Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Megosztások
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Karácsonyi menü III. december 12.
Karácsonyi menü II. december 12.
Karácsonyi menü I. december 12.
Zén Legendái: Karácsony 2025 december 10.
Hatalom Kártyái – Álomháború november 29.
A pillanat képe
A káosz kapuja
(Túlélők Földje építmény)
Küldd el képeslapként!
A képen Chara-din sötét oltárainak egyike látható, melyet a Fény Szerzetesei megpróbáltak áttörhetetlen mágiával lepecsételni. A káosz terjedését azonban így nem lehetett megállítani, Chara-din nagyságát hirdető dicsfényben tért vissza az anyagi létsíkra, ahol pár nap alatt többszáz kalandozó tömörült köré, felesküdve a káosz istenének szolgálatára. A szekta pedig azóta is csak bővül és bővül...
Nézz szét a galériában!
Kérdezz-felelek 60.
Paklibemutató: Így tágítsunk a Horizonton!
ÜNNEPI MUNKAREND - Beholder Webbolt 2025/2026
Versenybeszámoló: Vác, december 7.
Álomháború lapelemzés 4. rész: színtelen és egyéb lapok

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - Semmi
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis
Országjáró feladat 2024
Országjáró feladat 2023

A lista folytatása...
Kérdezz-felelek 60. (10)
Paklibemutató: Így tágítsunk a Horizonton! (16)
Lapötletek (65257)
HKK kérdés? (47620)
Versenybeszámoló: Vác, december 7. (1)
Karácsony 2025 - Zén bemutató - 2. rész (22)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Császárváros lapelemzés, 3. rész

Lassan vége az elemzésnek, de azért még néhánnyal adós vagyok. Egyrészről jönnek a semleges lapok, másrészt az ultraritka és kódos lapok elemzésére is most kerül sor. Ezután nincs is más dolgunk, mint a jövő hét végi versenyen először élesben is kipróbálni a lapokat.

A pontozás az alábbiak szerint alakul idén is:

  • 10 pont - Erős spoiler, amely több pakli alapja lehet, akár káosz formátumon is előtérbe kerülhet.
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, több helyre befér majd, vagy győzelemre esélyessé tesz egy koncepciót. Káosz formátumon is megállja a helyét.
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, más paklikban is felbukkanhat, kiegészítő jelleggel (inkább korlátozottabb környezetben) káosz formátumon is elférhet.
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható, elsősorban Új Nemzedék formátumokon.
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális Új Nemzedék formátumokon előtérbe kerülhet.
  • 5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában is már csak nagyon erősen korlátozott formátumokon tudom elképzelni; valamint azok a lapokat is ide sorolom, amiket csak bontott környezetben tudok elképzelni, de ott prémium lapok lehetnek.
  • 4 pont – Épített paklis környezetben gyenge, frissen bontott és válogatós versenyeken viszont az erősebbek közé tartozik.
  • 3 pont – Bontott környezetben még használható, máshol már gyenge lap.
  • 2 pont – Már Frissen bontott versenyeken is csak nagyon kiegészítő jelleggel vagy gyengébb bontásnál férhet el.
  • 1 pont – Inkább hagyjuk...
  • A drakolderek dühe (5): Ahogy drágulnak a bontott versenyeken használt lapok, úgy erősödnek vissza az olcsó, valamit még csináló leszedések. A Düh is ilyen, korrekt áron leszed egy lapot, de sokszor két lapot is meg tud oldani. Mindezt egy VP-ért úgy, hogy védekező és idézhető.


    Asztrálmester (7): A legendás szekció jövőjének zarándoka? Az átlagosnál trükkösebb darab, ugyanis legalább részben immunis a követő forgatásra, sőt, a passzív képessége miatt ilyenkor is tud kellemetlen lenni. Ha meg ott a követő, akkor már az első körben tud dobatni, majd onnantól kezdve körönként. Saját paklijában szerintem bőven el fog férni. A lap illusztrációja gyönyörű szerintem gyönyörű.

