Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Tilretas öröksége július 25.
Hatalom Kártyái - Résföld június 18.
Zén Legendái: Kísértetjárás május 21.
A pillanat képe
Az a hírhedt gnóm szolgáló
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
A Túlélők Földje egyik labirintusában egy öreg, púpos, béna, félszemű gnóm szolgáló vár rád, aki semmilyen páncélt nem visel, s fegyvere sincs. Vajon hogyan képes ártani neked, főleg úgy, hogy a fél keze hátra van kötve? Hidd el, még így is igen veszélyes! Az effajta szolgák bármire képesek gazdájukért.
Nézz szét a galériában!
Beholderes HKK verseny augusztus 13. - Versenybeszámoló
Yaurri titkosírás verseny
HKK Legendás cél: Roxat céhei
XXXIX. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés
Termikrajzás - zárás

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Termékismertető - HKK - Zén 2. expedíciója: Ősvadon
Termékismertető - Zén Legendái: Tilretas öröksége

A lista folytatása...
HKK kérdés? (46275)
Yaurri titkosírás verseny (7)
Tilretas öröksége Zén bemutató, 1. rész (13)
XXXIX. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés (1)
[HKK Piac] Gyakori / nem gyakori lapok (3206)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28413)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Résföld lapelemzés, 3. rész

Ez a lapelemzés-sorozat is a végéhez közeledik, de a semleges kártyák még hátra vannak, meg persze a promós, ultraritka és kódos lapok is (azokból most nyilván kevesebb, mint ősszel). Ezek kapcsán egyébként a jövőben cél, hogy az erejüket kicsikét visszafogjuk, legyenek hasznos, erős, ám semmiképp sem must have lapok, hogy kevésbé váljon létkérdéssé a játékban a beszerzésük. Hogy ez mennyire sikerült, azt leginkább az őszi kiegészítőnél fogjátok tudni megítélni.

Ami viszont nem változik, az a pontozás:

  • 10 pont - Erős spoiler, amely több pakli alapja lehet, káosz formátumon is előtérbe fog kerülni.
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, több helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót. Káosz formátumon is megállja a helyét.
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat, kiegészítő jelleggel (inkább korlátozottabb környezetben) káosz formátumon is elférhet.
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható, elsősorban Új Nemzedék formátumokon.
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális Új Nemzedék formátumokon előtérbe kerülhet.
  • 5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában is csak erősen korlátozott formátumokon tudom elképzelni; valamint azok a lapokat is ide sorolom, amiket csak bontott környezetben tudok elképzelni, de ott prémium lapok lehetnek.
  • 4 pont – Épített paklis környezetben gyenge, frissen bontott és válogatós versenyeken viszont az erősebbek közé tartozik.
  • 3 pont – Bontott környezetben még használható, máshol már gyenge lap.
  • 2 pont – Már bontott versenyeken is csak nagyon kiegészítő jelleggel vagy gyengébb bontásnál férhet el.
  • 1 pont – Inkább hagyjuk.
  • Drakolder csapás (7): A 2014-ben megjelenő Rend ereje a maga korában már nem a legerősebb, de korlátozottabb környezetben előkerülő ellenvarázslat volt. Ez a lap nagyjából azzal hasonló erősségű. Bár az első 3 körös ingyenességet egy hajszállal jobbnak tartom, mint az idézést, a jelződuplázásban van azért bőven lehetőség. Főleg drakolderek mellé hasznos, de más trükköket is lehet vele találni (pl. önálló jelzőket is dupláz Arochosban), így ahol ez erős lehet, oda el fog férni. Nem zárom ki, hogy 1-2 év múlva már ettől függetlenül is hasznos lap lehet.


    Drakolder diffeomorfátor (10): Bár nem meggyőződésem, hogy a drakoldereken kívül más pakliban helyet fog kapni, oda annyira kegyetlen, hogy muszáj megadnom rá ezt a pontszámot. Nézzük, mit tud a saját paklijában! Kijön egyért, a köteléke miatt szinte biztos lesz élete, és nagykörönként ad két lap előnyt, ráadásul a többi drakolder révén szinte biztos lesz lehetőségünk más jelzőket is használni. Csak néhány lapot szeretnék megemlíteni, ami annak idején „K”-ra lapelőnyt adott némi védelemmel: Womath, Vízitündér. És nagyon is jól tudjuk, hogy mi lett ezeknek a lapoknak a sorsa. Fairlight követője és Hét törzs főnöke mellé is simán el tudom képzelni (utóbbiban nyilván akkor, ha használunk sárgát), mivel ezekben a paklikban is közel maximum hatásfokkal tud működni, de az idő előrehaladtával további koncepciók erőforrása is lehet. Iszonyat erős lap.

