Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: A sötétség gyermekei május 22.
A pillanat képe
Maerju
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Óriási, csupa karom és csáp behemótok. Három vaskos lábukon imbolyogva közlekednek, apró madárszemükkel élelem után kutatnak. Bár nagy mérete a legtöbb ragadozót elijeszti, a maerju valójában könnyű préda - ráuszítva szolgahadadat, pillanatok alatt szétszedik neked ezt a lomha és magatehetetlen szörnyeteget." - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
Előnevezés - 2021. június 20.
A bonyolultság egyszerűsége
Homokdűnék Frissen bontott verseny videó – 2021. május 22.
Ajándéksorsolás Június
Ajándéksorsolás Május – Eredményhirdetés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái verseny - 2021. június 13., Szentes 7.
Hatalom Kártyái verseny - 2021. június 13., Szentes 7.

A lista folytatása...
Előnevezés - 2021. június 20. (16)
HKK kérdés? (45594)
[HKK Piac] Régi lapok (1476)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28360)
[HKK Piac] Eladó lapok (141585)
A bonyolultság egyszerűsége (8)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Kérdezz-felelek 24.



  • Nem drágítja a Rox, a csontok ura (új) képességét az Antimágikus rakshallion (új) vagy A mágia létsíkja (új), mivel helyszínek, követők, szabálylapok és forrásimmunis lapok képességeire nem lehet reagálni, és ezeket nem lehet drágítani sem.
  • Kisül a kárpótlás akkor, ha van az asztalomon egy Szörnyidomítás (új) és egy altípussal rendelkező lény, és az ellenfelem egy forrással leszedi a Szörnyidomítást és a lényemet is. Ehhez hasonló helyzetet már a Goblin mágusnál is leírtunk.
  • Köd lapnak számít az asztalon az Alakváltó ősköd akkor is, ha nem köd lényt másoltam vele. A köd egy ikon. A lapok csoportját jelöli. Éppúgy rajta marad a lapon, ahogyan pl. az SZK ikon, vagy a fém/fa ikon. Ha nem így lenne, akkor nem lehetne köd lapokat keresni a pakliból, hiszen a pakliban lévő lapoknak nincs képessége.
  • A Harci induló (új) kizárólag azon lapok képességét veszi el, amik a kijátszásakor már az asztalon vannak.
  • A csontkupola ura (új) első képességét akkor is használhatom, ha nincs Leah lény a gyűjtőmben. VP-t is kapok ekkor. Korábbi analógia ilyen esetre az Agg sziránusz.
  • Nem játszhatok ki két olyan lapot közvetlenül egymás után, amit az ellenfél húzási fázisa után is ki lehet játszani (pl. Időlassító, Elzárás (új), Tudatrombolás (új)). A második lap már nem közvetlenül a húzási fázis után lenne, így az már nem élvez elsőbbséget, meg kell előtte engedni az ellenfélnek, hogy cselekedjen.
  • Nem használhatok egyszerre 2 új és 3 régi Nil herceg dalnokát. Vagy a régiből használok hármat, vagy az újból ötöt.
  • Sokszínűség mellett nem rakhatok a kiegészítő paklikba olyan lapot, ami a paklimban is szerepel. Ennek oka pontosan ugyanaz, ami miatt a kiegészítő pakli szabályába belekerült, hogy normál pakli kiegészítőjébe se rakhatok olyan lapot, amiből már három van a pakliban. Ennek a szabálynak az az értelme, hogy elkerüljük vele a visszaéléseket, hiszen könnyen megoldható, és nehezen ellenőrizhető lenne a pakliban levő három lap mellé egy negyediket is becsempészni a kiegészítő pakliból. Ugyanígy a Sokszínűségnél is vissza lehetne élni ezzel.


