Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Tilretas öröksége július 25.
Hatalom Kártyái - Résföld június 18.
Zén Legendái: Kísértetjárás május 21.
A pillanat képe
A sasok királya
(Kalandok Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
A királysas a levegőég talán legfenségesebb teremtménye: olyan magasan köröz a vidék felett, ahová egyetlen más élőlény sem képes felhatolni, a földről legfeljebb csak fekete pontnak látszik. Éles szemével a legapróbb prédának valót is felfedezi, és süvítve csap le rá.
Nézz szét a galériában!
Beholderes HKK verseny augusztus 13. - Versenybeszámoló
Yaurri titkosírás verseny
HKK Legendás cél: Roxat céhei
XXXIX. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés
Termikrajzás - zárás

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Termékismertető - HKK - Zén 2. expedíciója: Ősvadon
Termékismertető - Zén Legendái: Tilretas öröksége

A lista folytatása...
Beholderes HKK verseny augusztus 13. - Versenybeszámoló (1)
HKK kérdés? (46275)
Yaurri titkosírás verseny (7)
Tilretas öröksége Zén bemutató, 1. rész (13)
XXXIX. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés (1)
[HKK Piac] Gyakori / nem gyakori lapok (3206)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
Ahoy

" Mi az az eset, amikor nem játszik valaki reakciókkal? Vagy annyira lefojtja, bedrágítja az ellenfelet, hogy az jó eséllyel lapot sem tud kijátszani, vagy a 2. körre megöli az ellenfelet, vagy a reakciókat amúgy is ellehetetlenítni, pl. Antimágikus rakshallionnal vagy olyan követővel, ami drágítja a reakciókat. Egy ilyen pakli minek rakna be Termomágikus indikátort? Legfeljebb abban az esetben sideolná be, ha a mező kikapcsolja a narancs lapjait."

A háló létezését ne felejtsük már el. Több narancslap is képes perma vagy időleges hálót tenni a játékba. Amellett sem állhat csak counterből 1 dekk.

"Ez nem olyan lap, ami ha kijön, megnyeri a játékot, nem is ezért használják olyan sokan: hanem azért mert olcsó, és pontosan azt tudja, amire ki lett találva. "
Pedig de. A kiadó által erőltetett epikusok miatt gyakorlatilag egyre több pakli 5lapkontroll valamilyen epikus mellett, 2 ilyen meccsében az 1. körben kitett indikátor bizony megnyeri a játékot.

"Ha színtelen lap lenne, jó eséllyel ő is lehetne akár az 1. helyezett. Ettől az ereje nem változna"

Mi az, hogy nem változna egy lap ereje attól, h színtelenné válna? Teljesen nyilvánvalóan függ a lap ereje a színétől mivel a színében levő többi lap ereje is számít. A színtelen lapok minden más szín előnyeivel és 1 hátrányaival sem rendelkeznek, ez az erősségük.

"Ha az emberek fele alapban indikátorral játszik, az nem azt jelenti, hogy a meta ettől nem változott, a többség fittyet hány rá, nem tartja igazán fenyegetésnek, és továbbra is ezt a stratégiát tartja optimálisnak? "

Tehát az ÚN kompatibilis közel 2000 lapból ha 1 db ott van a paklik FELÉBEN az szerinted nem baj? Attól, hogy állító kérdéseket teszel fel, azok nem válnak igazzá.

"Ti mit gondoltok, kell nerfelni az indikátort? Ha igen, hogyan? A fentiekben leírtam, mik azok a lehetőségek, amik sajnos nem jöhetnek szóba. Van azonban 2 aránylag egyszerű opció, ami tudná úgy gyengíteni a lapot, hogy azért az ne legyen egyenértékű a kitiltással. Az egyik, ha az 1. körben nem lehetne kijátszani. Az indikátor akkor a legbrutálisabb, ha rögtön, az 1. körben lerakják, mert akkor úgy húzol helyette, hogy az ellenfél még jó eséllyel nem cselekedett, így nem veszítesz tempót, nincs jelentősége, hogy nem rögtön húzol, hanem kör végén. Az 1. körben a reagálást amúgy sem szoktuk büntetni (lásd követő nerfek), ha valaki rögtön az 1. körben akar pörögni, megérdemli, hogy megfogják. A másik lehetőség, ha nem tud leszedni, csak húzni. Leszedni általában jobb, mint húzni, tehát ez is egy számottevő gyengítés lehetne. "

Ez meg rossz vicc. Leírtad a jó megoldásokat, majd közlöd, hogy azt nem lehet és felajánlasz helyette két látványintézkedést.

Az indikátor egyértlemű tiltásra szorul, de mivel direkt azért lett a kiegbe erőltetve, h eladja azt gondolom ez nem járható, amíg el nem fogy az RC. Marad a nerf, remek érzékkel le is írtad mire van szükség:

-az indikátor NE húzzon kijátszásakor
ÉS
-az indikátor mindkét játékosra vonatkozzon

Emellett tartaná meg a szándékolt funkcióját ez az egyébként DRÁGÍTHATATLAN, REAGÁLHATATLAN SZÍNTELEN és INGYENES lap.

Üdv: Kyb
Ahoy,

A tudat ellensége (2022):
Teljesen rotakompatibilis sidelap drágítás ellen. Lejön 1-ért és vagy kiszed 1 megoldást az ellenféltől, valószínűleg hasonló áron, ezzel esetleg tempót rontva, vagy tud működni és ekkor kereshet egy újabb drágítás kompatibilis (side) lapot, illetve őrposztot torlaszol. Ha az ellenfélnek kell leütnie, akkor szumma 5-öt fog blokkolni ami lehet számíthat. Egy szívfájdalmam van, hogy nem kapott féreg altípust, a kinézete és képessége ellenére. Kicsit több következetesség a laptervezésben óriási előrelépést jelentene a minőségben.