    Drakolder iterátor (7): Ez azért valamivel gyengébb fajtársánál, leginkább azért, mert semmilyen védelme nincs, az előnyt csak a kör végén generálja, és túl sokszor nem lehet használni. Saját paklijába azonban bőven jó lesz, főleg, mert a gyengülésjelzőkből a követővel – ami szerintem a mai napig a legerősebb epikus követő – könnyedén izmokat generálunk.


    Drakolder purifikátor (7): Érdekes lap. A varázspont-termelést könnyű megoldani vele a saját életéből, vagy a „J” képességéből. Ez a „J” képessége teszi azonban különösen izgalmassá. A két izom grátiszban mindig nagyon hasznos, az ára azonban meglehetősen bizarr. Nem akarunk 10-20 lapot eldobni, így erősen a sárga színre kell építenünk, ha használni akarjuk. Ha kevés eltérő színű lapot használunk, akkor a 10 ÉP fájni fog. Általában az volt a tapasztalatom, hogy egyszeri alkalommal ez belefér, mert ha mást nem, az epikus max. ép-növelése miatt a 10 életpont kigazdálkodható. A nagyobb gondot a lap második kézbe kerülő példánya jelenti, mert ha azt is behúzzuk, akkor már nem fér be újabb 10 életpont. Ezért érdemes úgy belőni a pakliméretet, hogy az első Purifikátor kijátszásakor még ne sebződjünk.

    Életre keltés (6): Ha bármelyik gyűjtőből semmizne, akkor tetszene. Így viszont szerintem túl sok hűhó túl kevés előnyért. Gólem pakliba viszont be fog férni, ott a követő mellett a drágítása hatékony lehet.


    Ewgbert, a mágus (8): Egész hatékony lap lett. Látszólag kicsit drága, de ha le tud jönni – ami a saját paklijában nem lesz nehéz – akkor azonnal visszaadja a költsége javarészét. A második képessége a Lassan járjak igazi sztárja lesz, de ha befér a színbe, akkor éjfattyak, vagy Fókusz meglelése mellé is el tudom képzelni. Ha félünk, hogy nem fog sikerülni a (J) képesség használata, akkor meg visszakérhetjük rá a lapot.

    Fogadó (8): Azzal, hogy a rotakörnyezet miatt beszűkült a lapkészlet, igyekszünk tudatosabban odafigyelni arra, hogy minden lapnak (legalábbis a ritkáknak) valahol legyen helye. Ezzel együtt szerintem igenis kellenek azok a lapok, ahol nem evidens elsőre, hogy ennek hol is van a helye, ám a nyers ereje miatt mégis el kell gondolkodni a használatán. A Fogadó egy ilyen lap. Valamilyen lényes vonalban kell leginkább gondolkodni, hiszen a 3 képességéből kettő is lényekre hat. Ezek közül egyértelműen Rundhallal a legerősebb! Egy kör alatt kereshető vele a 3 Fogadó, de Sivatagi inkvizítorral, vagy Surusha bogárral is tud vicces pillanatokat okozni. Szintén érdekes lehet az egyik itt megjelent ultraritka lappal, A hét kulcs őrzőjével, hiszen nagykörönként 4 aktiválást kívánó képesség is elsüthető vele (attól még, hogy egy lapon, célozhatjuk vele…azért ne az őrzőről vegyük le a jelzőket).


    Gnóm katapultállomás (2): Talán a leggyengébb a három új gyakori katapult közül. A hármas sebzés az esetek többségében gyengébb, mint a semmizés, a dobatás vagy a leszedés. Igaz, ez fixen fennmarad a képességének használata után, de nem tudom, hogy ez mennyire erős érv mellé. Szerintem ez megmarad a jelölőlap szintjén.

    Kémhálózat (5): A Tuathen parancsánál már említettem, hogy egy 1 VP-s cantrip bűbáj sosem lebecsülendő egy bontott versenyen. Ennek ráadásul fixen előnye van, hiszen az ellenfél muszáj, hogy lapokat játsszon ki, ezért vagy bele van kényszerítve a lelövésébe, vagy varázspontot fog nekünk termelni. Egyik sem rossz opció. De azért annyira nem is jó, hogy bontotton kívül máshol igazán komolyan elgondolkozzak rajta.


