Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Elektromos lehelet
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Szikrázóan negatív élmény, amikor egy szörny elektromos leheletét bocsátja rád, mielőtt még a közelébe érhetnél, és lecsaphatnád a fejét. Nem csupán a bőröd épsége bánhatja, hanem az elektromosságot kevésbé tűrő tárgyaid is tönkremehetnek.
Nézz szét a galériában!
Manaszipoly zén bemutató
HKK Időutazás: Kreátor Műhelye
Ajándéksorsolás május + áprilisi eredményhirdetés
Tavaszi MondoCon 2024. 04. 27.-28. – Eredményhirdetés
Legendák Viadala - beszámoló

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái verseny - 2024. április 6., Oldschool
Hatalom Kártyái verseny - 2024. május 4., 10 Minutes
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Hatalom Kártyái verseny - 2024. május 29., Excelsior

A lista folytatása...
Lapötletek (64964)
Manaszipoly zén bemutató (11)
Excelsior (1003)
HKK Időutazás: Kreátor Műhelye (13)
HKK kérdés? (47092)
Legendák Viadala (47)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Paklibemutató: Hajó, ha nem jó

Bevallom egy picit csalódott vagyok, mivel a decemberi bemutatóverseny óta eltel időszak alatt nem sok babér termett a hajó pakliknak. Többet vártam tőlük, és nagyon remélem, hogy csak azért nem jutottak szóhoz a versenyasztaloknál, mert a játékosok még nem fedeztétek fel a bennünk rejlő potenciált.

Hogy népszerűsítsem a koncepciót és az altípust, a februári isteni szövetség formátumra összeállítottam egy verziót. A kecskeméti versenyen sikerült is velük dobogóra állnom, és bár a Kiadó versenyén elúsztam, ez nem a pakli hibája volt, még csak nem is az enyém. Egyszerűen a meta nem kedvezett, de erről lentebb részletesen is írok.
Sok hajó jelent meg a Hódításokban, hat színben, és még kaptak egy UR-t is. Tehát a választékra nem lehet panasz. Ha a flottával akarunk nyerni, akkor alapvetően kétféleképp lehet gondolkodni. A beépített, szabályszintű védelmüknek hála, két vagy több körben is összehozhatjuk a flottánkat, ha tudunk gondoskodni a bármi áron történő megvédésükről, vagy pedig arra törekszünk, hogy egyetlen kör alatt kipattintsuk a flottánkat. Van olyan megoldás is, hogy nem a flottára hajtunk, hanem a hajók egyfajta stabil permanensként támasztják meg a paklinkat, de én most kifejezetten az „egy kör alatt építsünk flottát!“ - felkiáltással láttam munkához. Itt is van több alternatíva. A mennyiségi megközelítésnél a pakli jelentős része hajó. Ha gondoskodunk az építőkről és a lap-utánpótlásról, akkor ez a megoldás is elvezethet a célhoz. A másik lehetőség, hogy nem használunk sok hajót, hanem abból a néhányból, amit választottunk, teszünk az asztalra minél többet. Hogyan lehet ezt elérni? Természetesen másolással!

A tesztelés alatt még elég sok hajó tudott kijátszásakor azonnal lapot húzatni, aztán ezt a képességüket gyorsan leoperáltuk róluk, mert úgy már-már nevetségesen könnyű volt össze-tarhálni a flottát. Egy hajón mégis rajta maradt ez a képesség, mégpedig a Császári teknősgályán. Ő lesz az egyik kulcslapunk, amit használni fogunk. Tud lényt leszedni, és bevédi a hajóinkat a lopásoktól. Sajnos az alap SP-je csak 3, ezért nagyon sok kellene belőle a flottához. A haverja, a Rakon Végzet azonban egy picit már combosabb. Neki 5-ös teste van, és egy nagyon fontos képessége: tudja másolni a gályát.
Itt torpanjunk meg egy picit, mert egy lényeges momentum mellett nem szabad elmennünk szó nélkül. A Végzet egy jelzőt hoz létre, és nem egy előre kikészített teknősgályát rak játékba. Ez egy igen jelentős apróság, ugyanis az önálló jelzők IK-ja mindig 0, míg a játékba rakott „tókennek“ 2 zsz lenne. Ez azért igen fontos, mert az első másolatot a Végzet még 2 zsz-ért készíti, de a már lekopírozott jelzőt ingyen másolja egy második, vagy további Rakon Végzet. Az persze mindegy, hogyan másoltuk, a másolat is cantrip lesz.