Valfar, a holdszellem:
Nagyon zord az illusztrációja, tetszik.
Képesség: Egyértelműen a Rücskös látógömb és a Vízióféreg az amihez hasonlítható a lap. Mondjuk a költsége és képességei is eléggé eltérnek ahhoz, hogy ne legyen könnyű az összehasonlítás.
Alap esetben mindkettőtől drágább, DE fixen húz (mondjuk infot is ad az ellenfélnek), ráadásul kijátszásakor (ez bizony anti rota...). Emellett viszont nem tud semmi mást és még sebez is minket (extra költség, amit vakon kell vállalni), még a másik két lap (inkább) gyógyít és/vagy tud egyebet is.
Ez a lap zarknodék ellen be tud sülni, míg a másik kettő azért valamit csinál. Szerencsére passzív, így legalább ütni/foglalni nem tud. Ami itt a fő gond lesz szerintem, az a színe ami alap gyűjtőgen illetve újabban mező szín, ahová egy ilyen erőforrás nagyon erős lehet. Láthatólag próbál mező ellenlap lenni, de igazából nem látom, miért ne férhetne be mezőbe is, pláne, h mező vs mező esetén is 0-ért jön. 1 alapból, 1 sideból lehet el fog férni ott is, pláne ha genesebbre veszi valaki a paklit.
Minden beépített korlátja ellenére továbbra is legrosszabb esetben is 1 Vp-ért 1 lap és 1 zanszilánk ez a kártya körönként, ami lő ~0-2-t az arcunkba és infot ad a húzott lapról. Nem igazán érzem azt, hogy ez a játék lassítását szolgálná. Ha a kijátszási képessége J lenne, akkor egy picit javulna a helyzet, de igazából nem hiszem, hogy ilyen vízió erőforrásokra lenne még szüksége a rota metának, pláne a Varkaudar trágya színében.
Az csak apróság, hogy 2 altípusa is van, ami a 7 törzsben is hasznos lehet és emellett élőholt is, ami jelenthet további szinergiákat.
Egészen biztosan sokat fogjuk látni paklikban.

Üdv: Kyb
XD
Facen írtam most az egyik post alá. :P

Üdv: Kyb
Ahoy,

Vlagyimir ítélete:
Korrekt újított illusztráció.
A képességével kapcsolatban az az érzésem, hogy bármennyire is nem ez látszik rajta, esetleg nem ez volt a célja, ez a lap gyorsítani fogja a játékot.
Ugyanis ahol ezt a legerősebbnek érzem, az az olcsó (ingyen/1 zsz/nekron) lapelőnyt termelő erőforrásokkal teli pörgős paklik, ahol egy nagy terülés után le lehet vele üríteni az ellenfél kezét, majd az asztalra öntött erőforrásokból (pl. Lassító gityola) nyerni. Nyilván legfőbb követőben és kreátor követőiben is nagyot szólhat, vagy Tábori adóban, Járj+X-ben, de ezekben a setupokban (főleg az utóbbi kettőben) inkább valami olyat akarok kitenni, ami azonnal konkrétan veszélyes, nem egy nagy dobatás után nyerni majd.
De ez ugye azért eléggé lapkészlet függő, hogy mennyire lesz életképes. Az olcsóbbíthatósága, színtelensége az ugye elég komoly fegyvertény. Ettől függetlenül én erős de korrekt rota lapnak látom első ránézésre, igen komoly swing potenciállal. Kérdés mennyire lehet majd exploitolni. Egy problémája van csak, nincs korlát semelyik részén. Tehát lehet vele 0 ÉP-re áldoztatni.

Üdv: Kyb
Ahoy,

Lassító gityola:
Illusztráció: Lipták minőség, nem az én stílusom, de ami minőség, az minőség és ez az.
Képesség: Látszólag egy tökéletesen rotába illeszkedő csomag. Bár ingyen van, de kijátszásakor semmit nem csinál és az 1 nekron kicsit destabilizálja azért a kombófaktort. Hálózik, P képességre tisztán VP-ért csinálja, amit csinál. Teljesen rotakompatibilisnek tűnik vákuumban.
A nagy kérdés, mint minden keresésénél, hogy mit lehet vele keresni? Nos röviden: bármit. Kicsit hosszabban, az összes prémium körszakítást, dobatásokat, leszedést, countert, céhaktiválást, semmizést, kombóelemeket. Ráadásul ezek közül sok jöhet ingyen, durva hatással pl. magányos küklopsz vagy végtelen kombót ad, mint a Bucka quwarg vagy a mennyek kapuja.
Biztos, hogy látni fogjuk ezt a lapot sokat, és nagyon félek, hogy sajnos hazudik a neve és nem lassítólag fog hatni a játékra.
Mivel van rajta hely, a fenti problémák egy részét ezek a módosítások biztos orvosolták volna:
Horgony, P helyett S, és "Nem lehet feláldozni."
Így a végtelen kombók kereső és indító elemként felhasználása kiesett volna.
Remélem csak én aggódom ezt túl és egy prémium de korrekt rota papír lesz az új kiegből, nem egy spike.

Üdv: Kyb
Ahoy,

Az angyali kórus szava:
Illusztráció: az illusztrátortól megszokott minőség, az általános jelleg mellett itt szerintem a kompozíció is rossz, inkább kocsmai mulatozás jut eszembe.
Képesség: huhh, remélem a kieg legerősebb interaktív spelljét látjuk és ez a 10/10 az RF-ben. Szerintem 2 Vp-s alap IK + idézés korrektebb lett volna. A lapcountereknek járó grátisz altípust szerencsére megkapta. Ezt nem problémaképp mondom, csak vicces észrevétel.
Rotailag kicsit rezeg a léc nekem, de legalább nem ingyen jön és könnyű fogni/dobatni. Ha sikerül kipörgetni a képességét maxra, az nagyot szólhat. Már látom, h az RF után is nyugodtan kísérletezhetek majd tovább a hálócsapdával.

Üdv: Kyb
Ahoy,

Alapvetően utálom a kombókat, ezt nem is titkolom. (Életem első versenyének első fordulójában 4 különböző gyűjtőgenes végtelent ismerhettem meg Daku legfőbb követős csodájától, lehet itt traumatizálódtam egy életre. ) Viszont Zorallal egyetértve az egészséges kontroll-aggro-kombo egyensúly nagyon hiányzik a játékból, így semmiképp nem mondanám azt, hogy bántsuk őket. Egyébként terveztem én is végtelent. (A Szockó-Röfögés szándékos volt, nem is használja kb. senki. ) bár az is igaz, hogy sokkal többet szedtem le a listáról.

Amikre viszont nagyon figyelni kellene:

1. Kombópakli ne működhessen korlátozó szabálylap mögé bújva. A gyűjtőgen gyűlöletemnek is ez a fő oka.
Kelljen a kombópaklit Rúna/változó mellett játszani, vagy 5 lapos kontroll védelmében. De nem akarok Bilincsben kijövő végteleneket nézegetni. A kombópakli narancslap választása az alábbi 2 egymást jó esetben kizáró döntés mentén kell szülessen: szabad pörgés/biztos védelem.
Semmiképp nem lenne szabad e-mellé bejönnie annak, hogy még az ellenfelet is ellehetetlenítjük alapból pláne kombinálni ezeket, mint a Börtön, Bilincs, Korlát genek.

