60. forduló, 63. forduló, Rókákba Beleordító összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. febr. 26. 12h:27'
EZ A 171. JÁTÉKHETED, 61. FORDULÓD
172. játékheted kezdete: márc. 2.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2096
SZÁMLA : XXXX

RÓKÁKBA BELEORDÍTÓ KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [100,90] koordinátán.
Nem minden időt töltesz pihenéssel, míg táborozol, hiszen mostra egy többszemélyes kaland lett kijelölve a terveidben. A csapat többi tagja egymás után érkezik meg a helyszínre: Brighitta, Halandir és Kaitlin Darkfist. Gyorsan kezet rázol és nevet cserélsz azokkal, akiket korábban nem ismertél. A karavántábortól nem messze, kissé északra várakoztok. Megbeszélitek, hogy Halandir lesz a vezetőtök. Hamarosan megérkezik Bugar is, akit egy kisebb rablóbanda kíséri idáig. Micsoda egy büdös bagázs!
- Azt hiszem, eltekinthetünk a formaságoktól. A barátaim úgyis az anonimitást szeretik - mondja Bugar, mire a banditák nyerítve felröhögnek. - Nos, a terv a következő. A karaván hajnalban indul. Mi addig várunk, amíg az őrök figyelme lankad valamelyest, ekkor szépen leóvakodunk, és csendben megközelítjük őket. A ti feladatotok az őrök elintézése lesz. A karaván többi tagjával mi elbánunk.
Már jócskán elmúlt éjközép órája, mikor Bugar végre jelt ad az indulásra. Érdekes módon ő és az emberei jócskán lemaradnak. Azt azért meg kell hagyni, hogy ők nagyon profik a lopózásban. Jó lesz odafigyelni minden lépésre! A karavántábor zsoldosai teljesen gyanútlanok. Mire az őrkutyák jelzik a közeledéseteket, már rajtuk vagytok! Már előtted is áll következő ellenfeled, egy harcos és egy zsoldoskatona . (ld. enc.)

Indulásképp harcost választod ellenfélnek. Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már tüskepajzs vibrál körülötted.
Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked átfúrja a harcos jobb karját. (1 támadással 14 életpontot sebezve.)
{CSTT:} Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a harcos testét. (4 támadással 63 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal néhányszor megcsapod a harcos nyakát. (3 támadással 18 életpontot sebezve.) [harcos:] Jobbra-balra szökkenve osztja a harcos nehezen védhető csapásait. (3 támadástól 40 életpontot vesztesz.) [zsoldoskatona:] A zsoldoskatona fegyverével több sebet ejt a bal válladon és karodon. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.)
Göcsörtös bunkóval többször eltalálod a harcos bal karját. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal néhányszor súrolod a harcos bal vállát. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) [harcos:] Sajnos nem sikerült a harcos minden csapását hárítanod. (3 támadástól 40 életpontot vesztesz.) [zsoldoskatona:] A zsoldoskatona fegyverével több sebet ejt a bal válladon és karodon. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) [harcos:] A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől. Következő ellenfeled zsoldoskatona lesz. Itt már nem terem babér neked, menekülőre fogod. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. {Csatastatisztika; sebzés: 144, sebződés: 107, gyógyulás: 0, összesen: -107 ÉP}


Végül a csapat nélküled győzi le az ellenfelet, úgyhogy végre visszatérhetsz hozzájuk. Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! Az őröket sikerült legyőznötök, de a karavánvezető még hátravan. Két hatalmas szelindeket úszít rátok.
Brighittával harcolsz. Egy karavánvezető az ellenfeletek! (ld. enc.)

Brighitta védekezésképp villámgyorsan felhúz egy hhaar burka varázst. Nem árt az elővigyázatosság! Egy tüskepajzs varázslattal készülsz a csatára. Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy védelem tűz ellen varázslatot.
Brighitta ellenfelére lángcsóva varázslatot lő. Semmi hatás! Mélyen koncentrálva, az ellenfél megidéz egy gigaököl varázslatot, majd Brighitta felé küldi. 20 életpontot vesztett.
Brighitta szemöldöködet ráncolva koncentrál, hogy a hosszú íjjal célba találjon. Elrepül 5 ezüsttollú nyíl. Alaposan megsorozza a karavánvezető testét. (5 támadással 154 életpontot sebezve.) Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a karavánvezető bal oldalát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 686 tapasztalati pontot kaptál. Mindannyian egyetértetek, hogy Brighitta kutassa át a szörnyet. Talál valamit (egy nagy bronzkulcsot, egy ezüstshurikent). {Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP, összes sebzés: 160, összes sebződés: 20}


