TÚLÉLŐK FÖLDJE
Betáplálva: 2009. okt. 26. 13h:03'
EZ A 4. FORDULÓD
|
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!) |
GKAR KALANDJAI
4 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [29,-2] koordinátán. Az idő esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+9 életerő.)
Sajnálom, de nem ismersz ilyen utasítást. [0 pontot használtál fel, van még 148.]
Sajnálom, de nem ismersz ilyen utasítást. [0 pontot használtál fel, van még 148.]
Sajnálom, de nem ismersz ilyen utasítást. [0 pontot használtál fel, van még 148.]
| m 5 5 |
mozogsz délnyugatra, délnyugatra |
[28,-1] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Megtorpansz, mert valami eszedbe jut. Ez az! Rájöttél, hogy hogyan készíthetnél parittyát. (ld. enc.) Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy legyengült surranó kígyó. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.
A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Csak egy grákó denevér. Megvető mosollyal várod a találkozást. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.
Meglengetve a botot ellenfeledre ugrasz. Bottal iszonyatosan megcsapod a grákó denevér bal oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A grákó denevér fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Rádtapad, életnedvedre szomjasan! A vérszívástól még 2 életpontot vesztettél. Bottal gyilkos csapást mérve bezúzod a grákó denevér testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A grákó denevér fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Fogait mohón a sebbe mélyeszti. A vérszívástól még 7 életpontot vesztettél. Túl erős az ellenfeled. Egy kis futás még segíthet. Eliramodsz, és felsóhajtasz, amikor a hátad mögött elhalkul az üldöződ lihegése.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}
(Továbbmész...) [27,0] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Feltámadt a szél. Komor, sötét felhők száguldanak az égen. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos, lássuk mi volt az ellenfél. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy kavadu. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.
Megpillantasz egy fát, amelyhez egy kobudera van kikötözve. Teste fényesen csillog, mintha valamivel be lenne kenve. Aztán amikor megpillantod a feje fölött a darázsfészket, rájössz, hogy mivel lehet bekenve... Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kőkésre (hogy el tudd vágni a köteleit) és 10 TVP-re. Szerencsére úgy tűnik, hogy a darazsak egyelőre nem akarnak támadni (12. jellempróba). Egyre éhesebb vagy. [20 pontot használtál fel, van még 128.]
| e 20 |
élelemszerzés 20 pontért |
A makarónibokor hosszú, csőszerű leveleiből finom spagettit lehetne készíteni. No, majd ebédidőben nézel valami húst a hátizsákban... (+2 kaja.) Már rég láttál kaját, nem csoda, hogy ennyire örülsz az ételnek. (-2 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 108.]
| m 6 6 |
mozogsz nyugatra, nyugatra |
[26,0] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Nemrég eshetett, mert a fűszálak végén még imitt-amott megcsillan egy esőcsepp. Megpillantasz egy fát, amelyhez egy kobudera van kikötözve. Teste fényesen csillog, mintha valamivel be lenne kenve. Aztán amikor megpillantod a feje fölött a darázsfészket, rájössz, hogy mivel lehet bekenve... Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kőkésre (hogy el tudd vágni a köteleit) és 10 TVP-re. Szerencsére úgy tűnik, hogy a darazsak egyelőre nem akarnak támadni (12. jellempróba).
(Továbbmész...) [25,0] Még mindig bozótos. Nem messze tőled három szarka veszekszik valami fénylő kavicsdarabon. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. Kikukucskálsz rejtekedből, és felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy grákó denevér volt. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.
Sűrű, sárga füst száll az ég felé. Közelebbről látod, hogy egy nagy tűzrakáson valaki fehér bogyókat éget. A tűzhely mellett egy árnymanó és egy kobudera holtteste fekszik. Nem kell sok hozzá, hogy megértsd, mi történt - az árnymanó gonoszkodás céljából gramák bogyót kezdett égetni. A mérgező füsttől a humanoidok csak köhögni kezdenek, de a madarak, kisebb emlősök és más apró állatok tömegével pusztulnak el a környéken. Ismét egy példája az értelmetlen gonoszkodásnak. A kobudera megpróbálta megakadályozni, és a harcban mindketten elpusztultak. A tűz mellett még nagy kupac felhasználatlan gramák bogyó áll. Ahhoz, hogy a tüzet eloltsd, és a bogyókat megsemmisítsd, 20 TVP-t kell elköltened (14. jellempróba). Megpillantasz egy épületet. Közelebbről látod, hogy egy remetelak (512. épület.). [20 pontot használtál fel, van még 88.]
| gyk 4 5 |
gyakorolsz a 4. tárggyal 5 pontért |
Teljes fizikai és mentális ellazítás után edzeni kezdesz fegyvereddel. A következő szinthez szükséges tudásodnak kb. egyharmada van meg. [5 pontot használtál fel, van még 83.]
