Ha ellátogatsz Alanorba, nehogy kihagyd az íjászversenyt! A város északnyugati csücskében épült íjásztelepen ugyanis nonstop ilyet rendeznek, ahol minden lő-, illetve dobófegyver szakértelemmel megáldott kalandozó kockázatmentesen próbára teheti tudását.
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Alanor bűnei – Beharangozó
Ghalla világát Dornodon majdnem teljesen felperzselte a Zan segítéségével abban az eseményben, amit csak Világégésként emlegetnek. A hangsúly itt a „majdnem” szón van, mivel egy félsziget, a Túlélők Földje, túlélte a tűzvihart. A felperzselt részekről ide jutó, igen kisszámú túlélő egy virágzó félszigetet talált. Majd, mikor az első vállalkozók átkeltek az Alanori csatornán, ott egy rendezett, feudális állam várta őket. Ezt hívják Yaurr királyságnak, a fővárosát pedig Alanornak.
A félsziget leírását megtaláljátok a Ryuku szigetvilág beharangozójában, így most ez nem írom le újból, beszéljünk csak a Yaurr királyságról, illetve a fővárosáról, Alanorról. Az ország uralkodója a mára már meglehetősen idős VI. Borax. Fia és egyben örököse a hánytatott életű Samael herceg. A herceget számtalanszor próbálták meggyilkolni különböző puccskísérletek közben. Expedíciót szervezett és vezetett az újra felfedezett Kiégett Földekre, melyeket külső tartományként csatolt a királyságoz. Sőt, az expedíció során sötét elfek rabolták el, majd a xenomorfok fogságába került. Végül Toborzásgátló Vlagyimir szabadította ki kalandozók segítségével.
Borax ugyan a király, de nem rendelkezik korlátlan hatalommal. A legnagyobb nemesi családok (pl. a Zaks család, vagy a Krapixlon család) igen nagy befolyással bírnak mind az ország irányításában, mind az élet más területein. Az királyság három – a világégés utáni Ghallán – metropolisnak számító nagyvárossal büszkélkedhet: Alanor, Zangroz és Roxat. Ezekbe tömörül a lakosság jelentős része, az ősi nemesi uradalmak kezdenek elnéptelenedni. Alanor a kormányzat székhelye, a főváros. Zangroz a katonaság központja, illetve több zsoldoscéh is található itt. Roxat pedig az alvilági bandáiról, csempészeiről, illegális piacairól hírhedt.
Bár Roxat az alvilág városa, mégis Alanor az, ami a mai yaurr köztudatban a bűn városaként szerepel. Alanor a főváros, itt lakik a király, minden nemesnek van palotája a városban. Itt található az Olimpiai aréna, az Alanori Egyetem és a Nagykönyvtár. Alanor azonban nem csak pompás és káprázatos, de egyben hiú, pazarló, buja, falánk, kapzsi és hazug. Pontosan úgy, ahogy a lakói is. Ezekről a bűnökről szól a mostani Zén minikiegészítő.
Nézzünk is három lapot belőle, a többiről majd a megjelenés utáni lapelemzésben olvashattok.
A bujaság mámora
A kiegészítő tervezésekor az elsődleges cél a bűnök kártyán történő megjelenítése volt. Igyekeztünk, hogy a lapoknak ne csak a nevei, de a képességei is kapcsolódjanak ehhez. Így lett ebből a lapból szirén, amit igen szépen illusztrált az egyik új grafikusunk, Nagy Gergely. A lap képessége érdekes, mivel élet jelzőn és a nem manipulálható jelzőkön kívül bármilyen jelző leszedhető vele, akár az ellenfél lényéről is. Esetleg kombózni is lehet vele, vagy izmokat szedhet le az ellenfél lényéről. Sokféle felhasználási módja lehet. Nyilván nem egy spoiler versenylap, de az ötletes játékosok biztosan megtalálják majd a legjobb felhasználási módját.
Kapzsiság
Egy újabb lap, amely az egyik főbűn nevét viseli. Manapság divat a HKK-ban egy képességet lénynek adni, mivel a lény univerzálisabb lap a bűbájoknál. Szerencsére azért vannak ígéretes bűbájok is, Erre a lapra is el tudok képzelni egy olyan paklit, ami Manafonállal turbózza a VP-t. A mai olcsó lapok korában sok pakli nincs felkészülve arra, hogy sok VP-t elköltsön, míg én nyilván felkészülök erre, már maga a Manafonál (új) is lehetőséget ad rá. Hasonló elképzelés alapján csináltam érdekes paklit még az Ezüsthajnal megjelenése után. Akkor szinte mindenki áldozós hordával játszott, ami pár kör után képtelen volt elkölteni a VP-jét. Ezért tudott nagyot durranni néha a Manarobbanásom, aminek kirobbanását Sebek beforrnakkal, Elzárással és más hasonló lapokkal biztosítottam.
Csak javasolni tudom azt, hogy kísérletezzetek bátran az új, szokatlan koncepciókkal! A meglepetés ereje igen nagy tud lenni, és még egy gyengébb paklit is győzelemre vezethet.
Dezintegráló sugár
Az irigység pusztító erő, különösen, ha ez az erő gyakran VP költség nélkül jön, ami helyzettől függően, ami helyzettől függően lehet életkioltó vagy ősmágiás, és a hatásának is három lehetőség közül választhatunk. Az Exterminálás (új) manapság sokat használt versenylap. Az erőssége nagyjából azzal egyezik. A hátránya vele szemben, hogy a Dezintegráló sugár nem tud egyszerre ősmágiás és életkioltó is lenni, ellenben akkor is használható, ha éppen nincs leszedni való lap, akkor dobatni vagy semmizni is tud. Biztos vagyok benne, hogy a versenyeken használt lap lesz.