    Cikázó villám (3): Ezt már esetlegesebbnek tartom bontott versenyen is, mert hiába olcsóbb, mint a Drakolderek dühe, nem tud mindent leszedni. Ezzel együtt elférhet - főleg a zanszilánk költsége miatt. A színesítő szövege sajnos kesze-kusza lett.


    Drakolder eliminátor (6): Érdekes lap volt tesztelésen, de nem igazán erős. Általában az volt a tapasztalatom, hogy a jelzők machinálásával akkora előnyt lehetett kiépíteni, hogy erre a sebzésnövelésre már nem volt különösebb szükség. Így számomra kérdés, befér-e ez a lap? Azért egy próbát lehet vele tenni, főleg az erős áramlása miatt.

    Drakolder provokátor (8): Drakolderek mellé kegyetlen volt a tesztelésen. Olcsón kijött a jelzők és az epikus követő miatt. Bármit megakadályoz, ráadásként drágít és gyógyulásra provokálja az ellenfelet. Az ősmágiája miatt pedig akár másfajta paklikban is el tudom képzelni, legalább kiegészítő pakliban.


    Goblin bankigazgató (6): Számomra inkább érdekes mint erős. Jó lap, okos lap, de az első verseny másnapján kirúgnám – akarom mondani, side-ba tenném. Az a bajom, hogy a goblin paklival tempót próbálnék menni, amibe nem fér bele egy ennyire drága lap. Homokpiramisos kontrollba szintén nagyon drága. Korlátozottabb környezetben – ahol meg lehet értelme – nem igazán láttam a Tharr-Fairlight fúziót. Így egyszerűen nem tudom, hova akarnám használni. Tegyük hozzá, sajnálom, mert egyébként a képességei a lapnak nagyon jók, és amikor elhúzódó meccsen kijött, nagy fájdalmat okozott.

    Gólemsárkány (6): Tesztelésen nagyon sokáig volt vele az a bajom, hogyha már felhalmozódott a varázspontja a játékosoknak, akkor nem több egy egyszerű ütőlénynél. Ezt javítandó kapott némi semmizést, de én még mindig azt látom, hogy a gólemek, ha az epikus követőre építenek, akkor inkább sok kis lényt kellene termelni, és nem egy nagyot. Az is igaz persze, hogyha e mellett kinn van még egy gólem, az már nagyon kegyetlen drágítás, valamint, hogy van egy másik altípusa, ami sokkal jobban tud olcsóbbítani. Így azért nem reménytelen a lap.


    Kisebb kincsfutár (7): Legendás pakliba nagyon jó lehet. A quwarg reménységhez hasonlóan ezt is inkább epikus pakliban érzem, mert ott könnyebb megvédeni, és jobb eséllyel lesz még 1-2 legendás lény nálunk. Ugyanakkor, ha kicsit köré építünk, akkor akár a követő+Keltető felállásban is oké lehet.

    Kőgólem (7): A legerősebb követővel termelhető gólem. Bár nem túl nagy az ütőereje, hatékony falat képez az őrposztban, a sebzéscsökkenést pedig néha hajlamosak benézni a játékosok. A Gólem szilánk termelés sem rossz, de a leghatékonyabb képessége, hogy a megtermelt kis lényeinket, amikből már nem tudunk gólemet kreálni, gond nélkül be lehet váltani lapokra. Szerintem az esetek többségében ez lesz az első megtermelt gólem. Ezen kívül talán még ennél a lapnál érzem, hogy bizonyos korlátozottabb környezetben akár önállóan is pakliba kerülhet, bár azért be kell ismerni, hogy nem túl olcsó lap.


    Kronis, az időugró (7): Azokat a lapokat, amik tartalmaznak valamilyen automatikus nyerést, sosem lehet fél vállról venni. Ha őszinte akarok lenni, ez az, ami megmenti Kronist, mert ezt leszámítva nem tudnék túl sok érvet mondani a használata mellé. Leginkább pedig azért nem, mert két olyan fő képességgel rendelkezik, amit a Kreátor mutakristálya is tud, ráadásul olcsóbban és hatékonyabban (és ugyanabból a színből). Így igazából az egyetlen érv Kronis mellett, ha meg tudjuk oldani a sok különböző lapot. Ez leginkább tokenekkel tűnik reálisnak.

