Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Raia előtt
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Raia, a Napisten követői a jóság teljes elkötelezettjei. Messziről megérzik a gonoszt. Oltáraik a felkelő napot szimbolizálják, szívük az örök jóakarás lángjával ég.
Nézz szét a galériában!
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
Legendák Viadala paklibeküldés
HKK Kódex változások
Hatalom Szövetsége - 54. félév végeredmény
Ajándéksorsolás április + márciusi eredményhirdetés

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - Semmi
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immunis
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
Versenybeszámolók (19284)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8133)
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (7)
Versenyhirdető (1827)
Lapötletek (64955)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9481)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Alanor bűnei - lapelemzés


Májusban megjelent az új Zén kiegészítő, az Alanor bűnei, ami a Túlélők Földjén, azon belül is Alanorban élők bűnös életét mutatja be. Az elemzés során az alábbi skálán értékeltem a lapokat:
  • 10 pont: Versenyspoiler, ami nem maradhat ki a top paklikból.
  • 9 pont: Gigaerős papír, sok pakliba bekerülhet.
  • 8 pont: Erős lap, saját koncepciójába hiánypótló lehet, de máshol is megállhatja a helyét.
  • 7 pont: Jó a cucc, de nem az igazi.
  • 6 pont: Nem nagy eresztés, de korlátozottabb környezetben okozhat meglepetéseket.
  • 5 pont: Tipikusan közepes kártya, ami koncepciójában sem a legjobb.
  • 4 pont: Elég gyenge, draft/frissen bontott formátumon lehet szerepe.
  • 3 vagy kevesebb pont: olyan rossz, hogy a pokoltűz sem viszi.

  • A hiúság aranyalmája: (8): Földanya jól idegurította az almáját, hogy káoszt teremtsen, és bűnre csábítsa a HKK-sokat. Na jó, ekkora hatása talán nincs ennek a kártyának! Egyéb képességgel is rendelkező lénylopásról van szó, egy tárgyba sűrítve. Egészen korrekt a költségért cserébe. Ugyan csak max. 2-es lényt lop, de a gyors játékok miatt a használt lények többsége beleesik ebbe a tartományba. (Járjban persze nem.) A beépített jelzőosztás mind a saját lényeink védelmére, mind az ellenfél lényeinek tizedelésére használható, nem beszélve a taktikai szempontból releváns álomjelzőkről. Persze, ha meccsfordító lényt lopnánk el, az ellenfelünk úgyis megakadályozza, ámde cserébe érkezik egy apró sárkánykígyó, ami lecsippent pár ÉP-t, és keresheti a nagyobb testvérét. Korlátozó szabálylapok mellé bátran használható, ha a Sheran befér (na jó, ez vicc volt), tárgy pakliban is működött, és az antimágiás szörnyetegek ellen is jó sidelap lehet.


    A hazugság ezer arca (8): Rhatt nagyon be akarja kamuzni, hogy az ő segítsége is olyan, mint Bufáé, de lássuk be, ez nem így van. Persze azért nem rossz ez a lap sem! Nulláért, ősmágiás azonnali, már nem hangzik rosszul, főleg, hogy visszaadja a kör végén a befektetett lapot. Abban különleges ez a kártya, hogy olyan elemet visz a játékba, ami nem olyan gyakori, ez pedig a blöffölés. 50% eséllyel kis tempóhoz juthatok, de ezért kis információt kell fizessek (a lapom megmutatását). Ha már nincsen manám, akkor különösebb kockázat nélkül kijátszhatom, hiszen a veszteség elenyésző, de a nyereség elég csábító. A legnagyobb ereje az ellenfél első körében van, hiszen ekkor plusz tempóval kezdhetjük a saját első körünket, de ahogy halad előrébb a játék úgy gyengül, mivel nem mindig akarjuk nullán tartani a varázspontunkat, főleg nem az ellenfél körére. Emiatt korlátozottan fog versenyasztalokon megmutatkozni, de ne legyen igazam. A legjobb, hogy a játék korai szakaszában döntés elé állítja az ellenfelet: megfogja ezt a nullás lapot és -1 counter, vagy megkockáztatja az 50%-ot, de akkor az ellenfél tempóelőnybe kerül. Az igazi móka pedig akkor jön, amikor bekeresek egy Sivarát, Szekercét vagy Kurtzot, de vajon azt választom?



