226. forduló, 228. forduló, Mekk Lód összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2013. júl. 12. 15h:04'
EZ A 256. JÁTÉKHETED, 227. FORDULÓD
257. játékheted kezdete: júl. 19.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 29 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2167
SZÁMLA : XXXX

MEKK LÓD KALANDJAI


11 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [119,17] koordinátán.
Közös Tudatotok új képességet fejlesztett ki. (ld. enc.)
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+43 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+77 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+56 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.) Megfejed az alpesi tehenet. (+1 kaja.)
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

* 1. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Elmormoltad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 535.]

* 2. KP: t. energia kisütése: 145 2
Felkészülsz a kasztroplanáris transzformáció förtelmesen undorító szertartására. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 525.]

* 3. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. A forró energia testedbe áramlik. Elmondtad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] Erőd TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 525.]

* 4. KP: elmormolod a 4. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Létrehoztad az auralátás varázslatot! Felkészültél az aurák kilesésére. [-8 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 520.]

* 5. KP: használod a 71. pszi képességet
Mélyen koncentrálni kezdesz. Tökéletes kontrollt érzel a tested felett! Elcsattintod a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 515.]

e 40 élelemszerzés 40 pontért
Vadászzsákmány: két jól megtermett zsáktatu. (+8 kaja.) Lekapsz két hamuludat. A Te reflexeid voltak a jobbak. (+3 kaja.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 vadászat). Figyelmeztetés: megterheltséged 150 % fölé emelkedett! [40 pontot használtál fel, van még 475.]

e 40 élelemszerzés 40 pontért
Mai vadászzsákmány: egy sánta, de kövér törpeantilop. (+5 kaja.) Mai vadászzsákmány: egy sánta, de kövér törpeantilop. (+5 kaja.) A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy arató csattanat közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 39 életpontot sebeztél. Egy pukkanást hallasz, és a következő pillanatban émelyítő bűz ölel körül. Leküzdöd a feltörő rosszullétet. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Troll doronggal halálos csapásokat osztva péppé vered az arató csattanat egyik lábát. (3 támadással 84 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+8 varázspont.) Harci kalapáccsal súrolod az arató csattanat egyik lábát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Ellenfeled fogaival elkapja a jobb lábadat. (1 támadástól 27 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. 845 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 132, sebződés: 27, gyógyulás: 0, összesen: -27 ÉP}

[40 pontot használtál fel, van még 435.]

m 2 mozogsz keletre
[120,17] Továbbra is síkságon vagy.

Találsz egy ősi csatamezőt. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Raia hívei emelték. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Csillag előtt. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy márványtornyot. Délkeletre nézve látsz egy Chara-din monolitját. Délre egy olvasztókemence van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. [13 pontot használtál fel, van még 422.]

kut 30 kutatsz 30 pontért
Kinézel egy helyet, ahol több fehér csont is kimered a föld alól, és ásni kezdesz. Egy fehérre szikkadt koponya üreges szemgödrei merednek rád szemrehányón. Csontok, fájdalomkiáltásba torzult koponyák - használható cuccokat egyelőre nem találsz. Ujhé, találtál valamit! De nem, csak egy teljesen elrozsdált rézsisak. Valami motoszkál melletted! Minden eshetőségre készen lazítod el izmaidat. Egy csontváz intéz feléd kihívást.

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy hhaar burka védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 39 életpontot sebeztél. A csontváz szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Hol is tartottál? Aha, az ásás! Tovább túrod a földet. Még semmi! Azért nem adod fel. Zajt hallasz a hátad mögött, és megpördülsz. Egy szintszívó támad rád. Rettegve, sikoltozva menekülsz. [30 pontot használtál fel, van még 392.]

m 5 3 4 mozogsz délnyugatra, délkeletre, délre
[119,18] A sík vidék bozótos terepbe vált át.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy álomvirágot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [120,19] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Szikrázóan süt a nap. A türkizkék égen csak néhány bárányfelhő bóklászik. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy törpemammut nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy hhaar burka varázst. Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 28 életpontot sebeztél. Meglengetve a troll dorongot a másikra támadsz. Troll doronggal halálos csapásokat osztva péppé vered a törpemammut nyakát. (2 támadással 72 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+7 varázspont.) Harci kalapáccsal megpöccinted a törpemammut oszlopos lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Beléd öklel a törpemammut! bal karodat és kezedet találja el. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A törpemammut most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 10 kaját. 640 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 108, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy gyöngymangó bokrot. Találsz egy teljesen lerombolt oltárt. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Ababo egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy Chara-din monolitját. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy álomvirágot. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Benyúlsz az odúba. A méhek nem tudnak megcsípni, mert rajtad van a kesztyű. Kiveszed a babát, és odaadod a manólánynak. Az megköszöni, majd vidáman elszalad. (+2 jóság.)
Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Chara-din monolitját. Délre nézve látsz egy quwarg bolyt. Nyugatra egy oltár van. Északra egy olvasztókemence van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy ryuku légiós. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka varázslatot. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 45 életpontot sebeztél. Marokra fogva a troll dorongot a másikra támadsz. Troll doronggal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a ryuku légiós testét. (3 támadással 85 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+8 varázspont.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a ryuku légiós bal karját. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A ryuku légiós kemény csapásokat osztogatva kényszerít védekezésre. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. 808 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 141, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Néhány tárgyat pillantasz meg a földön: 4 ovimon-bogyó. Magadhoz veszed őket. Megvizsgálod a talajt. Aránylag régi (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek délre.

