Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Immúnis krakoch
Küldd el képeslapként!
"Nem tudni, hogy ez a vörösen pulzáló, mágikus entitás honnan érkezett, miből van, és mit csinál itt - tény, hogy a vadászó galetkik számára nem jelent könnyű prédát. Legyőzéséhez rafináltnak, körmönfontnak, tapasztaltnak és hatalmasnak kell lenned!" - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
Ősök Városa - UL tápláló
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (6)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-04-29 12:36:37 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
5213-7

Karakterszám: 5213 Számlaszám: titkos
Fordulószám: 7 Játékhét: 522
E forduló ára: 15 zs. Maradék zseton: 442
Forduló típusa: email
1997-99 (C) Beholder Kft.
Betáplálás dátuma: 2024. feb. 7. 16h:36'
A következõ fordulód táplálható: 2024. feb. 8.

E-mail!

HAWSER KALANDJAI




Bezörget hozzád az egyik szomszédod, és megkérdezi, nincs-e kedved kirúgni a hámból, megünnepelni a megérkezést a szintre. Kis tûnõdés után bólintasz. Egész jó kis csapat verõdött össze! Végigsétáltok a barlangok elõtt, majd elhagyjátok a Központi termet, és átértek a kiszolgáló személyzet szállásait magukba foglaló, tágasabb barlangokhoz. Itt élnek többek között a Takarítók, azok a továbbköltözni nem akaró galetkik, akik a szint tisztaságáról gondoskodnak, és a Szállítók, a nagydarab, ámde nem túl okos fickók, akik a szintek közötti temérdek szállítási feladatot végzik el. Szigorú rendben sorakoznak a Rendfenntartók barlangjai, õk gondoskodnak róla, hogy a törvényeket mindenki betartsa, és szükség esetén megleckéztetik azokat, akik a szint dolgozóira mernek támadni a pimaszabb fiatalok közül. Ezt persze kevesen kockáztatják meg, hiszen legalább egy év elzárás jár érte. És itt élnek persze a kereskedõk, gyógyítók, tanítók és más hasonlók. Némelyik átmenetileg vendégeskedik itt, klánja, szövetsége vagy a Hegy vezetõinek megbízásából, mások itt élnek már azóta, hogy képtelenek voltak a csarnok szentélyéig eljutni, és munkát vállaltak. És persze itt van a szint kocsmája is, amelyet a fiatal, fejlõdni kívánó galetkiknek tilos látogatniuk, de persze néha-néha, különleges alkalmakkor megszegik a törvényt, és belekóstolnak az erjesztett gombából készült ital, az iwiri kesernyés nedûjébe. A csoportban van egy idõs galetki, õ fizet mindenkinek egy-egy italt. Nevetgéltek, beszélgettek, aztán egyszercsak füttyszó harsan, és valaki azt suttogja: a Rendfenntartók! Iszkiri, rohantok vissza a Központi Csarnokba. De azért jó móka volt!
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije Morq Fan Gor, egy magas, vékony testû, szikrázó szemû, kiváncsi természetû, tréfálkozó férfi. (hírneve 32700.) A te szinteden a legnevesebb Adren Alin, egy szikár, jóképû, lenézõ, szûk tekintetû, magabiztos, zöld szemû férfi. (hírneve 984.)
Pihenésedet semmilyen különleges esemény sem zavarta meg.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 216.]

be 4 64 meglátogatod a 4. épületet
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy szárnyas, rücskös bõrû orrszarvúlény röfögve érdeklõdik, hogy mire lenne szükséged. Megmondod, hogy az átokszórás képességet szeretnéd itt megtanulni. Az informátor bólint, és eligazít, hogy hová fordulj. Az akadémia egyik mestere, egy szõrös-bozontos négykarú lény tanít. Odafigyelsz mindenre, de persze a mágikus hókuszpókuszokat te sem tudod követni. A kimerítõ lecke végén az oktató gratulál: megszerezted az új szakértelmet! (-5 képességpont.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 196.]

kno 64 3 64. képességre 3 képességpont
Elköltesz 3 képességpontot az átokszórás szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, az átokszórás szakértelmed 3. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 196.]