Halandir egy vadászkutya, Kaitlin Darkfist egy vadászkutya fölött diadalmaskodott. A táborban jó pár fegyvertelen utazó is várta, hogy reggel útra keljen a karaván. Bugar és a banditák szörnyű mészárlást végeznek közöttük. Még nézni is borzalom, de te nem teszel semmit, az ártatlanok védelme érdekében. (+10 gonoszság.) Végül a zsiványok elhajtják a szekereket, a rakománnyal, Bugar pedig egy kövér erszényt (melyben az aranyon kívül némi ékszer is van), no meg egy kisebb hordó borocskát ad át munkadíj gyanánt. Az osztozás után neked 1 aranyozott klipsz (ld. enc.), 1 aranygyűrű, 1 arany karperec (ld. enc.) és 500 arany lett. (Brighitta 1 aranygyűrűvel, 1 arany karpereccel és 500 arannyal , Halandir 1 aranygyűrűvel, 1 arany karpereccel és 500 arannyal , Kaitlin Darkfist 1 aranygyűrűvel, 1 arany karpereccel és 500 arannyal gazdagodott.) Bár az erszényed vastagabb lett némiképp, a szíved azért nem teljesen nyugodt. Legközelebb százszor is meggondolod, hogy milyen kalandra vállalkozol! - gondolod, de aztán a kapott borocskával hamar megvigasztaljátok magatokat. Mire elfogy a hordó jóféle nedű, tulipiros jókedvetek támad. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapatmunka). 2 250 tapasztalati pontot kaptál. [40 pontot használtál fel, van még 162.]
A táborozás 2. napján összefutsz Halandirral. Leah ministránsa. Egy Eldaran karkötőjét, egy koponya szimbólumot, egy kreiton fókuszt, egy Krough fejdíszét, egy lánckesztyűt, egy mágusköpenyt, egy Métely páncélját, egy mind. kristályát, egy nekrofun medált, egy nodonrod kitűzőt, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy tünde tegezt, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot, egy zafír erőövet és egy zafír védőgyűrűt visel. Fegyverzetét egy varkaudar íjász trófea, egy Vérmes Amazon trófea és egy törpe kovács trófea teszi egyedivé. Jelet látsz a ruhájára festve: egy csillogó szemű obszidián pók. Jobb kezében egy biami kvazárlándzsát, bal kezében egy agyartőrt tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd spagulár. Tisztán érzed auráját: ugyanolyan sötét, mint a Tied.
Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
Már csak két kajád maradt. Nem baj, az egyiket odaadod örökké éhes szörnyecskédnek. De amikor odaérsz a fához, amelyhez kötötted, döbbenten látod, hogy a kötél el van szakítva, s a lény sehol. Dühösen követed a nyomait, de azok elvesznek az aljnövényzetben. Rosszkedvűen térsz nyugovóra. Éjszaka elered az eső, arcodat verik a cseppek. Arra ébredsz, látod, hogy elcsavargott társad nyalogatja az arcodat.
Az aranytermő erszény 38 aranyat termelt. A teremtés zsákja létrehozott 1 rézdarabot. A teremtés zsákja létrehozott 1 óndarabot.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+38 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+66 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.) [A két forduló között 6 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]
A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy proteinfecske nyomok után kutattál. Minden hiába - a kutatás eredménytelen volt. [10 pontot használtál fel, van még 162.]

dd 56 eldobod az 56. tárgyat
Elhajítasz 7 mákrózsa virágot. [0 pontot használtál fel, van még 162.]

kf 237 1623 kézbeveszed/felveszed a 237. tárgyat az 1623. tárggyal
Felhúzod a kezedre a tankány karmot. [0 pontot használtál fel, van még 162.]
A füledre akasztod az aranyozott klipszet. [0 pontot használtál fel, van még 162.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Ma egy adag főtt ételt támad kedved főzni. Profi módra készíted el. Az étek elfogyasztása igazi örömet okoz. Az összes ujjad megnyalod a lakoma végeztével, majd jóllakottan szedelőzködsz össze a továbbindulásra. [3 pontot használtál fel, van még 159.]

v 12 elmormolod a 12. varázslatot
Varázsolni kezdesz. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Megidézted az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 teológia). IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 154.]

v 224 elmormolod a 224. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Létrehoztad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 154.]

ek 116 50 187 t. energia kisütése: 116 50 187
A halál csókja varázslatot fogsz használni, ha életerőd 50 százalék alá zuhan. [0 pontot használtál fel, van még 154.]

t 102 támadod a 102. szörnyet
FT 102 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy uzbány! Ezt kerested. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az uzbány testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. {CSTT:} Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az uzbány bal lábát. (4 támadással 58 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Az uzbány belecsíp a jobb térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az uzbány még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 325 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 69, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}


m 2 mozogsz keletre
[101,90] A sík vidék bozótos terepbe vált át. A derűs napsütésben vidáman csicseregnek az énekesmadarak. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Felismered a közeledőt. Csak egy ryuku gárdista. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy tüskepajzs varázst. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a ryuku gárdista fejét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a ryuku gárdista testét. (4 támadással 63 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal párszor súrolva eltalálod a ryuku gárdista bal lábát. (3 támadással 9 életpontot sebezve.) A ryuku gárdista fegyverével több sebet ejt a jobb válladon és karodon. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval eltalálod a ryuku gárdista jobb lábát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal párszor megpöccinted a ryuku gárdista testét. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Sajnos nem sikerült a ryuku gárdista minden csapását hárítanod. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 703 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 111, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy grok-képződményt. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve.
(Feltételes mászás:) Egy nagy sóhajjal feltekintesz a grok-képződményre, majd lassan, óvatosan felmászol. Amikor eléred a képződmény tetejét, harcra készen beugrasz a felső, fedett rész belsejébe. Ahogy vizsgálódni kezdesz, orrodat dögletes bűz csapja meg. Egyszercsak moccan valami a sarokban... Egy drasmólyom!