(Továbbmész...) [120,20] Továbbra is síkságon vagy. Észreveszel egy quwarg bolyt. (ld. enc.) Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Tharr híveié. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Johnnyu Lee előtt. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba).
(Feltételes segítség:) - Hő! - mondod a spagulárnak. Az - látva, hogy szakember szólt hozzá - engedelmesen közeledik feléd. A megfelelő időben, a megfelelő módon elkapod a kantárt. Az ember megköszöni a segítségedet, elmeséli, hogy milyen hasznos egy ilyen állat, hiszen naponta akár 27 mérföldet is meg tud vele tenni. (+4 jóság.)
(Vándorcirkusz:) Mint egy különös látomás, úgy terül szét előtted a vándorcirkusz rengeteg apró épülete. Bizsergő tenyérrel veted bele magad a szokatlan tömegbe, míg egy apró termetű férfi meg nem állít. Vonakodva válsz meg a belépőre szánt 20 aranytól.
- Ilyen szörnyekkel még sehol másutt nem találkozhattatok - hallatszik egy érces férfihang a távolból, te pedig sietősen arra veszed az irányt. A céllövöldét irányító óriás felvidul érdeklődésed láttán, és pillanatok alatt rábeszél a sátorba lépésre. Már vár itt rád valami. Egy vortexmágus.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 17 életpontot sebeztél. Üdvözlésképpen egy tűzgolyó varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 29 életpontot vesztettél. Megmarkolva a troll dorongot a másikra rohansz. Troll doronggal többször kegyetlenül megütöd a vortexmágus testét. (3 támadással 130 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+13 varázspont.) Harci kalapáccsal párszor keményen megütöd a vortexmágus ködlő lábát. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+3 varázspont.) Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy tűzgolyó. 16 életpontot vesztettél. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Alaposan átvizsgálod a tetemet. A következő kincseket találtad: 1 vortex talizmán (ld. enc.). 1417 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 182, sebződés: 45, gyógyulás: 0, összesen: -45 ÉP}


Egy tizenéves alakváltó siet eléd, hogy az ötpróba nyújtotta feladatok megoldására unszoljon. A beígért jutalom reményében követed őt, és az általa mutatott sátorba lépsz.
- Itt van mindjárt az első próba: súlyemelés - közli veled az alakváltó suhanc, majd a lábad előtt heverő farönkre mutat. Megpróbálsz fogást keresni rajta, de nem találsz. Bírád vigyorgó arckifejezése azonban újabb próbálkozásokra ösztönöz, nagy nehezen átöleled a fatörzset, majd az erőlködéstől kipirulva a magasba emeled. Hát mégis sikerült, jöhet a következő feladat... Egy kis gnóm bukkan fel előtted, majd egy tárgy elkészítésének módjáról hablatyol valamit. Monológja végén megkér rá, hogy ismételd el, amit mondott. Összerendszerezed gondolataidat, majd könnyedén megteszed amit kér... Most zsonglőrködnöd kell. Magabiztosan veszed a kezedbe a labdákat, de azok - mihelyt elhagyják kezed - szanaszét gurulnak a földön. 440 tapasztalati pontot kaptál. Nem volt szerencséd. Megfogadod magadban, hogy egyszer még visszatérsz, és megmutatod, mit tudsz.
Egy csúcsos, fekete színű sátorra lelsz a cirkusz közepén. Előtte egy jókora ember férfi szónokol az őt körülálló kalandozóknak, és eget rengető szenzációként próbálja az odabent található veszélyeket beharangozni. A tétova tömeg látványa magabiztossá tesz. Előrelépsz, hogy tárgyaidat leadva beléphess a labirintusba. Egy kör alakú terembe jutottál, melyből számtalan embernagyságú folyosó indul a szélrózsa minden irányába. Remegő térddel indulsz el az egyik járatban, majd megérzéseidet követve választasz irányt mindegyik elágazásnál. Olyan hirtelen tör rád az éhség, hogy ijedten a hasadhoz kapod a kezed. Aztán megnyugodsz, egy rutinos kalandozó még a legszokatlanabb helyzetekben is tudja, hol találhat élelmet: kezeiddel feltúrod a folyosó puha talaját, majd egy elszáradt trollfa-gumót emelsz ki a földből. Körmeiddel lekaparod a külső réteget, majd a nedvdús belső részt rágcsálni kezded. Gyomrod lassan újra megnyugszik. Meglepődsz, amikor a folyosó némaságát kellemes énekhang váltja fel.
- A szirén énekel nekem - gondolod, és rendkívül szerencsésnek érzed magad. Legyőzhetetlenség-érzeted azonban hamar elpárolog, helyét pedig öreges fáradtságnak adja át. Öntudatlanul rogysz a földre. Később összetörten ébredsz, minden tagod sajog. Mégis képes vagy józan döntésre: feladod a próbát. 440 tapasztalati pontot kaptál. A férfi, aki a sátorba engedett, szomorúan megjegyzi:
- Még egy kalandor, akinek nem sikerült. - Elteszed a tárgyaidat, majd megígéred, hogy egyszer még visszatérsz. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 versengés).
A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre északnyugatra megpillantasz egy oltárt. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő.