  • Ha egy lapnak kijátszási feltétele van, azt minden esetben teljesíteni kell. Akkor is, ha egy másoló lappal (pl. Kumulatív szimmetria (új)) másolom le a lapot. A másoló lapoknál a kijátszási feltételt akkor kell teljesíteni, miután a másoló lap sikeresen létrejött.
  • Az Esszenciaőr (új) a régihez hasonlóan véd a blokkolástól is.
  • Forrásimmunitás a Kozmikus kapcsolat azon képessége, hogy nem hat rá forrás, hasonlóan a korábbi ultraritka bűbájokhoz, pl. Az ítélet napja.
  • Nulláért jön az a 0 VP költségű lap, melyet egyszerre drágítok és olcsóbbítok 1-1 VP-vel, de az olcsóbbításon az van, hogy "nem mehet így 1 alá". A hamarosan megjelenő HKK Kódexben erről az alábbi szabály lát majd napvilágot:
    Az alap idézési költség kiszámítását követően valamennyi, a lap idézési költséget befolyásoló, érvényben lévő hatást összesíteni kell a matematika szabályai szerint. Ezen idézési költséget növelő vagy csökkentő hatások egyenrangúak.
    Amennyiben az idézési költséget módosító körülmények összesítése után a módosítás végeredménye 0, akkor a lap alap idézési költségét kell kifizetni, azaz ilyenkor az idézési költség nem módosul.
    Ha egy lap idézési költsége nem növelhető vagy nem csökkenthető, úgy az ilyen irányú módosító körülményeket az idézési költségének kiszámításakor figyelmen kívül kell hagyni.
    Ha a lap idézési költségét egy vagy több olyan körülmény csökkenti, amelyek szöveges leírása azt említi, hogy az általuk módosított idézési költség nem csökkenhet így 0-ra (vagy 1 alá), akkor ezt a tilalmat az összes módosító körülmény összegzését követően, a módosítás végeredményénél kell figyelembe venni. Ilyen esetekben a lap idézési költsége csak 1-ig csökkenhet (kivéve, ha eleve 0 volt).
  • A tűz ikonnal rendelkező lapok tűz altípusú lapoknak számítanak.
  • Kifordított varázsdobozzal kijátszanék a paklim tetejéről egy Ent kertészt. Erre ellenfelem reagál egy Degenerált xenomorffal, amit én megfogok egy Sebzett vérfarkassal. A vérfarkas idézési költségében lévő nekronba belekerülne a kertész is. Mivel éppen a kertész sorsáról döntünk a reakciókkal, így az alatta lévő 4 lap megy a Semmibe a vérfarkas idézési költségeként.


  • Ha Esszenciakapoccsal másolok egy semlegesítésként kijátszott lényt, akkor a másolt lénynek nem lesz "aktív" a semlegesítése, azaz azzal nem tudok megakadályozni semmit.
  • A Hendiala szivárványköpenyével kapott forrásimmunitás nem akadályozza meg, hogy lap saját magára hasson. "Hatás az, amikor egy asztalon levő lap vagy önálló jelző hat bármilyen más lapra," tehát amikor egy lapnak van valamilyen saját képessége, az a saját maga szempontjából nem számít rá ható hatásnak. (Ha nem így lenne, a forrásimmunis lényeknek nem lehetne képességük, még a saját forrásimmunitásuk sem hatna rájuk.) A Hendiala szivárványköpenye egyszerre két képességgel ruházza fel a lényt: láthatatlansággal és forrásimmunitással. A lény tehát megkapja a láthatatlanságot is.
  • Mikor reagálhatok egy reakció forrással? Erre a kérdésre elég összetett a válasz. Alapvetően, ha a reakció leírása meghatározza, hogy mire lehet reagálni vele, akkor az egyértelmű. Pl. a Kismassza (új) meghatározza, hogy olyan forrásra lehet reagálni vele, ami a lényeimre hatna. Ennek a forrásnak nem kell cselekvésnek lennie az ellenfél részéről, azaz nem csak az aktivizálást igénylő hatásokra és a lapkijátszásra lehet reagálni a Kismasszával, hanem az automatikus hatásokra is. Ha a reakció szövege nem említi, hogy mire lehet reagálni vele (pl. Robbanó birkák), akkor azzal a reakcióval csak az ellenfél cselekvésére (lapkijátszás, aktivizálást igénylő hatás) reagálhatok.
  • Nem reagálhatok a Kismassza (új) feláldozásával a Karócsapda (új) első képességére, mivel az a csere fázisban sebez, és akkor nem lehet azonnali forrásokat használni.
  • Ha az előkészítő fázisomban A változások korával (új) ellopom az ellenféltől A változások korát (új), használhatom még azt is ugyanabban az előkészítő fázisomban.
  • Mérgező rakshallionnál (új) a "kijátszott reakció" kicsit pontatlan fogalmazás, a "használt reakció" korrektebb, hiszen a kijátszás fogalmat csak lapokra szoktuk alkalmazni, de itt mindenféle reakcióról van szó.
  • Guolg császár (új) nem oszthatja a sebzést Guolg császárra (új), mert ez végtelen rekurziót eredményezne.


  • Csető Zsolt, Dani Zoltán, Jancsár János, Makó Balázs, Tihor Miklós

    Létrehozás: 2015. május 4. 11:02:22Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2021
    1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.