Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Rémháború július 20.
Hatalom Kártyái – Varázsdimenzió június 15.
Zén Legendái: Manaszipoly május 25.
A pillanat képe
T. Vlagyimir
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
Toborzásgátló Vlagyimir a Túlélők Földjének leghíresebb kalandozója, ki elsőként járta be az Esthar Császárság elhagyatott vidékeit, más létsíkokat, és neve legenda mára már. Ki tudja, most éppen milyen eddig más kalandozó által nem látott tájakon jár?!
Nézz szét a galériában!
Beholderes HKK verseny július 20. - Versenybeszámoló
HKK Új Nemzedék reakció lapok és erősségük 2021-2024
X. Kelet-Magyarországi HKK Találkozó: sok verseny, sok koncert
Zén bemutató – Rémháború
Varázsdimenzió paklibemutató: Sose halunk meg! (Egérút)

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
HKK Új Nemzedék reakció lapok és erősségük 2021-2024 (37)
Lapötletek (64989)
HKK kérdés? (47164)
Beholderes HKK verseny július 20. - Versenybeszámoló (5)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8193)
Legendás cél: 1000 lap (22)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Ősi káosz lapelemzés, első rész

Új kiegészítő, új lapok, ebből pedig már következik, hogy új lapelemzés is jön. A kaotikus lapoknál a pénzérmék és a dobókockák is nagyobb szerepet kapnak, mint eddig, de ettől függetlenül ebben a kiegészítőben is vannak erősebb lapok. Lássuk, hogy sikerült a színtelen, illetve jó jellemű kártyák.

A pontozás az alábbiak szerint alakul idén is:

  • 10 pont – Erős versenyspoiler, amely több pakli alapja lehet, akár káoszformátumon is előtérbe kerülhet.
  • 9 pont – Kiemelkedő lap, több helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót. Káoszformátumon is megállja a helyét (bár ott már nem ez lesz a paklik sztárja).
  • 8 pont – Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat, kiegészítő jelleggel (inkább korlátozottabb környezetben) káoszformátumon is elférhet.
  • 7 pont – Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható, elsősorban Új Nemzedék formátumokon.
  • 6 pont – Nem kifejezetten nagy szám, de speciális Új Nemzedék formátumokon előtérbe kerülhet.
  • 5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában is már csak nagyon erősen korlátozott formátumokon tudom elképzelni; valamint azok a lapokat is ide sorolom, amiket csak bontott környezetben tudok elképzelni, de ott prémium lapok lehetnek.
  • 4 pont – Épített paklis környezetben gyenge, frissen bontott és válogatós versenyeken viszont az erősebbek közé tartozik.
  • 3 pont – Bontott környezetben még használható, máshol már gyenge lap.
  • 2 pont – Már Frissen bontott versenyeken is csak nagyon kiegészítő jelleggel vagy gyengébb bontásnál férhet el.
  • 1 pont – Inkább hagyjuk...
  • A kalandozók védőszentje (7): Nehéz egyelőre belőni az erejét. A többi olcsóbbító epikus követőhöz képest a nyers ereje nyilván sokkal gyengébb, cserébe viszont sokkal több irányba el lehet menni vele a rengeteg kalandozó miatt. A +1/+1 már rég nem nagy kincs, de az, hogy beindítja az 1 szintlépéses lapok képességét, sokat számít. Tesztelésen próbálkoztam a régi Védőszent és a Hegymélyi keltető kombinációjával, ahol folyamatosan azzal volt gondom, hogyha beforgatták a követőt, nagyon sok szintlépéses kalandozó gyakorlatilag értéktelenné vált. Ezt a problémát megoldja a követő. Ezzel együtt is vannak bennem kétségek, hogy ez mire lesz elég.


    Átkozott zan (7): Ez a lap az ékes példája annak, hogy nem feltétlenül szerencsés, hogy sok idő eltelik egy lap tesztelésének a kezdete és a megjelenése között. Amikor ezt a lapot először kezdtük el tesztelni, még viszonylag sok volt a zanszilánk, keresésekkel is operáltak, és kifejezetten jó ellenlapnak tűnt. A mai defenzív játékban azonban a zanszilánkok száma visszaszorult, a good stuff paklikban a keresés nem olyan fontos, így félek, hogy az Átkozott zant sem igazán fogják megtalálni a játékosok. Mindezzel nem azt mondom, hogy ez a lap gyenge, csak azt, hogy a jelenlegi metára nem igazán jó válasz.