A kecskeméti versenyen betettem 2 Moa zászlóshajót is, és nem volt rossz, mikor kijött, és két másolatával egyből ki is lett a flotta. Összességében azonban a pakliban való szerepük marginális, nélkülük is ugyanúgy fog működni a pakli, szóval aki ezt a koncepciót akarja fejlesztgetni, nem kell, hogy nagy pénzekért beruházzon rájuk. Egyáltalán nem nélkülözhetetlenek ide. A Kiadó versenyén már nem is voltak a paklimban.

Ez a két lap képezi a pakli gerincét, esszenciáját, és lényegét.

Oké. Innen indulunk, de hogy lesz ebből flotta? A Rakon Végzet másoló képessége § korláttal bír. Tehát nem lehet vele végtelen jelzőt készíteni. Szerencsére Dornodon gondoskodott számunkra még 2 tökéletesen megfelelő másoló lapról. A Kisebb Zan (2020) 1 áldozásból érkezik, és alakot vált az IK kifizetése után. Ez egy fontos dolog, ha ilyen paklival játszotok, nem árt tisztában lenni az alakváltás egyszereggyel. Tehát a reakciósorba már a felvett alakjában érkezik a Zan. A másik kedvenc Jolly Jokerünk a Zansárkány lesz. Ő annyiban különbözik az előző laptól, hogy már az IK-t is másolja, hiszen pontosan ugyanolyan lesz, mint a másolt lap. A Kisebb Zan úgy másolja a lapot, ahogy éppen van, tehát ha történetesen dermesztve van a másolt lap, akkor a másolatnak nem lesznek képességei, erre nagyon kell figyelni. A Zansárkány azonban nem így másol, hanem úgy, mintha az adott lapot játszanánk ki. A másik nagyon fontos dolog, hogy a Kisebb Zan egy tárgy, a Zansárkány pedig egy lény, tehát mindkettőt csak a saját fő fázisunkban játszhatjuk ki, függetlenül attól, hogy a másolt lapon mi szerepel.
Mindez a sok trükközés azonban mit sem ér, ha a paklink kucslapjai nincsenek a kezünkben. Kell tehát megfelelő keresés is. Szerencsénkre a piros lapok készletében akad ilyen. A Quwarg munkafelügyelő § képességével elő tudja csalogatni mindkét hajónkat és persze extrém esetben egy harmadik piros építményünket is, de róla később. A munkafelügyelőnek emellett van egy mellék-képessége, ami ugyancsak hasznos. Az ellenfél körében passzivizálni tud egy lapot. Erről sem szabad megfeledkezni!

A másik keresésünk a hajóépítés mestere, az Ork hajóács lesz. Drágának tűnhet, de mint majd látni fogjuk, a kombóból igazából csak erre a két lapra kell a mana, szóval egyáltalán nem az. Mivel a hajóács 2 építőnek számít, ezért amit kikeresünk vele, azt rögtön fel is tudja rántani.

Van tehát egy jóféle kombónk, amiben azonnali nyerési potenciál rejlik, tudjuk őket keresni, és másolni, de nem ártana felépíteni is őket. Amikor idáig értem a paklival, még nem tudtam, hogy milyen narancs lapot teszek mellé. Az Építő rakshallion csak a fentebb említett, nagyobb mennyiségű hajóval operáló pakli mellé illik, a Weerd admirális pedig védelmet ugyan ad, de tempót nem, és egy kombónál a tempó a lényeg. Szóval Asz-phalt, a megbízható mellett tettem le a voksom. Ez azt jelenti, hogy garantáltan lesz egy építő lényünk. Sajnos hiába húzzuk fel kezdőkézre valamelyik hajót, a követő hátránya miatt az első körben még nem tudunk a Szellemszolgával megindulni. Épp ezért, ha egy hajó kezdőkézre jön, általában azt fogjuk visszakeverni a követőnek.