    A mágusok csatája (8): Vannak tesztelők, akiknek ez egy kedvenc lapjuk volt, engem azért nem győzött meg teljesen. Az persze nagyon jó, hogy ingyen akár két lapot is dobathat, de igazából csak akkor éri meg, ha a Mágusok csatája valóban létrejön és két lapot dobat. Ha csak egyet, akkor nagyjából ugyanott vagyunk, mint egy countercsatánál, ha egyet sem, akkor ugyan visszakapjuk az árát, de beljebb nem vagyunk. És ugyebár itt is előjön az, amit a dobatásoknál mindig elmondunk: Kreatív termik (bár ennél a lapnál picit jobb a helyzet, mert nem történik dobatás, tehát felhúzzuk a kör végéi lapot). Persze ettől még nem kell elásni a lapot a sivatagban, egy 0 VP-s, magát gyakran visszaadó lap erejét azt hiszem, nem kell magyarázni, csak arra akartam rávilágítani, hogy azért nem ilyen egyszerű az élet.


    Manapoid főfelügyelő (7): Személy szerint jobban örültem volna, ha az „S” képessége végül inkább „E” lesz, szerintem hatékonyabb védelmet jelentene. Ezzel együtt sok varázslatokkal játszó paklik ellen jó lehet. Ez szerintem azoknak a legendás lényeknek az egyike, amit inkább Keltetős vonalban tudok elképzelni.

    Manaregeneráció (8): A Manaregeneráció úgy megújult, hogy Energiadagasztás lett belőle. Jó, azért ez nem igaz, a laphúzós áramlás sokkal erősebb, mint a gyógyulás, amit fekete barátja ad. Azért előlegezek meg neki egy ilyen magas pontot, mert abban a környezetben, amiben mi játszunk a tesztelésen, már értékesebbé vált a varázspont, emiatt azt éreztem, hogy visszatértek a játékba a manatermelések. Azok közül pedig ez nagyon hasznos, hiszen olcsó, nem sokat bukunk, ha megfogják; ősmágiás, és ha kell, le tudjuk cserélni lapra. Univerzális lap, szeretni fogjuk!


    Mesterkulcs (8): Érdekes keresőlap. Alapjáraton nem nagyon tudnám értékelni ilyen áron ezt a lapot, hiszen kötelező hozzá a csont, nem is túl olcsó, és reakcióval meg leszedéssel is megoldható. Ami viszont izgalmasabbá teszi, hogy a megnevezett lapból akár mindhármat ki tudja keresni 3 kör alatt (vagy ha tudjuk aktiválni, még előbb). Ebben pedig komoly kombó potenciál van. A csonttermelését ritkán fogjuk használni, de azért nem baj, ha szem előtt van, néha hasznos. Ha a kezünk nem ér a bilibe, Rugharral nagyon szép kombót alkot.

    Ősi béklyó (10): Az Időlassító nagyon hamar bérelt helyett kapott a metában, a visszatérése után az Ősi béklyóval is kétségkívül ez fog történni. Ingyenes, és nagyon hatékonyan nyer időt, akár drágító szabálylapok ellen, akár hordák ellen. Sima kontrollokban könnyedén el fog férni, bár arra azért oda kell figyelni, hogy a reakciók mellé lövésekkel is játsszunk, ugyanis régi barátjával ellentétben ő már a sikeres kijátszást korlátozza.