    Entrópia gyémánt (7): Egy ellenlap az azóta már nerfelt Gabriel, illetve a jelzőlevevős lapok ellen, bár számomra kérdés, hogy ezek a lapok lesznek-e olyan erősek, hogy készülni kelljen rájuk. De ha nem, akkor sincs baj, mert egy reakciót azért el fog csípni ez a lap. Az viszont zavar benne, hogy ez automatikusan a következő ilyen lap lesz, így az ellenfél ki tudja trükközni pl. saját körben egy Árnyrémmel. Ugyanakkor nagyon negatív sem akarok lenni, hiszen mégiscsak egy ingyenes színtelen lapról van szó.


    Hívó kürt (9): Véleményem szerint a lap Elemi erőkben megjelent verziója ugyanaz, mint Apollinaire az X generációnak: méltatlanul kevéssé ismert. Ez kicsit magyarázható azzal is, hogy ebben az időszakban már nagyon brutális lapok jelentek meg, amelyek picit elnyomták a klasszikus etnikumokat. Ezzel együtt bőven van benne lehetőség, színtelen, ingyen van, képes tempóelőnyt termelni. Nem is a lap ereje itt a kérdés, hanem, hogy azok a paklik, amelyekben jó, összességében mennyire lesznek élesek. De ez már egy másik történet…

    Káoszmorf (7): Ahogy a rotáció kaszája lassú mozdulatokkal küldi Leah elé újabb és újabb kártyák százait, úgy egyre nagyobb figyelem jut azokra a lapokra, amik a durva előnyt termelő – lehetőleg idézési költséget is csökkentő – epikus követőket erősítik. Ez a lap pont ilyen. Akár egy Hívókürt, akár egy epikus olcsóbbítás van jelen, 1 zanszilánkért már több mint kedvező lapnak tűnhet. Sajnos azonban ott van a nagy rizikója, mert azért lássuk be, nagyon nem mindegy, hogy kapunk egy 5/3-as lényt, ami visszavesz egy lapot a gyűjtőből, vagy kapunk egy 2/6-os, életes, semmit nem csináló lényt. Így azért van benne bizonytalanság. Jegyezzük meg, hogy a lap grafikája rendkívül tetszetős!


    Ősi vérivó (8): Sokat teszteltük ezt a követőt, főleg, mert 4 lapos kezdéssel nagyon gyengének tűnt, ötlapossal nagyon erősnek, így lett az a kompromisszum, hogy 4 lap, de ha elsütjük a képességét, visszaadja az ötödiket. Ezekben a négylapos kezdésekben egyébként látom a lehetőséget, mert bár a Fókuszálás kirotált, az újrakiadott Felzárkózás révén előnybe lehet kerülni a szimpla epikus követőkkel szemben. Maga a lap érdekes, sokféle irányba el lehet vinni. Lehet játszani viszonylag sok leszedéssel és az ellenfél lapjainak leszedésére építeni, vagy valamiféle zanszilánkos tempó mellett próbálgatva saját magunknak megnövelni a jelzőinek a számát. Meglátjuk, milyen karriert fut be, mindenesetre a lehetőség adott.

    Régi szép idők (8): Nagyon hasonló utat járt be, mint az előző lap: négylaposan gyenge volt, ötlaposan erős, végül lett ez a kompromisszum. Itt is felmerül a kérdés, hogy hol működik igazán. Az egyértelmű, hogy a semlegesítések bizonyos típusát teljesen hasznavehetetlenné teszi (nem az összeset, mert saját körben a semlegesítő lapokat még ki lehet játszani, de pl. a lény-semlegesítéssel nem sokra megy az ember), szerintem az sem baj, hogy végre a gyűjtőgenerálás is kapott egy kis ellen-szabálylapot, ami megnehezíti az életét. Viszont igazán koncepciót e köré – az érintett lapok kihagyásán túl – nem lehet építeni. Az antimágia nyilván adja magát, meg az asztalról működő reakciók. Tesztelésen Rox-szal is próbáltam összerakni, de az sajnos nem volt túl erős, teknősökkel valamivel jobban működött. De a játékosok száma sokkal nagyobb, mint a tesztelőké, úgyhogy ebből még bármi lehet.