m 4 7 43 6 4 14 mozgás az Õsök Csarnokában
(M 4,7) Az Õsök Csarnoka ezer titkot rejt. Itt az ideje, hogy folytasd a felderítését!
(M 3,7) Nyugat felé sétálsz a misztikus Csarnokban. Egy zöld pöttyös, gyíkbõrû, oroszlánfejû galetki lép eléd. - Ha tovább akarsz menni, egy próbát kell kiállnod! - mennydörgi. Kétségbeesve érzed, hogy a galetki belép elmédbe! A mágia fonalát szõni kezded, hogy bizonyítsd védettségedet.
[Mágia próba 5-ös küszöbre: sikeres] - Egy igazi mágus! - nyilatkozik elismerõen a galetki.
(M 3,8) Dél felé mozogsz. Egy hatalmas csarnokba lépsz be. Nem látod se a tetejét, se a túlsó végét. A csarnok közepén egy két galetki magas szentélyt látsz, 12 oszlopa csillogó cseppkõbõl van kifaragva, teteje fekete obszidián. A szentély közepén egy fehér márványból kifaragott szobrot látsz. Furcsa! A szobor az ember nevû szánalmas, rég kipusztult torzszülöttekre hasonlít, de így megnézve, tartása nemes, arckifejezése intelligens, mint egy galetkié! Igaz, az évtizedek óta kipusztult faj legidealizáltabb megjelenítése sem lehetne ennyire izmos és szép, no meg ennek hegyes fülei vannak, és ujjai hegyes karmokban végzõdnek. Kellemetlen sejtés lesz benned úrrá, de gyorsan elhessegeted. Letérdelsz a szentélyben, a szobor mellett, és imádkozni kezdesz õseid szelleméhez. Hosszú idõ telik el, végül megszólal egy hang a fejedben: "Üdvözöllek, ifjú galetki! Kiálltad az elsõ próbát, megtaláltad a Csarnokot. Azonban még sok feladat vár rád, számos akadályt kell leküzdened, ha õseid nyomdokába akarsz lépni. Annyi azonban már most bizonyos, hogy képes leszel életben maradni. Kísérjen áldásunk, ahogy a következõ szintre költözöl!" Kicsit kábán érzed magad, de kellemesen. (teljesen meggyógyultál, és kaptál 5 képességpontot.)
(M 6) Nem jól adtad meg az irányt, 1 és 5 között kell lennie.
(M 2,8) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 3,7) Tovább északra! Hmm, emlékszel még, itt volt az egyik próbatétel!
(M 2,7) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
[16 TVP-t használtál fel, maradt még 180.]

k 99 4 467 419 kaland elvállalása
Elhagyod az Õsök Csarnokát. Ellátogatsz arra a helyre, ahol elõzõ alkalommal találkoztál Troy Archiddal. És igen, ugyanazon a kövön ül! Ezúttal azonban nem veszik körbe a hallgatók, láthatóan vár valakire - nos, valószínûleg pontosan terád. Egyenesen feléd néz, biztatóan mosolyog, és int, hogy lép közelebb. Átadod a drágakövet, amit õ fejhajtással köszön meg.
- Nagyon kedves tõled, Hawser, hogy meglátogattál! Nagylelkûségednek köszönhetõen, ma sem lesz gondom az ebéddel. - azzal magasba emeli a drágakövet, megforgatja a milgandok fényénél, majd egy gyors mozdulattal a zsebébe csúsztatja. - Nos, egy történetet ígértem... Egy történetet, amire mindig emlékezni fogsz! - ahogy beszélni kezd, a külvilág szinte megszûnik létezni számodra. A bárd szavai lévén életre kel a mese, lelki szemeid elõtt látod a történetet.
- Élt egyszer egy ifjú galetki, nemes õsök leszármazottja, a neve Rintelki Anator volt. Szülei családfájukat egészen az elsõ menekülteket vezetõ nemesekig vezették vissza. Amikor fiuk elérte a 12 éves kort, hogy megkezdhesse a felnõtté válás ceremóniáját a Rúvel hegy alsó szintjén, gondoskodtak róla, hogy származása ellenére semmiféle különleges bánásmódot ne kapjon. Anator egy volt a szintre megérkezõ riadt és kissé félõs kamaszokból. De mivel erõs és okos volt, gyorsan beilleszkedett, megtalálta a helyét. Minden vadászata sikeres volt, könnyedén teljesítette a feladatokat, amelyeket a szint vezetõi adtak neki. A vele együtt érkezõk közül elsõként költözött tovább, és két év múlva már a fogak szintjének lakója volt. Szülei, amikor híreket kaptak felõle, nagyon büszkék voltak rá, és õ meg is akart felelni az elvárásaiknak. Számos kitüntetést kapott a helytartótól és az akadémiától, és a szinten, az idõsebb galetkik között is igen kevés akadt, aki ki merte volna hívni egy portyára. Aztán megtörtént az a dolog, ami örökre megváltoztatta az életét... khm... - a bárd torokköszörülése kizökkent a varázslatból. - Fiam, teljesen kiszáradt a torkom a történetmondásban! Hoznál nekem egy korsó gombasört a Feketeszakállú Orglingból?
Biccentesz, és futásnak eredsz. Te ritkán fanyalodsz alkoholra, mert a vadászat során meggyengíti a kart és eltompítja az elmét. Így aztán eltart egy darabig, amíg végül megtalálod a lakószint hátsó szegletében a nevezett talponállót. Sietsz vissza a gombasörrel, ahogy tudsz, de a téren már nem találsz senkit. Bosszús vagy, hiszen kíváncsi voltál a történet folytatására! Csak abban reménykedsz, hogy talán a következõ napon itt találod a mesemondót.
[A bárdot a következõ fordulódban a K 99 paranccsal keresheted.]

