Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
A bárdversenyekről
(Túlélők Földje esemény)
Küldd el képeslapként!
Ghallán bizonyos időközönként megrendezésre kerülnek ún. bárdversenyek, melyre bármelyik szépéletű, írástudó kalandozó benevezhet versével vagy prózában írt alkotásával. Csupán a maximalista, szörnyölésre szakosodott kalandozóknak szúrja a szemét ez a rendszeres esemény, hiszen ők ebben a szerepkörben nem igazán tudnak jelentős eredményeket elérni.
Nézz szét a galériában!
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
Legendák Viadala paklibeküldés
HKK Kódex változások
Hatalom Szövetsége - 54. félév végeredmény
Ajándéksorsolás április + márciusi eredményhirdetés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (22)
HKK online, TF online, Argum City (49)
Lapötletek (64957)
Versenybeszámolók (19284)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8133)
Versenyhirdető (1827)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Gemina erdeje lapelemzés (3. rész)



Mielőtt belevágnánk a konkrét értékelésbe, ejtsünk néhány szót a pontozási szisztémáról, értelmet adva a számoknak.

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz.
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót.
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat.
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható.
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet.
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni.
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez.
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen.
  • A tesztelés során nyilvánvalóan igyekeztünk kiszórni az 5 pontosnál gyengébb lapokat, így ilyenekből remélhetőleg nem lesz túl sok. A rend kedvéért azonban szó esett ezekről is, hiszen szeretnénk minél nagyobb szélességében kihasználni a 10-es skálát, hogy ezáltal jobban érzékelhetővé váljanak a lapok közötti különbségek.

    Zárjuk a sort tehát a gonosz jellemű és kódos lapokkal, ábécé sorrendben haladva az egyes színeken belül.

    Ében klónmester (8): Kimondottan üdítő érzés, hogy nincs rajta anti-mágia, és nem egy újabb első körös lap, viszont az biztos, hogy egy pici mélységet visz a játékunkba. De persze nem kell aggódni, ő is meg tud szaladni rendesen, főleg amikor először magát kezdi el klónozgatni. Érdemes lehet ében íjász paklin kívül is megnézni, viszont a követő védelme nélkül nem biztos, hogy máshol megállja-e a helyét. Esetleg börtönös-korlátos környezetben.
    Fejnélküli lovas (6): Valójában egy mostanában trendi dologra nyújt megoldást, de meglátásom szerint pont 1 zanszilánkkal drágább, hogy bekerüljön versenypaklik sidejába. Ezért a költségért inkább játszom olyan counterekkel, amelyek a lapok sokkal szélesebb csoportjára reagál.

    Íjászparancsnok (9): Igazából, ha csak azt nézem, hogy 1-ért visszavetet lényként, már akkor is szívesen játszom vele, de amint olyan pakliba rakom, ahol a mutogatós képessége is nagy szerepet tud játszani, rögtön egy nagyon sokoldalú lappá válik. Ilyen például az Arochos, ahol már a 0. körtől kezdve 3-at tudok sebezni egy lénybe, de ében íjászok közé, és Molluszkba is tökéletesen fog működni.
    Ómen, a fősámán (8): Szóval ő lenne a kiegészítő obligát „3 VP-s lapsemlegesítése”. Mondjuk picit csaltam, mert a zanszilánk nem mondható egy teljes varázspontnak, de ettől most tekintsünk el. Most már azért van történelme az ilyen lapoknak, a két első, a Szirén gésa és a Drakolder negátor elég kemény karriert futottak be, de az azóta megjelent példányok már kevésbé. Szerencsére az ősmágiája már nehezebben büntethető Veszettséggel, amióta az nem kikereshető. A reményt mégis az élteti, hogy asztalról nagyon masszívan dolgozik, és legrosszabb esetben is magára pakolja a jelzőket, ami miatt következő körben leesik, kisütve az izomjelzőket.