    Szintlépés (3): „Kellő energia nélkül a Káosz létsíkján a cipősdoboz alja vár rád!” – válasz Legendás Oszkárnak. Bontotton és drafton jó lehet, ha elmegyünk a kalandozók irányába. A káosz csábítása (6): Nem igazán tudott ez a lap elcsábítani, ahhoz túl sok benne a káosz. Komolyra fordítva a szót, jól hangzik, hogy egy azonnali lopás, ha épp nincs rá szükség, alternatív lapelőnyt tud adni. A baj csak az, hogy itt nincs tökéletes beleszólásunk abba, hogy mi történjen. Mert ha éppen nem lenne mit lopnunk, akkor is benne van a pakliban, hogy nem az jön ki, amit szeretnénk, és besül. Ha meg muszáj lenne éppen elcsennünk valamit, és véletlenül pont összejön a másik képessége, és kapunk egy adott helyzetben haszontalan lapot, akkor nem picit fogunk dühöngeni. Persze a lapjaink idézési költségének tudatos kalkulálásával tudjuk csökkenteni a rizikófaktort, de ezzel együtt szerintem túl kockázatos, hogy komolyabb paklikban elgondolkodjunk rajta.


    A szerencsétlenség pegazusa (5): 2011-ben találkoztam gyakran a Káoszteknőccel az asztalon, ami rettenetesen idegesítő volt abból a szempontból, hogy muszáj volt valahogy leszedni, de sokszor éppen a leszedéseimet fogta meg. Persze kellett hozzá a pakliépítési kompromisszum, de ha ez megvolt, brutális erejű lappá alakult. A Szerencsétlenség pegazusa univerzálisabb, hiszen csak az ellenfél lapjaira hat, mégis sokkal gyengébb. Egyrészt körönként csak egy lapot old meg, így lehet vele taktikázni is, másrészről a kijátszáskori képességek akkor is létrejönnek, ha a lap utána kikerül a játékból. Az persze jó, hogy akkor is történik valami, ha nem sül ki a képessége, csak kérdés, elég lesz-e. Pegazus pakliba talán tennék vele egy próbát.

    A szirének hívása (8): Régi legendás lap tért vissza. Sajnos egy Kurtz eldobással már nem helyettesíthető a teljes költsége, de az azonnali vp-lopás régi-új horizontokat nyit meg a gonoszkodásban. A lap működésének nehézsége abban rejlik, hogy ne rontsd el a póker arcot, míg az ellenfél első cselekvésből bekéri az epikus követő olcsóbbítását.


    Adapált burástya (6): Nem rosszak a lap képességei! Élet, varázslat drágítás. De sajnos a nagy ütése ellenére ez nem fogja nekünk megnyerni a mérkőzéseket, mert a burástyák ritkán szoktak a tényleges ütőerejükkel nyerni. Inkább egy kiegészítő lapnak tartom varázslatosabb paklik ellen, ami a jelenlegi metában akár még elő is kerülhet.

    Aglaopé, a szerény (5): A képessége a Szilmill bűbájmester kevésbé ismert tulajdonságát idézi. Az új meta miatt a gyűjtőből kijátszás nem is lenne haszontalan, de az elődhöz képest a plusz 2 VP költség rengeteg. Bontotton ugyanakkor nagyon szívesen bontanék belőle akár többet is.


    Álommanó (6): Néhány manóról lekerült az eddig megszokott dobatós olcsóbbítás, de ezen szerintem sokat az sem segítene. Az a gond, hogy ez egész egyszerűen egy körülményes lap, mind az ára, mind a sok cselekvésből megvalósuló leszedése miatt. Félek, hogy ő sem nagyon fog túllépni a bontott lap szintjén. Talán ha a Tokozó rakshallionban vagy az Otthonról szőtt álomban nagyobb perspektívát látnak a játékosok...

    Bimodális szirén (8): Aláírom, nem minden pakliba jó, ám a jelenlegi metára ad egy olyan választ, ami miatt megelőlegezem neki ezt a viszonylag magas pontszámot. Így, hogy a Művészek céhe tiltásra kerül, a Rovarsámánnal együtt könnyen átírhatja a játékkörnyezetet. Ősmágia – élet – cantrip – counter. Mi kell még? Egyébként Fókusz meglelésével is próbálgattam, ott 1 vp-ért cantrip lapként már igazán nem lehetett panasz rá.


    Burástya csápharcos (7): Az egyik kedvenc lapom a kiegészítőből és csak azért nem merek neki több pontot adni, mert sajnos láttuk, hogy azok a lapok, amiknek a dobatás a fő képessége, az első rotakiegben rendszerint a bukott lapok között szerepelnek (ez minden bizonnyal a Kreatív termik következménye). A dobatása nagyon jó, és ha már a szerencsefaktor kicsit nagyobb szerepet kap, akkor inkább ilyen szerepe legyen egy random faktornak, ne úgy használjuk, mint ahogy a Káoszmorfon van. A jelenés képessége meg kifejezetten érdekes a saját paklijában is (hiszen sok burástya passzív), de nekem például Mindentudó mellett is vicces volt Ködszilánkokat meg Rundhalokat felkelteni vele.

