Vissza a Főoldalra
 
Egyelőre üres.

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő
Pakliszerkesztő (mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Résföld június 18.
Zén Legendái: Kísértetjárás május 21.
A pillanat képe
A szelek ura
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Állítólag léteznek más létsíkok is, ahol olyan teremtmények uralkodnak, akikről még sosem hallottuk. Legendák szólnak a levegő síkjáról is, ahol egy ott keletkezett elementál az úr.
Nézz szét a galériában!
Résföld paklibemutató: Erdei áramlatok
XIII. Nyugat-Magyarországi HKK Találkozó - 2022.
Kérdezz-felelek 46.
HKK Nemzeti Bajnokság 2. nap formátuma
Résföld lapelemzés - 3. rész

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek

A lista folytatása...
Résföld lapelemzés - 1 rész (51)
Lapötletek (64621)
XIII. Nyugat-Magyarországi HKK Találkozó - 2022. (5)
HKK Nemzeti Bajnokság 2. nap formátuma (29)
Résföld paklibemutató: Erdei áramlatok (8)
HKK pakliszerkesztő (327)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Kérdezz-felelek 45.


Itt a szokásos FAQ az aktuális kérdésekkel, és egy nerffel.

Most jelent meg 2 új alfa paklink, a Káoszhorda és a Varázslények. Többen kérdezték, ezért leírjuk itt is, ezekkel a lapokkal - beleértve a gyakoriakat és ritkákat is - természetesen lehet versenyen játszani, méghozzá április 1-től.

Mivel a Művészek céhe túl sok asztalon van ott jelenleg, több változási javaslat is felmerült vele kapcsolatban. A lap költsége (+2 pakliméret) igen speciális, ehhez hasonló nem volt a múltban, ezért igen nehéz ezt belőni, mennyi az, ami már „érezhető”. A tesztelésen a +2 és +3 közül kellett választanunk, végül a +2 mellett döntöttünk, és azt mondtuk, ha szükséges, ezt +3-ra növeljük. Ezt most meg is tesszük, a változás április 1-től életbe is lép.
A kérdés viszont az, hogy elég-e ennyi? A többség úgy véli, hogy nem, vagy ennél nagyobb költség (pl. +4) szükséges, vagy a lap hatását kell gyengíteni. Végül az utóbbi mellett döntöttünk, és a több felmerülő lehetőség közül arra esett a választás, hogy a Művészek céhe képessége +1 zanszilánkba fog kerülni az X varázspont mellett.
Szeretnénk, ha a lap továbbra is versenyerős maradna, de azért nem ütné ki az erőssége a biztosítékot senkinél. Ez a változás a következő 2 hónapra szól, utána felülvizsgáljuk, nem volt-e túl sok, vagy túl kevés, és természetesen szívesen látjuk visszajelzéseiteket is.
Tehát a változás április 1-től:
A Művészek céhe feltétele, hogy +2 helyett +3 legyen a minimális pakliméreted, és a képességének használata (J), X_VP helyett (J), (1), X_VP lesz.

Felmerült még, hogy a Roxat másik erős lapjával, a Termomágikus indikátorral kezdjünk-e valamit. A visszajelzések alapján leginkább a tükörmeccsekben zavaró, amikor két sok reakcióval játszó kontroll játszik egymás ellen. Ezzel kapcsolatban egyelőre figyeljük a metát, megnézzük, hogy reagál rá, és természetesen ebben a témában is írhattok a kapcsolódó fórumban.

A Szilmill bűbájmester (J) képességével kijátszott lapra lehet-e reagálni?
Tény, hogy a lapon nem szerepel, hogy ez kézből kijátszás lenne, viszont van egy Kódex pontunk:
4.22.1. A varázslatok bármilyen módon gyűjtőből történő kijátszását; a vízió altípusú lapok gyűjtőből történő kijátszását; és a feltámadás képességgel rendelkező lények gyűjtőből történő kijátszását minden esetben kézből kijátszásnak kell tekinteni.
Tehát az így kijátszott varázslatokra lehet reagálni.