(4. kaland:) Ellátogatsz a Nutreda barlangba. Néhány bárgyú képû vegetáriánus galetki hatalmas kondérokban kotyvaszt ennivalót, elõttük seregnyi lesoványodott, éhezõ lárva. A konyhafõnök épp két kövér kereskedõvel vitatkozik: úgy tûnik, pont jókor érkeztél, fogytán van az élelmezésre szánt keret!
[Tárgyhasználat: 40 arany]
Odasétálsz, és megszólítod a konyhafõnököt. Leszámolsz a kereskedõ markába 40 aranyat, mire mindketten elismerõen néznek rád. - Adomány az éhezõknek - mondod. A kereskedõ bólint, és a sziklakerekû kordéról lepakolják az ennivalót, amit a konyhafõnök nem tudott kifizetni. Könnyek gyûlnek a szemedben, ahogy látod, éhezõ fajtársaid hogyan lakomáznak az általad gyakorolt kegynek köszönhetõen! Azért nem állod meg, hogy odamenj, és tanácsot adj nekik: aki nem elég ügyes vadász, az ne szégyellje, menjen el dolgozni, így is szerezhet ennivalót, nemcsak az ingyenkonyhán! Legalábbis te is így teszel, más kérdés, hogy neked esetleg mások a lehetõségeid, mint nekik... (+4 képességpont.)

(467. kaland:) Ismét felkutatod a cseppkövekre épített házikót, és körbejárod, hol lehetne a legkönnyebben feljutni. Többszörösen biztosítva magadat, mászol fölfelé.
[Mászás próba 6-os küszöbre: 1 hõsiesség pont árán sikeres] Felérkezel, és belépsz a házikóba. A kék fény kialszik!
Hatodik érzéked veszélyt jelez. Támadók! Ellenfeled egy nohnetár (#12).

*** 1. KÖR *** Megközelíted a nohnetárt. A nohnetár feléd mozog. Támadod a nohnetárt. Felé ütsz jobb karmoddal. Ez mellément. A nohnetár téged támad. A nohnetár mérgezõ gázt fúj rád. (5 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** Megtámadod a nohnetárt. Lecsapsz jobb karmoddal. (13 ép-t sebeztél). A nohnetár rád veti magát. Mélyet lélegez, és gyilkos gázfelhõt fúj feléd. (8 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** Megtámadod a nohnetárt. Odacsapsz jobb karmoddal. (11 ép-t sebeztél). A nohnetár halálhörgés közepette a földre zuhan. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 24 sebzést okoztál, és 13 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+25%). Összegyûjtöd a "kincset": egy nohnetár gumó. Megéheztél. A kajára veted magad. (+15% jóllakottság.)
Fáradtságodat siker koronázza! Kincsre bukkansz: 6 arany és egy sisak.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 50% lélekenergia. Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.