    Mágikus beavatkozás (9): Az Angyali kórus szava után itt egy újabb egyért jövő reakció, ami leszedni is tud. Ez picit talán gyengébb. A két húzó képességből most még a Mágikus beavatkozásé az erősebb, de az idők során ez változni fog. A reakciódrágításnál én valamivel többre tartom a védekezést és a tókentermelés lehetőségét, de ami igazán zavaró lehet az a korlát a kijátszására vonatkozóan. Ha vele kéne megvédenünk egy lapunkat, akkor nem örülünk! Fentiekkel együtt stabil versenylapnak tűnik.

    Megfelelő alkalom (5): Picit ironikus, de a lap régi verziójának maximális effektje – cantrip lénytermelés – az új verzióval nem jöhet létre. Ezzel együtt nem haszontalan lap. A bontott versenyek miatt a korábbi kiegészítőkben viszonylag sok egyért jövő leszedés volt, érdekes, hogy ebben a kiegészítőben ez a tendencia változott, így jelentősen átalakulhat a frissen bontott versenyek játékképe. Ez viszont felerősíti az ilyen típusú leszedéseket abban a környezetben, és ez igaz a válogatós versenyekre is, ahol a Kémhálózattal együtt már két hasznos sárga gyakori lapot találhatunk. A tóken termelése, meg a sokféle képessége miatt hébe-hóba felbukkanhat valamilyen más versenyen is, de ezt már csak erősen korlátozott közegben tudom elképzelni.


    Sörényes ubuk (3): Párosan szép az ubuk…ezzel együtt elképzelésem nincs, hogy miért akarnék két varázspontot költeni két 3/2-es lényre. Ezt még bontotton sem nagyon tudom elképzelni, maximum töltelék jelleggel. Jelenleg tesztelünk egy új hordaparancsnokot, a mellé esetleg elgondolkodnék rajta.

    Szinguláris anomália (7): Érdekes lap. Az sosem rossz, ha az ellenfél terülését megállítjuk egy körre, a baj az, hogy szinte a sajátunkat is. Ez pedig már nagyon ritkán ér meg egy lapot. Ami miatt mégis jó lehet, az a tókenekkel való játék. Ha mondjuk ezt kitesszük, és utána be tudunk termelni Apró segítséggel, csontkéssel vagy az ő jelenésével pár Animált csontvázat, az már nagyon kellemetlen helyzetbe hozhatja az ellenfelet. Persze felfoghatjuk egy kombós lapként is a Végtelen formázással, ami nem rossz, bár Yelpirrel ez hatékonyabb, az tényleges erőforrás-veszteséget okoz, míg itt egy későbbi jó húzással még megmenekülhet az ellenfél.


    Tükörgólem (9): Alig szabadulunk meg Leirától, rögtön jön a pótlása. De megnyugtatok mindenkit, annál azért gyengébb. Az, hogy kijátszási képességekre nem hat, igen komoly hátránya a reakció képességének. Cserébe viszont van egy sokkal érdekesebb „J” képessége, ami – az előzetessel ellentétben – nem lopás, nem is elvétel, hanem másolás. Ez pedig akár a saját lapjainkkal is jó kombókat alkothat. És azt se felejtsük el, hogy általa akár Enkala szolgája is könnyebben kijön egy zanszilánkért. Good stuff pakliban ennek is lehet jelentősége. Gólemek mellé meg nem is kell magyarázni.

    Védőmágia (8): Nagyjából az Anyakirálynő oltalma jut eszembe a lapról. Annál szerintem hasznosabb, mert ennek a két színnek a tókenjei erősebbek, olcsóbban lehet őket termelni (igaz, meg lehet akadályozni), és bármilyen lényt meg tud védeni, akár leszedésektől, akár reakcióktól. Így ha befér a pakliba a két szín, és használunk lényeket (ami azért nem reménytelen), érdemes lehet rajta elgondolkodni.


    Zanvadász (6): Sajnos nem érzem igazán erős lapnak. Összehasonlítva a másik rotában lévő zanszilánk reakció lappal, a Gosannal, az eggyel drágább és védekezése sincs, erre viszont szinte mindig varázspontot kell költeni. A dobatása ennek jobb a választás miatt, viszont Gosan le tud szedni, ráadásul ő semlegesítés után is működik. Marad még ennek a lapnak a drágító képessége, ami jó, de inkább side képesség, mivel eléggé ellenfélfüggő a dolog, és van a játéknak olyan szakasza, amikor már nem sokat számít. Mindet egybevetve azért valamivel jobb, mint a kék társa, viszont ne feledjük el, hogy épp egy gyakori lappal vetettem össze… A berserker itala (7): Minotauruszok mellé nagyon hatékony lesz, hiszen egy zanszilánkért jön, 2 lap előnyt is generálhat, és még egy kis extra sebzést is ad. Ha meg kell a csont és az életpont, ereklyének is áldozható. Abban már nem vagyok biztos, hogy pakliján kívül hatékony lesz, leginkább a kevesebb lapelőny és a két színe miatt. De egy nemgyakori laptól ez is bőven elég.