2. A kombó ne indulhasson be 1 Vp-ből és egyetlen lapból vagy megoldhatatlan lapból (lásd quwarg sík). Univ, Tokenek felkutatása, őshangyahere stb.
Látható egyébként egy probléma tendencia a színtelen kereső/másoló lapokkal kapcsolatban. Ezeket szívem szerint rég tiltottam volna: Alakváltó ősköd, Univerzális megoldás, a Kutató morfnak pedig meg sem lett volna szabad jelennie.

3. A kombó elemei lehetőleg önmagukban ne legyenek spoilerek. ez különösen az 1-es IK-jú lapoknál nagyon fontos. Nyilván egy magasabb IK-jú lapnak tudnia kell valamit az áráért, de amikor 2-3 önmagában is jó 1-es IK-jú lap kombinálása ad végtelent az gusztustalan.

Viszont én a kombódeckek helyzeténél sokkal nagyobb problémának érzem a korrektül működő aggrok helyzetét. Míg előbbieket lehetne kezelni sokkal több hálós meg semmiző lap kiadásával, utóbbiak felélesztése és korrekt mederben tartása már komolyabb kihívásnak látszik.

(Egyébként más sem tudja 30 üzenet/oldalról átállítani a fórumot bármi másra?)

Üdv: Kyb
Ahoy,

Nagyon szépen megfogalmaztad az általános választ ami mind szép és jó LENNE, HA igaz lenne (a vámpírokra vagy erre a lapra konkrétan) ÉS következetesen betartanátok más lapoknál is.
De egyik sem történik meg.
Nem kell messzire visszamenni, 3 teljes napot elég is az első brutális ellenpéldáért.

Vessük össze a Xenó rajzást és a Vámpírtőrt.
Mindkettő nem lény lap, a xenó kapott altípust, a tőr nem.

Nézzük végig amiket állítottál:

"Amikor egy lény követő már varázslatokat, tárgyakat olcsóbbít"
Xenó spellnél mi lesz ebből?
2 vp helyett 1 VP-s lapcounter. Ez eszméletlen erősödés. Ezen kívül anti rota is mert lapcountert erősítünk. Ez a ROSSZ állításod szerint.
A tőrnél mi lesz ebből?
"vámpírra ingyen rakhatod" hmm ez valóban sokat erősödik, ha 1 VP-vel olcsóbb... Ez tarthatatlan és megengedhetetlen táp.

"amikor etnikumra vonatkozó keresésekből, visszavételekből végtelen kombók születnek"
Első körben kérlek legalább 2 db kötelék igényű végtelen kombót sorolj fel nekem.
Ezután pedig megegyezhetünk benne, hogy sem 1 KF tárgy, sem 1 lapcounter spell nem igazán végtelen kombó elem.

" nagyon indokolt esetben egy nem lény lapra kerülhet lény altípus"

Nézzük a xenó spellnek szüksége volt-e erre.
Milyen effektekhez kell kötelék a xenó pakliban:
-Xenó Ct'lauhud (2020): 0-s lapcounterlés (támadó counter)
-Xenomorf mételyező: 0-ért való lapcounterlés (támadó counter)
-Xenó bilincsmester (új): a legerősebb és undorítóbb kézből dobatástípus
-X8, az utazó: beduplázott lapelőnytermelő kijátszáskori képesség (dobatás, leszedés)

Ez a teljesség igénye nélkül 4 kötelék igényes xenó ami valószínűleg ott lesz minden xenó pakliban. Ezen kívül akad még több lapelőny termelés is, illetve ingyenessé tett képesség de ezek már káosz vagy gyngy xenó lapok.

Nézzük a vámpírok közt, mi erősödött volna ha a tőrnek van altípusa:
-Sivatagi vérszívó: reakciócounter olcsóbbodik 1 nekronra, ez 1 védő és nem támadólap
-Vámpírsárkány (2020): 1 nagy hordalény kap 1 életet
-Sötét angyal: leszedés kézből 0-ért lehetségessé válik
-A vámpír csókja: alapból 3-ért jövő támadócounter olcsóbbodik 1-et 1 tőrtől.

Tehát összefoglalva a kiadó szerint mi szorul rá további erősítésre és altípussal való támogatásra:
_a 0-s lapcounterlés_.

Mi az ami veszélyes és nem szabad támogatni?
A leszedés, a hordalények védelme és a védőcounterek.

Nos ez konkrétan az ellentéte a rota elveinek.
(Emlékeztetésképp: kevesebb lapcounter-> több speciális counter, több leszedés, több asztalról működő lap és kevesebb kijátszáskori képesség, általánosságban drágább lapok.)
Pár kiragadott példa az RC-ből arra, hogy milyen nemlény lap kapott altípus:
-A motyogók alkuja: csak nem 0-s counter? De.
-Geomi gonosz gondolata: nyerstáp controllap

És mi az ami nem kapott altípust (teljesség igénye nélkül):
-Varkaudar lapát:
-Az arkangyal kardja: szemét rohadt végtelenkombózó gyakoriak...
-Motyogóverem (ez utóbbinak rövidült volna a szövege altípussal...)

Köszönjük szépen a következetes tesztelői munkát.

Üdv: Kyb
Ahoy,

Vámpírtőr. Erről nem tudok pártatlanul véleményt írni, mert ez még az én lapötletem volt, amit az RC-hez terveztem.

Illusztráció: Klasszikus Fischer, nekem nagyon bejön. (Nyilván...)

A képesség elemzése előtt megmutatom, hogy nézett ki lapötletként:

"Vámpír, fegyver, életkioltó
_etnikum, _etnikum, ingyen kijátszhatod és ekkor [[1]]. ((dupla kötelékre +1 reagálni és ingyen kirakható))
Kijátszásakor hordozója kap 1 izom és életjelzőt.
Annyival nő a max. ÉP-d majd gyógyulsz
annyit, amennyit a hordozója sebez.
(E), (1), dobd el a kezedből: célpont lény sérül 3-at.
(S), (1), ha a gyűjtőben van: vedd a kezedbe."
Flavor: "Ezt dobni is lehet?!"

