Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Hány darabos asztali Puzzle a kedvenced? (33)
Melyik képből legyen puzzle... (45)
Hány darabos internetes puzzle a legjobb? (34)
Hatalom Kártyái Puzzle (97)
Elindult ingyenes, internetes puzzle játékunk! (21)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ...
Nézet:
Vagy mivel az 53 felletti rész csak 6db ezért:
33+4=37
 
Amit kiveszel a mezőből a játék elején az a pakli része marad. Ha mardakorral játszik és kiveszed nem óvhatsz, ha kiveszed egy színből minden lapját akkor se tehet be másik harmadik színt, ha kiveszel egy isteni lapot nem cserélhet istenit, satöbbi, szóval nyilván nem a válasz
 
A három művészek céhe miatti plusz 9 lapnak akárhogy is számolom 6 a kétharmada, szóval a matematika inkább 33+6=39
 
Ha ellenfelem Csatamezőzik 57 lappal kezd melyben min 33 azonos etnikumu.
Ha kiveszek a játék elején 7db-t az azonos etnikumból akkor 2. meccsre úgy kell cserélnie az ellenfelembek, hogy meglegyen a 33 azonos etnikumú lapja?
 
Nos, ez mindent megváltoztat, köszönöm szépen.
 
Itt a versenyszabályok az irányadók:
http://www.beholder.hu/?m=hkk&cikk=504

Az egyszerűség kedvéért, hogy ne kelljen senkinek számolgatni, az van megadva, hogy a pakliméret 50 és 53 között kell, hogy legyen, és min. 33 etnikumot lapot kell, hogy tartalmazzon.

Amennyiben 53 fölé megy a pakliméret, ennek 2/3-a (felfelé kerekitve) szintén etnikum kell, hogy legyen (itt sajnos kell már számolgatni).

Tehát 3 művészek céhe és 59 lap esetén minimum 33 + 2 = 35.
 
Én nagyon örülnék (és szerintem úgy logikus ahogy leírtad) ha
céhek nélküli mező esetén 0,66*57 =38 etnikum kellene DE ezzel ellentétes volt multkor a döntés.(33 lap)
 
Én is picit kötözködésnek érzem ezt már, Balázs, de azért értékelem, hogy szeretnél a probléma mélyére jutni.

Egyrészt, a kezdők lelki üdvéért én nem aggódnék, ha bele is ütköznek a "gyógyító forrás" fogalomba a néhány lap egyikén, amin ez szerepel, biztos vagyok benne, hogy fel sem merül bennük, hogy egy +1/+1-et adó dolog gyógyítás lenne. Mint ahogy arra sem gondol senki, hogyha felvesz egy páncélt, az gyógyítás.

Ettől függetlenül, amikor valaki felhozta ezt annak idején, hogyha nő az ÉP akkor az gyógyulás, ugye? akkor rábólintottunk, ez is egy lehetséges logikai következtetés volt.

Ami viszont ellentmondáshoz vezetett, ezért ezt el kell felejteni. Szerencsére ez a Kódexben nem jelent meg tudomásom szerint, csak 1-2 FAQ-ban.
 
Nem szándékoztam gúnyolódni most, bocs ha úgy jött le.
 
Van az altalad hasznalt szonak egy kis negativ, gunyos, pejorativ felhangja, amit nem igazan ertek. En orulnek a legjobban, ha mindenki maradektalanul ismerne a szabalyokat, es en sem vagyok a bolcsek kovenek birtokaban. Nagyon szivesen atadnam ezt a terhet barkinek, aki hajlando es kepes orkodni a szabalyok konzisztenciaja felett. De amig kozfelkialtassal, erzesbol szeretnenek a jelenlevok minden egyes szabalytalansagot megitelni a lelatorol, a biro meg minden sipszo elott kenytelen az ugyet szavazasra bocsatani, addig nem tehetem.
Ugyanis mikor a jatekosok nyomasara kihuzunk egy sokadik rnd elemet a jenga toronybol, es osszedol az egesz, akkor senki nem fog odaallni kozuluk, hogy "Oke, en voltam, en akartam, es belatom, hogy nem volt jo dontes. Sajnalom, nem lattam at... Az en hibam"... Nem, ilyen nem lesz. Akkor a "tomeg" nem azt skandalja majd, hogy "valtoztassuk meg! tiltsuk ki! modositsuk! toroljuk el!", hanem azt, hogy a "ket potentat" a hibas az egeszert.
 