Maradjunk még egy szóra a két kereső lénynél. A quwarg §Ü képessége a védekezésben, az §° képessége viszont a terülésben jut hatalmas szerephez. Lássuk meg, hogy ha a jómunkás orkot aktivizálja, akkor az egyazon körben akár két hajót is fel tud építeni egyedül. A Rakon Végzet §° képessége pedig akár egy egész építő brigádot felrázhat a szendergéséből!
A követő és ez a féltucatnyi piros lap még nem határozná meg a másik színünket (ez a pakli kifejezetten az isteni szövetség formátumra épült, ezért beszélek második színről, de hagyira is összerakható, természetesen). A döntést bármilyen fura is lesz, egy gyakori lap segített eldönteni. Ez pedig nem más, mint ügyeletes kedvencem, az Antitalentum. A mostani kontroll-uralta metában ez a lap kezdőkézre szabályos kis veszedelem. Üres asztalnál alig van, ami meg tudja akadályozni, hiszen sem semlegesíteni, sem azonnalival reagálni rá nem lehet. Ezért valószínűleg létrejön. Ha pedig asztalt ér, akkor el fog dobatni egy varázslatot, és egy semlegesítésre képes lapot. Ez kezdőkézből praktikusan két lap eldobatását jelenti. Nem egy Szent Grál a kontrollok ellen, de hogy felszisszennek miatta, az tuti.

Ha már anti-mágia és anti-semlegesítés, akkor könnyű rájönni, hogy ezek egyikével sem játszom ezt a paklit. Ha pedig ezek hiányoznak belőle, akkor adja magát a Termomágikus indikátor. A kecskeméti versenyen csalódtam benne, ezért a pakli második permutációjából már kimaradt, de ízlés szerint lehet vele kísérletezni. Oké, hogy ingyenes, és a kör végén visszahúzza magát, és esetleg tud majd egy vagy több lapelőnyt is adni, de ez egy agresszív, támadó pakli, komoly tempóval, és kombópotenciállal. Egy ennyire passzív lap, bármennyire is hasznos, egyszerűen nem elég jó bele.
A barna kaller önmagában még nem tud elébe menni a reakcióknak, nem árt, ha van még pár dobatásunk mellé. A Baar-ork (2020) a másik személyes kedvencem, mert ha az ellenfélnek nincs VP-je, akkor komoly esélyt ad a dupla lapelőny kinyerésére. Van persze olyan semlegesítés, ami ingyen is elcsípi, de ennek a kockázata még vígan vállalható. A másik, sokkal komolyabb dobatás a Szottyantó. Eleinte ódzkodtam a használatától, mert ugye 4 lappal kezdek, kombó vagyok, és el kell dobnom egy lapomat... Ej-ej, a kontroll elleni védekezés megér ennyit? Igen, megéri. Mindenkit igyekszek megnyugtatni, hogy bőven megéri használni.

A 2 szett keresés mellé kellenek még tempó lapok is, mert különben sose tudunk terülni. A másik nagy kedvencem a gyakori lapok köréből a Goblin fürkész (2020). Ebben a pakliban az általa adott építő, szörnykomponens és az áldozásából eredő extra zanszilánk is esszenciális. A következő ide illeszkedő húzás pedig az Ork fedélzetmester. Szintén cantrip, és mindkét további képessége igen fontos. A leszedése gyakran jelent extra zanszilánkot a kinyert szk által, és talán mondanom se kell, hogy mennyire kardinális kérdés mai napság a semmizés, az elszaporodott gyűjtőt generáló paklik miatt. Az Antitalentum mellett ez az ork a másik lapunk, amit tudunk idézni, erről sosem szabad megfeledkezni!

A Szottyantóval meghatároztuk az isteni lapjaink színét is, és ha már ezt megtettük, ne hagyjuk ki a mostani lapkészlet egyik leginkorrektebb lapját, a Buckaquwargot se! A keresések, és húzások mellett Mr. Bucka lesz a paklink legbrutálisabb motorja.
Ezzel a csomaggal a pakli már gyönyörűen elgurulna, de nem tehetjük meg, hogy az ellenfél lapjaival egyáltalán nem foglalkozunk. Muszáj a maradék helyeket a védekezés oltárán feláldoznunk. Lesznek tehát beleszólásaink, de fontos, hogy tisztában legyünk vele, a pakli mire képes, mi a dinamikája, hogyan működik. Nem tudunk majd mindent megfogni, és nem is szabad erre törekedni!

