Gyors taktika
Szabálylap
Ha bármely játékos cselekszik a támadók kijelölése után és a sebzés kiosztás előtt, akkor a cselekvés után újra a támadók kijelölése fázis következik. |
Drakolder dekóder
1 SZK
Fairlight tárgy
drakolder
Költségéből 1 SZK-t helyettesíthetsz egy jelző levételével.
K: célpont jelző kikerül a játékból és helyette eloszthatsz egy izom-,dermesztés- vagy méregjelzőt.
Ha egy lényeden van jelző,mágikus lesz a védelme,ha drakolder,a támadása is. |
Féreglyuk
0 Építő
Fairlight építmény
féreg
"Szárnyak"
S:válassz ki egy lényt a kezedből és keverd vissza a pakliba vagy rakd a Semmibe:
a kezedből vagy a gyűjtődből rakj játékba egy fix ,maximum 2 költségű lényt (kijátszáskori képességek nem jönnek létre). Ha a játékba rakott lény féreg altípusú,kap egy izomjelzőt.
/(1) |
Éjfatty lárva
1 nekron (2)/3 chara-din szörny/ éjfatty „szárnyak”
Ha játékból a gyűjtőbe kerülne (kivéve áldozástól)
vedd vissza a kezedbe.
Áramlás: keress elő egy Éjfattyat a paklidból vagy a következő Éjfattyad költsége 1 nekronnal kevesebb |
Tomboló fatty (új)
4 ZSZ (5)/5 chara-din szörny/chara-din fattya „szárnyak” [+1]
Kijátszásakor egy célpont sebződik 5-öt, vagy célpont permanens a gyűjtőbe kerül.
Halálsikoly: kapsz annyi Chara-din fattyát, ahány permanenst áldoztál a költségének.
Fattyak hordája (új)
3 VP X/X chara-din szörny/chara-din fattya
X annyi, ahány fattyad van kijátszásakor játékban.
Kijátszásakor válassz X különbözőt: „szárnyak” „rezisztencia” „háló” „[+2]” „Élet: 1” „mágikus támadás és védelem” „kap 1 izom jelzőt”.
Idéző fatty
1 VP 2/1 chara-din szörny/chara-din fattya
Áldoz fel ezt a lapod és még X (min 1) fattyad: játékba rakhatsz a paklidból, vagy a gyűjtődből egy max X+1 költségű fattyat, vagy megakadályoz egy X költségű lapot.
Fatty testvériség
1 VP chara-din azonnali „védekezés”
Kompenzáció: kapsz egy Chara-din fattyát, vagy Éjfatty biogenezist.
Kijátszási feltétele, hogy legyen fattyad játékban.
A fattyakat kivéve minden permanens kap 1-1 dermesztés jelzőt.
A fattyak hatalma
1 VP chara-din azonnali/reakció
Megakadályoz egy varázslatot, és ha „duplakötelék” akkor kapsz egy Chara-din fattyát. |
Érdekes ötlet, csak az a baj, hogy óriási szélsőség van a lapban. Ha olyat akadályoz, amire drágább reagálni, az azt jelenti, hogy egy nagyobb költségű varázslat, tehát nyersz 2-3 VP-t rajta, ez még 4 ÉP-ért is jó üzlet, mert megnyerheti a játékot. Viszont sok más esetben ez csak egy blank lap lesz a kezedben, mert nemhogy csak varázslatra jó, de azon belül is, az olcsóbb, vagy kompenzációval bíró varázslatokat se fogja. Nem véletlenül van a Tiltakozáson áramlás.
Szóval a lap várható értéke rendben van, de max. sidelap lehetne egy olyan pakli ellen, ami szembemegy a trenddel, és nem 0-1-es lapokkal játszik, hanem drágábbakkal, az ilyet meg nem biztos, hogy tovább akarjuk büntetni |
A Bufát azért már kicsit erősnek érzem 0-s ŐM lapnak,így inkább az egyik jelenleg leggyengébb színt választottam (nyilván a tüzes vonal miatt se lehetne Bufa,plusz annak is egy kis buff) |
Természetesen úgy gondoltam,hogy a Szikra ismét megjelenne vele párhuzamosan gyakoriként |
Páros jutalom
2 VP sheran általános
Keress elő egy 2 költségű lapot!
Ha a kör végéig nem játszol ki a keresettel megegyező nevű lapot: a kör végén kapsz 2 VP-t és húzz 1 lapot!