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a drasmólyom bal lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Vad csatakiáltással, felemelve a kőkést a másikra rohansz. Kőkéssel épp hogy eltalálod a drasmólyom bal szárnyát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a drasmólyom testét. (3 támadással 18 életpontot sebezve.) Néhány csípés eltalálja a jobb lábadat. (4 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Kőkéssel épp hogy megvágod a drasmólyom testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a drasmólyom bal szárnyát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Belecsipked a drasmólyom a jobb karodba és a nyakadba. (3 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a drasmólyom száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 madártollat. 144 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

A vizsgálódás meghozza eredményét - kincs! Találtál 12 madártollat. Elhagyod a furcsa képződményt.
(Vándorcirkusz:) Kisebb-nagyobb sátrak tömegét látod magad előtt felsorakozni, és felismered, a vándorcirkusszal találkoztál. Egy hosszú szakállú törpe sétál eléd, s szívélyesen a cirkusz területére invitál.
- Tedd próbára tudásod, kalandozó! - hív a tömzsi alak. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Friss kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek északnyugatra, friss kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, friss gnóm nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. [24 pontot használtál fel, van még 130.]

kt 138 elkészíted a 138. tárgyat
Legyártottál 1 ubuk dobónyílat. IQ-d TF-elődött. [10 pontot használtál fel, van még 120.]

m 2 3 3 mozogsz keletre, délkeletre, délkeletre
[102,90] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Egyelőre csak a szél susogása töri meg a csendet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy karmos tankány nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már tüskepajzs vibrál körülötted. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked átfúrja a karmos tankány kitinpáncélját. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Megmarkolva a göcsörtös bunkót a másikra rohansz. {CSTT:} Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a karmos tankány testét. (4 támadással 88 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod a karmos tankány rovarfejét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A karmos tankány szarvai súrolják a válladat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A karmos tankány többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A karmos tankány összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 tankány karmot. 711 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 100, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}


(Továbbmész...) [103,91] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Felismered a közeledőt. Csak egy pszi elementál. Nem jelenthet különösebb problémát. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Ellenfeled koncentrál, majd megindít egy direkt kontaktus I pszi támadást. Semmi eredménye! Ellenfeled koncentrál, majd megindít egy agybénítás pszi támadást. Semmi eredménye! Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a pszi elementál jobb lábát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. {CSTT:} Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a pszi elementál jobb lábát. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Kőkalapáccsal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a pszi elementál jobb lábát. (3 támadással 15 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Csápjaival a pszi elementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval iszonyatosan megcsapod a pszi elementál jobb lábát. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Kőkalapáccsal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a pszi elementál testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Csápjaival a pszi elementál lecsap a bal karodra. (4 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 27, gyógyulás: 0, összesen: -27 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

(Továbbmész...) [104,92] Félig kiégett területen vagy. Fekete, élettelen foltok tűnnek fel a zöld növényzetben. A szélbe szagolva megérzed, hogy valami a Te irányodba jön. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy pordémon. (ld. enc.) Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Gyorsan felraksz egy tüskepajzs varázslatot. A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a pordémon testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A lény szeméből hősugár lövell ki feléd. Szerencsére idejében félreugrasz. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a pordémon portestét. (3 támadással 51 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal néhány helyen meghorzsolod a pordémon testét. (3 támadással 10 életpontot sebezve.) A pordémon mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a pordémon testét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted a pordémon jobb oldalát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A pordémon leken néhány pofont. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. A pordémon még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Messze hajítod a vacak kis nukleáris cickány trófeát, és diadalmasan beszerzel egy pordémon trófeát. 856 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 113, sebződés: 29, gyógyulás: 0, összesen: -29 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a halál csókja varázslatot! [-2 TVP] Egy leheletnyit besötétedik körülötted. (+26 életerő.) [-10 varázspont.] IQ-d TF-elődött. Találsz egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy phua-kúpot. Felfedeztél egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Körbevizsgálódsz. Friss gnóm nyomok vezetnek délnyugatra. [26 pontot használtál fel, van még 94.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[105,93] Változik a terep: sűrű erdőben vagy. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy liumbe. (ld. enc.) Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Ellenfeled kitátja pofáját, és máris gyilkos méregfelhő repül feléd. Félrehajolsz, így nem lélegzed be az összes gázt. (8 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Göcsörtös bunkóval többször eltalálod a liumbe kunkorgó nyelvét. (3 támadással 20 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal néhány helyen meghorzsolod a liumbe jobb oldalát. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) A liumbe csápja eltalálja a bokádat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. A szörny csápja feléd sújt, de Te fürgén félreugrasz. Csak súrol az ütés. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A liumbe nyelvét a nyakad köré tekeri, de Te gyorsan kiszabadítod magad. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a liumbe vaskos szárát. (3 támadással 27 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal párszor megpöccinted a liumbe testét. (3 támadással 7 életpontot sebezve.) Csápjával megérint a liumbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. A liumbe meglegyinti a csápjával a nyakadat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Válladon apró sebet ejt a szörny nyelvével. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 60, sebződés: 27, gyógyulás: 0, összesen: -27 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Elmormoltad a halál csókja varázslatot! [-2 TVP] Egy leheletnyit besötétedik körülötted. (+25 életerő.) [-10 varázspont.] IQ-d TF-elődött. Oldalt pillantva, meglátsz egy phua-kúpot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl régi (maximum néhány napos) gnóm nyomok vezetnek északnyugatra.

(Továbbmész...) [106,94] A terep bozótos - világosabb, de nehezebb a mozgás. A távolban sakálok üvöltenek. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy smirglibokrot. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Észreveszel egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. A táj egyhangúságát egy különös szobor töri meg. Milliónyi színes porszem kavargásából a következő kép bontakozik ki szemed előtt: Saját magadat látod a szobor tövében békésen pihenni, a háttérben Vemhes Guppi irtja Chara-din híveit, mintegy vigyázva az álmodat. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Felismered. Ez egy tetemember. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Szerelmi nászuk közben válik élelemtartalékoddá két levelibéka. (+2 kaja.) [18 pontot használtál fel, van még 76.]

kt 29 3 elkészíted a 29. tárgyat (3 darabot)
Begyűjtöttél 3 smirglilevelet. IQ-d TF-elődött. [3 pontot használtál fel, van még 73.]

m 4 4 mozogsz délre, délre
[106,95] Vége a bozótosnak. Az új terep dombvidék.