    Orgling csatakürt (8): Egyszerű, de nagyszerű kártya. Szinte ingyen cantrip, és termeli a tókeneket. Néha még az olcsóbbítás is jól fog jönni.
    Oz’mogroth univerzumkifordító (8): Picit dilemmában vagyok, hogy ez vajon a régi, drága, buta éjfattyak kategóriájába esik, vagy potenciális side lap lehet az olcsó terülős deckek ellen. Hiszen az egyértelmű, hogyha kijön, akkor nem csak az univerzumot fogja kifordítani. Na mindegy, ez a jövő zenéje, nagy szerencsénkre avatár pakliba feltétlenül jó lesz, ez mindenféleképpen boldogságra ad okot!

    Örvénylő káosz (7): Elsősorban Harangmester és Trinigan pakliba tudom elképzelni alapból, sideba természetesen több helyre is mehet, amelyek tartanak a Semleges csatamezőktől, vagy az 5 lapos kontrolloktól. Ettől függetlenül nem tartom egy kimondottan jó lapnak. Szerintem manapság nagyon nagy hangsúly fektetődik a tempóra, és ez a lap semmilyen szempontból sem az. A játék most jobban ki van éleződve arra, hogy permanensen működő lapok segítségével kialakítsunk egy erős pozíciót az asztalon, mintsem egy varázslattal drágán 3-at dobassunk, ráadásul random.
    Rémkiáltó (7): A Thargodan az egyike azon fajoknak, amelyek minden kiegészítőben kapnak valamit, mégis alig-alig találkozni velük versenyeken. Nem mondom, hogy ez a lap fogja meghozni az üdvösséget, de pár Mhorggal az asztalon még a Megsemmisítő csapást és a Nagytanács ítéletét is jó olcsón fogja hatástalanítani, ami nagy segítség lesz egy olyan pakli számára, ami 100%-ban asztalról játszik.

    Rosier (7): Bár még nem tudni, hogy Az élet földje változtatás mennyire hozza vissza a csábítást a metába, de Rosier képes akár egymaga eltéríteni az ellenfél asztalát. Ami miatt főleg bizakodó vagyok, hogy érkezett mellé pár igazán ígéretes xenó, így valamilyen formában biztosan fogunk velük találkozni.
    Td’Jigg energiaszipolyozó (5): Ha csak az áramlás lenne a lapon, ugyanennyi pontot adnék rá.

    Thargodan főmágus (7): Egész potens semlegesítése van egy gyakorihoz képest, de persze így is jócskán alulmarad mondjuk Kreonával összehasonlítva. Viszont ha szín-megkötéseink vannak, és mindenképpen szeretnénk egy ilyen funkciójú lapot a paklinkba, akkor jó választás lesz.
    Thargodan szolga (8): Talán a legerősebb gyakori lap a szettben, érdemes minél előbb eltávolítani, mivel meglehetősen szorgosan termeli a lapelőnyt.

    Xenó agyféreg (8): Olcsó és hatékony jószág. Egyelőre nem teljesen egyértelmű, hogy mivel érdemes összerakni a xenókat, talán még mindig a bilincses környezet fekszik nekik a legjobban, de majd a következő lap és egy kicsit később megjelenő xenó nyitnak egy kontrollosabb verzió felé is.
    Xenó Ct’lauhud (9): Vitathatatlanul egy nagyon erős counter képességgel rendelkezik Ct’lauhud, csak ugye nem éppen a két leguniverzálisabb altípushoz van kötve. Legalábbis elsőre úgy tűnik, de azért mindkét fajból lehet szemezgetni rendesen, például éjfattyaknál Gt’doratki és Dfo’jirrh, xenóknál Rosier és a Xenó lárva jó alapot adhatnak egy Edraliannak, ahova ez a rémség is kitűnő lesz (no meg persze a jövőben megjelenő rejtélyes xenó). Kijátszva pedig jagumiri pofátlanságokat pedzeget, ráadásul imádott kalandozónkkal ellentétben még repül is, szóval garantált a terror.
    Xenó életkioltó (6): Igazán hű a nevéhez, talán túlságosan is, mert máshoz nagyon nem ért. Természetesen néha ez is elégséges lesz, de inkább korlátozottabb formátumokon elsősorban, hagyományoson vannak jobb opcióink (Szárnyaszegett).
    Asnomad pusztító botja (7): Tárgy pakli összeállításánál most már több, mint 4 szín közül válogathatunk, és talán most még úgy tűnik, hogy Dornodon így sem fogja kiszorítani a Rhattot és Sherant, ezzel a lappal, és főleg a következő Zén kiegészítőben érkező piros tárggyal megsokszorozódik a szín ereje ezen koncepción belül. A leszedés amúgy is hiánycikk a tárgyaknak, ráadásul legtöbbször teljesen értelmetlen ellenfelünknek reagálnia rá, szóval korrekt lapnak tűnik.
    Démoni kántálás (8): Sokáig „Faék lopás”-ként szerepelt a tesztlistán, ehhez hűen nem is szeretném túlmagyarázni a lapot. Mégis sokáig nézegettem, nagyon kellemesen megoldja a permanensen működő olcsó lapokat, mint a Tűzrakás, Techiánaflux, Kimeríthetetlen tartalék, későbbi játékban meg igazából bármire szívesen meg fogjuk tolni.