Kettes számú pusztító gép
2 nekron tharr tárgy/moa
Semlegesítés: max 1 költségű lap.
S ha ebben a körben nem használtál/játszottál ki reakciót: célpont páratlan költségű lap a gyűjtőbe kerül.
Nekrofun amulet
2 SZK fairlight tárgy „kincs”
S játékba rakhatsz a kezedből, vagy a gyűjtődből egy 2 költségű permanenst.
Halálsikoly: ellenfeled sebződik 2 ÉP-t és veszít 2 VP-t.
Ikertorony
2 építő tharr építmény 2 SP „szárnyak”
Ellenfeled minden lapja „1 VP, kivéve a 2 költségűeket.
Dobd a kezedből a gyűjtődbe: célpont páratlan költségű lapra tehetsz egy dermesztés, vagy elmúlás jelzőt.
Útkereső egér
1 VP bufa szörny 1/1
Időleges hatás: 1: ellenfeled nem tud megsebezni.
E feltámad, de ekkor a következő hátrányt kapja: „Ha a gyűjtőbe kerülne, helyette a Semmibe kerül.” |
0VP Visszatérő fejfájás(új)
általános mentális Dornodon
vízió
Egy célpont sebződik 1-et.
Ez nem számít bele a hálóba. |
Ennek akkor volna ertelme, ha a Szikra legit lenne uj nemzedeken. |
Hiánypótló side lap, tipik bufa spoiler lehetne. |
Dornodon legyintése
Dornodon azonnali
0 VP
ősmágia,tűz
reakció
Megakadályoz egy olyan lapot,amire drágább reagálni,majd sérülsz 4 ÉP-t.
Ha bármilyen módon eldobod a kezedből, kapsz egy Szikra(új) lapot.
"Tűz előttem,füst mögöttem." |
2VP A Jó, a Rossz és a Rém
általános [+2]
Mutasd meg a játék elején a paklidból:
a paklidban lehet egy Háremrém!
Kijátszási feltétele, hogy legyen játékban egy jó jellemű angyalod,
egy gonosz jellemű angyalod, és egy Háremrémed.
Azonnal megnyerted a játékot. |
4 Vp Verdax, a halhatatlan
Sheran szörny kígyó
legendás horgony háló
1-es mérgezés és regeneráció.
S: Feltámad.
Kompenzáció és Halálsikoly: A következő kígyód vagy [legendás] lényed idézési költsége 3-mal kevesebb.
Legendás képesség vagy [kötelék][kötelék]: Semmilyen módon nem kerülhet a Semmibe (gyűjtőből, kezedből is működik).
(5)|(5) |
1VP 1ZSZ Döngő léptek
bűbáj Tharr
Ha a csere fázisban min. 2 lényt küldesz az őrposztodba,
az ellenfél egy általad választott lényét az őrposztból a tartalékjába küldheted. |
3 Vp 1 Zsz Szkritter lidérclord (új)
Chara-din szörny szkritter
1 szk legendás élőholt [+1]
Kijátszásakor rakj a gyűjtődből egy [legendás] lényt vagy szkrittert a játékba.
Legendás képesség vagy ha nincs lényed játékban: Ha ebben a körben ellenfeled megakadályozta egy [legendás] lényed vagy szkrittered kijátszását, ingyen kijátszhatod, de ekkor kör végéig [horgony]-t kap.
4|4
1 Vp Mutáns lemúr (2025)
Dornodon szörny
legendás KF
Kijátszásakor és Kompenzáció, Jelenés, Halálsikoly: Egy, tulajdonosa által választott célpont lény vagy játékos sebződik 2 Ép-t.
Legendás képesség: Képességei 2 helyett 3 Ép-t sebeznek.
3|1 |
A gyávaság büntetése
szabálylap
Minden őrposzt mérete kettővel kisebb (de 0-ra semmilyen módon nem csökkenhet).
Nincs védekezés bónusz, az izomjelzők nem adnak +sebzést és +Ép-t, és az életjelzők nem működnek.
"No, lássuk mire mégy sereg nélkül, Gruangdag!" |
Kotyogó motyogó
1 VP
Leah szörny
motyogó,élőholt
Ellenfelednek nyílt lapokkal kell játszania és a paklija felső lapja felfelé néz.
Kijátszásakor kötelék: ellenfeled paklijának felső 5 lapja a Semmibe kerül.
Áldozd fel és rakd a Semmibe: ellenfeled paklijának felső lapját kijátszhatod(keresés),mintha a kezedben lenne(kivéve reakciót).