Utad során felfedezel egy krómkaktuszt. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy olvasztókemencét. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy vaskohót. Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém közelében vagy. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megvizsgálod a talajt. Elég régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek délre. Találsz még friss kobudera nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...) [106,96] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. Nemrég eshetett, mert a fűszálak végén még imitt-amott megcsillan egy esőcsepp. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő ragyás burástya nem jelenthet komoly veszélyt. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy tüskepajzs varázslattal készülsz a csatára. Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a ragyás burástya bal lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd savfelhőt okád. A savtámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (13 életpontot vesztettél.) Megmarkolva a göcsörtös bunkót a másikra rontasz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a ragyás burástya jobb lábát. (4 támadással 27 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal néhányszor épp csak megérinted a ragyás burástya bal lábát. (3 támadással 8 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A ragyás burástya melléd csap a farkával! Csápjaival a ragyás burástya csapásokat mér a hasadra. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a ragyás burástya testét. (4 támadással 38 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal épp hogy eltalálod a ragyás burástya bal karját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A ragyás burástya farka végigsúrolja a jobb karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny tojócsövét a sebre nyomja. Gyorsan félrelököd. A ragyás burástya csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A ragyás burástya szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. 672 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 89, sebződés: 31, gyógyulás: 0, összesen: -31 ÉP}

Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " A II. quwarg invázió leküzdésében a Fekete Druidák KT (9165) is kivette a részét. " Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy beomlott q. gödröt. (ld. enc.) A gödör képe betölti a látóteredet. Mindenhol sötét nyílásokat látsz, nyilván az omlás után megmaradt alagutak bejáratait. Memorizálod gyorsan a szemed elé táruló látványt.

21 17
25 15 19
20
23 22 14 16 18
27 24
26 30 11 12
31 32 13 10
28 29
7 9
34 33 8
36 1
41 6
42 35 40 3 2
39
4 65
48 5
37 38 47 64
43 61
45 46 62 63
54 49
44 59 60 78
56 57
58 76 77
53 50 67
55 66 71 73 74
52 69 75
51 68 70 72
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat
78: 2. térkép 1. pont
36 25 21 20
39 35 34 28 23
27 24 19
42 38 26 22
37 31 29 18
41 17
40 30 9 10 11
43
32 53 3
1 12 16
45 44 8 2 13
52 4
33 7
46 5 14
51 6 15
49 50 68
48 47
65 67 74
64 73
58 55 63 66
54 75
81 72
56
61 62 70 69 71 76 77
57
80 84
60 59 78 79 82 83 85 86
lépcsõk hova visznek:
1: 1. térkép 78. pont

Ez a 244. labirintus térképe. A bejárat innen 0 mérföldre található.

Felfedeztél egy oltárt. Leah híveié. Észreveszel egy barátság szent tüzét. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy borkonyó cserjét. (ld. enc.) A táj egyhangúságát egy különös szobor töri meg. Milliónyi színes porszem kavargásából a következő kép bontakozik ki szemed előtt: Saját magadat látod a szobor tövében békésen pihenni, a háttérben egy kisebb quwarg isten irtja Chara-din híveit, mintegy vigyázva az álmodat. Találsz egy Chara-din monolitját. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl régi (maximum néhány napos) árnymanó nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délkeletre, friss kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, friss elf nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.
Találkozol egy fekete, kontyos hajú, szürke szemű kobudera férfival. A bőre kreolszínű. Tharr fanatikusa. Egy Acél Öklök gyűrűjét, egy arany papi karkötőt, egy fejvadász medált, egy féregíz nyakpántot, egy gólem talizmánt, egy grifftoll kesztyűt, egy hatalom fülbevalóját, egy Huddens alkarvédőjét, egy jing-jang fejpántot, egy két kard szimbólumot, egy kígyóbőr övet, egy lajstrom medált, egy Métely páncélját, egy mind. ametisztjét, egy nekrofun medált, egy q. irtó medált, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar ékkövet, egy varkaudar szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Ruházatát egy Brod trófea, egy Mnebolath trófea és egy Dögvész trófea díszíti. Jelet látsz a ruhájára festve: Otthonát védelmező Jáde-sárkány. Bal kezében egy pengepajzsot tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Hátasa egy idomított mutáns pók. Mentális auráját felismered, színtelen, jelezve semleges mivoltát a féregnek.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Haláltánc. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. 5 tanítvány kíséri, lesi minden mozdulatát. Mikor elhaladsz mellettük, egy tanítvány megszólít: Láttad már a Mestert harc közben? Úgy küzd, mint a legendás Jáde-sárkányok! Az ifjoncok elköszönnek tőled, és te magadra maradsz a gondolataiddal. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.
[16 pontot használtál fel, van még 57.]

