Mi is az az Ősök Városa szerepjáték?
Az Ősök Városa egy nagyszerű levelezős szerepjáték, mely
1999 novemberében indult útjára. A korral haladva az ŐV már a kezdetektől játszható
interneten keresztül is. Küldheted E-mailben az Utasítás
Lapodat, és kaphatod E-mailben a fordulódat.
Az Ősök Városa egy hatalmas hegy gyomrában játszódik.
Több száz fajta egzotikus szörny, tárgy és varázslat vár arra, hogy felfedezd.
Az Ősök Csarnokának próbákkal és kincsekkel teli labirintusai jelentenek fantasztikus kihívást.
A játékot egy nagy számítógéprendszer vezérli, nyilván minden részrehajlás
nélkül. Természetesen van egy Játékvezető, aki a fordulókat ellenőrzi, figyeli a
nagyobb eseményeket, és állandóan fejleszti a játékot, újabb meg újabb
felfedeznivalókkal, utasításokkal egészítve ki.
Talán nézzük is meg, hogy is néz ki egy ilyen forduló! Ide klikkelj hozzá: Torz Talbot kalandjai.
Megnyerte a tetszésedet? Szeretnél te is egy hős galetki bőrébe bújni? Ezt
most megteheted! De menjünk csak sorjában. Először is ki kell találnod, hogy
milyen nevet szeretnél adni a galetkidnek. Ez maximum 24 karakterből (betű,
írásjel, szóköz) állhat. Legyen a neve mondjuk Gyíkfejű Armand.
A nevet később már nem lehet megváltoztatni, ezért jól gondold meg!
Találd ki, milyen étkezésű, legyen galetkid, melyik legyen a kezdeti végtagja,
férfi legyen-e vagy nő. Válaszd ki milyen harci és egyéb képességekkel induljon
(ez lehet a tűzlehelettől a kontaktméreg immunitásig, a zárnyitástól a
kereskedelemig egy csomó minden), majd képzeld el galetkidet, és írd le, hogy
néz ki. Persze ahhoz, hogy mindezeket jól megválaszthasd, nem árt, ha előbb
elolvasod a játék szabálykönyvét! Ezt persze megteheted később is, mikor ezt a rövid bevezetőt már végigolvastad, és úgy döntesz, elkezded te is a játékot.
Nos, a példát folytatva, Gyíkfejű Armand legyen mondjuk rovarevő, kezdeti végtagja pedig legyen jobb karom. Armand természetesen férfi lesz, bár ha akarnánk, nőnemű is lehetne.
Kezdetben két harci szakértelmet választhatunk, az egyik a savlehelet, a másik pedig a regeneráció lesz. Két egyéb szakértelemként pedig a mászást és az álcázást választjuk. A karakterünk kinézetének azt írunk, amit szeretnénk, mi a következő szöveget választottuk:
"pikkelyes bőrű, fürgén mozgó szemű, nyilvánvalóan rendkívül ügyes". Ha tehát bárki találkozik majd galetkinkkel, ez a leírást fogja kapni róla:
Találkozol egy galetkivel, aki nem más, mint Gyíkfejű Armand, egy pikkelyes bőrű, fürgén mozgó szemű, nyilvánvalóan rendkívül ügyes férfi. Ez remek is lesz, mindennel megvagyunk.
Nincs más hátra, mint hogy kitöltsed a jelentkezési lapodat, és elküldd nekünk. Ezután
mi elküldjük neked galetkid belépő körét a játékunkba, amiben sok minden még
nem történik ugyan vele, de legalább látod majd, hogy is zajlik ez a
játék.
Nézzük csak, hogy nézne ki egy ilyen belépő forduló, ha Gyíkfejű Armand
jelentkezési lapját küldenéd el nekünk: Gyíkfejű Armand 0. fordulója
Na most jön csak a java. Neked kell eldöntened, mit
csináljon a karaktered a következő, 1. fordulójában! Ehhez, mint
láthatod, a 0. fordulód végén kapsz is néhány jó tanácsot. Először is megnöveljük
a savleheletünket 6-os szintűre. Ehhez a KNO 12 15 parancsot adjuk ki, tehát 15
képességpontot költünk el a savlehelet növelésére. Még van 1 képességpontunk, ami
pont elég a regenerációnk 1-ről 2-es szintűre növeléséhez, tehát kiadjuk a
KNO 15 1 parancsot is. Gyógyítani is szeretnénk, ha megsebesülünk, mégpedig
akkor, ha életerőnk a maximális életpontunk 80%-a alá esne. Egy fordulóban
maximum 20 alkalommal akarjuk gyógyítani magunkat, és csak akkor, ha a
gyógyítás után még legalább 10 tvp-nk maradna. Ehhez a GY 80 20 10 parancsot adjuk ki.