Ha már építgetünk, és ez a két színünk, akkor a Ryuku őrtorony nem maradhat ki. Cantrip, itt gyakorlatilag ingyen jön, és garantáltan zavarni fog mindenkit. A másik építmény, ami szintén kihagyhatatlan, és már céloztam rá a munkafelügyelő kapcsán, az a Sárkánykő. Nem csak a körszakító képessége lesz igen fontos, de a hálója, és a képességlopása is. A háló persze minket is zavarni fog, de mi játszi könnyedséggel takarítjuk el az útból, ha már nincs rá szükség.

Az utolsó szett pedig egy újabb beleszólás, amivel egy picit bele tudunk piszkálni az ellenfél próbálkozásaiba. Ez a Varkaudar lapát lesz. Lássuk meg, hogy ingyen is kitehető, és kb. mindig lesz hordozója, ha más nem, a Szellemszolga. Megoldja az Istenölőt, és más, életjelzős lényeket is.

A kecskeméti verseny után a termo helyére a Trebor kalodáját, a lapát helyére pedig Az idő vasfogát tettem. A kihagyott UR-ek helyét pedig egy újabb védekező lappal, egy szett Antimágikus citadellával töltöttem fel. A kalodát talán nem kell bemutatnom. El tudja csípni a Krakoch-ot is, ami egy rendkívül fontos tényező. Az idő vasfoga is megoldja az életes lényeket, vagy kört szakít. Fontos rámutatni a jelenésére, amivel kaphatunk egy extra zanszilánkot, azaz ez egy teljesen ingyenes körszakítás tud lenni. Ha a Szellemszolgára tesszük, akkor a lény kilövésével nem tudja az ellenfél eltakarítani az útból a hálót, mivel a szolga forrásokra immunis.

Nos, ha az első 3 körben nem jött ki a flottád, akkor jó eséllyel buktad a játszmát, tehát ez egy eléggé all-in pakli. Ezzel nem árt tisztában lenni, mielőtt egyáltalán nekifognál, hogy összegereblyézd a lapokat. Volt, hogy a 4. körben nyert, de az csak a véletlenen múlt. Amúgy a 12 játszmából, amit Kecskeméten játszottam vele, 7-szer kijött a flotta, és a 7-ből 4-szer a második körben. A Kiadó versenyén viszont már nem virított ennyire büszkén a flotta. A 15 meccsből 3-szor sikerült nyernem vele, és kétszer dobta be az ellenfelem, látva, hogy a következő körben meglesz. Sejtettem, hogy a háló akadály lesz, és a lehetőségeimhez mérten készültem is rá, de sajnos sokkal komolyabb problémát jelentett, mint ahogy arra számítottam. A meccsek túlnyomó részét a háló, jellemzően az Immunis krakoch hálója miatt buktam el. De erről majd a side megépítésénél írok.

Ezzel a paklival sokat kell gyakorolni. Nagyon sok a szinergia, és a kombinációs lehetőség. Egyáltalán nem mindegy, hogy mit másolsz a Kisebb Zannal, és mit a Zansárkánnyal, miből és milyen sorrendben hozod ki a lapokat, és hogyan használod a Rakon másolását. Nem lehet vele úgy versenyre menni, hogy előző este összekaparod, alszol rá egyet, és a „majd csak lesz valahogy“ - felkiáltással nekilódulsz, mert ha így teszel, garantáltan benézed a kombót, és el fogod rontani a passziánszt.
Van pár jóféle dobatásunk, és mindegyiken van reakcióvédelem. A Semleges csatamező ellen nélkülöznünk kell ugyan a Szellemszolgánkat, de ugyanúgy 4 lappal kezdünk, mint ő. Az Anbam ezért adja magát. Büntessük meg vele! A mező elleni játék nem különbözik az alapfelállástól, tehát ezen kívül én nem készültem ellene.