Megvizsgálod a talajt. Aránylag régi (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek délkeletre. [97 pontot használtál fel, van még 295.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[121,21] Egy sejtelmes, baljós sűrű erdőbe érsz a síkságot elhagyva. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy Chara-din monolitját. A táj egyhangúságát egy különös szobor töri meg. Milliónyi színes porszem kavargásából a következő kép bontakozik ki szemed előtt: Saját magadat látod a szobor tövében békésen pihenni, a háttérben Johnnyu Lee irtja Chara-din híveit, mintegy vigyázva az álmodat. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Egy bandita nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy hhaar burka varázslattal készülsz a csatára. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 31 életpontot sebeztél. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy káosz szava varázslatot. Szerencsére nem hatott rád. Marokra fogva a troll dorongot ellenfeledre rohansz. Troll doronggal többször kegyetlenül megütöd a bandita jobb lábát. (2 támadással 74 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+7 varázspont.) Harci kalapáccsal megcsapod a bandita jobb lábát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Bár ügyesen védekezel, a bandita sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (4 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A bandita szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Átvizsgálod a testet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: egy vas dobónyíl. Szereztél 15 aranyat. 740 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 121, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [122,22] Az utolsó fák is mögötted maradnak. Feltárul előtted a hullámzó, zöld füves síkság.

Látsz egy ősi csatamezőt. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt oltárt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy álomvirágot. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert délre fordítod, megpillantasz egy márványtornyot. Délnyugatra nézve látsz egy ősi csatamezőt. Nyugatra egy márványtorony van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Oppsz, itt járt már valaki! Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek délkeletre. [26 pontot használtál fel, van még 269.]

kut 30 kutatsz 30 pontért
Nem foglalkozva az ősi csatamező síri hangulatával, ásni kezdesz. Sejtelmes huhogást hallasz a távolból. Micsoda csata lehetett itt valaha! Több ezres seregek csaphattak össze, sejted a csatamező kiterjedéséből. Már majdnem félórája végzel kemény fizikai munkát. Zajt hallasz a hátad mögött, és megpördülsz. Egy csontváz védelmezi a vadászterületét.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Pszi támadást indítasz: pillanatok alatt létrejön egy agykorbács. 24 életpontot sebeztél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Hol is tartottál? Aha, az ásás! Tovább túrod a földet. Ezúttal siker koronázza a munkádat! Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: egy rövid íj. Hatodik érzéked veszélyt jelez, ezért átmenetileg felfüggeszted a fosztogatást. Egy sírlidérc készül a lemészárlásodra.

Mentális energiáidat gyűrűbe gyűjtöd, majd útjának eresztesz egy agykorbács pszi támadást. 30 életpontot sebeztél. Vad csatakiáltással, felemelve a troll dorongot a másikra rohansz. Troll doronggal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a sírlidérc foszladozó testét. (2 támadással 69 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+3 varázspont.) Harci kalapáccsal megcsapod a sírlidérc testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A sírlidérc karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A sírlidérc összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 556 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 112, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Ez már igazán bosszantó! Az embert egyáltalán nem hagyják dolgozni. Újabb adag földet termelsz ki. Zajt hallasz a hátad mögött, és megpördülsz. Egy sírlidérc védelmezi a vadászterületét.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már hhaar burka vibrál körülötted. Ellenfeledre lesújtasz egy agykorbács pszi támadással. 30 életpontot sebeztél. Elszántan a másikra rohansz. Troll doronggal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a sírlidérc jobb lábát. (2 támadással 83 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+4 varázspont.) Harci kalapáccsal eltalálod a sírlidérc rothadó húsát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A sírlidérc néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. 556 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 133, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Huh, ez kemény volt, még jó, hogy nem valami főszörny járt erre! Hatodik érzéked veszélyt jelez, ezért átmenetileg felfüggeszted a fosztogatást. Egy csontváz lord intéz feléd kihívást.

