26. forduló, 28. forduló, Piszkos Fred összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2021. márc. 30. 11h:56'
EZ A 412. JÁTÉKHETED, 27. FORDULÓD
413. játékheted kezdete: ápr. 5.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3888
SZÁMLA : XXXX

PISZKOS FRED KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [83,28] koordinátán.
A krónikát olvasgatva néhány dolgot már hatékonyabban fogsz végrehajtani (+25 tvp ).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+37 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+11 varázspont.)

kt 3 elkészíted a 3. tárgyat
Legyártottál 1 vizestömlőt. [20 pontot használtál fel, van még 201.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[84,28] A sík vidéket bozótos váltja fel. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy mákrózsa bokrot. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Dornodon híveié. Egy hajléktalan troll csörtet feléd, megszólít: - Haver, aggyá egy aranyat! Három hónapig ispotályba' vótam, nincsen pénzem. - Ha megszánod, adjál neki egy aranyat, ez nem kerül TVP-be (39. jellempróba). Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy púpos burástya. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Megveted a lábad, és a moa stukival ellenfeledre lősz. Elrepül 2 stukilövedék. Megsoroztad a púpos burástya testét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Orgyilkos tőrrel több döféssel felnyársalod a púpos burástya zselés testét. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel eltalálod a púpos burástya testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farkával a kezedre csap. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A lény a sebre rakja tojócsövét, és pumpálni kezd. Gyorsan félrelököd. A púpos burástya összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 293 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 57, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Nyakon csípsz egy húsos vakondot, amint épp túrásába akar visszabújni. Finom vacsora lesz belőle. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [85,28] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Hmm, csak egy ork sámán. Ettől nincs semmi félnivalód. (ld. enc.) Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 10 életpontot vesztettél. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a moa stukival célba találj. Elrepül 2 stukilövedék. Párszor kipécézted az ork sámán bal lábát. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Megmarkolva az orgyilkos tőrt a másikra rontasz. Orgyilkos tőrrel tökéletesen perforálod az ork sámán jobb karját. (3 támadással 48 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel megdöföd az ork sámán tömzsi testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 9 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Mosolyogva kidobod a nevetséges emberevő trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelő ork sámán trófeát. 506 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 81, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Dornodon rúnaköve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.

(Továbbmész...) [86,28] Továbbra is síkságon vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy törpemammut. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a moa stukival. Elrepül 2 stukilövedék. Párszor kipécézted a törpemammut testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Orgyilkos tőrrel nagy lendületekkel át- meg átszúrod a törpemammut ormányát. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel megdöföd a törpemammut testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Sikeres döféseket ejt testeden a törpemammut. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Patájával a törpemammut többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Orgyilkos tőrrel több döféssel felnyársalod a törpemammut bal első lábát. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel kicsit megsebzed a törpemammut fejét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Agyarával a törpemammut a combodat és az oldaladat döfködi. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A törpemammut rúgásaival megsorozza a bal lábadat. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) A törpemammut összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 kaját. Mosolyogva kidobod a nevetséges sóhajtó dorony trófeát, és magadhoz veszel egy tekintélyes törpemammut trófeát. 762 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 100, sebződés: 37, gyógyulás: 0, összesen: -37 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy amniosz-fát. Utad során felfedezel egy oltárt. Raia hívői építették. (ld. enc.) A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint egy trikornis, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Eszel valamit. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 171.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
A varponizáció nem az a tudomány, amit bármelyik bunkó falusi troll el tudna sajátítani. Te mint a varponizáció egyik mestere azonban az összes trükköt ismered. Keresel egy kis csanadiumot, szétporlasztod, majd öt percig intenzíven varponizálsz. Aztán egy hatalmas üvöltéssel hirtelen hanyatt veted magad, ezzel biztosítva a gyógyítás tartósságát. (+12 életerő.) [40 pontot használtál fel, van még 131.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[87,28] Szűnni nem akar a zöld síkság. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy tűzbokrot. Felfedeztél egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy uzbány közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

A közelharc előtt még megeresztesz a moa stukival néhány lövedéket. Elrepül 2 stukilövedék. Megsoroztad az uzbány pikkelyes nyakát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Megmarkolva az orgyilkos tőrt a másikra rontasz. Orgyilkos tőrrel néhányszor teljesen átdöföd az uzbány fejét. (3 támadással 25 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel megérinted az uzbány testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Néhány csípés eltalálja a bal lábadat. (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Orgyilkos tőrrel többször eltalálod az uzbány bal lábát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel kicsit megsebzed az uzbány jobb lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Többször megcsíp az uzbány. (3 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 stukilövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. (ld. enc.) 387 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}


