38. forduló, 40. forduló, Ignatus összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. márc. 18. 15h:02'
EZ A 480. JÁTÉKHETED, 39. FORDULÓD
481. játékheted kezdete: márc. 21.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5074
SZÁMLA : XXXX

IGNATUS KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [64,27] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+15 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+23 varázspont.)

fvh 6 felt. varázslat haszn. 6
Harci varázslataidat használni fogod minden 6. vagy magasabb szintű ellenfélre. [0 pontot használtál fel, van még 209.]

tv 29 támadó/véd. varázslat a 29. varázslatot
Támadó varázslatok listájára került: energiatüskék. [0 pontot használtál fel, van még 209.]

ba 104 nem támadod a 104. szörnyet
BA 104 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 209.]

ba 82 nem támadod a 82. szörnyet
BA 82 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 209.]

ba 43 nem támadod a 43. szörnyet
BA 43 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 209.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Csendben lefekszel a földre, majd a kozmikus energiákat megpróbálod életenergiává alakítani. A dolog sikerült! Sokkal jobban érzed magad. (+15 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [40 pontot használtál fel, van még 169.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[63,26] A terep bozótos - világosabb, de nehezebb a mozgás. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy óriás sáska. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod az óriás sáska jobb középső lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy hatalmas csapással felmetszed az óriás sáska jobb vállát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Az óriás sáska csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. Az óriás sáska most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 14 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy grok-képződményt. (ld. enc.) Utad során felfedezel egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Tharr híveié. Egy turbános alak ül a földön, előtte egy kosár, amiből egy kobra emelkedik kifelé. Ez egy kígyóbűvölő. Látod, hogy most nem különleges mutatványról van szó, a férfinál nincsen furulya, pedig csak azzal tudná irányítani a kobrát. Ha van nálad egy furulya, akkor lehet, hogy segíthetsz rajta 12 TVP-ért (34. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.) Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [8 pontot használtál fel, van még 161.]

h 78 használod a 78. tárgyat
Óvatosan, minden repedést kihasználva kezdesz felfelé mászni a grok-képződmény oldalán. Az oszlopot koronázó burok alján találsz egy nyílást, itt bemászol. A burok belseje puha, kellemetlen tapintású. Körbenézel. Ebben a pillanatban egy fény által nem megvilágított szegletből valami előront! Egy bundás csirmáz! (ld. enc.)

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 tüske. Pár lövedéked átjárja a bundás csirmáz fejét. (3 támadással 14 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod a bundás csirmáz testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod a bundás csirmáz jobb vállát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A bundás csirmáz mancsával oldalba lök. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A bundás csirmáz feléd harap, de sikertelenül. Véres nyál csordul ki a bundás csirmáz száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 100 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

A vizsgálódás meghozza eredményét - kincs! Találtál 10 aranyat. Hátra sem nézel, amint elhagyod a grok-képződményt. [16 pontot használtál fel, van még 145.]

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
[62,26] A bozótost dombság váltja fel. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Elenios hívei emelték. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy olvasztókemencét. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy vaskohót. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy gyilkos tetű. Itt csata lesz.

Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy méregfelhő varázslatot. 6 életpontot sebeztél. Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 3 ubuk tüske. Alaposan megsorozod a gyilkos tetű testét. (3 támadással 27 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Mandibulakaszával egy hatalmas csapással felmetszed a gyilkos tetű kitinpáncélját. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod a gyilkos tetű kitinpáncélját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A gyilkos tetű feléd sújt csáprágóival, de mellé! Véres nyál csordul ki a gyilkos tetű száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 240 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 56, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [61,26] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy tintacsiga. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja a tintacsiga testét. (3 támadással 27 életpontot sebezve.) A lény tintát köp rád! Te persze ügyesen félreugrottál. Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Mandibulakaszával végigmetszed a tintacsiga vékony szarvát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod a tintacsiga testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A tintacsiga megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 165 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 49, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy amniosz-fát. (ld. enc.) Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Észreveszel egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [60,26] A sík vidéket bozótos váltja fel. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy legyengült félelem-járó. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a félelem-járó ragyás pofáját. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 52 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Találsz egy oltárt. Raia hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) [24 pontot használtál fel, van még 121.]

