55. forduló, újszülött3653 összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. dec. 21. 9h:09'
EZ A 75. JÁTÉKHETED, 56. FORDULÓD
76. játékheted kezdete: dec. 28.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4488
SZÁMLA : XXXX

ELDORNI BEORN KALANDJAI


21 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [48,26] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+15 életerő.)

tf 3 fejleszted a 3. tulajdonságodat
Rendben, ha a kör végén az átvihetőnél több tvp-d marad, TF-elni fogod az ügyességed. [0 pontot használtál fel, van még 196.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
A ravu bogár fájdalomcsillapító képessége közismert. Gyorsan összefogdosol egy párat, majd egyenként kettéharapod őket, ügyelve, hogy az értékes folyadékcseppek nehogy kárba vesszenek. A fáradozás meghozta gyümölcsét. (+19 életerő.) [20 pontot használtál fel, van még 176.]

m 8 mozogsz északra
[48,25] Még mindig hegyvidéken vagy. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Elenios híveié. Észreveszel egy világítótornyot. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Amatőr voltál. A szörny észrevett. Egy quwarg királynő közeledik feléd! Beintesz neki, majd olajra lépsz. Ellenfeled egy darabig üldöz, de aztán ráun a dologra.

Van itt egy kolostor (543. épület.). [10 pontot használtál fel, van még 166.]

gyk 28 40 gyakorolsz a 28. tárggyal 40 pontért
Gondolataidat fókuszálva, kitartóan gyakorolni kezdesz. A következő szinthez szükséges tudásod kétharmada már megvan. [40 pontot használtál fel, van még 126.]

gyk 28 40 gyakorolsz a 28. tárggyal 40 pontért
Felvéve egy profi ökölvívó beállását, gyakorolni kezdesz, a levegőbe öklözve. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ökölvívás). [40 pontot használtál fel, van még 86.]

be 543 bemész az 543. épületbe
Közelebb mész, és bekopogtatsz az ajtón. Hamarosan lépéseket hallasz, és kinyílik a kémlelőnyílás. - Mit akarsz? - szól egy barátságtalan hang. Bemutatkozol, a szerzetesek üdvözölnek. A rend főnöke utasít egy papot, hogy kezdje meg az oktatásodat. Hosszú és kemény edzés következik, amelynek a végén érzed, hogy fejlődtél. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (harcművészetek: 1. szint). (ld. enc.) (ld. enc.) Elbúcsúzol a szerzetesektől, és továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 81.]

m 8 mozogsz északra
[48,24] A vidék továbbra is alacsonyhegység. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy emberevő. Itt csata lesz.

Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót a másikra ugrasz. Göcsörtös bunkóval többször eltalálod az emberevő fejét. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A lény óriási darabot tép ki belőled. Még 9 életpontot vesztettél. Göcsörtös bunkóval csak érinted az emberevő bal lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor az emberevő megcsapja a fejedet. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 29, gyógyulás: 0, összesen: -29 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy világítótornyot. Látsz egy vaskohót. Találsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. [10 pontot használtál fel, van még 71.]

m 8 mozogsz északra
[48,23] Fellélegzel, lazíthatsz egy kicsit. A hegységnek vége, dombok közt vagy. Ezt a dombos-hegyes vidéket Kis-Nimeronnak hívják. Üldözői elől állítólag az itteni barlangokban rejtőzött el a menekülő Nimeron herceg. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Túl kicsi helyet választottál, nem férsz el rendesen. A szörny észrevett. Egy vadász quwarg közeledik feléd! (ld. enc.) Olyan gyorsan futsz el, hogy ellenfeled csak döbbenten áll és bambán bámul utánad.