m 3 4 mozogsz délkeletre, délre
[107,97] Továbbra is síkságon vagy. Virágzó maghóla illatát hozza a szél. Mint valami pentagramma, körkörös lábnyomokra bukkansz egy lapos szikla körül, melyre egy denevér szimbólum jelét vésték. Nem kell nagy tudás ahhoz, hogy kitaláld: a lábnyomok varkaudaroktól származnak. Vajon milyen titokzatos szeánszot ülhettek itt? Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Észreveszel egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy khór darázs nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Itt csata lesz.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a khór darázs jobb középső lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót a másikra rontasz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a khór darázs jobb oldalát. (4 támadással 65 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal párszor keményen megütöd a khór darázs jobb oldalát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Siralmas támadást intéz farkával a khór darázs, épp csak megsuhint. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A khór darázs most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 darázsszárnyat. (ld. enc.) 561 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Leszüreteled egy gallopbokor érett bogyóit. Állítólag ehető. (+1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délre, friss elf nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...) [107,98] Továbbra is síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Nemrég eshetett, mert a fűszálak végén még imitt-amott megcsillan egy esőcsepp. Találkozol egy varkaudar bőrzekét viselő trollal. Barátságos kedvében lehet, mert mesébe kezd, melynek lényege, hogy innen pár mérföldre kifosztott egy varkaudar falut. Ott szerezte ezt a zekét is. Kétségeid támadnak történetének igazságtartalmát illetően, de azért lehet, hogy nem ártana utánanézni a helynek. Csak ez a pálinkabűz ne volna, ami ebből a fickóból árad. Hiába kérdezgeted, sajnos már arra sem emlékszik, merről érkezett. Ideje faképnél hagyni. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Sűrű szárnycsattogtatással egy szutykos remák távolodik. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

Találsz egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy varkaudar falut. (ld. enc.) Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rát-fát. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Cras Lorg előtt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy szent tölgyfát. Látsz egy nekrofunt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy barátság szent tüzét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Észreveszel valamit a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) árnymanó nyomok vezetnek délre. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.
Összefutsz Halandirral. Leah ministránsa. Egy Eldaran karkötőjét, egy koponya szimbólumot, egy kreiton fókuszt, egy Krough fejdíszét, egy lánckesztyűt, egy mágusköpenyt, egy Métely páncélját, egy mind. kristályát, egy nekrofun medált, egy nodonrod kitűzőt, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy tünde tegezt, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot, egy zafír erőövet és egy zafír védőgyűrűt visel. Fegyverzetét egy varkaudar íjász trófea, egy Vérmes Amazon trófea és egy törpe kovács trófea díszíti. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: egy csillogó szemű obszidián pók. Jobb kezében egy biami kvazárlándzsát, bal kezében egy agyartőrt tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Hátasa egy idomított spagulár. Elég egy mentális pillantás aurájára: gonosz, mint Te.
Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
Összefutsz egy barna, tüsi hajú, kék szemű árnymanó férfival. A bőre kreolszínű. Dornodon hittérítője. Egy denevér szimbólumot, egy Eldereth kristályt, egy gólem talizmánt, egy gromak páncélt, egy hatalom fülbevalóját, egy kvazár sisakot, egy nodonrod kitűzőt, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. rubinját, egy ryuku karvédőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy tankány karmot, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot, egy vortex talizmánt és egy zafír erőövet visel. Felszerelését egy Poomr Ko trófea, egy varkaudar felderítő trófea és egy varkaudar íjász trófea színesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: egy koronára fonódó kígyó. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy vámpírtőrt tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Egy alanori csatamén a hátasa. Málhásállata egy hegyi szamár. Auráját érzékelve máris tudod, jelleme gonosz, akárcsak Neked.
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Aranykezű Rufus. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
[16 pontot használtál fel, van még 41.]

kut 45 45 kutatsz 41 pontért
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 41.]

av 13 alakváltás 13
Táborozás előtt használni fogod az Álcázás képességedet. [3 pontot használtál fel, van még 38.]

szk 101 keresed a 101. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy sullárt. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 38.]

h 396 használod a 396. tárgyat
Békésebb álom reményében belélegzel egy adag álomport. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 38.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
A szokásosnál is intenzívebb fejtörésbe kezdesz, hogy kitalálj valami korszakalkotót. Telik múlik az idő... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz vassisakot. (ld. enc.) 138 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 28.]

kt 249 2 elkészíted a 249. tárgyat (2 darabot)
Sajnos csak 1 bumeráng készítéséhez van elegendő alapanyagod. Legyártottál 1 bumerángot. IQ-d TF-elődött. [12 pontot használtál fel, van még 16.]

* 1. BP: h 243 0 0 használod a 243. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még 11.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Nem tudsz ellenállni, egy kicsit olvasgatod a sötét tekercseket. (+1 gonoszság.) Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját töm magába a hegyi szamár. Kisebb fává változol, elrejtve magad a külvilág szeme elől. Kimerülve a megpróbáltatásoktól, táborhelyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.) Új KT tápot fejlesztett ki néhány agyas KT vezér! (ld. enc.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 11 pontod maradt, ebből a következő körre 11 pontot vihetsz át. Kapsz még 200 pontot. A következő körben tehát 211 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


HARCOS (47. ELLENFÉL)
A Túlélők Földjének középületei nem túl jól fizetik meg alkalmazottaikat. Mégis, mindig akad egy-két alak, aki rákényszerül arra, hogy munkát vállaljon a városházákon. A kapuőrök szintén nem tartoznak a legjobban fizetett katonák közé - ez valószínűleg itt-ott lyukas bőröltözetükön is látszik. Ennek ellenére akadnak köztük ügyes fegyverforgatók, akik ezt a hiányosságot harctudásuk villogtatásával képesek ellensúlyozni. Ha provokálni kezdesz egy ilyet, te is hamar megtapasztalhatod milyen erős ellenfelek ők.