    Akeron, az erdősámán (7): Kezdjük egy előzetes faq-val: kell legalább egy lapot újrahasznosítani, hogy a kijátszáskori képessége kisüljön. Maga a lap Sheran követője mellett vicces, könnyen összejöhet általa egy 3 izmos lény, főleg a játék korai szakaszában. De a repülő hordalény akár manók mellé is működhet, az újrahasznosítás meg bizonyos paklik ellen kimondottan értékes lehet. Nem egy világmegváltó lap, de én szeretem.

    Boldog béke (6): A Termomágikus indikátor után újabb reakció-ellenes lap. Annál lényegesen gyengébb lett. Mivel nem csak az ellenfélre hat, itt nem engedhetjük meg magunknak, hogy sok reakciót használjunk. Ha viszont nem használunk mellé reakciókat, valószínűleg nehezen fogjuk tudni megvédeni. Ezzel vigyázni kell, mert hiába adja vissza magát a kör végén, általános varázslatként ezzel tempót vesztünk, ráadásul erőforrást költöttünk rá. Nem azt mondom, hogy nincsenek szituációk, amikor tud működik, de elég körülményes a használata. Kiegészítő paklikban azért elférhet.


    Farkaseledel (2): Egy újabb erősen kérdőjeles lap nálam. Alapból semmit nem csinál, legalább 2 lényt le kell tenni, hogy működjön. Ebben az esetben is mindössze pár izom a jutalmunk. Nyilván más a helyzet, ha mondjuk 4-5 lény már ott van mellette, de mire leteszünk 4-5 lényt, és ezt is megvédjük, addigra megalszik a tej az ellenfél szájában. Ha ez a cél, használjuk szeretettel, ha nem, akkor inkább felejtsük el a létezését!

    Földanya ereje (10): Brutális spoiler. Az idő haladtával ennek is gyengülni fog a védelme, ám a rotával egyre drágábban lehet majd megoldani. Az egy varázspontos, védekezéses reakció ennek tükrében nem rossz, de az igazi kincse a rajta lévő ősmágia ikon, amivel a drágító szabálylapok mellett a reakciódrágítás képességet is kineveti. A Sherannak eddig is sok hatékony drágítás-ellenes lapja volt, most pedig még eggyel gazdagodott. Használjuk bátran, meg fogja szolgálni!


    Hétfejű hidra (7): Régi, legendás lap. Szokás szerint jó nagyot üt, bármit leszed, és nehezen levakarható. Ez utóbbi azonban leginkább csak a harcra vonatkozik, egy sima leszedés gond nélkül megoldja. Így azért szerintem gyengébb annál, hogy igazán univerzális lap lehessen belőle. Egy agresszívebb járjas pakliban viszont simán elférhet.

    Hétpettyes katica (7): A kiegészítő egyik legaranyosabb lapja, legalábbis a képe alapján. A kompenzációja és a halálsikolya miatt nagy varázspont hátrányba biztos nem kerülünk vele, és mindkét képessége eléggé masszív előnyt termelhet, ha sokáig lenn marad. A probléma inkább az, hogy vajon mégis hova fogjuk használni? És ez bizony nagy dilemma. Zarknodos paklikban erős, de a színe azért nem evidens (bár nem is a legrosszabb). Kontrollosabb paklikban pedig lehet, sok lesz az a két varázspont. De akinek van kedve kísérletezni, az bátran nézegesse, mert a képességei egyáltalán nem gyengék.


    Kígyóméreg (9): Viszonylag magas költsége ellenére szerintem egy nagy meglepetéslap lesz belőle. Bár csak lényeket tud megoldani, abból akár ötöt is, ami nem elhanyagolható. E mellett, ha valamit épp nem akarunk leszedni, akár a tartalékunkba is küldhetjük, sőt, még némi kombó potenciál is van benne a kézből való visszavétellel. Ha pedig nincs elég célpontja, még visszaadja a lapját is. Szerintem nagyon rendben van.

