Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Chara-din káoszlovagja
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
Chara-din avatári rangra emelkedett hősei már bizonyították rátermettségüket az istenük visszatérésekor lezajlott háborúk során. Manapság csupán a káosz terjesztése, új hívek toborzása a hálátlan feladatuk... de csak amíg ki nem tör egy újabb háború az égiek között.
Nézz szét a galériában!
Legendák Viadala fontos tudnivalók
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló
Tavaszi MondoCon 2024.Április 27-28. Budapest
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
Legendák Viadala paklibeküldés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Legendák Viadala (42)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8142)
Lapötletek (64959)
HKK kérdés? (47085)
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló (9)
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (31)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Paklibemutató: Mint a Régi szép időkben

Az Ősi Káosz kiegészítőben jelent meg a Régi szép idők, ami eddig nagy karriert nem futott be. Ugyanakkor amióta láttam ezt a lapot, gondolkodom, mit lehetne rá építeni. A tesztelésen próbálgattam Rox, a csontok urával, de az nagyon nem akart működni, teknősökkel viszont már érdekesebb paklit raktam rá össze. A megjelenése óta is foglalkoztam vele, és először az első pécsi januári versenyen úgy döntöttem, megnézem, hogy működik. És meglepő módon versenyt is nyertem vele, bár, egy 8 fős mezőnyben, amit azért helyén kell kezelni. Ennek ellenére úgy döntöttem, leírom, mivel játszottam, és miként raktam össze. Nyilván ez nem egy mindenkit megverő pakli, de azt gondolom, hogy érdemes próbálgatni, főleg, mert a mai varázslatos metában akár meglepetést is okozhat.

Na, de először ízlelgessük, hogy mit is tud a szabálylapunk:


Ez elsőre nem tűnik egy annyira direktbe szívató lapnak, mint mondjuk egy Zarknod bilincse, ami teljesen tönkretehet egy paklit, viszont ettől függetlenül nagyon bosszantó. A második képessége a gyűjtőgeneráló paklik nagy ellensége lehet, de azért másfajta paklikat is zavarhat, hogy a Vízfőnix 3-ért támad fel, a Trikornis jelenéséhez még egy mana kell, a Köd gyermekét 2-ért vehetjük vissza a kezünkbe stb. Az első képessége meg leginkább a semlegesítést zavarja de azért egy Sárkánykő sem örül neki, sőt, egy Kreatív termiket sem tud használni az ellenfelünk a dobatásokkal szemben. Ezek azért már tudnak problémák lenni.

A kérdés bennem állandó volt, hogy mi is a jó stratégia emellé a narancs lap mellé. A tesztelésen legtöbbször arra mentem rá, hogy az antimágia mellett – amivel nagyon adja magát ez a szabálylap – olyan varázslatokat használok, amiket nem zavar az antimágia (Háborgó tenger, Daemon haragja, Motyogó szolga). Idővel ugyanakkor rájöttem, hogy nem biztos, hogy ez a legjobb terv. Ugyanis, ha én játszok az ellenfél körében azonnali varázslatokkal, akkor azok a semlegesítős lapok, amik az én körömben értéktelenek, az övében már jobbak lesznek. Így igazából nem teszem használhatatlanná az ellenfelem lapjait, csak kicsit át kell szerveznie a kijátszásukat. Ha viszont bevállalom azt, hogy semmit nem játszok ki az ellenfelem körében, azzal több lapját teljesen használhatatlanná tehetem. Persze nekem is hátrány, és nagyon végig kell gondolnom, hogy miként tudok így kellő parát tenni az ellenfélre a saját körében. De ha én erre a környezetre készülök, hatékonyabb lehetek nála.

A következő dilemmám az volt, hogy használjak-e valamilyen követőt és ha igen, milyet. Végülis találtam valamit, amit szívesen játszok:

  • Átkozott követő

  • A mai Tarrgethes és epikusos környezetben több mint hatékony tud lenni, és a legtöbb paklit megzavarja, ha egy olcsóbbító epikus képessége hirtelen megszűnik. Ugyanakkor rögtön felvet a pakli még egy kérdést. Oké, hogy nem játszunk ki lapot az ellenfél körében. De mit csináljunk, ha lepörögnek minket az elején. És ezzel kapcsolatban merült fel bennem egy ötlet, hogy mi lenne, ha kivételesen használnék side-követőt?