ZSOLDOSKATONA (262. ELLENFÉL)
A zsoldoskatonák a hadseregek legkevésbé kiképzett, mégis tapasztaltnak számító, nem túl megbízható egységei. Ha a hadseregben van néhány fegyelmet tartó lovag és rettegést keltő harci mágus, akkor nem kell a zsoldosok moráljának megtörésétől tartani. A zsoldosok általában az emberek, törpék és trollok közül kerülnek ki, az elfek, alakváltók és kobuderák különböző elvi megfontolásokból, a gnómok és árnymanók fizikumuk miatt nem állnak zsoldosnak.

KARAVÁNVEZETŐ (7042. SZÖRNY)
A karavánok élén minden esetben rutinos, öreg vadonjárók állnak, akik úgy ismerik a terepet, mint a tenyerüket, és nem ijednek meg a saját árnyékuktól. Éppúgy értenek az alkudozáshoz, mint a fegyverforgatáshoz. Akad köztük kiszolgált, veterán zsoldos, és megállapodott kalandozó is. Némelyikük még a mágiaszövés fortélyait is kitanulta egykoron, épp ezért nem tanácsos ujjat húzni egy karavánvezetővel. Ha mégis megteszed, csak magadra vess!

ARANYOZOTT KLIPSZ (1623. TÁRGY)
Ez az aprócska ékszer egyike a szekérkaravánon szállított értékeknek, melyet valamelyik közeli város piacán készülnek eladni az élelmes kereskedők. Van is rá kereslet, hiszen imádnak a nép lányai ilyenben pompázni. Szóval ha nem tetszik, akár rögtön el is adhatod valamelyik város ékszerboltjában. Ha azonban úgy döntesz, hogy mégis a füledbe akasztod e csecsebecsét, láss csodát, +3 szerencsét kapsz ott, ahol erre lesz szükséged.

ARANYOZOTT KARPEREC (194. TÁRGY)
Egy újabb csecsebecse, amelynek áráért bár nem vehetsz deus ex machinát, kedvesed minden bizonnyal örülne neki. Egyszerre két különböző fajta karperecet viselhetsz.

MOCSÁRI PENKE (148. TÁRGY)
Ha alaposan keresgélsz a mocsár zsombékjai, nádasai között, rátalálhatsz erre a vékony szárú, apró kék virágra. Üde illata egy percnyi kellemes érzést ad a végtelen mocsár bűzében. Keresett cikk a városok parfümkészítőinek, alkimistáinak körében. Könnyen lehet, hogy ez nemcsak illatának, hanem kevéske mágikus erejének is köszönhető.

RYUKU GÁRDISTA (360. ELLENFÉL)
Ennyi évvel a világégés után kiderült, hogy máshol is túlélték a katasztrófát - igaz, ez egy távoli kontinens! Az öröm azonban nem tart sokáig - a díszes, tarkabarka hajók nem kereskedőket, hanem hadsereget hoztak, akik készen állnak a Túlélők Földjének meghódítására. A félsziget északi partját elborítják az idegenek sátortáborai. Az alacsony, ferde szemű, sárga bőrű katonák rettenetesen fegyelmezettek. Szívósságuk, kitartásuk és katonai képzettségük messze felülmúlja az alanori katonákét. Szerencsére úgy tűnik, a seregek még nem indulnak el a kontinens belsejébe - talán várnak valamire? Le kell sújtani rájuk, megvédeni a szülőhazádat! Az elit gárdisták a különlegesen képzett ryuku katonák - előfordulhat, hogy korábbi hőstetteikért a ryuku császári testőrség egy-egy mágikus páncélját vagy fegyverét kapják jutalmul. Egy ilyen megszerzése igazi trófea számodra!

PORDÉMON (253. SZÖRNY)
A pordémonok a kiégett, mágikus úton minden élőtől megfosztott pusztaságok lakói. Ezek a kavargó porfellegek a pusztulásból, a negatív energiákból táplálkoznak, és elszaporodásuk egyben egy vészjóslóan kongó harang, amely Ghalla pusztulását is jelzi. A legendák szerint már volt egy világ, amelyben az energiát az élőlényekből kinyerő varázslók sivataggá változtatták saját bolygójukat. A pordémonok egy ilyen világ előhírnökei, figyelmeztetnek, hogy mivé lehet Ghalla, ha a Leah papok ellenőrzés nélkül irthatják az életet. Bár ha a pordémont kitartóan csépeled, "összeroskad", nem szűnik meg létezni, néhány nap múlva újraformálódik, így elpusztítani csak egyféleképpen lehet: ha a kiégett földön újra dús füvű legelők, buja erdők sarjadnak. A pordémon antimágikus aurával rendelkezik, tehát támadó varázslat nem hat rá, és hihetetlen szárazságot képes okozni.

LIUMBE (349. SZÖRNY)
A liumbék az erdők mélyén élő, növényszerű lények. Leginkább egy óriási, színpompás virágra hasonlítanak, amely halálos csapdává válik, aki elég közel megy hozzá, hogy megcsodálja. Mérges gázzal elbódítja, majd csápjaival és nyelvével pillanatok alatt magához ragadja áldozatát, és elevenen megemészti! Szerencsére, a liumbe igencsak korlátozott helyváltoztatásra képes csak, ezért könnyű előle elszaladni, ha idejében felfigyelsz a veszélyre. Ha mégis a harcot választod, nos, természetesen a vágófegyver a legpraktikusabb ellene.

BEOMLOTT QUWARG GÖDÖR (2096. TÁRGY)
A korábbi hatalmas quwarg gödör a kapu bezárásakor beomlott, helyét egy lyukakkal, alagutakkal átszőtt mélyedés foglalja el. Talán érdemes lenne körülnézni ezekben az alagutakban, hátha maradt valami érdekes bennük.