    Ködsörényű pegazus (6): Kétpaklis lap, de egyikben sem igazán hatásos. Pegazus pakliba nem használnám, a képessége oda nagyon lassú. Ha összehasonlítjuk egy Hendiala familiárisával (azért elég sok a hatékony kék pegazus), egyből látszik a különbség. Ködös pakliban már erősebb ez a képessége, viszont ez a pakli igen gyakran használ Zarknod börtönét, a mellé meg megint nem jó. Így jelenleg azért kérdéses számomra, hogy a Ködsörényű pegazus milyen karriert fut majd be.


    Második fej (1): Szerintem nincs pakli, ahova ezt bármikor betenném. De igazából nem is ez a funkciója, a Hétfejű hidra második fejeinek kvázi jelölőlapjáról beszélünk.

    Ördögpók (5): Mérgező pakliba elférhet, ha valami agresszívebb vonallal próbálkozunk, illetve Sheran követője mellé férhet esetleg be. De ezek egyike se olyan erős, hogy ennél több pontot adjak.


    Résföldi expedíció (5): Érdekes lap, de szerintem nem igazán erős. Felmerül a kérdés, mi lenne a három optimális tóken. Az egyik valószínű egy Animált csontváz, ami 3-at fog minimum ütni, a másik kettő kérdésesebb. Ha hordázunk, akkor a Főnix fióka adja magát, a harmadik erőteljesen helyzetfüggő lehet. Ez szép, csakhogy az ellenfél az egyiket a 3 lapból körökre parkolópályára teszi, a másik kettőt meg egy körrel később megoldja, így kétséges, hogy mekkora előnyt ad összességében ez a lap. Ráadásul ott van az a hátránya, hogy az ellenfél akár más, fontosabb lényeinkre is ráteheti a jelzőket. Ez így nekem túl bizonytalan. Maximum valamilyen kombó mellé tudom elképzelni, pl. Toxomintlennel vay a Drakolder lárvával.

    Rovarsámán (10): Régi legenda kelt újra, nem is akárhogyan. Amennyiben kijön, már nagyon nehéz megoldani, hiszen szinte bármilyen leszedő forrásra tud reagálni, harcban meg szinte képtelenség legyőzni. Ha meg nincs megfogni való forrás, akkor egy izommal gazdagodunk vele (ennek az időzítése nem mindegy, nyilván érdemes az utolsó pillanatra hagyni, de ha még a gyógyulás fázisban lőjük is el, ravasz ellenfelünk utána kinyírhatja). Bár a klasszikus kontroll lényeknek sokak szerint már leáldoztak, a Rovarsámán könnyen megcáfolhatja ezt a tézist. Az egyetlen pici félelmem vele szemben, hogy vajon az, hogy bele kell tenni a 2 varázspontot, nem fogja-e visszavetni a használatát. 1-2 év múlva már garantáltan nem.


    Toxomintlen (8): Egy újabb agresszív mérgező lény, de ez lényegesen sokoldalúbb, mint az Ördögpók. A saját ütése mellett az első körében még legalább 3 életpontot le tud csippenteni az ellenfeléből, ha meg elfogynak a rajta lévő jelzők, és valahogy a gyűjtőbe tudjuk küldeni, akkor rögtön újra hadba foghatjuk! Az, hogy nem csak méreg, hanem bármilyen jelzőt levehet, még inkább használhatóvá teszi.

    Transzdimenzionális vihar (7): Bizonytalan lap, néha óriásit nyerünk azzal, hogy az ellenfél egyik legjobb lapját kitesszük, máskor csak simán dobatunk egy lapot (legalább a Semmibe). Elsősorban inkább kiegészítő pakliba való lapnak szánnám lényes paklik ellen, de kevés lappal játszó koncepciókba (Börtön, Korlátozás) akár alapból is jó lehet.


    Voidfókusz (7): A termikek képességét egy sötétzöld tárgy is megörökölte. Őszintén megvallva, annyira nem hoz lázba ez a képesség, a csillagok szerencsés együttállása szükséges, hogy komolyabb előnyt ebből ki lehessen hozni. Annál izgalmasabb a jelenés képessége, amivel még a színén belül is nagyon sok hasznos tárgyat lehet keresni, hát még a többi színből. Ez a képessége könnyen versenyasztalokra repítheti őt, elsősorban persze tárgyas koncepciókban.

    Voidskorpió (3): Ha a Sörényes ubukot leszóltam, akkor ez sem kap sokkal több szépet. Picit ugyan olcsóbb, de kijátszása után leszedhető, mielőtt a Fekete özvegyet megteremti, ráadásul az ütőereje is kisebb. Néhány mérgező lénnyel azért egy korrekt kis hordát össze lehet belőle tenni, de inkább csak drafton.


