Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Opcionális szabályok a tűzerőhöz (Shadowrun)

Ezen kiegészítő szabályok első sorban izomfiúknak/izomlányoknak készültek. De akiknek nem elsősorban a tűzerő a legfontosabb egy-egy vadászat alkalmával, azok is nyugodtan elolvashatják.

Most először kapható az új II. szintű fegyvercsatoló, ez egy tökéletesített változata a jelenlegi fegyvercsatoló technológiának. A jobb parancsátvitellel, gyorsabb céljelzés, tisztább kapcsolat és az új ADVAT.328 szabvány fegyvercsatoló szerelvénnyel most gyorsabb és jobb, mint előtte! A második generációs fegyvercsatoló tartozékai teljesen kompatibilisek az első generációs rendszerével!

A további szabályokat lásd alább. A felszerelés és kiberver szintje mindkét esetben II.

Egy második szintű fegyvercsatoló hardvere és szoftvere megmutatja a fejlődést a fegyvercsatolási technológiában. Legtöbbször a csere hatással lesz a játékra, és a fegyvercsatolónál is érezni lehet majd, hogy jobban, nagyobb hatékonysággal dolgozik. A II. szintű fegyvercsatoló a következő előnyöket biztosítja:

A fegyvercsatoló szoftvere kiegészített távolságmérővel van ellátva, ezért hosszú lőtávra további -1, messzi lőtávnál további -2 járul a célszámhoz az alap módosításokon kívül.

A célzott lövéseknél (lásd Szabálykönyv 91. oldal) könnyebb a fegyvert használni és ezért csak +2 módosító jár a célzott lövésre.

A fegyvercsatoló kiszámítja a közvetlen tűzívet és -1 módosítást kap minden olyan fegyver, amely az alábbi kategóriába tartozik: csőalatti gránátvetők, gránátfegyverek stb. Ez az előny még a rakétavetőknél is használható, de az irányított rakétáknál és más Intelligencia Szinttel rendelkező rendszereknél nem.

Az egyedi fegyvert a fogása és a súlyeloszlása teszi egyedivé. A fegyver eredeti árának 100 százalékát kell megfizetni, míg a fegyverkovács körülbelül három nap alatt készíti el. Egy ilyen fegyverrel - az egyedi konstrukció miatt - a készíttető karakter egy kockával többel dobhat a szakértelem használatakor. Aki ilyen készítésű fegyvert használ, de nem neki tervezték, a szakértelméből egyet le kell vonni, mikor ilyen fegyvert használ.

Az alábbi rész tartalmazza a Shadowrunban használatos fegyverek lövés szabályait.

Hagyományos sorozatlövésre képes fegyverrel (lásd Szabálykönyv 92. oldal) háromtöltényes sorozatot lehet kilőni egy rövid sorozatban. Kétszer lehet lőni harci fázisonként a rövid sorozatot (lásd Szabálykönyv 92. oldal, Tűzfegyverek). Képesek automata tűzmódban is lőni, (Szabálykönyv 92-93. oldal) ami 10 lőszert jelent harci fázisoként. A lövész ezt a 10 lőszert egy teljes sorozatnál 3-10 lőszerig maga választja meg, mennyit lő ki egyszerre egy adott harci fázisban.

Géppisztoly osztályú fegyvereknél egy lövés 15 lőszerig mehet egy harci fázisban, ha a hosszú sorozat szabályt alkalmazza (Szabálykönyv 92-93. oldal).

Szuper-géppuska osztályú fegyvereknél (lásd Fields of Fire kiegészítő) a maximális tűzgyorsaság 15 lőszer egy harci fordulóban. Ezeket hat lőszeres sorozatokban tudja a fegyver kilőni, vagyis legalább 6 lőszert kell kilőni egy harci fázisban.