    Gyomlálás (4): Abszolút egykieges kártya, amit draftokon kívül eszünkbe se jusson pakli közelébe rakni. Ott is elég lehet sideba, az első meccsen úgyis kiderül, hogy van-e rá egyáltalán szükség, mivel alternatív felhasználhatósága nincsen.
    Lángsörényű pegazus (7): Végre megérkezett a Raia pakli tökéletes ellenszere! Viccet félretéve hasonló pakliknak eléggé alá tud gyújtani, gondolok itt például az ében íjászokra, Molluszkra, meg igazából bármilyen alacsony ÉP-s lényekkel operáló koncepcióra. Ha hideg pakli viszont meta lesz, akkor sajnos el kell őt temetnünk.

    Ork inkvizítor (6): Ében Thargodan távoli rokona megérkezett.
    Ork mesterharcos (5): Az orkok nemrég vettek egy intelligens fordulatot, de természetesen kellenek az ilyen lapok, hogy emlékeztessük őket, honnan is indultak.

    Orkány (8): Egy félelmet nem ismerő, brutális ork, és egy tűzben született, szárnyas rettenet ötvözete valahogy egy 1/1-es lepkefing lett, valószínűleg az összegyúrásuk nem sikerült túl jól, otthon se próbáljátok ki. Szerencsére erős a counter képessége, és későbbiekben három féle etnikumot tudunk neki mutatni, hogy az izmozás segítségével extra lapelőnyt generáljon.
    Quwarg örömlány (7): Ezt a semlegesítést már sok lapon láttuk, és talán 1-2 kivétellel mindegyik befürdött, bár ez inkább annak tudható be, hogy a kontroll-metában jóformán nem használtunk manatermelést. Most, hogy a drágítás újra releváns faktor, így könnyen visszatérhetnek ezek a lapok. Ettől függetlenül quwargba ugyanúgy be fogjuk rakni, a termelt tokeneket rengeteg féleképpen tudjuk hasznosítani.

    Quwargling (8): Járj-kompatibilis counter, a megfelelő pakliba kimondottan olcsón, szerintem ez elég jó biznisz. Ráadásul egy újabb élvezője a Szemétdomb nerfnek, Eleonórához hasonlóan újból felbukkanhatnak ezek a lapok. Asztalról ugyancsak a tokenjátékot erősíti.
    Quwarg lázhozó (6): Bár a képességi semmi extra, keltetős quwargok közé beférhet, a követővel szépen együtt tud működni.