    Pyron (8): Újabb 1 VP 1 zsz-es kalandozó, ám talán azok közül a legerősebb. Ugyan reakcióvédelme nincs, de ha lejön, akkor már nehéz laphátrány nélkül megoldani, ha meg a „J” képességét elsütöttük, már biztosan jól járunk. Miután visszaadta az árát, azután is meg kell oldani, mert az alternatív képessége is zavarni fogja a paklik többségét. Szóval jó kis lap. A gyalázat lemosása (10): Egyértelműen a kiegészítő legerősebb lapja, ha ez lenne a 10 pont mércéje, valószínű semmi nem kapna 10 pontot ezen a lapon kívül. Még kettőért sem lenne rossz a képessége, hiszen Semmibe lő, húz, semmiz, gyógyít, nagybetűkkel van ráírva, hogy lapelőny. De az, hogy még ingyen is kijátszható, nagyon durva dolgokat képes csinálni. A két lap kijátszás meg nem olyan nagyon sok, hálós környezetben meg brutális, hiszen sokszor lehetősége sem lesz az ellenfélnek arra, hogy védekezzen ellene. Ez a lap önmagában érv lesz az anti-mágia használata mellett, mert kijátszáskor nem lehet normálisan kezelni.


    A keleti szelek sárkánya (8): Szögezzük le: az illusztrációja gyönyörű, de magában a lapban is van lehetőség. Tetszetős, hogy sem reagálni, sem lelőni nem lehet nagyon olcsón, és ha egyszer működött a képessége, már megérte. De mivel körönként működik, még ezután is rá kell szánnia egy leszedést az ellenfélnek, onnantól meg már garantált a lapelőny. A kérdés már csak az, hogy mennyire lesznek erősen a nagylényes paklik. De ez már egy másik, soha véget nem érő történet.

    Az ifjú Szhet (7): Ugyanazok a gondolatok jutnak eszembe, mint a Szökdellő termiknél. Egyelőre jó lap – van két paklija is – de hosszú távon már el fog gyengülni, talán még jobban, mint a termik társa. Addig azért próbálkozzunk vele!


    Cibáló magszim (4): Bontotton egy korrekt lap lehet, mert falat csinál egy nagylényből (pl. Devalváló termik vagy Torvik ellen ez kifejezetten hatékony), és az izom miatt még egy lap is benne van. Máshol azért ez nem lesz elég jó.

    Élet vagy halál (5): A direktsebzések kifejezetten jók bontott versenyeken, mert akár ölésre, akár lényleszedésre is használhatók. A cantrip direktsebzés meg maga a mennyország. Ebből is sokat szeretnék bontani.


    Kőszemű szillmil (3): Ez már bontottakon sem annyira evidens, mert kicsit drága, ráadásul nem is oldja meg véglegesen a lapot, de mivel az élete miatt ő is szinte levakarhatatlan, azért bőven meg lehet próbálni.

    Mérges galóca (8): A bontott szekció után evezzünk komolyabb vizekre, és lássuk a mérgező vonal egyik legerősebb új lapját. A tiszta zanszilánk költség miatt sokszor gyakorlatilag ingyen tud jönni, és a kijátszáskori képessége már egy kisebb tömegirtás, ami a mi lényeinket csak erősíti. És ha ez nem lenne elég, még körönkénti lapot is tud adni. Az egyetlen hátránya, hogyha nincs lényünk, akkor nem megyünk vele sokra...ja de, erre az esetre ott az áramlása. Saját paklijában kötelező, de nem zárom ki, hogy valami más terülős-lényes pakliba is be fog férni.


    Plajtes (6): A tesztelés korai szakaszában nagyon erős volt. A képességével nem csak asztalon maradó lapot lehetett keresni (magyarul azonnali és általános varázslatot korlátozás nélkül), és csak egy építő volt a költsége. Így talán egy picikét sikerült túlgyengíteni; legalábbis olyan értelemben, hogy a használatához már kell pakliépítési kompromisszum: egyrészt kötelező az építő lény, másrészt az 5 gyakran használt laptípusból kettőt nem keres (az építményt meg annak a lénynek a típusát, ami építette), így sokféle laptípussal kell játszani, nem elég 2-3 darab. Ugyanakkor, ha ezek megvannak, akkor azért nagyon ki tud jönni az ereje, hiszen akár 0 varázspont befektetéssel is ad egy keresést és nagy körönként hatot képes lőni. Én a tesztelésen egy olyan Asz’phaltos tokenes pakliba használtam, ahol a Szellemszolga a második körtől építette, és használtam benne még kalandozót (Rundhal), tárgyakat (Kreátor mutakristálya, Életkristály), és valamilyen bűbájt is (ott én Misztikussal Mágikus aszályt tettem be, de megteszi pl. egy Felfelé a lejtőn is). Innentől már nem volt olyan szituáció, hogy ne tudtam volna valamit keresni (már csak azért sem, mert a sok zanszilánk miatt az építő lényét is be tudtam gyakran áldozni). Az is segíti a történetet, hogyha valami ritkábban használt laptípusból (pl. avatár, helyszín) is használunk 1-1 darabot. Az újrahasznosítás pedig a Titánpókkal is tud érdekes lenni.