  • Mardakor taktikus – Harangmester

  • Azért nagy dilemma ez, mert ha egy olcsóbb húzásunk jön össze, akkor a háló minket is nagyon tud zavarni. De egy nagyon gyors tempójú pakli, vagy mondjuk egy gyűjtőgen Bilincs ellen extrém módon bosszantó tud lenni. Ha meg ellenfelünk egyáltalán nem használ narancs lapot, akkor is el lehet rajta gondolkodni. Emellett ha az első meccset nyertük és látjuk, hogy 3-ra nem lesz idő, akkor akár egy 1-0-s taktikai győzelemben is segíthet minket.

    Innentől kell azt nézni, hogy mivel tudjuk kicsit lassítani az ellenfelet, vagy beleszólni a játékába. E téren a céhjáték is hasznos tud lenni. Úgyhogy nézzük meg, milyen lehetőségeink vannak! Előzetesen annyit, hogy a Sheran-Tharr-Raia hármast fogjuk használni.

  • 2 Kertészek céhe
  • 1 A gyógyítók céhe
  • 1 Mardakor céhmester - 1 Kereskedők céhe

  • Az első kettőt nagyon nem kell magyaráznom, a zöld ad némi tempót a paklinknak, ha drága lapokat húztunk be, ráadásul van egy alternatív felhasználása a Mardakorainknak, míg a fehér gyógyulása alapból tud lassítani, a húzó képesség meg mindig jó. Ugyanakkor azt gondolom, hogy a játék elején nagyon hasznos lehet a manatermelés is, ezért be merem vállalni, hogy egy Mardakort használva egyet ebből is használok.

    És akkor lássuk a többi céhaktivátorunkat is:

  • 3 Xeron, az agg
  • 3 Virág

  • Xeronban az a nagyon jó, hogy lapkijátszás nélkül kelti fel a céheinket, így nagyon nehéz megfogni, és akkor is jó, ha már nincs aktiválandó céhünk. Míg a Virág az egyik céhünket ingyen kelti fel, ráadásul fogjuk tudni használni a kereső képességét is pár lapra.
    A hosszú bevezetés után nézzük, pontosan mire épül a pakli. Mivel az antimágiás lapokat az ellenfél semlegesítéssel nem tudja megfogni, és varázslattal sem, nagyon adja magát, hogy zömmel ezekre kell építeni. Csak a rota révén nagyon sok erős antimágia nem maradt a keretben. Nem baj, azért akad még pár!

  • 3 Aligátorteknős – nem kell magyarázni, olcsón kijön, kettőt antimágiázik, mindenki boldog. Az izmos képessége itt nagyon ritkán jön majd elő, mert túl sok teknősünk nem lesz mellé, de elfeledni nem szabad.
  • 3 Eszement teknős – antimágia és háló élettel úgy, hogy utána tud lényeket is lőni, nagyon működőképes történet lehet.
  • 3 Haragos teknős – talán a teknős gárda legerősebb lapja, nem csak antimágiázik, de rögtön lő is, és a lövését hosszú távon sokszor kisüthetjük, akár olyan trükkökkel is, hogy mi dobunk lapot egy céhnek.
  • 3 Antitalentum – nagy kedvenc, olcsón jön, antimágiázik és az első meccsen még jó eséllyel két lapot is kidobat. Később már csak egyet, de az információ miatt még így is bőven megérheti.
  • 3 Mágikus párducszobor – ahányszor lesz@roztam a tesztelésen, álmomban nem gondoltam, hogy valaha versenypakliba fogom tenni. De ide nagyon jó, antimágia itt is megvan, tud némi erőforrást termelni akár az ereklyével, akár a saját képességével, és a középjátékban sem blankul le teljesen.
  • 3 Antimágikus citadella – ez lóg ki a legjobban a sorból olyan értelemben, hogy magában nem antimágiázik, csak ha tudjuk építeni. Ezzel együtt egy nagyon acélos lap, a Semmizés hiánypótló képesség tud lenni, a semlegesítése meg olyan, hogy jó eséllyel amúgy is csak a saját körünkben játszanám, így nem lesz baj belőle.