Látom, senki nem válaszolta ezt meg.

33/50 -> 0.66, tehát a paklid 2/3-át az adott etnikum lapjainak kellene kitennie.

Fontos, hogy ennek az aránynak meg kell lennie side után is.

3 kék céhnél:39/59 ->0.66
Céhek nélküli mező esetén 0.66x57 ->37,62, amit felfele kerekítünk, tehát 38.
 
Amúgy ha mindig van forrás (hatás), akkor főleg nem értem a Miklós által vázolt problémát az Oázisfészkelővel és társaival, de most már úgy gondolom, eleget írtam ide a 2 potentát eldönti.
 
Szerintem forrás és azon belül a hatás. Elég jól le van írva az érvényes Ak 121 Izzó lemezpáncél FAQ alatt.

D&D-ben ha van egy drow Lolth hívő harcos karakterem és lecserélem a láncingemet mitrill páncélra, akkor a karakterem gyógyul vagy változik az aktuális életereje?
Elmegyek egy küldetésre és tapasztaltabb leszek szintet lépek. (Kapok egy izomjelzőt, mert ez szintlépést is jelenti. Végzetúr, Galetki VS Torzszülőtt) Gyógyul a karakterem?

A magicben vegyes van heal és +0/+1 stb. is.


Forrás counter fogja az izmot, mint ahogyan a gyengülés jelzőt, erőjelzőt stb. játékba hozó képességet vagy varázslatot szintén megakadályozza.

"Az esetek 95% -aban ha no a leny vagy jatekos EP-je, az gyogyulasnak szamit." -Egyetértek. Pontosan amelyik lapra a gyógyulsz, gyógyít stb. van írva az gyógyít továbbra is.
 
Nem lesz forras, mert vagy az vagy nem (ugye ezen is megy most a problemazas, hogy ha egy targyat mondjuk rarakok es attol no/csokken az EP, akkor az nem forras - bar igazabol nem ertem, ez miert baj, de nem is szeretnek belemenni mar)

De nem ez a lenyeg: eledteszik a jatekot, NEM olvasod el / jegyzed meg a teljes Kodexet de meg az osszes definiciot sem. Az esetek 95% -aban ha no a leny vagy jatekos EP-je, az gyogyulasnak szamit. Ahogy jozan esszel is, vagy akar szerepjatekokbol erkezve (azt nemtom mar, Magicben van-e "gyogyulas" fogalom). Az esetek egy kis reszeben meg nem szamit annak.
 
Izé helyett olyan forrás, ami megnöveli a lény életpontját. A szabálykönyvben, ami kezdő kezébe kerül elsőre is ez a megfogalmazás szerepel.
 
A forrás varázslat vagy hatás, a semlegesítés ezek közül egyik sem, úgyhogy sajnos nem tudod megfogni vele.
 
A fájdalom mesterének semlegesítéskori dermesztésjelző "kapását" meg lehet fogni forráscounterrel vagy nem?
 
Most nem a "Kodexileg" volt a topic, hanem a kezdoknek - intuitive.

No az EP-je -1-rol 1-re, (kozben az elete is meg van mentve), de ez nem gyogyulas, hanem... olyan ize. Ez fura.
 
Nézd meg a Kódexet, ott ez elég jól definiálva van. Életmentő cselekvések, ezt a kifejezést keresed, 37-es pont. A "gyógyítás" szó egyszer sincs leírva a fejezetben.
 