(Továbbmész...) [88,28] Továbbra is síkságon vagy. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, Caramon lábát masszírozza. Egy ormánygőte sántikál oda hozzád. Egy tüske fúródott a talpába, és már alig tud járni. Ahhoz, hogy kihúzd a tüskét a talpából, 3 TVP-t kell elköltened (29. jellempróba). Látsz egy szent tölgyfát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy megsebesített arató csattanat volt. (ld. enc.) Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy proteinfecske. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a moa stukival beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 stukilövedék. Néhány helyen eltalálod a proteinfecske jobb lábát. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Meglengetve az orgyilkos tőrt a másikra ugrasz. Orgyilkos tőrrel több döféssel felnyársalod a proteinfecske jobb lábát. (3 támadással 25 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel megkarcolod a proteinfecske testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A proteinfecske belecsíp a kezedbe. Gyenge próbálkozás. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Karmaival a proteinfecske megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. Orgyilkos tőrrel eltalálod a proteinfecske testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel meghorzsolod a proteinfecske jobb szárnyát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A proteinfecske belecsíp a jobb térdedbe. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Karmával néhányszor a proteinfecske megcsapja a fejedet. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A proteinfecske most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 stukilövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 4 madártollat. 385 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}


(Továbbmész...) [89,28] Szűnni nem akar a zöld síkság. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy alpesi tehén. (ld. enc.) Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a moa stukival beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 stukilövedék. Többször meglövöd az alpesi tehén lila foltos testét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Megmarkolva az orgyilkos tőrt a másikra támadsz. Orgyilkos tőrrel tökéletesen perforálod az alpesi tehén lila foltos testét. (3 támadással 45 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel kicsit megsebzed az alpesi tehén lila foltos testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén szarvai eltalálják a jobb térdedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Kisebb rúgást kapsz a jobb bokádba. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 kaját. 358 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy xantusz-kaktuszt. Ahogy lenézel, egy quwargot látsz, amint éppen azon iparkodik, hogy megcsípjen. Mély undorral taposod el. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 101.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[90,28] Még mindig füves síkságon vagy. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy manaelementál. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a moa stukival célba találj. Elrepül 2 stukilövedék. Párszor kipécézted a manaelementál testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Orgyilkos tőrrel párszor épp hogy megérintgeted a manaelementál testét. (3 támadással 52 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel kicsit megsebzed a manaelementál jobb oldalát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Orgyilkos tőrrel néhány helyen meghorzsolod a manaelementál testét. (3 támadással 55 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel megkarcolod a manaelementál bal oldalát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 154, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy tűzbokrot. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba). Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.

(Továbbmész...) [91,28] Továbbra is síkságon vagy. Vad szamóca illatát hozza a szél.

Látsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Fairlight rúnaköve. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.

(Továbbmész...)
Sajnos ebben a körben már többet nem léphetsz. [20 pontot használtál fel, van még 81.]

be 611 30 4 bemész a 611. épületbe
Sajnálom, de ezen a helyszínen nincs ilyen sorszámú épület. [0 pontot használtál fel, van még 81.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Egyszer csak észreveszel egy aszpirin-bokrot. Kicsi, fehér, bogyó alakú termésének gyógyereje már régóta közismert. Leszüretelsz párat, majd bekapod őket. Pár óra múlva megmutatkozik a hatása. (+9 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [30 pontot használtál fel, van még 51.]

gy 21 gyógyítás 21 pontért
Pikáns gyógyfőzetet készítesz a közelben talált aet-cserje félig száraz leveleiből. A leveleken mászkáló apró bogarakat használod ízesítőnek. Az italt egyetlen hajtással iszod meg, majd behunyt szemmel koncentrálsz. Máris jobban érzed magad. (+7 életerő.) [21 pontot használtál fel, van még 30.]
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel táborozásra alkalmas helyet keresel. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 167 pontot. A következő körben tehát 197 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ORK SÁMÁN (345. SZÖRNY)
Még a mérhetetlenül primitív orkok között is előfordul nagy ritkán, hogy születik egy-egy varázstudó. Ha nem eszik még meg kisebb korában az ifjú talentumot, akkor minden bizonnyal belőle lesz a törzs sámánja. Persze nem kell aggódnod, az ork sámán mágikus képességei igencsak korlátozottak, zsenge varázslatait hókuszpókuszokkal és a törzs szédítésével toldja meg, de ezek kevés segítséget jelentenek neki, amikor veled kell szembenéznie.

TÖRPEMAMMUT (115. SZÖRNY)
Erről az alig elefánt méretű, agresszív természetű növényevőről nem sokat mondhatunk. Ha nem lennének a hatalmas agyarai és mázsás patái, már rég kipusztították volna ízletes húsáért. Agyarai sajnos túl kicsik ahhoz, hogy értékes elefántcsontnak tekinthessük. A törpemammut ellen a legjobb a szúrófegyver.