(419. kaland:) Felkeresed a kõoszlopokon álló házikót. Az biztos, hogy nem galetki lakhelye! Csak nem egy fejlett torzszülött tanyája? Kezd a dolog érdekes lenni. Erõdben, ügyességedben bízva mászol felfelé.
[Mászás próba 6-os küszöbre: sikeres] Kicsit kifáradsz, mire felérsz. Belépsz a házikó ajtaján.
Ráébredsz, hogy nem vagy egyedül. Ellenfeleid 2 mikropoid (#1).
Nincs esélyed a gyõzelemre. Futsz, ahogy a lábad bírja. A küldetéssel kudarcot vallottál (próbálkozhatsz vele késõbb újra).
[45 TVP-t használtál fel, maradt még 135.]

pv 4 3 5 portyázás viselkedés
Portyázás során elõször is átokszórást javasolsz. Ha ez nem megy, szakértelem próbára hívod ki a másik galetkit. Ha vendéglátódnak ehhez nincs kedve, megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni egyet.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 135.]

bb 7 1 több épület meglátogatása
[be 7:] Az elöljáró palotája a szint szívében, a többi fontos épület mellett található. Egy hatalmas és díszes kõépület, amely a többi építmény fölé emelkedik. Tisztelettel léped át kapuját. A szint elöljárója, Thunil Baltarog egy izmos, pikkelyes testû, háromszemû, tüskés bõrû galetki személyesen fogad. Hellyel kínál, és kedélyesen beszélgetni kezd veled:
- Mindig szívesen látjuk a fiatal lárvákat, társadalmunk eljövendõ harcosait. Tudom, hogy egyenlõre társaiddal együtt a túlélésért küzdesz, és ebben szeretnék segítséget nyújtani. Egy különlegesen egyszerû feladatot adok, amelyet ha végrehajtasz, tapasztalatot szerzel, és még jutalmat is kapsz. A régi külsõ járatokban értesüléseink szerint bõséggel terem a mitulen fû, alapvetõ komponense bizonyos varázsfõzeteknek. Ebbõl kéne hoznod! (1. kaland, összesen 20 TVP-t igényel. A kaland teljesítéséhez nem kell, hogy legyen nálad mitulen fû - ezt a kaland közben fogod megszerezni.)
Bólintasz, jelezve, hogy kedvedre való a feladat, és távozol.

[be 1:] Ellátogatsz a helyi "fûszerárushoz". Végigmustrálod a kínálatot: kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, üvegcse (#14) 4 ap, bolhedor szárny (#15) 11 ap, mandolin (#19) 92 ap, mitulen fû (#20) 46 ap, mátekel gomba (#21) 46 ap, winropu moha (#22) 46 ap, sötét mák (#23) 46 ap, liánvirág (#24) 46 ap, csótányláb (#25) 46 ap, kötél (#128) 23 ap, rozsdás kard (#131) 13 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, nordkristály (#146) 13 ap, lemúr hártya (#161) 6 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001) 198 ap, lovagi lemezpáncél (#1002) 295 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, könnyû pikkelyvért (#1016) 88 ap, láncing (#1030) 92 ap, könnyû láncing (#1031) 162 ap, mellvért (#1045) 80 ap, pajzs (#1060) 23 ap, sisak (#1075) 23 ap, maszk (#1090) 11 ap, fejpánt (#1105) 11 ap, köpeny (#1135) 6 ap, köntös (#1150) 11 ap, csonttõr (#1301) 33 ap, kard (#1315) 23 ap, hosszúkard (#1317) 110 ap, lándzsa (#1330) 23 ap, barbár lándzsa (#1331) 52 ap, az enyészet barbár lándzsája (#23381) 201 ap, az angyalok amulettje (#28195) 69 ap, az ellenállás görbekardja (#28766) 201 ap.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 125.]

vd vadászat
Elhagyod a boltot. A következõ programod egy baráti vadászkirándulás lesz. Rövid keresés után találsz egy szûk járatot, ami az alsó csatornákba vezet. Szellõ söpör végig a néma folyosókon, nyilván valamelyik külsõ szellõzõaknából. Rémisztõ huhogást hallasz egy oldaljáratból. A messzeségbõl vadászok kiáltását hallod. Egyre közeledõ lábdobogás, és a következõ pillanatban már látod, hogy mit üldöztek. Ellenfeled egy tûzféreg (#5).