    Quwartyogó (7): Nem érzem hiánypótlónak, ettől függetlenül be lehet rakni mindkettőbe, de nem vele fog indulni egyik sem, az fix. A Vérmanóhoz hasonlóan itt is mindkét etnikum számár előnyös a saját pakliból való égetés.
    Varkaudar szörnyidomár (4): Nehéz pozitívan vélekedni egy olyan lapról, amit két liter Varkaudar pálinka után sem raknék pakli közelébe.
    Varkaudork varázsló (8): Egyrészről már tudjuk Bűzöstől és az Őshangya kamikázétől, hogy az ilyesfajta semlegesítés nagyon erős, viszont asztalról ő már nem ajánl olyan sokat, mint az előbb említett lények. Másrészt az X-nek itt egy szélesebb csoportot nevez meg, így jobban használható például a nem rég említett quwargok közé is, a rengeteg tokennek hála.
    A pusztulás oltára (7): Ha nem tévedek ezzel minden szín megkapta a maga menő oltárát (igaz Leahnak már volt egy), szóval teljes a kép. Ahogyan a többinél, ezzel sem vállalunk túl nagy rizikót, ha kirakjuk, bár nehéz jelenleg olyan paklira gondolni hagyományoson, ami teljesen fekete, és ez illeszkedik hozzá. Talán az új epikus krabberekhez.
    Alucard az utolsó (8): Egyedül vámpír pakliba lesz jó, de oda nagyon. A Hangosan motyogóhoz lehet legegyszerűbben hasonlítani, emiatt érdemes folyamatos kontroll alatt tartani a vámpír pakli gyűjtőjét. Limit sincs a költségét illetően, illetve nem köti ki, hogy fix költségű lapot rak ki, így könnyen szembe találhatjuk magunkat egy Varellel is akár.

    Az alvilág bővítése (6): A jelenleg menő gyűjtőgenerálós paklikban nem található túl sok vízió, de ha Az álmok mestere új erőre kap, akkor nagyszerű motorja lehet annak a koncepciónak.
    Csontzúzó (3): Nincs kiegészítő 3 pontos lap nélkül. Hátha egyszer token lesz belőle.

    Édesvízi iszaphajigáló (5): Kijátszásakor megold egy lapot, aztán ha nem szedik, akkor még egyet. Hagyományos környezetben nem állja meg a helyét mondjuk, de egy gyakoritól ez nem is elvárás.
    Fekete albatrosz (7): Leah követő mellett ha húzunk még egyet és egy Sötétségszellemet, akkor első körben 22-t (!) odasózhatunk. Ráadásul kiforgatva tovább terrorizálhat, vagyis egy leszedés vagy counter után is tud sebzést adni, márpedig ebben a pakliban tényleg számít a méret.

    Gyilkos sugárzás (8): A Most már eléghez hasonlít leginkább (kis mértékben az Apokalipszishez), jöhet ingyen, counterelni lehet ugyan rá, de nem egyszerű, viszont van egy óriási előnye: nem feltételhez kötött. Természetesen ez is alapvetően terülős paklik ellen lesz jó (tárgy vagy gyűjtőgen például), de rengeteget számít, hogy topdekkre egy asztaltakarítást húzunk és nem egy kör végi lapot áramlás által. Egyébként rengeteg 3-as költségű lap érkezett a kiegészítőben, ha valamikor, hát most érdemes Trinigannal próbálkozni!
    Kegyetlen krabber (7): Nála is déja vu érzésünk lehet, ugyanis az Anyamotyogó krabber változata jött ki személyében. És bár 1 zanszilánkkal drágább, de cserébe reagálni is nehezebb rá és nincs költsége a képességének. Ami miatt mégis kevésbé lesz univerzális az az, hogy nem termel hálós lényt, tehát ez alapján kell paklit építenünk. Nem feltétlenül csak krabber követő mellé lesz használható, azért egy Rozoga lebujt vagy Időlassítókat kitekerni neki igen jó lesz, de nem tartom valószínűnek, hogy hasonló karriert fog befutni, mint az előbb említett lap.

    Kenon, a kárhozott (5): Egyre divatosabbak a soft leszedések (elsősorban a dermesztés, kisebb részben az álomjelzők), ezt a vonalat képviseli Kenon is, mely szintén alapvetően draftokon fog előkerülni.
    Magirox csatlósa (6): Egy rég elfeledett követőt lenne hivatott feltámasztani, azonban egy fecske nem csinál nyarat. Itt feltétel mellett, szinte ingyen lapot előrántani a pakliból és húzni általa igen erős. Egy-két ilyen után hamar visszatermelhetjük a kezdeti laphátrányt. Viszont mindezek mellett sem tartom reálisnak, hogy hagyományos deck legyen belőle.