0/4
"Árnyékvilág legnagyobb pletykafészkei..."-Suttogó Végzet
Easter eggként lehetne az illusztráción a háttérben egy kotyogós kávéfőző |
Zarknod láncai
szabálylap
Az első 3 körben nem lehet megszüntetni.
Minden permanens egy dermesztés jelzővel kerül játékba.
Egyik játékos sem vehet vissza lapot a gyűjtőből a kezébe saját forrásával.
Chara-din pillantása
1 nekron chara-din általános/vízió
Minden játékos eldob egy nem chara-din lapot.
Ha ellenfeled kisemmizi, vagy újrahasznosítja: kapsz egy Chara-din fattyát.
Mo’khabut fétis (új)
1 ZSZ tharr tárgy „kincs”
Anti-mágia: 2. De ha SZK-ból fizetted a költségét, akkor lehet helyette anti-semlegesítés: 2.
1 SZK: visszakerül a kezedbe. |
1VP A játék foglyai
bűbáj Chara-din
Kijátszásakor húzz egy lapot!
Egyik játékos ÉP-je és max. ÉP-je se csökkenhet
1 alá.
Jelenés: 1 ÉP-re gyógyulsz
"-Nincs vége amíg én azt nem mondom." |
2 nekron Nekroid
Tharr szörny moa, vízió
fém kincs szárnyak
Kijátszásának körében eggyel több tisztán nekronos lapot játszhatsz ki.
"Az elhagyatott fegyvergyár gépezetei időnként mozgásba lendülnek, mint egy elbukott birodalom árván maradt lelkei."
2|2
(Igen, a víziószabály miatt így is csak 1-et lehet belőle kijátszani körönként) |
Árnyjáték
szabálylap
Ha egy lény sebződik a lény gazdája is sebződik ugyanannyit, de max. annyit amennyi a lény ÉP-je.
Közös képesség: K: XÉP: Célpont lény gyógyul X-et.
"Párbaj!" |
Morbid humor
1 nekron leah azonnali/reakció
Ha nincs lapod játékban: nem lehet rá reagálni.
Megakadályoz egy forrást, és ha ez egy asztalon lévő lap képessége volt: a lap a gyűjtőbe kerül.
Hátrány: a következő köröd végéig minden lapod +1 nekron.
Óriáscsirke
2 VP 5/5 sheran szörny „szárnyak” „rezisztens” [+2]
Hátrány: nem támadhat lényt.
Fixálás
0 VP sheran azonnali/gnóm
A kör végéig minden gnómod egy aktiválást kívánó képességét egyszer ingyen használhatod VAGY max 2 célpont lap kap 1-1 fixálás jelzőt. Ha egy lapon ilyen jelző van, a gazdája nem hajthat vele végre olyan cselekvést (pl. áldozás), amitől az kikerülne a játékból.
„Én csak úgy hívom, Fixálás… Nezopurrafixálás.” |
Hullazabáló (új) (új)
Leah, szörny, élőholt, KF, 1 SZK, 2/3 IK: 1 VP 1 ZSZ
Feltámad.
Kijátszási feltétel: áldozz 2 max. ÉP-t.
K: célpont lény aktivizálódik VAGY passzivizálódik.
K, Semmizés1: célpont lény kap 1 izomjelzőt.
„Raia arkangyala itt van? Megölöm, aztán megeszem
a tetemét.”
144 karakter
Mentális vámpír (új) (új)
Leah, szörny, élőholt, vámpír, KF, 1 SZK, SZÁRNY, 2/2, IK: 2 VP 1 nekron
K: amennyit egy célpont lény/építmény sebez
a körben, annyi VP-t kapsz.
K4, áldozd fel 1 ÉP-d: egy célpont gyógyul 1 ÉP-t.
"Adj vért, és ments meg három életet!"
120 karakter
Szubreális vámpír (új) (új)
Leah, szörny, vámpír, élőholt, SZÁRNY, 4M/4, IK: 1 VP 1 ZSZ 1 nekron
Láthatatlan.
K, áldozd fel X ÉP-d: ellenfelednek fel kell
áldoznia X+1 ÉP-t. (x max. 5)
Halálsikoly: passzívan a tartalékodba kerül,
minden jelző és lap leesik róla.
"Nem lehet vele alkudni?"
161 karakter |
Keljfel Jancsi 1VP 2 ZSZ
kalandozó KF Tharr
törpe 3/3
Nem hajók építésénél 2 építőnek számít.