    Zafírsörényű pegazus (5): Leszed, láthatatlan, üt. Tipikusan bontott formátumon hasznos képességek ezek, ott jó lesz, máshol nem hiszem, bár pegazus követővel eljöhet az idő, amikor a követő melletti ingyenes „J”-s leszedés perspektíva lehet. AB-67-es korrigáló gépezet (8): Egy újabb erőforrás tárgy barna színben. Erre már egyre komolyabban lehet építeni. Mondjuk amíg a Kalózok kincse és a Bo’adhun kincsesláda játékban van, addig kérdés, mennyire fér be, mert ezek a lapok tisztán erőforrás szempontjából jóval erősebbek. Ugyanakkor ez a lap mellett is szól jópár érv: Járj-kompatibilis a költsége, és ami a legfontosabb, hogy van egy nagyon jó alternatív védőfunkciója is. Ez pedig gyakorlatilag szinte minden pakli ellen használhatóvá teszi, de még Mindentudó mellett is hatékony védelmet jelent. Emiatt azt gondolom, van rá esély, hogy erős versenylappá válik.


    Börtjauk (8): Ingyenes, mindkét drágító szabálylappal kompatibilis, legrosszabb esetben reagál egyet, de néha értékes lapokkal örvendeztet meg minket. Szerintem ennél több nem kell egy nem gyakori laptól.

    Fagólem (7): Nem egy rossz lap. A játék során vissza tudja adni magát, van egy korrekt ütése és néha még 1-1 Gólem szilánkkal is megörvendeztet minket. Leginkább gólemek közé fog természetesen elférni, de talán valamiféle Hegymélyi keltető koncepcióban is felbukkanhat.


    Gránitlámpás (6): Érdekes egy lap. Az volt a tapasztalatom, hogyha a játéknak viszonylag korai szakaszában le tud jönni, akkor nagyon kellemetlen, és meg kell gondolnom, milyen lapot játszok ki mellette. Elhúzódó mérkőzéseken az volt a tapasztalatom, hogy nem sokat számít, mert rendszerint egy tóken vagy egy üresen lent lévő semlegesítéses lap áldozásával megoldottam a történetet. Dzsinnek közé elférhet, mert a Tükördimenzió rotájával megcsappannak ennek a paklinak a lehetőségei. De ott sem ő lesz a legélesebb kés a fiókban.

    Gránitpagoda (5): Nagyon Csábítóan hangzik, hogy körönként termelhetünk vele egy Gránitpagodát vagy Szellemszolgát. De mire lesznek jók ezek a nagyjából semmit nem csináló lapok? Oké, a Szellemszolga nyilván építkezik, de 2-3 bőven elég egy asztalra, a Pagoda meg konkrétan semmit nem csinál. Ha építő Rakshallionnal játszunk, akkor nem olyan rossz, hogy önmagában megtermeli a 2 épületet, egyébként Ryuku őrtoronnyal lehet még hatékony.


    Idomított trikornis (6): A tesztelés elején kegyetlenül agresszív ölőlény volt, de úgy érzem, hogy sikerült túlgyengíteni, így pedig eléggé kérdéses már a használata. Pegazusok közé korrekt ölés lehet, de szerintem jelenleg vannak nála lényegesen jobb lapok. Ki lehet próbálni Semmi mestere mellé is, ott vannak korrekt barna nekronos lapok, de számomra oda is kétséges erejű. Talán majd eljön az idő, amikor a tisztán ölő lények nagyobb szerepet kapnak versenypaklikban.

    Ifrit gránitlord (9): Na, ez már egy sokkal erősebb lap. Nyilvánvaló, hogy elsősorban épületes pakliba fog beférni, azon belül is Építő rakshallion mellé kegyetlen, ugyanis általa akár az első körben egy 0-s épület kijátszása után kijöhet és rögtön kereshet is. De akár egy As’phaltos épületpakliban vagy másfajta paklikban is bőven elképzelhető a használata, hiszen ki ne akarna körönként egy Rozoga lebujt vagy Ryuku őrtornyot keresni? Mondjuk itt már vigyázni kell arra, hogy mennyit használunk belőle, mert azért picit drága lap, de ha kijön, akkor lehet kezdeni aggódni. Azt meg mondanom sem kell, hogy dzsinnek között is működőképes lehet. E téren azért még megjegyezném, hogy a Tilretas homokpiramist is tudja keresni…


    Masina (7): A tesztelés egy szakaszában kegyetlenül erős volt, mert nem tartalmazta a legalább 1 vp-s kitételt. Így szerintem picit talán túl lett gyengítve, főleg, mert ha egy elhúzódó meccsen húzzuk be, már egyik képessége sem túl acélos. Ezzel együtt is moák közé bérelt helye lesz, de Alvilág urában is jól fog működni. Illetve ha valaki a manalefojtásra akar rámenni, akkor még mindig elég hatékony.