    Molyrágó Mulya (5): Drafton egész komoly fenyegetést jelent hosszútávon, méretei miatt könnyű is leüttetni, hogy aztán visszavéve ismét fogyasszunk egy nagyobb adagot (általában 4-5 lapot) az ellenfél paklijából, de hagyományos környezetben még motyogók közé is túl egysíkú.
    Morgan vére (9): Ismét egy lap, melyben egy régit vélünk felfedezni, Gemina könnyei megjelent 8 éve, majd Gemina erdejében ráleltünk Morgan vérére is. A mai napig nagyon ritka az az erőforrás, mely egyszerre ad lapot és manát is, ráadásul ennek a feltételét is könnyebb teljesíteni, így helyet kaphat szinte bármilyen feketét használó pakliban. Epikusok mellé pedig második körben fixen működik, amennyiben nem játszottunk ki addig kedvelt lapot.

    Negatív robbanás (7): Egy A Dungeon erőtere utáni azonnali nyerés, Orglingok mellé is hamar begyorsíthatja a max. ÉP fogyasztását, mely paklinak egyébként pont ez volt eddig a gondja, lassan dolgozott, így aki pörgős versenyeken eddig emiatt nem játszott velük, mert félt az idő lejártától (ami reális veszély, pláne a megszokott harangmesteres összeállításban), az ezután bátran próbálgathatja őket.
    Nekromanta lord (6): Rox, a csontok ura mellett jó eséllyel lesz mit áldozni, és szerencsés esetben vissza is adja a csontvázat, így lesz lehetőségünk counterelni a követővel. Papíron legalábbis, de végtére egy teljesen védtelen, többlépéses leszedésről beszélünk, amely számos esetben nem igazán lesz megérős.

    Néma motyogó (7): Ha az orglingoknál a győzelem lassúságáról beszéltünk, akkor ezt a motyogókról is elmondhatjuk: ritka az az alkalom, amikor ténylegesen úgy nyerünk, hogy elégetjük az ellenfél dekkjét. A néma motyogó erre rágyorsít kicsit, ráadásul mindezt laphátrány nélkül teszi, pofátlanul olcsón.
    Pd’uav gyászbatevő (8): A kiegészítő egyik legszebb rajza tartozik ehhez az éjfattyhoz, mely igen különleges költséggel rendelkezik. Röviden lefordítva a lapot: egy dobatás, mely jó eséllyel egy gyűjtőből visszavétellel is megajándékoz minket, tehát két lapelőnyt termel. Ez elég jól hangzik, ráadásul egy standard éjfattyáramlás után mindössze 1 nekronért jön.

    Reanimáció (7): A lap erőssége mindig az ellenféltől fog függeni, de végtére egy nem végzetesen drága vízióról van szó, ami önmagában lehozhatja nekünk a meccset, szóval semmi esetre sem írnám le.
    Rejtélyes motyogó (6): Itt sajnos történt egy hiba, amiért utólagos elnézést kérünk, természetesen a Büntetés helyett Kárpótlás akart lenni rajta. A kártyáról annyit, hogy laphátrányba nem kerülhetünk vele és egész jó ütemben fogyasztja a paklit, de ő sem a leguniverzálisabb lapok egyike, így sorsa kérdéses.

    Repülő motyogó (8): Sok kettőért lapot leszedő kártya jelent meg az utóbbi években (Haragos teknős, Ében Thargodan), ezt a sort folytatja a felújított Repülő motyogó, de azért ő az etnikumához felhasználva nagyon kemény dolgokat tud még. A saját pakliból való égetés aktiválja a követőnket, míg a leszedés mellé esetenként még egy lap is fog járni, erős utánpótlás a pakli számára.
    Ryma, a farkasok ősanyja (8): Reálisan nézve ezt a lapot, 4 képességet fogunk neki választani, a játék adott szakaszához illeszkedően. Kragoruba és vérfarkas pakliba nagyon jól meg tudja adni a kezdeti tempót, de később felizmozva gyorsan véget is tud vetni a meccsnek.