BORKONYÓ CSERJE (311. NÖVÉNY)
Egész Ghallán a legfinomabb pálinkát a borkonyó erjesztett gyümölcséből készítik. Te, a tapasztalt kalandozó azonban nem a gyümölcsöt fogod leszedni, ez legyen továbbra is a kocsmárosok feladata. Egy apró, hengerbe csavart levélbe gyűjtve inkább egyenként kitépkeded az épp virágzó borkonyó bibéit. Hosszadalmas feladat (10 TVP-t emészt föl), de megéri: a borkonyó bibe rengeteg varázsfőzethez elengedhetetlen komponens. A gyűjtéshez a KT 312 parancsot kell kiadnod. Egy fordulóban maximum három adag borkonyó bibét gyűjthetsz.

KHÓR DARÁZS (348. SZÖRNY)
Az erdőjáró vadász varkaudarok és varkaudar kószák által Khór bányáiból betelepített "házikedvencek" gyorsan az erdő rémeivé váltak. Ezek a kutya méretű, iszonyatos darazsak képesek az erdő bármely kisebb állatát egy pillanat alatt megölni, és a nagyobbakra is veszélyesek. A folyton repkedő darazsat nehéz szúrófegyverrel eltalálni, de egy ütőfegyverrel könnyedén lecsaphatod.

DARÁZSSZÁRNY (652. TÁRGY)
Szép kis trófea a gyűjteményedbe, ha már az egész darazsat nem rakhatod el. Talán egy szép napon irtózatos erejű mágikus relikviát tudsz belőle kovácsolni, de ha azt nem, talán jó lesz valamilyen varázslathoz.

SZUTYKOS REMÁK (191. SZÖRNY)
A szutykos remák a mocsarak, sötét erdők és még sötétebb barlangok mélyén tenyésző, mágiával átitatott lény. Kb. akkora, mint egy rinocérosz, bőre teljesen fekete, lábak helyett hosszú fekete nyúlványok ezrei vannak a hasán, ezek segítségével, levitálva mozog. Feje óriási polipra emlékeztet. Csápjait az ellenfélbe mélyeszti, és közben negatív mentális kisugárzásának köszönhetően elszívja a célpont pszi- és tudati energiáját. [Az áldozatnál ez sokszor olyan sokkot jelent, hogy napokig nem képes visszanyerni ezeket az energiákat - ezt jelképezi az, hogy a pszi és TU pontod akár negatívba is lemehet.] A remák mentális képességeinek és különleges szaglásának köszönhetően megérzi a tőle rettegőket, tehát nem érdemes rá BA parancsot kiadni. Még ha mindez nem lenne elég, a szutykos remákot szinte lehetetlen elpusztítani, ugyanis a biztos halált a deus ex machináéhoz hasonlatos képességgel el tudja kerülni úgy, hogy messzire teleportál a csata helyszínéről (bár állítólag valamilyen tárgy tudja ezt a képességet semlegesíteni). A szutykos remákot gyakran használják a varkaudarok hátasállatnak, különleges életmentő képessége miatt. Varkaudaron kívül senkit sem enged a hátára, így te legfeljebb táborőrzőnek használhatod.

VARKAUDAR FALU (1109. TEREPTÁRGY)
Amint megpillantod a sátrakat a távolban, a hatodik érzéked veszélyt jelez. Aztán ezt nyomatékosítandó, megpillantod a sátrak csúcsára tűzött koponyákat, melyek akár valamelyik fajtársadtól is származhatnak. Jobb lesz óvatosnak lenni! Aztán hangos vitatkozás zaja üti meg a füledet, hangszínükből ítélve cseppet sem békés varkaudarok ülik körbe a vidám füstfellegeket eregető tűzhelyet a falu közepén. Most még dönthetsz, hogy nagy ívben elkerülöd ezeket a vérszomjas teremtményeket, vagy kivont fegyverrel rohansz közéjük. Ha utóbbi cselekedet mellett döntesz, a KUT 45 parancsot használd, ekkor dacolva a félelemmel 45 TVP-nyi időt a varkaudar falu sátrai közti kutakodással töltesz.

VASSISAK (160. TÁRGY)
A vassisak megmunkálása valamivel nehezebb és embert próbálóbb feladat, mint egy kis vaspajzs elkészítése. Először is szükséged van négy vasércre, amelyet egy nyolc pirkittel felfűtött vaskohóban megolvasztasz. Ezután a bőrsisak mintára ráöntve a megolvadt vasat, kőkalapáccsal kikalapálhatod 35 TVP-ért a KT 160 paranccsal a 4-es védettséget adó vassisakot. Mindehhez legalább 4-es bányászat szakértelem szükséges.

TUDATI HÍREK
Mostantól lehetőség van tudati hírek közlésére a kasztroplanáris csatornákon. Ehhez a HIR <hírszám> <1. paraméter> <2. paraméter> parancsot kell kiadnod. Ennek hatására a KT vezetők által összeállított üzenet listáról a <hírszám> sorszámú hírt elküldöd tudati úton összes tudattársadnak. Ezek formaszövegek, pl. "#. hónap #. napján lesz legközelebb KT találkozó, a szokott helyen", a # jelek helyére a <1. paraméter> és <2. paraméter> behelyettesítésre kerül. Mivel ez az 1. hír, a 6. hó 15-én tartott KT találkozóról való kiértesítéshez a HIR 1 6 15 parancsot kell kiadnod. További információkat (hogy milyen üzenetek is vannak ezen a listán), a KT-d vezetőjétől kérhetsz. A parancsot mindenki használhatja, de a vezetőn kívül mindenkinek 1 TU-ba kerül.