Potenciális célpontod gyorsan felrak egy láthatatlan védekező mágiát. Mentális támadást alkalmazol: bevetsz egy agykorbács pszit. 12 életpontot sebeztél. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: sorvasztás varázslatot lő rád. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Troll doronggal többször kegyetlenül megütöd a csontváz lord rozsdás páncélját. (3 támadással 111 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+5 varázspont.) Harci kalapáccsal eltalálod a csontváz lord rozsdás páncélját. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Pengéjét vadul forgatva, a csontváz lord újra meg újra lecsap. (3 támadástól 26 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. 1409 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 141, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}

Valami szöget üt a fejedbe - lehet, hogy a szörnyek összegyűjtöttek már minden kincset? Gyorsan követed az iménti támadó nyomait visszafelé. Az ötlet tökéletes volt, mosolyogsz elégedetten. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: egy szürke bőrkesztyű. A csatamező fölött óriásira nőtt dögmadarak raja közeledik. Te nem leszel a lakoma tárgya! Befejezed a fosztogatást, és távozol. [30 pontot használtál fel, van még 239.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[121,23] Továbbra is síkságon vagy. Oldalt pillantva, meglátsz egy ősi csatamezőt. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba). Látsz egy oltárt. Raia hívői építették. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy szent tölgyfát. Utad során felfedezel egy Chara-din monolitját. Találsz egy templomot. Tharr hívei emelték. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Eassy-Lien Dib egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze keletre látsz egy márványtornyot. Nyugatra nézve látsz egy vaskohót. Északra egy márványtorony van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő.

Nocsak, itt van valami érdekes! Elég régi (kb. 3 hetes) kobudera nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.
A sorvasztó varázslat kifejti hatását (-1 életerő). [13 pontot használtál fel, van még 226.]

kut 30 kutatsz 30 pontért
Nem foglalkozva az ősi csatamező síri hangulatával, ásni kezdesz. Sejtelmes huhogást hallasz a távolból. Micsoda csata lehetett itt valaha! Több ezres seregek csaphattak össze, sejted a csatamező kiterjedéséből. Hajjaj, ettől a rengeteg melótól még a bányászat szakértelem sem növekszik! [de a felderítés igen.] Valami motoszkál melletted! Minden eshetőségre készen lazítod el izmaidat. Egy óriás csontváz támad rád. (ld. enc.)

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy hhaar burka védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Pszi támadást indítasz: pillanatok alatt létrejön egy agykorbács. 10 életpontot sebeztél. Ellenfeled mereven rádnéz, majd megindítja mentális támadását. Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Marokra fogva a troll dorongot a másikra támadsz. Troll doronggal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az óriás csontváz testét. Kritikus ütés! (3 támadással 156 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+7 varázspont.) Harci kalapáccsal megütöd az óriás csontváz testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Karmait végighúzza az óriás csontváz a jobb oldaladon. (1 támadástól 32 életpontot vesztesz.) Az óriás csontváz most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. 870 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 184, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}

Hátrahagyva a tetemet, folytatod a csatamező felásását. Valami keményben koppan az ásód. Egy ép láda! Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány egy kígyóbőr kesztyű és egy ubuk dobónyíl. Hangot hallasz magad mögött, mire fedezékbe ugrasz, és hátranézel. Egy szintszívó intéz feléd kihívást. Rettegve, sikoltozva menekülsz. [30 pontot használtál fel, van még 196.]

im imádkozol
Képtelen vagy belépni a templom kapuján - mintha egy erőtér védené. [0 pontot használtál fel, van még 196.]

m 5 4 5 mozogsz délnyugatra, délre, délnyugatra
[120,24] A sík vidéket bozótos váltja fel. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Egy mutáns pók nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Gyorsan felraksz egy hhaar burka varázslatot. Mentális támadást alkalmazol: bevetsz egy agykorbács pszit. 31 életpontot sebeztél. Marokra fogva a troll dorongot ellenfeledre támadsz. Troll doronggal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a mutáns pók testét. (1 támadással 37 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a mutáns pók testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A mutáns pók feléd sújt csáprágóival, de mellé! A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 403 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 85, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy szent tölgyfát. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Hatalmas sárga gyümölcsöt találsz egy bokron. Megkóstolod. Ehető! Nagyszerű, ebből muszáj raktározni. (+2 kaja.) Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy nektoraf közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Itt csata lesz.

