42. forduló, 44. forduló, Ragdain összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2024. ápr. 26. 15h:49'
EZ A 43. JÁTÉKHETED, 43. FORDULÓD
44. játékheted kezdete: máj. 3.
A következő fordulódat legkorábban a 44. játékhéten tudjuk betáplálni.
Ez a forduló 29 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5828
SZÁMLA : XXXX

RAGDAIN KALANDJAI


7 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [45,-20] koordinátán.
A monolitok nyomasztó módon csökkentik VP regenerációdat. Varázserőd regenerálódik. (+4 varázspont.)

f 21 41 kísérletezel a 21. tárggyal a 41. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Telik múlik az idő... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz távcsövet. (ld. enc.) 93 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 182.]

kt 42 elkészíted a 42. tárgyat
Legyártottál 1 távcsövet. [20 pontot használtál fel, van még 162.]

f 42 kísérletezel a 42. tárggyal
Töprengesz, a körmödet rágod, a hátizsákodban matatsz, mint minden igazi feltaláló. Telik múlik az idő... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz szeksztánst. (ld. enc.) 132 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 152.]

d 6 1 eldobod a 6. tárgyat (1 darabot)
Elhajítasz 1 kőkést. [0 pontot használtál fel, van még 152.]

d 95 1 eldobod a 95. tárgyat (1 darabot)
Elhajítasz 1 bakkura bőrt. [0 pontot használtál fel, van még 152.]

d 15 1 eldobod a 15. tárgyat (1 darabot)
Elhajítasz 1 vadász tatu bőrt. [0 pontot használtál fel, van még 152.]

m 5 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[44,-19] Szűnni nem akar a zöld síkság. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy proteinfecske. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 bumeráng. Több lövedéked átfúrja a proteinfecske jobb szárnyát. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a proteinfecske jobb lábát. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod a proteinfecske jobb lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Csőrével a proteinfecske belemar kézfejedbe. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A proteinfecske karma a fejed mellett suhan el! Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a proteinfecske bal oldalát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyengén megütöd a proteinfecske bal szárnyát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A proteinfecske belecsíp a jobb térdedbe. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A proteinfecske most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 3 madártollat. Mosolyogva kidobod a nevetséges gyilkos tetű trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelő proteinfecske trófeát. 323 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 62, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre délre megpillantasz egy Chara-din monolitját. Délnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Nyugatra egy mély kút van. Északra egy rúnakő van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [43,-18] Szűnni nem akar a zöld síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Tharr rúnaköve. Látsz egy gumifát. Látsz egy Chara-din monolitját. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Chara-din hívői építették. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy Chara-din monolitját. Délkeletre nézve látsz egy Chara-din monolitját. Délre egy tavacska van. Délnyugatra egy sörsátor van. Nyugatra egy szökőkút van. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Északra egy mély kút van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy sakál. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a sakál jobb oldalát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a sakál nyakát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a sakál, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A sakál összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 15 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}


(Továbbmész...) [42,-17] Lakott területre érkeztél. Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Tanya: keletre 15, délre 9 mérföld. Remetelak: keletre 12, délre 33 mérföld. " Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy tűzbokrot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy sörsátrat. A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Kedves kaladozó! Ha Sheran papja vagy, kérlek üzenj Annaknak (5604)! " Veszélyt érzel az utca végén feltűnő alakból. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy útonálló. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod az útonálló fejét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Az útonálló szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 89 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Épületeket látsz: egy fegyverbolt (537. épület.), egy vegyesbolt (538. épület.), egy városháza (Shaddar) (539. épület.) és egy fogadó a Sánta Sullárhoz. (607. épület.).
Összeakadsz Silistrával. Sheran követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy kígyóbőr kesztyűt, egy örökkéval. rubinját és egy virág szimbólumot visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Felszerelését egy sörényes ubuk trófea, egy gyilkos tetű trófea és egy varkaudar kölyök trófea színesíti. Jobb kezében egy varkaudar lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Lőfegyvere egy rövid íj. Érzékeled auráját: semleges jellemű.
Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
Összeakadsz Delgával. Raia követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy kígyóbőr kesztyűt, egy nap szimbólumot és egy vassisakot visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Ruházatát egy ork sámán trófea, egy vérszomjas csüldő trófea és egy mutáns pók trófea színesíti. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: ő is jó.
Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
Találkozol Fullánkkal. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy denevér szimbólumot és egy kígyóbőr kesztyűt visel. Fegyverzetét egy alpesi tehén trófea, egy agglomerátor trófea és egy sörényes ubuk trófea díszíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Tisztán érzed auráját: jó jellemű, ahogy Te is az vagy.
Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
[36 pontot használtál fel, van még 116.]