    Szobanövény (7): Gyémántfésű light, nem jön ingyen, nem tud lopni, cserébe néha ad csontot. Tárgy pakliba jó lehet, egyébként meg továbbra sem tartom gondnak, ha kijön néhány spoilernek a pénztárcabarát, gyengített verziója.


    Szörnyaréna (7): Egy másik olyan lap, amivel egyelőre még nem tudom, hogy mihez kezdjek. Ha a képességeit nézzük, nem rossz dolog ingyen kihozni egy max 3-as lényt, de felmerül bennem a kérdés, hogy csak a szörnyverem miatt fogok-e 3-as lényeket használni. Erre inkább nem, mint igen a válasz. Ugyanakkor olcsóbb lényeket is érdemes lehet kitenni ingyen, ha kifejezetten egy „J” vagy egy kijátszáskori képesség miatt releváns a lap. De még ennek kapcsán sem vagyok abban biztos, hogy erre egy külön lapot szánnék, főleg nem egy olyat, amihez kell egy építő lény. Ami izgalmasabbá teszi számomra a lapot, az a jelenés képessége, ugyanis gyakorlatilag visszaadja magát, ráadásul a lényeink közül is választhatunk. Meglátjuk, hogy milyen élelmes dolgot találnak ki rá a játékosok (ha rászánják az időt).

    Tiszta eső (9): Ez viszont egy jó lap. Az egy zanszilánk költség nagyon olcsó, és bár látszólag egyik képessége sem túl erős, összességében elég masszív a lap. Az 5 ÉP gyógyulás megnehezíti, hogy hosszú távon megöljön minket az ellenfél, a jelzőleszedés bizonyos paklik ellen nagyon nagy kincs, a Csatornapatkány meg mindig hasznos, tokenekkel működő lapokkal pedig kifejezetten erős lehet. Ráadásul attól sem kell félni, hogy kettőt húzunk fel belőle, mert van egy nem világrengető, de mindenképpen kellemes jelenése.


    Torvik, a tiszta szívű (5): A mi Torvikunk látszólag kedvesnek mutatja magát, valójában galád módon megfigyel és belőlünk hízik meg…szóval, rátérve az erősségére, bontott versenyeken nagyon jó – picit még a nerfjén is elgondolkodnék, hogy K2 legyen a képessége – de azért versenyeken ezek a képességek általában nem elegendőek.


    Totemsámán (3): Nem túl jó tempóban visszaadja a lapot, amibe került, és ad egy tokent. Bontott környezetben azért még el lehet gondolkodni rajta. Apró mágia (9): Bár keveset láttam tesztelésen, megelőlegezem neki a bizalmat. Az 1 zanszilánkos gyűjtőből visszavételt sem tartom egy rossz képességnek, hiszen komoly minőségi lapelőnyt ad, olcsón. Ha a másik képessége is működik – ami azért a mai környezetben nem ritka – akkor brutális előnyt tud adni. Legalábbis, ha van leszedhető lapja az ellenfélnek.


    Császári dekrétum (8): Hogy a kalandozók mennyire fognak egységes paklivá összeállni, az még nekem némi kérdés, de abban biztos vagyok, hogy egy ilyen koncepcióban a Dekrétumnak biztos a helye. Ha már csak egy lényünk is lenn van, gyakorlatilag ingyen jön, a „J” képessége azonnali lapelőnyt, reakciója meg már csak hab a tortán. Goblinok közé is elgondolkodnék rajta, mert ott meg a csontot lehet elég hatékonyan megtermelni hozzá, ráadásul az Antimágikus goblin kiesésével kell majd új védőlap.