Ellenfeledre lesújtasz egy agykorbács pszi támadással. 22 életpontot sebeztél. Elszántan a másikra ugrasz. Troll doronggal többször kegyetlenül megütöd a nektoraf viaszos testét. (3 támadással 88 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Harci kalapáccsal eltalálod a nektoraf viaszos testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A nektoraf Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Megpróbál megragadni. Lerázod magadról! Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 nektoraf faggyút. 598 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 121, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Sorvadsz (-1 életerő). Körbevizsgálódsz. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) mutáns nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek északkeletre, friss kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, friss kobudera nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [120,25] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy grok-képződményt. Találsz egy teljesen lerombolt oltárt. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Friss kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Sorvadsz (-1 életerő).

(Továbbmész...) [119,26] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy.

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy gyöngymangó bokrot. Ráérősen sétálsz, amikor egy aprócska alakot pillantasz meg, aki - kezében egy darab sült hússal - egy hatalmas troll elől menekül lélekszakadva. Ha segíteni akarsz az árnymanó kölykön, 5 TVP-re és 2 kajára van szükséged (41. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Megragadod a kölyök grabancát, és a rémült fiúcskát a hátizsákod mögé bújtatod. Heves integetéssel felhívod magadra a troll figyelmét, majd mikor lihegve megáll előtted, elmagyarázod neki, hogy elkaptad azt a szemtelen tolvajt, s visszaszerezted az ebédjét. Ezek után meggyőző mosoly kíséretében átnyújtod a trollnak a két kaját. Az döbbenten bámul rád, majd dörmögve köszönetet mond, és fejcsóválva távozik. (+2 jóság.)
A földön meglátsz egy quwargot. Eltaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor keletre nézel, észreveszel egy márványtornyot. Délkeletre nézve látsz egy Fairlight templomot. Északra egy vaskohó van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Nini, mi van a földön! Több tőnyi ízletes szamóca! (+2 kaja.) A sorvasztó varázslat kifejti hatását (-2 életerő). [44 pontot használtál fel, van még 152.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még 149.]

* 2. BP: használod a 65. pszi képességet
9 pszi-pontod van, és ahhoz, hogy ezt a pszi képességet használhasd, 10 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 149.]

* 3. BP: használod a 73. pszi képességet
9 pszi-pontod van, és ahhoz, hogy ezt a pszi képességet használhasd, 20 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 149.]

* 4. BP: keresed a 25. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy grákó denevért. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 149.]

* 5. BP: használod a 2107. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [5 pontot használtál fel, van még 144.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+1 jóság.) Figyelem: 2 forduló múlva az EFelésed nullázódik! Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját nyel le a mutáns pók. 4 kaját fal föl a törpemammut. Kimerülve a megpróbáltatásoktól, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Mostantól több kezdeti és befejező parancsot adhatsz ki. (ld. enc.) Elmúlta munka gyümölcse hatása. Elmúlt az auralátás hatása. Elmúlt a sorvasztás hatása.
Ebben a körben 144 pontod maradt, ebből a következő körre 144 pontot vihetsz át. Kapsz még 368 pontot. A következő körben tehát 512 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TUDATI ERŐSÍTÉS II. (534. TUDATI KÉPESSÉG)
A közelharc minden háború alapja. A kadétiskolákban éppúgy legelsőként tanítják az újoncoknak, mint ahogy egy barbár törzs férfivá avatási rítusai során is e szemtől-szembeni küzdelem a legelső lecke. Amikor a hidegfegyverek összecsapnak, mikor fém vet szikrát fémen, mikor vér fröccsen szerteszét a sújtásra lendített fegyverről... szóval, amikor a közelharcra kerül sor, akkor a tapasztalat, az elszántság és az erő a döntő tényező. Minden más, csak ezek után következik. A közös tudat mindezeket biztosítani képes tagjainak, ha megfelelően magas szintre léptetek már a kasztroplanáris összekovácsolódás terén. Elegendő egyetlen pillanatnyi koncentrálás, hogy mindannyiótok tapasztalata vezesse a fegyvered, hogy mindannyiótok elszántsága acélozza akaratod, és hogy a társaid ereje ott dübörögjön a te izmaidban is. [Mostantól minden közelharcban leadott támadásod szint/10 pluszsebzést okoz. Ehhez nem szükséges külön parancsot kiadnod, a hatás automatikus.]