    Megelőző ütés (5): Leginkább bontott lap, de ott nagyon szeretném, mert hatékonyan szed le lényeket, de a cantrip játékos sebzés is jól hangzik, arról nem is beszélve, hogy a Szeráffal is elég durva kombót alkot, ha van az ellenfélnek lénye. Épített paklik közül talán egy agresszívebb (Leah?) hordában elférhet, hiszen egy varászpontért 5-6 sebzést leadni úgy, hogy visszahúzhatjuk a lapot, nem rossz. Ezenkívül figyeljünk arra, hogy nincs maximálizva, így ha gyűjtőgenerálunk egy Bajnok manifesztációját, azonnal nyerünk. Na jó, ez már csak a poén része volt. :).


    Minotaurusz eunuch (10): Ha nem kapta volna meg a pre-nerfét, 11 pontos lap lenne, de így is nagyon erős. Nézzük meg, milyen asztalon maradó lapokkal szeretünk operálni barna és zöld színből (minók színei) Termomágikus indikátor, Rozoga lebuj, Rücskös látógömb, Homokfutó, Zsákmányvadász, Tilretas homokpiramisa, USZK, Gárdakapitány – és a termelt lapjai. Melyiket rossz ezek közül S-re visszavenni, és visszakapni a manát? Egyiket sem! De ezen kívül minden, nem tisztán nekronos, erőforrás, valamint semlegesítés lapot érdemes vele pörgetni. Erőforrások közül megemlítendő még az Apróságok úrnője és az Életkristály, amivel egészen durva pörgéseket képes csinálni. Nagyon rosszul nem járhatunk vele: ha megfogják, visszaadja az árát, és ha egyszer működik, már biztosan megérte. E mellett még játékonként egyszer is ad nekünk egy kicsike erőforrás-előnyt. Nagyon kemény lap lesz, ehhez nem fér kétség.

    Minotaurusz vezér (8): Minotauruszok közé nagyon jó lesz. A +1 sebzés nem extrém dolog, de néha hasznos, a leszedése viszont komolyabb előnyt is adhat (az elmúlásjelző ritkábban lesz jó). Ezenfelül ott van a jelenése is, amiből újabb minotaurusz jöhet vissza a gyűjtőnkből. Más paklikba nehezebben képzelem el, mert ha a jelenését nem tudjuk használni, akkor nem igazán jobb egy Fagólemnél.


    Moa fürkész (7): Ez az a lap, ami a kiegészítő paklik védett zugaiból fogja várni a varázslatos paklikat, hogy majd jól megszívassa őket! Én szurkolok neki!

    Mogg, az ifjú (8): Érdekes lap ő is. Egy zanszilánkért nem lény lapot megfogni több, mint baráti. Ha hozzávesszük, hogy még e mellett kapunk egy lényt is mellé, ami újabb zanszilánknak mehet, akkor az már maga a Mennyország. Csakhogy ott van az a fránya hátránya! A játék elején szinte észre sem fogjuk venni, azonban a középjátékban el tudok képzelni olyan szituációt, amikor jobban megérheti leengedni a lapot és visszavenni valamit, mint belemenni egy reakció-csatába. Ez azért elbizonytalanít. Ezzel együtt is azt érzem, hogy belőle versenylap lesz.


    Mutáns hegyitroll (7): Az óriásoknak is csak egy képviselője vette a fáradtságot, hogy a résföldi hegyekben keressen menedéket, ő azonban egy egész masszív példány. Alapból ugyan nem olcsó, ám egy nagyon erős aktiválást kívánó képessége van és ütni sem kicsit tud. Ez a kettősség egyébként érdekes benne, mert a „P” képessége kizárja az ütés esélyét így sokszor kell majd mérlegelni, hogy mit választunk. Óriások között biztosan működőképes lap lesz.

    Ostrom (3): Bontott versenyen nagy baj nem lesz belőle, mert ha kell, elhúzzuk, néha megold egy épületet és ölésben is segít. De máshol nem igazán tudom elképzelni.