Eltaposod a tüzet, és szétrugdosod, szétütöd a bogyókat. Köhögsz és hánysz, de befejezed az akciót. Hamarosan szerencsére szellő kerekedik, és szétviszi a mérgező füst maradékát. (+4 jóság.) [20 pontot használtál fel, van még 63.]
| be 512 |
bemész az 512. épületbe |
Közelebb mész, hahózva. Félénken pislogó szempár jelenik meg az ajtónyílás sötétjében.
- Hagyj békén, vándor! Magányos remete vagyok, aki igazán csak önmagával tud összeférni.
Komoly rábeszélés után a remete mégiscsak előmerészkedik. Látod, szakadt rongyokat visel, ápolatlan a külseje, fürdőt, borotvát már évek óta nem látott. Mesélsz neki a világ dolgairól, de úgy látszik, a remetét ezek a dolgok nem igazán érdeklik. A beszélgetésből azonban kiderül, hogy már más vándorok is jártak erre, és néha hírekkel traktálták a szerencsétlen fickót. Próbálsz valami használhatót kihúzni a remetéből. Megtudod, hogy a legtöbbek szerint két nagyon egyszerűen beszerezhető alapanyagból, botból és kőkésből rengeteg dolgot lehet csinálni, ezért érdemes mindig magadnál hordani ezekből. Megköszönöd a szerény segítséget. Elbúcsúzol tőle, aztán folytatod utadat. [5 pontot használtál fel, van még 58.]
| m 6 5 |
mozogsz nyugatra, délnyugatra |
[24,0] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt.
Korgó gyomrod figyelmet követel.
(Továbbmész...) [23,1] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Sikerült elbújnod. Óvatosan utánapillantasz, hogy megállapítsd mi is volt az. Felismered. Ez egy sakál. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.
Egy hegyes fülű, zöld bőrű apró fickót pillantasz meg, két nagy kő közé szorítva. - Segíts, kérlek! - rimánkodik. - gaz Baar-orkok raktak ide, és hamarosan visszajönnek értem, hogy megegyenek! - Ahhoz, hogy a köveket félretold, és a lényt kiszabadítsd, 14 TVP-t kell elköltened (17. jellempróba). [20 pontot használtál fel, van még 38.]
Nekiveselkedsz, és tolni kezded az egyik követ. Nem megy. Keresel egy nagy botot, és emelőként használod. A szikla lassan megmozdul, és odébb gurul. A kis lény hálásan vigyorogva köszöni meg, hogy kiszabadítottad. Megkérdezed, hogy nem tud-e valamilyen hasznos információval segíteni. Elmondja, hogy a technokolin váladékának begyűjtéséhez zöld üveg szükséges. Aztán, valószínűleg az orkok visszatérésétől félve, az apró teremtmény köszönés nélkül elszalad. (+2 jóság.) [14 pontot használtál fel, van még 24.]
| m 2 2 |
mozogsz keletre, keletre |
[24,1] Még mindig füves síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy óriás patkány volt. (ld. enc.) A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.
Észreveszel egy xantusz-kaktuszt. Egyszercsak megpillantasz egy mély üreget. Ahogy közeledsz, a fekete lukból segélykérő kiáltásokat hallasz. A csapdába egy törpe esett bele, és nem tud kimászni! Ahhoz, hogy segíteni tudj a szerencsétlenen, egy kötélre van szükséged, és 10 TVP-re (1. jellempróba). A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Sikerült elbújnod. Óvatosan utánapillantasz, hogy megállapítsd mi is volt az. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy sakál volt. Amikor elhal a zaj, előmászol.
Hamarosan valami ennivalót kellene találnod.
(Továbbmész...) [25,1] Szűnni nem akar a zöld síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Ráismersz a távolodóra. Egy woor-antilop. (ld. enc.) Amikor elhal a zaj, előmászol.
Egy hegyes fülű, zöld bőrű apró fickót pillantasz meg, két nagy kő közé szorítva. - Segíts, kérlek! - rimánkodik. - gaz Baar-orkok raktak ide, és hamarosan visszajönnek értem, hogy megegyenek! - Ahhoz, hogy a köveket félretold, és a lényt kiszabadítsd, 14 TVP-t kell elköltened (17. jellempróba). [20 pontot használtál fel, van még 4.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. Kimerülve a megpróbáltatásoktól, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol.