Látható, hogy az ingyen eldobása (ami ugye ingyen életkioltós leszedés kézből kis lényre) sosem volt cél (lévén nem annyira rotakompatibilis), ellenben a visszavétel és a dobás költsége is egyfajta kombózásra adott lehetőséget a zanszilánk révén. Ez a vámpírokhoz, élőholtakhoz adott volna egy nagyobb szinergiát. Ez sajnos teljesen eltűnt a lapról és borzalmasan drága visszavételi költséget kapott. Ez igazán maradhatott volna zanszilánk, elég lett volna csak megduplázni, vagy 1vp 1 zsz.
A feltételes counterdrágítás is lekerült, ez igazából nem is baj, túlzó ötlet volt. Elvesztette a gyógyító funkcióját is, ez igazából vámpírban nem fog feltűnni. Elvesztette az altípusát is, ez fel fog tűnni, bár inkább csak káoszon.
De ami a legjobban fáj, pláne, hogy volt bemutatott 8 soros lap (pl. az előző, de ott a termik is...) és jött RC-ben is, de erre a lapra nem fért fel az 1 soros flavor.
Azt amúgy egyfajta jóslatként tettem rá, mint leggyakrabban adott első reakció az ellenfél oldaláról, amikor találkozik a lappal.
Éles szeműeknek feltűnhet, hogy a lapot bizony a kétszínűsége erősen korlátozza, mert nem csak Riskáról és Szhetről kell lemondani hozzá, de a Sheran isteni szettről is. (Nyilván nem a fehéret hagyom ki a pakliból.)
Én így képzeltem el a kétszínűséget, mint hátrányt.
Ugyanitt pakliba kerülésre felkészül Renfield.
Összességében a lap fő funkciójává egyértelműen az első eldobás lépett elő, az erősödött is, míg a többszöri használat és áldozgatásokkal illetve etnikummal kombózás szinte teljesen kiesett.

Üdv: Kyb
Ó igen, egyvalamit kihagytam.
Ha már ki is emelitek, hogy a drakik neve lerövidült, akkor ezt a lapkeresőben is lehetne változtatni, mert az újabb játékosok aztán kereshetik a d betűnél ezt az altípust a világ végéig. Szerintem a legjobb megoldás az lenne ha bekerülne a "drakolder" és bennmaradna a "triklem drakolder" is és mindkettő minden drakit kiadna. A retrosokkal se szúrjunk ki ugye.
Ahoy,

Drakolder diffeomorfátor:
Poén név, igénytelen ronda illusztráció.
Képességek: első ránézésre minden rota kompatibilisnek tűnik. Nincs olyan kijátszáskori képessége, ami akadna a kompenzációjával. Az élete kötelékes, a -1ÉP-s jelzőkapás pedig leszedés szempontjából még gyengíti is. Az IK-ja alapján is valóban egy rota lapot látunk, nincs benne zsz, sem nekroncsalás.
A K képessége brutális és sokrétűen használható, de van költsége. A lap összességében kreatívnak és érdekesnek tűnik nekem.
Az erejét rendkívül nehéz belőni, mert 6 db kb. pakliba férő drakolder van ami 2020-as ÚN, nagy kérdés mennyi és milyen jön még melléjük.
Nyilván saját pakliban 1 Vp-ért és fix élettel eszméletlenül brutális nagy erőt képvisel a kártya.

Üdv: Kyb
Ahoy,

Nargoth, kristályfőnix:
Gyönyörű kép, kreatív, swing képesség, remek lap... lenne. Ha épp rota kompatibilisen sikerült volna megalkotni.
Azaz:
Kijátszáskor helyett (J) képessé. A sebzős képességén pedig KX korlát ÉS max Y-os korlát (egyszerre!). Ez utóbbi nem csak rota igény, a fejbelövések sebzésének maximálása azt hiszem laptervezési alapelv. Lásd pl. Goblin orgyilkos (2022), Solatopolka (2021) stb.

A nerfek amiket (a számok változhatnak) majd előbb utóbb rá kell tenni, de jobb lett volna tervezéskor:
"(J): ellenfeled minden lénye sérül 3-at."
"(K3), ha bármikor csontot kapsz, ellenfeled minden csont után sérül 2-t (egyszerre max 4-et)."

Még egyszerűbb:
"(K4), ha csontot kapsz, ellenfeled sérül 2-t.)"

Ebben a formájában viszont egyszerre powercreepeli a T. Vlagyimirt ÉS a Főnix halálát, mint 1 lapkijátszásból működő nyerés+ anti lény/token swinglapokat. (Az ellenfélnek van 10 lénye, kijátszom ezt, mi történik? Ez azonnal nyer, a kijátszásával, a másik 2 lap kövkörben sem feltétlenül.)
Az olyan apróságokról, mint kijátszáskori képesség + countervédelem + jelenés már ne is beszéljünk. Viszont az idézési költségében azért megint ott egy indokolatlan nekron. Biztos azért, hogy ha 1 zanszilánkra olcsóbbodik a főnix epikussal, azért ne zavarja továbbra sem a járj de az x+1-es counterek se tudják megfogják.

Kiváló rotacreep papír, alig várom rá a csonttermelős végteleneket meg az 1 zanszilánkos tömegírtó ölésként való kijátszása miatti kiakadásokat.
VH-ban is kellemes lesz, kitenni ellenfél gyógyfázisában, majd saját előkészítőben bedobni mellette a tartalékot aztán nyerni.

Üdv: Kyb
+1.

Amit hozzátennék az az, hogy ilyesmi countereket várnék a rotában. Bár a mechanikája szerintem tipikus win more, akkor lesz olcsó és erős, amikor már kevesebb szükség van rá.

Az illusztráció alapján amúgy lehetett volna Xenó futóverseny a lap neve.

Kis tesztelési következetlenség: érdekes módon ezen a lapon elfért az altípus, pedig nem lény lap ÉS van másik altípusa is. Nem mintha baj lenne, mert így legalább van 1 fix paklija, ahová jó, nyilván az Edra a másik de az nem nagyon létezik az utóbbi időben.
Amit én nagyon hiányolok róla, az egy védekezés ikon meg egy rövid kiegészítés, h nem ad tokent ha védekezett. Ezt is csak azért hiányolom, mert a korábban bemutatott burástyával egy kiegben érkezik, de úgy érződik, mintha lenne vagy 5 kieg a kettő között utóbbi javára.
Remélem a buri volt a ritka spikeok egyike és az átlaglap ezen a szinten lesz már.

Üdv: Kyb
Ahoy,

A Nekromanta vezér (2022), esetében egyetértek Juféval. Ez egy korrekt rota lapnak látszik. Saját koncepcióiba valószínűleg jó lesz. Kicsit sajnálom, hogy a képessége nem az (új) verzióéra hasonlít, hanem az eredetiére inkább, de ez már az én ízlésem.