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy vaskohót. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Csak egy mélységi grittang. Megvető mosollyal várod a találkozást. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a mélységi grittang farkát. (3 támadással 23 életpontot sebezve.) Ellenfeled fogaival elkapja a bal lábadat. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a mélységi grittang testét. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A mélységi grittang összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
191 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Az óriás kushadó egér elfogása nem egyszerű feladat. Szerencsédre egy éhes ragadozó már megtette helyetted. Megvizsgálod a maradványokat, majd óvatosan kiszeded bajszának szálait. Összemorzsolod két kővel, majd egy hatalmas szippantással belélegzed a port. Örömmel tapasztalod, hogy gyógyító tudományod most sem hagyott cserben. (+27 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 41.]

tps 25 TVP spórolása: 25 pontért
Félreraktunk, letiltottunk neked 25 TVP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy TPF parancsot (ill. kör végéig). [25 pontot használtál fel, van még 16.]

h 233 40 használod a 233. tárgyat
Furulyázni kezdesz. Profi, a zene minden ágazatában jártas bárd módjára játszol hangszereden. [16 pontot használtál fel, van még 0.]

tpf 25 TVP elővétele: 25 pontért
Felszabadítottunk neked 25 TVP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 25.]

m 8 mozogsz északra
[48,22] A dombvidéket nádasokban gazdag lápvidék váltja fel. Ez a fülledt levegőjű mocsár jelöli Nimeron földjének nyugati szélét. Úgy érzed, mintha TÉGED nézne valaki párolgó trutyiból. Egy nádcsomó mögött próbálsz elrejtőzni. Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Ez nem lehet más, mint egy szintszívó. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

A mocsári sás zizegése veszélyt jelez. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy félelem-járó. Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Ellenfeled mereven rádnéz, majd megindítja mentális támadását. Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Meglengetve a göcsörtös bunkót ellenfeledre rohansz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a félelem-járó testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a félelem-járó, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szörny csápja feléd sújt, de Te fürgén félreugrasz. Csak súrol az ütés. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval iszonyatosan megcsapod a félelem-járó bal oldalát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A félelem-járó fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny csápja feléd sújt, de Te fürgén félreugrasz. Csak súrol az ütés. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
115 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 15.]

m 8 mozogsz északra
[48,21] Még mindig a süppedős, szúnyogokkal teli mocsárban vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy lápi hajlékot. (ld. enc.) Megtudod, hogyan szerezhetsz nyomkereső talizmánt. (ld. enc.) Észreveszel egy mocsári penkét. (ld. enc.) Megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy umor-pióca. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Marokra fogva a göcsörtös bunkót a másikra ugrasz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd az umor-pióca testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A szörny az artériádra tapasztja magát. A vérszívástól még 6 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
29 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 5.]

be 670 bemész a 670. épületbe
Sajnálom, de ezen a helyszínen nincs ilyen sorszámú épület. [0 pontot használtál fel, van még 5.]
Ráébredsz, hogy lehetséges lenne még egy speciális Közös Tudat létrehozása is. (ld. enc.) Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 5 pontod maradt, ebből a következő körre 5 pontot vihetsz át. Kapsz még 197 pontot. A következő körben tehát 202 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


HARCMŰVÉSZETEK
A pusztakezes harcot, amelyet sok laikus ökölvívásnak hív, nem alkalmazhatod igazán hatékonyan a belső nyugalom, tested és képességeid teljes ismerete nélkül. A harcművészetek titkos tanát kolostorokban tanítják. Ezeken a helyeken sajátíthatod el a kí energiáinak megfelelő használatát. Az igazi harcművészek sokkal nagyobb sebeket képesek ejteni, mint egy átlag fegyverforgató a legfantasztikusabb varázsfegyverrel. A kobuderáknak sokak szerint mindez eleve a vérében van, de ők sem fejleszthetik igazán tökélyre a tudást megfelelő mester nélkül.

ACÉL ÖKÖL
A kí energiák egyik legalapvetőbb felhasználása az erő fókuszálása, a test, a lesújtó ököl megacélozása. Az Acél Ököl az első kí tulajdonság, amelyet a harcművészek megtanulnak. Segítségével nagyobb sebzést tudnak okozni egyetlen ütésükkel. Ez azt jelenti, hogy az Acél Ököl használója +2d4 sebzést okoz.