    Elenios papnője (6): Nekem ez a lap még óriási kérdőjel. Keltető – követő pakliba biztos jó lenne a kevés lapos kezdés és a varázslatok hiánya miatt, de repül. Az álmosító/képesség elvevő képessége jó, de kérdés, hogy elég jó lesz-e (pedig az utolsó pillanatban erősítettük, sokáig csak álmot osztott). A gravitáció megcsúfolása komolyabb asztal kontrollt ad, mint ez a lap, s a költsége is fele. Félek, hogy a kiegészítő egyik leggyengébb ritkája lesz.


    Esszenciapuding (3): Őszintén sajnálom, hogy az egyik kedvenc illusztrációm és színesítő szövegem egy ilyen tölteléklapra került rá. Sajnos ez az a lap, ami már bontott környezetben is határeset. Persze jó dolog varázspontot és lapot is kapni, de nem jó, hogy nem mi dönthetjük el, hogy mit, ráadásul van amikor kitenni sem tudjuk. Azért ha a paklink tud csontot termelni, érdemes próbálkozni vele, hiszen az információ, amit ad, is sokat érhet.

    G’wynn trónterme (10): A forrás reakciókból több kirotált, de sebaj, érkezik az utánpótlás, méghozzá milyen? Igaz, egy picit drágább, mint a most kieső Ködszitálás, de az építős zanszilánk költség jó pár pakliba még erősebbé is teheti. A második képessége meg elsőre nem tűnik akkora tápnak, de ha visszahoz 3 Animált csontvázat, vagy az epikus győzelemhez szükséges Burástya kölyköket, akkor egész másképp fogunk ránézni.


    Mákrózsa (7): Érdekes kontraszt, hogy nagyon szerettem a lapot, de nem tudom pontosan, hova használnám. Sokat játszottam jelzőket osztogató kombós paklikkal, de itt nagyon zavart, hogy kell hozzá egy lény, emiatt néha nagyon haszontalan. Ugyanakkor a korábban emlegetett Otthonról szőtt álom mellé már sokkal izgalmasabb. Ha valamiféle tárgypakli megszületik, amibe befér a kék, oda is érdekes lehet, hiszen ha van rá csontunk, rögtön visszaadja az árát. Emellett a tesztelésen egy olyan burástya paklit is használtam, ami épített arra, hogy a jelzőleszedős varázslatokat olcsón kitegyem. Oda is vicces volt. Még az is lehet, hogy erről majd kaptok tőlem egy paklilistát .

    Menekülő szirén (7): Nagyon érdekes lap. Jó drága, ez nem jó. Elég magas a csábítása, ez jó. Álomjelzőket osztogat, ez annyira nem jó. Viszonylag nagyot üt, ez jó. És ott az a halálsikolya, ami egyben teszi érdekessé a lapot. Hiszen az álmok miatt leütni nehéz lesz, ha meg lelövik, visszakerül a kezünkbe és újra csábíthatunk. Még nem tudom, lesz-e benne annyi, hogy ettől versenyasztalokra kerüljön, de mindenesetre érdemes figyelni rá.


    Osztódó burástya (8): Amilyen körülményesnek tűnik a lap első olvasás alapján, olyan átgondolt és egyszerű a gyakorlatban. Keltető-, bilincs-, börtön: mind szeretni fogják.

    Raidné, a csábos (7): Tipikus egypaklis lap. Szirénekhez jó lesz, oda mindkét képessége ül, amúgy máshova meg nem az igazi.


    Undorító burástya (7): Az erőjelzők a Jedik számára fontos tényezők, a burástyák inkább a sokaságban hisznek. Mivel ez a lap ad is 1 db Burástya kölyköt, majd még izmot is tud osztani, jár neki az önmagában előnyt generálni képes lap kitüntetése. Így azért bőven lehet helye a saját paklijában. A Semmi ereje (9): A lap képességei egyszerűek és nagyszerűek egyszerre: olcsó, reakciótól védett semmizés ÉS leszedés vagy körszakítás, majd további semmizés. A lapnak van alternatív felhasználhatósága, idézhető is, ezért nagy jövőt jósolok neki az amúgy sem gyengélkedő Tarrgeth pakliban – hogy csak egy példát mondjak.