Ebben a körben 4 pontod maradt, ebből a következő körre 4 pontot vihetsz át. Kapsz még 133 pontot. A következő körben tehát 137 pontot költhetsz el.
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
PARITTYA (18. TÁRGY)
Bozótos terepen terem a gumicserje, amelynek indái különösen rugalmasak. Egy darab állatbőrbe befűzve hatékony csúzlit készíthetsz a KT 18 paranccsal, 6 pontért. A parittyához szükséges lövedékeket, alkalmasan kerek köveket dombos és hegyvidéki terepen gyűjthetsz a KT 19 paranccsal, 1 pontért. A kerek kő d4 sebzésű lövedék. Megjegyzés: MINDEN bozótos terepen van gumicserje (ez nem azonos a gumifával), ezért a program ezt külön nem is írja. A szükséges állatbőrt készítéskor automatikusan leszeded egy elhullott állat teteméről, így nem a nálad levő bőrök közül használsz fel. Tehát a parittya készítésének semmilyen más előfeltétele nincs, mint hogy bozótos terepen legyél. A parittya bekészítéséhez a KF 18 parancsot kell kiadnod. Ez nem azt jelenti, hogy a kezedbe veszi, egyszerűen csak azt, hogy a harc elején ezt a lőfegyvert fogod használni (ha van nálad lövedék). A közelharcban persze továbbra is a kezedben levő fegyverrel harcolsz. Egyszerre mindig csak egyféle dobó/lőfegyvered lehet KF-elve. |
ÓRIÁS PATKÁNY (42. SZÖRNY)
Ezek a majd méteres, hegyes fogú rágcsálók a magasfüvű síkságok ragadozói. Nem is inkább támadásuk erejével, hanem lendületével, gyorsaságával érik el a hatékonyságot. Az óriás patkányok mindenféle dögöt és sötét, nevenincs dolgokat is megzabálnak: e miatt harapásuk néha betegséget okozhat. |
WOOR-ANTILOP (31. SZÖRNY)
A nyílt területek, síkságok mutáns mindenevője aránylag békés állat-szörny, de ha megtámadják, igen keményen tudja védelmezni magát. Nem egy nagyobb ragadozó szenvedett már kemény döféseket a "szende" kérődző-utánzat szarvától. Inkább bőréért vadásszák, mint húsáért. |
KARAKTERLAP
Gkar, egy barna hajú, kék szemű ember férfi vagy. Ez a 4. fordulód.
| Erő: |
11 |
Szint: |
1 |
Merészség: |
5/5 |
Magasság: |
169 cm |
| IQ: |
16 |
Támadás: |
0 |
Agresszió: |
5 |
Testsúly: |
99 kg |
| Ügyesség: |
14 |
Védekezés: |
0 |
Menekülés: |
50 % |
Életkor: |
18/18 év |
| Egészség: |
13 |
Életpont: |
61/24 |
Jellem: |
semleges (+6) |
Tul. pont: |
0 |
| Szerencse: |
14 |
Varázspont: |
0/0 |
Pénz: |
0 arany |
Kép. pont: |
0 |
Eddig összesen 4 szörnyet öltél meg. Ebben a fordulóban 0 TP-t kaptál. Jelenleg 20 TP-d van. A következő szinthez még 10 TP szükséges.
| HARCI ISMERETEK |
| ütőfegyverek: |
2 |
|
|
|
|
| EGYÉB ISMERETEK |
| 1. rejtőzködés: |
3 (+1) |
2. nyomkövetés: |
1 |
3. gyógyítás: |
1 |
| 4. vadászat: |
2 |
|
|
|
|
| Összsúly: 3.34 kg |
Megterheltség: 10% |
| Még 147 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre) |
Figyelmeztetés: Kezdesz éhes lenni. Nem árt a következő körben legalább egy E 30 vagy E 40 parancs.
| A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... |
| 2 |
|
víz (#27) |
|
|
|
|
|
|
E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE
(23,1) sakál (#28), 17. jellempróba
(24,1) óriás patkány (#42), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), 1. jellempróba, sakál (#28)
(25,0) grákó denevér (#25), remetelak (#512), 14. jellempróba
(25,1) woor-antilop (#31), 17. jellempróba
(26,0) 12. jellempróba
(27,0) kavadu (#19), 12. jellempróba
(28,-1) 21. jellempróba, surranó kígyó (#30), grákó denevér (#25)