    Rosier szelencéje (7): Egy újabb tárgy a bűnök palettájáról. Rosier most Pandorát meghazudtoló szertelenséggel nyitogatja a dobozokat, és ennek az alján bizony nem a remény van… Na de beszéljünk a lapról! Azokat a permanenseket nem szeretem használni, amelyek kijátszáskor még nem működnek, mert ezeket nem kell counterelni, de a leszedések kiválóan viszik őket, főleg, ha nincsen védelme a lapnak. Viszont, cserébe kapunk egy 1 zanszilánkos tárgyat, ami a koncepciójába, a xenók közé, elég jól illeszkedik. Az újféle parazitás vonalat követi inkább, ami arra épít, hogy fertőzgetünk, majd erősödnek a lapjaink, minél több xenó van játékban. Már önmaga is beleszámít a xenók számába, ezen felül praktikus képességekkel is rendelkezik. Az első mondható a leggyengébbnek, de a sebzésen nincs limit. A második egy késleltetett leszedés/asztaltakarítás, a harmadik pedig egy mennyiségi lapelőny. Korlátozott környezetben (börtön, bilincs, korlátozás) elég jól használható– sajnos húzni nem mindig tudunk vele. Önmagában nem valószínű, hogy beférhet ilyen paklikba, de xenókkal együtt használva (pl.: Rosier) van benne kakaó.


    A harag démona (7): Az alanori gyűlölködő, dühöngő lakosok keltették életre Dornodon megfékezhetetlen szörnyetegeit, a harag démonjait. Nézzük meg, hogy mennyire erősek ezek a démonok! Kettes költség, altípus révén olcsóbbítható is. Ha le akarjuk counterelni, akkor rájövünk, hogy van rajta egy finom reakció drágítás, ami az első körökben problémássá teszi a counterelését. Ha hagyjuk létre jönni, hogy majd leszedjük, akkor realizáljuk, hogy a kapott jelzőkből máris be tudja védeni magát, így két leszedés kell rá. (Nyilván akkor, ha már van legalább 3 lap az ellenfél gyűjtőjében.) Ráadásul elég combos lény, ha kapott pár jelzőt. Azonban nincsen vész, hiszen a Kékvérű oroszlánunk megold mindent: ha kell, dermesztjük és leszedjük, vagy altatjuk és kész is….Ah, ezekre meg immunis! A helye nehezen belőhető, mert szituációsan működik jól, de – mint látható – nem oldható meg egyszerűen. Főleg a Thargodanok közé, Hét törzsbe, jelzőkkel operáló lényes koncepciókba tudom elképzelni, de ezt majd ti kiötlitek.



    A falánkság ormai (5): Nincsen megállás, ha beindul a Fairlight zabagép. Az ellenfél minden egyes elpusztult lénye után hízik egyet. Sajnos ehhez kell, hogy az ellenfélnél legyenek szörnyek, és el is kell őket pusztítani, arról nem is beszélve, ha kalandozók ellen játszunk, ez totálisan haszontalan kártya lesz. Emiatt nehezen lesz helye a lapnak, főleg, hogy a lényes deckek nem most élik a fénykorukat. Az idézési költsége korrektnek mondható, de nagyon sok hatása sincsen a játékra, ezért maximum korlátozott formátumon fogunk vele találkozni.


    Lusta Gurbag (8): Ha lustaság, akkor fél egészség, no meg fél győzelem. Kontroll környezetben ez a lap prémium nyitás, hiszen az árát visszatermeli, és lassítja a játékot, amíg újra mi nem jövünk. Természetesen később is hasznos kártya lesz, de a végjátékban már nem olyan jó. Korlátozásba, keltetőbe, Harangmesterbe, Lassan járj!-ba és még sok más lassabb tempójú koncepcióba beférhet. A statjai jók, képessége egyszerű, de szépen lassan előnyt tudunk kiépíteni vele. Azért arra vigyázzunk, hogy a kört visszamenőleg is nézi. Persze, ha már nem kell a háló, beáldozzuk és mehet a pörgés.