    Az utolsó fohász (5): Bármilyen furcsa, ezt a lapot használtam tesztelésen egy egész érdekes paklimban. Egy olyan Egérutat építettem, ami arra ment rá, hogy az ellenfél ne tudjon sebezni. És bizonyos paklik ellen ez egész komolyan tudott működni (mások meg nyertek egy Napkirállyal…sad story). Ettől eltekintve azonban inkább bontott lapnak gondolom, mint komoly versenylapnak.

    Balsors (9): ...akit régen dobott, az a Varázsrépa volt. Az első, lapot lapért cserélős képessége igazi csemege! A második képessége sajnos inkonzisztens a hajó paklival, mert ott nem a lényeinket, hanem a hajóinkat szeretnénk védeni különböző forrásoktól. Ezzel együtt nagyon univerzális lapnak gondolom, epikus követők mellett az 1-1 csere mindig hasznos, de lehet, hogy behozza a fehér színt a Korlátozásba. A tesztelőversenyen Dönczi Krisztián is ezzel vert meg, igaz, kellett hozzá egy jó adag mákfaktor, hogy a 4 lapomból kidobassa vele az egyetlen ölésemet.


    Bütyök (7): Kalandozó epikus követő mellett álom- és dermesztés jelző mentesen, a képességek elvételétől való félelem nélkül szórhatjuk körönként az Erő jelzőket. „Az Erő velem van, és egy vagyok az Erővel. Nem félek semmitől, minden úgy lesz, ahogy az Erő akarja.” Ha Chirrut Imwe tanításaira alapozzuk a paklit, nem fogunk csalódni. Egyéb esetben erős kérdőjel, hogy ez a pakli – ennek révén a Bütyök – mekkora karriert fog befutni. Bízzunk az Erőben!

    Fáradhatatlan régész (4): Ez a lap sokáig szintlépésre húzatott csak, na az úgy égetnivaló volt. Ez a fejlesztés is szerintem csak annyit segített, hogy így már bontott versenyeken van benne perspektíva. Bár nem ad sok előnyt, amit ad, azt igen jó eséllyel adja meg, így a stabilitás jegyében szerintem bőven elfér.


    Felhőkaszárnya (4): Ellentmondásos lap: reakciót nem erre a lapra pazarolnék, ezért a kompenzáció – szerintem – nem esszenciális. A halálsikoly nem rossz, de ott 2 angyalkának jobban örülnék 3 zanszilánk befektetés után. A képessége fura. Zanszilánkot szeretünk lényekkel építeni: ez a lap viszont az (építő) lények ütőerejét növeli, így nem biztos, hogy sok értelme van építkezni. Bontott- és draft környezetben látom a helyét 1-2 darabnak a pakliban.

    Fürge Sindarin (5): Ha elsőként érkezik, 1 VP-ért tudja 1 zsz-szel drágítani az ellenfelet úgy, hogy ezt a képességét nem lehet elvenni. Ez önmagában nem rossz! A baj az, hogy a középjátéktól kezdve az 1 zsz drágításnak annyi jelentősége van, mint az ellenzéki összefogásnak 2022-ben.


    Kri Wu She (7): Ez az illusztráció számomra picit kérdéses, hogy hogyan tudott benn maradni 2024-re. Maga a lap egyébként izgalmas, a dupla jelzőben mindig van potenciál, a védelme elég hatékony, és picit magával is kombózik. Meglátjuk, hogy ezek az érvek feledtetik-e, hogy amúgy egy 2 vp-s lapról beszélünk.

    Lefejezés (4): Bontott környezetben a dupla leszedés és a potenciális +2/+2 játékot eldöntő húzás lehet. Hagyományos környezetben sajnos nem jöhet szóba, még a megtört szívecskével együtt sem.


    Legendás Oszkár (5): Igazából ezt a lapot sosem értettem. Amikor kitesszük, szinte semmi. Ha ráteszünk egy szintet…akkor is semmi. Ha ráteszünk kettőt, na az már izgalmas, onnantól olcsó lapelőnyt ad kemény védelemmel. Csak az a baj, hogy olcsó lapelőnyt egy Gyémántfésű is ad, amire nem kell 2 vp-t költeni a kijátszásakor. Kicsit „sok hűhó semmiért” érzésem van a lap kapcsán.