    Császári testőr (8): Ha már védőlapok, jöjjön a következő, ami egy nagyon érdekes lap a repertoárban. Az ára biztosan nem fogja megakadályozni, hogy bárhova betegyük, és azért elég széles körben reagál ő is. Az igazi ereje azonban a jelenés képességében van, amivel előhozza a pakliból a barátait (ha nem semmiztük ki őket). Az egyetlen problémám az ilyen típusú lapokkal, hogy mivel az ellenfél tudja, hogy ott van, nyilván őt fogja megpróbálni először megoldani, de a jelenés miatt azért nem túl gyakori, hogy ebből ő jönne ki jól. Fura mód az is gyengíti, hogy Börtjaukkal verseng a pakliba kerülésért, s közel sem egyértelmű, hogy a testőr a jobb.


    Dharosz (7): Eléggé csábító a képessége, a permanens kereséseket mindig szeretik a játékosok. Ugyanakkor a tesztelés alatt az volt az érzésem, hogy a Dharoszos lapok többségében nem olyan erősek, hogy csak ezekre külön keresést szánjak, így igazán erős koncepciót nem lehetett rá építeni. Kalandozók mellé azért ígéretes.

    Dharosz hatalma (7): Sajnos az volt a tapasztalatom, hogy akármennyire is lassul meg drágul a játék, a 2 VP-s reakció még mindig drága. Jelen pillanatban nem igazán látom, hogy miért ezt a lapot használjam akár az Ongóliantok dühe, akár az Áldozat ereje (ami nem is lett annyira elterjedt) helyett. Ráadásul mire eljutunk oda, hogy árban korrekt, addigra az időpajzs védelem nem sokat fog érni. Ami megmenti – ha megmenti – az az, hogy van több alternatív képessége is, amelyek talán használhatóak lesznek.


    Dharosz ideje (7): Kijátszásakor erős képességgel rendelkező bűbáj, ami egy apróságot még az asztalon is csinál. Nem rossz, de azért vannak bennem kérdések, hogy egészen pontosan hol fogjuk használni.

    Dharosz legendája (5): Ezt már csak bontott versenyen tudom elképzelni, de ott nagyon jó: egy zanszilánlért cantrip lap mindig erős, és még kicsit bosszantja is az ellenfelet. Különösen jó volt, amikor Tiszta eső után az ellenfelem Csatornapatkányokkal akart megölni, és ez a lap mindig keresztbe tett neki.


    Eldobott ócskaságok (8): Mivel ma már szinte minden pakli használ pár tokent, nagy lehetőség van ebben a lapban. A leszedő képessége kifejezetten erős, akár ingyen is lelőhet egy lapot, de 1-2 apróságot szívesen bedobok, hogy egy 0 VP-s tömegirtást csináljak belőle. A dobatás is jó, így legalább biztos, hogy tudunk belőle előnyt termelni. Igaz, itt már nagyon fájna, ha belefutnék egy Kreatív termikbe…

    Ezüstgólem (6): Az ezüstérmes gólem. A leszedés és a védelem egyaránt nagyon hasznos képesség, viszont mivel csak nem-lény lapokra hat, erősen ellenfél-függő, hogy mikor lesz jó. De mivel a gólem követővel akkor termeljük, amikor akarjuk, ez nem lesz nagy gond. Magában azért annyira nem erős.


    Gólemgyurmázás (8): Magában véve ezt a lapot én gyengébbnek tartom, mint a Goblin mágiát, ugyanis bár annak a képessége egyfunkciós, de összességében ár-mennyiség arányban hatékonyabbnak tartom. Ami viszont egyértelműen megmenti ezt a lapot, az a gólem követő, aminél rögtön megadja a drágítást, ha kell, ad alapanyagot az áldozáshoz, vagy ha kell, magában termel egy gólemet (bár ennél általában jobb a 2 szilánk, ha megvan a követő). Oda szerintem bőven bele fog férni.