    A titkok tanulmányozása (7): Bizony a túlzott kíváncsiság is egyfajta bűn Alanorban, hiszen mindenki csak a másik tudását akarja megszerezni, és bármit hajlandó feláldozni ezért. Nézzük meg, pontosan mit is kell áldozni e lap oltárán: lényeket, bűbájokat, tárgyakat és épületeket kedvünkre választva. Nos többnyire a lényeket fogjuk választani, de szituációhoz tudjuk alakítani. Legalább egyet mindenképpen áldozni kell, még akkor is, ha nekünk van több. Raia-nak nem igen van asztalpucolása, és bízom benne, hogy specifikussága ellenére helyet kap a fehéret használó paklikban, side-okban. Borsos ára van, de bármikor megtolható, az ellenfél első körös pörgését meg tudja akasztani a védekezéssel, és a reakció drágítás miatt nem olyan könnyű megfogni. Azonban ne felejtsük el a gyűjtőből működő képességét sem! Ha csak ő van a gyűjtőnkben, akkor ki tudjuk Semmizni az ellenfélét. Jó meccsfordító lehet, ha nagyon rosszul állunk, és ha már jól állunk, akkor sem teljesen blank. A költség, a szín és a specifikusság miatt azért vannak kételyeim a lap erejével kapcsolatban, de remélem, majd rám cáfoltok.


    A bujaság mámora (7): A hedonizmus és a feslettség minden nagyváros velejárója, nincs ez másképpen Alanorban sem. Nem is kérdés, hogy ez a kártya pont a szirének közé illeszkedik a leginkább. Persze más jelzőket is szívesen lekapkodunk vele, pláne minden körben, hogy leszedhessünk egy lapot. Azonban a szirének esetében van, hogy nincsen mit ellopni, ezért a csábítás jelzők felgyűlnek. Ez a lap egy lehetséges alternatívát biztosít e jelzők felhasználására, hiszen dobatni is tudunk vele. Van egy kis kárpótlása, de az ellenfelünk tud majd vele számolni, így könnyen körbe játszható lehet az extra csábítás. Más paklikba is előfordulhat, de nem hiszem, hogy az „1-ért cantrip sosem rossz” szállóige elegendő lesz, hogy a top kategóriás deckekbe bekerüljön.



    Kapzsiság (6): Akarom, akarom, az összeset akarom! Sajnos nem feltétlenül ebből a lapból… Egyért cantrip, ez eddig jó is. Ha az ellenfélnek több van bármilyen erőforrásból, akkor sebezget belé körönként egyszer. Egy funkciójú lap (lénybe nem is lő), és a maximális 4 sebzés nem olyan sok. Arról nem is beszélve, hogy ha ekkora a különbség, akkor nem igazán állunk jól. Stresszt nem rak az ellenfélre, hogy meg akarja akadályozni vagy le akarja szedni, ám ha mi állunk nagyon jól, akkor plusz kellemetlenség lehet ellenfelünknek ez a körönként sebezgetés. Pároson egy fokkal erősebb a kártya, hiszen ott mindig felértékelődnek a K-s képességű lapok. Talán itt-ott felüti majd a fejét, de nagy jövőt nem jósolok neki.


    Dezintegráló sugár (9): Abszolút top kategóriás kártya. Persze, a nagytanácsnál nemigen lesz jobb leszedés egy ideig! Egy ilyen lap kellett a feketének, mint egy falat kenyér. Az esetek 90%-ban 0-ért fog jönni, a körülménytől függően ősmágiát vagy életkioltó képességet kérhetünk rá, ami már most univerzálissá teszi a lapot. Sajnos a forrásimmunis lapokat nem viszi. Ha pedig nem kell a leszedés, tudunk vele semmizni vagy dobatni is… (Mondjuk, egy bekeresett Fókuszálást , vagy csak egy kántertől akarjuk megszabadítani az ellenfelet.) Jól idomul a különböző szituációkhoz, akkor a legjobb, amikor nem állunk jól, és akkor „drága”, amikor jól állunk. Biztosan lesznek olyan helyzetek, amikor azt kívánjuk, bár egy nagytanács lenne nálunk, de tuti lesz olyan is, amikor erre áhítozunk inkább. Számomra kicsit 9,5 pontos ez a lap, de inkább maradtam az egész számoknál a kategorizálás során.


    Szabó Krisztián

    A kiegészítőben megjelent lapok listája

    Ez a termék sajnos már elfogyott.

    Létrehozás: 2018. május 15. 11:28:22
    Utolsó frissítés: 2018. május 15. 12:07:10
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.