    Seriah, a ködtáncos (8): Nagyon erősen hajaz a hasonló 1 manás, védekezéses lapsemlegesítésekhez, csak éppen a védekezés nélkül. Ez nyilván egy jó nagy hátrány, de a köd ikon értékesebb rajta, mint az először gondolnánk. Mára a ködkeresés jócskán visszaszorult, de pár éve óriási erőt képviselt, és a gerincét adta a játék egyik legnyomasztóbb koncepciójának, az úgy nevezett köderdőnek, de ezenkívül volt börtönös, Legjőbb követős, sokszínűséges, stb. verziója is. Ha érkeznek (márpedig fognak) további ködös lapok, akkor Seriah is fel fogja táncolni magát az erős lapok közé, addig is megmarad egy legtöbbször max. 1-es lapot fogó counternek, ami önmagában sem szörnyű.
    Sűrű köd (6): Ugyancsak azt tudnám leírni, amit Seriahnál is, azzal kiegészítve, hogy ez a lap a már említett Köderdőbe is szuper lap lesz.

    Vámpírdémon (7): Nem kevés lopás érkezik a Gemina erdejében, közülük talán az egyik legérdekesebb a Vámpírdémon, ami bár permanensen lop, de csak késleltetve. Ez néhány szituációban teljesen megbénítja az ellenfelet, viszont ha sikerül körbejátszani, esetleg a vérjelzőket folyamatosan leszedegetni (például Villámcsarnokkal), akkor nem a leghasznosabb kártya.
    Vámpírfarkas (7): Nem vált ki különösebb érzelmeket belőlem ez a lap, nyilván egy vérfarkasos hordában lesz helye, illetve epikus vámpírban, ahol 5 lappal kezdek és 1 nekronért le tudom hozni, de lesznek lapok, amiket szívesebben felhúzok helyette.
    Vonyítás (7): Hagyományoson elsősorban a már említett Lassan járjas vérfarkas pakliba férhet be, ott az ingyen leszedés mellett az izomnak is lesz célpontja. Ezen kívül drafton egy teljesen korrekt beleszólás, persze azért vigyázni kell a költségével.
    Sommerthaug (8): Az előre (automatikusan) reagáló lapok meglehetősen költséghatékonyak, elcserélve a meglepetés erejét. Bár Sommerthaug nem akadályozza meg teljesen a lapot, mint mondjuk Tornadusz, de szemtelenül olcsó, és ha nem generálna tempóelőnyt, akkor kárpótol minket egy lappal. Az AO-s Trebor kalodája meghaladta az elvárásokat, itt még az effekt is végleges, illetve sokat fog segíteni a zanszilánk költségű lapjainknál.
    Sötét nagyúr (9): A régi verziója is kimondottan sokáig volt versenylap, és hát az újított énje sem enged a minőségből. A felhasználó által választott dobatás nem tudom eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire erős drágított környezetben, opcionálisan pedig le is tud szedni, mindeközben pedig a gyengébb lényeket terrorizálja. Úgy érzem, hogy a Mágiapróbák és Földet rá!-k elég rendesen meghatározó sidelapjai lesznek a következő szezonnak.

    Szikráció (10): Egy újabb régi kedvenc tér vissza, picit igazítva a képességeit a mai elvárásokhoz. A konfigurálható költsége miatt a játék minden szakaszában hasznos lesz, de ha sok manánál elcsattan, akkor brutális lapelőnyt tud termelni egymaga.
    Tűzgólem (9): Ha okosan játszunk vele, akkor hasonló funkciót fog betölteni, mint a Fókuszálás, de ha csak simán minőségi lapelőnyt fog adni, akkor is elégedettek leszünk. Korlátozásban és 5 követős gólemben kimondottan könnyű lesz vele brutális dolgokat művelni, de egy olcsó, terülős deckben is megállja a helyét.

    Ezzel véget értünk a Gemina erdeje kiegészítő lapjainak áttekintésével, remélem mindenki talál számára érdekes és izgalmas lapokat benne. Jó játékot kívánok hozzá!

    Szatmári Bálint

    Létrehozás: 2017. december 4. 12:54:59
    Utolsó frissítés: 2017. december 5. 08:38:19
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.