  • Antimágiából elsőre ennyi elég. Beleférhet még a Szigetlakó teknős is, de most törekedtem az olcsó árra, és annyi teknősünk nincs, hogy a Teknős szigettel komolyan be tudjuk kombózni. Így maradt ez.

    A pakli következő részében azok a lapok jönnek, amikkel tudunk némi kontrollt tenni az ellenfél játékára, akár az ő körében is.

  • 3 Varázsgomba – dobással működik, így majdnem olyan, mintha azonnalit játszanánk ki. A két dermesztés az esetek többségében elég lesz arra, hogy addig megállítsuk a veszélyes lapokat, amíg nem húzunk rá egy jobb megoldást.
  • 3 Balsors – mivel a mi lapjaink többsége külön-külön is erős, nem lesz nagy baj abból, ha 1-1 lapokat dobunk kézcsere árán. Illetve, bár furának tűnhet, ezt bizony néha-néha ebben a pakliban akár fel is lehet építeni, a védelme hasznos tud lenni.
  • 3 Császári kínmester – egyik új kedvencem mostanában ez a lap. Nagyon olcsó, jó asztalkontroll, de ha kell, a kezet is bántja. Komolyan, jobban szeretem ezt a lapot, mint az Istenölőt...
  • 3 Istenölő – ...de csak egy kicsit :) . Az Istenölő ugyan nem tud a kézre hatást gyakorolni, de az, hogy bármit megold, Semmibe lő és gyógyít is, különösen hatékonnyá teszi.
  • 3 Rovarsámán – a Művészek céhe tiltásával akár szép jövő is várhat Rovarsámán barátunkra. Bár nem a legolcsóbb, de ha muszáj, levihetjük céhvel az árát, és ha nem tudják lereagálni, bizony nagyon sok zavart fog okozni.
    Bár a paklink nem olcsó, a középjátékban megtörténhet, hogy már nincs mire költenünk a manánkat, ezért betehetünk pár húzólapot is:

  • 3 Felzárkózás – Antimágia mellett nem tűnik nagyon értelmes választásnak, viszont mivel behúzásakor rögtön kitehetjük, és szinte minden ellenfelünkkel szemben legalább 2 lapot fog adni, az egyetlen rizikója, ha a játék elején összehúzzuk egy antimágiával, de ezt a kockázatot én merném vállalni.
  • 3 Rubinsörényű pegazus – a játék jelenlegi TOP3 húzó lapja között simán ott van, szerintem sok kérdést nem vet fel.
  • 3 Goblin katapultőr – bár ez kicsit antikombó a szabálylapunkkal, ez a lap egyszerűen túl jó, hogy kihagyjuk. Pofátlanul olcsón termel eszméletlen mennyiségű lapelőnyt, ha meg kicsit elhúzódik a mérkőzés, már be lehet vállalni a +1 vp-t a jelenésre is.
  • 1 Teknős csapatszellem – ezen picit hezitáltam, mert szintén nem olyan jó a szabálylapunkkal, de elsőre még ki tudjuk tenni egyért, később meg gyakran elhúzódik annyira a meccs, hogy belefér a két mana. Egy darabból azt éreztem, nem lehet nagy baj.
    Jelenleg 51 lapnál tartunk, de a céhek miatt még egy kell. Itt nagyon nehezen döntöttem két versenyző között.

  • 3 Iparos goblin / 3 Az expedíció vezetője – különböző a két lap funkciója, az egyik inkább tempó, és egy kontroll az ellenfél asztalon maradó lapjaira, a másik egy húzás, amit a zanszilánkjaink miatt könnyen ki tudunk használni. Mégis eszméletlenül nehezen döntöttem, mert mindkettő nagyon komoly ebben a környezetben. Versenyen én a goblin mellett döntöttem, és összességében nem bántam meg, de nagyon hasonló erősségű a két lap.