    Napkirály védőrúnája (8): 2 zanszilánkos költség egy lapsemlegesítésért bőven jó. Ugyanakkor egyes paklik ellen a semlegesítés képessége marginális. A második képessége a gyógyulós paklikban akár még érdekes is lehet. Szerintem ezt a lapot fogjuk látni versenyeken, nagyobb kérdés, hogy alapból, vagy inkább kiegészítőből fog-e érkezni.


    Parti őrség (7): Nicsak, egy varázslatsemlegesítés! Ezt jegyezzük meg, az első a színben. Az építő költsége miatt sajnos kevés pakliba jó, de ha létrejön, akkor pár körön belül vissza is hozza az árát. És a másik két képessége, bár elsőre nem tűnik nagy kalandnak, néha bizony roppant kellemetlen tud lenni.

    Raia papnője (7): Nem Raia volt igazán a kedvezményezettje ennek a kiegészítőnek, annyira erős lapok nem érkeztek a színben. Tegyük hozzá, ez nem is feltétlenül baj, az elmúlt időszakban nagyon sok nagyon erős lapot kapott a szín, örülök, hogy most picit parkoló pályára került. Visszatérve a Papnőre, az antimágiája oké, a pP képessége azonban egy Istenölő mellett eléggé nevetségesnek tűnik. És marad még a keresése, aminek van ugyan egy keményebb feltétele, de ha kijön, akkor azért nagy előnyt tud adni. Úgyhogy nem haszontalan lap ez azért.


    Szent pajzs (6): A lap (alkotója) derekasan küzd azért, hogy értelmesen használható legyen! Bőkezűen mért lényerősítés és beépített laphúzás; VAGY védelem a leszedés ellen VAGY némi gyógyulás. Bár a három funkció egyike sem világrengető, de önmagában a sokoldalúság is érték. A paklit még nem feltétlenül látom, ahova ezt használnám, de lényes paklik esetében jó észben tartani, hogy létezik ez a lap.

    Térfaló (7): Szintén egy kedvenc lapom a kiegészítőből, de ettől függetlenül reálisnak kell maradnom. Minden lapnál örömmel tölt el, hogy a leszedésénél visszaadja magát, de azért ha megnézzük hasonló színből az Expedíció vezetőjét vagy a Rubinpegazust, akkor szegénykém elég vérszegénynek tűnik (és akkor a Vízfőnixről még nem beszéltünk). A kérdés az, hogy az első képessége ad-e annyi extrát, hogy érdemes legyen használni. Önmagában egyébként ez nem rossz, mert volt már olyan mérkőzésem, amikor az ellenfélnek minden leszedése egy színből volt, megneveztem azt a színt és kiterültem, a következő körben meg már késő volt lövöldözgetni. De volt olyan is, amikor a drágítást 3-4 körig el tudta raktározni az ellenfél és kb. egyáltalán nem zavarta. Ezek miatt szerintem bizonytalan lap, de talán még eljöhet az ideje.


    Varázsszövő (7): Tesztelésen nem egy alkalommal tett el engem ez a lap, nincsenek róla kellemes emlékeim. Ugyanakkor egy általános tapasztalat, hogy a tesztpaklik – mivel minden lapot használni kell – valamivel gyengébbek szoktak lenni, mint azok, amiket versenyre viszünk. És itt érzem ennek a lapnak a problémáját: szerintem ez a 2 vp költség éles helyzetben már sok lesz. Persze nem rossz dolog védeni vele a lényeinket, de mire az a képessége is létrejön, már 3 manát költöttünk el, ennyit pedig ritkán ér a dolog. Olcsóbbítós követők – Kragoru, kalandozók védőszentje – mellé azért érdemes próbálgatni, ott biztosan megszolgálja majd az árát. A kaptár védelme (5): Ezek az egyért védekezésből jövő leszedések, amik még csinálnak valami apróságot, egyre erősebbek lesznek a bontott versenyeken, ahogyan a lapkészlet gyengül ezeken a formátumokon. Ami korábban csak töltelék volt néha, most már alap. A leszedés mindig jó, a Ganüid ifjonc pedig őrposzt-torlasznak, vagy zanszilánknak is tökéletes. Komolyabb versenyeken azért még mindig nem igazán érzem.