VADÁSZ QUWARG (241. SZÖRNY)
Ennek a lénynek természetesen az egyre szaporodó bolyok ellátása a feladata. Ezért csak élelemben bővelkedő területen fordul elő. Viszonylag kis méretét és erejét bénító hatású mérgével ellensúlyozza, amelyet az áldozat lelassítására használ. Ha bolyon kívül találkozol vele, mindig található nála kaja, amelyet a legutóbbi vadászatán gyűjtött össze. Kitinpáncélja ellen természetesen az ütőfegyver a legalkalmasabb.

LÁPI HAJLÉK (670. TEREPTÁRGY)
Egyszercsak egy apró, nádból épített, takaros kis házat pillantasz meg az egyik stabilabbnak tűnő zsombékon. Közelebb merészkedsz. A ház előtt egy töpörödött gnóm üldögél. Amikor megpillant téged, elmosolyodik.
- Á, egy kalandozó! Mi járatban erre, a mocsár szívében?
Te is illően köszöntöd, bemutatkoztok, mesélsz a külvilág híreiről. A kimondhatatlan nevű gnóm elgondolkodva bólogat, majd megkérdezi.
- Mondd csak, nem hallottál esetleg Tiumbéről? Már jó ideje, hogy eltűnt, de hiába keressük a többi mocsárlakóval együtt. Segíts nekünk megtalálni őt, és megtaláljuk a módját, hogy megjutalmazzunk téged.
Megígéred, hogy megteszel minden tőled telhetőt, aztán búcsút intesz a remetének.
[Figyelem: a küldetést bármely lápi hajlékban leadhatod (több is van), nem csak ebben.]

NYOMKERESŐ TALIZMÁN (671. TÁRGY)
A lápi hajlékban élő gnóm egy nyomkereső talizmánt ajánl neked, ha hírt hozol Tiumbéról! Tiumbe batyuján kívül a gnómnak el kell vinned 2 rókafarkat és 12 elkarog szőrt is, hogy a mágikus tárgyat elkészíthesse neked. A tárgyak átadásához a lápi hajlékon a Küldetés Teljesítése: KT 671 parancsot kell kiadnod, 5 TVP-ért.
A talizmánt nem kell KF-elned, varázsereje enélkül is működik: ha a birtokodban van, az SZK parancs sikerére 13%-kal nagyobb esélyed van, és ezzel az esély az SZK-nál leírt maximális fölé is mehet!

MOCSÁRI PENKE (148. TÁRGY)
Ha alaposan keresgélsz a mocsár zsombékjai, nádasai között, rátalálhatsz erre a vékony szárú, apró kék virágra. Üde illata egy percnyi kellemes érzést ad a végtelen mocsár bűzében. Keresett cikk a városok parfümkészítőinek, alkimistáinak körében. Könnyen lehet, hogy ez nemcsak illatának, hanem kevéske mágikus erejének is köszönhető.

UMOR-PIÓCA (63. SZÖRNY)
A mocsarak e lakói méltán félelmetesek és undorítóak: hatalmas, puha testük, harapókákkal teli szájuk, egész működésük a vérszívást szolgálja. A méretbeli különbségből adódik a másik eltérés kisebb rokonaiktól: míg egy humanoid véréből akár két tucat hagyományos pióca is jól tud lakni, addig egy umor-pióca étvágyának kielégítésére elég akár egy fél tucat humanoid vére is...