m 6 7 7 mozogsz nyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[59,26] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy húsevő magszim közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Itt csata lesz.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 tüske. Több lövedéked átfúrja a húsevő magszim alsó, lágy részeit. (3 támadással 9 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát a másikra támadsz. Mandibulakaszával alaposan megvágod a húsevő magszim húsos törzsét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Rövid karddal kilukasztod a húsevő magszim alsó, lágy részeit. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Csápjaival a húsevő magszim lecsap a bal karodra. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A húsevő magszim még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 magszim belet. 64 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 40, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Elenios hívei emelték. Egy cserkész kobolddal találkoztál. Van nála egy térkép, de nem tudja, hogy pontosan merre van. Ha van nálad szeksztáns, akkor pontosan megmondhatod neki 5 TVP-ért (33. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Úgy gondolod, hogy a közeledő garokk nem jelenthet komoly veszélyt. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 3 ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja a garokk testét. (3 támadással 23 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Marokra fogva a mandibulakaszát ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a garokk testét. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod a garokk testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A garokk megtaszít agyarával. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a garokk száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 4 kaját. 159 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 62, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [58,25] Még mindig bozótos. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy félelem-járó. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 tüske. Több lövedéked átfúrja a félelem-járó testét. (3 támadással 18 életpontot sebezve.) A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod a félelem-járó jobb oldalát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigmetszed a félelem-járó testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A félelem-járó feléd harap, de sikertelenül. A félelem-járó elhibázza az ütést csápjával. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 105 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [57,24] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy gyöngymangó bokrot. Érett termése van. Begyűjtesz 1 gyöngymangót. Találsz egy gumifát. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Sheran híveié. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba).

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [24 pontot használtál fel, van még 97.]

m 6 mozogsz nyugatra
[56,24] Továbbra is síkságon vagy. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Sheran rúnaköve. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy mély kutat. Hoppsz, egy quwarg! Rátaposol. 1 tapasztalati pontot kaptál. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő rájanyék nem jelenthet komoly veszélyt. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 3 tüske. Több lövedéked átfúrja a rájanyék fejét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod a rájanyék hártyás szárnyát. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Rövid karddal alaposan megvágod a rájanyék testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával melletted a levegőbe suhint. A rájanyék karmai majdnem eltalálnak! Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 122 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy evaporőr nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 tüske. Több lövedéked átfúrja az evaporőr testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra rohansz. Mandibulakaszával egy hatalmas csapással felmetszed az evaporőr bal oldalát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigmetszed az evaporőr hengertestét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Az evaporőr csápjával feléd suhint, de ügyesen félrehajolsz. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 evaporőr hájat. 112 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[8 pontot használtál fel, van még 89.]

h 92 használod a 92. tárgyat
A kötelet egy erősebb bokorhoz kötöd a kút mellett, és erősen kapaszkodva leereszkedsz. Szerencsére pont elég hosszú volt a kötél. Köves talajra érkezel. Felkészülve egy esetleges támadásra, gyorsan körbenézel. Egyszercsak megakad a kezed valamiben. Megvizsgálod - találtál 1 rézkulcsot. Miután kijöttél, elrakod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 75.]

m 7 6 mozogsz északnyugatra, nyugatra
[55,23] Síkság, továbbra is csak síkság. Fehér mandula illatát hozza a szél.

Látsz egy oltárt. Raia hívői építették. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [54,23] Még mindig füves síkságon vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. A feléd közeledő karmos tankány mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. (ld. enc.) A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Üdvözlésképpen egy energiatüskék varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 3 életpontot sebeztél. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (taumaturgia: 1. szint). (ld. enc.) Mielőtt összecsapnátok, a hosszú íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 3 sallank nyíl. Pár lövedéked átjárja a karmos tankány kitinpáncélját. (3 támadással 12 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a varkaudar lándzsát ellenfeledre ugrasz. Varkaudar lándzsával jól megszurkálod a karmos tankány testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Szarvaival a karmos tankány megböki a jobb karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Varkaudar lándzsával jól megszurkálod a karmos tankány kitinpáncélját. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) A karmos tankány szarvai eltalálják a jobb térdedet. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 sallank nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 25, gyógyulás: 0, összesen: -25 ÉP}

Észreveszel egy mély kutat. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba). Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Sheran hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Egy elhullott vaddisznó tetemére bukkansz. Félretéve a finnyáskodást, lebontasz mindent, ami még emészthető. (+2 kaja.) [16 pontot használtál fel, van még 59.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Odaerősíted a kötelet a kút széléhez, és ügyesen lemászol. Lent eléggé sötét van, a napfényből csak kevés szűrődik le. Egy pillanatig feszülten figyelsz, majd kutatni kezdesz. Ebben a pillanatban egy fény által nem megvilágított szegletből valami előront! Egy topránypolip!