QUWARG BOLY (359. TEREPTÁRGY)
A termeszekhez hasonlóan a quwargok is építenek bolyt maguknak. Ezek az óriási méretű várak igen impresszívek, mind méretben, mind pedig a rajta nyüzsgő quwargok számát illetően. Persze egy élelmes kalandozó ezt a várat is képes meghódítani és kifosztani, ehhez azonban először is minimum 30-as védettségre van szükség, hogy a kis quwargok zaklatása ellen meg tudja védeni magát, és csak ezután mászhat fel egy mászókarommal (H 78), ha mászása legalább 11-es, és van erre a célra 35 felesleges TVP-je. Hogy a quwarg várban vajon mit lehet találni a sok kis élősködőn kívül, arról csak sejtésed van, de már ezek a sejtések is igen félelmetesek...

VORTEX TALIZMÁN (812. TÁRGY)
Fekete anyagból készült. Formája kerek, közepén pedig egy csillogó, esőcseppet mintázó szürke ékkő töri meg az egyhangúságát. Ha megérinted, jóleső magabiztosság-érzet ölel körül. Ha a nyakadba akasztod, mindez a hatás kikristályosodik, intelligenciád kettővel nő. A cirkuszban, a hátizsákodban lapulva is megsegíthet egyes próbákon, nem muszáj viselned. Nem átadható.

ÓRIÁS CSONTVÁZ (176. SZÖRNY)
Az óriás csontváz közel négy méteres, minden bizonnyal egy hatalmas humanoid csontváza. Szúró és vágó fegyverekkel szinte lehetetlen komolyan megsebezni, emellett vörösen izzó szemeiből képes félelem-sugarakat lőni és öklének egyetlen csapásával összetörheti pajzsodat, sisakodat vagy balkezes fegyveredet. Azért nem legyőzhetetlen...

TÖBB KEZDETI ÉS BEFEJEZŐ PARANCS
Mostantól nem csak öt, hanem 10-10 kezdeti és befejező parancsot használhatsz. A használat módja hasonló az eddigihez, a KPB, BPB parancsokkal állíthatsz be új parancsokat, a KPK, BPK parancsokkal vehetsz ki bentlévő parancsokat.
Egyetlen dolog van, amit mostantól máshogy kell csinálnod, az összes kezdeti parancs törléséhez a KPK 6 parancs helyett a KPK 11 parancsot kell kiadnod. A BPK parancsnál is hasonlóképpen kell eljárnod az összes befejező parancs törléséhez. A plusz 5 kezdeti és befejező parancsot azok használhatják, akik már átúsztak a csatornán, és legalább 200. fordulónál tartanak.

KARAKTERLAP

Mekk Lód, egy vörös, hosszú hajú, zöld szemű troll nő vagy. Bőröd teljesen fehér! Elenios bíborosa vagy. A Kvazársziklák Népe (#9119) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 227. fordulód.

Erő: 40 (44) Szint: 20 Merészség: 5/5 Magasság: 233 cm
IQ: 24 Támadás: 22 (24) Agresszió: 3 Testsúly: 407 kg
Ügyesség: 21 (22) Védekezés: 26 (30) Menekülés: 50 % Életkor: 21/21 év
Egészség: 21 Életpont: 298/296 Jellem: jó (677) Tul. pont: 0
Szerencse: 21 (23) Varázspont: 257/6 Pénz: 610 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 25/6 Pszi pont: 119/9 EFejl: 15
Eddig összesen 923 szörnyet (13 ebben a körben) és 1 kalandozót öltél meg. Ebben a fordulóban 9 823 TP-t kaptál. Jelenleg 471 069 TP-d van. A következő szinthez még 128 931 TP szükséges. Trófeáid: áeratikus hasnyák, hadroszaurusz, varkaudar felderítő. A 134. fordulódban 330 arany került a bankszámládra. 790 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/4 szúrófegyverek: 1/66 ütőfegyverek: *24/101
lőfegyverek: 14/55

Feltételes fegyverváltás: troll dorong (#550) << ezüsttőr (#322)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); kerek kő (#19) (1 .); kerek kő (#19) (2 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
119,26 mezőn táborozol
Kedvenc táborhely: 0,0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 14/50 2. nyomkövetés: 29/97 (+30%) 3. mászás: 7/14
4. csapdakészítés: 21/19 (+15%) 5. csapdaészlelés: 6/45 6. gyógyítás: 26/99
7. titkosírás: 8/85 8. felderítés: 7/50 (+34%) 9. szörnyidomítás: 7/56
10. teológia: 22/32 (+4%) 11. taumaturgia: 24/90 (+30%) 12. szerencsejáték: 1/15
13. versengés: 2/6 (+27%) 14. zene: 32/36 (+11%) 15. szörnyismeret: 11/16
16. pszi: 19/55 (+23%) 17. zárnyitás: 7/0 18. vadászat: 24/90 (+103%)
19. bányászat: 19/77 20. testépítés: 16/50

