Írtunk korábban arról, hogy vizsgáljuk a követők és szabálylapok közti egyensúlyt, és a versenyek tapasztalata és a tesztelés alapján lehetséges, hogy lesznek változások.
Az alapvető problémát az jelenti, hogy nagyon sokféle narancslapunk van, ezek jelentős része még 10 éve vagy régebben készült, teljesen másféle meta és laperősség volt akkoriban. 1 VP olcsóbbítás vagy drágítás nem számított sokat, amikor a lapok 4-5 VP-ért jöttek, de amikor a használt lapok jelentős része 1-2 VP-be kerül, ez sokszor a költség duplázását vagy felezését jelenti. Bizonyos narancs lapok együttes használatával egészen extrém kombinációk idézhetők elő, amelyek akár a 2. körben nyerni tudnak. Ezek miatt sokan játszanak Semleges csatamezővel, ami más, kevésbé problémás koncepciókat is ellehetetlenít. Nem az lenne a cél, hogy a játékot a narancslapok nyerjék meg, hanem az, hogy a paklik, a narancslapok csak kiegészítsék, segítsék a választott koncepciót.
Természetesen lennének egyszerű, „favágó” megoldások, mint pl. a narancslapok rotálása, de ahány játékos, annyi kedvenc pakli, és a HKK egyik erőssége a meta sokszínűsége. Ezért ennyire drasztikusan nem akartunk belenyúlni a környezetbe, inkább kisebb, célzott helyreigazító nerfekkel egyensúlyoznánk első körben a játékot. Ez egy nagyon érzékeny téma, hiszen a narancslapok komplett paklikat határoznak meg, ezért nagyon körültekintően, átgondoltan kell eljárni minden változás esetén. A javarészt korábban is jelzett változásokat fogjuk most élesíteni:
Epikus követők: Az epikus követők olcsóbbító képessége ezentúl nem adódik össze, tehát egy kedvelt lap költségét maximum 1_VP-vel tudod olcsóbbítani. Emellett a kedvelt lap szabályt egyszerűsítettük, az epikus követők 20 ÉP-ről indulnak, de a játék során egy alkalommal (amikor azonnalit játszthatnál ki) megmutathatsz 3 db kedvelt lapot a gyűjtődből és/vagy a játékból, ekkor max. ÉP-d megnő 4-gyel és gyógyulsz 4-et.
Kragoru familiárisa: Hátrány: Nem lehet mellette követőt vagy szabálylapot használni.
Az istenek hírnöke: A költséget nem csökkentheti
@1 alá.
A fájdalom szépsége: A képessége körönként csak egyszer használható (mintha
§¨ lenne rajta).
Antimágikus rakshallion: Mint minden más reakciódrágító követőnél, az ő képessége is csak a 2. körtől fog működni.
Szó volt még a
Semleges csatamező nerfjéről (7 helyett 10 lapot lehet kivenni). A versenyek tapasztalata alapján egyelőre úgy döntöttünk, hogy a Semleges csatamező most nem kap gyengítést, mivel a Roxati céhtanács főtitkára, a Korlátozás és a Hálócsapda is jó ellene, és ezeket sokan használják, illetve a Termomágikus indikátor is hatékony ellenlap lett vele szemben.
Felmerült még, hogy a
Lassan járjjal kellene kezdeni valamit, ezzel kapcsolatban még nem született döntés, teszteljük. Itt 2 lehetőség merült fel, az egyik, hogy nem lehet mellé követőt használni, a másik, hogy a lap működése megváltozik kicsit, csökken a nekronnal való exploitálás lehetősége. A járj egy különösen nehéz ügy, mivel ő a legnagyobb exploit lap (az első meccsben átlag az ellenfél lapjainak 85%-kát is be tudja drágítani), viszont őrá a legkönnyebb készülni is. Várhatóan az év végi kiegészítő megjelenéséig nem lesz változás.
Újrakeverés (mulligan) szabály
A nerfek mellett hozunk nektek egy új, kísérleti versenyszabályt is, amit a HKK-n kívül szinte minden TCG-ben alkalmaznak, és hisszük, hogy nagyon pozitív hatása lehet a játékra. Ez az újrakeverés szabály.
Ellenfelenként 1 választott meccsben a kezdőkezet visszakeverheted a paklidba, majd az ellenfél emelése után húzhatsz egy új kezdőkezet.