SPECIÁLIS KÖZÖS TUDAT
Arra, hogy kik lehetnek a szövetség tagjai, bizonyos megkötések adhatók. Az ilyen speciális feltételekkel alapított Közös Tudat további előnyökkel jár, de nyilvánvaló, hogy a megfelelő személyek egybegyűjtése is jóval nehezebb, és a tagság is jóval kötöttebb.
Feltételek lehetnek: 1. Minden tagnak ugyanolyan fajúnak kell lennie. (pl. egy, a konvenciókhoz ragaszkodó törzsi szervezet.) 2. Minden tagnak ugyanolyan jelleműnek kell lennie. (pl. egy demokratikus, de azért bizonyos erkölcsi követelményeket támasztó szervezet.) 3. Minden tagnak ugyanolyan vallásúnak kell lennie. (pl. egy szigorú, hierarchikus vallási szervezet.) Feltétel, hogy a tag már szentelt oltárt.
Amikor a Közös Tudat megalakult, és a tagság a fenti feltételek közül valamelyiknek megfelel, akkor a vezető a csoport adatainak megadásakor kérheti (nem kötelező), hogy a szövetség egy Speciális Közös Tudat legyen. Ez egyben azt is jelenti, hogy az alapító tagok közül csak azok maradnak bent, akik a feltételnek megfelelnek - ha ezek száma hétnél kevesebb, vagy nincs köztük a vezető, a csoport nem lesz Spec. K.T. Ugyanez igaz az új tagokra is, csak akkor léphetnek be, ha a feltételnek megfelelnek, és ha a meglévő tagok közül bármelyik jellemváltozás vagy más okból nem felel meg tovább, automatikusan kiválik a csoportból.
Legfeljebb egy feltétel választható (mivel pl. a Raia hívő gnómok köre valószínűleg túl szűk lenne ahhoz, hogy egy adott területen belül életképes csoportot tudjanak alakítani).
Természetes, hogy a csoport vezetője a fenti hivatalos feltételek mellett/helyett sajátokat is kitalálhat (minden tag legyen legalább 10. szintű, mindenkinek legyen bronzpáncélja, stb.) a jobb szerepjáték érdekében. Ezeket azonban a számítógép nem fogja ellenőrizni, betartatásuk egyedül a vezető feladata, külön előnyöket a csoport számára nem jelentenek.

KARAKTERLAP

Eldorni Beorn, egy barna, hosszú hajú, kék szemű ember férfi vagy. A bőröd világosabb az átlagosnál. Ez az 56. fordulód.

Erő: 15 Szint: 9 Merészség: 4/3 Magasság: 176 cm
IQ: 19 Támadás: 8 Agresszió: 3 Testsúly: 87 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 9 Menekülés: 35 % Életkor: 20/20 év
Egészség: 16 Életpont: 129/51 Jellem: jó (66) Tul. pont: 0
Szerencse: 17 Varázspont: 0/0 Pénz: 54 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 152 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 335 TP-t kaptál. Jelenleg 8129 TP-d van. A következő szinthez még 3871 TP szükséges. Trófeáid: mélységi grittang, óriás skorpió, gyilkos tetű.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 3 (+1) vágófegyverek: 2 ütőfegyverek: 12 (+1)
dobófegyverek: 9

Feltételes fegyverváltás: csontszablya (#64) << ököl (#28)
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 2 3. mászás: 3
4. csapdakészítés: 2 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 27
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. harcművészetek: 1 (+1)
10. zene: 10 11. szörnyismeret: 2 12. zárnyitás: 1
13. vadászat: 6

FELTÉTELES PARANCSOK (még 14 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 20 TVP-ért
segítesz max. 25 TVP-ért
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled

Összsúly: 36.23 kg Megterheltség: 90%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 107 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
50 arany (#50) 3 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(48,21) lápi hajlék (#670), mocsári penke (#148), umor-piócák (#63)
(48,22) szintszívó (#96), félelem-járó (#56)
(48,23) vadász quwarg (#241), vaskohó (#155), mélységi grittang (#103)
(48,24) emberevő (#119), világítótorony (#156), vaskohó (#155), oltár
(48,25) kolostor (#543), Elenios oltár, világítótorony (#156), quwarg királynő (#153)

Üzenet küldése a karakternek