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
követed a 4. fajt (max. 4 lépésig)
segítesz max. 40 TVP-ért
elfogod érző szívű dromedárt (#753) fedett veremmel (#219), sullárt (#101) fedett veremmel (#219)
cirkusz: céllövölde, ötpróba, labirintus (19)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 7, max: 12)
fémbontó szójer (#150), purifikátor (#157), manifesztátor (#124), semlegesek (#989), jók (#990), nómenklatúra (#158), bávatag golombár (#165)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
mágiatörés (#35, 10 VP) tompítás (#40, 8 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP)
varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP) mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP)
fúzió (#77, 25 VP, 5 TVP) láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
varázsital főzése (#100, 30 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
szívküldi (#368, 5 VP, 5 TVP) analízis (#375, 6 VP, 2 TVP) Trinigan rúnája (#453, 10 VP, 3 TVP)
Papi varázslataid
auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) csábmosoly (#16, 9 VP, 5 TVP)
bűvölés (#20, 10 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) vakító fény (#43, 7 VP) kristálygömb (#54, 20 VP, 5 TVP)
gyóntatás (#56, 10 VP) a lélek védelme (#57, 32 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP) tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP)
térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP) tudatrombolás (#111, 25 PP)
pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP)
Butaság ára beállítás: teológia: +3 vp 5 költség alatt; taumaturgia: +3 vp 5 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
bűvölés (#20) (148,2) bűvölés (#20) (112,5) tulajdonságpajzs (#26) szürkeáll. aktiv (#71)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
2. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 3, max: 20)
lángcsóva (#31), agykorbács (#97), tudatrombolás (#111)
Védekező varázslatok (aktív: 2, max: 20)
hhaar burka (#32), pszi-acéltorony (#98)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
törpemammut (#115) (málhás: +21 kg teher) státusz: OK
mutáns pók (#117) (hátas: 10 lépés/kör; 9 TVP/lépés;) státusz: éhes
alpesi tehén (#91) (tejet ad) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Parányi, mégis igen értékes a következő áldozat: egy csepp sáfránypor.
2.) Egy érdekes próba: kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból], nyolc mezőn keresztül.
3.) Gigászi méretű küldetés: végezz egy Halálosztó Kainnal!

HŐSTETTEID
Eddig 3 alkalommal próbáltál bejutni A versengés tornyába. (limit: 235).
Olimpiai helyezéseid: harmadik hely az 1. kategóriában a XXXIX. olimpián.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
illúziófegyver (121)
kasztropl. trafó (145)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
a mágia rúnája (179)
kasztrop.kitágulás (197)
testépítés II (209)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
vadászidény (351)
egyesített erő (363)
a Szörny érintése (375)
a mágia szeretete (393)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) OK
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 26 TU. szükséges még: 24 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 2336 TU szükséges.)
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.

Összsúly: 186.77 kg Megterheltség: 156%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 10 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
5 arany (#50) 4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
25 kaja (#2) 1 kígyóbőr kesztyű (#49) 1 nektoraf faggyú (#667)
4 ovimon-bogyó (#207) 1 rövid íj (#107) 1 szürke bőrkesztyű (#271)
1 ubuk dobónyíl (#138) 3 ugh méreg (#166) 1 vas dobónyíl (#189)
1 vortex talizmán (#812)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