    A sors keze (9): Rengeteg módosítás és rengeteg vita előzte meg ezt a lapot, mielőtt megkapta a jelenlegi verzióját, és még ez is megosztja a tesztelőket, van, aki szerint gyenge, de nekem bejött. Szeretem azokat a lapokat, amiket adott esetben drágábban is kijátszhatunk, ám ekkor kapunk valami extrát, viszont olcsón is jöhetnek. Na, ez pontosan egy ilyen lap. Hátránya viszont, hogy nem általunk konfigurálható, hanem az ellenfél dönthet róla. Ennek ellenére látom benne a lehetőséget, az meg egy külön öröm, hogy ha védekezésből hozzuk ki, akkor is húzhatunk rá, hiszen a védekezés szabály szerint helyettesítés és nem olcsóbbítás.

    Calurin (3): Legtöbbször az lesz a lap története, hogy kijön jó drágán, aztán meg lelövik. Ha meg már jó lenne a képessége, és meg tudjuk védeni, akkor szerintem elég jól állunk nélküle is. Bontotton talán még oké, de a nekronköltség miatt ott is van bennem kérdőjel.


    Eltörlés (10): Na, ez már egy izgalmasabb leszedés. Bár elég olcsó, tény, hogy viszonylag ritkán generálunk vele tényleges lapelőnyt (ha a leszedett lapból van az ellenfél kezében). Ugyanakkor ősmágiás, életkioltó, a Semmibe lő, és Járj kompatibilis. Ráadásul az adott laptól véglegesen megszabadítjuk az ellenfelet, ez már csak azért is értékes, mert nagyon sok pakli viszonylag kevés nyerő lappal játszik így, ha egy ilyet kiszedünk, bizony komoly fejtörést okozhatunk.

    Extrovertált ganüid (6): Az új ganüid szekciónak szerintem egy kicsit gyengébb lapja. Nem mondanám kifejezetten rossznak a képességét, ám két ötlapos pakli esetén nem vagyok benne biztos, hogy megéri befektetni egy lapot abba, hogy az ellenfél ne húzzon, főleg, ha cserébe zanszilánkokat kap. Egy ganüides Bilincs esetén már sokkal jobbnak érzem ezt az opciót, de ott meg az izmokat nem tudjuk igazán kihasználni. A folyamatos izmozás viszont elképzelhető, hogy alapja lesz valami kombónak, amit az élelmesebb játékosok kitalálnak.


    Ganüid bevégző (7): Ha valakinek Zekhartax drága lenne, van egy olcsóbb verzió. Cserébe viszont a képessége picit gyengébb, hiszen izmokat nem kap, és nincs alternatívája sem. Ugyanakkor a leszedés képessége is adhat még neki egy új perspektívát. Meglátjuk, mire lesz ez így elég.

    Ganüid halottidéző (7): Régen nagyon szerettem a ganüideket Zarknod bilincsével játszani és még mindig nem vetném el teljesen ezt a forgatókönyvet. Oda kifejezetten izgalmasnak tűnik ez a lap, mert kijátszásakor elég jó eséllyel tud egyet dobatni, és ha nem tudja egy körig az ellenfél megoldani, akkor nagyon nagy előnyt képes generálni. E mellett alternatív ölése is van. Epikus követő mellé sem rossz, bár ott azért van bennem némi kétség a téren, hogy nem lesz-e túlságosan lassú lap.


    Ganüid hóhér (7): Egy érdekes alternatív győzelem. Akár ganüidek közé is jó lehet, de a Mollusz tókenjeivel még inkább előhozható ez. A dolog szépséghibája, hogy mindez egy 3 vp-s lapba oltva, aminek hiába van pár érdekes képessége, ha nem tudjuk olcsóbbítani, kizárt, hogy megér ennyit. Szóval jelenleg vannak bennem kérdőjelek a lap kapcsán. Ugyanakkor egy próbát mindenképpen megér.

    Ganüid megakaptár (7): Egyszerű lap, az ifjoncokat szépen eldobálhatjuk vele izmoknak, amúgy meg megold pár lapot, ha kicsit kiépültünk…mondanék róla többet, csak épp nem tudom, mit mondjak (Tudom, mondjon le!).


    Ganüid trükk (7): Nagyon érdekes ez a lap olyan szempontból, hogy szembemegy a mostani epikus követős pakliépítési tendenciáknak. Ez ugyanis akkor fog igazán jól működni, ha minél több ganüidet használunk, nem pedig akkor, ha leragadunk a 15-18 lapnál. Ugyanakkor nem véletlenül használtam az érdekes szót, ugyanis nem zárom ki, hogy éppen ez lesz az, ami megássa a Ganüid trükk sírját, mert az eddigi pakliösszetétel fog dominálni. Ezzel együtt nagyon nem féltem, mert a költsége annyira olcsó (egy asztalon lévő Ifjonc áldozása), hogy sokat bukni nem lehet vele.