be 539 bemész az 539. épületbe
Közelebb mész az őrhöz. A fickó mereven bámul rád. Aztán megismer, és biccent, hogy bemehetsz. A fegyvereidet természetesen kint kell hagynod. Bent a hivatalnok fogad. Elmondod neki, hogy mi minden történt veled az utóbbi időben.
- Gratulálok! - mondja, és átnyújt egy pénzzel teli erszényt. Látom, egész jól megy a dolog. Tudunk egyéb feladatot is adni! [40 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 10 arany.] A közeli mocsárban, egy hajdani vár eldugott romjai között ocsmány élőholtak laknak. Mostanában, mintha valami láthatatlan erő parancsára tennék, egyre gyakrabban tesznek kirándulásokat éjszakánként a mocsáron kívülre, sőt a város közvetlen környékére is! Egy felderítőnknek sikerült egy aránylag pontos térképet készítenie a romokról, megjelölve rajta az élőholtak leggyakoribb tartózkodási helyét. Kérésünk az lenne, hogy pusztítsd el az árnyékvilág sötét teremtményeit! íme a térkép.

3
6 7
2 4
5
1
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 6. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 12, délre 15 mérföldre található.

Elbúcsúzol, és miután visszakaptad a fegyvereidet, továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 111.]

ea 87 1 eladod a 87. tárgyat 1
Eladtál 1 bronzhegyű lándzsát. 10 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 111.]

ea 189 1 eladod a 189. tárgyat 1
Eladtál 1 vas dobónyilat. 10 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 111.]

ea 30 6 eladod a 30. tárgyat 6
Eladtál 6 varányszemet. 6 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 111.]

ea 14 3 eladod a 14. tárgyat 3
Eladtál 3 sünmedve tüskét. 3 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 111.]

ea 104 2 eladod a 104. tárgyat 2
Eladtál 2 fémrudat. 16 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 111.]

ve 127 1 megveszed a 127. tárgyat 1
Vásároltál 1 mandibulakaszát. 50 aranyat fizettél. (ld. enc.) Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [0 pontot használtál fel, van még 111.]

kf 127 1 kézbeveszed/felveszed a 127. tárgyat a jobb kezedbe
A jobb kezedbe veszed a mandibulakaszát. [0 pontot használtál fel, van még 111.]

ff 127 8 felt. fegyverváltás: 127 8
Felt. fegyverváltás: << mandibulakasza << szöges bunkó. [0 pontot használtál fel, van még 111.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[43,-17] Továbbmész a város utcáján. Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Pusztuljon az összes Dornodon hívő és Dornodon! Shadowfighter " Messziről megérzed a víz szagát: egy kis patak által táplált tavat találtál. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt erődítményt. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. (ld. enc.) A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " A Barátság Szelleme Benned alszik. Ébreszd fel őt! - Igaz Barátok " Egy kapualjban gyanús árnyat pillantasz meg. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy orgyilkos. (ld. enc.) Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 bumeráng. Pár lövedéked átjárja az orgyilkos bal karját. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Marokra fogva a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával megvagdalod az orgyilkos testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted az orgyilkos jobb karját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Bár ügyesen védekezel, az orgyilkos sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed az orgyilkos fejét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megpöccinted az orgyilkos testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Bár ügyesen védekezel, az orgyilkos sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Szereztél 1 orgyilkos tőrt. (ld. enc.) Eldobod az értéktelenné vált alpesi tehén trófeát, és kinyersz egy alkalmas orgyilkos trófeát. 336 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 72, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}

Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Kalandozók! Ez a terület mostantól az alanori királyság része, az ottani törvények érvényesek itt is, mostantól ti is a király adófizetői vagytok. Ennek eredményeképp a városi adó mértéke is megemelkedett, a Fény Szentélyének bevétele ezentúl újabb Szentélyek építése helyett a város kincstárába folyik be. A tolvajlást szigorúbban büntetjük, a boltosok pedig önvédelmi képzésben részesültek. A lázadók büntetése halál. Aláírás: Numpet Zaks. "
Találkozol egy kopasz, kék szemű ember férfival. Bőre bronzként csillog. Felszerelését egy kőevő trófea díszíti. Jobb kezében egy csontszuronyt, bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Elég egy mentális pillantás aurájára: jellegtelen, mint minden semlegesé.
Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Vaskezű Ghwalur. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.
Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [44,-17] Még mindig füves síkságon vagy. Vad szamóca illatát hozza a szél. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy Chara-din monolitját. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy Tharr oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy patakot. Északnyugatra egy rúnakő van. Északra egy Chara-din monolitja van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy rájanyék. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod a rájanyék fejét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Meglengetve a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod a rájanyék bal szárnyát. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd a rájanyék testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával melletted a levegőbe suhint. Karmaival a rájanyék megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A rájanyék összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


Összefutsz egy vörös, hosszú hajú, zöld szemű alakváltó nővel. A bőre világosabb az átlagosnál. Egy beholderfej medált, egy bőrpáncélt, egy Eldaran karkötőjét, egy mind. smaragdját és egy zafír erőövet visel. Ruházatát egy orgyilkos trófea, egy mutáns pók trófea és egy északi aurach trófea színesíti. Jobb kezében egy szöges bunkót, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Érzékeled auráját: jellegtelen, mint minden semlegesé.
Nem látszik valami barátságosnak. Elfordulsz, és tovább totyogsz.

(Továbbmész...) [45,-17] Még mindig füves síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Látsz egy oltárt. Tharr híveié. Egy haldokló gnómra bukkansz egy tisztás közepén. Látszik rajta, hogy hatalmas csatában vett részt. Már az utolsókat rúgja... Egyetlen megoldás az, hogyha adsz neki egy deus ex machinát. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (30. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Hatalmas áldozatot hoztál, de meg is lesz a jutalmad. A gnóm teste eltűnik, de hamarosan újra viszontlátod. Sebei közül sok beforrt. Hálából elvisz a rejtekhelyére, és átadja a saját deus ex machináját. (+2 jóság.)
Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze északkeletre látsz egy oltárt. Keletre nézve látsz egy Chara-din oltárt. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy rájanyék. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 bumeráng. Több lövedéked átfúrja a rájanyék testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) A rájanyék szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) [36 pontot használtál fel, van még 75.]

m 3 mozogsz délkeletre
[46,-16] Vált a terep: sűrű erdőben vagy.

Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 63.]

szk 20 keresed a 20. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy mérges pókot. [0 pontot használtál fel, van még 63.]

* 1. BP: h 234 5 0 használod a 234. tárgyat
Püfölni kezded a dobot, és dúdolva kíséred. Primitív dallamot próbálgatsz, és sikerül is néhány hibával végigjátszani! [5 pontot használtál fel, van még 58.]

* 2. BP: h 243 0 0 használod a 243. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még 53.]