118 119 120 121 122 123
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
(119,17) arató csattanat (#144)
(119,18) álomvirág (#395, belőle készíthető: #396)
(119,26) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), 41. jellempróba
(120,17) ősi csatamező (#263), Raia oltár, művészi porolit (#720), csontváz (#48)
(120,19) törpemammutok (#115), gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), oltár, művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), 21. jellempróba, ryuku légiós (#361)
(120,20) quwarg boly (#359), Tharr oltár, művészi porolit (#720), 35. jellempróba, vortexmágus (#418)
(120,24) mutáns pókok (#117), Tharr oltár, szent tölgyfa (#393), 35. jellempróba, nektoraf (#355)
(120,25) grok-képződmény (#149), oltár, 28. jellempróba
(121,21) Chara-din monolitja (#534), művészi porolit (#720), bandita (#758)
(121,23) ősi csatamező (#263), 35. jellempróba, Raia oltár, szent tölgyfa (#393), Chara-din monolitja (#534), Tharr oltár, művészi porolit (#720), óriás csontváz (#176)
(122,22) ősi csatamező (#263), oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), csontváz (#48), sírlidérc (#172), csontváz lord (#177)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - A böfögtető átoknak és az agyletapogatásnak növeltük az erejét, elsősorban magas (250 feletti) taumaturgia és pszi esetén, annak érdekében, hogy nagyobb eséllyel sikerüljön.
* - A becsületjel varázslat megváltozott, nem támadó varázslat, hanem a böfögtető átokhoz hasonlóan működik.
* - Az aranylopáson lényegesen javítottunk. Egyrészt az esély megduplázódott ez eddigihez képest. Másrészt több mint dupla mennyiségű aranyat lehet mostantól lopni.
* - Új manó került be az eddig megszerzhető manók mellé, a csenő manó. Aki megcsinálta az ezzel kapcsolatos küldetéssort, az meg tudja idézni.
* - A csatornától nyugatra bekerült egy tündérpalota, ahol megszerezhető egy makró. (Állítólag a tündérke Libertan és Wargpin között, azoktól keletre egy ritka erdőben telepedett meg.)
* - A 10 kezdő és befejező parancsot megkapják a csatornától nyugatra levő kalandozók is, amennyiben 200 felett van a fordulószámuk.
* - Kocsmai pletykák szerint ősi kolstort fedeztek fel valahol a csatorna közelében az egyik hegység égigérő csúcsai között. Egyes kalandozók szerint balkezes harmcűvésztechnikát is oktatnak ott.
* - A 10. fordulós refenercia listába bekerültek a makrók, a harcművész és alakváltó képességek
* - A leviatán gumó bekerült a yeti barlang kincsei közé.
* - A lebegő erőd kincstáblája jobb lett egy-két kevésbé hasznos tárgyat hasznosabbra cseréltünk benne, és bekerült egy teljesen új tárgy is.
* - Sheran cserepe és az értépő sarkantyú ellenállóbb lett a tárgypusztítással szemben.
* - Újabb öt lebegő erőd jelent meg a Sötét Földeken.
* - A harci induló varázslat megvehető nyugaton is, akár 1-es taumaturgiával is.
* - A hollókristályprizmával megölt lény nem ad FNO-t, ha a 220-as koordinátától nyugatra használják.
* - Az NJK-kal egy tápláláson belül többször is lehet harcolni.
* - Az esszenciamágnes nem von TVP-t, ha idő előtt próbálják használni.
* - A sárkánybarlangban kiíródnak a szörnyek nevei a csata előtt.
* - Pörhemór körét nem lehet leszedni a karakterről, se csapda, se szörny, se varázslat nem képes rá mostantól.
* - A súlyzó, Rodger kezdő és profi üstje ellenállóbb lett a tárgypusztításokkal szemben.
* - Toronyháború változások:
1. Ha valakinek volt 5 egymás utáni sikeres védése a toronyban, fixen kap egy egységnyi bónuszt.
2. A tornyozásnál annak eldöntése érdekében, hogy bónuszra jogosító volt-e a csata, nem a karakter legmagasabb fegyverszakértelmét figyeljük, hanem a fegyverszakértelmei közül azt a legmagasabbat, ami még fejlődhetne a toronyban.
3. Keleten és a Sötét Földeken csökkentettük a tornyok szobaszámát.
4. A sikeres toronyba táborozás számát heti 3-ról heti 2-re korlátoztuk annak érdekében, hogy a lemaradással nem rendelkező karakterek ne legyenek hátrányban, és behozhassák az elmaradásukat. Ezzel együtt a BE parancs lehetőségek száma is heti 15-ről heti 10-re csökkent.
* - Változások a harcrendszerben:
1. Az ököl sebzésére a harcművészetből származó bónusz megnőtt. Ezáltal az ökölvívók alapsebzése nőtt 15-ös HM felett kb. 5 HM-enként eggyel.
2. Az erő ökle nem az erőbónuszt duplázza, hanem az erőt, annak minden módosítójával együtt.
3. A megelőző ütés megváltozott, csak 1,75-szeres sebzést okoz, nem kétszereset. Viszont nem 25 % eséllyel jön be, hanem harcművészet % eséllyel, max. 100 %-kal.
4. A Koncentrált célzás: +fegyverszakértelem/3 támadást ad. Ahol a fegyverszakértelem az, amit éppen használ a karakter.
5. Gyilkos döfés: +fegyverszakértelem/8 sebzést ad.
6. Halálos döfés: +fegyverszakértelem/4 sebzést ad.
7. Fegyverművészet: +fegyverszakértelem/6 támadást ÉS sebzést ad.
8. Mindezek mellett az eddigi teljesen random fegyveres HM választás helyett bekerült a programba egy heurisztika, ami alapján a +támadás csak akkor jön be, ha tényleg hasznos, a gyilkos döfés nem (vagy ritkán) jön be, ha van halálos döfés stb.
9. A fegyveres HM-képességekre is lehet koncentrálni.
* - Kiértékeltük a tárgytervezői pályázatot. A honlapon olvasható az eredmény. Az elfogadott tárgyak bekerültek a játékba.

Üzenet küldése a karakternek