Ugyan a tanácsok közt nem szerepelt, de mi mindenképpen be akarunk nézni az arénába,
és harcolni egy jót. A szabálykönyvben szerepel, hogy az aréna az 5-ös sorszámú
épület, tehát a BE 5 parancs kiadása kell a bemenetelhez. Az Ősök Csarnokában
is mozgunk, egyelőre úgy, ahogy tanácsolták, tehát M 2 9 1124 parancs. Két
küldetést is kaptunk, melyeket most megpróbálunk megcsinálni (K 3 490 parancs), majd
a forduló végén még elmegyünk vadászni kétszer (két darab VD parancs).
De hol is kell kiadni ezeket a parancsokat? Nos, több lehetőséged is van:
1) Írhatod a parancsokat egy papíron is, majd ha készen vagy, betáplálod az interneten.
2) Írhatod egyből az UL táplálóba is a parancsokat, ennek hátránya, hogy itt nem lehet menteni, és ha lefagy a géped, elvesztetted az egész eddigi munkád.
3) A legjobb megoldás, de egyben a legbonyolultabb is, ha egy UL készítő programot használsz.
Ílyen programokat a játékosok is készítettek már, sok kényelmi funkcióval. Próbáld ki, tölts le egy ilyen programot oldalunkról.
Az elkészített UL-t lementjük
az UL készítő programmal, és elküljük
az ul@beholder.hu címre. Vigyázunk
rá, hogy az EmailUL formátumban mentett filet küldjük (célszerű végigolvasni
az UL készítő help-jét).
Ha van internet elérésed, akkor persze ennél egyszerűbb a
honlapunkról feladni az UL-edet.
A fordulónk fejlécében látjuk, hogy mikor lesz betáplálva,
addig várunk, majd aznap, körülbelül délelőtt 11
óra környékén megérkezik a válasz, ami
Gyíkfejű Armand ezen UL-je esetén valahogy így néz majd ki:
Gyíkfejű Armand 1. fordulója.
Na ez már
tényleg nem semmi, a következő fordulónkban lesz dolgunk
bőven. Nem árt növelni az erőnket, és újra próbálkozni a 3. küldetéssel.
Most, hogy van némi pénzünk, a boltba is érdemes elnézni, hátha árulnak ott
valami jó felszerelési tárgyat.
Be lehet nézni a többi épületbe is, hátha ránk bíznak ott is valami fontos
kalandot. Lehet tovább haldni az Ősök Csarnokában, közeledve az Ősök
Szentélye felé, ahol ki tudja, milyen élmények várnak ránk.
Portyázni sem voltunk még, ideje megismerkedni más galetkikkel.
Az arénában is tovább lehet haladni, egy erősebb ellenfél ellen harcolva, valamint
a vadászat is jó móka volt, azt is lehet folytatni...
Nézz meg egy lehetséges 2. fordulót, de persze mint már tudod, ha te
más parancsokat adtál volna ki, a forduló is teljesen másmilyen lett volna!
Ha megnyerte a játék a tetszésed, ne habozz, add fel
a Jelentkezési Lapodat! Ha valami még nem teljesen világos,
ne aggódj, a játék során bele fogsz tanulni a dolgokba,
és persze a forduló végi encyclopediák is sok hasznos
tanáccsal szolgálnak. Ha valamit még mindig nem értsz,
fordulj hozzánk bizalommal, írj az osok@beholder.hu
cimre.
És ne feledd, a játék sajnos, mint manapság minden,
pénzbe kerül, így a jelentkezési lapod feladása
nem elég, némi pénzt is be kell fizess nálunk. Csak
akkor kapod majd meg a 0. fordulód, ha a pénzt befizetted. Erről
lásd a szabánykönyv adott pontját.
Jó játékot, találkozunk az Ősök Városában!
Létrehozás: 2003. szeptember 14. 10:01:27 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:19 | Nyomtatási forma |
Az oldal új verziójának megtekintése |