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 3 ubuk tüske. Alaposan megsorozod a topránypolip testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a topránypolip jobb oldalát. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod a topránypolip testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A topránypolip csápjával megpöccinti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A topránypolip még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 6 kaját. 189 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

A kút üres. Elhagyva a kutat, elcsomagolod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 45.]

id 7168 20 idomítod a 7168. szörnyet 20 pontért
Elkezdődnek a leckék a hegyi szamár számára. Értelmesebbnek tűnik, mint gondoltad. Csak hát ne zabálna annyit... "Fogékony" tanítványod sok dolgot elsajátít a mai oktatás alkalmával is. (Még 44 TVP szükséges ahhoz, hogy a szörny teljesen be legyen idomítva.) [20 pontot használtál fel, van még 25.]

ba 74 nem támadod a 74. szörnyet
BA 74 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 25.]
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. Nem tudsz ellenállni, egy kicsit olvasgatod a sötét tekercseket. (+1 gonoszság.) Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját nyel le a hegyi szamár. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, táborozásra alkalmas helyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 25 pontod maradt, ebből a következő körre 25 pontot vihetsz át. Kapsz még 180 pontot. A következő körben tehát 205 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


GROK-KÉPZŐDMÉNY (149. TEREPTÁRGY)
Néha nagy távolságból is lehet látni a bozótosból kiemelkedő, hatalmas méretű mákvirágra emlékeztető képződményeket. Sokak szerint ez egy ősi korból származó halott óriás-virág. Napjainkban grok-képződménynek hívják őket. A felső, üreges gömbszerű részben, amelynek nagy repedések vannak az oldalán, gyakran vernek tanyát mászni vagy repülni tudó lények. Ha te fel akarsz ide mászni, szükséged van egy mászókaromra, és legalább 3-as mászás szakértelemre. Ehhez a H 78 parancsot kell kiadnod, 16 pontért. A virágváz belsejében, ha szerencséd van, és nem űz el a lakó, akár pórul járt kalandozóktól visszamaradt kincseket is találhatsz.

BUNDÁS CSIRMÁZ (93. SZÖRNY)
A bundás csirmáz, ez a kisebb medve méretű, vastag bundájú lény kiválóan tud mászni. Fészkét leginkább megközelíthetetlen helyeken (mély, földalatti üreg, grok-képződmény burka) veri fel. Gyakran gyűjt mindenféle csecsebecsét, úgyhogy fészkéből való kifüstöléskor könnyen előfordulhat, hogy találsz nála valamilyen tárgyat. Ha megtámadják, foggal-körömmel védekezik. Legkevésbé hatékony ellene az ütőfegyver.

AMNIOSZ-FA (202. NÖVÉNY)
Az amniosz-fa egy vastag, szürkés törzsű, dús lombú növény. Ha közelebbről megvizsgálod, kemény héjú, de belül lédús, érett gyümölcsöket pillanthatsz meg rajta. Bár rengeteg tápanyagot tartalmaz, förtelmes íze miatt szinte képtelen vagy lenyelni. Bizonyos elfogott állatok, szörnyek a fogságban csak ezt hajlandók megenni, a nálad levő egyéb kaját nem, így takarmánynak viszont jó lehet. Gyűjtése a KT 203 paranccsal történik, 4 TVP-ért.

KARMOS TANKÁNY (137. SZÖRNY)
A karmos tankány majdnem másfél méter magas, orrszarvú bogárra emlékeztető szörny. Páncélzata valamilyen kemény, szürke kitin, ütőfegyveren kívül szinte semmivel sem lehet áthatolni rajta. Egyik nagy különbség (a méreten kívül) az orrszarvú bogárhoz képest, hogy nemcsak szarvát tudja támadásra használni, hanem borzasztóan hegyes és kemény karmait is.