    Kiélezett tőrök (4): Bontott környezetben nem rossz, bár néha kellemetlen, ha épp nincs csontunk, de összességében szerintem erősebb, mint egy Belező Bódog. Dobótőrös pakliba szerintem van nála jobb.


    Mágusölő (6): A Dharosz után egy másik olyan lap, ami körönként izmot tud adni. Ennek megvan az az előnye, hogy az anti-mágiája révén akár az első körben 2 lapelőnyt adhat. Hátránya viszont, hogy drágább, az izom nem fix, az anti-mágia kikerülhető, és a Dharosz keresésében még mindig több potenciál van. Bár nyilván nem ugyanaz a kettő, de a sok ellenlap miatt én azért nem érzem most annyira az anti-mágiát, hogy ezt használni akarjam.

    Natuuk, a csáplord (6): Őszinte leszek: ez az a lap, aminél nagyon nem értem, mit keres a ritka lapok között. Eleve ennél a lapnál érzem azt, hogy a régi verziója jobb: a semlegesítése ugyanaz, a drágítása ennek gyengébb, mint az elődjének (bár ez megengedi azt a kompromisszumot, hogy használjunk pár varázslatot), és nekem a kijátszáskori izmok vagy aktiválás is erősebb képességnek tűnik, mint a dermesztésjelzők, hiába permanens az utóbbi képesség. Az persze mellette szól, hogy kapott egy moa altípust, de legyünk őszinték: eddig sem tombolt a moa etnikum versenyen és nem ez fog ezen változtatni. Persze elférhet legendás pakliban, de nem igazán látom benne a potenciált.


    Papírgólem (7): Számomra még mindig nagy kérdés, hogy a gólemek vajon hogy fognak működni: gólem pakliként vagy lénytermelő kontrollként, amiben csak a követő termel gólemeket. Ha az utóbbi, akkor félek, hogy nem sok só terem majd a Papírgólemnek, de ha az előbbi, akkor ott helye lehet. Mivel szinte levakarhatatlan, nekem még a sima forgathatós gólem pakliba is könnyen beférhet, ott garantált a drágítás.

    Porcelángólem (2): Ezt már nem igazán érzem semmilyen gólem pakliba. És mivel gyengíti magát, én bontotton sem érzem.


    Rabszolgakereskedő (7): Ha van egy lény lapom az asztalom, akkor a mit sem sejtő ellenfél retteghet, hogy a saját körömben a második cselekvésemből (első a Rabszolgakereskedő kijátszása) ellopom egy lényét! Háh! Ha itt nem dobja be a meccset, akkor soha! Jó, azért ennyire nem gyenge, mert ha sikerül egy hajóval együtt kitenni, már nagyobb a veszélyfaktora, illetve olcsóbbítva sem rossz már (főleg, ha kicsit drágább lapokat áldozunk, amiket szintén tudtunk olcsóbbítani), de megint előjön a kérdés: mennyire lesz jó egy 2 VP-s lap a jelenlegi metában?

    Ryuku harci szekér (7): Lesz elég jó a KF deck? Továbbra sem tudom. De az biztos, hogy nem ezen fog múlni. Nem túl drága a saját paklijában, az erősítése és a leszedése jó, ha meg megoldják, akkor jelenésből legalább a hordozóját visszakapjuk. Nem rossz!