Az viszont durván szembeötlő, hogy erőszintben mennyivel a korábban bemutatott lapok alatt van. Konkrétan egy nemgyaknak tűnik mellettük. Nem szeretem amikor ennyire durvák a különbségek a ritkák között. Kíváncsi vagyok ez a kettősség mennyire lesz jellemző a kiegre vagy csak pár "el kell adni a kieget" spike-ot látunk-e.

Üdv: Kyb
Különben nem sül ki a Korlátozásra ami ellen ki van találva...
Egyébként ez megoldható lenne ha úgy változna a szövege, hogy "a játék minden szakaszában működik a képessége". Vagy valami hasonló. De mindenképp korrektebb lenne az elbaszott szövegű lapot javítani, nem hozzáidomítani a szabályrendszert.
Igen, csak ilyen vagy ehhez hasonló kivétel van már több is. Pl. Molluszk, Változó, VH játék eleji működése vagy az előkészítőben működő bűbájok stb. Míg az a paradoxon, amit "mert csak de " elven be akartok betonozni a szabályokba, nah olyan még nincs. Ez a csimborasszója a felesleges bonyolításnak az én olvasatomban és ami aggasztó, hogy nem jön rá érdemi válasz, hogy miért ÍGY szükséges ez.

Nem azt firtatom, hogy maga a lap miért jön vagy miért ezt tudja. Ezt majd megjelenés után pár hónappal megteszi a játékostársadalom, ha szükséges.
Az én problémám az, hogy felvettetek egy pár cipőt, a balost jobb lábra, a jobbost bal lábra és ahelyett, hogy
kicserélnétek a 2 cipőt a lábatokon nekiálltok a balosnak kivágni az orrát, meg a jobb lábatok lábujjait kozmetikázni.
Van jobb, egyszerűbb, létező megoldás. A játéknak nagyon nem hiányzik a bonyolítás. Erre külön kódex szabálypontot kell átírni az újonnan bejövő lap miatt.
És ez így teljesen jól van, ez szükséges.

"
133.5. A kézből működő automatikus hatások használata nem kötelező, de elmulasztásuk esetén utólag nem is pótolhatók."

Hogy a fenében viszonyul ez ehhez?

"1.3. Az egyértelműség alapelve

1.3.1. A játék szabályainak és valamennyi lapnak egyértelműnek, félreérthetetlennek és félremagyarázhatatlannak kell lennie."

Konkrétan szabályba készültök foglalni 1 paradoxont.

Illetve miben más ez a lap, mint a Leira szelencéje, ami megjelenése előtt változott/gyengült?
Miért nem lehet ezt is az egyik javasolt módon változtatni.
Miért olyan különleges ez, hogy a szabályrendszert kell hozzáalakítani?
Biztos kézzel sikerült a létező legrosszabb megoldást összehozni ahogy látom. Tehát akkor inkább átírjátok kódexet és bonyolítjátok a játékot ahelyett, hogy elismernétek, hogy olyan "jól" lett kitesztelve a lap, hogy senkinek eszébe nem jutott, hogy valójában minden dobatásra mindig mindenkinek mutogatnia kellene a kezét.
Egy egyszerű pár soros pre nerf/módosítás kellene csak, hogy a lap aktiválást kívánó, de működik minden fázisban és a játék elején is. És akkor ugyanúgy betöltené a funkcióját és jó lenne korlát ellen is.
Írtam alább több fogalmazás javaslatot is.

De nem. Inkább szabályba foglaltok egy paradoxont és ami még rosszabb a legalizált csalást.
Most őszintén fájna elismerni a tévedést és logikusan javítani?
Ez most amúgy így egy szabály szintű megjelenés előtti erősítése a lapnak.
Biztos erre van szüksége a játéknak?
Ja igen ez ki is maradt:

Kreatív: 8 soros lap. Láthatólag a karakter/sorszám csak az én lapjaimnál volt gond anno...

Redukáló: 5 sor+ 2 sor flavor. Na ugye, hogy elfér ez így is.

A csont ikon elhagyásával való szörny tápolást nekem anno az angyaloknál nem engedte a tesztcsapat. Pedig ez lett volna az egyik egyéniségük, de nagy felhördülést keltett. Érdekes, hogy ez az etnikum már kijöhetett a beépített szörnyhátrány nélkül.
Ami szintén nem túl rotakompatibilis dolog.

"Nem. Csak leírtam, hogy milyen FAQ szükséges ahhoz, hogy ez a kérdés fel se merüljön."

Amit írtál az egy paradoxon, nem FAQ. Automatikus képesség ami amúgy aktiválást kívánó is.

Láthatólag a Korlátozás szívatása a lap célja, de megpróbáltátok általánosra fogalmazni, ami viszont felvet rengeteg problémát. Ehelyett át kellett volna gondolni, h mi a mechanika amit akartok, hogy kell azt leírni, majd 1 sorban kivételezni alá a Korlátot.

Pl. így:

"Ha ellenfeled lapot dobatna tőled,
a játékba rakhatod (max. 1-et körönként).
Ez a képesség a játék minden szakaszában működik."

Vagy utolsó sor:
"Ez a képesség a játék elejétől működik."

Így a tulajdonképpeni képesség beleköthetetlenül meg van fogalmazva a szabályokkal összhangban és a Korlátra is működik a kiegészítése.

Szerintem okosabb ilyen gondolatiság mellett fejleszteni, tehát a nagy átlagra működjön és a szabályokkal összhangban, alapból a lap jól és a kivételeket kiegészítésként odaírjuk esetleg. Míg itt pont fordítva, a kiegészítésre lett megfogalmazva a képesség és emiatt egy csomó egyéb probléma felmerült.

És ahelyett, hogy ezt elismernétek és jönne egy átszövegezés, pl. a fent javasolt módon, terveztek egy arcmentő FAQ-t ami azt mondja, hogy a lap helyesen van írva, mert mi ugye tévedhetetlenek vagyunk, csak még erősítünk rajta egy kicsit, hogy azért ne akadjon meg a meglévő szabályokban.
A legrosszabb az lesz ha emiatt a kódexbe is kell majd 1-2 új tétel. Mert akkor még bonyolódott is a játék már megint.
No ezek a dolgok amik nekem átgondolatlanságot sugallnak.