MŰVÉSZI POROLIT (720. TEREPTÁRGY)
"Ahogy bandukolsz, látsz egy meghatározhatatlan alakú, torz, gyatra megmunkálású tárgyat. Leginkább valami primitív nép által készített monolitra hasonlít. Közelebb érve érzed, hogy nem csak csúnya, de iszonyú szagot áraszt, és a látványa is gyengíti egész testedet. Teljesen döbbenten harákolsz, hiszen nem létezhet valami vagy valaki, aki ilyen szörnyűséget alkotni képes, ami - legnagyobb rémületedre még a varázserődet is elszívja. Odébb vonszolod magad, hiszen ha már itt kell a közelben táboroznod, legálabb minél messzebb legyél ettől az átkozott gusztustalanságtól."
Nos, kalandozótárs, ha már Neked is volt ilyen élményed egy-egy Chara-din monolit tövében, akkor fogod igazán értékelni azt a tereptárgyat, amit most már Te is elkészíthetsz. Művészi és tudati energiájuk segítségével az Idő Porszemei KT tagjai megoldották, hogy minden monolitból származó káros hatást semlegesíteni lehessen - egy másik építmény felhúzásával. Ezt nevezzük Porolitnak. A Porolit örvénylő, kavargó porszemekből álló dolog, ami egészen kis gondolatodra csodálatos módon összeáll egy teljesen eredeti művészi alkotássá. Létrehozni az EP 720 100 X paranccsal bárkinek lehet, csak meg kell adni (X paraméterben), hogy ki, vagy mi foglalkoztatta az ihlet pillanatában a legjobban az építőt: szörny, kalandozó, vagy bármilyen lény. Természetesen az alkotó művésznek ismernie kell a lényt, amit meg akar formálni... Ha nem adsz meg harmadik paramétert, saját magad képmását hozod létre. Sajnos, a porszemek kordában tartása nem egy egyszerű művelet, igencsak sok időt kell rászánnia a Porcsinálta művésznek (ez 100 TVP-t jelent, 99 TVP-től nem halad egy porszemnyit sem az építkezés). Ezek után azonban bárki, aki utánad erre jár, meg fogja látni gondolataid tárgyát - persze a Porolit tulajdonságának megfelelő kiegészítésekkel. Eme műnek az a tulajdonsága, hogy az adott mezőn esetlegesen megtalálható Chara-din monolit káros hatását (a fele VP regenerációt) egyszerűen semlegesíti. Se több, se kevesebb. Már ha a művészi értéket nem számoljuk. Ez utóbbi persze igen jelentős... Természetesen az ÉP parancs miatt a Munka Gyümölcse varázslat teljes mértékben hat rá. A Porolit enciklopédiáját az építőjének ismernie kell! Ezért terjeszd a jó hírt ismerőseid között! Nos, ha már megismerkedtél e magasztos célú alkotással, akkor javasoljuk, próbáld ki magad: Vajon milyen lesz a Te Porolitod?

UZBÁNY CSŐR (169. TÁRGY)
Egy uzbány legyilkolása után kézenfekvő, hogy közelebbről is megvizsgálja az ember, miért is öli halomra oly könnyedén a különösen erős ugh mérget használó lényeket is. No igen, a csőr az oka! A kemény szarucsőr teljesen ellenálló minden méreggel szemben, az uzbány könnyedén át tud fúrni vele a méregtől átitatott szerveken keresztül a belső, ehető részekig. Kézenfekvő az ötlet - ha legközelebb valami erősebb mérgű lénnyel találkozol, meg kéne próbálni a farkáról/csáprágójáról/stb. lecsöpögő folyadékot felfogni bele. Ránézésre úgy tizenkét csepp ugh mérget lehet felfogni egy csőrben.

ARATÓ CSATTANAT (144. SZÖRNY)
Az arató csattanat nevét részben a dinamikájáról kapta, amellyel harcba veti magát, részben a hihetetlen mészárlásról, amelyet a kalandozók soraiban képes végrehajtani. Mesélik, hogy a Túlélők Földjét még a háború kezdeti szakaszában el akarta özönleni Dornodon egyik alakulata, de a teljes hadoszlopot felfalta egy kölykeit védelmező arató csattanat pár. Hogyan is néz ki ez a szörny? Nagy, mit nagy, óriási zöld massza, rengeteg apró, de erős lábbal, hogy gyorsan tudjon futni, és óriási, ezernyi foggal teli szájjal, hogy egyszerre akár két-három embert is be tudjon kapni. Étvágya fenomenális, válogatás nélkül mindent befal. Talán ennek köszönhető, hogy a gyomrából időnként felbüfögött förtelmes bűz még a legedzettebb kalandozót is meghányatja. A szörny lemészárlására a szúrófegyver a legalkalmasabb.