TAUMATURGIA
A taumaturgia varázslók által űzött rúnamágia tudománya. Használatához nem mély és odaadó hit kell, mint a teológiához, hanem tudásvágy, a természet és a természeten túli erők megismerésének vágya. A taumaturgia szakértelmed a meghatározója, hogy milyen erős varázsló varázslatokat vagy képes megtanulni. A taumaturgiád határozza meg gyakran azt is, hogy egy varázslat mekkora sebet okoz, illetve az ellenfélnek mekkora esélye van az ellenállásra. Minden két taumaturgia szint jelent komoly előrelépést: pl. ha egy varázslat d8 sebzést okoz 1-es taum. szinten, akkor 2d8 sebzést fog okozni 3-as szinten, és 3d8-at 5-ös szinten. A sebző varázslatoknál előfordulhat, hogy az ellenfél megdobja az ún. mentődobását (ez főként a szerencsétől függ), ilyenkor csak fele sebzést szenved el. Vigyázat, a taumaturgia kizárólag a varázsló-varázslatok működését befolyásolja! A taumaturgiától függ az is, hogy hány varázslatod lehet a Támadó és Védekező Varázslat Listáidban. A taumaturgia növekedésének mértéke a taumaturgia szakértelmedtől és a varázslás során felhasznált varázspontoktól függ.
Megjegyzés: 250-es szakértelem felett minden 25 taumaturgia számít egy szintnek a varázslói erősséged szempontjából.

KARAKTERLAP

Ignatus, egy hosszú ősz hajú, félszemű alakváltó férfi vagy. Kecskeszakállad és rövid bajuszod van. Bőröd bronzként csillog. Dornodon ministránsa vagy. Ez a 39. fordulód.

Erő: 16 (18) Szint: 12 Merészség: 8/6 Magasság: 180 cm
IQ: 21 (23) Támadás: 11 Agresszió: 5 Testsúly: 74 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 22 Menekülés: 30 % Életkor: 30/30 év
Egészség: 12 Életpont: 148/132 Jellem: gonosz (37) Tul. pont: 0
Szerencse: 20 Varázspont: 87/15 Pénz: 294 arany Kép. pont: 3
Eddig összesen 261 szörnyet (11 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 323 TP-t kaptál. Jelenleg 32 416 TP-d van. A következő szinthez még 584 TP szükséges. Trófeáid: óriáspók, trikornis, törpemammut. A 35. fordulódban 324 arany került a bankszámládra. 343 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 14 vágófegyverek: 7 ütőfegyverek: 1
lőfegyverek: 13