*** 1. KÖR *** Megrohamozod a tûzférget. A tûzféreg közelebb jön, hogy támadhasson. Támadod a tûzférget. Lecsapsz jobb karmoddal. (11 ép-t sebeztél). A tûzféreg hörögve elterül. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 11 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõztél! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+22%).
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 115.]

vd vadászat
Rövid gondolkodás után úgy döntesz, hogy most vadászni indulsz. Egy szûk járatban való kúszás-mászással közelíted meg a torzszülöttek szintjét. Idelent csend honol, csak a víz csöpögését hallani. A fattyak nyilván rejtõzködnek. Ahogy továbbindulsz, valami megmoccan az árnyak között. Odaveted magad, mire elõugrik valami! Ellenfeled egy mélységi gnóm (#10).

*** 1. KÖR *** A mélységi gnóm mágikus ereje felhasználásával elõidéz egy energiatüskét. Sebzõdsz 3 ép-t. Megközelíted a mélységi gnómot. Támadod a mélységi gnómot. Felé döfsz jobb karmoddal. (12 ép-t sebeztél). A mélységi gnóm kileheli lelkét. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 12 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+25%). Elrakod a zsákmányt, ami egy kés és 4 arany.
[13 TVP-t használtál fel, maradt még 102.]

vd vadászat
Megéheztél, itt az ideje egy vadászatnak. Izgatottan ereszkedsz le egy publikus folyosón a rettegve bujdokló vadak, a torzszülöttek világába. Leérve, óvatosan megkezded a felderítést. Ha nem vagy elég óvatos, könnyen vad lesz a vadászból. Ahogy belépsz egy barlangterembe, csodálatos látvány tárul eléd. Cseppkövek sokasága nõ a teremben, érintetlenül, és a földi cseppkövek legmagasabbjaira valaki egy furcsa házikót épített! A házikó belsejébõl kékes fény szûrõdik ki. A cseppköveken felmászni a házikóhoz nehéz lenne, de nem lehetetlen. (408. kaland, összköltsége 20 TVP.) A szemed sarkából mozgást pillantasz meg. Torzszülött! Hangos csatakiáltással ráveted magad. Ellenfeled egy nohnetár (#12).

*** 1. KÖR *** Megindulsz a nohnetár felé. Már ott is vagy! A nohnetár máris elõtted terem! Megtámadod a nohnetárt. Felé suhintasz jobb karmoddal. (11 ép-t sebeztél). A nohnetár rád veti magát. A nohnetár mérgezõ gázt fúj rád. (8 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** Támadod a nohnetárt. Rávágsz jobb karmoddal. (10 ép-t sebeztél). A nohnetár rád támad. Kitátja száját, és mérges gázt lehel rád. (6 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** Megtámadod a nohnetárt. Gyorsan felé lendítesz jobb karmoddal. (10 ép-t sebeztél). A nohnetár hörögve elterül. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 31 sebzést okoztál, és 14 sebzést kaptál.] Ismét látványosan gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+25%). Összegyûjtöd a "kincset": egy nohnetár gumó. A küzdelemben megéheztél. Gyorsan enni kezdesz. (+15% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Kihasználva gyógyítói tudásodat, gyógyítasz magadon. (+12 életpont.)
[24 TVP-t használtál fel, maradt még 78.]

p portyázás
Az igazi tapasztalatot más galetkikkel való találkozás jelenti, ezért portyázni indulsz. A kolónia egy olyan szegletét keresed fel, ahol nagyon sok barlang van, így könnyû lesz választani. Hamarosan kiválasztasz egy megfelelõ barlangot. A jelzések alapján látod, hogy szakértelmeiteket fogjátok összemérni.
Szertartásosan üdvözöl Mirino Di Verita, egy magas, kidolgozott izomzatú, barna hajú, bölcs tekintetû, barátságos galetki férfi. Felszerelése: bõrpáncél. Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek össze mászás szakértelemben való jártasságotokat. Ez a legkönnyebben próbára tehetõ képesség! Kerestek a közelben egy meredek sziklafalat, és buzgón mászni kezdtek. Nem jelent nehézséget a feljutás, de persze megfelelõen gyorsnak is kell lenned... Lihegve érsz fel a tetõre, Mirino Di Verita már ott várakozik. Õ nyert!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 78.]