    Horizontkémlelő (10): Egy nagyon kemény lapja a kiegészítőnek, még akkor is, ha az asztalon lévő játék mostanában picit kikopott. Nevetségesen olcsón szed le bármit és mellé még megtermeli a többieknek a szükséges Ganüid ifjoncokat is. Saját paklijába kötelező, de szerintem rengeteg helyen fel fog bukkanni, ha egy picit változik a meta.


    Kegyetlen nap (8): Sokak örömére és néhányak bánatára nem kell a Megnyilatkozás kiesése után attól félni, hogy a blokkolós-varázslatos pakli nem kap utánpótlást. A Kegyetlen nap ugyan nyers erőben talán egy picit gyengébb, mint a legtöbb hasonló azonnali, ugyanakkor a blokkolás, mint alternatív felhasználás bőven kiegyenlíti ezt a lemaradást. Azért cantripként 2 lényt leszedni még mindig nagyon jó biznisz és a gyógyulás is tud kellemetlenséget okozni. A Rhatt céhek mellett pedig egy körben 6 max vp-t is meg tud oldani, ami egyáltalán nem rossz.

    Lopakodó ganüid (6): Gyakori lapok mércéjével mérve egyáltalán nem rossz: olcsó, a képessége zavaró, az pedig, hogy akár egy nagykörben kétszer kisülhet, további lehetőségeket ad. E mellett én Mindentudóban is kipróbáltam és bár nem ez volt a pakli legerősebb lapja, ott sem vallott szégyent. Sok helyen láttam kiegészítő paklikban Destruktív termiket a Semmizése miatt, ez lehet, hogy fel fogja váltani.


    Megjósolhatatlan végkifejlet (5): Őszintén szólva ez az a lap, amit nagyon nem akartam, hogy gyakori legyen, mert félek, hogy bontotton óriási szerencsejátékot fog produkálni. Főleg azért, mert egyébként meg bontotton kötelező márcsak az 1 vp-s leszedése miatt is. A ganüid szinergiák és 3 ennyire univerzális gyakori lap miatt a Rhatt válogatós versenyeken is igen komoly tényező lesz.

    Ősi igék idézője (6): Picit hasonló gondolataim vannak, mint Calurinnal kapcsolatban, hogy jó-jó, de minek, hiszen ha megoldják, akkor azért nem olcsó, amúgy meg egyszer termel előnyt. Annál azért mindenképpen erősebb, mert a keresés jóval univerzálisabb képesség, mint a gyűjtőből visszavétel és van egy kis alternatívája is, de, hogy bontotton kívül ez elég lesz-e, az még egyelőre nagy kérdőjel.


    Rhatt főpapja (8): Hogy honnan látja egy ekkora sapkában, hogy milyen varázslatot kell megakadályoznia, azt nem tudom, de ha eltekintünk ettől a kis dilemmától, akkor azért látjuk, hogy nem egy rossz lap. Az, hogy bármilyen olyan forrást megfog, ami akár egyetlen lényre is hat, nagyon nagy fegyvertény, mert nem csak a lényre ható képességet akadályozza meg, hanem a teljes forrást. Így ebben én sok lehetőséget látok. A másik képessége eléggé egypaklis, ennek ellenére meggyőződésem, hogy ezzel a lappal még fogunk találkozni.

    Swind (7): Az Arochos paklit vele kezdeném, az biztos, kérdés, hogy ez önmagában ma mennyit számít. Maga a lap engem nagyon emlékeztet a Múltidézős légelementálra, amiket olyankor tettem be mindig kiegészítő pakliból Lassan járjba, amikor követőt akartam szüntetni (bár itt kicsit zavar, hogy ő maga passzív és csak max. Ép-t növel). Egyébként nagyon hasznos képességek mellett kicsit védtelen lap, de valamiféle kontrollban azért el tudom képzelni a használatát.


    Tiltakozás (8): Rhatt sok faék egyszerűségű lapot kapott, ez is olyan. Ingyen fog egy reakciót, egy lapot semmiz, ha meg nem kell, lecseréljük egy kör végi lapra. Ha azonnal húzatna, megadnám neki a 9 pontot, így szerintem a Gyors reflex valamivel jobb nála, de azért messze nem hasznavehetetlen lap.

    Szabó András

    Létrehozás: 2023. november 23. 14:44:39
    Utolsó frissítés: 2023. november 28. 10:19:24
    Nyomtatási forma

    Az oldal új verziójának megtekintése


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.