KARAKTERLAP

Rókákba Beleordító, egy kontyos ezüsthajú, szürke szemű alakváltó nő vagy. Fekete a bőröd. Chara-din követője vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 61. fordulód.

Erő: 13 Szint: 15 Merészség: 5/4 Magasság: 162 cm
IQ: 21 Támadás: 16 Agresszió: 3 Testsúly: 63 kg
Ügyesség: 11 Védekezés: 15 Menekülés: 30 % Életkor: 34/34 év
Egészség: 11 Életpont: 190/118 Jellem: gonosz (121) Tul. pont: 0
Szerencse: 23 (28) Varázspont: 160/30 Pénz: 1335 arany Kép. pont: 4
Tudatpont: 22/4
Eddig összesen 462 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 4 110 TP-t kaptál. Jelenleg 98 522 TP-d van. A következő szinthez még 21 478 TP szükséges. Trófeáid: pordémon, elit palotaőr, ork bérgyilász. Eddig 2 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
vágófegyverek: 2/88 (+10%) ütőfegyverek: 21/31 (+18%) dobófegyverek: 18/36 (+24%)

Feltételes fegyverváltás: kőkés (#6)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); ubuk dobónyíl (#138) max. 1 db (2 -8.); ubuk dobónyíl (#138) max. 1 db (9 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
107,98 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 197 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 8/108 (+22%) 2. nyomkövetés: 12/77 (+31%) 3. mászás: 4/40 (+8%)
4. csapdakészítés: 9/93 (+18%) 5. csapdaészlelés: 1/90 6. gyógyítás: 11/50
7. titkosírás: 1/55 8. felderítés: 1/62 9. szörnyidomítás: 1/70
10. teológia: 5/15 (+6%) 11. taumaturgia: 13/106 (+13%) 12. szerencsejáték: 1/10
13. versengés: 1/53 14. szörnyismeret: 4/75 (+20%) 15. zárnyitás: 7/108
16. vadászat: 2/71 17. bányászat: 7/14 (+7%) 18. főzés: 3/28 (+22%)
19. csapatmunka: 2/10

FELTÉTELES PARANCSOK (még 48 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 50% életpont alatt (a halál csókja (#187))
mászol max. 80 TVP-ért
cirkusz: küldetés (4)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
sünmedve (#33), szintszívó lények (#9097)
Barátságosság (aktív: 5, max: 50)
vízionár (#66), nektoraf (#355), kardfogú fülemüle (#146), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
felszínre ugrás (#109, 25 VP, 5 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) a halál csókja (#187, 10 VP, 2 TVP) rúnakő teremtése (#201, 15 VP, 80 TVP)
álommérgezés (#202, 10 VP, 5 TVP) ékkő kreálása (#466, 100 VP, 10 TVP)
Butaság ára beállítás: taumaturgia: 6 vp;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
10. és magasabb szintűek ellen
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
tüskepajzs (#30)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
hegyi szamár (#7168) (málhás: +30 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Bizonyítsd, hogy méltó a jellemed hitedhez! [oldj meg egy jellempróbát a GO paranccsal és érj el 100-as gonoszságot]. (teljesítve)
2.) Az ellenem küzdő Közös Tudatok a legnagyobb ellenségeink. Tudatcsatázz le egy másik KT tagjától egy paranccsal legalább 3 TU-t!
3.) A káoszhoz puszítás szükséges. Fröccsents szét mondjuk két acéldarazsat! (teljesítve)

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 2 TU. szükséges még: 28 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 1150 TU szükséges.)
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

Összsúly: 83.49 kg Megterheltség: 92%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 200% alatt van.
Még 73 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 lajhár csont (#236) 1 sünmedve tüske (#14) 1 ubuk dobónyíl (#138)
1 ubuk tüske (#131) 13 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
38 arany (#50) 1 bumeráng (#249) 1 darázsszárny (#652)
17 madártoll (#112) 3 mákrózsa virág (#56) 1 mocsári penke (#148)
1 óndarab (#85) 1 rézdarab (#70) 1 tankány karom (#237)
4 ugh méreg (#166) 1 uzbány csőr (#169)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

99 100 101 102 103 104 105 106 107 108
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
(100,90) uzbányok (#102)
(101,90) ryuku gárdista (#360), grok-képződmény (#149), oltár, drasmólyom (#60)
(102,90) karmos tankány (#137)
(103,91) pszi elementál (#221)
(104,92) pordémon (#253), egy ismeretlen isten rúnaköve, phua-kúp (#372), oltár
(105,93) liumbe (#349), phua-kúp (#372)
(106,94) smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), 47. jellempróba, oltár, művészi porolit (#720), tetemember (#123)
(106,95) krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), oltár, olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), érclelőhely
(106,96) ragyás burástyák (#111), beomlott q. gödör (#2096), Leah oltár, barátság szent tüze (#484), borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), Haláltánc (3968. kalandozó)
(107,97) oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, khór darázs (#348)
(107,98) szutykos remák (#191), tündöklő szobor (#1587), oltár, varkaudar falu (#1109), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), művészi porolit (#720), szent tölgyfa (#393), nekrofun (#173), barátság szent tüze (#484), Halandir (3642. kalandozó), Aranykezű Rufus (5415. kalandozó)

Üzenet küldése a karakternek