Üdv: Kyb
"Elvben meg kéne mutatnod, de ha nem mutatod meg, nincs semmi, mert az ellenfél nem nézheti meg a kezedet. "

Tehát akkor jól értem, a kiadói álláspont az, hogy ha nem kapnak rajta akkor szabad csalni?

Csak mert konkrétan ezt írtad itt le.
Ahoy,

A nyilvánvaló problémán túl, amit többen boncolgattak előttem, végignézem most kritikus szemmel a lapokat (Kreatív termik + Redukáló termik).

Illusztrációk: Tudom, h Nagy Geri, de ez a kép számomra ocsmány. Ha ez volt a cél, akkor oké, bravúrosan sikerült a tervezett érzetet kelteni, de ez a kopaszodó alienmúmia aki szivárványt párolog ki nekem simán visszataszító. A termelt lapja is nevetséges. Ez úgy látom a sokadik jellegtelen antropomorf etnikum lesz. Kár érte. Simán lehetett volna valami egyedi testük. Pl. kígyó/százlábú/hal/medúza stb. Ehelyett szürke ganüid-xenó-burástya-moa-emberek lettek.

Játéktechnika:
Ez a lap látványosan a korlátozás és a lassan járj/keltető ellenlapja. Viszont utóbbiakba simán befér és jó is, így nem igazán értem, miért jön nerf a járjra ha közben ilyen lapok jönnek ki, amik ráerősítenek a nekron exploitra.
Kijátszáskori képessége nincs, ez pozitív. Counterek ellen egy elég erős de nem ingyenes jelenése van ez mind pozitív rota szempontból. Az asztalról működő képessége szépen ki van balanszolva és rotakompatibilis is. Ez is pozitív.
Mi a baj akkor a lappal?

1. Az eldobásra reagáló képessége nyilvánvalóan átgondolatlan és kiteszteletlen (lásd a fórumot alább), ráadásul powercreepeli is az ilyen képességeket elég brutális módon.

Javaslatom a nyilván "muszáj meglépni" pre-nerfre a laphoz:

"Ha ellenfeled lapot dobatna a kezedből, ehelyett játékba teheted a kezedből, de körönként max 1-et.
Ez a képesség minden fázisban használható."

Itt aktiválást kívánó lett a képesség: ezzel megszűnt a csalásfaktor, a 3. sor pedig megoldja, h mégis működjön korlátozásra meg egyéb előkészítős dobatásokra. A max 1 pedig észszerű keretek közé szorítja.
Így továbbra is egy undorítóan és szerintem feleslegesen erős dobatás ellenlap lesz, de ezt nem győzöm hangsúlyozni: _legalább szabályosan tud majd működni_.

2. Jelenés: A visszavétel okés képesség, a "token" termelés is az lehetne, ha...
Persze kicsit zavaró, hogy SEMMI ellen nem rossz ez a lap. Ha másból nem jelenésből meg dobatás elleni védelemből jó zaknodékra is.

3. A redukáló termik.
Ez a lap önmagában probléma.
Ez egy brutális powercreep lap.
Ingyen van, de mégsem úgy ingyen, h könnyű legyen megfogni ÉS ősmágiás.
Ezen felül kis körönként termel 1 Vp-t. És nem lehet árában megoldani, mert ha megfognád erőforrást buksz, ha leszednéd akkor lapot IS.
Mindezen képességeihez még egy relatíve nagy test és horda tápoló képesség is tartozik.
Ez a lap nem egy gyakori szintje szerintem.
Ráadásul nagyon rossz fejlesztési irány az ingyenes ősmágia.
Nyilván nem azt mondom, hogy ez a lap önmagában ott lesz paklikban, de rengeteg elvi, antirota hibát látok vele és ha esetleg máshogy is lehet még termelni az önmagában eláshatja a drágításokat.

Több kérdés is felmerül ezekkel kapcsolatban.
Ennyire erős lenne a járj és a korlát?
Nem elég, hogy előbbinek nerf van betervezve, most még ki kell adni ilyen lapokat is?
Ha a járjjal baj van és nerf kell rá mert olyan erős, akkor miért is láttunk az első 3 lapban 3-at, ami járjkompatibilis ebből 2 ráadásul a legdurvább nekronmexploitot lovagolja meg?
Ha a tesztelés során ezen lapokat is használva lett erős a járj akkor miért nem a fejlesztés alatt lévő lapok gyengültek?
A járjjal és a dárgításokkal alapvetően 2 probléma van. A nekronexploit járj specialitás, a más IK módosító narancslappal kombinálhatóság pedig általános.

Elég lenne egyet módosítani és megnézni a hatásait.
Az én javaslatom továbbra is ez: Minden játékos csak egyetlen fajta olyan követőt vagy szabálylapot használhat, ami idézési költséget módosít vagy VP-t vagy szk-t, termel vagy lapot rak játékba.
Ha ez nem oldaná meg a brutális drágítós koncepciókat akkor még mindig lehetne más lépéseket tenni. Ez viszont egy egyszerű globális nerf, amire nem kell játék közben figyelni mert csak a pakliépítést korlátozza. Nem győzöm hangsúlyozni ennek fontosságát. Ez ráadásul egyszerűen tesztelhető lenne kiadói versenyeken és rengeteg egyéb nerfet felszabadít.
Emellé pl. nem kell nerf a fájdalom szépségére, antiraksira, kragorura.

Üdv: Kyb
"És nem, nem kell minden egyes dobatásnál megmutatnod a kezedet, hogy nincs benne kreativ termik."

Pedig DE. Különben valamin változtatnotok kell. Pl. a termikből kell aktiválást kívánót csinálni vagy kötelezővé tenni a játék eleji használom-e bevallását, mint a mardakoroknál.

Jelenleg ezt a szitut nem lehet különben kezelni:

Nekem 0 költhető erőforrás 1 ÉP, üres asztal, a kezemben pedig: 3 Tűzijáték, 1 halászat, és 1 Termik. Az ellenfél nem ismeri a kezemet sem a paklilistámat ő is 1-ben én és csak 1 lapja van: kitesz 1 xenó tekit. Erre nekem a jelenlegi szabályok szerint KÖTELEZŐ a Termiket eldobni->kitenni, majd utána nem tudok cselekedni, tehát és agyonlő és meghalok.
Viszont ha eldobom rá a halászatot, amivel megoldom a tekit, kapok 1 VP-t és utána HA a halálsikolyára nem húzza ki a termiket a kezemből (1:4) véletlenszerűen akkor én lövöm agyon őt és én nyerek.