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) << vashegyű lándzsa (#182) << bronzhegyű lándzsa (#87)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); tüske (#22) (2 -4.); ubuk tüske (#131) (5 -6.); sallank nyíl (#129) (7 -); mérgezett vasnyíl (#187) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
54,52 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 175 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 1 3. lopás: 5
4. mászás: 3 5. csapdakészítés: 1 6. csapdaészlelés: 4
7. gyógyítás: 8 (+1) 8. titkosírás: 1 9. felderítés: 2
10. szörnyidomítás: 1 11. teológia: 2 12. taumaturgia: 1 (+1)
13. versengés: 1 14. zene: 1 15. szörnyismeret: 1
16. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 40 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
lopsz az árnymanóktól (4) bármit, a trolloktól (5) bármit, a gnómoktól (6) bármit, az elfektől (2) bármit, az emberektől (1) mocsári penkét (#148), a kobuderáktól (8) bármit, az alakváltóktól (7) bármit, a törpéktől (3) mocsári penkét (#148)
gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
cirkusz: céllövölde, ötpróba (3)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 50)
szintszívó (#96), jók (#990), tetemember (#123)
Barátságosság (aktív: 9, max: 50)
gátvakond (#57), bolhakutya (#17), woor-antilop (#31), alpesi tehén (#91), bíborgörény (#84), trikornis (#104), spagulár (#82), tigroszlán (#43), tintacsiga (#74)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) tolvajszem (#2, 8 VP) alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP)
varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
méregfelhő (#37, 12 VP)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
6. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 2, max: 20)
méregfelhő (#37), energiatüskék (#29)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
hegyi szamár (#7168) (idomítás alatt) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Ölj meg egy nyavalyás, fényes szőrű trikornist! (teljesítve)
2.) Egy igazi mestertolvajnak való feladat: lopjál valakitől mocsári penkét!
3.) Öld meg vagy kényszerítsd deus ex machinájának használatára a fény egy követőjét. [Egy másik kalandozót.] Ha ez nem menne, akkor elegendő az is, ha egy harcban legalább 90 életpontot sebzel rajta.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bíbor erőöv (#291) 1 * elit csatavért (#295) 1 * kvazár sisak (#266)
1 * lánckesztyű (#230) 1 mászókarom (#78) 1 rézsisak (#72)
1 * sötét kámzsa (#699) 1 * varkaudar csizma (#317)
Fegyverek és lövedékek
3 bronzhegyű nyíl (#94) 1 csontpálca (#329) 14 ezüsthegyű nyíl (#323)
1 ezüsttőr (#322) 1 fúvócső (#20) 1 * hosszú íj (#111)
1 mandibulakasza (#127) 1 mérgezett tüske (#23) 1 * rövid kard (#171)
33 sallank nyíl (#129) 34 tüske (#22) 56 ubuk tüske (#131)
1 vadászkés (#1264) 1 varkaudar korbács (#1134) 1 * varkaudar lándzsa (#224)
1 varkaudar szablya (#516) 1 vashegyű lándzsa (#182) 4 vashegyű nyíl (#176)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 arany masszariasztó (#437) 1 * denevér szimbólum (#140) 1 * Eldaran karkötője (#373)
1 * ezüst gyűrű (#180) 1 ezüst karkötő (#158) 1 ezüst nyaklánc (#117)
1 * griff nyakék (#1579) 1 nap szimbólum (#141) 1 * nodonrod kitűző (#1533)
1 * obszidián karkötő (#229) 1 umbatari karkötő (#278)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 aranytű (#272) 1 bronzkulcs (#76) 1 csontkulcs (#74)
10 + deus ex machina (#1) 1 ezüst kulcs (#184) 7 fáklya (#36)
8 gyógykenőcs (#313) 1 hebrencs csapda (#147) 18 kaja (#2)
1 kis vaskulcs (#40) 1 kötél (#92) 1 márványkulcs (#245)
1 megbűvölt utazóláda (#1218) 1 nagy aranykulcs (#246) 2 nagy bronzkulcs (#185)
1 nagy vaskulcs (#186) 3 rézkulcs (#75) 4 + sötét tekercs (#535)
2 tüskecsapda (#242) 1 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
1 huhogó bibe (#332) [üres, kapacitás: 12]
2 kavadu iszák (#25) [üres, kapacitás: 20]
3 sullár hólyag (#168) [bennük 30 csepp spiritusz (#170), fér még: 30]
8 uzbány csőr (#169) [bennük 7 csepp ugh méreg (#166), fér még: 89]
2 vizestömlő (#3) [bennük 32 korty víz (#27), fér még: 8]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
3 acélpengőke (#231) 1 álompor (#396) 5 dözmöng szív (#122)
10 drótszőr (#37) 3 evaporőr háj (#105) 7 fabontó (#106)
2 grákóbőr (#41) 1 gyöngymangó (#135) 2 kaktusztüske (#114)
1 kazmár gyökér (#205) 1 lapkorong (#80) 3 lapockacsont (#33)
6 madártoll (#112) 5 magszim bél (#103) 1 mocsári penke (#148)
2 ormánygőte csont (#21) 5 pirkit (#153) 1 rézdarab (#70)
27 sünmedve tüske (#14) 1 szárnyas hernyó (#69) 1 szvó-ektoplazma (#151)
7 tigroszlán fog (#63) 1 trikornis szarv (#198) 1 varkaudar csont (#1113)
2 vasérc (#152) 4 vízionár szem (#102)

Összsúly: 62.70 kg Megterheltség: 89%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 79 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 gyenge méreg (#26) 1 kaktusztüske (#114) 17 tüske (#22)
10 ubuk tüske (#131) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
10 arany (#50) 1 evaporőr háj (#105) 1 gyöngymangó (#135)
8 kaja (#2) 1 magszim bél (#103) 1 rézkulcs (#75)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65
22
23
24
25
26
27
28
(54,23) karmos tankány (#137), mély kút (#93), 35. jellempróba, Sheran oltár, topránypolip (#86)
(55,23) Raia oltár
(56,24) Sheran rúnaköve, mély kút (#93), rájanyékek (#58), evaporőr (#69)
(57,24) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), gumifa (#38), Sheran oltár, 48. jellempróba
(58,25) félelem-járó (#56), oltár
(59,26) húsevő magszimok (#67), Elenios oltár, 33. jellempróba, garokk (#73)
(60,26) félelem-járó (#56), Raia oltár
(61,26) tintacsiga (#74), amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), 31. jellempróba, oltár
(62,26) Elenios oltár, olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), 48. jellempróba, gyilkos tetű (#116)
(63,26) óriás sáskák (#27), grok-képződmény (#149), egy ismeretlen isten rúnaköve, Tharr oltár, 34. jellempróba, bundás csirmáz (#93)

Üzenet küldése a karakternek