A Shadowrun harci fázisaiban ennyire van korlátozva az ellőhető lőszerek száma. Tárnál vagy fogótárnál változó lehet ez az érték. Egy mostanában divatos géppisztolynál a tárba 600 lőszert kellene tenni, hogy egy percig folyamatosan tudjon tüzelni, ami másodpercenként 10 lőszert jelent. Shadowrun fegyverei kevesebbet tudnak, hogy ne boruljon fel őrült módon a játék egyensúlya.

A közvetlen edzés megmutatja, a karakter abbeli természetes ügyességét, amihez a kétkezesség különleges szakértelem tartozik. A karakter kigenerálásakor lehet csak ezzel a szakértelem felvételével élni, a későbbiekben a karakter már nem tanulhatja meg. Generáláskor minimum 2 szakértelem pontot kell rákölteni, hogy élni lehessen ezzel az előnnyel. A szakértelem szintet a későbbiekben lehet növelni az általános szakértelmeknél leírtak szerint (lásd Szabálykönyv 197. oldal).

Ez az egyetlen olyan lehetőség, amelynél a karakter nem az elsődlegesen használt kezét is tudja minden további korlátozás nélkül használni. Ez úgy csökkenti a célszám negatív módosítóját, hogy a szakértelem szintből ki kell vonni a különleges szakértelem szintjét. Például, ha egy karakter tűzfegyverek szakértelme 5, és a kétkezessége 3, csak a balkezével akar lőni akkor a célszám módosítója +2 (5-3) lesz. Ha kétkezesség szakértelme a magasabb akkor csak annyi előnye lesz, hogy semmiféle büntetést nem kap a célszámra.

Mikor egyszerre két tűzfegyvert használ a harcban a karakter, figyelembe kell venni a Második Tűzfegyver Használatának módosításait is (lásd Szabálykönyv 90. oldal).

A karakter képes megtanulni egy közelharci stílusban egy második fegyver használatát. Az alábbi szabályok ezt a esetet taglalják.

A második fegyvernek kisebbnek kell lennie, mint az elsődleges kézben forgatott fegyvernek, kivéve, ha egyforma könnyű kézi fegyvernek minősül mindkettő (kések vagy tőrök).

A karakternek tudnia kell mindkét fegyvert forgatnia külön-külön is. (Igen, ez csökkenti az általános fegyveres harc szakértelmet.)

Meg kell tanulnia hozzá egy harcművészeti stílust, mint különleges szakértelmet. (penge és tőr vagy ilyesmi.)

A karakter tudja használni a második fegyvert a harcban és a támadási próbáját annyi kockával dobja amennyi a szakértelmei összesen a két fegyverre. A karakter adhat további kockákat a próbához a harci tartalékából. Ez maximum annyi lehet, mint amennyi a különleges szakértelem szintje.

Sebzésnél a két fegyver átlagát kell venni. A két fegyver energiájának átlagát lefelé kell kerekíteni. Ha a két fegyver sebzés szintjei eltérnek akkor a nagyobbikból 1 szintet le kell vonni. Például, ha egy karakter az egyik kezében kardot forgat, aminek a sebzés szintje "K", a másikban egy kést aminek "E" a sebzése, akkor "E" lesz a sebzése mindkettőnek. Két fegyvernél egyszeri próbát kell dobni és ki kell számolni a sebzés energiáját.

Emlékeztetőül, a Shadowrunban nem egyszerű ütés-váltás a fegyveres harc. Mikor támadási próbát dobsz, egy ennél bonyolultabb támadást viszel végbe, amiben benne van a sorozatos mozgás, ütés, cselezés, hárítás és ehhez hasonlók. Minden mást a közelharc szabályai szerint kell használni.

A táblázatban szereplő értékek tipikus fegyverekre vonatkoznak és csak általánosságban írtuk le a őket.

Ha a karakter olyan fegyvert használ, aminek a leírásában az szerepel, hogy kábulás sebzés, képes vele fizikai sebzést is okozni, akár meg is ölheti vele az ellenfelét. Ilyenek például a bunkók, széklábak, ököl. Ha egy ilyen támadást akar végre hajtani +4-es célszám módosítót kap a támadó. A fizikai sebzést szenvedő karakter - a sikeres támadás után - ugyanazzal az energiával kapja meg a sebzés szintet csak nem kábulásba, hanem fizikaiba.