Gyakran előfordul, hogy a kezdőkezet meglátva, tudjuk, hogy ezt a meccset el fogjuk veszíteni. A pakliját ugyan mindenki igyekszik kioptimalizálni, megfelelő arányban berakni mindenből, de ettől néha még lehetnek tragikus húzások, mint amikor behúzod az összes drágább lapodat, vagy hármat az egyetlen lapból, ami haszontalan az adott ellenféllel szemben. Így viszont a 3 meccsből egyszer kapsz egy második esélyt, megszabadulhatsz a vesztes kéztől.
A szabályt teljes fél éven keresztül teszteltük. Eleinte minden meccs elején volt újrakeverési lehetőség, de ez túl jó volt. Így legalább kell gondolkodni, taktikázni, hogy elhasználod-e az újrakeverést az 1. vagy esetleg 2. meccsben egy átlag alatti kézre, vagy tartogatod inkább.
Természetesen lehet nagyon sokat vitázni, hogy van-e olyan koncepció, amely számára ez a szabály előnyös vagy hátrányos. Egy kevés lapos kezdés nagyobb eséllyel tud javítani így a kezén (aki nem hiszi, számolja végig!) - de ő nagyobb eséllyel tud rosszul húzni. Ha pedig kevés jó lapom van, ami kezdőkézre jó, mert pl. nem tudtam a kiegészítőből sok lapot berakni, akkor nagyobb eséllyel tudom javítani a kezem - de ez is inkább afféle esélykiegyenlítés. Az ellenfelem tud újrakeverni, ha nem húzta fel a kombólapját - de én is tudok, ha nem húztam fel az ellenlapomat. Összességében, ez egy olyan szabály, ami a játékélményt javítja, a szélsőséges, peches húzások esélyét, és így a szerencse szerepét csökkenti.
Pontosan mikor lehet az újrakeverést használni? A
Kódex 28-as, kezdésről szóló fejezetét pontosítottuk, mindenképpen olvassátok majd el, de röviden itt egy összefoglaló:
1. A játék kezdetén, még az első meccs előtt kockával kidobjuk, hogy ki fog a kezdésről dönteni az első meccsben.
2. A játékosok egyszerre felfedik szabálylapjaikat és követőiket, azok elkezdenek működni. Meghatározzátok a kezdő ÉP-t, a felhúzandó lapok számát, rájuk kerülnek az esetleges jelzők stb.
3. Felhúzzátok a kezdőkezet.
4. Akié a döntés joga, az először dönthet róla, hogy használja-e az újrakeverést, ezután dönthet az újrakeverésről az ellenfele is. Az újrakeverés során semmilyen kapcsolódó hatás nem jön létre! (mint pl. „ha ezt a lapot visszakevered a paklidba”).
5. Ha valamelyik játékos
Korlátozás (új) szabálylappal játszik, a játékosok eldobják a kezükből a szükséges lapokat a Semmibe. A sorrendről a Korlátozás gazdája dönt.
6. Aki a döntés joga, eldönti, hogy elkezdi a játékot, vagy átadja a kezdést.
Figyelem! Korábban a Korlátozásról az volt a döntés, hogy úgy kellett neki dobni, hogy még a kezdés sorrendje sem volt eldöntve. Ez már akkor sem volt teljesen logikus, mivel a megtartandó lapok szempontjából nagyon nem mindegy, hogy ki dönthet a kezdésről, de egy újrakeverésnél sem lenne jó, ha az 1. meccsben úgy kéne újrakeverni, hogy ez az információ nem áll rendelkezésre. Ezért most egyúttal ezt is helyreraktuk.
Illetve még egy apróság: versenyeken sokan még most is megkérdik az elején, hogy „egybe dobjuk?” Elvben volt egy ilyen opcionális lehetőség, hogy a 3. meccsnél újra dobják a kezdést, de ezt már nagyon régóta nem használja senki, ezért ezt megszüntetjük. Az elején dobnak a játékosok, ki dönt a kezdésről, és utána felváltva dönthetnek.
A fenti változások június 1-től élnek. És természetesen, mint mindig, itt is van egy 3 hónapos próbaidőszak, ami után felülvizsgáljuk, összegezzük a kapcsolódó véleményeket, és eldöntjük, véglegesek lesznek-e. Nyilván minden változás ijesztő, és meg kell szokni, de nagyon bízunk benne, hogy a játék ettől összességében egy jobb élmény lesz, és ha kipróbáltátok, Nektek is tetszeni fog.
Tihor Miklós