* 3. BP: v 3 0 0 elmormolod a 3. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Sikerült elmondanod az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 53.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 1 23 fejleszted az 1. tulajdonságodat 23 pontért
Hozzálátsz bicepszeid fejlesztéséhez. Egy illriani testépítőtől ellesett izomerősítő gyakorlatokat végzel. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az erőd érezhetően megnövekedjen. [23 pontot használtál fel, van még 30.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, táborhelyet keresel. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 182 pontot. A következő körben tehát 212 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TÁVCSŐ (42. TÁRGY)
A zsákodban cipelt kacatokat egymáshoz illesztve egy kézenfekvő, de mégis korszakalkotó felfedezéshez jutottál: rájöttél, hogyan kell távcsövet készíteni. Nos, a dolog nem olyan egyszerű, mint egy csontszurony összedobása. Először is, két ormánygőte csontot simára kell csiszolnod smirglilevéllel. A csövek két-két végébe ezután varányszemeket illesztesz (tehát összesen négyet). Végül az egészet bevonod grákóbőrrel, így adva tartást (és küllemet) az egésznek. A két ormánygőte csonton, a smirglilevélen, a négy varányszemen és a grákóbőrön kívül még 20 pontra van szükséged, hogy a távcsövet a KT 42 paranccsal elkészíthesd. Ez ugyan nem a legfinomabb műszer, de kezdetnek megteszi. Automatikusan használod, nem kell kézbe venni. Ha van távcsöved, jó rálátásod nyílik nemcsak azokra a mezőkre, amelyeken jársz, hanem a velük szomszédosakra is. Olyan tereptípusokon, ahol nem lehet messze ellátni (bozótos, erdő) persze nem sok hasznát veszed. Az így felfedezett dolgokat, épületeket persze még ezután közelebbről is meg kell vizsgálnod ahhoz, hogy az E.F.-ben leírást kapjál róluk. Ezen kívül nem árt, ha tudod, hogy a távcső az egyik legalapvetőbb alkotórésze a szeksztánsnak.

SZEKSZTÁNS (32. TÁRGY)
Ha délben megméred ezzel az egyszerű eszközzel, hogy a nap milyen szögben látható a földről, éjjel pedig megteszed ugyanezt a függőleges tengely körül keringő holddal, a Zaonnal, megtudhatod, hogy kb. milyen hosszúsági és szélességi fokon vagy. Well, érthetőre lefordítva: ha van nálad szeksztáns, akkor mindig pontosan tudod, hogy milyen x,y koordinátákon vagy. Egy ilyen eszköz elkészítése persze nem könnyű feladat: szükséges hozzá egy tükör, egy távcső, és egy bot (amelyből az állványt készíted). A művelet 15 tevékenységpontba kerül.

MANDIBULAKASZA (127. TÁRGY)
Négy csepp ragasztóval négy mandibulapengét egy fémrúdra ragasztva, félelmetes vágófegyvert készíthetsz, a mandibulakaszát. Ez a hosszú, többpengéjű fegyver 3d6+3-as sebzésével masszív fegyver, amelynek használata elegendő képzettséget jelenthet a későbbi jobb vágófegyverek szakszerű forgatásához. Elkészítéséhez a KT 127 parancsot kell kiadnod, 45 pontért.

ERŐDÍTMÉNY (488. ÉPÍTMÉNY)
Hatalmas fákat vágnak ki, gallyaznak le, és ásnak a földbe egymás mellé. Köveket faragnak le szögletesre, és illesztenek egymáshoz kaputornyot és egyéb épületeket alkotva. Nem vitás, itt egy erődítmény épül! Serény munkások ássák körülötte az árkot, egy sor ló pedig egy hatalmas katapultot vontat a készülő falak mögé. A kész erődítmény, falain többszázadnyi katonával, félelmetes látvány: mindenféle gyülevész inváziós hordát elriaszt, büszkén védelmezi városát és az uralkodó akaratát. Ha te is segíteni akarsz a munkában, használd az ÉP 488 <TVP> parancsot. Érdemes 20-al osztható TVP-t elkölteni, mert a munkának csak 20 TVP-nként van látszatja. Az erődbe csak a helyőrség katonái léphetnek be. Ha esetleg meg akarod támadni az erődöt, 10-es agresszióval adj ki BE 488 parancsot, ez a parancs 20 TVP-be kerül.