p portyázás
Itt az ideje, hogy megleckéztesd a szint tunya polgárait. Hosszú kutatásba kezdesz, lehetõleg egy olyan barlangot szeretnél találni, amelyben még nem voltál. Mintha csak virágot szednél, úgy gyûjtesz útközben 1 mitulen füvet. [ld. enc.] Találomra kiválasztasz egy barlangot, amelybe be tudsz jutni. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
Ahogy beljebb lépsz, biccent feléd Sötét Árny, egy éjfekete bõrû, sárgán izzó szemû, gátlástalan férfi. Sötét Árny mosolyogva tessékel beljebb, és leültök a bõrbõl készült ülõpárnákra. Milyen kellemes meleg van itt! Elõveszed az ételt, amit hoztál, míg Sötét Árny finomságai már a földre terített takarón gõzölögnek. Jó étvággyal falatoztok. A vacsora után a mágiáról beszélgettek, hogyan, mint érdemes használni, és megéri-e a rááldozott energiát. Aztán persze a kalandjaitokról is szó esik. Nocsak, hogy elrepült az idõ! Sajnos menned kell. Elköszönsz vendéglátódtól. (+7% jóllakottság) A beszélgetés alatt új ismerettel gyarapodtál, megtudod, mi az a liánvirág. [ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 68.]

vd vadászat
Ezúttal a torzszülöttek közt fogsz portyázni. Egy szûk járatban való kúszás-mászással közelíted meg a torzszülöttek szintjét. Huh, leértél a csatornaszintre. Nevéhez hûen, a levegõt betölti a csatornák dögletes bûze. Ahogy mész elõre, fényt pillantasz meg magad elõtt. Ahogy közeledsz, a fény erõsödik, a végén el kell takarnod a szemed egy idõre! Amikor újra körül tudsz nézni, megdöbbensz. Valahol a hegy felszínének közelében lehetsz, és a barlang, ami elõtted van, beomlott, és most nyitva áll, kívülrõl besüt a nap vörös fénye! Riaszt a kalandvágy, de ugyanakkor kíváncsi is vagy, ha csak egy rövid idõre is, szívesen kimásznál. (418. kaland, összköltsége 10 TVP.) Üvöltést hallasz magad mögött. Nocsak, vadászó és éhes torzszülött(ek)! Megfordulsz. Ellenfeled egy kétfejû patkány (#15).

*** 1. KÖR *** Megindulsz a kétfejû patkány felé. Már ott is vagy! A kétfejû patkány máris elõtted terem! A kétfejû patkányt próbálod megsebezni. Lecsapsz jobb karmoddal. Ez mellément. A kétfejû patkány rád támad. Kitátja száját, harapni próbál fogával. (5 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Harapni próbál fogával. (7 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** A kétfejû patkányt próbálod megsebezni. Kimeresztve, elõre suhintasz jobb karmoddal. (15 ép-t sebeztél). A kétfejû patkány rád veti magát. Támad fogával. (7 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Kitátja száját, harapni próbál fogával. (4 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. A kétfejû patkány holtan terül el. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 23 sebzést okoztál, és 23 sebzést kaptál.] Gyõztél! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+24%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Kihasználva gyógyítói tudásodat, gyógyítasz magadon. (+26 életpont.)
[35 TVP-t használtál fel, maradt még 33.]

p portyázás
Kedved szottyan egy baráti, ámde tanulságos párviadalra. Rövid túra után lakott barlangok közé érsz. Odamész az egyik "galetkitanyához". A jelzések alapján látod, hogy szakértelmeiteket fogjátok összemérni.
Ahogy beljebb lépsz, biccent feléd Neo, egy 180cm magas, világos bõrû, barna hajú, okos férfi. Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek össze mászás szakértelemben való jártasságotokat. Ez a legkönnyebben próbára tehetõ képesség! Kerestek a közelben egy meredek sziklafalat, és buzgón mászni kezdtek. Nem jelent nehézséget a feljutás, de persze megfelelõen gyorsnak is kell lenned... Te érsz fel a csúcsra elsõként, Neo csak jócskán lemaradva érkezik meg.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 23.]

forduló vége
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +3 galetki erõt és +9 hírnevet kaptál. A kör során összesen 101 sebzést okoztál, és 53 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp 6 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 23 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen 207 TVP-t költhetsz majd el.

