjelzője meg nem telik (10 rubrikányi sebzés) vagy amíg egyikük ki nem száll. Bármelyik is következzen be előbb, a nyertes átveszi a hálózat feletti uralmat. A vesztes kilökődik a hálózatból és elszenvedi a szokásos kilökődési sokkot (lásd Kilökődési sokk, SR3, 156. oldal).

M.C. Jammer (Elektronika 5, protokoll-emulációs modul 5, Fluxus 7) a sikeres behatolás után interferencia támadást intéz egy Aztechnology távirányított hálózat ellen (Elektronika 3, Dekk szint 6, Fluxus 4).

A BUZI próbát Jammer 5 kockával és 7 kiegészítő kockával dobja, célszáma 6. A játékmester 3 kockával és 4 kiegészítő kockával dob 5-ös célszám ellen. Jammer 1 sikert ér el, a játékmester 3-at. Az Aztechnology rendszer nyer 2 sikerrel, és a játékmester 2 rubrikányi sebzést jelöl Jammer dekkjének rendszer állapotjelzőjén.

A következő összetett tevékenységével az Aztechnology rigója interferenciát indít Jammer ellen. Jammer 2 sikert ér el, az azték rigó csak 1-et. A játékmester 1 rubrikányi sebzést jelöl az Aztechnology rendszer állapotjelzőjén.

Két újabb támadás után az azték rigó 8 rubrikányi sebzéssel büszkélkedhet, míg Jammer csak 6-ot kapott. Jammer újra támadásra indul, 4 sikert ér el, míg a játékmester egyet sem. A sebzés túlcsordul az azték rigó dekkjének állapotjelzőjén és kilöki a rigót rendszeréből. Jammer átveszi a hálózat feletti uralmat, és frissen szerzett robotjaival azonnal megtámadja az Aztechnology őröket.

A különféle jelrongálódások és csatornák integritásának sérülései ECCM használatával javíthatók.

A javításhoz a rigónak egy ECCM próbát kell tennie, amely egy összetett tevékenységgel jár. A próbát az ECCM berendezés szintjével kell dobni a támadó rigó protokoll-emulációs moduljának vagy ECM berendezésének szintje + 3 ellen. A rigó kiegészítő próbaként felhasználhatja Elektronika (Elektronikus hadviselés) szakértelmét. A próbán született minden 2 siker egy rubrikányi sérülést javít a kiválasztott csatorna állapotjelzőjén. Egyszerre csak egy csatorna javítható.

Amikor a távirányító dekk elveszti egyik csatornáját a jelrongálódás miatt, a dekk elveszti a csatorna vivőjelét is. A csatorna visszakapcsolásához a rigónak meg kell találnia a csatorna vivőjelét. A visszakapcsolási próba egy összetett tevékenységet igényel.

A visszakapcsolás előtt a rigónak ECCM használatával ki kell tisztítania a csatorna állapotjelzőjén esett jelrongálódást. Legalább egy rubrikányi sebzést kell visszaállítani, mielőtt újabb próbát lehetne tenni.

A rigónak ezután Elektronika (Irányítórendszerek) próbát kell tennie 4-es célszám ellen. Ha a csatorna még mindig rongálódott, akkor a rongálódási módosítók is érvényesek a próbára. A rigó által elszenvedett Kábulás vagy Fizikai sérülések is módosíthatják a próbát. Ha az elért sikerek száma meghaladja a csatorna által kapott sebzésrubrikák számát, akkor a kapcsolat életre kel.

Végső megoldásként a rigó lekapcsolhatja és újraindíthatja hálózatát, ha még hozzáfér a rendszer csatornájához. A rigónak három egymást követő összetett tevékenységet kell eltöltenie azzal, hogy leválasztja robotjait a hálózatról, és feloszlatja a hálózatot. A harmadik összetett tevékenység után a hálózat lekapcsol, a robotok pedig robotpilóta készenléti módba váltanak.

A távirányító dekk lekapcsol és újraindul. Ez a dekk szintjével egyenlő számú harci fordulót igényel. A dekk visszakapcsolása után a rigónak vissza kell szereznie a robotjai feletti irányítást, és át kell állítania hálózatát (más kódokkal és más frekvenciákon). Ez a folyamat 10 harci forduló vesz igénybe. Ez után a hálózat ismét teljes jelerősségen működik, és az előző jelrongálódások eltűnnek.

Lényegében erről szól az elektronikus hadviselés rigókra vonatkozó része. Reméljük, hogy ez a kis összefoglaló segít eloszlatni majd azt a tévhitet, hogy a rigóharc csupán egymás robotjainak megsemmisítéséből áll.

Fordította: Phobos
A cikk az Alanori Krónika 109. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 2 szavazat alapján 7.5)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Felébredt világ (Shadowrun).

Létrehozás: 2005. szeptember 7. 13:02:12
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.