ORGYILKOS (131. ELLENFÉL)
Az Orgyilkosok (nagy "O"-val) egy speciális humanoid faj, a tyrg speciális feladatra kiképzett egyedei. A tyrgek alacsony, szőrös fickók, hegyes füllel, rókaorral. Legfőbb jellemzőjük, hogy hihetetlen mozgékonyak, így, bár nem viselnek páncélt, nagyon nehéz őket eltalálni. Általában egy hosszú, vékony tőrrel harcolnak, amelyre azonnal ható méreg van kenve, így szúrásaik, bár aprónak látszanak, nagyon nagy sebet szoktak okozni. Gyakran bérelik fel őket kalandozók megölésére, de sokszor csak szórakozásból megtámadnak az utcán valakit, aki náluk gyengébbnek látszik.

ORGYILKOS TŐR (225. TÁRGY)
A tyrgek által használt tőr valamilyen általad ismeretlen állat csontjából készült. Bár nagyon vékony, különösen ellenállónak és hegyesnek látszik. Ez a balkezes fegyverként is használható szúrófegyver 2d4+4 sebzésű, annak ellenére, hogy a tyrg méreg már rég lekopott róla.

KARAKTERLAP

Ragdain, egy kopasz, félszemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. Fekete a bőröd. Raia híve vagy. Ez a 43. fordulód.

Erő: 18 Szint: 10 Merészség: 3/3 Magasság: 121 cm
IQ: 14 Támadás: 9 Agresszió: 3 Testsúly: 69 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 14 Menekülés: 30 % Életkor: 64/64 év
Egészség: 18 Életpont: 160/160 Jellem: jó (45) Tul. pont: 0
Szerencse: 15 Varázspont: 27/2 Pénz: 9 arany Kép. pont: 10
Eddig összesen 212 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 284 TP-t kaptál. Jelenleg 15 753 TP-d van. A következő szinthez még 1 247 TP szükséges. Trófeáid: karmazsin huhogó, orgyilkos, proteinfecske.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 4 vágófegyverek: 8 ütőfegyverek: 8
dobófegyverek: 10

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); dárda (#10) (2 -3.); bumeráng (#249) (4 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
46,29 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 46

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 729 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 2 3. mászás: 2
4. csapdakészítés: 8 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 11
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. teológia: 1
10. zene: 2 11. szörnyismeret: 1 12. vadászat: 1
13. bányászat: 10

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
segítesz max. 20 TVP-ért
ásol max. 24 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
félelem-járó (#56) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 5, max: 50)
vízionár (#66), csontlepke (#746), púpos burástya (#92), manifesztátor (#124), fabontó szójer (#71)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
éber kakukk (#3)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) A méreg a gonosz eszköze - hozz egy tucat csepp gyenge mérget, hadd változtassam vízzé!
2.) Ölj meg egy félelem-járót: a gonosz küldönce!
3.) Irtsd a sötétség követőit - mutass be oltáromnál két szvó-ektoplazmát, és semmisítsd meg!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. kastély (528): kész. fekete gránittorony (530): kész. apró gnómlak (531): többek közt 36. tárgyat kell leadnod. városháza (Shaddar) (539): 6. labirintus (46,33).