    Quwarg taposó tappancs (7): Nem haszontalan lap, csak legyen meg hozzá a KF-es lény. Egy zaszilánkért, nehezen megfogható módon, Járj-kompatibilisen megölni egy lényt és egy picit még az ölésben is besegíteni sosem rossz, de meg kell találni a helyét. KF-paklikban biztosan hasznos lesz. A hét kulcs őrzője (10): Nagyon kemény ultraritka lesz, az biztos. Szeretem azokat a lapokat, amik köré lehet paklit építeni, ez pedig egyértelműen olyan. Nagykörönként el kell érni, hogy tudjunk két aktiválást kívánó képességet használni és akkor gyakorlatilag vége is a meccsnek. Emellett akkor sem tétlenkedik, ha erre nincs lehetőség, olyankor az ellenfél játékát fogja korlátozni. Termikek mellé lesz egyértelműen a legkeményebb, mert ott rengeteg az aktiválást kívánó hatás és még élete is van (főleg, ha nem raktunk ki előtte egy olyan termiket, ami letiltja a kijátszáskori képességeket), de más koncepciók mellé is erős lesz.


    Emléklopás (8): Talán ez az ultraritka lap a leggyengébb, mert nagyban függ az ellenféltől is az ereje, de ettől még bőven nem használhatatlan lap. Egy lapot az ellenfél gyűjtőjéből kiszedni nem nagy dolog. Az ingyen kijátszásban azonban van lehetőség, ugyanis így biztos, hogy ki fogjuk tudni játszani a kiszedett lapot. Az ősmágiája pedig remek Lassan járj elleni lappá is teszi.


    Mt’muram, a világok felzabálója (9): Gigantikus és kegyetlen dög. Mivel most még dominálnak a 2022 előtti lapok, sokszor fog 1-2 varázspontért kijönni. Utána az első leszedése ingyenes és még erősödik is tőle. Később drágul a leszedés funkciója, ám ekkor már olyan erős lesz, hogy 1-2 kör alatt agyoncsapja az ellenfelet. Ritkán ugyan be tud szorulni a kézbe, ám ez a legnagyobb hátránya. Nem kérdés, hogy ez a jövőben egy sokat használt lappá fog válni. Lord Akryl (8): Tetszetős lap. Alapjáraton az egyért jövő max. 1-es reagálás nem annyira erős, és ezen a védekezés sem segít sokat. A Demizra még nem rotált ki, ahhoz képest gyengécskének tűnik. Ami miatt van benne potenciál, az a visszavevő képessége. Sokszor örülni fogunk, ha egy nem túl hatékony lapunk helyett egy reakció van még nálunk. Legendás pakliba alap, de a tesztelés alatt Dobótőrök mellé és Legfőbb káoszmesterrel is láttam már működni, és egyikben sem tűnt rossznak.


    Orgling mókamester (9): Talán a legerősebb promós lap a kiegészítőhöz. Ha esetleg történne vele valami, akkor legalább zanszilánkok formájában visszakapjuk a költségét, de saját paklijában akár még többre is mehetünk a kártevőkkel. Egyébként meg gyakorlatilag körönként termel nekünk egy lapot, a saját körünkben dobat, az ellenfél körében meg a gyűjtőbe termelt orglingok jelenésével huzat legalább 2 alkalommal. A passzivitása miatt pedig a Hegymélyi keltető is szeretni fogja. Multifunkcionális és nagyon hasznos lap.

    Varázslatos Mirella (8): Első látásra nem esnék hasra a képességétől, ennél jobb lopások is vannak (jóformán az összes szirén). Ami miatt mégis hasznos lehet, az a gyűjtőből visszavétele. Mivel alapjáraton csak egyért jön, ha megoldják, még nem buktunk sokat, a következő körben pedig újra megkísérelhetünk vele valamit elcsenni. Ez pedig hosszú távon komoly előnyt adhat. A Semmizések könnyen előtérbe kerülhetnek az új kiegészítő után.


    Vibráló portál (8): A Hótorlaszt kritikával illettem amiatt, hogy jó védőlap, de az ellenfél számít rá, és akár körökig figyelmen kívül is hagyhatja. Jelentem, megérkezett a Vibráló portál, ami minden korábbi hibát kiküszöböl. Az igazi ereje abban van, hogy kitehető a támadók kijelölését megelőzően és rákényszeríti az ellenfél lényeit, hogy őt támadják, a biztos halálba küldve őket ezáltal. Viszont mégis muszáj megoldani, mert azért akárhogy nézzük, a nagykörönkénti 6 Ép már tud aggasztó lenni. Ezek együttesen szerintem használható lappá fogják teszik majd.

    Szabó András

    Létrehozás: 2022. június 23. 13:04:36
    Utolsó frissítés: 2022. június 27. 10:12:17
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2022
    1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.