Az a karakter, akinek van hadvezetés szakértelme (ötletnek nem rossz specializálódni kis taktikai egységekre), a helyzettől függően képes módosítani a csapattagjainak kezdeményezését. A szakértelem használatának az utolsó tevékenységének kell lennie az adott harci fordulóban, hogy tudja koordinálni az embereit, és ez egy összetett tevékenységet igényel. Egy szakértelem próbát kell dobnia 4-es alap célszám ellen és figyelembe kell venni az alábbi helyzeteket és módosítókat.

A karakter csak azoknak tudja a kezdeményezését befolyásolni, akivel rádió (vagy ehhez hasonló) kommunikációs kapcsolatban van.

Ha ilyen nincs vagy másféle módón tudnak csak kommunikálni +2 járul a célszámhoz.

Ha a csapattagok között BattleTac (TM) rendszerkapcsolat van (lásd Fields Of Fire forráskönyv 59. oldal) vagy más ehhez hasonló, -2-őt kap a célszámra.

Használj minden sebesülésbeli módosítót.

A csapattagok, akik tudnak kommunikálni megkapják a következő fordulóra azt a kezdeményezés bónuszt amit a taktikai szakértelmére dobott a karakter, még pedig minden 2 siker után +1-et. A próbát dobó a karma tartalékából további kockákat adhat a szakértelem dobásához.

Ez a bónusz alkalmazható a meglepetésre és a lesből való támadásokra is. Lásd Szabálykönyv 86. oldalát.

FegyverElrejthetőségElérésSebzésSúlyÁr
Könnyű kard41(Erő+1) K0,75700Y
Hosszú kés/Tőr60(Erő+2) E0,5150Y

A zsoldosnak a közvetítő ugyanolyan kapcsolata, mint bármelyik másik karakternek (ugyanazok a statisztikái, de a "viszonyokhoz" igazítva), szolgálataival a zsoldost elsősorban fegyverrel és kiegészítő felszereléssel látja el. A legtöbb közvetítő több csatornán keresztül dolgozik, így az adás-vétel könnyebb, viszont hosszabb ideig tart.

Ez ugyan csökkenti a célszámokat, ha a közvetítőn keresztül szerzi be a felszerelést (-1-el), viszont a beszerzési időt 25 százalékkal (lefelé kerekítve) növeli. A közvetítő az egyetlen olyan kapcsolata a zsoldosnak, aki hivatalosan szerzi be az árut. A Játékmesterek azért korlátozzák ezt a játék egyensúlya érdekében, mert a közvetítőkkel való munka meghatározza a szövetségben dolgozók helyzetét.{Lásd Fields of Fire kiegészítőt. a ford. megjegyz.}

A Szabálykönyvben leírtak szerint képtelenség megölni egy sértetlen karaktert egyetlen támadással. Tény, hogy egy sértetlen személy túlélheti a nukleáris robbanás zérópontját is, mert a nukleáris sebzés is csak H és nincs neki sebzés túlcsordulása. Ez természetesen elképzelhetetlen, és más választásra ösztönöz az, ha akár egyetlen támadástól a karakter a földre kerülhet, ha ténylegesen balszerencséje van a karakternek. Akár egy váratlan, akár egy számára védhetetlen támadástól. Ehhez alkalmazható az alábbi szabály.