Na most ez egy speciálisnak tűnő szitu, de jól rávilágít arra, hogy ez a lap átgondolatlanul és kiteszteletlenül készült. Jelenlegi formájában minden egyes dobatás esetén mindenkinek az egész kezét mutatnia kell, igazolva, hogy nincs nála termik. Ez a szabály ezt tudja a lap. Ha nem ezt akartátok, hogy tudja akkor bizony szarul van fogalmazva. Tessék megjelenés előtt módosítani aktiválást kívánóra a képességét, különben indirekt minden dobatást megerősít a használója ellen, mert mindenre mutatnia kell a teljes kezét, hogy nem volt nála Termik.
Máshogy a csalás nem küszöbölhető ki.

Üdv: Kyb
Ahol ez szélsőségessé válik, az a drágítás, ott mindegy mit tesz bele, amivel drágult azt bukja. 3 erdő mellett ez azt jelenti, hogy te 1 VP 1 lap befektetéssel okoztál 3+X Vp és 1 lap hátrányt és kaptál 1 olcsóbbítást is. Ez minimum 4 VP előny. Kérdés milyen következetességgel és mikre kerültek kompenzációk. A fenti esetben a csak a lapot visszaadó kompenzációk ugyanúgy nem igazán szánítanak, mint Zarknodékban.
2 VP-ért áramolni az egészen más, mint 1-ért. Az 1-vp-sek közül semmi nem counterelt lényt És csinált mást. De ha ez lenne a leginkább rota ellen menő dolog a kiegben akkor nagyon boldog lennék. De amúgy is ki akartam próbálni hálócsapdával az áramlós követőt. Elég zord kezdés 1. körben 1 ilyen áramlás után kirakni egy 1vp 1 nekronos éjfettyat pl.
Ahoy,

Ez az éjfatty is korrekt lap lett, de itt is vannak problémák, bár nem olyan durvák. Itt mondjuk az elemzésben is voltak érdekes mondatok.

"így az én egyik személyes kedvenceim" vagy nem egyik vagy kedvencem

" Kyorg, az ősmágus" Kyorg egy faj, nem egy név. "Kyorg ősmágus" a követő

"a megszokott olcsóbbítás mellett " a megszokott a 3 Vp-s volt :P

A lapról:
7,5 sor ismét. az "Élet:1"-nek most akkor mégsem jár már a külön sor?
Kompenzáció: szerintem 2 vp jobb lett volna, tekintve, hogy milyen drága a lap, ilyenkor nem a lap, hanem a beletett erőforrás elvesztése fáj jobban.
A J-s képesség nagyszerű, de a "használtál már spec képességet" rész nagyon széles körű. Jelenleg ez kb. bármilyen cselekvés a csere/harci fázison kívül, ami nem azonnali vagy általános kijátszása. Lehet egy használtál már aktiválást kívánó hatást korrektebb lett volna, de legalább is faq mentesebb, még ha kicsit gyengébb is.

És ha így fogalmazzátok meg, kevesebb karakter és egyértelműbb:

"(J): 1 célpont permanens a Semmibe kerül,
de ha használtál már aktiválást kívánó
képességet a körben, akkor max. 2."

Áramlás: Nah ezzel van problémám. Ez bizony powercreepeli az áramlásokat, mert ami eddig áramlásból counterelt bármit az nem tudott mást, ráadásul ilyen erős áramlás counter sem volt még.
Szívesebben láttam volna így:

"Áramlás: Ellenfeled következő lénye nem jön létre VAGY a következő éjfattyad 2 VP-vel olcsóbb."

Ennek kapcsán ez:
"megvédve akár a következő lapunkat egy semlegesítéses lénytől" kicsit megmosolyogtató. Szerintem ez egy egyértelműen egy aggro effekt.

Üdv: Kyb
Ahoy,

Illusztráció: Szokásos kiváló Nagy Geri minőség (mondjuk ettől maga a lény és altípus nem került közelebb a szívemhez, mert egyre gusztustalanabbak ), de nagyon kár, hogy a kép fele le lett vágva.
Felmerül a kérdés, az illusztrátorok nem tudják, hogy milyen képarányhoz kell képet csinálniuk?
Ha így van miért nem mondjátok el nekik?
Ha nem így van és jó arányban készült a kép, miért van levágva a fele?
Remélem nem megyünk vissza a Ditanoh ez-e, az-a jellegű képszabdaláshoz, spórolási okokból.

Játékmechanikai rész:
Erős, soha, sehol nem rossz counter.
Egyre inkább úgy látom, a rota elképzelés kizárólag az anyagi oldalon kerül érvényesítésre.
Pedig a lap kellemesen egyszerű és mégis erős lehetne. Miért nem lehetett ilyesmi?

"Semlegesítés: lény.
Ha nem semlegesített az alábbiakat kapja:
Kompenzáció: kapsz 1 Burástyakölyköt.
(J): aktivizálódik és rakj rá 1 izomjelzőt."

Miért kell egy duplán kijátszáskori képességes lapra kompenzáció? A kompenzáció lényege, hogy azokat a lapokat védje a counterektől, amiknek nincs kijátszáskori képessége, így tolva el a kézből működő interakciókat a leszedés felé. Ezzel párhuzamosan a counterelést pedig vissza kellene szűkíteni a reakciókra, azonnaliakra és általánosokra. Ez minden szempontból szembe megy ezzel, ami nagyon rossz jel.
Így nem csoda ha a járjat akarjátok piszkálni, ha ilyen countereket adtok ki bele.
Mi szükség volt a nekronra az IK-ban?
Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a lapok tervezése, tesztelése és a szabálymódosítási tervek teljesen ötletszerűek és nincs egy nagy átgondolt koncepció vagy irány. ami volt az pedig figyelmen kívül van hagyva.

Üdv: Kyb
Ahoy,

A kódbeváltás oldal nem működik.
Nem tudok alfa paklikat betenni a KL és TD kódok beváltásánál. Ez mikorra várható, hogy ki lesz javítva?

Üdv: Kyb
Ahoy,

Én már nem is tudom érdemes-e véleményt írnom erről az adagról. Ez egyértelműen egy powercreep zén, ami egy olyan top koncepciót tol tovább, ami amúgy is egyrészt mocsok erős másrészt a természetes ellenségeiből a drágítás és a rúnás pörgő antiraksis tempódeckek épp most herélődtek ki a háló meg az új lapokat elnézve nem fogja zavarni többet a dekket (Legutóbbi hálós dekkjeimmel ezt tapasztaltam amúgy, a gent már kicsit sem zavarta, rég nem pörgéssel hanem minőségi lapelőnnyel nyer, mert rengeteg az érték a gyűjtőben). Sőt elgondolkodnék az új lapokat nézve erősen a hálócsapdás genen, ami így fix ellenfele lehet a mezőnek.