    Tüskés harci gromak (2): Látszólag jó bontotton, valójában szerintem nem. Hiába szinte sebezhetetlen, hiába hatalmas az ÉP-je, ez egy kettőt ütő lény! Mire veszélyessé válik, addigra bevezetik itthon az Eurót. Én szívesebben játszom olyan lapokkal bontotton, ami vissza tudja adni a lapot, amibe került, vagy olyan képessége van, ami hatékonyan elősegíti a győzelmet. Ez egyik kategóriába se tartozik. A harmónia szigete (8): Ez talán számomra a legkevésbé ultraritka lap, olyan szempontból, hogy ebben látom a legkevesebb fineszt és egyediséget, amitől egy ultra ultrává válik. Ugyanakkor ettől még nem egy rossz lap. Nagy veszély nincsen benne, hiszen ha megfogják, szinte a teljes költségét vissza tudja adni. E mellett viszont folyamatos erőforrást ad, így muszáj lesz az ellenfélnek megoldani. Igazából a leszedések ellen kell megvédeni, és akkor nagyon meg fogja szolgálni az árát. Ezt is próbáltam As’phalt mellett (ugyanott, ahol a Plajtest), és jól működött. Kevésbé kreatív játékosok Időlassító, Libertan és Burástya szaporítótelep mellé szeretnék majd játszani.


    Haláldémon (7): Érdekes lap, de szerintem ebben a formájában kissé túlzottan védtelen. Nem túlságosan olcsó, ha 1-ért vagy 2-ért megfogják, akkor bizony szentségelni fogunk. Ha létrejön, akkor erős, mert rengeteg élete lesz, és ha véletlenül van életkioltó leszedés, akkor a halálsikolya is kellemetlen lesz. A halálsikolyára meg akár kombót is lehet építeni.


    Otthonról szőtt álom (8): Szintén egy kombós lap, de szerintem ez jóval érdekesebb. Önmagában egy érdekes dolog, hogy a jelzők nem csökkennek, hanem növekednek. Ez azt jelenti, hogy ütni már nem fognak tudni a lények, viszont ez csak az ellenfélnek lehet gond, mert nekünk megadja a lap a saját győzelmi lehetőséget. Ha lent van 3-4 lény, akkor gyorsan összejön a 13 álom jelző, de ha más módon is tudunk álmokat osztani, akár 1-2 kör alatt meglehet. Kíváncsi leszek, elő fog-e kerülni újra a Tokozó rakshallion. Élőholt mágus (8): Újabb 2 VP-s lény. Annyiban azért szerintem az átlagnál hatékonyabb, hogy hogy a jelzőlevétel egy leszedésnél nagyon jó képesség (az izmok nem sülnek ki, az élet nem menti meg), illetve, hogy a kézbe visszavétellel is bőven vannak kombó lehetőségek, ráadásul ősmágiás is. Úgyhogy ebben látom a fantáziát, csak meg kell találni a helyét!


    Hran-Hyo-Lin császárnő (7): Egységes kobudera pakli? Reméljük lesz, mert a Császárnőnek igazából ez az egyetlen esélye, hogy komolyan versenylapként számoljunk vele. Ha lesz, akkor viszont ő képezi az alapját, hiszen néhány kijátszott, illetve betermelt kobudera után már nagyon olcsó lesz, az aktiválás és az extra védelem meg szépen tudja segíteni ezeket az ütőerő szempontjából egyáltalán nem rossz lényeket. És még a kék céhtől is védi őket.

    Mutapenge (8): Szolgálati közlemény: nem KF tárgy. A Chara-din manifesztációja mellé megérkezett a második lila (barna) lap, ami nemcsak termeli a tokeneket, de a gyűjtőből is hasznosítja azokat. Ezen felül életkioltós sebzéssel terrorizálja az asztalt majdnem költség nélkül. Ez az együttállás valószínűleg népszerű lappá teszi.


    Ne sikoltozz (8): A Semmi hívását én szeretem! Nagyon olcsó, hatékony lövés, némi extrával. Azzal összevetve ez picit gyengébb, de mivel a hívás kirotál, lesz egy beugró. 1 zanszilánkért a Semmibe lőni még mindig nem rossz, az meg külön aranyos, hogy az egyébként problémaként megjelenő halálsikolyt még a saját javunkra is fordíthatjuk. Nem egy Motyogó szolga, de én azért szeretem.

    Szabó András

    Létrehozás: 2023. június 26. 13:39:28
    Utolsó frissítés: 2023. június 26. 15:13:33
    Nyomtatási forma

    Az oldal új verziójának megtekintése


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2025
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.