Ha a fegyver sebzés szintje eléri a H-t, a további sikereket mellőzzük. Viszont, ha a támadás Energiája nagyobb, mint a célpont Test Szintjének kétszerese (x2), a játékos használja a túlsebzés szabályt. Ez úgy szól, hogy minden további 2 siker H sebzés felett, 1 sebenként átmegy a kábulási sebzés túlcsordulásba (ha halálos kábulásról van szó), vagy a fizikai sebzés túlcsordulásba (ha halálos fizikai sebet kapott). Példaként lehet megemlíteni a következőt a túlsebzés szabályára: tételezzük fel, hogy egy karakter test szintje 3, érte egy 7K-s támadás. A támadó "feljavította" a végső sebzés szintet halálosra, és plusz 4 sikert még hozzá dobott a jóindulatából adódóan. A karakter kap egy halálos sebet és 2 pontnyi fizikai sebzés túlcsordulást. Ha tíz percet meghaladja a haldoklása, elvérzik és végérvényesen meghal. Ha a fenti példában a támadó még további 2 sikert dobott volna szegény karakternél bekövetkezik az azonnali halál.

Ezt a szabályt óvatosan kezeld, mert a túlságosan erős rossz fiúk kényelmesen ki tudják nyírni a kedvenc játékos karakteredet, és amúgy sem könnyű egyik napról a másikra élni az árnyakban.

Az egyszerűség kedvéért a Szabálykönyvből mellőztük a páncélcsökkenés szabályait, ezért az alábbi szabállyal igyekszünk ezt a csorbát kijavítani: egy karakter aki közepes vagy annál nagyobb nem kábulás sebesülést szenvedett el, csökken a páncélja. A páncél annyi pontot veszít az értékéből, amennyi a sebesülés függvénye (enyhénél 1-gyel, közepesnél 2-vel stb.). Például, egy karakteren egy páncéldzseki van és kap egy sorozatot egy géppisztolyból, aminek a sebzése 10S. A dzseki ballisztikus szintje 5, ha a karakter ebből a támadásból kifolyólag egy közepes sebet kap a páncél védelmi szintje végleg lecsökken 2 ponttal. Ez a szabály szintén érvényes az ütési szintre is. Szívósabb testű karakternél, vagy járművek páncélzatánál is, de a varázspáncélnál nem érvényesül a hatás.

A játékosnak pontosan tudnia kell, hol kapta a sebet és az mitől keletkezett. Ehhez az alábbi irányelveket használd: mikor egy karakter súlyos vagy halálos sebet kap dobj ismét egy test próbát - a sérülés ellenállás után - a célszám egyenlő az állapotjelzőben bejelölt rublikák számával. A célszámot módosíthatja az alábbi táblázat.

A próba után nézd meg a sikerek számát a forradási táblázatról.

A borzaszó seb nagy, ronda és messziről látszik. Egy nagyobb seb jól látható torzulás vagy elszíneződés a testen. Az észrevehető látható, de csak ha valaki figyeli ekkor veszi észre. Egy kisebb seb pedig alig észlelhető. A borzalmasnál enyhébb sebeket kozmetikai műtéttel teljesen el lehet tüntetni. Persze csak abban az esetben, ha a játékos ezért külön akar fizetni. A borzalmas sebeket csak kisebbre lehet csökkenteni. (Lásd az Önkéntes Műtét leírásánál a Szabálykönyv 114. oldalán.)

Forradási Táblázat
Sikerek SzámaSebhely
0Borzalmas
1-2Nagyobb
3-4Észrevehető
5+Kisebb

Forradási Módosító Táblázat
Kezelési HelyzetMódosító
Intenzív ellátás (csak kórházban)-4
Kórház vagy klinika nélkül-2
Rossz körülmények között (pusztulat, nyomornegyed, stb.)+2
Borzaszó körülmények (vízelfolyó, csatorna stb.)+4
Mágikusan gyógyították meg a sérülések felét, vagy nagyobb részét-4
A karaktert mágikusan gyógyították-2
Bőrpáncélzata van+3
Bőrkeményítése vagy ehhez hasonló mesterséges bőre van+2
Kioperálták belőle a bőrbeültetést-2

Fordította: Süli Péter
A cikk az Alanori Krónika 48. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 13 szavazat alapján 9.2)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Egy kis vegyészet (Shadowrun).

Létrehozás: 2004. november 24. 10:35:18
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.