Azért egy gyors első ránézéses problémakeresés.
Quwarg animátor:
Miért nincs rajta horgony?
Szerintem mehetne gyűjtő helyett a Semmibe azonnal, de egy erőforrástermelő lapon nem levédeni a visszavevős kombókat eléggé gáz.
Alig várom a legfőbb/kreátor követős geneket...
Ráadásul Rota szellem: kijátszási képesség ÉS countervédelem. Gratulálok... legalább lett volna J a kijátszásija.

Morgan szolgája:
Zsz költségű lap, ami ismét kijátszásakor ad 2 lapelőnyt. Remek. Horgony ezen sincs, zsz kötlsége van, ha valahogy sikerül feltámadást adni neki, 2 ilyen önmagában végtelen. De azért akkor sincs gond, ha csak 1 van, mert saját magát áldozhatja.
Ismét egy szép rota elképzelést minden szempontból leköpő erőforráskártya.

Morgan gyermeke: Ki hitte volna hogy ismét egy kijátszási képességből lapelőnyt adó lap jön? Természetesen azért még sikerült rátenni egy kombópotenciált meg egy gyűjtőből működést. Kombóvédelem 0. Se horgony, se háló, se asztalról kikerülés esetén Semmiződés. Azért altípus meg zsz az IK-ba jutott erre is és testre is erős.

Holtvándor: Ez a lap egy vicc. Rotációba kiadni egy lapot ami kijátszásakor MINDENKÉPP minimum 1 lapelőnyt generál eléggé pofátlan dolog. Ez a lap nem oldható meg sehogy sem pozitív mérleggel. Temrészetesen végtelen kombópotenciálja van és 0 kombóvédelem. Se horgony, se Semmibe kerülés.

Temetőlidérc: Talán a legkiegyensúlyozottabb az összes közül csak persze szépen felül egy 2023-as Powercreep ívre. De persze nagy körönként 3 lapelőnyt generál és ha sikerül feláldozni a körödben akkor ez 5-re nő. Korrekt lap. Legalább saját magának nem dobható be.

Ezek után nekem senki ne mondja, hogy itt rotációs tesztelés folyik és gyengébb lapok jönnek ki. Itt teljesen egyértelműen Rotacreep fejlesztés folyik.

Kíváncsi vagyok az amúgy semmi erősítésre nem szoruló gyűjtőgen ilyen brutális megtápolása és a belengetett további tápok (víziók) után vajon a köv kiegekben mennyi semmizés meg újrahasznosítás érkezik, ami befér a paklikba?
Mennyire lett átgondolva ezek hatása a metára vagy maga az ÚN környezet összetétele végiggondolva?

Üdv: Kyb
Sajnos nem teljesen. Hogy korrekt legyek, közben felhívták a figyelmem erre:

"Létrehozás: 2021. január 25. 15:02:59

Utolsó frissítés: 2021. január 25. 16:22:58"

A lap legalján apró betűvel ott van ez.
Tehát van dátum a cikkekhez.
Csak épp nem kereshető.
Ahoy,

Remek amúgy, hogy egy rohadt dátumot nem lehet írni ezekbe a cikkekbe. De tényleg. Egyetlen egy ilyen FAQ, vagy kódexes okoskodás sem kereshető dátum alapján. Biztos az átláthatóság meg egyszerűség jegyében. Ez mikor lesz végre rendbe szedve? Mikor kapunk dátum alapján kereshető szabályváltozás és FAQ listát?

Ez a kedvenc részem a kódex nyitóoldaláról:

"Üdvözlünk, ez itt a HKK Kódex!
(Utolsó módosítás: 2017.11.27.)" (2022.05.13.12:27-i állapot)

Az említett Xenó MEG SEM JELENT MÉG EKKOR.
Ezek után, hogy lehet elvárni az átlag playertől, hogy naprakészen kövesse a kódexet és tudjon minden szabályt amikkel láthatólag a tesztelők sincsenek tisztában?

Mibe kerülne minden kódexponthoz egyesével felvinni zárójelben az utolsó módosítás időpontját? Ez valódi játékosokat segítő és fontos része lenne a kódexnek. Nem úgy, mint a http://beholder.hu/?m=hkk&in=forum.php&action=topic&id=6858 topicban behivatkozgatott játékfejlesztési alapelvek (87. hsz), ami csak a helyet foglalja, mert nem a játékszabályok része, hanem vélemény vagy max tesztelői útmutató.

Üdv: Kyb
Ahoy,

Ez egy Rotacreep zén lesz úgy látom.
A Lidércharcos konkrétan egy vicc.
Kezdetnek 8,5 soros lap. (Az Élet:1-nek járna 1 külön sor ugye...)
Ami ugyanúgy kvázi counterelhetetlenül generál 5 lapot, mint a régi, de ez az 5 lap szét van osztva, hogy gyűjtőbe beesve se legyen rossz (a réginek ez volt a hátulütője, ha nem húztad be, generálva blank).
1 vp 1 zsz-es altípusos lap, tehát van pakli amiben 1 zsz-ért jöhet. Ezen túl asztalról leszedés ÉS ölés egyben. Élete is van ugye ehhez a kis kontroll képességéhez és még a seggét is sikerült megemelni 3-ra a régihez képest.
Ez a lap úgy is bőven ritka lenne, ha nem lenne élete, 2/2 lenne és az S képessége vagy leszedne vagy sebebezne csak.

Az óriást sem értem, ez a lap igazából bármilyen színű lehetett volna a piros mellett, csak NE barna és piros (ideálisan fekete és barna/piros). Kelljen az óriáspaklinak áldozatot hoznia. Vajon mennyire fogja így korlátozni a pakliépítést az, hogy a pakli 2 alap színe lett?
Egyébként minden óriásdekkbe kötelező lesz, a hálócsapdás verzió külön imádni fogja. De igazából bármely törhető követős (lassabb) konceptben el fog férni mert önmagában üt 6-ot és fel is támad.

És, hogy ne csak fikázzak:
A hullaféreg kreatív lap, jó képpel, szép találat. Jár a keksz.
A holdkő pálca okés lap, Lipták szintű grafikával.
Az angyalkám meg valahol biztos kipróbálom majd.

Üdv: Kyb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2022
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.