A lény sebesült, mondjuk van -1 Ép-n.
Azonnaliból rárakok 2 izmot, vagy leszedem róla a -2 Ép-s jelzőt.
Ezzel megmentem az életét, az ÉP-je felmegy 1-re, de ez nem gyógyítás, hanem... izé.

Erre gondoltam.
 
Ha meg lehet 1 szot szolni elotte, ez nekem kimondottan nyakatekertnek tunik kezdobb szemmel:
"most akkor megmentem az eletet, megno az EP-je, oszt megse gyogyult? Mi??"


Kezdő szemmel pont nem, miért lenne gyógyítás?
Kezdőként nekem az a gyógyítás, amikor valami sebesült, nem amikor buffolom...
 
Ha meg lehet 1 szot szolni elotte, ez nekem kimondottan nyakatekertnek tunik kezdobb szemmel:
"most akkor megmentem az eletet, megno az EP-je, oszt megse gyogyult? Mi??"

illetve a rutinosabbaknak az
"izom mostantol nem gyogyit"
okozhat gondot.

(nem mondom, hogy latom a jo megoldast, de meg dolgozhatnatok rajta)
 
Emésztettem, amit János és Davidbox mondott.

Szerintem a legminimálisabb és konzisztens módosítás az lenne, hogy a Balázs által jelzett
"4.25.4. Nem számít sebződésnek, ha a lény maximális lehetséges életpontja csökken. (37.)"
alapján
4.26.1. Nem számít gyógyulásnak, ha a lény maximális ÉP-je nő, és ezáltal az aktuális ÉP-je is nő (de ez továbbra is életmentő cselekvés (37.))

Még Jánossal egyeztetünk, a most készülő FAQ-ba be fogjuk irni.
 
Találtam egy témához kapcsolható FAQ-t, itt is a régi logika van leírva, pedig új FAQ.

Fairlight bankárt 0-ra sebzik. P képességgel aktivizálhat egy céhet, hogy megmentse magát, mivel P képessége azonnali cselekvés, és közvetve növeli a lény életpontját, tehát életmentésre is használható.
 
Koszi, igen a "nem hiszem, hogy releváns lenne, ha mégis megtettem volna" -on lepodtem meg. Top2 relevans akkor tovabbra is.

De termeszetesen nem elvarhato, hogy egy ilyen komplex kerdeskort hobbibol, keves ido alatt atgondolj, es megoldast adj ra.
 
Attól, hogy nem gondolkodtam el az Oázisfészkelő nerfjén/faq-ján/akármijén (?) hogy jutottunk el ide?

Meg szoktuk beszélni a változtatásokat, és ilyenkor elmondom/leírom a véleményem. Az Oázisfészkelő képességének a reakcióvá alakításakor a háttérben és itt, nyilvánosan is kifejtettem az ellenvéleményem. Aztán a faq megváltoztatásánál is lehetőségem volt erre. Most nem az Oázisfészkelő a kérdés, hanem a gyógyulás, és az is most vetődött fel. A kérdés és a lap összevetésén még nem gondolkodtam, mert eddig ez nem volt napirenden. Mindeddig a sebző hatások továbblövése/eltérítése mittudoménmije volt porondon.

Ha a megjegyzésed a hozzászólásom zárójeles részére vonatkozott, akkor az csak annyit takar, hogy a puszta elgondolkodás semmivel sem visz előrébb, és ha sor is került volna rá, attól még nem lenne megváltoztatva semmi. (Amíg nincs rá égetően szükség, nem nyúlunk lapokhoz, pláne nem szabályokhoz.)

Biztos meg lehet szerelni valahogy ezt a szitut, de eddig még nem tűnődtem rajta.
 
Ezek szerint már nem te+Miklós csináljátok a faq-kat meg Kódex változtatásokat?
 