A Szilmill bűbájmesterrel ellenfeled gyűjtőjéből kijátszhatsz egy fix költségű varázslatot az idézési költség kifizetésével. Mi van, ha a varázslat költségét a lap szövege szerint lehet helyettesíteni? Akkor megtehetem azt is?
Sajnos nem. A bűbájmester szövege a költseg kifizetését írja elő, tehát kizárja annak helyettesítését.

Az Angyali sereggel az előkészítő fázisban kapott angyalra lehet-e húzni a Toborzóval?
Nem, előkészítő fázisban csak olyan, aktiválást igénylő képességet lehet használni, amelynél kifejezetten le van írva, hogy az előkészítő fázisban is használható.

A Dungeon kriptái alá került lényt kijátszhatom-e még egyszer abban a körben, amikor alá került?
A kripta alá kerülő lények vízió altípust kapnak. Egy körben kétszer nem játszhatsz ki ugyanolyan nevű, vízió altípussal rendelkező lapot, még akkor sem, ha az első kijátszáskor még nem volt vízió altípusa.

Raia bűbája működik-e, ha kétszínű Raia lap (pl. Raia-Rhatt) van a kezemben?
Igen. Az, hogy csak Raia lap van a kezedben, azt jelenti, hogy minden egyes kezedben levő lapnak Raiának kell lennie. A Raia-Rhatt lap egyszerre Raia és Rhatt lapnak is számít, tehát a feltétel teljesül.

Az Oázisfészkelővel át tudom-e irányítani a Gyógyítók céhének gyógyítását?
Nem. A céhek képességeire nem lehet reagálni. Minden forrás, ami hatások működését módosítja létrejöttük előtt, módosító reakciónak számít, még akkor is, ha nincs külön kiírva a szövegében, hogy ez egy reakció. Hasonlóképp a Hebrencs teknős képessége sem tudja módosítani, és a Sivatagi csillagvizsgáló képessége sem tudja eltéríteni a Művészek céhének képességét (vagy akár egy helyszínét).
Ide kapcsolódik egy 10-es nehézségű szabálykérdés: az Oázisfészkelő képességét reakció kánterrel meg lehet fogni (pl. egy Termomágikus indikátor halálsikolyával), és mivel egy dologra csak egy ugyanolyan hatású automatikus reakció fog kisülni, hiába tudna az Oázisfészkelő képessége ismét kisülni a képességre, nem fog, ezért ezután már a sebzés / gyógyítás létre fog jönni az eredeti célpontokra.

Ha egy forrás egy tókent hoz létre az ellenfelemnél (pl. A motyogók alkuja), az a tóken kinek a gyűjtőjébe fog kerülni?
Az, hogy egy létrehozott tókennek ki a tulajdonosa, eddig egy szabályozatlan kérdés volt. Mindkét verzió lehetséges:
A.) az a tulajdonos, akinek a forrása létrehozta
B.) az a tulajdonos, akinél a tóken létrejön
Végül a B verzió mellett döntöttünk. Bár ez csak elvi lehetőség, de ha az embernek több tókenje van, amit esetleg körökkel korábban hoztak létre, nehéz követni, melyik kitől származik. Ráadásul azok a források, amelyek az ellenfélnek tókent adnak, általában hátrányok, nem szeretnénk, ha ebből végül mégis előnye lenne a játékosnak. Ehhez kapcsolódóan bekerül a 96.7-es pont a Kódexbe.

Mi történik, ha egy dermesztett lap képességét másolom, ellopom, vagy magát a lapot másolom?
Amíg a lapon a dermesztés jelző rajta van, addig az a lap a speciális képességeit elveszíti. Épp ezért ezeket a képességeket nem lehet ellopni tőle, vagy lemásolni. Hasonlóképp, ha magát a lapot másolom, a másolt lapnak nem lesz képessége (mint ahogy ha (J) képességgel bíró lapot másolok, amelynek a (J) képességét már használtam, akkor a másoló lapnak sem lesz meg a (J) képessége).