KARAKTERLAP


Hawser, egy kígyószemû, gyanakvó, sziszegõ hangú férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: lárvaszint (1. szint). Táplálkozásod: rovarevõ. Ez a 7. fordulód.
TULAJDONSÁGAID
[1] erõ: 4 / 0.30
[2] IQ: 5 / 1.45
[3] ügyesség: 3 / 0.10
[4] egészség: 4 / 2.53
[5] mágia: 1 / 0.25
[6] gyorsaság: 6 / 1.39
[9] Méret/ép: 43 / 38
Min. méret: 34
Barlangméret: 43
PONTJAID
Varázspont: 5 / 5
Képességpont: 26 / 16%
Hõsi pont: 5 (2)
Tám.bónusz: 0%
Véd.bónusz: 2%
Galetki erõ: 93 / 70
Hírnév : 47
Jóllakottság: 200%
Életkor: 12 / 12
STATISZTIKÁK
Galetki csaták: 3 (0)
Galetki gyõzelmek: 0 (0)
Torzsz. csaták: 52 (5)
Torzsz. gyõzelmek: 47 (5)
Leölt torzszülött: 47 (5)
Pszi csaták: 0 (0)
Pszi gyõzelmek: 0 (0)
Ájulások száma: 0 (0)

HARCI SZAKÉRTELMEK
[14] mérg. lehelet: 3 / 0.56 [15] regeneráció: 2 / 0 [16] tüskés bõr: 2 / 0

EGYÉB SZAKÉRTELMEK
[47] zárnyitás: 2 / 0.30 [48] mászás: 4 / 1.40 [64] átokszórás: 3 / 0

VÉGTAGOK
jobb karom [100] méret: 6 / 0 [101] szakért.: 5 / 3.11      


FELTÉTELES PARANCSAID
GY 70 0 25; VI erõ:80% ép:35%; PV 4 3 5; PSZ 48 47;

AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #1 (7. épület), #19 (9. épület), #419 (2. forduló), #408 (7. forduló), #418 (7. forduló).

TÁRGYAID

133 arany (#1) * 1 díszes fejék (#135) 1 fehér gyógyital (#50)
* 1 karkötõ (#1240) 4 kés (#5) 5 lemúr hártya (#161)
1 mitulen fû (#20) 3 nohnetár gumó (#212) 1 nyaklánc (#1180)
1 õskõ (#8) 1 sisak (#1075) 2 sötét mák (#23)
5 üvegcse (#14) 4 winropu moha (#22)


Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 1 kés (#5), 2 nohnetár gumó (#212), 1 sisak (#1075), 1 mitulen fû (#20).

Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 30 arany (#1), 1 drágakõ (#2).

AZ ÕSÖK CSARNOKA

0  
1  
2  
3  
4  
5  
6  
7  
8  
9  
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

ENCYCLOPEDIA FANTASIA



MITULEN FÛ (20. TÁRGY)
Ez a sárgás fûféle mindenhol megtalálható, ahol bármilyen kis mennyiségû nedvességhez és fényhez juthat. Igénytelen, apró növény, amelyet gyakran használnak varázsitalok fõzéséhez. [Szükséges varázsital fõzés szint: 1.]



LIÁNVIRÁG (24. TÁRGY)
Az eldugott földalatti tavak közelében a fény nélkül is megélni képes somel lián sok helyen belepi a barlangfalat. Persze az nem igaz, hogy egyáltalán nincs szüksége fényre, a patakok, tavak közelében gyakran vannak repedések, az ezeken beáramló kevéske fénnyel táplálkoznak, és nagy ritkán kibontják sárga, puha tapintású virágukat, amely fontos komponense bizonyos varázsitaloknak. [Szükséges varázsital fõzés szint: 2.]