  • Ez így 54 lap, de az igazat megvallva gondolkodtam azon, hogy be kellene tenni még egy Mardakor céhmestert és egy Fejvadászok céhét, hogy még jobban szélesítsem a pakli repertoárját. Igazából erre két opciónk van: az egyik, hogy eggyel kevesebb Kertészek céhét használunk és akkor a Teknős csapatszellem cserélhető (esetleg a Mardakor taktikus). A másik, hogy 55 lapos paklit használunk. Ezt még nem próbáltam ki és lehet picit kockázatos is 3 Mardakorral játszani, de azért a céhes leszedés adhat még egy olyan perspektívát, ami főleg hálós környezetben nagyon kemény.

    Ezzel kész a pakli. Kiegészítő pakliból sok irányba elmehetünk. Egy picit érdemes még készülni gyűjtőgen ellen, Ky’ber erre tökéletes. Akár az is lehet egy trükk, hogy a második meccsre már beteszünk azonnaliakat, hátha az ellenfél kiveszi a semlegesítéseket, de ez azért rizikós. A Háborgó tenger azért beférhet, ha az ellenfél játszik dobatással, akkor jó reakció rá. Ha hálóra váltunk, akkor néha érdemes lehet 1-1 tempó lapot kivenni és beférhet valami drágább. A Ghallai kráken erre ideális, de az Immunis krakoch sem rossz, és a Rabu-thin főbiztos is hatékony lényes vonal ellen.


    A játék egyébként nem bonyolult vele, általában érdemes antimágiával kezdeni, hogy bevédjük a lapjainkat az azonnaliaktól, utána kitenni a többi lapot. Persze a gyakorlatban ez nem mindig ilyen egyszerű, néha van, hogy más megoldás a jó. De azt azért észben tarthatjuk, hogy az antimágiás lapjainkat csak egészen marginális eséllyel fogják meg bármivel is.

    Ami fontos, hogy a mai HKK tendenciával ellentétben itt nem kell megijedni attól, hogy éppen laphátrányban vagyunk, egyrészt azért nem, mert nem lehetünk biztosak abban, hogy az ellenfélnél nem valami használhatatlan lap van-e, másrészt, mert tele vagyunk olyan lapokkal, amik több lapot tudnak generálni és simán megfordítják a pillanatnyi rossz állást. És ne feledjük azt sem, hogy a harmadik körben +1 lapot húzunk.

    A pakli legnagyobb gyengéje sajnos a dobatás, és ez nagyon megkeserítheti az életünket. Bármilyen jó kezünk van alapból, ha az első körben kijön egy Kárhozott bájolás és dobat két lapot (ad absurdum úgy, hogy közben még a bűbáj is megmarad), az nagyon kellemetlen, nehéz is vele mit kezdeni. Igazából lenne rá ellenszer, mert ha egy másik színben gondolkodunk, kékből a Transzkristály elég jó válasz a dobatásra, ráadásul a következő kiegészítőben további olyan kék lapok fognak megjelenni, amik remek ellenfelei lesznek a dobatásoknak. Csak az a baj, hogy nem nagyon látom a szín betételét, mert ebben a pakliban mindhárom szín nagyon erős, egyiket sem szívesen cserélném Eleniosra. Ezen majd még gondolkodnom kell.

    Emellett még itt is felhívom a figyelmet arra, hogy a közeljövőben meg fog jelenni pár hasznos lap a paklihoz, itt leginkább egy teknőst említenék, ami manát is tud termelni és a középjátékban a lapjaink utánpótlásának kérdését is megoldja. Az szerintem egy nagyon komoly kincs lehet ide. De felbukkanhat akár más érdekesség is...

    Szabó András

    Létrehozás: 2024. február 7. 13:28:38
    Utolsó frissítés: 2024. február 8. 11:50:38
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.