Persze. Ticcsukki...
Na jó, viccen kívül: eddig nem gondolkodtam el ezen (és nem hiszem, hogy releváns lenne, ha mégis megtettem volna).
 
Amikor én tanultam a játékot az, hogy egy lény maximális ÉP-je növekszik nem volt gyógyulás az biztos. Az Őrült traxos-Szepukus FAQ-ra nem emlékeztem. Ha ezt kivesszük a képletből és az ebből eredő izom FAQ-val együtt, akkor ez az egész logikusabbá tehető. Igaz érdemes lenne beleírni, hogy amikor egy forrás egy lénynek a maximális életpontját növeli, akkor az aktuális életpontját is azonos mértékben növeli. (Amikor egy forrás egy lény maximális életpontját csökkenti, az aktuális életpontját is azonos mértékben csökkenti.

A 9. alappakliban (Végzetúr)
- Sebzés, Életpont - alap, aktuális
A lények Sebzése ill. Életpontja a kártya alsó részére írt két szám, amit más kártyák hatásai megváltoztathatnak. Megkülönböztetünk alap, maximális és aktuális ÉP-t illetve sebzést.
A lény alap ÉP-je ill. sebzése mindig az eredetileg a kártyára írt szám.
A lény ÉP-je ill. sebzése mindig az, amennyi a kártyára van írva, de ebből levonva vagy ehhez hozzáadva más kártyák hatásait. Pl. egy 2-es SB-jű lénynek, amelyen van egy Démonölő (+1 sebzést ad), a sebzése 3.
A lény ÉP-jét az egyértelműség kedvéért sokszor hívjuk max. ÉP-nek vagy max. lehetséges ÉP-nek is. Pl. az Árnyékrájád ÉP-je a te körödben 4, az ellenfélében - a védekezés bónusz miatt - 5. Ha az Árnyékrája sebződik kettőt, attól még az ÉP-je nem változik, csak az aktuális ÉP-je.
A lény aktuális ÉP-jének az ebben a körben őt ért sebződésekkel együtt kalkulált ÉP-jét nevezzük. Így pl. egy 3 ÉP-s lénynek, akin az adott körben 2 ÉP-t sebeztek, az aktuális ÉP-je 1. Ha egy lény ÉP-je csökken, akkor egyben aktuális ÉP-je is csökken.
Példa. Ha egy Rubinszemű Éjvirággal (+3 ÉP minden lényemnek) segített, alapban 2 ÉP-s lényembe kettőt sebeznek, és ezután lelövik a Rubinszemű Éjvirágot, a lényem meghal.
Ne feledjük, hogy az életben maradt lények aktuális ÉP-je a kör végén felmegy a maximumra a Gyógyulás fázisban.

Itt még normálisan volt.

Szabálykönyv 11. kiadás:
23. oldal
Ha viszont egy lény csak sebzést szenved el, akkor lehetőség van ún. életmentő hatások használatára. Minden forrás, ami megnöveli a lény életpontját, akár közvetve is, életmentő hatásnak minősül. Itt nem említ gyógyulást.

Harc fázis V. V. A játékosok használhatnak életmentő hatásokat azoknak a lényeknek a megmentésére, amelyek ÉP-je 0-ra vagy az alá csökkent. Az ilyen lények speciális képességei ilyenkor nem használhatóak, kivéve amelyik saját magát gyógyítja(Itt kéne javítani). Életmentő hatás az olyan azonnali varázslat vagy hatás, amely a lény ÉP-jét növeli, akár közvetetten is. Amely lények ÉP-je ezután is 0 vagy
kevesebb, a gyűjtőbe kerülnek. A gyűjtőbe került lényekből a másik játékos megkapja a szörnykomponenseket. Mit jelent, az hogy a lény ÉP-jét növeli????? Itt sem gyógyulás szerepel.

42. oldal
Izomjelzõt rakni egy lényre életmentő hatás, mivel növeli az ÉP-jét. Itt sem ír gyógyulást



"Mert a végeredmény volt fontos, hogy min. 1 Ép-re gyógyuljon. A sebződött lény." -Szerintem meg a lény aktuális ÉP-je legalább 1 legyen.