ALPESI TEHÉN (91. SZÖRNY)
Az alpesi tehén egy nagy, lilafoltos kérődző, oldalán gyakran látható MILKA felirathoz hasonló minta. A legtöbb bölcs azt állítja, hogy a bőrelszíneződés ilyetén pigmentációja aligha lehet véletlen, de eddig még egyikük sem tudta a különös rúnasor jelentését megfejteni. Tény, hogy a vérszomjas szörny húsa igen ízletes. Sajnos ennek megszerzése komoly harci tapasztalatot igényel, ugyanis az amúgy békés szörny bőszen védi magát, ha megtámadják. Főként síkságon és alacsonyhegységben fordul elő.
[Kaptunk néhány levelet, amelyek a játék "bugyuta" humorával kapcsolatban fejezik ki elégedetlenségüket (a szörnyön nincs sapka, lemész bétába, stb.). Ezért úgy döntöttük, hogy kell egy igazi, klasszikus fantasy szörny, így legalább valami komoly dolog is szerepel a játékban.]

MANAELEMENTÁL (290. SZÖRNY)
Gigantikus méretű, tömény mágikus esszenciából álló entitások, amelyek valamilyen dimenziótörésnek köszönhetően átkerültek a mi világunkra. Ártalmatlan teremtmények, amelyek jelenlétének a varázslók még örülnek is, hiszen fokozzák a világ mágikus potenciálját. Sajnos, minden bizonnyal lesznek olyan barbár kalandozók, akik nekilátnak a manaelementálok kiirtásának, csak azért, hogy lássák, "hogy néz ki belülről". Persze, a több tonnányi fénylő esszencia, annak ellenére, hogy ezen a létsíkon normál fegyverekkel is megsebezhető, nem olyan könnyen elpusztítható, mint sokan gondolják.

KARAKTERLAP

Piszkos Fred, egy ősz hajú, csillogó szemű, hosszú szakállas ember férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Ez a 27. fordulód.

Erő: 16 (22) Szint: 11 Merészség: 5/3 Magasság: 174 cm
IQ: 15 (21) Támadás: 23 Agresszió: 5 Testsúly: 94 kg
Ügyesség: 16 (22) Védekezés: 16 Menekülés: 30 % Életkor: 18/18 év
Egészség: 14 (20) Életpont: 269/200 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 21 (32) Varázspont: 178/173 Pénz: 606 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 130 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 692 TP-t kaptál. Jelenleg 23 366 TP-d van. A következő szinthez még 1 634 TP szükséges. Trófeáid: törpemammut, bíbor szulfagor, ork sámán.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 13 ütőfegyverek: 1 lőfegyverek: 6 (+1)

91,54 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 91

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 99 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 1 3. lopás: 1
4. mászás: 1 5. csapdakészítés: 2 6. gyógyítás: 4 (+1)
7. szerencsejáték: 15 8. versengés: 1 9. vadászat: 8

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
lopsz a 2304. karaktertől (2304) valamit (#50), a 3552. karaktertől (3552) valamit (#50), a 3932. karaktertől (3932) valamit (#50), a 4413. karaktertől (4413) valamit (#50)
cirkusz: kártyabarlang (8)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
csapda álcázása (#460, 20 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
városháza (Shaddar) (539): új. városháza (685): többek közt 4. tárgyat kell leadnod.

Összsúly: 19.70 kg Megterheltség: 36%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 124 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 evaporőr háj (#105) 12 stukilövedék (#414) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 álompor (#396) 10 kaja (#2) 4 madártoll (#112)
1 uzbány csőr (#169) 1 vizestömlő (#3)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92
27
28
29
(84,28) mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), Dornodon oltár, 39. jellempróba, púpos burástya (#92)
(85,28) ork sámán (#345), Dornodon rúnaköve
(86,28) törpemammut (#115), amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), Raia oltár, művészi porolit (#720)
(87,28) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), egy ismeretlen isten rúnaköve, 48. jellempróba, uzbányok (#102)
(88,28) művészi porolit (#720), 29. jellempróba, szent tölgyfa (#393), arató csattanat (#144), proteinfecske (#139)
(89,28) alpesi tehén (#91), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114)
(90,28) manaelementál (#290), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), 35. jellempróba, Tharr oltár
(91,28) Fairlight rúnaköve, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396)

Üzenet küldése a karakternek