HOGYAN TERVEZZEM A FORDULÓMAT?
Az alábbiakban néhány tanácsot, ötletet szeretnék ahhoz adni, hogyan tervezd meg a fordulódat, de persze ettõl eltérõ módszert is használhatsz, mindezek csak általános irányelvek. Legjobban fordulót akkor lehet írni, amikor az elõzõt elolvastad, mert akkor frissen elõtted vannak még a tennivalók.
Elõször is, minden fordulóban menj el a Csarnokba. Ez nagyjából annyiból áll, hogy belépsz azon a ponton, ameddig a legutóbb jutottál, és megpróbálsz mozogni arra, amerre az út feltehetõen folytatódik. Ha esetleg az elõzõ fordulóban elakadtál, nem árt ellenõrizni, hogy ezúttal tovább tudsz-e jutni. Ha nagyon nehéz próba volt, vesztegesd meg a próbamestert, ha vesztettél a csatában, nézd meg, hogyan tudnád még a Csarnok elõtt a rendelkezésedre álló KNO-kból a karakteredet úgy fejleszteni, hogy az ellenfelet le tudd gyõzni. Ha pl. savleheleted van, és a lény savra immunis volt, növeld meg azt a fránya csökevényes végtagod 3-4-es méretûre, így valószínûleg boldogulni fogsz. Elõfordulhat, hogy a Csarnoknak több ága is van, ilyenkor ne felejts el az elsõ ág felderítése után egy 5-ös paramétert megadni, hogy kimozogj.
A Csarnok felderítését én általában a forduló közepére teszem. Elé jönnek a fontos dolgok, utána a kevésbé fontosak. Fontos dolog lehet pl. néhány feltételes beállítás - a GYógyítás, ha kikapcsoltad az elõzõ forduló végén, az L parancs megváltoztatása, ha szükséges. Ezenkívül, ha új tárgyat szereztem, beAZonosítom, és KFelem. Ezután megnézem, hogy milyen függõben levõ kalandjaim vannak. Amelyeket az elõzõ fordulómban kaptam, mindet megpróbálom megcsinálni. Amelyiket már korábban megpróbáltam, és felsültem vele, megnézem, hogy a rendelkezésemre álló KNO-kból és esetleges õskõbõl növelni tudom-e a sikerem esélyét, és ezeket a KNO parancsokat még a kaland elvállalása elõtt kiadom. Ha szükséges a kalandhoz új szakértelem megvásárlása, azt is itt teszem meg. Ha valamelyik kaland gyorsaság próbát kíván, leveszem elõtte a páncélomat, majd utána visszaveszem. A kalandok után, de még a csarnok elõtt szoktam írni a BE parancsaimat. Általában minden épületbe bemegyek, ahol nincs folyamatban levõ kalandom. Az arénát is meglátogatom egyszer, ha nem tûnik reménytelennek a következõ ellenfél legyõzése.
A kevésbé fontos parancsok, amelyek általában fordulótól függetlenek, a VD, X, P, Z és CS parancsok. Ezeket a csarnokban való mozgás után adom ki, nem érdekes, ha nem mindre jut TVP. Általában 4-5 VD parancsot adok ki, ez még nem kerül túl sok TVP-be. A P parancs elõtt, ha szükséges, beállítom a PV és PSZ parancsokat. Minden fordulóban mindenképpen használok min. egy P parancsot. Elõfordul, hogy ha nagyon sok TVP-m van, az utolsó két VD (ill. ha P-ben harcra számítok, akkor P) elõtt kikapcsolom a GY parancsot, hogy ne gyógyítsak feleslegesen, de ez nagyon veszélyes, mert ha a következõ fordulóban elfelejtem visszakapcsolni, akkor abból baj lehet.
Ezzel kész van a forduló váza. Ezután megnézem, hogy más játékosokkal van-e függõben valamilyen közös dolgunk, pl. kaptam-e portyázás kihívást vagy akarok-e valakit kihívni, üzletelünk-e valamit a bolton keresztül, tervezünk-e valamilyen többszemélyes parancsot, esetleg meg akarok tréfálni valakit valamilyen varázslattal. Az ehhez szükséges parancsokat célszerû a forduló elejére bezsuppolni. Ha van õskövem, elhasználom a forduló elején úgy, hogy a lehetõ legnagyobb tulajdonságomat növeljem. Ha nem költöttem el minden KNO-t a küldetésekhez, és meg tudok velük növelni eggyel valamilyen, harcban fontos szakértelmet, akkor azt beszúrom még a forduló elejére. Nem költök KNO-t olyasmire, aminek az adott fordulóban nem látom azonnal hasznát.
Ha a fenti irányelveket követed, valószínûleg nem feledkezel el semmi lényegesrõl. Persze lehet, hogy valaki teljesen másképp tervezi a fordulóját, pl. van, akit nem érdekelnek a kalandok, más az egész fordulóját a többi galetkivel való csatázásra építi. Amit azonban semmiképp sem érdemes kihagyni, az a Csarnokban való mozgás és az õskõ ill. képességpontok elköltése. Ha feljebb költözöl, a fordulótervezés bonyolódni fog, hiszen megtanulsz varázsolni, elkezded használni a MAKrókat, harci programokat, tagjává válsz egy klánnak, egy szövetségnek stb.


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.