Ha az izom nem gyógyulás, akkor nem lesz az izomjelzőnek egy kijátszáskori és egy állandó képessége, továbbá nem lehet rá gyógyító forrás countert használni. Az oázisfészkelős probléma is megoldva.
Mennyire változtat ez a játékon nem gondolom, hogy jelentősen. Az egy két izomjelzőt osztó lap enyhén védettebb lesz ennek köszönhetően. Például amikor egy tűskés gigaféreg varázslatként kap egy gyógyító forrás countert az igen kellemetlen.

Illetve szinkronba kerül a gyengülésjelzővel
(AK65) A gyengülés jelzők csak a rákerüléskor csökkentik a lény ÉP-jét. Ha egy 3 ÉP-s lény kap egy 1 ÉP-s gyengülés jelzőt, akkor a jelző, amíg játékban van, folyamatosan kifejti hatását, tehát a lénynek 2 ÉP-je lesz csak, de tovább nem csökken a jelzőtől az ÉP-je.

A Kódex egyébként nagyon jól meg van fogalmazva:37. Életmentő cselekvések használata

37.0. Ha egy lény bármikor sebződik (beleértve a harci képességek használata, illetve ütés részfázisban történő sebződést is), vagy bármikor csökken a maximális életpontja, akkor közvetlenül ezután bármilyen azonnali cselekvés használható életmentő cselekvésként, aminek a hatására, akár közvetve is, megnő a lény aktuális életpontja.
és itt a lényeg.
37.1. Az életmentő cselekvések használatára vonatkozó szabályokat megfelelően alkalmazni kell a rombolt építményekre is.

37.2. A sérült lény életpontjának növelése érdekében egymás után bármennyi életmentő cselekvés használható mindaddig, amíg valamely játékos használni akar ilyen cselekvést.

37.3. Az életmentő cselekvések megkezdése előtt valamennyi, az életpont csökkenéséhez kapcsolódó további hatást vizsgálni kell, és azokat végre kell hajtani.

37.4. A 0 vagy kevesebb Ép-re kerülő lények (és a 0 vagy kevesebb Sp-re kerülő építmények) aktiválást kívánó képességei közül csak az életmentő cselekvésnek számító képességek használhatók, és az ilyen lény (építmény) az ilyen képességet is csak a saját megmentésére használhatja.

37.5. Ha egyik játékos sem kíván (további) életmentő cselekvéseket végrehajtani, akkor a 0 Ép-re vagy az alá került lények, továbbá a 0 Sp-re vagy az alá került építmények a gyűjtőbe kerülnek.

És egy ősFAQ a végére
(AK1) Rengeteg kártyánál és helyzetnél kérdezik a játékosok (Fairlight pusztító masinája, Mélységi grittang, mérgezés, stb.) hogy mit jelent az, hogy ÉP. Azt hiszem, nem árt még egyszer, kiemelten leírni a szabálykönyv 38. oldaláról az ÉP leírását: ÉP (ezt használjuk a leggyakrabban): ez annyit jelent, hogy "maximális ÉP", azaz, a kártyára írt alap ÉP, plusz a rátett lapokból adódó ÉP, plusz a helyzettől függő bónuszok (pl. Erőpajzs, védekezési bónusz.) Az ÉP független a lény sebesülésétől, tehát attól, hogy egy lény megsebesül, a grittang és hozzá hasonló lapoknak nem válik érvényes célpontjává a lény. Aktuális ÉP: ez az ÉP, mínusz az összes sebzés, amit a lény az adott kör folyamán elszenvedett. Alap ÉP: az a szám, ami a kártya jobb alsó sarkában, a pajzs ikonban szerepel.
 
Javaslatod is van az Oázisfészkelő kérdésre?
 
  ... | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.