K, ha passzivizálódik azonnal aktivizáld!
J: Aktivizálhatod.
Az élet iskolája 2ÉPÍTŐ
építmény szárnyak Raia 5SP
S: Passzivizáld egy lényedet: a lény kap egy életet, de ha feláldozod 3 ÉP-d akkor 2-t.
J: Vegyél le X életjelzőt a lényekről: Célpont lény, vagy játékos gyógyul X-et.
Város X ÉPÍTŐ
építmény +2 Fairlight X SP
X min. 2 max. 5.
Legalább 2 lénynek kell építeni.
Ha egy lény felépít egy épületet azonnal kap egy izomjelzőt(már azok is akik a Várost építik). Ez ellen semmilyen immunitás nem működik. |
Nem szeretnék semmi ilyesmit...
Ahogy a Tango és Cash-ben elhangzik (nagyjából így): "az egyszerűség [...] szempont lehet egy spagetti elkészítésénél, de nem itt..."
Ez a lap csak egy egyedi, kivételes mechanika lenne. Semmi több. |
Az Ebdühnél a VP vesztés lett volna igazából a lényeg. Az erőforrásos dolgot nem gondoltam át annyira nagyon, csak a VP vesztést akartam kárpótolni valahogyan. Meg a nevet viccesnek találtam. Legyen akkor ilyen:
Ebdüh, 2 <nekron>
Leah, bűbáj, vérfarkas
Minden játékos a köre végén elveszíti az összes varázspontját.
Áldozd fel és rakd a semmibe: A gyűjtődből rakj játékba egy vérfarkast.
"A vérfarkasok születését megelőző ragály, amit a kutyák harapása terjesztett. Az értelmes fajok ritkán kapták el."
A Döbröginél meg azt akartam elérni, hogy háromszor verjék rajta vissza a dolgot. A kirotált Roskadt vityilló képességét akartam ezzel pótolni valahogyan. Azt sok játékostól hallom, hogy hiányzik a játékból, főleg a mostani metában. Hogyha az én leszedéseimet is megfogná [K]-ra az is túl erős lenne?
Döbrögi, a nagyságos úr, 1 VP 1 <nekron>
Bufa, kalandozó, ember, horgony, KF, [+1] reakció drágítás, 0/1,
Élet: 3. Képességeit nem veszítheti el.
[K], a körben az első célzó forrásnak ő lesz a célpontja.
"ISPÁÁÁÁÁÁN!!!" |
Igy külön nem szoktam a lapötletekre kommentálni, amikor feldolgozzuk őket, akkor egyben átnézzük őket, de most van itt pár, amire felszaladt a szemöldököm, úgyhogy írok pár szót segítő szándékkal:
blackdiablo / 6 sírásó: pörgősre elég jól néz ki költségnek gyűjtőbe dobálni az is szép dolog, van pár dolog a HKK-ban ami gyűjtőben jobb, mint kézben... 6 lapos kezdéssel kapcsolatban egyébként. lásd Krigis.
János / halvaszületett: látom szeretnél egy új fejezetet a Kódexbe abban a témában, hogy ezentúl hatás által létrehozott dolgokra is lehet reagálni... szerintem ennél a lapnál milliószor egyszerűbbek, és nem vetnek fel szabálykérdéseket az NTI-hez hasonló leszedések, amik azt a lényt ugyanúgy meg fogják tudni oldani (anti-mágia ellen meg rakj be egy kreatív termiket vagy egy őrjöngő xenót; de akár ott vannak az előre-kánterelések vagy a semlegesítések is).
pirateninja: húha! nem hiszem, hogy az ebdüh mellé bárki vérfarkast rakna... egyszerűen csak jelentős löketet adna (az egyébként nemkívánatosnak minősített) 1-2. körös pörgésnek... ingyen 1. körtől vp-t adni és lapot húzni, ilyen még a rota csúcsán se volt (az meg, hogy a vp elvész, mindegy, ha a 2. körben nyersz). Döbröginél meg most a tucatnyi szabálykérdéstől tekintsünk el, de 1vp-ért megfogom ellenfelem követkető 3 célzó forrását, ez is szép lap!
Korábban írtam egy részletes összefoglalót, hogyan kell lapötletet kitalálni (64857-es poszt), azt továbbra is ajánlom mindenki figyelmébe. Laperősséghez még annyi kiegészítést, hogy képzeld el azt is, hogy ellenfeled rakja ezt ki... utána is szeretnéd-e a lapot | Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
|