Immunis krakoch. Sajnos muszáj vele külön is foglalkozni, mert ha megérkezik, és nem kapott kalodát, akkor nehéz körbejátszanunk a leszedhetetlen hálóját. Hosszas keresgélés után végül az Argum gólemet találtam rá ellenlapnak. Le tudja ütni, és mikor a krakoch visszaütve leszedi őt, a halálsikolyára húzhatunk egyet. Egyébként se haszontalan, mert Semmibe tud lőni, ami a gyűjtőt generáló paklik ellen fontos lehet. Persze én magam is betettem a side-ba a saját krakoch-omat, mert le tudnak x-elni, és Zarknod bilincse, vagy Járj! ellen is bevethető.

Ezzel még nem elégedtem meg, mert a krakoch nagyon zavarni fog minket. Bekerült egy szett A nagytanács ítélete is. Fontos, hogy a Baar-orkot és az Antitalentumot érdemes kiszedni, ha varázslatot side-olunk. Kellemetlen benézni, és a Semmibe dobni a beleszólásainkat. Az Antimágikus citadella is anti-mágiázhat, de ezt ki tudjuk kerülni azzal, ha nem építjük, hanem más módon fizetjük ki a költségét. Egyébként sincs túl sok kézben szorongatott varázslatunk, szóval ő maradhat.

De ha már varázslat... Az Exterminálás nagyon fontos beleszólás lesz bilincs ellen. Ahogy a Magányos küklopsz is. A harmadik szett, amit bilincs ellen tartalékoltam, egy személyes kedvencem, a Tirranda. Permanens lopás, ami öléssé alakít mindent. Végül Lassan járj! ellen tettem be még két szettet, a V’cz, a remetét, és Minotaurusz eunuch-ot is. Ezek persze bilincs ellen is bevethetők. A Kiadó versenyén a Tirranda helyére már a Ker-kalak tanácsnokot tettem, szintén a Krakoch miatt. Megoldani ugyan nem tudja, de legalább állja a sarat vele szemben, amíg fel nem jön rá egy valódi megoldás. Fontos még megjegyezni, hogy nekem ugye van 2 szettnyi másolásom is, amelyek szerencsés esetben szintén tudnak szolgáltatni egy-egy fake Krakochot.

Látható, hogy megpróbáltam tenni valamit a mumus ellen. Más kérdés, hogy - ahogyan már írtam fentebb - a gyakorlatban ez nem volt elég. :(

Végül néhány tanács a side-oláshoz. Nagyon fontos tudni, hogy a Szellemszolgát nem kötelező kikérni. Ha bilincs ellen játszol, akkor a hajóács, és a két szett hajó biztos kikerül, ezek nélkül pedig a szellemszolgának semmilyen funkciója nincs. Ilyenkor tehát nyugodtan kezdjünk 5 lappal. Hasonló a helyzet, ha fixen számítunk a hálóra (praktikusan, ha Harangmester ellen játszunk, vagy fixen tudjuk, hogy valószínűleg lesz az asztalon Krakoch), ekkor el kell engedni a kombót mindenestül, és 5 lappal kezdve meg kell próbálni a saját Krakoch-inváziónkat bevetni. Volt, hogy ez a megoldás működött, és volt, hogy nem. Biztos lenne más opció is, de én még nem jöttem rá, hogy mi lehetne az. Ha nem sikerül Krakoch-ot szerezni, akkor jobb híján jöhet a helyére a Vérgólem. A semminél talán több.

A körszakításokról is érdemes szót ejteni. Nem kell mindig, minden körét megszakítani az ellenfélnek. Ha azonban fehér céh-hel játszik, és első cselekvésből nem aktiválta azt, akkor mindig érdemes. A Gyógyítók céhe ugyanis egy háló-light-ot tesz ránk, ami ugyanolyan zavaró, mint a rendes háló. Azt meg igencsak érdemes elkerülni.


Létrehozás: 2023. február 22. 11:37:28
Utolsó frissítés: 2023. február 22. 12:34:37
Nyomtatási forma

Az oldal új verziójának megtekintése


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.