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bronzpáncél (#90) 1 * bronzsisak (#88) 1 * fekete bőrcsizma (#247)
1 * kígyóbőr kesztyű (#49) 1 mászókarom (#78)
Fegyverek és lövedékek
2 bumeráng (#249) 3 csontszablya (#64) 1 csorba csatabárd (#1108)
1 * kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6) 1 * mandibulakasza (#127)
1 orgyilkos tőr (#225) 1 szöges bunkó (#8)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * nap szimbólum (#141) 2 obszidián függő (#195) 1 * obszidián karkötő (#229)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 5 + deus ex machina (#1) 4 fáklya (#36)
15 kaja (#2) 2 kötél (#92) 1 + nyílcsapda (#243)
2 rézkulcs (#75) 1 tatu dob (#234) 1 távcső (#42)
Löttyök és porok, tartóstul
1 aranyló ugarhéj (#100) [benne 9 csepp tinta (#101), fér még: 1]
2 fűszertartó (#210) [üres, kapacitás: 10]
1 huhogó bibe (#332) [üres, kapacitás: 12]
3 kavadu iszák (#25) [bennük 6 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 24]
2 + vizestömlő (#3) [bennük 38 korty víz (#27), fér még: 2]
1 zöld üveg (#82) [üres, kapacitás: 20]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
17 drótszőr (#37) 1 grákóbőr (#41) 4 gyöngymangó (#135)
27 madártoll (#112) 1 manifeszt.nyúlvány (#214) 1 móri gyümölcs (#116)
6 óndarab (#85) 7 rézdarab (#70) 6 sallank karom (#128)
7 smirglilevél (#29) 1 szárnyas hernyó (#69) 2 vízionár szem (#102)
1 xirnox szív (#213)

Összsúly: 47.32 kg Megterheltség: 102%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 123 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bakkura bőr (#95) 1 bronzhegyű lándzsa (#87) 2 fémrúd (#104)
1 grákóbőr (#41) 1 kaja (#2) 1 kőkés (#6)
2 ormánygőte csont (#21) 3 sünmedve tüske (#14) 1 vadász tatu bőr (#15)
10 varányszem (#30) 1 vas dobónyíl (#189)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
5 arany (#50) 3 madártoll (#112) 1 mandibulakasza (#127)
1 orgyilkos tőr (#225) 1 távcső (#42)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

41 42 43 44 45 46 47
-21
-20
-19
-18
-17
-16
-15
(42,-17) fegyverbolt (#537), vegyesbolt (#538), városháza (Shaddar) (#539), fogadó # (#607), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), sörsátor (#486), útonálló (#130), Silistra (6107. kalandozó), Delga (6110. kalandozó), Fullánk (6113. kalandozó)
(43,-18) Tharr rúnaköve, gumifa (#38), Chara-din monolitja (#534), oltár, sakálok (#28)
(43,-17) tavacska, erődítmény (#488), orgyilkos (#131), Vaskezű Ghwalur (4200. kalandozó)
(44,-19) proteinfecske (#139), oltár
(44,-17) oltár, Chara-din monolitja (#534), rájanyék (#58), egy alakváltó nő
(45,-17) Tharr oltár, 30. jellempróba, rájanyék (#58)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - A Trinigan rúnáját akkor is el lehetett mondani TV paranccsal beállítós fordulóban, ha a karakter már nem ismerte a varázslatot. A hibát javítottuk.
* - Az Öntözés (216) bekerült a 10 P-regenért megvehető varázslatok közé. Hátha ezzel megakadályozzuk Ghalla további elsivatagodását.
* - A Feltétlen hit (593. tudati képesség) ősteológia/100 helyett csak /800 hitet (de legalább egyet) ad. Mivel a hit magas szinten be van korlátozva, nem szeretnénk, ha valaki ezzel a képességgel gyorsan elinflálná. Attól a pár karaktertől, aki már használta, levontuk a különbözetet.
* - Gyengítettük az óriás phua-kúp masszáin az isteni síkokon. Csökkent a közelharci összsebzésük, és eggyel kevesebb közelharci képességet kapnak.
* - Javítottuk, hogy a felhővesszőt FLH-ból is ki lehessen lőni villámíjból.

Üzenet küldése a karakternek