Leira szelencéjével lehet-e céh aktiválást igénylő képességét duplázni?
Igen, mivel ilyenkor a nem a céh képességére hatok: az egyszerűen csak még egyszer létrejön, a költség kifizetésével.

Lehet-e céhhel célozni forrásimmunis vagy rezisztens lapot?
Nem. Amikor valamivel nem lehet hatni egy lapra, az nem az eredeti lapot célozza, nem arra „hat”, hanem ezt a lapot védi. A Gleccserlámpás egy érdekes lap, mert működésében ugyan az ellenfél lapjainak aktivizálást igénylő képességeit tiltja le, és ha a szövege ez lenne, akkor tényleg nem hatna céhekre és narancs lapokra. De mivel a szövege szerint a játékosnak tiltja meg ilyen aktivizálást igénylő képességek használatát, úgy a játékos a céh képességét sem használja.

Hogyan működik a Termomágikus indikátor halálsikolya? Mikor sül ki és mire?
A halálsikoly akkor sül ki, ha a lap kikerül a játékból, vagy tulajdonosa irányítása alól. Tehát ha visszaveszik, gyűjtőbe / Semmibe kerül, vagy ellopják az eredeti tulajdonostól. Bár maga a hatás bárki reakcióját meg tudja fogni, a hatás gazdája az a játékos lesz, akié az indikátor volt.
1. példa: A játékos ellopja B játékos indikátorát. Ekkor létrejön a halálsikoly, B játékosnál. Ezután B játékos megpróbálja egy reakcióval megakadályozni A játékos lapját. Az indikátor halálsikolya megakadályozza B reakcióját. Mivel B-nek sikeresen létrejött egy reakciója, A játékos használhatja az ellopott indikátort a kör végén.
2. példa: A játékos ellopja B játékos indikátorát. B játékos ezután leszedi az indikátort. A halálsikoly mindkettejüknél kisült. Ezután A játékos a körében kijátszik egy reakció lapot. A döntése alapján erre először kisül a B játékosnál levő automatikus reakció. Erre elvben kisülhetne a nála levő automatikus reakció, CSAKHOGY! Az indikátorra, így annak képességére, így az általa létrehozott automatikus reakcióra sem lehet reagálni.
Fontos! Az automatikus reakció nem sülhet ki olyan dolgokra, amire amúgy sem lehetne reagálni (mint pl. egy helyszín vagy követő képessége), és ugyanarra a dologra csak 1 automatikus reakció sülhet ki, ha az megakadályozza, nem sülhet ki rá még egy.

Termomágikus indikátorral kapcsolatban felmerült még, hogy a hatása mikortól érvényesül, illetve lehet-e rá reagálni forrást akadályozó reakcióval?
Nagyon kevés kivételtől eltekintve az asztalon maradó lapok azon képességei, amelyek azt vizsgálják, bekövetkezett-e egy esemény a körben, csak akkortól működnek, hogy a lap a játékba került. Tehát a termo a kirakása előtti reakció-csatákat nem számolja.
A kör vége fázisban már csak olyan lapokat lehet kijátszani, amelyek szövege kifejezetten említi, hogy a kör végén kijátszhatók, így egy általános forrás / hatás reakcióval az indikátor képességét itt már nem lehet megakadályozni (de rá amúgy sem lehetne, mivel a "nem lehet rá reagálni" azt is jelenti, hogy a képességére sem lehet). De ha a kör vége előtt az indikátor a gyűjtőbe kerül, akkor a képessége nem fog kisülni.


Tihor Miklós

Létrehozás: 2022. március 21. 13:29:01
Utolsó frissítés: 2022. március 28. 15:50:35
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2022
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.